Tot nu toe maakt hij op mij geen uitzonderlijke indruk, natuurlijk is hij snel maar maakt gewoon fouten die jonge rijders maken, het gaat erom hoe snel hij er van leert.quote:Op maandag 27 mei 2019 09:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt ook al snel een reputatie waar je vervolgens heel lastig vanaf komt. Kijk naar een Kvyat die maar heel lastig van z'n Torpedo-imago afkomt, terwijl hij een heel degelijk seizoen rijdt tot dusver, Verstappen die eigenlijk al een seizoen lang geen onbesuisde inhaalacties plaatst die in tranen eindigen maar voor velen nog steeds 'Crashstappen' is, Vettel die gewoon heel volwassen is op de boordradio en ga zo maar door sommigen nog steeds wordt beticht van 'janken op de boordradio' en ga zo maar door.
Aan Leclerc kleeft nog geen smetje, maar je ziet toch wel dat rijden in een Ferrari met de druk er vol op en een goede teamgenoot toch wel andere koek is dan goed presteren bij Sauber. Als hij vaker in een wanhoopspoging dit soort acties gaat ondernemen dan kan het positieve beeld dat er over hem bestaat ook wel snel kantelen.
De vraag is ook niet correct maar het was wel het juiste antwoord. De redenen die jij noemt waren niet aan de orde. De vraag klopt eigenlijk niet want Max ging al in de aanval vanaf het moment dat hij over de radio doorkreeg dat hij een 5sec penalty had gekregen maar pas toen Lewis zijn banden eraan gingen kwam het tot serieuze poging.quote:Op maandag 27 mei 2019 09:08 schreef Donderkonijn het volgende: [..] Dat was de vraag niet... de vraag was waarom Max zo laat pas echt ging aanvallen. Dit zijn 3 van de redenen. En banden had ik genoemd.
Dat is op zich een zeer juist observatie, maar in het geval van Verstappen maakt een zwaluw nog geen zomer. In de laatste (dikke?)10 races is het toch 2 keer gebleken dat Verstappen moeite heeft om zich zonder crash te laten passeren.quote:Op maandag 27 mei 2019 09:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hebt ook al snel een reputatie waar je vervolgens heel lastig vanaf komt. Kijk naar een Kvyat die maar heel lastig van z'n Torpedo-imago afkomt, terwijl hij een heel degelijk seizoen rijdt tot dusver, Verstappen die eigenlijk al een seizoen lang geen onbesuisde inhaalacties plaatst die in tranen eindigen maar voor velen nog steeds 'Crashstappen' is, Vettel die gewoon heel volwassen is op de boordradio en ga zo maar door sommigen nog steeds wordt beticht van 'janken op de boordradio' en ga zo maar door.
Ik vond het ook weer geen doldwaze actie waarmee hij lek reed, en als je stapvoets naar de pits rijdt dan sta je op 2 ronden en kun je helemaal niks meer laten zien. Hij haalde de pits wel en het kon ook zomaar meevallen met de schade. Hij nam iets teveel risico en het pakte verkeerd uit, dat is geen reden om te doen alsof hij als een kip zonder kop reed.quote:Aan Leclerc kleeft nog geen smetje, maar je ziet toch wel dat rijden in een Ferrari met de druk er vol op en een goede teamgenoot toch wel andere koek is dan goed presteren bij Sauber. Als hij vaker in een wanhoopspoging dit soort acties gaat ondernemen dan kan het positieve beeld dat er over hem bestaat ook wel snel kantelen.
Hij is niet eens de enige die dit zo gedaan heeft. Er gingen hem wel meer voor.quote:Op maandag 27 mei 2019 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vond het ook weer geen doldwaze actie waarmee hij lek reed, en als je stapvoets naar de pits rijdt dan sta je op 2 ronden en kun je helemaal niks meer laten zien. Hij haalde de pits wel en het kon ook zomaar meevallen met de schade. Hij nam iets teveel risico en het pakte verkeerd uit, dat is geen reden om te doen alsof hij als een kip zonder kop reed.
hij bezorgde Vettel hiermee nog wel een indirect een podiumplekquote:Op maandag 27 mei 2019 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is op zich een zeer juist observatie, maar in het geval van Verstappen maakt een zwaluw nog geen zomer. In de laatste (dikke?)10 races is het toch 2 keer gebleken dat Verstappen moeite heeft om zich zonder crash te laten passeren.
[..]
Ik vond het ook weer geen doldwaze actie waarmee hij lek reed, en als je stapvoets naar de pits rijdt dan sta je op 2 ronden en kun je helemaal niks meer laten zien. Hij haalde de pits wel en het kon ook zomaar meevallen met de schade. Hij nam iets teveel risico en het pakte verkeerd uit, dat is geen reden om te doen alsof hij als een kip zonder kop reed.
Dat wasquote:Op maandag 27 mei 2019 11:36 schreef vosss het volgende:
Was hier al langsgekomen dat Perez bijna 2 marshalls dood reed?
scheelde weinig inderdaadquote:Op maandag 27 mei 2019 11:36 schreef vosss het volgende:
Was hier al langsgekomen dat Perez bijna 2 marshalls dood reed?
Jammer dat we sinds 2017 geen beelden meer krijgen van de briefing van de coureurs, dit gaat ongetwijfeld door Perez aan de kaak gesteld worden in de Canada briefing.quote:Op maandag 27 mei 2019 11:42 schreef vosss het volgende:
Is daar nog iets over gecommuniceerd vanuit de wedstrijdleiding of de FIA?
Zal volgend seizoen wel in die Netflix serie voorbij komen. Jammer dat ze niet meer van die beelden laten zien inderdaad.quote:Op maandag 27 mei 2019 11:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Jammer dat we sinds 2017 geen beelden meer krijgen van de briefing van de coureurs, dit gaat ongetwijfeld door Perez aan de kaak gesteld worden in de Canada briefing.
Regel 1 bij lekker banden is om niet volgas naar de pits te sturen.quote:Op maandag 27 mei 2019 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is op zich een zeer juist observatie, maar in het geval van Verstappen maakt een zwaluw nog geen zomer. In de laatste (dikke?)10 races is het toch 2 keer gebleken dat Verstappen moeite heeft om zich zonder crash te laten passeren.
[..]
Ik vond het ook weer geen doldwaze actie waarmee hij lek reed, en als je stapvoets naar de pits rijdt dan sta je op 2 ronden en kun je helemaal niks meer laten zien. Hij haalde de pits wel en het kon ook zomaar meevallen met de schade. Hij nam iets teveel risico en het pakte verkeerd uit, dat is geen reden om te doen alsof hij als een kip zonder kop reed.
De stukken band en carbon vlogen in 't rond, er zijn zelfs mensen die denken dat Bottas daardoor z'n lekke band kreeg en niet door de actie van Max in de pit.quote:Op maandag 27 mei 2019 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vond het ook weer geen doldwaze actie waarmee hij lek reed, en als je stapvoets naar de pits rijdt dan sta je op 2 ronden en kun je helemaal niks meer laten zien. Hij haalde de pits wel en het kon ook zomaar meevallen met de schade. Hij nam iets teveel risico en het pakte verkeerd uit, dat is geen reden om te doen alsof hij als een kip zonder kop reed.
Ik zeg ook niet dat hij de juiste balans heeft gevonden, maar je kunt de band ook niet heel houden en als het karkas begint rond te slingeren is het niet zo dat alles heel blijft als je een stuk langzamer gaat.quote:Op maandag 27 mei 2019 11:59 schreef SiGNe het volgende:
[..]
De stukken band en carbon vlogen in 't rond, er zijn zelfs mensen die denken dat Bottas daardoor z'n lekke band kreeg en niet door de actie van Max in de pit.
Hij hinderde andere rijders en ging regelmatig op 3 banden de bochten door.
Hij reed te hard, sloopte z'n vloer en uiteindelijk moest ie daardoor uitvallen.
Je stelt dat als ie stapvoets gereden had dat ie op 2 ronden gezet zou zijn maar dan was ie in elk geval nog gefinished.
Leclerc is een prima rijder maar net zoals Max in z'n beginjaren moet ie meer rust zien te vinden tijdens de meest frustrerende momenten en dat is geen makkelijke opgave.
Ach, dat geldt voor meerdere coureurs en die twee crashes waren niet zozeer te wijten aan Verstappen.quote:Op maandag 27 mei 2019 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat is op zich een zeer juist observatie, maar in het geval van Verstappen maakt een zwaluw nog geen zomer. In de laatste (dikke?)10 races is het toch 2 keer gebleken dat Verstappen moeite heeft om zich zonder crash te laten passeren.
Kleine kanttekening: Met deze call zouden ze op ieder ander circuit de mist in zijn gegaan, maar in de straten van Monaco heb je zelfs aan een half functionerende wagen genoeg om de rest achter je te houden (zie Ricciardo vorig jaar).quote:Op maandag 27 mei 2019 12:08 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het wel opvallend, Mercedes die Hamilton de medium banden geeft is een strategische blunder van jewelste. Maar je hoort er niemand over omdat het Monaco is en omdat Mercedes zoveel marge heeft dat het niet uitmaakt. Dat ergert me nog het meest, Mercedes en Hamilton maken constant domme fouten maar komen er altijd mee weg omdat de auto zoveel beter is dan de rest van het veld.
Als ie wat langzamer gereden had was die band mogelijk niet zo ut elkaar gerukt, was z'n vloer heel gebleven, etc.quote:Op maandag 27 mei 2019 12:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat hij de juiste balans heeft gevonden, maar je kunt de band ook niet heel houden en als het karkas begint rond te slingeren is het niet zo dat alles heel blijft als je een stuk langzamer gaat.
Een was gewoon helemaal zijn schuld en de ander had hij makkelijk kunnen voorkomen.quote:Op maandag 27 mei 2019 12:10 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, dat geldt voor meerdere coureurs en die twee crashes waren niet zozeer te wijten aan Verstappen.
beetje onzin natuurlijk dat ze alleen op Vettel focussen, dat ze teveel fouten maken ben ik wel mee eensquote:Op maandag 27 mei 2019 12:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als ie wat langzamer gereden had was die band mogelijk niet zo ut elkaar gerukt, was z'n vloer heel gebleven, etc.
Maar 't was niet alleen zondag, 't hele weekend is een opbouw naar dat moment dat de frustratie eruit komt.
Ferrari maakt domme fouten en beslissingen en zijn zoveel op Vettel gefocussed dat ze Leclerc daarmee benadelen.
Ferrari zal dat halverwege 't seizoen misschien wel in gaan zien maar dan is 't al te laat voor 2019, moeten ze hopen dat ze het in 2020 beter gaan doen.
Mogelijk wel, waarschijnlijk niet.quote:Op maandag 27 mei 2019 12:19 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Als ie wat langzamer gereden had was die band mogelijk niet zo ut elkaar gerukt, was z'n vloer heel gebleven, etc.
Nee, dat velen zich al zaten te verkneukelen over Vettel die er in Q1 uit zou gaan wil niet zeggen dat ook team Leclerc zich daarop focuste. Leclerc had zichzelf in een situatie gemanouvreerd die door Ferrari verkeerd werd ingeschat. Ja kut, het zit strategisch ook niet goed bij Ferrari maar dat is geen Vettel-Leclerc ding hoe graag menigeen dat ook zou willen.quote:Maar 't was niet alleen zondag, 't hele weekend is een opbouw naar dat moment dat de frustratie eruit komt.
Ferrari maakt domme fouten en beslissingen en zijn zoveel op Vettel gefocussed dat ze Leclerc daarmee benadelen.
Dat is de waan van de dag, terwijl Ferrari nu gewoon in de hoek zit waar de klappen vallen. Maar Monaco zou een ramp worden voor deze auto met zijn probleem in langzame bochten, maar Vettel kon gewoon goed volgen. Daarnaast is het de vraag of Ferrari een structurele achterstand heeft in te lopen of achterloopt in het begrijpen van de auto en de banden. Als dat laatste het geval is dan kan een keerpunt dichtbij zijn en is het seizoen nog niet verloren.quote:Ferrari zal dat halverwege 't seizoen misschien wel in gaan zien maar dan is 't al te laat voor 2019, moeten ze hopen dat ze het in 2020 beter gaan doen.
Omdat je niet kunt inhalen op Monaco. Op elk ander circuit had hij dit niet vol kunnen houden.quote:Op maandag 27 mei 2019 12:08 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het wel opvallend, Mercedes die Hamilton de medium banden geeft is een strategische blunder van jewelste. Maar je hoort er niemand over omdat het Monaco is en omdat Mercedes zoveel marge heeft dat het niet uitmaakt. Dat ergert me nog het meest, Mercedes en Hamilton maken constant domme fouten maar komen er altijd mee weg omdat de auto zoveel beter is dan de rest van het veld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |