abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 juni 2019 @ 22:33:56 #251
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187493296
Ik lees morgen alle tips even hoor, maar we zijn vandaag gewoon al een uur op pad geweest. Voedingsbh gekocht en even als gezin eruit geweest. Wel in een situatie dat we zo weer thuis konden zijn of dat er genoeg voedingsplekken waren.

Ik kan zittend, lopend en etend voeden sinds vandaag :'). Nu liggend nog.

[ Bericht 26% gewijzigd door douche-eendje op 18-06-2019 22:41:39 ]
  dinsdag 18 juni 2019 @ 23:07:10 #252
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187494194
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:32 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ik heb een borstvoedingsdoek die ik al heel lang niet meer heb gebruikt. ;) Zou dat het makkelijker voor je maken om buiten huis te voeden? Zo ja: stuur maar even een dm. :*
Dat is echt heel lief van je, maar dan zou ik me nog opvallender voelen :P ik neem Koert mee in een draagzak, misschien kan ik die ook een beetje om hem heen draperen.
Lief dat jullie allemaal zo meedenken O+
pi_187496778
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:33 schreef douche-eendje het volgende:
Ik lees morgen alle tips even hoor, maar we zijn vandaag gewoon al een uur op pad geweest. Voedingsbh gekocht en even als gezin eruit geweest. Wel in een situatie dat we zo weer thuis konden zijn of dat er genoeg voedingsplekken waren.

Ik kan zittend, lopend en etend voeden sinds vandaag :'). Nu liggend nog.
Liggend voeden is fantastisch O+ ik krijg daardoor zoveel meer rust!
pi_187496815
@Ceviche: ik dacht altijd dat ik zo in het openbaar zou voeden maar ik moet ook wel een drempel over. Dat ik moet prutsen met een tepelhoedje helpt daarbij niet mee. Stoer dat je het gewoon gaat proberen. Vaak valt het mee. En het scheelt je zoveel gedoe als je niet hoeft te kolven!
  woensdag 19 juni 2019 @ 09:50:19 #255
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187498205
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 06:51 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Liggend voeden is fantastisch O+ ik krijg daardoor zoveel meer rust!
Ja die rust heb ik dus niet meer nodig :@. Mijn kraamverzorgende en mijn man hebben zoveel opgepakt dat ik nu hooguit van 17:00 - 18:00 even slaap als het nodig is. Merk wel dat mijn lijf nog herstellende is van, maar liggend voeden lijkt mij vooral chill voor snachts en bij wakker worden in de ochtend.

Ceviche, je kan het. Het is maar een tiet en een baby joh. :*.

Volgens mij moet ik zo weer aan het werk hier. Meneer moppert zachtjes.
  woensdag 19 juni 2019 @ 09:54:11 #256
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187498275
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 21:59 schreef pinquit het volgende:
Maar als het niet voor problemen zorgt is er toch niks aan de hand Sisu?
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 22:00 schreef Lemijn het volgende:
Nou ja wat is niet goed? Volgens mij doe je het hartstikke goed. Je voedt, Ru groeit, je geniet en hebt geen pijn. Ik lees niks verkeerds. Ja volgens de boekjes past er een naam op in het rijtje afwijkend. Boeiend. Volgens mij zijn het je hormonen die dit erg maken :* .

Dit moest ik echt even horen. Jullie hebben groot gelijk. Dankjewel :*
Zonder hoop geen leven.
  woensdag 19 juni 2019 @ 10:11:04 #257
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187498552
De eerste keer in het openbaar voeden (prul was 8 dagen) vond ik doodeng. Inmiddels (prul is morgen zeven maanden) voed ik zonder drempel altijd en overal. In het zwembad, op het terras, bij familie, in een koffietentje... Het wordt echt makkelijker!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187498636
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 23:07 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Dat is echt heel lief van je, maar dan zou ik me nog opvallender voelen :P ik neem Koert mee in een draagzak, misschien kan ik die ook een beetje om hem heen draperen.
Lief dat jullie allemaal zo meedenken O+
Wat voor draagzak heb je? Er zijn er een hoop die je iets kunt laten zakken en dan gewoon dragend voeden ;)

Ringsling en doeken zijn ook fijn ook gewoon dragend te voeden.
Schudden voor gebruik
  woensdag 19 juni 2019 @ 10:20:21 #259
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187498678
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 10:16 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Wat voor draagzak heb je? Er zijn er een hoop die je iets kunt laten zakken en dan gewoon dragend voeden ;)

Met zo’n newborn zal ik dat niet doen..
Protège moi de mes désirs.
pi_187498693
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 10:11 schreef Tink89 het volgende:
De eerste keer in het openbaar voeden (prul was 8 dagen) vond ik doodeng. Inmiddels (prul is morgen zeven maanden) voed ik zonder drempel altijd en overal. In het zwembad, op het terras, bij familie, in een koffietentje... Het wordt echt makkelijker!
Richting acrobatiek maanden gaat het pas weer moeilijker worden :D

Dat ze graag op zijn kop, binnenstebuiten, voet in jouw mond, alles naar beneden trekkend, been in de lucht of ontzettend afgeleid steeds loslaten en verder willen en weer los en verder... drinken en bijtanken. Ik heb bij wurm zo veel gekke foto's van dat hij in een absurde stand wilde drinken :+

Maar dan heb ik ook altijd en over gevoed, wanneer het nodig was. Ik heb er ook nooit rare opmerkingen over gehad.
Schudden voor gebruik
pi_187498697
quote:
17s.gif Op woensdag 19 juni 2019 09:50 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ja die rust heb ik dus niet meer nodig :@. Mijn kraamverzorgende en mijn man hebben zoveel opgepakt dat ik nu hooguit van 17:00 - 18:00 even slaap als het nodig is. Merk wel dat mijn lijf nog herstellende is van, maar liggend voeden lijkt mij vooral chill voor snachts en bij wakker worden in de ochtend.

Ceviche, je kan het. Het is maar een tiet en een baby joh. :*.

Volgens mij moet ik zo weer aan het werk hier. Meneer moppert zachtjes.
Heerlijk toch? Ben een tikkeltje jaloers :D
Maar vooral 's nachts is het heel fijn om te kunnen blijven liggen. Ik dommel dan vaak weg. Of val helemaal in slaap maar dat is niet handig. Ben wel wakker geworden dat de baby verwoed aan mijn borst zat te likken met het tepelhoedje onder zijn wang geplakt :P

Vannacht heeft hij goed geslapen en er één keer ruim meer dan drie uur tussen gelaten. Alleen jammer dat ik toen wakker werd van het alarm om mijn laatste ( *O* ) antibiotica capsule te nemen. Van 6 tot 9 was hij erg onrustig en wakker. Ik had de man naar het logeerbed gestuurd. Maar op deze manier was mijn nacht toch wat kort. Nu ben ik er een beetje klaar mee; gelukkig neemt de man het numover en zit ik met koffie in de tuin :)

[ Bericht 2% gewijzigd door BobbyMcGee op 19-06-2019 10:32:26 ]
  woensdag 19 juni 2019 @ 12:01:24 #262
346653 Ceviche
pi_187500268
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 10:16 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

Een bykay click carrier classic, op zich heel makkelijk losser te maken en er zit zo'n hoofdflap op, dus zittend zou het wel moeten lukken. Dragend weet ik het niet, het kan wel, maar ik denk niet dat baby dan genoeg lucht krijgt en als ik hem losser doe zakt hij zo weg.
Maar ik heb er inmiddels wel vertrouwen in, als draagzak/hydrofiel/erop kleden niet werkt, kan ik altijd nog een pashokje zoeken :P
En als ik dit topic zo lees is het ook een kwestie van gewenning :)

Bobby, fijn dat je kuur voorbij is! Daar kun je ook best vermoeid van raken, dan trek je zulke nachten sowieso slecht. Hopelijk gaat dat nog verschil maken :)
pi_187501083
@Ceviche ik snap jou heel goed. M is nu 10 weken en ik durf ook nog steeds niet te voeden buitenshuis. Als ik ergens naartoe moet, neem ik altijd gekolfde melk mee. Tot nu toe bleef ze ook slapen als ze in de kinderwagen lag.

In augustus gaan we op vakantie en ik ben benieuwd hoe het dan gaat zijn. Dan kan ik niet steeds kolven of naar het vakantiehuisje en zal wel moeten voeden buiten.

Ik vond het, voordat ik zelf mama werd, altijd geen gezicht als ik een vrouw buiten zag voeden. Beetje raar, maar ik vond het dus smerig ofzo. Daarom heb ik nu het gevoel dat iedereen er zo over denkt, terwijl dat natuurlijk niet zo is. En al zouden anderen het smerig vinden, dan hebben ze alsnog niets te zeggen ;)
  woensdag 19 juni 2019 @ 15:27:39 #264
346653 Ceviche
pi_187503215
@CaVaBien op vakantie is misschien juist wel een goed moment, andere omgeving, mensen die je daarna nooit meer tegenkomt, misschien dat dat de drempel wel genoeg verlaagt dat het daar lukt en daarna ook in je eigen omgeving.
Maar het is wel een ding, hoor -O-
pi_187503300
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2019 10:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Met zo’n newborn zal ik dat niet doen..
ikzelf ook niet, maar dat komt door mijn borstgrootte.

Maar je kunt wel makkelijk je drager inzetten, losser maken om te voeden. Zittend dan ..
Schudden voor gebruik
  woensdag 19 juni 2019 @ 15:56:47 #266
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187503638
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 15:33 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

ikzelf ook niet, maar dat komt door mijn borstgrootte.

Maar je kunt wel makkelijk je drager inzetten, losser maken om te voeden. Zittend dan ..
Volgens mij wordt het ook met kleine borsten afgeraden voor newborn. Zij kunnen hun nek nog niet stabiel genoeg houden om horizontaal te drinken.

Maar iedereen kent haar kind natuurlijk het beste. En misschien lukt het wel met kleine borsten. #cantrelate :P
  woensdag 19 juni 2019 @ 17:18:09 #267
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187504623
Ik vind het prachtig als ik een moeder zie voeden. Ben hier in het zwembad ook zeker niet de enige. Ik vind het alleen jammer dat er daar straks een meneer ongegeneerd ging zitten staren en z'n vrouw ging aanstoten enzo en wijzen. Maar ach, ik zie hem na deze week nooit meer.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_187507013
Dat is wel een rare reactie, Tink!
Ik heb vandaag gevoed waar mijn schoonzus en zwager bij waren. Toch ook wel een mijlpaal :)

Ik heb sinds vandaag een steeds pijnlijker toeschietreflex. Echt een stekend gevoel. En vaak!
Ik was alweer op mijn hoede voor iets als spruw, maar nu ik een tijdje met ontbloot bovenlijf op de bank zit, is het heel duidelijk dat direct na de stekende pijn/tinteling de melk uit mijn borsten begint te stromen.

Wat een bizar proces is dat borstvoeding toch :o
pi_187507327
Ach staren, wijzen en aanstoten zegt ook niet altijd iets. Ik heb dat ook wel eens gehad, maar toen bleek dat ze het juist tof vonden dat ik in het openbaar voedde. Het is vaak ook onze eigen onzekerheid dat we denken dat men er iets (negatiefs) van vindt. Tenminste zo heb ik het ervaren.
  woensdag 19 juni 2019 @ 20:51:51 #270
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_187508931
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 19:45 schreef Aure het volgende:
Ach staren, wijzen en aanstoten zegt ook niet altijd iets. Ik heb dat ook wel eens gehad, maar toen bleek dat ze het juist tof vonden dat ik in het openbaar voedde. Het is vaak ook onze eigen onzekerheid dat we denken dat men er iets (negatiefs) van vindt. Tenminste zo heb ik het ervaren.
Mee eens!
KuikenGuppy
  woensdag 19 juni 2019 @ 20:54:22 #271
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_187509004
+1. Ik glimlach altijd heel vriendelijk als er iemand staart en je wil niet weten hoe vaak je dan een dikke glimlach terug krijgt. Zeker ook van oudere mannen en vrouwen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_187509223
Ik moet zeggen dat ik nu O over een jaar is ik buiten de deur voeden wel ongemakkelijk begin te voeden. Gister op het CB vond ik het zelfs ongemakkelijk. Maar wellicht is dat iets dat in mij zit....
pi_187509415
Nu met bijna een jaar begint het hier ook wat ongemakkelijker te voelen inderdaad. Maar geen andere keuze zolang Billy nog weigert te drinken uit iets anders.

Weet jij hoe men in Duitsland over voeden in het openbaar denkt, @Jagärtrut?
  woensdag 19 juni 2019 @ 21:30:36 #274
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187509804
15 maanden en we voeden nog steeds buiten 💪🏼
En o wee als iemand er een slechte opmerking over durft te maken. Tot nu toe gelukkig enkel leuke reacties gehad.
  woensdag 19 juni 2019 @ 21:33:47 #275
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187509878
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 19:45 schreef Aure het volgende:
Misschien wel ja :D zo had ik het nog niet bekeken.

En even tussendoor: dag drie op een rij zonder kv B-) nog steeds niet expres of 'als doel', maar gewoon omdat het zo loopt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')