abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 mei 2019 @ 09:37:45 #1
131800 Tarado
capô de fusca
  maandag 27 mei 2019 @ 09:39:36 #2
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187111248
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 09:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je hebt ook al snel een reputatie waar je vervolgens heel lastig vanaf komt. Kijk naar een Kvyat die maar heel lastig van z'n Torpedo-imago afkomt, terwijl hij een heel degelijk seizoen rijdt tot dusver, Verstappen die eigenlijk al een seizoen lang geen onbesuisde inhaalacties plaatst die in tranen eindigen maar voor velen nog steeds 'Crashstappen' is, Vettel die gewoon heel volwassen is op de boordradio en ga zo maar door sommigen nog steeds wordt beticht van 'janken op de boordradio' en ga zo maar door.
Aan Leclerc kleeft nog geen smetje, maar je ziet toch wel dat rijden in een Ferrari met de druk er vol op en een goede teamgenoot toch wel andere koek is dan goed presteren bij Sauber. Als hij vaker in een wanhoopspoging dit soort acties gaat ondernemen dan kan het positieve beeld dat er over hem bestaat ook wel snel kantelen.
Tot nu toe maakt hij op mij geen uitzonderlijke indruk, natuurlijk is hij snel maar maakt gewoon fouten die jonge rijders maken, het gaat erom hoe snel hij er van leert.
pi_187111361
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 09:08 schreef Donderkonijn het volgende: [..] Dat was de vraag niet... de vraag was waarom Max zo laat pas echt ging aanvallen. Dit zijn 3 van de redenen. En banden had ik genoemd.
De vraag is ook niet correct maar het was wel het juiste antwoord. De redenen die jij noemt waren niet aan de orde. De vraag klopt eigenlijk niet want Max ging al in de aanval vanaf het moment dat hij over de radio doorkreeg dat hij een 5sec penalty had gekregen maar pas toen Lewis zijn banden eraan gingen kwam het tot serieuze poging.
pi_187111660
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 09:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je hebt ook al snel een reputatie waar je vervolgens heel lastig vanaf komt. Kijk naar een Kvyat die maar heel lastig van z'n Torpedo-imago afkomt, terwijl hij een heel degelijk seizoen rijdt tot dusver, Verstappen die eigenlijk al een seizoen lang geen onbesuisde inhaalacties plaatst die in tranen eindigen maar voor velen nog steeds 'Crashstappen' is, Vettel die gewoon heel volwassen is op de boordradio en ga zo maar door sommigen nog steeds wordt beticht van 'janken op de boordradio' en ga zo maar door.
Dat is op zich een zeer juist observatie, maar in het geval van Verstappen maakt een zwaluw nog geen zomer. In de laatste (dikke?)10 races is het toch 2 keer gebleken dat Verstappen moeite heeft om zich zonder crash te laten passeren.

quote:
Aan Leclerc kleeft nog geen smetje, maar je ziet toch wel dat rijden in een Ferrari met de druk er vol op en een goede teamgenoot toch wel andere koek is dan goed presteren bij Sauber. Als hij vaker in een wanhoopspoging dit soort acties gaat ondernemen dan kan het positieve beeld dat er over hem bestaat ook wel snel kantelen.
Ik vond het ook weer geen doldwaze actie waarmee hij lek reed, en als je stapvoets naar de pits rijdt dan sta je op 2 ronden en kun je helemaal niks meer laten zien. Hij haalde de pits wel en het kon ook zomaar meevallen met de schade. Hij nam iets teveel risico en het pakte verkeerd uit, dat is geen reden om te doen alsof hij als een kip zonder kop reed.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187112385
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vond het ook weer geen doldwaze actie waarmee hij lek reed, en als je stapvoets naar de pits rijdt dan sta je op 2 ronden en kun je helemaal niks meer laten zien. Hij haalde de pits wel en het kon ook zomaar meevallen met de schade. Hij nam iets teveel risico en het pakte verkeerd uit, dat is geen reden om te doen alsof hij als een kip zonder kop reed.
Hij is niet eens de enige die dit zo gedaan heeft. Er gingen hem wel meer voor.

Viel me wel op dat zowel VET als LEC in sommige sectors wel weg leken te glijden van het circuit, alsof die wagens meer dan de andere problemen hebben met de grip en/of stabiliteit.
  maandag 27 mei 2019 @ 11:28:18 #6
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187112547
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is op zich een zeer juist observatie, maar in het geval van Verstappen maakt een zwaluw nog geen zomer. In de laatste (dikke?)10 races is het toch 2 keer gebleken dat Verstappen moeite heeft om zich zonder crash te laten passeren.
[..]

Ik vond het ook weer geen doldwaze actie waarmee hij lek reed, en als je stapvoets naar de pits rijdt dan sta je op 2 ronden en kun je helemaal niks meer laten zien. Hij haalde de pits wel en het kon ook zomaar meevallen met de schade. Hij nam iets teveel risico en het pakte verkeerd uit, dat is geen reden om te doen alsof hij als een kip zonder kop reed.
hij bezorgde Vettel hiermee nog wel een indirect een podiumplek
pi_187112657
Was hier al langsgekomen dat Perez bijna 2 marshalls dood reed? :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator / Redactie Sport maandag 27 mei 2019 @ 11:37:17 #8
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_187112665
quote:
11s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:36 schreef vosss het volgende:
Was hier al langsgekomen dat Perez bijna 2 marshalls dood reed? :X
Dat was :X
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 27 mei 2019 @ 11:38:22 #9
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187112681
quote:
11s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:36 schreef vosss het volgende:
Was hier al langsgekomen dat Perez bijna 2 marshalls dood reed? :X
scheelde weinig inderdaad
pi_187112733
Is daar nog iets over gecommuniceerd vanuit de wedstrijdleiding of de FIA?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_187112755
Dat was kiele kiele:

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  maandag 27 mei 2019 @ 11:44:37 #12
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_187112761
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:42 schreef vosss het volgende:
Is daar nog iets over gecommuniceerd vanuit de wedstrijdleiding of de FIA?
Jammer dat we sinds 2017 geen beelden meer krijgen van de briefing van de coureurs, dit gaat ongetwijfeld door Perez aan de kaak gesteld worden in de Canada briefing.
pi_187112800
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Jammer dat we sinds 2017 geen beelden meer krijgen van de briefing van de coureurs, dit gaat ongetwijfeld door Perez aan de kaak gesteld worden in de Canada briefing.
Zal volgend seizoen wel in die Netflix serie voorbij komen. Jammer dat ze niet meer van die beelden laten zien inderdaad.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_187112854
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is op zich een zeer juist observatie, maar in het geval van Verstappen maakt een zwaluw nog geen zomer. In de laatste (dikke?)10 races is het toch 2 keer gebleken dat Verstappen moeite heeft om zich zonder crash te laten passeren.
[..]

Ik vond het ook weer geen doldwaze actie waarmee hij lek reed, en als je stapvoets naar de pits rijdt dan sta je op 2 ronden en kun je helemaal niks meer laten zien. Hij haalde de pits wel en het kon ook zomaar meevallen met de schade. Hij nam iets teveel risico en het pakte verkeerd uit, dat is geen reden om te doen alsof hij als een kip zonder kop reed.
Regel 1 bij lekker banden is om niet volgas naar de pits te sturen.

Ben fan van Leclerc, maar dit was echt heel dom.
  maandag 27 mei 2019 @ 11:59:28 #15
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_187112993
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vond het ook weer geen doldwaze actie waarmee hij lek reed, en als je stapvoets naar de pits rijdt dan sta je op 2 ronden en kun je helemaal niks meer laten zien. Hij haalde de pits wel en het kon ook zomaar meevallen met de schade. Hij nam iets teveel risico en het pakte verkeerd uit, dat is geen reden om te doen alsof hij als een kip zonder kop reed.
De stukken band en carbon vlogen in 't rond, er zijn zelfs mensen die denken dat Bottas daardoor z'n lekke band kreeg en niet door de actie van Max in de pit.
Hij hinderde andere rijders en ging regelmatig op 3 banden de bochten door.
Hij reed te hard, sloopte z'n vloer en uiteindelijk moest ie daardoor uitvallen.
Je stelt dat als ie stapvoets gereden had dat ie op 2 ronden gezet zou zijn maar dan was ie in elk geval nog gefinished.

Leclerc is een prima rijder maar net zoals Max in z'n beginjaren moet ie meer rust zien te vinden tijdens de meest frustrerende momenten en dat is geen makkelijke opgave.
pi_187113081
Is de Formule 1 eigenlijk een racesport of een jurysport, het begint bijna op dressuur te lijken. :R
  maandag 27 mei 2019 @ 12:08:38 #17
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_187113106
Ik vind het wel opvallend, Mercedes die Hamilton de medium banden geeft is een strategische blunder van jewelste. Maar je hoort er niemand over omdat het Monaco is en omdat Mercedes zoveel marge heeft dat het niet uitmaakt. Dat ergert me nog het meest, Mercedes en Hamilton maken constant domme fouten maar komen er altijd mee weg omdat de auto zoveel beter is dan de rest van het veld :{.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_187113119
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:59 schreef SiGNe het volgende:

[..]

De stukken band en carbon vlogen in 't rond, er zijn zelfs mensen die denken dat Bottas daardoor z'n lekke band kreeg en niet door de actie van Max in de pit.
Hij hinderde andere rijders en ging regelmatig op 3 banden de bochten door.
Hij reed te hard, sloopte z'n vloer en uiteindelijk moest ie daardoor uitvallen.
Je stelt dat als ie stapvoets gereden had dat ie op 2 ronden gezet zou zijn maar dan was ie in elk geval nog gefinished.

Leclerc is een prima rijder maar net zoals Max in z'n beginjaren moet ie meer rust zien te vinden tijdens de meest frustrerende momenten en dat is geen makkelijke opgave.
Ik zeg ook niet dat hij de juiste balans heeft gevonden, maar je kunt de band ook niet heel houden en als het karkas begint rond te slingeren is het niet zo dat alles heel blijft als je een stuk langzamer gaat.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187113135
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is op zich een zeer juist observatie, maar in het geval van Verstappen maakt een zwaluw nog geen zomer. In de laatste (dikke?)10 races is het toch 2 keer gebleken dat Verstappen moeite heeft om zich zonder crash te laten passeren.
Ach, dat geldt voor meerdere coureurs en die twee crashes waren niet zozeer te wijten aan Verstappen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 27 mei 2019 @ 12:11:29 #20
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_187113141
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:08 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het wel opvallend, Mercedes die Hamilton de medium banden geeft is een strategische blunder van jewelste. Maar je hoort er niemand over omdat het Monaco is en omdat Mercedes zoveel marge heeft dat het niet uitmaakt. Dat ergert me nog het meest, Mercedes en Hamilton maken constant domme fouten maar komen er altijd mee weg omdat de auto zoveel beter is dan de rest van het veld :{.
Kleine kanttekening: Met deze call zouden ze op ieder ander circuit de mist in zijn gegaan, maar in de straten van Monaco heb je zelfs aan een half functionerende wagen genoeg om de rest achter je te houden (zie Ricciardo vorig jaar).
In dit geval heeft de marge van Mercedes daar niet zoveel mee te maken.
  maandag 27 mei 2019 @ 12:19:06 #21
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_187113248
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat hij de juiste balans heeft gevonden, maar je kunt de band ook niet heel houden en als het karkas begint rond te slingeren is het niet zo dat alles heel blijft als je een stuk langzamer gaat.
Als ie wat langzamer gereden had was die band mogelijk niet zo ut elkaar gerukt, was z'n vloer heel gebleven, etc.

Maar 't was niet alleen zondag, 't hele weekend is een opbouw naar dat moment dat de frustratie eruit komt.
Ferrari maakt domme fouten en beslissingen en zijn zoveel op Vettel gefocussed dat ze Leclerc daarmee benadelen.
Ferrari zal dat halverwege 't seizoen misschien wel in gaan zien maar dan is 't al te laat voor 2019, moeten ze hopen dat ze het in 2020 beter gaan doen.
pi_187113258
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach, dat geldt voor meerdere coureurs en die twee crashes waren niet zozeer te wijten aan Verstappen.
Een was gewoon helemaal zijn schuld en de ander had hij makkelijk kunnen voorkomen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 27 mei 2019 @ 12:25:49 #23
131800 Tarado
capô de fusca
pi_187113327
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:19 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als ie wat langzamer gereden had was die band mogelijk niet zo ut elkaar gerukt, was z'n vloer heel gebleven, etc.

Maar 't was niet alleen zondag, 't hele weekend is een opbouw naar dat moment dat de frustratie eruit komt.
Ferrari maakt domme fouten en beslissingen en zijn zoveel op Vettel gefocussed dat ze Leclerc daarmee benadelen.
Ferrari zal dat halverwege 't seizoen misschien wel in gaan zien maar dan is 't al te laat voor 2019, moeten ze hopen dat ze het in 2020 beter gaan doen.
beetje onzin natuurlijk dat ze alleen op Vettel focussen, dat ze teveel fouten maken ben ik wel mee eens
pi_187113469
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:19 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als ie wat langzamer gereden had was die band mogelijk niet zo ut elkaar gerukt, was z'n vloer heel gebleven, etc.
Mogelijk wel, waarschijnlijk niet.

quote:
Maar 't was niet alleen zondag, 't hele weekend is een opbouw naar dat moment dat de frustratie eruit komt.
Ferrari maakt domme fouten en beslissingen en zijn zoveel op Vettel gefocussed dat ze Leclerc daarmee benadelen.
Nee, dat velen zich al zaten te verkneukelen over Vettel die er in Q1 uit zou gaan wil niet zeggen dat ook team Leclerc zich daarop focuste. Leclerc had zichzelf in een situatie gemanouvreerd die door Ferrari verkeerd werd ingeschat. Ja kut, het zit strategisch ook niet goed bij Ferrari maar dat is geen Vettel-Leclerc ding hoe graag menigeen dat ook zou willen.

quote:
Ferrari zal dat halverwege 't seizoen misschien wel in gaan zien maar dan is 't al te laat voor 2019, moeten ze hopen dat ze het in 2020 beter gaan doen.
Dat is de waan van de dag, terwijl Ferrari nu gewoon in de hoek zit waar de klappen vallen. Maar Monaco zou een ramp worden voor deze auto met zijn probleem in langzame bochten, maar Vettel kon gewoon goed volgen. Daarnaast is het de vraag of Ferrari een structurele achterstand heeft in te lopen of achterloopt in het begrijpen van de auto en de banden. Als dat laatste het geval is dan kan een keerpunt dichtbij zijn en is het seizoen nog niet verloren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_187113690
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:08 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het wel opvallend, Mercedes die Hamilton de medium banden geeft is een strategische blunder van jewelste. Maar je hoort er niemand over omdat het Monaco is en omdat Mercedes zoveel marge heeft dat het niet uitmaakt. Dat ergert me nog het meest, Mercedes en Hamilton maken constant domme fouten maar komen er altijd mee weg omdat de auto zoveel beter is dan de rest van het veld :{.
Omdat je niet kunt inhalen op Monaco. Op elk ander circuit had hij dit niet vol kunnen houden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')