1 dag een zere arm verder niks... er heerst momenteel wel van alles dus misschien staat het los van de vaccinatie?quote:Op zaterdag 22 juni 2019 16:14 schreef lunapuella het volgende:
Vraagje: hadden jullie kleuters veel last van de DKTP-prik met 4 jaar? Ketel kreeg 'm woensdag en gaf toen geen kik, maar sindsdien is hij lamlendig en koortsig. Ze zeiden op het CB wel dat dat 48 uur kon duren, maar daar zitten we nu al 24 uur overheen.
Hij is net zelfs op de bank in slaap gevallen terwijl hij Bumba keek, kleine sneue.
Wat tof voor kinderen (en ouders) die verder in de omgeving niet veel gelijkende gezinnen hebbenquote:Op maandag 24 juni 2019 09:34 schreef exode het volgende:
Gisteren zo'n leuke dag gehad, we hadden een speeldag van Meer dan gewenst (voor roze gezinnen). B had het zo enorm naar zijn zin. Hij maakt makkelijk contact en had nu ook binnen no time meerdere vriendjes en vriendinnetjes. Dat die ook allemaal of 2 mama's of 2 papa's hadden vond ie zo fijn.
Nee, dat is voor iedereen die zichzelf een roze gezin noemtquote:Op maandag 24 juni 2019 16:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Wat tof voor kinderen (en ouders) die verder in de omgeving niet veel gelijkende gezinnen hebben
Was het alleen voor stellen die hun kinderwens via meerdangewenst hebben vervuld?
Dit vind ik heel belangrijk, dat ze zien dat het gewoon normaal is als twee vrouwen/mannen samenzijn.quote:Op maandag 24 juni 2019 20:54 schreef Kyara het volgende:
Hier ook een roze gezin op school (geloof wel meer maar deze bij de kinderen in de klas). Ik vind het ook fijn dat mijn kinderen dat ook meekrijgen en het dus als normaal beschouwen dat er meerdere gezinssamenstellingen mogelijk zijn.
Ik had geen idee dat het bestond, maar dus wel tof ja. Onze kinderen kennen wel andere kinderen met 2 moeders, dus dat maakt de noodzaak minder. 2 vaders kennen we dan weer niet.quote:Op maandag 24 juni 2019 20:05 schreef exode het volgende:
Vanyel, nee hoor voor alle roze gezinnen. Wij hebben B en Juul ook niet via Meer dan gewenst.
De herkenning was vooral fijn inderdaad, Nikki. Dat mooie verbaasde gezichtje. En zo grappig dat hij met die 2 speelde, met de vaders hebben we heel wat meegemaakt in de kroeg en op feesten.![]()
Wij hebben best wel wat homo's in onze omgeving maar die zijn eigenlijk allemaal vrijgezel. De broer van mijn vrouw is samen met een man, maar die hebben geen kinderen.
Hij krijgt ook steeds vaker vragen van kindjes op school. Of zijn vader dood is bijvoorbeeld.
Ja ze hebben 'm gehaald! Superfijn! Ze waren zelf ook zo trots en blij!quote:Op woensdag 26 juni 2019 20:48 schreef ferrari_rood het volgende:
Hoe ging het afzwemmen nikki?
Sac had haar eerste verjaardagsfeestje ze ligt knock out in bed. Zaterdag Mag ze afzwemmen voor B.
Maandag was ik met haar bij de kinderarts en ze heeft toch de diagnose migraine gekregen.
Misschien een tip: bij mij werkt bij migraine de combinatie paracetamol en ibuprofen het beste. Mocht paracetamol niet helpen dan zou je de ha 'ns kunnen vragen of dat ook een optie is.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:01 schreef ferrari_rood het volgende:
Gefeliciteerd Nikki fijn zo'n zwemdiploma
Geen medicijnen nog als het heftiger wordt in de puberteit kan dat altijd nog. Advies nu paracetamolspiegel opbouwen bij begin klachten.
Nurofen vloeibaar mocht wel dus thuis kan dat als ze op school is niet.quote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:35 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Misschien een tip: bij mij werkt bij migraine de combinatie paracetamol en ibuprofen het beste. Mocht paracetamol niet helpen dan zou je de ha 'ns kunnen vragen of dat ook een optie is.
Hier werkt aleve weer beter dan paracetamol oidquote:Op vrijdag 28 juni 2019 08:01 schreef ferrari_rood het volgende:
Gefeliciteerd Nikki fijn zo'n zwemdiploma
Geen medicijnen nog als het heftiger wordt in de puberteit kan dat altijd nog. Advies nu paracetamolspiegel opbouwen bij begin klachten.
Ze is nog maar 5. Ze krijgt nog kinder paracetamolquote:Op vrijdag 28 juni 2019 10:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
Hier werkt aleve weer beter dan paracetamol oid
Saar heeft ook zo gespuugd van de narcose.. (en nabloeding) maar wat tof dat ze alweer eet, dat duurde bij Saar 4 dagen geloof ik.quote:Op zaterdag 29 juni 2019 14:32 schreef Rijstebuiltje het volgende:
Nog gefeliciteerd voor je heertjes Nikki en trotse DAD voor haar kereltje...
Ik FR wat een heftig iets voor je meiske, ik hoop oprecht dat ze eroverheen groeit.. hoofdpijn is zo naar en allesbepalend in je leven.![]()
Mijn kleine vrouwtje is gisteren geopereerd aan keel en neusamandelen.. De ingreep verliep prima en ook op de OK geen kik. Eenmaal op de afdeling terug heeft ze tot vanmorgen (thuis)alle vocht die ze tot haar naam er weer uitgewerkt. Zo zielig, ze was zo misselijk van de narcose..
Vanmorgen mocht ze een witte boterham met smeerkaas en inmiddels heeft ze er daar 5 van op..
misschien even bij de zwemjuf vragen of dat een goed idee is... Ik ben honderd jaar geleden zwemjuf geweest en mij lijkt een zwemvest wel veilig maar niet de oefening die de juf voor ogen had. Met een vest drijf je op een hele andere manier, je dobbert zeg maar op het water. Een kurkje om ondersteunt het eigen drijf vermogen lijkt mij. Ik zelf zou voor de optie uv shirtje eronder gaan. Of kijken voor kurkjes van een ander materiaal. De meeste drijf dingen zijn ook van een heel vervelend materiaal gemaakt. Dat schuurt inderdaad!quote:Op woensdag 3 juli 2019 11:46 schreef exode het volgende:
Oh ja zo'n zwemvest kan natuurlijk ook, is ook wat veiliger dan die kurkjes.
Nee sorry, dat klinkt niet bekend. Rond deze leeftijd ontwikkelen ze wel een soort ‘geweten’, een gevoel voor wat juist is en wat niet, reflectie op eigen handelen. Zou het ook zoiets kunnen zijn? Ik kan me op een of andere manier wel voorstellen dat dat ook een soort stem in je hoofd is.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 21:59 schreef Franny_G het volgende:
I heeft het de laatste tijd over stemmen die ze in haar hoofd hoort. Ze vertelt dat die haar van alles vertellen en haar soms ook helpen als ze niet weet wat ze moet doen, bijv als ze op school is.
Ik geloof dat het een onschuldige fase is, maar vroeg me af of er anderen zijn hier met een soortgelijke ervaring of iemand die er misschien eens iets interessants over heeft gelezen?
Easyswim is toch eigenlijk ook kurkjes? Alleen dan met een stof eromheen zodat je het als een vest kan aantrekken. Dat zit wat lekkerder.quote:Op woensdag 3 juli 2019 12:18 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
misschien even bij de zwemjuf vragen of dat een goed idee is... Ik ben honderd jaar geleden zwemjuf geweest en mij lijkt een zwemvest wel veilig maar niet de oefening die de juf voor ogen had. Met een vest drijf je op een hele andere manier, je dobbert zeg maar op het water. Een kurkje om ondersteunt het eigen drijf vermogen lijkt mij. Ik zelf zou voor de optie uv shirtje eronder gaan. Of kijken voor kurkjes van een ander materiaal. De meeste drijf dingen zijn ook van een heel vervelend materiaal gemaakt. Dat schuurt inderdaad!
Idd, is echt iets anders dan een zwemvest.quote:Op woensdag 3 juli 2019 12:37 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Easyswim is toch eigenlijk ook kurkjes? Alleen dan met een stof eromheen zodat je het als een vest kan aantrekken. Dat zit wat lekkerder.
Ja, zoiets. Maar ze heeft het over meerdere stemmen. Ik denk dat het gedachtes zijn en ook fantasie. En dat ze haar eigen gedachtesprongen soms niet kan volgen, en dat het dan voelt alsof het van een ander is, of meerdere gedachten tegelijk? Ze had het over een stemmetje dat steeds over sieraden praat, bijv. Volgens haar zijn er een stuk of tien.quote:Op woensdag 3 juli 2019 12:36 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Nee sorry, dat klinkt niet bekend. Rond deze leeftijd ontwikkelen ze wel een soort ‘geweten’, een gevoel voor wat juist is en wat niet, reflectie op eigen handelen. Zou het ook zoiets kunnen zijn? Ik kan me op een of andere manier wel voorstellen dat dat ook een soort stem in je hoofd is.
Ja, bekend hier! Toen Eva nog iets jonger was (ze is nu 6, toen rond de 5, 5,5 denk ik). Ik schrok me een hoedje, had al bijna een gesprek bij een psycholoog aangevraagd bij wijze van sprekenquote:Op woensdag 3 juli 2019 13:26 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, zoiets. Maar ze heeft het over meerdere stemmen. Ik denk dat het gedachtes zijn en ook fantasie. En dat ze haar eigen gedachtesprongen soms niet kan volgen, en dat het dan voelt alsof het van een ander is, of meerdere gedachten tegelijk? Ze had het over een stemmetje dat steeds over sieraden praat, bijv. Volgens haar zijn er een stuk of tien.. Maar ja, I is ook zo, dat wanneer ze merkt dat wij op iets doorvragen, dat we het interessant vinden, ze het dan ook gaat aandikken en groter maken. Het is dan soms wat lastig inschatten. Maar ze zegt ook wel oprecht dat ze er soms last van heeft en het vervelend vindt, behalve als ze haar helpen bij iets.
Op thuisarts.nl staat info:https://www.thuisarts.nl/stemmen-horen/mijn-kind-hoort-stemmenquote:Op woensdag 3 juli 2019 13:26 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, zoiets. Maar ze heeft het over meerdere stemmen. Ik denk dat het gedachtes zijn en ook fantasie. En dat ze haar eigen gedachtesprongen soms niet kan volgen, en dat het dan voelt alsof het van een ander is, of meerdere gedachten tegelijk? Ze had het over een stemmetje dat steeds over sieraden praat, bijv. Volgens haar zijn er een stuk of tien.. Maar ja, I is ook zo, dat wanneer ze merkt dat wij op iets doorvragen, dat we het interessant vinden, ze het dan ook gaat aandikken en groter maken. Het is dan soms wat lastig inschatten. Maar ze zegt ook wel oprecht dat ze er soms last van heeft en het vervelend vindt, behalve als ze haar helpen bij iets.
Grappig, I is nu ook bijna 5,5. Ik heb gisteravond in bed namens I tegen de stemmen gezegd dat ze maar weg moeten gaan en alleen mogen praten als ze I echt kunnen helpen. Dat vond ze fijn. Vanavond bij het naar bed gaan vroeg ik: "En, hoe was het vandaag met de stemmen?" Maar ze zei dat ze er niet over wilde praten. Ook prima, even kijken of ze er zelf nog eens over begint.quote:Op woensdag 3 juli 2019 13:40 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Ja, bekend hier! Toen Eva nog iets jonger was (ze is nu 6, toen rond de 5, 5,5 denk ik). Ik schrok me een hoedje, had al bijna een gesprek bij een psycholoog aangevraagd bij wijze van spreken![]()
Maar het is hier ook spontaan over gegaan en ik denk achteraf dat het gedachten in haar hoofd waren die zij als stemmen heeft geplaatst omdat ze het niet goed kon plaatsen.
Mocht je hem mogen gebruiken, ik heb er nog eentje liggen die niet meer gebruikt word!quote:Op woensdag 3 juli 2019 13:58 schreef exode het volgende:
Ik leg de easyswim even voor aan zijn zwemjuf. We hebben nog even, gaan over 3,5 week pas op vakantie.
Thanks voor het meedenken!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |