Ach ja ik weet zelf nog niet zo goed wat voor advies ik dan ga geven. Ik geloof er zelf niet zo in dat een meid met een mes veel verschil kan maken, eerder dat het haar extra in de penarie gaat werpen. Maar wil ook niet iemand zijn die zegt dat ze zich niet moet verzetten zodat ze grotere kans heeft dat ze het overleeft. Denk dat dit zoiets is waar je als ouder gewoon liever niet echt over na wil denken en niet echt een goed antwoord op kan geven, althans ik nu nietquote:Op woensdag 29 mei 2019 22:47 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ik heb het ook niet over 5 jarige maar over tieners van zeg een jaar of 15,16,17.
Hoe naïef, alsof je zulk wapeninzicht krijgt bij je zoveelste verjaardag. De meeste volwassenen zijn helemaal niet zo getraind om te handelen in spannende situaties, dat inzicht zal dan ook meer komen vanuit een al dan niet terecht onderbuikgevoel en dat is niet bepaald de beste raadgever..quote:Op woensdag 29 mei 2019 22:33 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Waarschijnlijk niet maar als tiener kan je niet inschatten of het gebruik van een wapen gepast is of niet. ls volwassene wel. Als een hond hen aanvalt weet ik dat ik die neer moet steken. Als de hond niks doet behalve wat nieuwsgierig zijn dan weet ik dat ik niks hoef te doen. Een tiener kan dat verschil nog niet goed maken. Jouw vraag is daarom ook wat dom zoals je nu wel snapt denk ik
Het was ook maar een grapje.quote:Op woensdag 29 mei 2019 22:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ga al genoeg naar buiten. Maar misschien let ik er ook niet genoeg op, kan ook. Ik zie ze in elk geval nooit.
Schaf een panzerfaust aan. Werkt nog beter!quote:Op woensdag 29 mei 2019 22:45 schreef phoenyx het volgende:
Ben hier op fok blijkbaar wel de enige die soms een mes op zak heeft tegen honden
quote:
Ja prima scary_mary, maar een kind van 5 of 15 is nogal een verschil. Dat heet gewoon ouder worden en dan krijg je meer inzicht in ook dat soort zaken in het algemeen. Geen reden om nu te doen alsof iemand anders naief is omdat jij iets in het extreme trekt (wapeninzicht bij je zoveelste verjaardag). Maar voed je kind vooral zo op als dat jij denkt dat het beste isquote:Op woensdag 29 mei 2019 22:50 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Hoe naïef, alsof je zulk wapeninzicht krijgt bij je zoveelste verjaardag. De meeste volwassenen zijn helemaal niet zo getraind om te handelen in spannende situaties, dat inzicht zal dan ook meer komen vanuit een al dan niet terecht onderbuikgevoel en dat is niet bepaald de beste raadgever..
De meeste honden vallen niet zomaar aan, dus als je je kind ook gewoon opvoedt hoe je het beste om kan leren gaan met dieren, verklein je het risico denk ik beter dan met een mes. #RIPNugget#NeverForget
Ja nouja, ik zie mensen als jij wel als de kern van het probleem inderdaad. De US is daar een live voorbeeld van.quote:Op woensdag 29 mei 2019 22:45 schreef phoenyx het volgende:
Ben hier op fok blijkbaar wel de enige die soms een mes op zak heeft tegen honden
Een mes is nogal wat anders als een geweer. Maar afgezien daarvan de mensen zoals ik heb jij nooit een probleem van omdat die alleen zichzelf verdedigen. Denk dat je beter de mensen die aanvallen met wapens kan zien als probleem maar goedquote:Op woensdag 29 mei 2019 22:54 schreef bleiblei het volgende:
Ik kom trouwens uit een gezin met 3 zussen, heb 2 nichtjes en een dochter en ook voor hun investeer ik liever in weerbaarheid (fysiek, maar ook in houding en gedrag) dan in een wapen.
Kijk, een klootzak als Michael P of die engel uit Antwerpen... die zijn er helaas, maar dan helpt dat mes vrees ik ook niet echt meer. Die mongolen hebben fysiek overwicht. Verlies je gewoon als vrouw.
[..]
Ja nouja, ik zie mensen als jij wel als de kern van het probleem inderdaad. De US is daar een live voorbeeld van.
Dat sowieso, maar dan nog zou je verwachten dat mensen wel zouden kunnen begrijpen waarom sommige mensen wel wapens meenemen in plaats van alleen maar verbaasd erover te zijn en er fel op in te gaanquote:Op woensdag 29 mei 2019 22:56 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Heeft wellicht te maken met je ietwat afwijkende mening.
Een mes kan potentieel net zo veel schade aanrichten als een geweer en verdedigen vs. aanvallen. Het is naïef om te denken dat je in alle mentale statussen van jezelf hetzelfde doet. Ook ik heb wel eens dingen gedaan waarvan ik later dacht "ai, dat had ik niet moeten doen" en ik denk/vindt van mijzelf dat ik mij altijd behoorlijk onder controle heb.quote:Op woensdag 29 mei 2019 22:56 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Een mes is nogal wat anders als een geweer. Maar afgezien daarvan de mensen zoals ik heb jij nooit een probleem van omdat die alleen zichzelf verdedigen. Denk dat je beter de mensen die aanvallen met wapens kan zien als probleem maar goed
Ja oke misschien moet ik gewoon maar stellen dat het om bovenstaande post gaat om het maar te houden bij wat ik zei en niet dat iedereen van alles erbij gaat verzinnen.quote:Op woensdag 29 mei 2019 22:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Een mes kan potentieel net zo veel schade aanrichten als een geweer en verdedigen vs. aanvallen. Het is naïef om te denken dat je in alle mentale statussen van jezelf hetzelfde doet. Ook ik heb wel eens dingen gedaan waarvan ik later dacht "ai, dat had ik niet moeten doen" en ik denk/vindt van mijzelf dat ik mij altijd behoorlijk onder controle heb.
Nee, ik snap het nog steeds niet. Als ik in een park ven met mijn kinderen en ik zie een idioot met een agressieve hond die niet onder controle gehouden wordt, dan pak ik mijn boeltje en ga ik ergens anders heen met mijn kinderen van 2 en 4.quote:Op woensdag 29 mei 2019 22:57 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Dat sowieso, maar dan nog zou je verwachten dat mensen wel zouden kunnen begrijpen waarom sommige mensen wel wapens meenemen in plaats van alleen maar verbaasd erover te zijn en er fel op in te gaan
Lol nou jij hebt geen kinderen blijkbaar.quote:Op woensdag 29 mei 2019 23:02 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, ik snap het nog steeds niet. Als ik in een park ven met mijn kinderen en ik zie een idioot met een agressieve hond die niet onder controle gehouden wordt, dan pak ik mijn boeltje en ga ik ergens anders heen met mijn kinderen van 2 en 4.
Daarnaast ben ik niet bang voor honden en heb ik in mijn hele leven nog nooit een hond gezien die op kleine kinderen af zou denderen. Dus waarom zou ik mij daar voor wapenen? Ik wapen mij toch ook niet voor een IS terrorist? Of een overvaller? Of een blikseminslag?
Die mening had ik al voor ik dit gezien had. Ik ben wellicht ietwat overdreven opgevoed wat betreft risicotaxatie, maar ik heb zowel binnen als buiten de randstad wel 's avonds laat alleen naar huis gefietst en gelopen. Oplettendheid is niet hetzelfde als angst.quote:Op woensdag 29 mei 2019 22:48 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Jij hebt dit gezien dus ik kan me voorstellen dat jij hier je mening over hebt. Ik heb nog nooit wat meegemaakt in die aard, dus ik ben misschien wat meer naïef daarin. Mocht ik ooit wel iets in die trant meemaken, misschien dat ik mijn mening van nu herzie.
Vind het overigens toch wel apart. Ik woon zelf op Zuid, op loopafstand van de Groene Hilledijk en Beijerlandselaan. Een hoop allochtonen, een hele hoop zelfs. En ik heb nog nooit gekke dingen gezien of meegemaakt. Vraag me dan af waar jullie wonen
Volgens mij lees je niet goed, ik heb 2 kinderen en kom wekelijks in stadsparken met ze. Waar genoeg honden lopen. Zoals hierboven al gemeld.quote:Op woensdag 29 mei 2019 23:04 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Lol nou jij hebt geen kinderen blijkbaar.
Heb je enige idee hoe debiel dit klinkt voor welke echte ouder dan ook? Je ziet een agressieve hond die niet onder controle gehouden wordt maar jij gaat even met je 2 kinderen snel weg. Ik heb gezien hoe snel een hond bij je is, je bent of ontzettend naief of je zit met opzet te trollen. Maar je hebt echt geen kinderen, anders hoop ik dat ze nooit in die situatie komen met jouquote:Op woensdag 29 mei 2019 23:02 schreef bleiblei het volgende:
Als ik in een park ven met mijn kinderen en ik zie een idioot met een agressieve hond die niet onder controle gehouden wordt, dan pak ik mijn boeltje en ga ik ergens anders heen met mijn kinderen van 2 en 4.
Och, ik denk dat ik het beter op los dan jij met een mes in je broekzakquote:Op woensdag 29 mei 2019 23:08 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Heb je enige idee hoe debiel dit klinkt voor welke echte ouder dan ook? Je ziet een agressieve hond die niet onder controle gehouden wordt maar jij gaat even met je 2 kinderen snel weg. Ik heb gezien hoe snel een hond bij je is, je bent of ontzettend naief of je zit met opzet te trollen. Maar je hebt echt geen kinderen, anders hoop ik dat ze nooit in die situatie komen met jou
Ja dat lees ik maar is nogal moeilijk om te geloven. Hoe kan je zo onverantwoordelijk zijn?quote:Op woensdag 29 mei 2019 23:06 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Volgens mij lees je niet goed, ik heb 2 kinderen en kom wekelijks in stadsparken met ze. Waar genoeg honden lopen. Zoals hierboven al gemeld.
Ja ik wel en de mensen die je in de nieuwsberichten tegenkomt ook. Maar niemand verwacht dat het hen overkomt. Ik denk dat je vooral mazzel hebt gehad gezien je reacties in plaats van dat je echt ervoor hebt gezorgd dat je kinderen niks overkomtquote:Op woensdag 29 mei 2019 23:09 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Och, ik denk dat ik het beter op los dan jij met een mes in je broekzak.
En daarbij, ik heb in 36 jaar nog nooit zo een hond gezien. Jij wel?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |