abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 30 mei 2019 @ 17:26:22 #1
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_187170556
(Deel 1: FHF / Oude videobanden met TV-beelden? Niet weggooien svp!)

Originele OP:

quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:07 schreef ArnieAlberts het volgende:
Hallo daar!

Ik ben een televisieprogramma-verzamelaar. Wat dat in feite inhoudt is dat ik zoveel mogelijk programma's die ik leuk vind zo compleet mogelijk in mijn collectie wil hebben om te kunnen bekijken. :) In de afgelopen 5 12 jaar ben ik intensief bezig geweest een goede collectie op te bouwen in alle genres en van alle soorten series, reeksen en shows die me interesseren, maar er zijn nog genoeg gaten in de collectie van exacte series of van bepaalde presentatoren. Als je eventueel iets hebt liggen, op wat voor drager ook (VHS/DVD/digital format, maar andere beeldformaten als obscure videoformaten VCC/Video2000, Beta of zelfs VCR mogen ook), laat het me weten in dit topic of (liever) door middel van een PB. Ik kan je tegemoet komen met een opname uit mijn collectie programma's naar keuze.

Ik zoek vooral amusement-programma's en dan met name programma's van of met:
- Rolf Wouters
- Carlo Boszhard
- Irene Moors (Telekids enz.)
- André van Duin
- Paul de Leeuw
- Frans Bauer
- Bart de Graaff (B.O.O.S.)
- Willem Ruis

Exacte reeksen waar ik nog erg naar opzoek ben:
- Samson (Iedere opname van midden 90s en ouder is welkom)
- Wedden Dat (Periode 1986-1997)
- Amusementsshows Endemol (Joop van den Ende, John de Mol)
- De Willem Ruis Lottoshow / VARA's Sterrenshow

Zoals je opvalt ben ik nogal van de grote spelshows, dus als je toevallig een spelprogramma in bezit hebt van iemand die ik niet in dit lijstje opnoem; Laat het me hoe dan ook weten door middel van DM of een reply in dit topic'je. :)

Alles is welkom, hoor graag wat van jullie. ;)

Best regards,
ArnieAlberts
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_187170596
Ik heb de beroemde aflevering van Wegmisbruikers met de 5 Ferraries nog op VHS _O_
pindazakje
  maandag 1 juli 2019 @ 19:19:44 #3
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_187703083
:D Niet wat ik zoek, wel leuk. ;)

Kick! Overigens nog mijn dank aan onder andere Karina (zij hielp me aan een hele goeie VHS-recorder!), BasemanBaker (een hele mooie partij VHS-bandjes uit de 90's! Theo en Thea-genot! _O_), DigiFred (unieke beelden van John de Mol Producties :D _O_) én Dactylus die meermaals aanbood voor me banden op te halen ^_^

Nu alleen nog kijken of die lieve RubberEend ook kan helpen:
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2019 21:38 schreef rubbereend het volgende:

[..]

nou ik heb er eens voor gezet, ik vond in ieder geval (en ik zag je OP) een avondje BNN uit het begin toen ze een uurtje op zondag hadden, en ook de BNN ledenwerfshow.

Verder nog meer dingen ik zal ze binnenkort op een rijtje zetten.

oja, een juweeltje, de laatste uitzending van Tout Fabienne O+
Tout Fabienne _O_ Hebbon! :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 19:01:49 #4
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_188158974
Kick!
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 15 augustus 2019 @ 20:30:26 #5
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_188465780
Kick! :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  maandag 16 september 2019 @ 17:52:08 #6
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_188976126
Kick! O+
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  dinsdag 1 oktober 2019 @ 14:36:08 #7
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_189209181
Kick? :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  maandag 14 oktober 2019 @ 02:53:42 #8
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_189424264
Kick!
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 24 oktober 2019 @ 22:34:46 #9
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_189606258
Ik ben gewoon weer wat VHS-tapes rijker met oude opnames van Telekids, dank dank dank! _O_ :D

Mocht je ooit met je klas bij Telekids zijn geweest, of iemand kennen die ooit bij Telekids is geweest, stuur gerust een DM of PB! Ik zet het graag en kosteloos voor je over! :)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  vrijdag 8 november 2019 @ 15:09:47 #10
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_189851306
Kick! :)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 8 november 2019 @ 17:09:48 #11
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189852914
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 19:19 schreef ArnieAlberts het volgende:
:D Niet wat ik zoek, wel leuk. ;)

Kick! Overigens nog mijn dank aan onder andere Karina (zij hielp me aan een hele goeie VHS-recorder!), BasemanBaker (een hele mooie partij VHS-bandjes uit de 90's! Theo en Thea-genot! _O_), DigiFred (unieke beelden van John de Mol Producties :D _O_) én Dactylus die meermaals aanbood voor me banden op te halen ^_^

Nu alleen nog kijken of die lieve RubberEend ook kan helpen:
[..]

Tout Fabienne _O_ Hebbon! :D
oja, even deze doos opduikelen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 9 november 2019 @ 19:26:45 #12
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_189868860
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 19:19 schreef ArnieAlberts het volgende:
:D Niet wat ik zoek, wel leuk. ;)

Kick! Overigens nog mijn dank aan onder andere Karina (zij hielp me aan een hele goeie VHS-recorder!), BasemanBaker (een hele mooie partij VHS-bandjes uit de 90's! Theo en Thea-genot! _O_), DigiFred (unieke beelden van John de Mol Producties :D _O_) én Dactylus die meermaals aanbood voor me banden op te halen ^_^

Nu alleen nog kijken of die lieve RubberEend ook kan helpen:
[..]

Tout Fabienne _O_ Hebbon! :D
doos erbij gepakt, grof overzicht
-TMF
-2 metersesie
- sport
- dit was het nieuws
- Programma over TV door de jaren heen
-Nog meer TMF
- Theo Maassen
- Optredens Anouk
- Concerten/muziek programma's
- Stuk TMF awards
- voetbal
- TV programma met veel oude beelden
-Begin van BNN
-Cabaretdagen '99
-Ledenwerf show BNN
-Nog meer muziek
- Eerste concert van K-otic :~
- en nog meer muziek
-De Hunt finale
-TMF afscheid Fabienne
- Big Brother

Volgens mij kloppen de briefjes die ik op de hoezen geplakt hebt, kan niet alles 100% garanderen.

Zijn er dingen waar je interesse in hebt? Dan gaan we regelen dat de banden bij jou komen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zondag 10 november 2019 @ 00:44:47 #13
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_189874472
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2019 19:26 schreef rubbereend het volgende:

[..]

doos erbij gepakt, grof overzicht
-TMF
-2 metersesie
- sport
- dit was het nieuws
- Programma over TV door de jaren heen
-Nog meer TMF
- Theo Maassen
- Optredens Anouk
- Concerten/muziek programma's
- Stuk TMF awards
- voetbal
- TV programma met veel oude beelden
-Begin van BNN
-Cabaretdagen '99
-Ledenwerf show BNN
-Nog meer muziek
- Eerste concert van K-otic :~
- en nog meer muziek
-De Hunt finale
-TMF afscheid Fabienne
- Big Brother

Volgens mij kloppen de briefjes die ik op de hoezen geplakt hebt, kan niet alles 100% garanderen.

Zijn er dingen waar je interesse in hebt? Dan gaan we regelen dat de banden bij jou komen
_O_ Wat een leuk materiaal! Zit zéker heel vet materiaal tussen waar ik oren en ogen naar heb. Stuur me een DM/PB en we regelen het verder! Top, dank! :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_190033043
Ik heb een paar banden voor je. Tv opnames van de jaren 90. Mij is het niet bekend wat erop staat. Wil je ze hebben?
  maandag 2 december 2019 @ 18:11:54 #15
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_190235326
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2019 07:58 schreef blessed19 het volgende:
Ik heb een paar banden voor je. Tv opnames van de jaren 90. Mij is het niet bekend wat erop staat. Wil je ze hebben?
Jazeker, graag zelfs! Ik stuur je even een DM :D
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 4 januari 2020 @ 22:25:58 #16
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_190881559
Kick!
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  woensdag 8 januari 2020 @ 11:35:24 #17
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_190933661
Ik zou het leuk vinden om de opnames van Vara's vuurwerk en NEON van de Vpro weer eens terug te zien. :P
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 9 januari 2020 @ 15:33:09 #18
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_190950266
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2020 11:35 schreef klappernootopreis het volgende:
Ik zou het leuk vinden om de opnames van Vara's vuurwerk en NEON van de Vpro weer eens terug te zien. :P
VARA's Vuurwerk, bedoel je dan het hardrock-radioprogramma van Westbroek of de eenmalige oudejaarsspecial op tv uit 2005, met Claudia de Breij en Café De Wereld-figuurtjes?

In geval van Westbroeks radioprogramma, here you go, een show uit 1987: https://soundcloud.com/weinandt/varas-vuurwerk-afl-1/s-jJGqK _O_

NEON heb ik helaas (nog) niet liggen ;(
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_191026780
120 banden... 1/3e lijkt origineel, de rest TV opnamen?

https://link.marktplaats.nl/m1502364300
  donderdag 23 januari 2020 @ 11:52:55 #20
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_191157015
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2020 16:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
120 banden... 1/3e lijkt origineel, de rest TV opnamen?

https://link.marktplaats.nl/m1502364300
Helaas al weg :{
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_191157352
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 11:52 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Helaas al weg :{
Vind je het gek als je ruim een week later pas je topic bekijkt :D

Beetje alert blijven :P
  zaterdag 25 januari 2020 @ 20:41:24 #22
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_191193669
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2020 12:22 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Vind je het gek als je ruim een week later pas je topic bekijkt :D

Beetje alert blijven :P
Naja zeg :P Grote kans dat het toch pulp was. Thuisvideo's op marktplaats = 99% van de tijd kopietjes.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_191196982
Jammer dat je niks online zet op een kanaaltje. Wel eens aan je gevraagd in dit topic. Ik zou het ook wel leuk vinden om een aantal oude shows van vroeger te zien.
  maandag 27 januari 2020 @ 11:34:26 #24
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_191215642
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 januari 2020 23:44 schreef Oerbeer het volgende:
Jammer dat je niks online zet op een kanaaltje. Wel eens aan je gevraagd in dit topic. Ik zou het ook wel leuk vinden om een aantal oude shows van vroeger te zien.
En ook telkens beantwoord in dit topic. Het wordt momenteel al overspoeld op YouTube (dus je valt sowieso al niet op), plus daar worden dingen gewoon slecht geplaatst, mensen gaan ermee aan de haal, men vindt het bijna vanzelfsprekend, men wil immers na upload alleen maar meer (geen "dank je!", maar "komt dit ook?"), als je te groot wordt kloppen de originele.makers (terecht) aan die alles offline laten halen of onder hun voorwaarden laten uploaden... Nah. Geen enkele plannen voor om daar dus ook mee te beginnen.

Ik verzamel het, want ik vind het leuk. Meer is het niet.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_191215765
ga je ook alles op youtube zetten, dat is t minste wat je kan doen kan iedereen meegenieten. Iedereen mist de jaren 90 qua televisie, zeker nu ik kids heb.
  Moderator maandag 27 januari 2020 @ 11:45:50 #26
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_191215793
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 11:43 schreef funnywell het volgende:
ga je ook alles op youtube zetten, dat is t minste wat je kan doen kan iedereen meegenieten. Iedereen mist de jaren 90 qua televisie, zeker nu ik kids heb.
Daar komen alleen maar problemen van, op het youtubekanaal van Retroforum staan fragmenten en ik krijg daar vrij regelmatig gezeur met copyrights, kun je nagaan hoe dat is als je hele programma's gaat posten.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_191215829
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 11:45 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Daar komen alleen maar problemen van, op het youtubekanaal van Retroforum staan fragmenten en ik krijg daar vrij regelmatig gezeur met copyrights, kun je nagaan hoe dat is als je hele programma's gaat posten.
jammer dat die zenders het dan niet zelf uit gaan zenden. Kom maar op met de boos show of cactus of ren je rot of wat dan ook. Als ze dat van 18-2100 uitzenden zit heel nederland weer aan de tv. Maar nee
  Moderator maandag 27 januari 2020 @ 11:54:20 #28
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_191215955
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 11:47 schreef funnywell het volgende:

[..]

jammer dat die zenders het dan niet zelf uit gaan zenden. Kom maar op met de boos show of cactus of ren je rot of wat dan ook. Als ze dat van 18-2100 uitzenden zit heel nederland weer aan de tv. Maar nee
Er is een themakanaal geweest, Hilversum Best, later Best 24, later NPO Best waarop dit gebeurde, was erg leuk, alleen wegens geldgebrek zijn ze hier mee gestopt en heb je nu *af en toe* nog wat op NPO 1 extra.

Misschien waren ze hun tijd wel te ver vooruit en is er nu veel meer animo voor dan zeg 5 jaar geleden.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_191216057
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 11:47 schreef funnywell het volgende:

[..]

jammer dat die zenders het dan niet zelf uit gaan zenden. Kom maar op met de boos show of cactus of ren je rot of wat dan ook. Als ze dat van 18-2100 uitzenden zit heel nederland weer aan de tv. Maar nee
Ik weet ook niet of alles er nog is...

Heb zelf ook nog wat videobanden liggen waar wat journaals, reclames en programma's van eind 90's op staan, die ga ik binnenkort ook op YouTube knallen. Verder alleen speelfilms dus niet interessant.
Heb alles al digitaal op de PC staan.

M'n hobby hoekje:



Voorlopig nog genoeg camera's en videorecorders om tapes over te zetten ;)

pi_191216515
Zou een schande zijn als ze t niet meer hebben, maarja neemt ruimte en klimaatbeheersing, daar heb je geen zin in nee snap ik. En als ze het weer uitzenden, kunnen ze hun nieuwe meuk niet kwijt want dan ontdekt men weer hoe goed de tv grotendeels was vroeger.
pi_191216889
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 12:35 schreef funnywell het volgende:
Zou een schande zijn als ze t niet meer hebben, maarja neemt ruimte en klimaatbeheersing, daar heb je geen zin in nee snap ik. En als ze het weer uitzenden, kunnen ze hun nieuwe meuk niet kwijt want dan ontdekt men weer hoe goed de tv grotendeels was vroeger.
Het lijkt me juist dat het in deze "moderne tijd" makkelijk te digitaliseren is.

Ik weet zeker dat als je nu een advertentie zet dat er morgen 50 vrijwilligers zijn die dat willen doen en ook de oude apparatuur willen onderhouden om het af te spelen, genoeg liefhebbers van oude TV. Mooie hobby als je met pensioen bent toch?
  dinsdag 28 januari 2020 @ 12:59:30 #32
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_191231825
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 11:43 schreef funnywell het volgende:
ga je ook alles op youtube zetten, dat is t minste wat je kan doen kan iedereen meegenieten. Iedereen mist de jaren 90 qua televisie, zeker nu ik kids heb.
Ik beantwoord die vraag letterlijk in de post boven die van jou. Iedereen zet al vanalles op YouTube. Ik doe er niet aan mee. "Dat is het minste wat je kan doen", hoezo? Weet je hoeveel werk het is om tapes überhaupt over te zetten? Ik verzamel.

Gisteravond zag ik bij Shownieuws weer hoe ze een opname van Big Brother, geplaatst door Retroforum, op tv toonden met het Retroforum-logo weggeblurd. Daarvoor hoef ik niks te uploaden, dank u.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:05:22 #33
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_191231887
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 12:35 schreef funnywell het volgende:
Zou een schande zijn als ze t niet meer hebben, maarja neemt ruimte en klimaatbeheersing, daar heb je geen zin in nee snap ik. En als ze het weer uitzenden, kunnen ze hun nieuwe meuk niet kwijt want dan ontdekt men weer hoe goed de tv grotendeels was vroeger.
Toch is dat écht het geval: niet alles is bewaard, in ieder geval niet bij Beeld & Geluid, daar was (en is!) alles bewaren niet hun basisdoel. Daar maakten ze vroeger alleen 'een selectie' van wat er bewaard moest worden. Die niet bewaarde programma's zouden eventueel nog bij de makers kunnen liggen in schaduwarchieven, maar dat is dus niet voor uitzending óf onduidelijk wat er wel/niet meer is.

En daarom mijn hobby. O+
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 13:07:46 #34
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_191231913
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2020 13:00 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Het lijkt me juist dat het in deze "moderne tijd" makkelijk te digitaliseren is.

Ik weet zeker dat als je nu een advertentie zet dat er morgen 50 vrijwilligers zijn die dat willen doen en ook de oude apparatuur willen onderhouden om het af te spelen, genoeg liefhebbers van oude TV. Mooie hobby als je met pensioen bent toch?
Valt vies tegen. Ik heb er ooit een topic over geschreven op Retroforum, en daar kwam toen ook tersprake dat van bijvoorbeeld de BCN/1 Inch-recorders de slijtende onderdelen (zoals videokoppen) die niet meer gemaakt worden steeds schaarser worden en er niet genoeg koppen zijn om alle nog niet gedigitaliseerde banden tijdig te digitaliseren. Daar is dus voor 'Beelden voor de Toekomst', een meerjarenplan van een paar jaar terug, een selectie gemaakt. Jep: een selectie ván een selectie.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_191232152
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 12:59 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Ik beantwoord die vraag letterlijk in de post boven die van jou. Iedereen zet al vanalles op YouTube. Ik doe er niet aan mee. "Dat is het minste wat je kan doen", hoezo? Weet je hoeveel werk het is om tapes überhaupt over te zetten? Ik verzamel.

Gisteravond zag ik bij Shownieuws weer hoe ze een opname van Big Brother, geplaatst door Retroforum, op tv toonden met het Retroforum-logo weggeblurd. Daarvoor hoef ik niks te uploaden, dank u.
Je eigen logo zetten op materiaal dat je uploadt is dan ook niet echt netjes ;)

Het materiaal van die tapes dat ik upload is niet van mij, ik zet er daarom ook geen eigen logo of watermerk bij.

Vind het juist mooi dat anderen er plezier van hebben.
pi_191232170
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:07 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Valt vies tegen. Ik heb er ooit een topic over geschreven op Retroforum, en daar kwam toen ook tersprake dat van bijvoorbeeld de BCN/1 Inch-recorders de slijtende onderdelen (zoals videokoppen) die niet meer gemaakt worden steeds schaarser worden en er niet genoeg koppen zijn om alle nog niet gedigitaliseerde banden tijdig te digitaliseren. Daar is dus voor 'Beelden voor de Toekomst', een meerjarenplan van een paar jaar terug, een selectie gemaakt. Jep: een selectie ván een selectie.
Hmm, ja, als parts niet meer gemaakt worden is het wel lastig.
  dinsdag 28 januari 2020 @ 15:26:37 #37
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_191233877
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 13:30 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Je eigen logo zetten op materiaal dat je uploadt is dan ook niet echt netjes ;)

Het materiaal van die tapes dat ik upload is niet van mij, ik zet er daarom ook geen eigen logo of watermerk bij.

Vind het juist mooi dat anderen er plezier van hebben.
Nee maar kom nou, al die televisieprogramma's vandaag de dag doen geen enkele fatsoenlijke beeldresearch meer. Als het niet op YouTube staat, 'bestaat het niet'. Ik heb al zeker 3 praatprogramma's gezien met Carlo Boszhard waar ze met behulp van een video van YouTube terugkijken op een moment van hem als Jos Brink bij Wie Ben Ik. Als die persoon dat nooit online had gezet, hadden al die redacties er nooit van geweten.

Tegelijk doen diezelfde redacties de grootste moeite hun content (terecht!) van andermans kanalen af te gooien. Maar als er dan een moment is dat er daadwerkelijk beelden, door een hobbyist bewaard, gedigitaliseerd en geüpload, gebruikt worden; dan moet ineens dat logo in volle paniek weggehaald worden.

Daarom; geen logo, maar ook gewoon geen content. De moeite moet steeds komen vanuit de hobbyisten, laat de omroepen en zenders maar eens de handen uit de mouwen willen steken. Toch?
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_191236311
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 15:26 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Nee maar kom nou, al die televisieprogramma's vandaag de dag doen geen enkele fatsoenlijke beeldresearch meer. Als het niet op YouTube staat, 'bestaat het niet'. Ik heb al zeker 3 praatprogramma's gezien met Carlo Boszhard waar ze met behulp van een video van YouTube terugkijken op een moment van hem als Jos Brink bij Wie Ben Ik. Als die persoon dat nooit online had gezet, hadden al die redacties er nooit van geweten.

Tegelijk doen diezelfde redacties de grootste moeite hun content (terecht!) van andermans kanalen af te gooien. Maar als er dan een moment is dat er daadwerkelijk beelden, door een hobbyist bewaard, gedigitaliseerd en geüpload, gebruikt worden; dan moet ineens dat logo in volle paniek weggehaald worden.

Daarom; geen logo, maar ook gewoon geen content. De moeite moet steeds komen vanuit de hobbyisten, laat de omroepen en zenders maar eens de handen uit de mouwen willen steken. Toch?
Ik begrijp je punt.

Alleen doe ik het niet voor de zenders, het is puur voor de liefhebbers die het nog eens terug willen zien ;)

Luiheid / misbruik zal je altijd houden.

Ik maak zelf ook content en verdien daar ook mee, dan is het logisch dat ik er wel een logo of watermerk in zet.

Overzetten is inderdaad aardig wat werk en je moet ook je apparatuur op peil houden.
S-VHS recorders gaan ook voor steeds hogere bedragen, zeker als ze een redelijk fatsoenlijke TBC hebben.

Het afspelen van banden om leuke fragmenten te vinden doe ik op "simpele" recorders die ik van de kringloop heb. Pas als ik ga omzetten haal ik m'n JVC (of Philips met JVC binnenwerk) tevoorschijn.
  Moderator dinsdag 28 januari 2020 @ 19:22:01 #39
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_191237339
Als je er geen logo in zet wordt je content gejat en onder een andere naam opnieuw gepubliceerd. Daar heb ik geen 30 recorders voor staan. Sindsdien zet ik ook alleen kleine fragmenten online.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_191237774
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 19:22 schreef djkoelkast het volgende:
Als je er geen logo in zet wordt je content gejat en onder een andere naam opnieuw gepubliceerd. Daar heb ik geen 30 recorders voor staan. Sindsdien zet ik ook alleen kleine fragmenten online.
Klopt, maar dat kunnen ze ook doen als er wel een logo in staat.
Je kan evengoed geen bezwaar maken als het niet jouw content is.

:P
  Moderator dinsdag 28 januari 2020 @ 20:04:33 #41
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_191237938
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 19:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Klopt, maar dat kunnen ze ook doen als er wel een logo in staat.
Je kan evengoed geen bezwaar maken als het niet jouw content is.

:P
Nee maar dan wordt er ten minste nog een beetje reclame gemaakt OF je ziet het heel duidelijk ;)
Resultaat is wel dat ik eigenlijk niets meer online zet en ik heb echt schitterend materiaal liggen, zelfs mastertapes en nog mooier: zelfs 16mm negatieven en positieven van videoclips.
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_191238889
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:04 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Nee maar dan wordt er ten minste nog een beetje reclame gemaakt OF je ziet het heel duidelijk ;)
Resultaat is wel dat ik eigenlijk niets meer online zet en ik heb echt schitterend materiaal liggen, zelfs mastertapes en nog mooier: zelfs 16mm negatieven en positieven van videoclips.
Gezien je onderschrift, wat dacht je van 7x een Sinclair ZX80? :+
  dinsdag 28 januari 2020 @ 22:34:49 #43
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_191240997
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 18:03 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt.

Alleen doe ik het niet voor de zenders, het is puur voor de liefhebbers die het nog eens terug willen zien ;)
Ja, die liefhebbers die nooit tevreden zijn en alleen maar vragen wanneer er nog meer komt. Of het niet eens vragen, maar vinden dat je gewoon wat sneller moet uploaden. Nogmaals; daar doe ik het niet voor. Én copyright. Daarom geen uploads :)

Maar we dwalen veel te veel af van de basis: ik zoek opnames van tv van vroeger :) Als iemand iets heeft dat ie graag digitaal wil, voor díegene wil ik dat uiteraard wel gewoon digitaliseren.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  Moderator dinsdag 28 januari 2020 @ 23:41:04 #44
55052 crew  djkoelkast
www.xms.nl
pi_191242271
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 20:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Gezien je onderschrift, wat dacht je van 7x een Sinclair ZX80? :+
Dat zijn er 6 meer dan ik heb :P
Maar dat zijn wel hele toffe bakken :D
Luister naar XPLIZIT op www.xms.nl
Voor alles retro bezoek je het Retroforum - www.retroforum.nl
pi_191242909
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 23:41 schreef djkoelkast het volgende:

[..]

Dat zijn er 6 meer dan ik heb :P
Maar dat zijn wel hele toffe bakken :D
Ja :D

En een ZX81 bouwpakket, helemaal compleet, nog niet gebouwd.
Sinclair QL boxed...
Wat Spectrums in diverse uitvoeringen, etc.

MSX 1 en 2, P2000, C64, C16, Vic20, Atari 600, etc...

Je kent wel, zo'n zolder waar je uren kan rondneuzen ;)
pi_191242922
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2020 22:34 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]

Ja, die liefhebbers die nooit tevreden zijn en alleen maar vragen wanneer er nog meer komt. Of het niet eens vragen, maar vinden dat je gewoon wat sneller moet uploaden. Nogmaals; daar doe ik het niet voor. Én copyright. Daarom geen uploads :)

Maar we dwalen veel te veel af van de basis: ik zoek opnames van tv van vroeger :) Als iemand iets heeft dat ie graag digitaal wil, voor díegene wil ik dat uiteraard wel gewoon digitaliseren.
Ik heb net een "All You Need Is Love" kerstspecial uit 1997 (?) gedigitaliseerd voor iemand die in de aflevering zat :D Had het destijds opgenomen en vervolgens heeft dat ruim 22 jaar in een doos gelegen...
  vrijdag 31 januari 2020 @ 12:55:53 #47
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_191277914
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2020 01:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Ik heb net een "All You Need Is Love" kerstspecial uit 1997 (?) gedigitaliseerd voor iemand die in de aflevering zat :D Had het destijds opgenomen en vervolgens heeft dat ruim 22 jaar in een doos gelegen...
Aaah leuk, zag inderdaad op één van je foto's een band liggen met ALL YOU NEED erop geschreven :P
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zondag 9 februari 2020 @ 13:47:23 #48
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_191424798
Kick :)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zaterdag 29 februari 2020 @ 22:06:16 #49
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_191761597
Kick! :)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  donderdag 5 maart 2020 @ 15:08:26 #50
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_191847595
Ik heb alle Keek op de Week's op VHS.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')