Beschaving is niet meer dan een laagje vernis. In essentie zijn we nu nog net zo als die 'barbaren'. Het voelt alleen lekker om te doen alsof het niet zo isquote:Op dinsdag 28 mei 2019 16:56 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Duizenden jaren waren we dan ook totaal barbaars en ongeciviliseerd
Geef eens voorbeelden daarvan dan, die op eenzelfde manier barbaars zijn als een publieke lynchpartij bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 28 mei 2019 16:59 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
In essentie zijn we nu nog net zo als die 'barbaren'.
Neuh bijna geen reet gedaan topdag dusquote:Op dinsdag 28 mei 2019 16:58 schreef Cinderelladreamer het volgende:
[..]
Heb je wel hard genoeg gewerkt dan?
Tis toch schandaligquote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:03 schreef Solotovski het volgende:
[..]
Neuh bijna geen reet gedaan topdag dus
Dat zie je toch overal. Kijk bijvoorbeeld naar Syrië of Jemenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:00 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Geef eens voorbeelden daarvan dan, die op eenzelfde manier barbaars zijn als een publieke lynchpartij bijvoorbeeld
Dat kan je toch niet met elkaar vergelijken. Je moet een vergelijking trekken met hoe een misdadiger anno 2019 wordt veroordeeld en hoe hij honderden jaren geleden veroordeeld zou worden. Mag toch hopen dat je daar meer beschaving in zietquote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:06 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dat zie je toch overal. Kijk bijvoorbeeld naar Syrië of Jemen
Anno 2019 fopstrafje en lekker verder moorden en verkrachten. Als dat beschaving isquote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:07 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Dat kan je toch niet met elkaar vergelijken. Je moet een vergelijking trekken met hoe een misdadiger anno 2019 wordt veroordeeld en hoe hij honderden jaren geleden veroordeeld zou worden. Mag toch hopen dat je daar meer beschaving in ziet
28 jaar en tbs is geen fopstrafje.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:11 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Anno 2019 fopstrafje en lekker verder moorden en verkrachten. Als dat beschaving is
Uiteindelijk blijft van die straffen niets over. Tbsers lopen uiteindelijk ook gewoon vrij rondquote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:13 schreef Fok-it het volgende:
[..]
28 jaar en tbs is geen fopstrafje.
Ja voor mensen die denken dat moordenaars in Nederland er met een taakstraf vanaf komen
Weten we tenminste zeker dat hij nooit meer in de maatschappij rondloopt.quote:
Heeft 10 jaar minder cel gekregen, en 2/3de van zijn straf uitgezeten. Al ben ik het er wel mee eens dat dat figuur veel te zacht is behandeld ja.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:15 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Uiteindelijk blijft van die straffen niets over. Tbsers lopen uiteindelijk ook gewoon vrij rond
Of neem een Volkert die na 11 jaar weer buiten staat
Hij zal levenslang TBS krijgenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:15 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Weten we tenminste zeker dat hij nooit meer in de maatschappij rondloopt.
Ja die viel onder ander wetgeving voordat het aangepast werd, niet echt mee te vergelijken.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:15 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Uiteindelijk blijft van die straffen niets over. Tbsers lopen uiteindelijk ook gewoon vrij rond
Of neem een Volkert die na 11 jaar weer buiten staat
Wel totaal idioot hoe makkelijk hij alles manipuleert nadat hij vrij is gekomen natuurlijkquote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:25 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Ja die viel onder ander wetgeving voordat het aangepast werd, niet echt mee te vergelijken.
Dat staat er natuurlijk los van, maar maakt het niet minder klachtwaardig.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:26 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wel totaal idioot hoe makkelijk hij alles manipuleert nadat hij vrij is gekomen natuurlijk
Niet helemaal. Als iemand voorwaardelijk in vrijheid wordt gesteld zou diegene niet zo makkelijk voorwaarden aan zijn laars moeten kunnen lappenquote:
quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:30 schreef Solotovski het volgende:
Zou ook wel eens in de gevangenis willen
Superchil zo'n staatshotel
Heb er wat leerlingen zitten.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:30 schreef Solotovski het volgende:
Zou ook wel eens in de gevangenis willen
Superchil zo'n staatshotel
Welke voorwaarden lapt hij aan zijn laars dan?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Niet helemaal. Als iemand voorwaardelijk in vrijheid wordt gesteld zou diegene niet zo makkelijk voorwaarden aan zijn laars moeten kunnen lappen
Nou ja, niet helemaal een voorwaarde opgelegd aan hem. Maar hij wilde emigreren om onder zijn meldplicht uit te komen.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:35 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Welke voorwaarden lapt hij aan zijn laars dan?
En vervolgens loopt hij nog "vrij rond". Volgens mij is nu de afspraak dat hij moet mailen? Erg vreemd wel.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:36 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nou ja, niet helemaal een voorwaarde opgelegd aan hem. Maar hij wilde migreren om onder zijn meldplicht uit te komen.
In mijn eerste studentenkamer stond 'ie op een bierkratje.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:36 schreef Flippiee het volgende:
Ik ben op zoek naar een tv meubel, maar ik weet overigens niet goed wat.
Ja nogal.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:37 schreef Flippiee het volgende:
[..]
En vervolgens loopt hij nog "vrij rond". Volgens mij is nu de afspraak dat hij moet mailen? Erg vreemd wel.
Ben geen pauper.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:37 schreef O_o_ het volgende:
[..]
In mijn eerste studentenkamer stond 'ie op een bierkratje.
Erg modern en tikkeltje vreemdquote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:39 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja nogal.
`Stuur maar een appje'' volgend jaar
Voor het eerst?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:44 schreef Fok-it het volgende:
Straks 2Good2Go boxje ophalen. Ben benieuwd wat er in zit
Nee, paar maanden geleden ook al, maar toen viel die een beetje tegenquote:
Hier hebben ze dat nog steeds niet.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:44 schreef Fok-it het volgende:
Straks 2Good2Go boxje ophalen. Ben benieuwd wat er in zit
Echt niet? Hier opzich best veel, niet zoveel als in het westen maar toch aardig wat.quote:
Ja ik weet het haha, daarom baal ik ook. Allemaal dorpen 15 km verderop wel maar hier gewoon niks.. :Squote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:48 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Echt niet? Hier opzich best veel, niet zoveel als in het westen maar toch aardig wat.
ALs je het topic hier volgt zitten er soms echt goeie dingen bij hoor, voor paar euro maar
Wel hoop nieuwe restaurants volgens mij als ik zo kijk. Ken echt 90 procent niet lolquote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:48 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Ja ik weet het haha, daarom baal ik ook. Allemaal dorpen 15 km verderop wel maar hier gewoon niks.. :S
Het komt wel steeds dichterbij.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:55 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Wel hoop nieuwe restaurants volgens mij als ik zo kijk. Ken echt 90 procent niet lol
Vaak hebben bedrijven al oplossingen. Albert Heijn bijv. ookquote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:56 schreef Amarantha het volgende:
[..]
Het komt wel steeds dichterbij.Maar ik weet al dat de Bakker Bart in het centrum hun oude dingen ergens anders heen doen, had hun al keer getipt.
Daar hebben we mooie groene containers voorquote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:58 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Vaak hebben bedrijven al oplossingen. Albert Heijn bijv. ook
Jij wel jaquote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:01 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Daar hebben we mooie groene containers voor
Ja truequote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:38 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Heel eerlijk het klinkt beter dan de meeste inzendingen van de afgelopen keer
Ja die moet misschien herzien wordenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 18:40 schreef I. het volgende:
[..]
Ja trueEr zit zeker wel een catchy ritme in, die tekst alleen, wtf.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |