Wat een honden zijn het toch ook met hun gestaak elke keer.quote:Het stad- en streekvervoer in de provincies Utrecht en Gelderland gaat op dinsdag 28 mei alsnog meedoen aan de landelijke staking van het stad- en streekvervoer. Dat meldt vakbond FNV woensdag. Ook de NS doet mee aan de actiedag.
Eerder gaven vervoerders uit Utrecht en Gelderland aan niet mee te doen met de acties, maar ze hebben zich inmiddels toch aangesloten bij de vervoerdersacties. Alleen vervoerder Keolis in Utrecht rijdt dinsdag volgens normale dienstregeling.
De andere provincies meldden al op 8 mei te gaan staken op 28 mei. Werknemers van de NS en in het stad- en streekvervoer staken de hele dag om actie te voeren voor een beter pensioen. De staking begint dinsdag om 5.00 uur en duurt volgens de vakbond 24 uur.
https://www.nu.nl/economi(...)aking-op-28-mei.html
Dus een pensioenleeftijdstijging van 15 maanden over 5 jaar. Dus worst case is iemand die 61 is, en denkt over 5 jaar klaar te zijn, maar is eigenlijk pas over 6 jaar en 3 maanden klaar. Dus ipv 60 maanden moet ie nog 75 maanden.quote:Ze willen met de actie het kabinet tot concessies dwingen over de pensioenleeftijd. Die moet volgens de FNV worden bevroren op 66 jaar. Volgens de huidige regels loopt de pensioenleeftijd geleidelijk op tot 67 jaar en drie maanden in 2024. De verdere toename is afhankelijk van de levensverwachting.
Sneeuwvlok.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 06:54 schreef Red_85 het volgende:
Ov stakingen mogen verboden worden. Landsbelang is iets te groot.
En tijdens de ramadan, het is een grof schandaal.quote:En stakingen tijdens tentamenperiode, hoe durf je.
quote:
Als je niet met de trein reist ben je af en is je reactie van nul en generlei waarde.quote:
Haha, dramaqueen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 08:41 schreef Montagui het volgende:
Als je niet met de trein reist ben je af en is je reactie van nul en generlei waarde.![]()
Lekker aan de zijlijn die stakkers die afhankelijk zijn van het openbaar vervoer afzeiken. Tief toch een end op, ramptoerist
Metoo! Elke dag een uur met de trein heen en een uur met de trein terug. Geen auto, geen collega's in de buurt om eventueel mee te rijden, dus ook niet de mogelijkheid om op mijn werk te geraken die dag. Thuis werken geen optie. Verplicht verlof opgelegd door die asociale stakers.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 08:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Haha, dramaqueen.
Elke dag 2x een klein uur op een van de drukste trajecten van NL.
En geen auto.
Erg vervelend, hoewel die dag vrij wel een afgezegde afspraak in Limburg want geen vervoer.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 06:40 schreef Montagui het volgende:
Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer. 28 mei wordt voor mij een verplichte verlofdag.
De NS kan er niets aan doen. Ik neem hem dan ook niets kwalijk. Het NS personeel daarentegen kan de PLEURIS krijgen.
De 'gewone' man is hiervan de dupe. Geen goed woord voor deze achterlijke actie.
Ook geen trams bussen en metro's.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:31 schreef Pleun2011 het volgende:
Ff checken of ik het goed heb gelezen.. er rijden dus geen treinen dinsdag?
Maar de maatschappij compleet ontregelen is dat niet. Dit is gewoon disproportioneel. Staak dan een paar uur oid.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:47 schreef Ringo het volgende:
Staken is een zwaar bevochten recht, mensen.
Daar moet je niet aan willen tornen omdat het jou toevallig eens slecht valt.
Wij zijn als burgerlijke consumenten gewoon gewend om altijd onze zin te krijgen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:49 schreef trein2000 het volgende:
Maar de maatschappij compleet ontregelen is dat niet. Dit is gewoon disproportioneel. Staak dan een paar uur oid.
Nou dag valt nog niet zo te zeggen, als er hulpdiensten vast komen te staan in de verwachte enorme files. Of als er daardoor ongelukken ontstaan.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wij zijn als burgerlijke consumenten gewoon gewend om altijd onze zin te krijgen.
Wel, nu eens even niet.
Gaat niemand dood aan.
Dat dus, zonder meerquote:Op vrijdag 24 mei 2019 08:22 schreef Sapstengel het volgende:
Sowieso mensen die stakenals je baan niet bevalt zoek je maar iets anders. Staken zou ontslag op moeten staan.
En die stakingen dan van het gezag, de politie? Allemaal ontslaan.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 08:22 schreef Sapstengel het volgende:
Handig ja. Zusje van vriendin heeft examens en kan ze alleen maken als ze nu met de auto wordt gebracht.
Sowieso mensen die stakenals je baan niet bevalt zoek je maar iets anders. Staken zou ontslag op moeten staan.
Met dank aan de lamme sukkels die ondanks alle gedoe en waarschuwingen toch in hun eentje in de leasebak naar het werk rijden, zoals iedere ochtend.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 13:07 schreef trein2000 het volgende:
Nou dag valt nog niet zo te zeggen, als er hulpdiensten vast komen te staan in de verwachte enorme files. Of als er daardoor ongelukken ontstaan.
Ik heb de indruk dat je de impact nogal onderschat.
Een waar je dan ook geen misbruik van dient te maken.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:47 schreef Ringo het volgende:
Staken is een zwaar bevochten recht, mensen.
Daar moet je niet aan willen tornen omdat het jou toevallig eens slecht valt.
quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:47 schreef Ringo het volgende:
Staken is een zwaar bevochten recht, mensen.
Daar moet je niet aan willen tornen omdat het jou toevallig eens slecht valt.
Goh, ik wist niet dat daar nu sprake van is.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:52 schreef probeer het volgende:
Een waar je dan ook geen misbruik van dient te maken.
Mwoh, conducteurs verdienen niet slecht.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
Als je gaat staken voor bevriezing van de AOW leeftijd vind ik je gewoon compleet egoïstisch, tenzij je daadwerkelijk een zwaar beroep doet zoals stratenmaker.
Wel mooi, ik sprak toevallig laatst een conducteur en die zat gewoon op te scheppen over z'n salaris. Maar goed, dat zullen wel deels sterke verhalen zijn.
Och, dat kwartje zal nooit vallen dat het OV niet alleen bestaat uit NS. Binnen de EU is Nederland en Duitsland een van de weinige landen waar men binnen het OV langer moet doorwerken. Een machinist word nooit meer goed gekeurd als die langer dan 65 moet doorgaan. Die dubbele onregelmatigheid hakt erin.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 16:07 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Mwoh, conducteurs verdienen niet slecht.
Over die AOW leeftijd, vergis je niet wat dubbele onregelmatigheid met een lichaam doet.
Dat red je echt niet tot je 70ste.
Daarnaast is het een landelijke OV staking voor de verlaging voor iedereen. Niet alleen voor NS personeel.
Het is werkweigering wat mij betreft.quote:
Helemaal mee eens, echter wordt dit recht in deze sector wel behoorlijk uitgebuit. We hebben nu zo'n beetje elke 3 jaar wel een staking, en dan gaat het vaak ook niet om 1 dag.quote:
Het is een staking gericht tegen de overheid. NS zou niets anders willen om regelingen te treffen. Maar de overheid laat dat niet toe.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is werkweigering wat mij betreft.
Maar het is inderdaad een recht om te staken, doe dat maar lekker op zo'n manier dat je werkgever daar last van heeft. Ik heb als reiziger niets te schaften met onenigheid tussen de NS-directie en het personeel.
Het gaat om de pensioenen en de aow leeftijd van de landelijke actie te maken. Niks met de NS-directie te maken. Of zit al het streekvervoer en trams ook bij de NSquote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is werkweigering wat mij betreft.
Maar het is inderdaad een recht om te staken, doe dat maar lekker op zo'n manier dat je werkgever daar last van heeft. Ik heb als reiziger niets te schaften met onenigheid tussen de NS-directie en het personeel.
Nee, het is fuck de reiziger.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:35 schreef Cherni het volgende:
Het is een staking gericht tegen de overheid.
Werkgevers in het OV in het algemeen dan. Issue blijft hetzelfde: vecht dat lekker uit met de mensen die erover gaan. Met het benadelen van reizigers schiet je echt niets op.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:35 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Het gaat om de pensioenen en de aow leeftijd van de landelijke actie te maken. Niks met de NS-directie te maken. Of zit al het streekvervoer en trams ook bij de NS![]()
Lezen schijnt heel moeilijk te zijn
Het is de vloek van de slecht geïnformeerden.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Och, dat kwartje zal nooit vallen dat het OV niet alleen bestaat uit NS. Binnen de EU is Nederland en Duitsland een van de weinige landen waar men binnen het OV langer moet doorwerken. Een machinist word nooit meer goed gekeurd als die langer dan 65 moet doorgaan. Die dubbele onregelmatigheid hakt erin.
Het gaat om de herhaling van deze staking:quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |