quote:Op woensdag 29 mei 2019 22:33 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet maar als tiener kan je niet inschatten of het gebruik van een wapen gepast is of niet. Als volwassene wel. Als een hond hen aanvalt weet ik dat ik die neer moet steken. Als de hond niks doet behalve wat nieuwsgierig zijn dan weet ik dat ik niks hoef te doen. Een tiener kan dat verschil nog niet goed maken. Jouw vraag is daarom ook wat dom zoals je nu wel snapt denk ik
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 29 mei 2019 22:50 schreef bleiblei het volgende:
Heb 2 keer ellende gehad (op stap, tuig dat ruzie zocht) waarbij de andere "kant" een mes bij zich had en leef nog steeds en belangrijker, voel mij ook nog steeds veilig zonder mes.
Ergo, probleem zit em in mijn ogen bij mensen die het nodig vinden om wapens bij zich te hebben. Want dan bestaat de kans dat je het gebruikt op een moment dat het niet nodig is. En daar zit het allergrootste gevaar... mensen die hun emotie niet onder controle weten te houden én een wapen op zak hebben. Levensgevaarlijk.
Ja, dat ben je ook. Omdat je met een wapen op zak rond loopt. Dat is illegaal.quote:Op woensdag 29 mei 2019 23:54 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Nou bedoel wil jou helemaal niet betrekken hierbij. Jij doet meestal nogal je best wat betreft het reageren op mensen. Dit hele topic is naar geworden en mensen doen graag alsof ik de schuldige ben terwijl ik volgens mij juist minder fel reageer dan veel mensen hier en gewoon mijn mening geef in het algemeen.
Jij bent dus als de dood voor honden en brengt deze angst op je kinderen over? Ik zou ze gewoon helemaal binnen houden man, kunnen ze ook geen hond tegenkomen.quote:Op woensdag 29 mei 2019 23:27 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Thuis kan laten tegen een hond die ik niet aankan als die mijn kinderen aanvalt?
Ik kom ook vaak in dat park. Met mijn kinderen. En minihond. Er zijn hele stukken waar honden los mogen lopen. En het zijn in de regel nog honden die doorbijten ook.quote:Op woensdag 29 mei 2019 23:03 schreef phoenyx het volgende:
Ik begrijp dat er blijkbaar gebieden in het zuiderpark zijn waar nooit een hond losloopt en dat dat in de rest van Nederland ook niet het geval is blijkbaar maar ik heb het wel vaker meegemaakt en na de verhalen die ik erover heb gelezen dat kindjes van 4 hun gezicht altijd littekens hebben neem ik gewoon een mes mee om een hond te kunnen doden die sowieso afgemaakt zou worden omdat ie een kind aanvalt.
Nu het het zegt van die inbrekers, ik denk dat ik me thuis onveiliger voel als buitenshuis. Als mijn vriend weg is voor zijn werk, kan ik soms wel angstig zijn.quote:Op donderdag 30 mei 2019 08:54 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik voel mij niet altijd veilig. Voornamelijk niet op straat. Heb gedacht aan pepperspray maar wil ook geen boete betalen dus heb het nooit gehaald.
Ben ook bang voor inbrekers dus ben een paar jaar geleden naar een winkel gegaan om een honkbalknuppel te kopen. Dacht dan mep ik eventuele mensen in mijn huis wel er uitMaar de verkoper heeft mij uitgelegd dat je beter zon kleine rubbere kunt nemen. Toch niet gekocht en nooit meer terug gegaan.
Ik weet niet of ik mij veiliger met die dingen zou voelen als ik ze zou hebben. Probleem is dat veel mensen tegenwoordig met een mes opzak lopen om wat voor reden ook en de onnodige steekpartijen toe lijken te nemen.
Het lijkt mij doodeng om bv snachts wakker te worden en te horen dat er mensen in je huis zijn....quote:Op donderdag 30 mei 2019 09:21 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Nu het het zegt van die inbrekers, ik denk dat ik me thuis onveiliger voel als buitenshuis. Als mijn vriend weg is voor zijn werk, kan ik soms wel angstig zijn.
Ik check de sloten meermaals en als ik wat hoor in huis, dan begint mijn stress level wat omhoog te schieten. Wat me enigszins gerust stelt is dat ons huis gehorig is, dus als ik gil horen de buren dat wel
Mijn grootste nachtmerrie inderdaad. Je hoort zoiets steeds vaker :/quote:Op donderdag 30 mei 2019 09:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het lijkt mij doodeng om bv snachts wakker te worden en te horen dat er mensen in je huis zijn....
Mijn buren hadden het vorig jaar. De man die daar woont heeft hem in zijn onderbroek de straat doorgejaagdquote:Op donderdag 30 mei 2019 09:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mijn grootste nachtmerrie inderdaad. Je hoort zoiets steeds vaker :/
Ben weleens thuis gekomen en dat er iemand m'n huis overhoop haalde. Maar op dat moment denk je er niet aan om een honkbalknuppel te pakken ofzo.quote:Op donderdag 30 mei 2019 09:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het lijkt mij doodeng om bv snachts wakker te worden en te horen dat er mensen in je huis zijn....
Nou ja iedereen is bang voor andere dingen natuurlijk. En iedereen reageert anders in dit soort stressvolle situaties.quote:Op donderdag 30 mei 2019 09:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ben weleens thuis gekomen en dat er iemand m'n huis overhoop haalde. Maar op dat moment denk je er niet aan om een honkbalknuppel te pakken ofzo.
Maar ik heb geen kinderen dus volgens sommige users in dit topic mag ik geen mening hebben over veiligheid geloof ik
Ik versteen. Dus ik heb geen zak aan een wapen en het zou fijn zijn als de ander op dat moment ook geen wapen heeft.quote:Op donderdag 30 mei 2019 09:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou ja iedereen is bang voor andere dingen natuurlijk. En iedereen reageert anders in dit soort stressvolle situaties.
Mijn beste vriendin van vroeger was best wel goed in judo. Ook sterk. Met gemak kon zijn jongens van eigen lengte of wat langer op de grond werken. Zij werd heel vaak lastig gevallen op straat en dan verstijfde ze gewoon. Dus had ze niks aan die judo.
Ja dat snap ikquote:Op donderdag 30 mei 2019 09:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik versteen. Dus ik heb geen zak aan een wapen en het zou fijn zijn als de ander op dat moment ook geen wapen heeft.
Wat heb je toen gedaan?quote:Op donderdag 30 mei 2019 09:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ben weleens thuis gekomen en dat er iemand m'n huis overhoop haalde. Maar op dat moment denk je er niet aan om een honkbalknuppel te pakken ofzo.
Maar ik heb geen kinderen dus volgens sommige users in dit topic mag ik geen mening hebben over veiligheid geloof ik
Nadat ik zo stom was om achter het geluid van het gestommel aan te gaan, ben ik naar m'n vaste telefoon gerend (mobieltje was al van de lader gejat) en heb ik 112 gebeld en ben ik naar buiten gehold. Ondertussen was de inbreker (gelukkig) uit het raam gesprongen dus die zag ik voorbij rennen.quote:
Hebben ze hem weten te pakken? En was het overdag?quote:Op donderdag 30 mei 2019 09:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nadat ik zo stom was om achter het geluid van het gestommel aan te gaan, ben ik naar m'n vaste telefoon gerend (mobieltje was al van de lader gejat) en heb ik 112 gebeld en ben ik naar buiten gehold. Ondertussen was de inbreker (gelukkig) uit het raam gesprongen dus die zag ik voorbij rennen.
Brr.quote:Op donderdag 30 mei 2019 09:56 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nadat ik zo stom was om achter het geluid van het gestommel aan te gaan, ben ik naar m'n vaste telefoon gerend (mobieltje was al van de lader gejat) en heb ik 112 gebeld en ben ik naar buiten gehold. Ondertussen was de inbreker (gelukkig) uit het raam gesprongen dus die zag ik voorbij rennen.
Nee hij is niet gepakt. En het was iets voor achten 's avonds, nog wel licht buiten.quote:Op donderdag 30 mei 2019 09:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hebben ze hem weten te pakken? En was het overdag?
Dit ja. Het is supermakkelijk om vooraf van alles te bedenken, maar als het eenmaal puntje bij paaltje komt ga je pas echt merken hoe je kan reageren op zoiets. En dan blijkt het ook gewoon vrij menselijk om te verstijven, verlaat te reageren, te vluchten of zo een beetje alles behalve wat je bedacht of getraind had te moeten doen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 09:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Brr.
Je denkt wel eens ‘wat zou ik doen’, maar vaak weet je het pas als het je een keer overkomt.
Voel je je sindsdien onveilg in je huis?quote:Op donderdag 30 mei 2019 09:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee hij is niet gepakt. En het was iets voor achten 's avonds, nog wel licht buiten.
Ik zat er in onderhuur, dus ik heb m'n spullen gepakt en ben weer naar m'n ouders gegaan. Het was niet het eerste incident in die wijk. Gezeik gehad met verhuurder en toen maar niet meer teruggekomen. Bij m'n keuze voor m'n volgende woning zat de angst er nog wel goed in, dat heeft m'n keuze wel beïnvloed en ik weet niet of ik ooit weer graag in m'n eentje in een eengezinswoning wil wonen, of een andere woning op de begane grond.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:33 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Voel je je sindsdien onveilg in je huis?
Ik snap dat je weg bent gegaan ja. Om die reden wil ik idd ook geen begane grond woning.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:43 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik zat er in onderhuur, dus ik heb m'n spullen gepakt en ben weer naar m'n ouders gegaan. Het was niet het eerste incident in die wijk. Gezeik gehad met verhuurder en toen maar niet meer teruggekomen. Bij m'n keuze voor m'n volgende woning zat de angst er nog wel goed in, dat heeft m'n keuze wel beïnvloed en ik weet niet of ik ooit weer graag in m'n eentje in een eengezinswoning wil wonen, of een andere woning op de begane grond.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Als je in een van de veiligste landen van de wereld niet ongewapend over straat durft moet je je laten behandelen voor een angststoornis, daar heb je dan meer aan.
Ook al is het een van de veiligste landen betekent het niet dat mensen geen dingen maken toch?quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:46 schreef SVW5. het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Ik denk dat het sowieso voortkomt uit een dieper liggende angst als je het idee hebt dat je een wapen nodig hebt om je veilig te voelen.
Precies. Met een mes over straat gaan voor agressieve honden is natuurlijk best ziek. Want hoe reëel is nou de kans dat je een agressieve hond tegen komt die je neer moet steken? De kans dat je overlijdt doordat je uitglijd in de badkamer of aangereden wordt door een tram is veel groter. Dan heb je gewoon een hondenfobie of iets dergelijks, dan moet je dat aanpakken. Gewapend over straat lopen is niet normaal of verstandig, dat is iets voor criminelen of mensen met irreële angsten. Het is hier geen Baghdad.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:46 schreef SVW5. het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Ik denk dat het sowieso voortkomt uit een dieper liggende angst als je het idee hebt dat je een wapen nodig hebt om je veilig te voelen.
Je had het eerder over statistiek laat ons dan eens zien dat er echt een toename van het aantal berovingen per hoofd van de bevolking is geweest de afgelopen 30 jaar.quote:Op woensdag 29 mei 2019 22:25 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Mensen worden vaker beroofd door allochtonen dan door autochtonen naar verhouding. Het is niet zo raar dat mensen zich onveiliger voelen dan 30 jaar geleden vanwege dat feit en zich daarom vaker bewapenen.
Nee, maar aan leven zit nou eenmaal risico. Wil je geen risico moet je in een met kussens bekleedde kamer heel de dag stil blijven zitten en alleen vloeibaar eten. In een korstje brood kun je immers ook stikken.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:49 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ook al is het een van de veiligste landen betekent het niet dat mensen geen dingen maken toch?
En wat vind je van vrouwen die bv met een mes over straat gaan omdat ze vaak worden lastig gevallen?quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Precies. Met een mes over straat gaan voor agressieve honden is natuurlijk best ziek. Want hoe reëel is nou de kans dat je een agressieve hond tegen komt die je neer moet steken? De kans dat je overlijdt doordat je uitglijd in de badkamer of aangereden wordt door een tram is veel groter. Dan heb je gewoon een hondenfobie of iets dergelijks, dan moet je dat aanpakken. Gewapend over straat lopen is niet normaal of verstandig, dat is iets voor criminelen of mensen met irreële angsten. Het is hier geen Baghdad.
quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee, maar aan leven zit nou eenmaal risico. Wil je geen risico moet je in een met kussens bekleedde kamer heel de dag stil blijven zitten en alleen vloeibaar eten. In een korstje brood kun je immers ook stikken.
Ik vind een mes sowieso geen verstandig wapen. Je moet dichtbij iemand zijn om het te gebruiken, het is dodelijk en de kans bestaat dat je jezelf verwondt.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En wat vind je van vrouwen die bv met een mes over straat gaan omdat ze vaak worden lastig gevallen?
Oh zeker ja. Denk ook niet dat het slim is om dat mee te nemen.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind een mes sowieso geen verstandig wapen. Je moet dichtbij iemand zijn om het te gebruiken, het is dodelijk en de kans bestaat dat je jezelf verwondt.
En als je een verkeerde treft, mept ie dat mes zo uit je handen en ben je nog verder van huis.quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh zeker ja. Denk ook niet dat het slim is om dat mee te nemen.
Ik heb ooit een vrouwelijke collega gehad die op werk verscheen en vertelde dat ze een mes bij zich had. Dat was ook gelijk haar laatste dag :p
Wat versta je onder lastig vallen?quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
En wat vind je van vrouwen die bv met een mes over straat gaan omdat ze vaak worden lastig gevallen?
Achtervolgen en vastpakken etc.quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:01 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat versta je onder lastig vallen?
Een mes is een slecht verdedigingswapen, maar als mensen met pepper spray rondlopen snap ik dat best. Mijn broer is weleens zomaar op straat gebeten door een hond. Die kun je met pepper spray echt wel op afstand houden.quote:Op woensdag 29 mei 2019 22:18 schreef Skv het volgende:
[..]
Het gaat toch over waarom mensen zich veiliger voelen met een mes? Wel typisch dat er direct weer gejankt wordt over 'alle asielzoekers' enzo. Wat een dom gelul zeg. Met je mes in het park omdat honden los lopen.!
Als dat regelmatig gebeurd zou ik aangifte doen. Kan me ook niet voorstellen dat er veel mannen zijn die dat doen, dat zal een enkeling zijn, en die is dan ook makkelijk aan te pakken.quote:
Hmm denk dat je het wat onderschat danquote:Op donderdag 30 mei 2019 11:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als dat regelmatig gebeurd zou ik aangifte doen. Kan me ook niet voorstellen dat er veel mannen zijn die dat doen, dat zal een enkeling zijn, en die is dan ook makkelijk aan te pakken.
Dit idd.quote:Op donderdag 30 mei 2019 10:57 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik vind een mes sowieso geen verstandig wapen. Je moet dichtbij iemand zijn om het te gebruiken, het is dodelijk en de kans bestaat dat je jezelf verwondt.
als je de pepperspray al in je hand houd misschien wel, anders ben je gewoon te laat hoor.quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:04 schreef Heremeteit het volgende:
[..]
Een mes is een slecht verdedigingswapen, maar als mensen met pepper spray rondlopen snap ik dat best. Mijn broer is weleens zomaar op straat gebeten door een hond. Die kun je met pepper spray echt wel op afstand houden.
Nou, ik heb natuurlijk ook gewoon een vrouw, vrouwelijke familieleden en vrouwelijke vrienden, kennissen en collega's en die overkomen dat ook niet of niet vaak. Dat iemand je daadwerkelijk vastgrijpt komt echt niet vaak voor.quote:Op donderdag 30 mei 2019 11:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm denk dat je het wat onderschat dan![]()
En op het moment zelf kun je natuurlijk geen aangifte doen.
Ben het met je eens hoor dat Nederland een veiig land is maar voor sommige mensen zijn bepaalde angsten wel reeel. Niet dat ik ze aanraad om met een mes over straat te gaan maar zou het soms wel begrijpen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |