. als we hem even laten valt hij binnen twee minuten meestal gewoon weer zelf in slaap.  Als hij echt overstuur of ziek is gaan we natuurlijk wel
. als we hem even laten valt hij binnen twee minuten meestal gewoon weer zelf in slaap.  Als hij echt overstuur of ziek is gaan we natuurlijk wel   maar niet bij wat jengelen in de nacht
 maar niet bij wat jengelen in de nacht   . Maar dat zegt natuurlijk niet dat dat voor alle kleintjes werkt
. Maar dat zegt natuurlijk niet dat dat voor alle kleintjes werkt 

. Neuriën is ook uit de gratie
 . Neuriën is ook uit de gratie   .
 .  . Hij heeft weinig geduld voor de stukjes goed erin krijgen, maar herkent wel aan de vorm wat er moet en zoekt dan het goede stukje erbij. Het is een boerderijpuzzel dus paard en boom en huis zijn makkelijk herkenbaar. Ik begreep nooit wat er leuk of nuttig aan was (daarom nooit eerder geprobeerd) maar dit is voor hem gewoon weer een andere manier van spelen met bekende woorden/dingen.
 . Hij heeft weinig geduld voor de stukjes goed erin krijgen, maar herkent wel aan de vorm wat er moet en zoekt dan het goede stukje erbij. Het is een boerderijpuzzel dus paard en boom en huis zijn makkelijk herkenbaar. Ik begreep nooit wat er leuk of nuttig aan was (daarom nooit eerder geprobeerd) maar dit is voor hem gewoon weer een andere manier van spelen met bekende woorden/dingen.  

. Maar ik probeerde hem net zonder expliciet voordoen te verleiden de Duplo uno op kleur te stapelen met als enige resultaat dat ermee werd gegooid.
 . Maar ik probeerde hem net zonder expliciet voordoen te verleiden de Duplo uno op kleur te stapelen met als enige resultaat dat ermee werd gegooid.   .
 .

Die is trouwens vroeger wakker dan C, hij stond om 6.15 naast mijn bed
 Die is trouwens vroeger wakker dan C, hij stond om 6.15 naast mijn bed  , heb hem gezegd dat hij dan maar even tv moest gaan kijken. Hij is 8, dat scheelt
 , heb hem gezegd dat hij dan maar even tv moest gaan kijken. Hij is 8, dat scheelt 
 en wat sneu van zijn valpartijen, je kunt het soms niet voorkomen maar het is zo naar. Hier viel ze van de week van de bank nadat ik haar al 300 keer gewaarschuwd had rustig aan te doen op de bank
 en wat sneu van zijn valpartijen, je kunt het soms niet voorkomen maar het is zo naar. Hier viel ze van de week van de bank nadat ik haar al 300 keer gewaarschuwd had rustig aan te doen op de bank  

Ik zorg altijd dat ik de deur in de gaten houd als ik vermoed dat er wat komt, maar soms is hij me toch te snel af
 Ik zorg altijd dat ik de deur in de gaten houd als ik vermoed dat er wat komt, maar soms is hij me toch te snel af  Hoe gaat het nu met jou?
 Hoe gaat het nu met jou?
 Ik heb het idee dat C zich er niet zo veel van aantrekt maar wil toch voorkomen dat ze er wakker van wordt. En die foto op de tafel
 Ik heb het idee dat C zich er niet zo veel van aantrekt maar wil toch voorkomen dat ze er wakker van wordt. En die foto op de tafel  
  Is hij naar de kapper geweest?
 Is hij naar de kapper geweest? Ik heb het ook, vind de dreumesfase echt veel leuker dan de babyfase, vanochtend op de verjaardag ook zo leuk om haar te zien communiceren met haar familie
 Ik heb het ook, vind de dreumesfase echt veel leuker dan de babyfase, vanochtend op de verjaardag ook zo leuk om haar te zien communiceren met haar familie  
  en dat puzzelen ook, ik probeer het hier ook wel eens maar haar concentratiespanne is nog zeer gering voor zulke precieze dingen. Zal ze ook wel van mij hebben
 en dat puzzelen ook, ik probeer het hier ook wel eens maar haar concentratiespanne is nog zeer gering voor zulke precieze dingen. Zal ze ook wel van mij hebben 
 Goede bondingtime dus haha, is eigenlijk pas de eerste keer dat hij hier logeert en ze kenden elkaar nog niet van zo dichtbij. Ik kan wel genieten van die eerlijkheid bij kinderen
 Goede bondingtime dus haha, is eigenlijk pas de eerste keer dat hij hier logeert en ze kenden elkaar nog niet van zo dichtbij. Ik kan wel genieten van die eerlijkheid bij kinderen  

En wat betreft puzzelen is het ook gewoon simpel beginnen en dan langzaam opbouwen, een vormenstoof is ook een soort puzzel natuurlijk.
 En wat betreft puzzelen is het ook gewoon simpel beginnen en dan langzaam opbouwen, een vormenstoof is ook een soort puzzel natuurlijk.

Speeleieren! Waar heb je die gehaald? Die zoek ik nog voor bij het keukentje voor Simon zijn verjaardag, hij is gek op eieren. Buiten in de tuin is hij altijd met steentjes eitjes aan het koken en bakken.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 13:36 schreef Lemijn het volgende:
Ja de speeleieren doet hij ook uit zichzelf op kleur. Maar ik probeerde hem net zonder expliciet voordoen te verleiden de Duplo uno op kleur te stapelen met als enige resultaat dat ermee werd gegooid.
.

https://www.bol.com/nl/p/(...)F0A.1.7.ProductImagequote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:16 schreef TolstoiFan het volgende:
[..]
Speeleieren! Waar heb je die gehaald? Die zoek ik nog voor bij het keukentje voor Simon zijn verjaardag, hij is gek op eieren. Buiten in de tuin is hij altijd met steentjes eitjes aan het koken en bakken.

), dat is de tafel, dat is de stoel, dat is raam
 ), dat is de tafel, dat is de stoel, dat is raam   

Wij ook niet hoor, maar net de 14 maanden prikjes gehad vorige week én er komen 4 kiezen door, dus nu moest er wel even wat getroost worden. En gelukkig is een paar minuutjes dan ook voldoende.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 09:21 schreef littledrummergirl het volgende:
Als wij bij de kapitein gaan kijken als hij wakker wordt en even huilt snachts gaat hij nooit meer slapen. als we hem even laten valt hij binnen twee minuten meestal gewoon weer zelf in slaap. Als hij echt overstuur of ziek is gaan we natuurlijk wel
maar niet bij wat jengelen in de nacht
. Maar dat zegt natuurlijk niet dat dat voor alle kleintjes werkt

De week na de 14 maanden prik was hier ook drama, hij was er goed ziek van toen icm met kiezen zal dat wel helemaal pittig zijnquote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:38 schreef DonnaRush het volgende:
[..]
Wij ook niet hoor, maar net de 14 maanden prikjes gehad vorige week én er komen 4 kiezen door, dus nu moest er wel even wat getroost worden. En gelukkig is een paar minuutjes dan ook voldoende.
Het is zo zielig. Grote bulten op het tandvlees, maar er is 1 helemaal door. Nog 3 te gaan!
 , hopelijk ist snel weer wat rustiger
, hopelijk ist snel weer wat rustiger

en dat wil ik graag zo houden.
 en dat wil ik graag zo houden.

. Maar het sorteer-aspect van die eieren is nogal subtiel dus ik vond het echt wel knap
 . Maar het sorteer-aspect van die eieren is nogal subtiel dus ik vond het echt wel knap   . Eieren voor het keukentje vind ik een goed idee, dank voor de tip.
 . Eieren voor het keukentje vind ik een goed idee, dank voor de tip.  . Dreumessen
 . Dreumessen   . Zeg me dat dit soort rariteiten ophouden als hij straks 2 is
 . Zeg me dat dit soort rariteiten ophouden als hij straks 2 is   .
 .

Ik help het je hopen maar die BMR is wel anders en beruchter qua bijwerkingen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:34 schreef SacreCoeur het volgende:
Ugh wij hebben de 14m prik op 6/7.
Hij is tot nu toe nog geen èèn keer ziek geweesten dat wil ik graag zo houden.

Had al zoiets vernomen.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:37 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ik help het je hopen maar die BMR is wel anders en beruchter qua bijwerkingen.

. Maar dat komt omdat Jacob altijd het maximale haalt uit de prikkenellende, dus in mijn hoofd is dat 1 grote brei samen met 20x tandenellende.
 . Maar dat komt omdat Jacob altijd het maximale haalt uit de prikkenellende, dus in mijn hoofd is dat 1 grote brei samen met 20x tandenellende.  .
 .

Dirk is er precies 1 dag wat koortsig van geweest en verder niks. Dus ach.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:38 schreef SacreCoeur het volgende:
[..]
Had al zoiets vernomen.
Ik weet niet meer zo goed hoe het bij mijn dochter 11 jaar geleden was.

Nog een kleine 3 weken te gaan, dat is nog te overzien
  Nog een kleine 3 weken te gaan, dat is nog te overzien   

Casper is twee weken geleden naar de kapper geweest inderdaad, het groeit helaas zo snel weer aan
 Casper is twee weken geleden naar de kapper geweest inderdaad, het groeit helaas zo snel weer aan   
  Hij lijkt weer een oorontsteking te hebben en gedraagt zich al dagen de hele dag een soort van onmogelijk en zit duidelijk niet goed in z’n vel. Blij dat we aankomende week naar de KNO-arts moeten.
 Hij lijkt weer een oorontsteking te hebben en gedraagt zich al dagen de hele dag een soort van onmogelijk en zit duidelijk niet goed in z’n vel. Blij dat we aankomende week naar de KNO-arts moeten.

Ze waren hier niet gelijk met de eerste verjaardag al leuk, ik denk vanaf anderhalf ongeveer. En de lol is er nog lang niet af, maar geen garantie verder want ze zijn eigenlijk echt heel stom. En ik denk niet dat ze hier zouden werken bij de keuken, want ik zet ze in op vakanties en op mijn slaapkamer, dus het zijn eieren met een speciale positie en dat wil ik graag zo houdenquote:Op zaterdag 15 juni 2019 20:59 schreef TolstoiFan het volgende:
Lemijn, kun je eieren die je nu hebt, niet gebruiken bij het keukentje?
Zijn ze nog leuk genoeg bij 2 jaar? Bij Bol zie ik staan voor 1-3 jaar.
 .
 .

. Mijn oplossing daarvoor is te laat naar bed gaan, maar de volgende ochtend heb ik altijd spijt. De borst inzetten doe ik eigenlijk nooit, te bang voor tandbederf ook al zijn de meningen daarover verdeeld.
 . Mijn oplossing daarvoor is te laat naar bed gaan, maar de volgende ochtend heb ik altijd spijt. De borst inzetten doe ik eigenlijk nooit, te bang voor tandbederf ook al zijn de meningen daarover verdeeld.

).
). voor slaapperikelen en zelf te laat gaan slapen. Ooit komt er vast verandering in..
 voor slaapperikelen en zelf te laat gaan slapen. Ooit komt er vast verandering in..

Goula heeft mooie houten puzzels voor beginners. Voor de meiden heb ik een grendelbord-puzzel van Melissa en Doug er op gezet, met tig soorten sloten er op om te openen. Verder zijn al onze puzzels 2e hands omdat ik ze nieuw veel te duur vind.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 19:26 schreef TolstoiFan het volgende:
Hebben jullie nog ideeën voor leuke puzzels, zoek nog wat leuke dingetjes voor op het lijstje voor Simon zijn verjaardag.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |