Ik begrijp je, en dat een echte klusser dit zou doen, maar waarom hechten de muren die ik tot nu toe gedaan heb wel super ?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 21:44 schreef Gieliovd het volgende:
Wel doen.
Al het vocht wordt te snel uit de verf gezogen en dat zorgt voor hechting problemen. Dan helpt nog een laag je niet.
quote:Op dinsdag 28 mei 2019 22:37 schreef Dr.Jan-Itor het volgende:
Mijn ervaring met voorstrijken is dat een muur zelfs na aanbrengen nog kan zuigen. Ik heb daarom na de voorstrijk een laag goedkope action verf aangebracht en daarna de definitieve kleur.
Het ligt natuurlijk niet perse aan het feit dat het verf van de action is. Maar ik heb al wel eens gehoord dat het kan helpen om een verdunde verflaag aan te brengen ipv voorstrijken van een muur.quote:
Wij gaan toch maar wel voorstrijken. Als het 2x zoveel werk was dan laat ik het wetenquote:Op woensdag 29 mei 2019 07:30 schreef Gieliovd het volgende:
Waarom kom je deze vraag stellen als je het toch niet wilt doen. Je hebt je antwoord: ja het is veel beter, ja het is niet voor niks op de markt, ja de pro doet het ook niet voor niks, ja je kunt het ook zonder doen maar dan verziek je je muurverf.
Wil je het niet doen, doe je het lekker niet. Je kunt ook lakken zonder grondverf, lekker doen. Ziet er vast goed uit op eerste gezicht.
Voorstrijken is nogmaals niet 2x zoveel werk, het zit er zo op.
Moet ik dat voorstrijken net zo secuur doen als het verven zelf of kan ik dat gewoon er op knallen ?quote:Op woensdag 29 mei 2019 11:23 schreef Gieliovd het volgende:
Goed bezig, als dat zo is dan verdien ik straf haha. Succes!
Toepassing:quote:Op vrijdag 31 mei 2019 14:37 schreef seekelot het volgende:
Nog een vraagje over dit thema. Ik heb nog heel veel Eurocol 099 primer over. Kan ik dat gebruiken op mijn gestucte plafond voordat ik er latex op ga smeren? Of moet ik toch een speciale primer kopen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |