https://www.foxsports.nl/(...)rry-hughes-overledenquote:Markant voetbalicoon Barry Hughes (81) overleden
Voormalig speler en trainer Barry Hughes is op 81-jarige leeftijd na een kort ziekbed overleden.
De in het noorden van Wales geboren verdediger begon zijn loopbaan in de jeugd van het Engelse West Bromwich Albion. Tot een debuut in de hoofdmacht kwam het niet, want Hughes vertrok naar Nederland en kwam vervolgens uit voor Blauw-Wit uit Amsterdam en Alkmaar’54.
Bij de club uit Alkmaar begon Hughes in 1966 ook zijn trainerscarrière. In de jaren die volgden was hij eindverantwoordelijke bij verschillende Nederlandse clubs, waaronder Go Ahead Eagles, Sparta Rotterdam, FC Utrecht, MVV, FC Volendam en twee keer HFC Haarlem.
In zijn tweede periode bij Haarlem ontdekte Hughes in 1978 het toptalent Ruud Gullit, die destijds op 16-jarige leeftijd zijn eerste profcontract tekende bij de club.
Spraakmakend
Hughes was een markant persoon, zowel binnen als buiten het veld. Naast enkele carnavalshits had hij ook als trainer enkele opzienbarende acties aan de zijlijn. Zijn meest memorabele moment was het rolfluit-incident uit 1978.
Rolfluit-incident
Het Haarlem van Hughes ontving het AZ’67 van Georg Kessler. Beide trainers konden het niet bepaald met elkaar vinden. Op het moment dat een speler van Haarlem een zware overtreding maakte en daarvoor enkel geel kreeg, kon Kessler zich niet bedwingen langs de kant. Als reactie daarop pakte Hughes een rolfluit uit zijn zak en begon er richting Kessler op te blazen.
In zijn laatste jaren kwam Hughes graag op het Kasteel om naar zijn oude club Sparta te kijken.
Kijk het filmpjequote:Op zondag 2 juni 2019 19:51 schreef tompsv18 het volgende:
Philippe Cocu in de OP. Daar gaat iets mis.
Kijk, iemand die niet geklikt heeft voordat hij begint te schreeuwen!quote:Op zondag 2 juni 2019 19:51 schreef tompsv18 het volgende:
Philippe Cocu in de OP. Daar gaat iets mis.
Volgens mij heet ie anders.quote:Op zondag 2 juni 2019 20:11 schreef GGMM het volgende:
[..]
Kijk, iemand die niet geklikt heeft voordat hij begint te schreeuwen!
Verkeerde Barryquote:
Een icon uit mijn jongere jaren. Opvallend persoon. Ooit getrouwd met een bekende TV-presentratice.quote:
Nee ken ik ook nietquote:Op zondag 2 juni 2019 21:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Een icon uit mijn jongere jaren. Opvallend persoon. Ooit getrouwd met een bekende TV-presentratice.
Hoort in het rijtje Happel en Michels. (of ken je die ook niet?)
Elles Berger toch?quote:Op zondag 2 juni 2019 21:06 schreef golfer het volgende:
[..]
Een icon uit mijn jongere jaren. Opvallend persoon. Ooit getrouwd met een bekende TV-presentratice.
Hoort in het rijtje Happel en Michels. (of ken je die ook niet?)
Klopt.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |