abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 mei 2019 @ 23:12:02 #76
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_187161896
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:10 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ja dat lees ik maar is nogal moeilijk om te geloven. Hoe kan je zo onverantwoordelijk zijn?
Hoe kan jij zo bang zijn voor een gevaar dat kleiner is dan je kind die dat mes pakt en in de rug van je andere kind prikt?
pi_187161905
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 22:53 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ja prima scary_mary, maar een kind van 5 of 15 is nogal een verschil. Dat heet gewoon ouder worden en dan krijg je meer inzicht in ook dat soort zaken in het algemeen. Geen reden om nu te doen alsof iemand anders naief is omdat jij iets in het extreme trekt (wapeninzicht bij je zoveelste verjaardag). Maar voed je kind vooral zo op als dat jij denkt dat het beste is
Ik heb het dan ook niet over het verschil tussen 5 of 15, want inzicht ontwikkel je dus niet per se met ouder worden. Dat zeg ik niet alleen vanuit mijn ervaringen met geweld zelf, maar bijvoorbeeld ook op basis van sport(wedstrijden) en paardrijles geven aan zowel kinderen als volwassenen. Oefening baart kunst.
pi_187161913
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:12 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Hoe kan jij zo bang zijn voor een gevaar dat kleiner is dan je kind die dat mes pakt en in de rug van je andere kind prikt?
he?
  woensdag 29 mei 2019 @ 23:13:08 #79
36431 bleiblei
pi_187161923
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:11 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ja ik wel en de mensen die je in de nieuwsberichten tegenkomt ook. Maar niemand verwacht dat het hen overkomt. Ik denk dat je vooral mazzel hebt gehad gezien je reacties in plaats van dat je echt ervoor hebt gezorgd dat je kinderen niks overkomt
Ik zorg er alleen voor dat mijn kinderen veilig zijn voor reasonable situaties. En geen daarvan heb ik een scherp mes voor nodig.
pi_187161930
Ik vraag me dan af wanneer je op zo'n hond begint in te steken. Doe je dat als hij zijn poten op de schouders van je kind legt, doe je dat als hij happende bewegingen maakt, of doe je dat als je kind al gebeten is?

Bij de eerste 2 heb je die hond verwond of vermoord zonder dat je daadwerkelijk weet dat hij wat gaat doen en bij de laatste ben je eigenlijk al te laat.
pi_187161954
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:13 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik zorg er alleen voor dat mijn kinderen veilig zijn voor reasonable situaties. En geen daarvan heb ik een scherp mes voor nodig.
Oke klinkt als slecht ouderschap voor mij als je de aanval van honden niet als redelijk beschouwd. Zou naast het verkeer weinig weten wat zou voldoen naast de standaard dingen die je ze leert
  woensdag 29 mei 2019 @ 23:15:08 #82
36431 bleiblei
pi_187161974
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:12 schreef phoenyx het volgende:

[..]

he?
Is duidelijk toch?
Ik weet vrijwel zeker dat ik in 15min meer nieuwsberichten weet te verzamelen van kinderen die elkaar of hun ouders verwonden/doden met messen, dan kinderen die verwond zijn door een hond op de openbare weg/park whatever.
  woensdag 29 mei 2019 @ 23:17:08 #83
36431 bleiblei
pi_187162008
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:14 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Oke klinkt als slecht ouderschap voor mij als je de aanval van honden niet als redelijk beschouwd. Zou naast het verkeer weinig weten wat zou voldoen naast de standaard dingen die je ze leert
Kokend water, huis/tuin/hobby gereedschap, de trap/huishoudtrappen/stoelen, scherpe voorwerpen in huis, vieze mannen in de speeltuin met snoepjes, chemicaliën in de gootsteenkast, verzin het maar.

Overigens weet ik mijn kinderen al enkele jaren in leven te houden zonder messen op zak. Dus slecht ouderschap... mwah. Nee. Oneens :P . Op dit vlak dan. Wellicht dat ik ze op andere vlakke onbewust een trauma/complex mee geef. Maar dat merk ik pas in hun pubertijd :D .
pi_187162038
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:13 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vraag me dan af wanneer je op zo'n hond begint in te steken. Doe je dat als hij zijn poten op de schouders van je kind legt, doe je dat als hij happende bewegingen maakt, of doe je dat als je kind al gebeten is?

Bij de eerste 2 heb je die hond verwond of vermoord zonder dat je daadwerkelijk weet dat hij wat gaat doen en bij de laatste ben je eigenlijk al te laat.
Dat zijn ook van die split second situaties dat je denk ik helemaal niet zo bewust zo een keuze gaat lopen maken. Juridisch gezien ben je voor de beet denk ik ook niet helemaal veilig..
pi_187162045
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:15 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Is duidelijk toch?
Ik weet vrijwel zeker dat ik in 15min meer nieuwsberichten weet te verzamelen van kinderen die elkaar of hun ouders verwonden/doden met messen, dan kinderen die verwond zijn door een hond op de openbare weg/park whatever.
Vast wel. Maar het kan geen kwaad om een mes mee te nemen naar het park of vind je van wel? Afgezien ervan dat jij mij als mietje kan zien bijvoorbeeld. Of overbezorgd. Maar ik neem het juist mee omdat ik andere ervaringen heb dan jullie wat dat betreft. Jullie zijn nooit agressief benaderend door honden blijkbaar, wij wel. De volgende keer nemen we gewoon geen risico. Ongeacht dat jullie nooit in x aantal jaar problemen hebben gehad. Jullie redeneren alleen maar uit jullie zelf zonder na te denken over de rest
pi_187162067
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:17 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Kokend water, huis/tuin/hobby gereedschap, de trap/huishoudtrappen/stoelen, scherpe voorwerpen in huis, vieze mannen in de speeltuin met snoepjes, chemicaliën in de gootsteenkast, verzin het maar.

Overigens weet ik mijn kinderen al enkele jaren in leven te houden zonder messen op zak. Dus slecht ouderschap... mwah. Nee. Oneens :P . Op dit vlak dan. Wellicht dat ik ze op andere vlakke onbewust een trauma/complex mee geef. Maar dat merk ik pas in hun pubertijd :D .
Veel van die dingen vat ik samen onder dingen die je ze standaard leert. Maar goed dit is wel iets waarover blijkbaar nogal een verhitte discussie kan ontstaan terwijl ik alleen maar wou melden dat honden soms nogal agressief kunnen zijn en ik daarom wel een mes meeneem tegen die dieren. Blijkbaar is dat voor jullie heel raar maar van wat ik heb gezien is het alleen maar logisch. Discussie wordt nogal uitgebreid ook door mij omdat ik op veel reacties reageer
  woensdag 29 mei 2019 @ 23:21:36 #87
36431 bleiblei
pi_187162071
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:19 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Vast wel. Maar het kan geen kwaad om een mes mee te nemen naar het park of vind je van wel? Afgezien ervan dat jij mij als mietje kan zien bijvoorbeeld. Of overbezorgd. Maar ik neem het juist mee omdat ik andere ervaringen heb dan jullie wat dat betreft. Jullie zijn nooit agressief benaderend door honden blijkbaar, wij wel. De volgende keer nemen we gewoon geen risico. Ongeacht dat jullie nooit in x aantal jaar problemen hebben gehad. Jullie redeneren alleen maar uit jullie zelf zonder na te denken over de rest
Ik vind je geen mietje. Ik vind jou een potentieel gevaar voor mijzelf, mijn vrouw en mijn kinderen. En ik moet jou maar op je blauwe.ogen vertrouwen dat je verstandig omgaat met een mes op zak. En dat doe ik niet, simpelweg omdat je vindt dat je dat kutding nodig hebt om jezelf veilig te voelen. Dat vind ik doodeng.

Gelukkig woon je ver genoeg, dus niet mijn probleem. Maar toch... Voelt niet lekker. Iedereen met een wapen op zak is er 1 te veel. Period. Geen discussie over mogelijk wat mij betreft.
  woensdag 29 mei 2019 @ 23:22:35 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187162083
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:19 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Wat ben jij ontzettend vervelend aan het drammen, zeg. Zogenaamd alleen maar je mening geven, maar ondertussen mensen uitmaken voor achterlijk en voor onverantwoordelijke ouders omdat ze jouw mening niet delen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_187162097
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat ben jij ontzettend vervelend aan het drammen, zeg. Zogenaamd alleen maar je mening geven, maar ondertussen mensen uitmaken voor achterlijk en voor onverantwoordelijke ouders omdat ze jouw mening niet delen.
Dit ja.
pi_187162106
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:21 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Il vind je geen mietje. Ik vind jou een potentieel gevaar voor mijzelf, mijn vrouw en mijn kinderen. En ik moet jou maar op je blauwe.ogen vertrouwen dat je verstandig omgaat met een mes op zak. En dat doe ik niet, simpelweg omdat je vindt dat je dat kutding nodig hebt om jezelf veilig te voelen. Dat vind ik doodeng.

Gelukkig woon je ver genoeg, dus.niet mijn probleem. Maar toch...
Ja en het is gewoon jouw idee dus wees gerust, jij kan er ook naast zitten. Als je het doodeng vindt als iemand online gewoon eerlijk vertelt dat hij een mes heeft tegen honden en jij dat gaat betrekken op jezelf je vrouw en kinderen dan heb je een gigantische steek los en moet je eerder bang ervoor zijn dat jij niet een keer leip wordt en je gezin wat aandoet
  Moderator woensdag 29 mei 2019 @ 23:25:09 #91
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_187162132
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:24 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ah nee he jij weer die 2 zinnen vist uit 50. Geef eerlijk toe
Nee, je post op een erg vervelende manier.

Stop daarmee.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 29 mei 2019 @ 23:25:42 #92
36431 bleiblei
pi_187162145
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:23 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ja en het is gewoon jouw idee dus wees gerust, jij kan er ook naast zitten. Als je het doodeng vindt als iemand online gewoon eerlijk vertelt dat hij een mes heeft tegen honden en jij dat gaat betrekken op jezelf je vrouw en kinderen dan heb je een gigantische steek los en moet je eerder bang ervoor zijn dat jij niet een keer leip wordt en je gezin wat aandoet
Nou, dank je :) . Vrij zwak statement. Komt op mij over alsof je eigenlijk dondersgoed weet waar ik op doel. Mijn advies; let it go, denk erover na in bed en besef morgen dat je dat tyfus ding thuis kan laten.
  woensdag 29 mei 2019 @ 23:25:49 #93
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187162146
Zolang je het gebruikt voor agressieve honden zie ik geen problemen.
Maar hoe vaak maak je nou echt een agressieve hond mee?

Zie mijn eerdere post over die kameraad van me met doorgedraaide stafford. Die gast is 42, en heeft zoiets maar één keer meegemaakt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator woensdag 29 mei 2019 @ 23:27:04 #94
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_187162172
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:25 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Kan je voorbeelden geven behalve wat hen noemen of is dit gewoon iets wat je zo meldt omdat het je goed uitkomt?
Ik ga je spelletje niet mee spelen. Stoppen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_187162174
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:25 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Nou, dank je :) . Vrij zwak statement. Komt op mij over alsof je eigenlijk dondersgoed weet waar ik op doel. Mijn advies; let it go, denk erover na in bed en besef morgen dat je dat tyfus ding thuis kan laten.
Thuis kan laten tegen een hond die ik niet aankan als die mijn kinderen aanvalt?
  woensdag 29 mei 2019 @ 23:28:51 #96
36431 bleiblei
pi_187162197
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:27 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Thuis kan laten tegen een hond die ik niet aankan als die mijn kinderen aanvalt?
Goed punt, ga even een pagina terug, lees de hele discussie op nieuw tot deze post. Kom je tot dezelfde conclusie, herhaal dit advies 8-) .
pi_187162410
Phoenyx,

Wat wil je nou eigenlijk met dat gezeur over honden. Dat was de insteek van het topic ook helemaal niet.

Het ging over mensen die zich veiliger voelen met een wapen op zak.
pi_187162529
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:42 schreef SVW5. het volgende:
Phoenyx,

Wat wil je nou eigenlijk met dat gezeur over honden. Dat was de insteek van het topic ook helemaal niet.

Ik snap niet hoe je het verband niet kan zien en dit kan zeggen.
pi_187162539
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:42 schreef SVW5. het volgende:
Phoenyx,

Nou dat snap ik dan weer wel, want het is een situatie waarin meerdere mensen onveilig voelen.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 23:29 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Oke ja laat een FA hier maar eens naar kijken dan. Dan hoor ik graag of mijn toon zo speciaal is als jullie stellen of dat het gewoon een gemakkelijke manier van jullie is om te reageren
Prima, doe ze de groeten van me :)
pi_187163483
Ik heb nog nooit gehad dat ik dacht nou als ik nu een wapen zou hebben zou ik mijn veiligheid beter kunnen garanderen.

Wapen hebben is een en gebruiken weer wat anders.
Ik heb ook het idee dat mensen die een wapen nodig hebben angstiger lopen waardoor ze vaker problemen tegen komen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')