abonnement Unibet Coolblue
pi_187322586
Ik kom ook weer eens meeschrijven, R is inmiddels ook al weer een paar maanden kleuter, ze is sinds maart op school dus na de zomer gewoon verder in groep 1.
Verder is ze een vrolijke bijdehante stuiterbal, kleinste kind in de klas met zeker 5 cm verschil maar speelt met iedereen en probeert ook afspraakjes te maken (wat ze mij dan pas vertelt als we allang thuis zijn, dus het idee is goed maar de uitvoering nog wat minder).
pi_187323258
Hee da’s lang geleden! Leuk om weer van R te horen!!
pi_187323272
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 17:43 schreef ingee het volgende:
Ik kom ook weer eens meeschrijven, R is inmiddels ook al weer een paar maanden kleuter, ze is sinds maart op school dus na de zomer gewoon verder in groep 1.
Verder is ze een vrolijke bijdehante stuiterbal, kleinste kind in de klas met zeker 5 cm verschil maar speelt met iedereen en probeert ook afspraakjes te maken (wat ze mij dan pas vertelt als we allang thuis zijn, dus het idee is goed maar de uitvoering nog wat minder).
*O*
pi_187328820
L heeft een weekje weer wat extra moeite met afscheid nemen op school.. "mama, ik wil voor altijd bij jou blijven"..bibberlip enzo..
Ik ging vanavond met vriendinnen eten en vertel hem dat ik er dus niet ben. Hij: "ok, maar mama ik hoef ook niet altijd bij jou te zijn!"
  zondag 9 juni 2019 @ 20:46:50 #105
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_187340948
Hoi Inge en R, leuk leuk :)

Wij mogen ook aansluiten bij de 'hechte' groep. Bij het koppeltje duikelen op een duikrek viel E. toen ze ondersteboven hing head first naar beneden... 3 mooie hechtingen net boven de wenkbrauw en een wekadvies rijker keerden we weer huiswaarts van de HAP.. :{
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_187341205
Ah nee rijst. Sterkte voor d'r
pi_187343806
Rijst wat sneu voor E. Sterkte met het wekadvies, het kan soms zo lang duren voordat zo'n mini wakker en alert genoeg is.

Ik maakte net T na 2 uur slapen wakker omdat hij enorm graag voetbal wilde kijken, maar het is niet gelukt hem voldoende wakker te krijgen. Na 10 minuten voor 90% slapend beneden te zijn geweest heb ik hem maar weer in bed gelegd. Morgen zal hij wel boos zijn omdat ik hem niet heb wakker gemaakt. :')
  zondag 9 juni 2019 @ 22:14:39 #108
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_187344178
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 22:05 schreef _NIKKI_ het volgende:
Rijst wat sneu voor E. Sterkte met het wekadvies, het kan soms zo lang duren voordat zo'n mini wakker en alert genoeg is.

Ik maakte net T na 2 uur slapen wakker omdat hij enorm graag voetbal wilde kijken, maar het is niet gelukt hem voldoende wakker te krijgen. Na 10 minuten voor 90% slapend beneden te zijn geweest heb ik hem maar weer in bed gelegd. Morgen zal hij wel boos zijn omdat ik hem niet heb wakker gemaakt. :')
Ze was de hele tijd al gewoon heel alert na alles. Ze hoeft ook niet wakker wakker te zijn. Als ze al prikkelig reageert op mijn aanrakingen zoals omdraaien etc was dat al voldoende. Ze is ook niet echt op der hoofd gevallen. Het komt door der brilletje die tegen der hoofd kwam, die heeft de klap opgevangen. Die is ook zowaar nog heel :o
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_187348882
Zijn jullie de nacht een beetje doorgekomen Rijst?
  maandag 10 juni 2019 @ 08:18:35 #110
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_187348936
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 08:09 schreef _NIKKI_ het volgende:
Zijn jullie de nacht een beetje doorgekomen Rijst?
E. slaapt nog. Mijn partner en ik zijn er om en om uitgegaan. Met een kusje op der hoofd draaide ze zich gelijk om. Dat was genoeg. O+ Ik moet over 15 minuutjes weer ff checken, maar ga ervan uit dat ze wel ok is. We gaan vandaag maar een cadeautje kopen voor onze stoere kopen. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Rijstebuiltje op 10-06-2019 18:10:51 ]
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 10 juni 2019 @ 08:46:27 #111
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187349146
Oh rijst, wat schrikken! Ben benieuwd hoe het met haar is. En natuurlijk naar het cadeau O+


Ik kom om advies vragen.
Onze ro is bovenal de allerleukste en de liefste bovendien. Ze is sociaal, speelt graag en gaat enorm op in haar fantasiespel. Gewoon een heerlijk kind.
Op school doet ze ook goed mee, maar er zijn 3 dingen die gewoon niet lekker lopen. Dingen waar ik kritiek op krijg van de juf en gewoon niet weet hóe ik het opgelost krijg. Eten, drinken en slapen.

Ro drinkt en eet namelijk moeizaam tot niet op school.
Thuis is het ook een tijdrovend proces om haar boterhammen of avondeten te laten eten ( eten... :') ), maar dan ben je samen en kun je haar eraan herinneren.
Op school is die aandacht en tijd er blijkbaar niet. Dus zo komt het vrijwel elke dag voor dat ze met een halve fles (220 ml) drinken terug komt na een lange dag school (08:30 tot 14:30).
De juf gaf aan dat ik geen appels meer mocht mee geven, want die eet ze niet op binnen de tijd :') Een banaan ging nog net.
Haar boterhammen (3) gaan soms op, maar vaak ook niet. Ze eet ze dan wel op terwijl we weer naar huis fietsen.
Als ik haar een fles (een 260 ml avent baby fles :@ ) geef drinkt ze hem leeg binnen 4 minuten. Een beker binnen een uur (geen geintje). Ik laat haar dan maar weer uit de fles drinken want dan heeft ze iig vocht binnen.
Misschien weet iemand iets wat er qua drinktechniek op lijkt? Ik kan moeilijk zo’n fles meegeven :')
Ik heb inmiddels een la vol met drinkflesjes, maar niks lijkt aan te slaan :{
En dan het drama met avondeten. Ze probeert niets uit. Wil niks proeven. Als ze het eten al proeft is ze er met 3 happen wel klaar mee.

Slapen gebeurt elke avond te laat. Ze ligt wel op tijd in bed, maar is klaar wakker. Vaak hoor ik haar pas tegen 21:30 slapen en dan is de wekker niet tof om 7 uur. Krijg ik weer van de juf te horen dat ze klaagt over moe zijn.

Mijn vraag is eigenlijk: hoe ga ik hier goed mee om?
Hoe doen jullie dat?
Zonder hoop geen leven.
pi_187349220
Hoelang speelt dit al sisu? Ze is ook net grote zus toch?

Eten is bij mijn bijna 5 jarige nog steeds drama dus daar geen tips.

Slapen.. is ze ook niet moe na een dag school? Misschien gaat ze te laat naar bed? Dan is ze over haar moeheid heen misschien?

Drinken; mijn zoon verikt ook alles qua bekers... wil alleen zn fles, maar nu had ik afgelopen week een nieuwe beker gekocht en daar lukt drinken ook goed mee.

https://www.lovetobehome.(...)lq6qdCuOgaAv9K8P8HAQ

Anders een pakje drinken?

Rijst; sterkte met E.
S. 2014
J. 2016
pi_187349248
Klinkt alsof ze meer eet en drinkt dan mijn kleuter sisu. Ik zou de oplossing zoeken in het negeren van de kritiek (??) van de juf. :+
pi_187349287
het eten klinkt mij niet echt vreemd eigenlijk..bij mij hebben beide kinderen vaker niet dan wel de beker leeg. ik schat dat ze ongeveer 100 ml drinken op school (ook mijn groep 3-er op een gymdag).
hele appel of banaan lukt ook zeker niet, ze krijgen denk ik ong. 3/4 appel of iets anders gesneden in een bakje mee dan lukt t wel. en ze eten 2 boterhammen. Thuis eet de oudste meer, maar op school heeft ze er geen tijd voor zegt ze en dan vindt ze t vervelend als er wel meer is, dus ik geef t niet meer mee..
oh en ik help weleens op school en bij de kleuters die hele appels meekrijgen gaan de meesten met wat minihapjes eruit in het groenbakje.. zo zonde!

edit: +1 op crumpette! negeren van de juf!
  maandag 10 juni 2019 @ 09:18:40 #115
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_187349373
Hier wordt er ook gevraagd een klein en behapbaar portie fruit mee te geven, wat het liefst al gesneden is ivm de beschikbare tijd. Ik heb laatst bij de Wibra bakjes gekocht om haar fruit in te doen. Dat zijn mooie porties pauze hapjes.

Misschien samen een mooi bakje kopen Sisu of zelf haar hapje laten kiezen? Net zoals een mooie drinkbeker? :) Daar vindt ik jou echt een mama voor nml.. O+

Wat betreft slapen en eten oid, heb ik geen tips. Het gaat hier ontzettend fijn op het moment, dus ik tel mijn zegeningen eventjes zolang ze duren. :*
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_187349406
Fijn dat de nacht goed ging rijst.

Een rietjesbeker een optie sisu? Of zo'n drinkpakjes box waar jezelf drinken in kunt doen.
pi_187349733
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 08:46 schreef Sisu het volgende:


Ik kom om advies vragen.

Mijn vraag is eigenlijk: hoe ga ik hier goed mee om?
Hoe doen jullie dat?
Inmiddels is hij 7,5 maar in de kleutertijd was het net zo. En nu nog. Het is gewoon niet zijn talent. Hij eet max een kwart appel op school (in de kleutertijd ging een banaan nog redelijk nu helemaal niet). 2 boterhammen tussen de middag. Drinken is 1 pakje Wicky en een paar slokken water. En het avondeten schiet ook niks op..

Ik maak me er niet meer druk om. Ik kan op mijn kop gaan staan, maar hij eet er echt niet meer om. En na 3,5 jaar school leeft hij nog steeds ;)

Ik weet dat hij 4 boterhammen eet, fruit eet hij vaak na school wel op. En groente gaat redelijk. Hij komt niet om van de honger en is degene in huis die het minst ziek is

Slapen doet hij ook pas laat. Tegenwoordig moet hij zijn boek/speelgoed om kwart voor 9 wegleggen. Dan heeft hij genoeg tijd voor zijn gevoel en krijg ik hem 's ochtend wel wakker..

Dus mijn advies: laat het los. Die strijd win je nooit. Slapen, eten en drinken kun je alleen maar mee verliezen. (We hebben flink strijd gehad, maar dat werkt echt averechts)
pi_187350288
Sisu, B heeft de eerste maaaanden op school echt zo ontzettend veel geslapen. Hij ging vaak meteen na het avondeten naar bed (18:30). Misschien is ze te moe om te slapen? Bij B hielp het ook enorm om zo vroeg als mogelijk was met hem naar boven te gaan en de dag samen door te nemen, te kletsen etc. Dan ging hij makkelijker slapen, want zijn hoofd was leeg.

B krijgt 1 appel in 4 partjes mee, meestal is het op, maar hij propt het echt naar binnen. Hij wilt zo snel mogelijk spelen namelijk. Boterhammen hetzelfde verhaal. Water drinkt ie nauwelijks op school, dus dat haalt hij thuis is. Water drinken op school hebben we ons bij neergelegd, hij drinkt thuis genoeg.
Ik zou haar als ze thuiskomt op school eten en drinken aanbieden, om 14:30 is het nog vroeg genoeg om het avondeten niet in de weg te zitten.

En naar school gaan was bij B het eerste half jaar enorm wennen voor hem. Ineens snel moeten eten, mee moeten in de groep, ander ritme, andere regels etc. Het heeft echt wel even geduurd voordat die appel opging. Hij is nu ruim 5 en weet niet beter, dus misschien kost het gewoon tijd.

Oh ons jochie zit nu op 8 dagen zonder ongelukjes, hij had 1 keer een druppel in zijn onderbroek en wilde perse niet dat die dag meetelde. Wij vonden het maar een druppel maar hij was stellig, hij had in zijn broek geplast dus die dag telde niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 10 juni 2019 @ 10:54:08 #119
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_187350508
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 08:46 schreef Sisu het volgende:
Oh rijst, wat schrikken! Ben benieuwd hoe het met haar is. En natuurlijk naar het cadeau O+


Ik kom om advies vragen.
Onze ro is bovenal de allerleukste en de liefste bovendien. Ze is sociaal, speelt graag en gaat enorm op in haar fantasiespel. Gewoon een heerlijk kind.
Op school doet ze ook goed mee, maar er zijn 3 dingen die gewoon niet lekker lopen. Dingen waar ik kritiek op krijg van de juf en gewoon niet weet hóe ik het opgelost krijg. Eten, drinken en slapen.

Ro drinkt en eet namelijk moeizaam tot niet op school.
Thuis is het ook een tijdrovend proces om haar boterhammen of avondeten te laten eten ( eten... :') ), maar dan ben je samen en kun je haar eraan herinneren.
Op school is die aandacht en tijd er blijkbaar niet. Dus zo komt het vrijwel elke dag voor dat ze met een halve fles (220 ml) drinken terug komt na een lange dag school (08:30 tot 14:30).
De juf gaf aan dat ik geen appels meer mocht mee geven, want die eet ze niet op binnen de tijd :') Een banaan ging nog net.
Haar boterhammen (3) gaan soms op, maar vaak ook niet. Ze eet ze dan wel op terwijl we weer naar huis fietsen.
Als ik haar een fles (een 260 ml avent baby fles :@ ) geef drinkt ze hem leeg binnen 4 minuten. Een beker binnen een uur (geen geintje). Ik laat haar dan maar weer uit de fles drinken want dan heeft ze iig vocht binnen.
Misschien weet iemand iets wat er qua drinktechniek op lijkt? Ik kan moeilijk zo’n fles meegeven :')
Ik heb inmiddels een la vol met drinkflesjes, maar niks lijkt aan te slaan :{
En dan het drama met avondeten. Ze probeert niets uit. Wil niks proeven. Als ze het eten al proeft is ze er met 3 happen wel klaar mee.

Slapen gebeurt elke avond te laat. Ze ligt wel op tijd in bed, maar is klaar wakker. Vaak hoor ik haar pas tegen 21:30 slapen en dan is de wekker niet tof om 7 uur. Krijg ik weer van de juf te horen dat ze klaagt over moe zijn.

Mijn vraag is eigenlijk: hoe ga ik hier goed mee om?
Hoe doen jullie dat?
Dit klinkt, op het drinken na, als Melba. Gelukkig hier geen zeurende juf. Hij eet wat hij eet, koekje en soms appel of peer, bij overblijven 2 boterhammen (is drie niet gewoon te veel?)

Qua drinken: pakjes wickywater een optie misschien? Hier hebben we een afspraak hoe ver de fles leeg moet (camelbak) omdat hij t anders gewoon vergeet.

S avonds heb ik t eten helemaal losgelaten. Geen enkele nadruk op eten, hij eet of hij eet niet. Het gaat goed met hem, hij groeit (in de lengte) en is vrolijk. Het komt vast wel een keer dat eten.

Let it go, is mijn enige advies...
Kwak
  maandag 10 juni 2019 @ 10:55:35 #120
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_187350516
Ohja en op tijd slapen is een utopie. Ik sliep als kind ook slecht en t is goedgekomen met me, dis ook hier /care.

Half negen in slaap is een goede avond, acht uur bijn onvoorstelbaar.
Kwak
pi_187350744
Het klinkt echt niet zorgelijk hoor Sisu! Op school is ontzettend veel afleiding en maar 15-20 minuten om je eten naar binnen te werken. Dat ís ook kort. Ik krijg ook vaak eten en drinken weer thuis, omdat ze naar eigen zeggen niet genoeg tijd hadden. Zeker als ze thuis ook niet eet als een bootwerker, zal het met de honger wel loslopen. Geef het een paar maanden, dan gaat het vast al beter. Ik vind dat de juf wel erg kritisch is hoor. Misschien goed bedoeld als overdracht, maar jij bent er verder niet bij, dus je kan er zo weinig mee.

Het slapen, daar kan je misschien eens mee experimenteren. Eerder naar bed, later, met muziekje in slaap vallen of een diffuser aanzetten met een etherische olie die helpt met inslapen? Zomaar wat ideetjes :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_187351553
misschien bedoelde de juf t niet als kritiek, maar meer dat 2 boterhammen wel genoeg is en een appel niet zo handig omdat ze die niet opkrijgt?
  maandag 10 juni 2019 @ 12:33:06 #123
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187351774
Jee.. ik zit hier gewoon te huilen ( excuus; net bevallen enzo) vanwege de herkenning. Dat had ik eigenlijk niet verwacht.
De juf vroeg me juist om de derde boterham erbij te doen, omdat ro nog honger had na de lunch :{
En de appel werd alleen rondom afgehapt. Niet echt de diepte in, maar iets meer dan de schil.
Ik werd er zo onzeker van. Elke ochtend weer zo’n stressvol gesprek over ‘probeer je vandaag weer wat meer te eten?’
Ik heb zelf best wat issues gehad met eten. Kant en klaar eten zie/zag ik als veilig en werd goed gegeten. Alles wat vers was -> error. Kwam ook door Mn fruit allergie hoor. Moet mezelf er nu nog overheen zetten om fruit te eten. Hoe lekker ik het ook vind! (Soms vind het de kans op een Mn jeukende gehemelte en oren+ snotneus echt niet waard). Ben altijd bang dat ze dat van me overneemt.

Oké. Nieuwe strategie. Loslaten.
Gewoon accepteren dat ze na schooltijd dus veel drinkt uit haar flesje en genoeg eet. Dan maar op de fiets :o
Thanks allemaal. Het is zo waardevol om dit soort berichten te lezen. Mn vriendinnen doen me exht geloven dat ro de enige is. Als wij met elkaar lunchen zie ik hun kinderen de meest Bourgondische lunchboxen leeg (vr)eten terwijl ro nog steeds aan de boterham met pindakaas + waterige limonade zit.
Zonder hoop geen leven.
pi_187351839
Zo'n appel zelf afhappen lukt mijn kleuter ook niet binnen de gestelde tijd. Is schillen en in partjes meegeven een optie?
pi_187351901
Sisu, hier ook hoor. Een paar weken terug kwam ze zelfs elke dag met een nog redelijk volle broodtrommel thuis. Ze zei dat het haar niet lukte alles op te eten, want weinig tijd. Nu kreeg ze hiervoor wel redelijk wat op, dus ik ben zelf naar de juf gegaan. Ik heb haar gevraagd of er misschien opeens minder tijd is om te eten? Dat was niet het geval, maar Noor is altijd afgeleid in de pauze als er een filmpje wordt opgezet. Als de juf een verhaaltje voorleest, dan eet ze wel.
  maandag 10 juni 2019 @ 12:50:57 #126
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_187351966
Joh, hier een kleuter van 6.5 die ook echt geen appel afgehapt krijgt binnen 10 minuten. Mijn oplossing: de ikea appelsnijder. In de ochtend jas ik een appel in partjes (ik háát schillen) en die gaat in het fruitbakje. En verder: variëren! Appel, peer, banaan, kiwi, aardbeien, bessen, mango, meloen. Alles in hapklare partjes met vorkje.

En de boterhammen: moeten dat per sé boterhammen zijn? Hier vaak 2 boterhammen + tomaatjes/ gedroogd fruit/ crackertjes/ wortel/ babybelkaasje (favoriet natuurlijk ;))

Qua drinken: J heeft een dopper. Dat is een hit, want klein bekertje waaruit je kunt drinken. En verder ook een paw patrol mepal fles met sportdop. Vindt Ro dat ook niets? (ipv Paw Patrol insert glitters/ regenbogen/ pony's/ prinsessen ;) ) Ranja of diksap gaat natuurlijk veel beter op dan water, dus we wisselen af en toe.

Bij de lunch drinkt J een pakje (houdbare) melk. En zeer onverantwoord ga ik F vanaf komend jaar denk ik maar een pakje fristi meegeven. Die drinkt namelijk geen melk.
  maandag 10 juni 2019 @ 13:42:16 #127
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_187352535
Mijn meiden krijgen ook een half stuk fruit mee naar school. Hapklare stukjes in een bakje met een vorkje of gewoon een halve appel in partjes in een bakje.

Drinken hebben we juist afgesproken met de juf dat ze dat niet op hoeven te drinken. Ik geef ze een fles water mee en ze regelen het verder zelf wel. Soms drinken ze veel, soms weinig.
pi_187352677
Bij ons wordt expliciet gevraagd om de jongere kinderen fruit in stukken mee te geven. Ik geeft twee kilo's mee in partjes, met een vorkje. Als er consequent eten overblijft bespreek ik of het teveel is en als alles op gaat vraag ik af en toe na of er meer bij moet. Mijn kind is echt prima in staat daar zelf over na te denken.

Alle problemen die je schetst zijn eigenlijk problemen van de juf. Ze eet te langzaam, ze heeft honger, ze is moe... Wat mircomanagen zeg. Volgens mij moet juf het loslaten en erop vertrouwen dat jij en je kind wel weten wat ze nodig heeft.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_187353124
Oh ja sisu, nog wat betreft drinken: B drinkt niet graag op school omdat ie dan moet plassen. Voor zijn in de broek plas problemen was dat omdat de kleuterwc's stinken. En ze stinken echt dus ik snap hem wel.
pi_187355210
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 13:53 schreef Clubsoda het volgende:
Ik geeft twee kilo's mee in partjes, met een vorkje.
_O- Dat prikt lekker weg :P

Fruit gaat meestal op, brood wisselend. J hoeft van mij niet veel te drinken, maar ik wil wel dat hij minstens 1 slok drinkt bij elk eetmoment. Als dat een aantal dagen niet gebeurt, vraag ik of de juf er even op wil letten.

Wij waren dit weekend op familieweekend en J heeft genoten. Heerlijk gespeeld met zijn neefje en nichtje, lekker gekletst en spelletjes gedaan met opa en oma. Zelfs het slapen (bij ons op de kamer) ging eigenlijk prima.
Morgen weer naar school en naar de BSO. Hij zal wel moe zijn daarna...
pi_187355252
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 14:28 schreef exode het volgende:
Oh ja sisu, nog wat betreft drinken: B drinkt niet graag op school omdat ie dan moet plassen. Voor zijn in de broek plas problemen was dat omdat de kleuterwc's stinken. En ze stinken echt dus ik snap hem wel.
Ai :X Sneu ook voor B.

Onze bijna-kleuter heeft nu één dag gewend op school, ging allemaal prima, behalve twee keer natte broek in één ochtend ;( Wc's zijn vlakbij en daar is hij ook naartoe gegaan, maar zodra hij lekker (buiten) aan het spelen was 'vergat' hij naar de wc te gaan. Thuis en op andere plekken is hij zindelijk. Ik snap dat het allemaal nieuw is en spannend en vast nog vaker voorkomt, gaat dit vanzelf weer over als de nieuwigheid eraf is?
  maandag 10 juni 2019 @ 19:56:45 #132
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_187358436
Ach Mina, dat klinkt wel bekend. Wat je als laatste zegt, dat klopt zeker! Het komt vanzelf wel goed :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  maandag 10 juni 2019 @ 20:07:20 #133
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_187358659
Was bij Melba ook zo @Minarosa
Ging over toen we weer evem de vermaledijde stickers zijn gaan plakken. :@
Kwak
pi_187358690
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 17:06 schreef Hupje het volgende:

[..]

_O- Dat prikt lekker weg :P


Oh wauw :') dat juf daar niet iets van zegt he? :+ Kiwi's moesten dat zijn .
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_187359155
:D

Sneu, Minarosa. Maar het gaat over. En dan komt het weer terug. En dan gaat het weer over.
We hebben hier nu eindelijk buitenspeelweer. En hups, dan is het weer raak. Dan is de wc net te ver weg, net te weinig boeiend.
pi_187359374
Sorry voor het negatieve tegengeluid maar hier ging het dus niet over. Ook wij hoorden dat het er wel bij hoorde.

B plaste eigenlijk elke dag in zijn broek soms zelfs 3x op 1 dag.
Nu zitten we sinds 10 dagen in een heel strak plasschema wat op school en de BSO ook wordt aangehouden inclusief beloning bij 10 dagen droog steeds. Elke 10 dagen een klein cadeautje en na 60 dagen 1 groot cadeau.

B is vast een uitzondering, maar weer wat terugvallen naar de zindelijksheidstraining in light vorm is misschien handig (als het zo blijft natuurlijk)
pi_187359604
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 17:08 schreef Minarosa het volgende:

[..]

Ai :X Sneu ook voor B.

Onze bijna-kleuter heeft nu één dag gewend op school, ging allemaal prima, behalve twee keer natte broek in één ochtend ;( Wc's zijn vlakbij en daar is hij ook naartoe gegaan, maar zodra hij lekker (buiten) aan het spelen was 'vergat' hij naar de wc te gaan. Thuis en op andere plekken is hij zindelijk. Ik snap dat het allemaal nieuw is en spannend en vast nog vaker voorkomt, gaat dit vanzelf weer over als de nieuwigheid eraf is?
Mina, tot zo ver het bij mij bekend is, is het heel normaal. Mijn collega van de instroomgroep roept met regelmaat een aantal namen over het plein om te helpen herinneren om te plassen. Een ouder kindje gaat dan vaak mee om te begeleiden (in geval van de weg kwijt, jas niet uit, knoop niet open, toch een ongelukje).

En wat naar dat het bij B nog zo moeizaam gaat Exode. Wij hebben dit jaar ook een jongentje in de klas, zelfde probleem. We hebben nu een wekkertje die elke 45 min gaat en dan gaat hij naar de WC. En zelfs dan gaat het wel eens mis. Het fijne is wel: hij verschoont zichzelf helemaal als er een ongelukje is O+
pi_187359683
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 12:33 schreef Sisu het volgende:
Jee.. ik zit hier gewoon te huilen ( excuus; net bevallen enzo) vanwege de herkenning. Dat had ik eigenlijk niet verwacht.
Het is ook lastig hoor, maar inderdaad: je bent niet de enige! I is net zo en haar vriendinnetje op school ook, en daar weet ik het dan toevallig van omdat haar moeder en ik tijdens zwemles zitten te beppen. :D .

Overigens eet I haar tussendoortje over het algemeen wel goed. Appels doe ik altijd in partjes en vaak ook niet een hele appel, omdat ik weet dat ze dat niet op krijgt.

Ik vind het wel lastig om voor mezelf te bepalen hoe ze op school daar nou het beste mee om moeten gaan. I is van school gewisseld en op haar vorige school had ze een juf die er nogal boven op zat. Met drinken bijv schroefde ze de dop van de mepal fles eraf omdat ze vond dat I in grote slokken moest drinken en ze dat soort flessen maar niets vond. Dat vond ik ook wel wat ver gaan qua bemoeienis en je mening geven over iets waar ouders volgens mij over gaan. Ook bij het eten werd er goed opgelet.

I had toen bijna altijd haar eten op en er was ook altijd duidelijk gedronken uit haar fles.
Nu op haar nieuwe school wordt er niet of amper op gelet, met als gevolg dat I vaak niet meer dan 1 klein slokje op heeft, of zelfs helemaal niets heeft gedronken (dat biecht ze dan wel eerlijk op). Ook haar lunch komt nu soms wel eens bijna in z'n geheel terug.

Ik vind dat ook wel weer het andere uiterste. Voor mezelf kan ik het op zich wel loslaten, maar ik vind dat patroon van op school heel weinig eten en drinken en dat thuis inhalen niet erg gezond. Maar ja. Ik twijfel dus of ik er iets van moet zeggen op school.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_187360289
Fijn de herkenning. Ik kijk het de volgende wendag (deze week) even aan en anders gaan we daarna inderdaad weer over op het beloningssysteem, stickers of zo.

Ik schaamde me een beetje tegenover de juf; ze zei dat ze vergeten had te vragen of hij zindelijk was en hierdoor dacht dat hij het niet was.

Gelukkig had hij het verder totaal naar zijn zin, had het hoogste woord op zijn eerste dag :o, was zo lekker samen aan het spelen dat hij niet naar huis wilde dus toen zat ik met een teleurgesteld kind omdat zijn eerste dag maar een halve was :') O+
pi_187361313
Fijn dat hij het naar zijn zin had, Minarosa.

Als leerkracht vind ik het nooit een probleem als een ouder vraagt of ik wat extra op wil letten omdat Pietje vergeet te drinken of om een kind extra naar de wc te sturen. Het blijft mensenwerk en soms schiet zoiets er ook een keer bij in, maar het is maar een kleine moeite. Gewoon vragen dus.
pi_187362928
R. doet ook niet veel aan eten en drinken op school. En ze heeft een juf die daar totaal niet naar kijkt, dus haar in stukjes gesneden appel / halve beker water en driekwart boterham gaan gewoon weer mee naar huis en die eet ze dan maar als middag snack.

Maar verder gaat er ook niet veel in, behalve aardbeien en chocolade.

En gemiddeld eens per twee weken nog een ongelukje als het allemaal te leuk of spannend was.

Vandaag fietste ze voor het eerst los zonder zijwieltjes. Ze is zo trots!
  dinsdag 11 juni 2019 @ 06:10:31 #142
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_187365477
Wat leuk om weer eens van R te lezen ingee!
Hier werd er deze week ook zonder zijwieltjes gefietst O+ en dat ging hartstikke goed tot ze tegen een geparkeerde auto aanknalde :{ gelukkig, behalve een kapot fietsmandje,geen schade bij kind of auto. Maar nu is ze het vertrouwen kwijt.
Dat is bij meer dingen zo. O heeft het volste vertrouwen dat ze dingen kan,totdat blijkt dat dat niet zo is. En dan is ze heel erg down en wil ze het verder ook eigenlijk niet meer proberen of doet haar best niet meer.
Iemand ervaring mee?

Hele appels worden door O.ook niet graag gegeten. Bakjes en bekers gaan hier verder wel bijna altijd op.
pi_187365766
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 06:10 schreef snoenk het volgende:
Wat leuk om weer eens van R te lezen ingee!
Hier werd er deze week ook zonder zijwieltjes gefietst O+ en dat ging hartstikke goed tot ze tegen een geparkeerde auto aanknalde :{ gelukkig, behalve een kapot fietsmandje,geen schade bij kind of auto. Maar nu is ze het vertrouwen kwijt.
Dat is bij meer dingen zo. O heeft het volste vertrouwen dat ze dingen kan,totdat blijkt dat dat niet zo is. En dan is ze heel erg down en wil ze het verder ook eigenlijk niet meer proberen of doet haar best niet meer.
Iemand ervaring mee?

Hele appels worden door O.ook niet graag gegeten. Bakjes en bekers gaan hier verder wel bijna altijd op.
Sarah had dat ook heel erg,kon dan echt dr fiets neergooien en naar binnen gaan, wat hier hielp was haal leren dat vallen er bij hoort en dat mama ook wel 100 keer gevallen is mef fietsen. Als je nooit valt leer je nooit goed fietsen, ;) beetje dat idee.

Hopenlijk wil ze snel weer opstappen.
S. 2014
J. 2016
pi_187366757
Ah wat goed ingee zonder zijwieltjes!

Thanks Peace, het gaat gelukkig steeds beter nu. We waren duidelijk in een cirkeltje terecht gekomen met het plassen. Nu door het strakke schema hebben we het doorbroken. Het was voor ons vooral schakelen, wij zijn wel eens halfslachtig met een schema of kalender begonnen, maar waren totaal niet consequent dat werkt natuurlijk niet. B was overigens zindelijk met zelden ongelukjes tot afgelopen zomer. De geboorte van zijn zusje had vast ook zijn invloed daarop.

Als het vandaag goed gaat, mag hij morgen zijn eerste kleine cadeautje uit gaan zoeken.
Af en toe een ongelukje kan gebeuren, maar bij B was het dus dagelijkse kost ook 10 seconden nadat je vroeg 'B, moet je plassen?' waarop het antwoord standaard 'nee' was.
Nu hebben we vaste momenten, niet op de klok maar vastgesteld momenten op de dag. Dat zijn er overigens 11....best veel dus, maar het jochie drinkt ook veel.

Ik las net op Facebook een erg grappige brief over de indeling van groep 3:
https://deblijekralenplan(...)9AAPdSGguTkhTR2Oz9hI
  dinsdag 11 juni 2019 @ 11:42:16 #145
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187367780
Nog bedankt voor alle reacties. Wel gelezen maar ontbreekt me een beetje aan tijd om op iedereen te reageren.
Nieuw flesje en trommeltje uitzoeken is wellicht wel weer een goede. Hebben we weer een leuk uitje.

Vannacht plaste ro voor het eerst in bed. Echt nog nooit gebeurt. We schrokken er allemaal van (co slapen). Maar ach.. als ik jullie dagen/nachten zo lees mogen we écht niet klagen. Hopelijk blijft het hier bij.
Zonder hoop geen leven.
pi_187374143
N. eet ook niet altijd alles op, en haar fles gaat al helemaal niet leeg. Gelukkig een juf die er niks van lijkt te vinden.

Ik vind dat wel lastig hoor dat je kind ineens zo'n leven heeft waar je 'niks van weet. Ik haal haar nooit op (werk dit schooljaar fulltime, nog even bikkelen), dus hoor ook nooit iets van de juf. Bij de BSO haal ik haar wel op. Schijnbaar vertelt ze daar honderduit over haar schooldag, maar daarna is het uit haar systeem en krijgen we er thuis niks van mee. _O- Ze vindt het wel heel erg leuk (met name op de BSO, maar op school ook), en dat is het belangrijkst.

Op de BSO kreeg ik nog terug dat het zo'n leuk, speels kind is en dat ze de sfeer echt een flinke boost kan geven met haar vrolijke onbevangenheid. Mijn moederhart jonge. O+
  dinsdag 11 juni 2019 @ 22:11:46 #147
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_187378481
Selv O+ leuk is dat om te horen he 😍. En O verteld ook nooit wat over haar schooldag en ik haal haar elke dag zelf op -O-

Thnx voor de tip @gewoonmezelf87 vandaag weer een rondje geprobeerd en het gaat hartstikke goed maar ze gelooft het zelf niet.
pi_187387091
Herkennen jullie claimgedrag terug bij jullie kleuter?

Als Noor wat wil doen (spelen, knutselen etc.) 'moet' ik altijd meedoen. Als ik zeg dat ik even wat anders te doen heb dan verzint ze wel een manier om me er in te betrekken en voor ik het weet doe ik alsnog mee. Klinkt misschien lullig, maar zo gaat het echt.
Ook bij een monkeytown vraagt ze elke keer om mee te doen, terwijl er echt zat kinderen zijn om mee te spelen.

Het verstikt me en tegelijkertijd weet ik niet wat ik hiermee aan moet. Als ik niet mee speel, ben ik bang dat ze zich afgewezen voelt of aandacht tekort komt. Dus ... uiteindelijk doe ik vaak mee, ook tegen mijn zin in. Ik denk niet dat dit de bedoeling is zo...

Herkenbaar voor iemand?
  woensdag 12 juni 2019 @ 13:56:24 #149
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_187387287
Sunshine, zeker herkenbaar. Ik merk dat er meer een beroep op mij wordt gedaan als ik niet (in kinderogen) zichtbaar iets aan het 'doen' ben (krant lezen, administratie bijwerken). Als ik actief bezig ben (was ophangen, stofzuigen) gaan de jongens veel beter hun eigen gang.

Mijn aanpak:
- een tijd afspreken (ik speel nu mee tot de grote wijzer op de 12 staat)
- een activiteit afspreken (we maken samen deze ene tekening, en daarna ga je alleen tekenen)

Als bovenstaande niet werkt: Ik ben inmiddels bedreven in nee zeggen en dat blijven herhalen... tegen mijn zin meedoen is voor niemand leuk, dus doe ik niet...
pi_187387356
quote:
1s.gif Op woensdag 12 juni 2019 13:43 schreef Sunshine1982 het volgende:
Herkennen jullie claimgedrag terug bij jullie kleuter?

Als Noor wat wil doen (spelen, knutselen etc.) 'moet' ik altijd meedoen. Als ik zeg dat ik even wat anders te doen heb dan verzint ze wel een manier om me er in te betrekken en voor ik het weet doe ik alsnog mee. Klinkt misschien lullig, maar zo gaat het echt.
Ook bij een monkeytown vraagt ze elke keer om mee te doen, terwijl er echt zat kinderen zijn om mee te spelen.

Het verstikt me en tegelijkertijd weet ik niet wat ik hiermee aan moet. Als ik niet mee speel, ben ik bang dat ze zich afgewezen voelt of aandacht tekort komt. Dus ... uiteindelijk doe ik vaak mee, ook tegen mijn zin in. Ik denk niet dat dit de bedoeling is zo...

Herkenbaar voor iemand?
Heel herkenbaar, vooral mijn oudste (maar die is geen kleuter meer). Hij kon zich gewoon echt niet zelf vermaken. Hij is zo ontzettend sociaal, hij speelde enorm graag met andere kinderen en bij gebrek aan kinderen met ons. Dus thuis hadden wij nooit rust eigenlijk. Dat werd beter toen zijn broertje iets ouder werd en ze meer samen konden spelen. Wij hebben geprobeerd om heel concreet momenten af te spreken dat wij even iets anders deden. "Ik drink nu even een kopje koffie en daarna kom ik met je spelen". Dat idee. Of in speeltuinen even samen spelen om hem op weg te helpen en daarna zeggen dat hij nu zelf even kon gaan spelen.

En verder hebben we er veel aan toegegeven toch. Hij kon zich oprecht niet voorstellen dat wij iets anders leuker konden vinden dan met hem spelen. En dat heeft ook wel iets schattigs O+. Met het ouder worden ging hij steeds vaker met andere kinderen spelen en durfde hij meer zonder ons te spelen in bijvoorbeeld een speeltuin.
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')