Wat een honden zijn het toch ook met hun gestaak elke keer.quote:Het stad- en streekvervoer in de provincies Utrecht en Gelderland gaat op dinsdag 28 mei alsnog meedoen aan de landelijke staking van het stad- en streekvervoer. Dat meldt vakbond FNV woensdag. Ook de NS doet mee aan de actiedag.
Eerder gaven vervoerders uit Utrecht en Gelderland aan niet mee te doen met de acties, maar ze hebben zich inmiddels toch aangesloten bij de vervoerdersacties. Alleen vervoerder Keolis in Utrecht rijdt dinsdag volgens normale dienstregeling.
De andere provincies meldden al op 8 mei te gaan staken op 28 mei. Werknemers van de NS en in het stad- en streekvervoer staken de hele dag om actie te voeren voor een beter pensioen. De staking begint dinsdag om 5.00 uur en duurt volgens de vakbond 24 uur.
https://www.nu.nl/economi(...)aking-op-28-mei.html
Dus een pensioenleeftijdstijging van 15 maanden over 5 jaar. Dus worst case is iemand die 61 is, en denkt over 5 jaar klaar te zijn, maar is eigenlijk pas over 6 jaar en 3 maanden klaar. Dus ipv 60 maanden moet ie nog 75 maanden.quote:Ze willen met de actie het kabinet tot concessies dwingen over de pensioenleeftijd. Die moet volgens de FNV worden bevroren op 66 jaar. Volgens de huidige regels loopt de pensioenleeftijd geleidelijk op tot 67 jaar en drie maanden in 2024. De verdere toename is afhankelijk van de levensverwachting.
Sneeuwvlok.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 06:54 schreef Red_85 het volgende:
Ov stakingen mogen verboden worden. Landsbelang is iets te groot.
En tijdens de ramadan, het is een grof schandaal.quote:En stakingen tijdens tentamenperiode, hoe durf je.
quote:
Als je niet met de trein reist ben je af en is je reactie van nul en generlei waarde.quote:
Haha, dramaqueen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 08:41 schreef Montagui het volgende:
Als je niet met de trein reist ben je af en is je reactie van nul en generlei waarde.![]()
Lekker aan de zijlijn die stakkers die afhankelijk zijn van het openbaar vervoer afzeiken. Tief toch een end op, ramptoerist
Metoo! Elke dag een uur met de trein heen en een uur met de trein terug. Geen auto, geen collega's in de buurt om eventueel mee te rijden, dus ook niet de mogelijkheid om op mijn werk te geraken die dag. Thuis werken geen optie. Verplicht verlof opgelegd door die asociale stakers.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 08:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Haha, dramaqueen.
Elke dag 2x een klein uur op een van de drukste trajecten van NL.
En geen auto.
Erg vervelend, hoewel die dag vrij wel een afgezegde afspraak in Limburg want geen vervoer.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 06:40 schreef Montagui het volgende:
Ik ben afhankelijk van het openbaar vervoer. 28 mei wordt voor mij een verplichte verlofdag.
De NS kan er niets aan doen. Ik neem hem dan ook niets kwalijk. Het NS personeel daarentegen kan de PLEURIS krijgen.
De 'gewone' man is hiervan de dupe. Geen goed woord voor deze achterlijke actie.
Ook geen trams bussen en metro's.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:31 schreef Pleun2011 het volgende:
Ff checken of ik het goed heb gelezen.. er rijden dus geen treinen dinsdag?
Maar de maatschappij compleet ontregelen is dat niet. Dit is gewoon disproportioneel. Staak dan een paar uur oid.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:47 schreef Ringo het volgende:
Staken is een zwaar bevochten recht, mensen.
Daar moet je niet aan willen tornen omdat het jou toevallig eens slecht valt.
Wij zijn als burgerlijke consumenten gewoon gewend om altijd onze zin te krijgen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:49 schreef trein2000 het volgende:
Maar de maatschappij compleet ontregelen is dat niet. Dit is gewoon disproportioneel. Staak dan een paar uur oid.
Nou dag valt nog niet zo te zeggen, als er hulpdiensten vast komen te staan in de verwachte enorme files. Of als er daardoor ongelukken ontstaan.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:54 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wij zijn als burgerlijke consumenten gewoon gewend om altijd onze zin te krijgen.
Wel, nu eens even niet.
Gaat niemand dood aan.
Dat dus, zonder meerquote:Op vrijdag 24 mei 2019 08:22 schreef Sapstengel het volgende:
Sowieso mensen die stakenals je baan niet bevalt zoek je maar iets anders. Staken zou ontslag op moeten staan.
En die stakingen dan van het gezag, de politie? Allemaal ontslaan.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 08:22 schreef Sapstengel het volgende:
Handig ja. Zusje van vriendin heeft examens en kan ze alleen maken als ze nu met de auto wordt gebracht.
Sowieso mensen die stakenals je baan niet bevalt zoek je maar iets anders. Staken zou ontslag op moeten staan.
Met dank aan de lamme sukkels die ondanks alle gedoe en waarschuwingen toch in hun eentje in de leasebak naar het werk rijden, zoals iedere ochtend.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 13:07 schreef trein2000 het volgende:
Nou dag valt nog niet zo te zeggen, als er hulpdiensten vast komen te staan in de verwachte enorme files. Of als er daardoor ongelukken ontstaan.
Ik heb de indruk dat je de impact nogal onderschat.
Een waar je dan ook geen misbruik van dient te maken.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:47 schreef Ringo het volgende:
quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:47 schreef Ringo het volgende:
Goh, ik wist niet dat daar nu sprake van is.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:52 schreef probeer het volgende:
Een waar je dan ook geen misbruik van dient te maken.
Mwoh, conducteurs verdienen niet slecht.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
Als je gaat staken voor bevriezing van de AOW leeftijd vind ik je gewoon compleet egoïstisch, tenzij je daadwerkelijk een zwaar beroep doet zoals stratenmaker.
Wel mooi, ik sprak toevallig laatst een conducteur en die zat gewoon op te scheppen over z'n salaris. Maar goed, dat zullen wel deels sterke verhalen zijn.
Och, dat kwartje zal nooit vallen dat het OV niet alleen bestaat uit NS. Binnen de EU is Nederland en Duitsland een van de weinige landen waar men binnen het OV langer moet doorwerken. Een machinist word nooit meer goed gekeurd als die langer dan 65 moet doorgaan. Die dubbele onregelmatigheid hakt erin.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 16:07 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Mwoh, conducteurs verdienen niet slecht.
Over die AOW leeftijd, vergis je niet wat dubbele onregelmatigheid met een lichaam doet.
Dat red je echt niet tot je 70ste.
Daarnaast is het een landelijke OV staking voor de verlaging voor iedereen. Niet alleen voor NS personeel.
Het is werkweigering wat mij betreft.quote:
Helemaal mee eens, echter wordt dit recht in deze sector wel behoorlijk uitgebuit. We hebben nu zo'n beetje elke 3 jaar wel een staking, en dan gaat het vaak ook niet om 1 dag.quote:
Het is een staking gericht tegen de overheid. NS zou niets anders willen om regelingen te treffen. Maar de overheid laat dat niet toe.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is werkweigering wat mij betreft.
Maar het is inderdaad een recht om te staken, doe dat maar lekker op zo'n manier dat je werkgever daar last van heeft. Ik heb als reiziger niets te schaften met onenigheid tussen de NS-directie en het personeel.
Het gaat om de pensioenen en de aow leeftijd van de landelijke actie te maken. Niks met de NS-directie te maken. Of zit al het streekvervoer en trams ook bij de NSquote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het is werkweigering wat mij betreft.
Maar het is inderdaad een recht om te staken, doe dat maar lekker op zo'n manier dat je werkgever daar last van heeft. Ik heb als reiziger niets te schaften met onenigheid tussen de NS-directie en het personeel.
Nee, het is fuck de reiziger.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:35 schreef Cherni het volgende:
Het is een staking gericht tegen de overheid.
Werkgevers in het OV in het algemeen dan. Issue blijft hetzelfde: vecht dat lekker uit met de mensen die erover gaan. Met het benadelen van reizigers schiet je echt niets op.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:35 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Het gaat om de pensioenen en de aow leeftijd van de landelijke actie te maken. Niks met de NS-directie te maken. Of zit al het streekvervoer en trams ook bij de NS![]()
Lezen schijnt heel moeilijk te zijn
Het is de vloek van de slecht geïnformeerden.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Och, dat kwartje zal nooit vallen dat het OV niet alleen bestaat uit NS. Binnen de EU is Nederland en Duitsland een van de weinige landen waar men binnen het OV langer moet doorwerken. Een machinist word nooit meer goed gekeurd als die langer dan 65 moet doorgaan. Die dubbele onregelmatigheid hakt erin.
Het gaat om de herhaling van deze staking:quote:
Wees dan maar blij dat jij zo geweldig perfect bent...quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:37 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Het is de vloek van de slecht geïnformeerden.
De woorden OV en staking vallen en gelijk is de reflex: RAAAAAAAAA KUT NS!!
Dat het een landelijke staking is, waar alle OV bedrijven aan mee doen om een boodschap aan het kabinet af te geven komt niet eens in ze op.
Pathetisch.
Ik weet in iedergeval waar het over gaat.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:38 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Wees dan maar blij dat jij zo geweldig perfect bent...
Ach jeee... arme jij... och hemeltje toch, en nu?quote:
Op 29 mei staakt de metaal ook voor het bevriezen van de pensioenleeftijd. Mogelijk nog meer sectoren.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:37 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Het is de vloek van de slecht geïnformeerden.
De woorden OV en staking vallen en gelijk is de reflex: RAAAAAAAAA KUT NS!!
Dat het een landelijke staking is, waar alle OV bedrijven aan mee doen om een boodschap aan het kabinet af te geven komt niet eens in ze op.
Pathetisch.
En daar ga je de usual suspects met geen woord over horen, let maar op.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:57 schreef Cherni het volgende:
[..]
Op 29 mei staakt de metaal ook voor het bevriezen van de pensioenleeftijd. Mogelijk nog meer sectoren.
Ja dat klopt, jij bent superieur en de rest van de mensjes zijn dommerikjes, vergeleken met jou.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:40 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Ik weet in iedergeval waar het over gaat.
Jij brult maar wat, vooral je eigen domheid etalerend.
Het komt misschien zo over, maar nee. Het is niet fuck de reiziger.quote:
Pensioenleeftijd is ook een arbeidsvoorwaarde.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:10 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Het komt misschien zo over, maar nee. Het is niet fuck de reiziger.
Verreweg het grootste deel van de treinreizigers wordt ook geraakt door het steeds verder oprekken van de pensioenleeftijd. De landelijke, OV brede, staking is dus ook in hun belang op de langere termijn.
Het is geen actie over arbeidsvoorwaarden, het is een boodschap aan het kabinet.
Waar is het stakingsrecht dan wel voor bedoeld?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:13 schreef Janneke141 het volgende:
En het punt blijft staan: als je een boodschap aan het kabinet hebt dan doe je dat in het stemhokje of voor mijn part op het Malieveld, maar niet door de nutsvoorzieningen plat te gaan leggen. Daar is het stakingsrecht toch echt niet voor bedoeld.
Dus als je iets weken van tevoren aankondigt en het valt blijkbaar binnen de aan hun gestelde regels, kan het niet alsnog een kinderachtige aanstellerige actie zijn?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 17:46 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ach jeee... arme jij... och hemeltje toch, en nu?
Die staking is gvd weken geleden al aangekondigd, alles volgens de regels, en dan nog zeiken hé.
Was de pensioenleeftijd maar een arbeidsvoorwaarde. Dan zou het allemaal geen enkel probleem zijn geweest. Werkgevers krijgen enorme boetes als ze personeel eerder willen laten stoppen. Er valt op dat gebied niets met je werkgever te regelen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Pensioenleeftijd is ook een arbeidsvoorwaarde.
En het punt blijft staan: als je een boodschap aan het kabinet hebt dan doe je dat in het stemhokje of voor mijn part op het Malieveld, maar niet door de nutsvoorzieningen plat te gaan leggen. Daar is het stakingsrecht toch echt niet voor bedoeld.
Als je nu 24 bent mag je wel wat langer door dan 1 jaar. Voor mij zou het al 68 en 3 maanden worden en dat op 57 jarige leeftijd. Maar dan spreek ik persoonlijk, dat zal het zeker niet worden.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:40 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Dus als je iets weken van tevoren aankondigt en het valt blijkbaar binnen de aan hun gestelde regels, kan het niet alsnog een kinderachtige aanstellerige actie zijn?
Ze hebben gewoon geen punt. Het is verwennerij. Stel je niet aan en werk een paar maanden door. Dit zijn geen bouwvakkers, dit zijn mensen werkzaam in het OV die gefaseerd over 5 jaar in totaal iets meer dan een jaar langer door moeten gaan. Ze zijn echt volledig het perspectief kwijt.
Ja, hallo.. Jij zette de aanval in he.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:09 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
Ja dat klopt, jij bent superieur en de rest van de mensjes zijn dommerikjes, vergeleken met jou.
Sorrie, uwe hoogheid, voor mijn domheid, ik had beter moeten weten...
Wat een respectloze klootzak ben jij zeg, geen andere woorden voor.
Stel je niet aan en regel voor dat ene dagje alternatief vervoer.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:40 schreef Bot13 het volgende:
Stel je niet aan en werk een paar maanden door.
Geen idee wat de leeftijd voor mij wordt maar ik hou van m'n werk en blijf het doen tot ik er bij neerval. En nu kan ik dinsdag niet naar mijn werk omdat zij aan het janken zijn om iets wat mij niet boeit. Lekker bezig?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als je nu 24 bent mag je wel wat langer door dan 1 jaar. Voor mij zou het al 68 en 3 maanden worden en dat op 57 jarige leeftijd. Maar dan spreek ik persoonlijk, dat zal het zeker niet worden.
Nee, pensioenleeftijd wordt door het kabinet vastgesteld. Vandaar ook de vroegpensioenboete.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Pensioenleeftijd is ook een arbeidsvoorwaarde.
Geen idee wat de leeftijd voor mij wordt maar ik hou van m'n werk en blijf het doen tot ik er bij neerval. En nu kan ik dinsdag niet naar mijn werk omdat zij aan het janken zijn om iets wat mij niet boeit. Lekker bezig?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als je nu 24 bent mag je wel wat langer door dan 1 jaar. Voor mij zou het al 68 en 3 maanden worden en dat op 57 jarige leeftijd. Maar dan spreek ik persoonlijk, dat zal het zeker niet worden.
Jammer dat het niet zo werkt. Je kan niet zomaar van jouw probleem iemand anders probleem maken. Of moet mijn baas zich niet aanstellen en mij voor dat ene dagje verlof geven? En zijn investeerders die een deadline zien verschuiven moeten zich niet aanstellen en wat meer tijd geven?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:47 schreef Ringo het volgende:
[..]
Stel je niet aan en regel voor dat ene dagje alternatief vervoer.
Dat zei ik toen ik 24 was ook. Doorgaan tot het einde. Nu ik 57 ben deel ik die mening niet meer. Het is niet het werk maar alles om dat werk heen gaat je na al die jaren irriteren. Van al die regeltjes tot middenkader, reorganisaties etc etc.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:47 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Geen idee wat de leeftijd voor mij wordt maar ik hou van m'n werk en blijf het doen tot ik er bij neerval. En nu kan ik dinsdag niet naar mijn werk omdat zij aan het janken zijn om iets wat mij niet boeit. Lekker bezig?
Dan neem je maandag lekker een slaapzak mee naar de zaak. En een verse pyjama.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:47 schreef Bot13 het volgende:
En nu kan ik dinsdag niet naar mijn werk omdat zij aan het janken zijn om iets wat mij niet boeit.
Welk deel van "van jouw probleem iemand anders probleem maken" is onduidelijk?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan neem je maandag lekker een slaapzak mee naar de zaak. En een verse pyjama.
Dus het is voor mijn eigen bestwil maar dat zie ik zelf nog niet in. De USSR wil graag z'n gedachtengoed terug.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat zei ik toen ik 24 was ook. Doorgaan tot het einde. Nu ik 57 ben deel ik die mening niet meer. Het is niet het werk maar alles om dat werk heen gaat je na al die jaren irriteren. Van al die regeltjes tot middenkader, reorganisaties etc etc.
Ik bied zelfs oplossingen aan voor jouw probleem, en nog blijf je zitten janken.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:52 schreef Bot13 het volgende:
Welk deel van "van jouw probleem iemand anders probleem maken" is onduidelijk?
Je moet dat allemaal zelf ervaren en ondervinden. En als je op 65 jarige leeftijd nog zo graag werkt als toen je 24 was ga je lekker door. Niemand die je tegen die tijd tegen zal houden.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:53 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Dus het is voor mijn eigen bestwil maar dat zie ik zelf nog niet in. De USSR wil graag z'n gedachtengoed terug.
Ik wil geen oplossing voor mijn probleem. Ik wil geen probleem.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:53 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik bied zelfs oplossingen aan voor jouw probleem, en nog blijf je zitten janken.
Je doet het zelf ook he.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:52 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Welk deel van "van jouw probleem iemand anders probleem maken" is onduidelijk?
Ik wil, ik wil, ik wil.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:54 schreef Bot13 het volgende:
Ik wil geen oplossing voor mijn probleem. Ik wil geen probleem.
Valt dus wel mee hoe toegewijd je bent. Er zijn genoeg manieren om die dag toch te werken.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:49 schreef Bot13 het volgende:
ik hou van m'n werk en blijf het doen tot ik er bij neerval. En nu kan ik dinsdag niet naar mijn werk omdat zij aan het janken zijn om iets wat mij niet boeit.
Daar heb ik dinsdag niks aan helaas.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:54 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je moet dat allemaal zelf ervaren en ondervinden. En als je op 65 jarige leeftijd nog zo graag werkt als toen je 24 was ga je lekker door. Niemand die je tegen die tijd tegen zal houden.
Slecht idee.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:57 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Daar heb ik dinsdag niks aan helaas.
Maar als we toch nutsvoorzieningen platleggen voor mens eigen bestwil kunnen we misschien een dag de nationale watervoorziening platleggen voor een algeheel rookverbod. Misschien is dat wat.
Beetje een ad hominem, had gehoopt op inhoudelijk.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik wil, ik wil, ik wil.
Je hebt niet zoveel te willen.
Als je echt wil vindt je wel een manier, tenzij je gebruikt het als goedkoop excuus.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:49 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Geen idee wat de leeftijd voor mij wordt maar ik hou van m'n werk en blijf het doen tot ik er bij neerval. En nu kan ik dinsdag niet naar mijn werk omdat zij aan het janken zijn om iets wat mij niet boeit. Lekker bezig?
Juridisch zal het allemaal wel kloppen, maar het stakingsrecht is in mijn ogen een recht dat je gebruikt bij een conflict met je werkgever en hier misbruikt wordt. In dit geval gaat het om een meningsverschil met de regering, waar de werkgever niets meer te maken heeft. Voor een meningsverschil met de regering zijn er voldoende alternatieven zonder dat je je werkgever en zijn klanten hoeft te benadelen: Eens in de vier jaar heb je een democratisch recht om te stemmen en als dat niet voldoende is kun je op het malieveld gaan staan.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:47 schreef Ringo het volgende:
Ik ben geen werkgever, maar dank voor het complimentquote:Op vrijdag 24 mei 2019 14:44 schreef Ringo het volgende:
[..]
Werkgevers zoals jij verdienen de kogel, dat dus, zonder meer.
Nog wel, maar dat zou het niet moeten zijn. Het is gewoon keiharde werkweigering niets meer of minder. Je conflict uitvechten over de rug van mensen die er niets aan kunnen doen en geen enkele invloed hebben.quote:
Als dat geen recht meer mag zijn dan moet je maar naar een communistische heilstaat gaan.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 21:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nog wel, maar dat zou het niet moeten zijn. Het is gewoon keiharde werkweigering niets meer of minder. Je conflict uitvechten over de rug van mensen die er niets aan kunnen doen en geen enkele invloed hebben.
Sorry, ik heb weinig respect voor mensen die het stakingsrecht bij het grofvuil willen zetten omdat ze “als gedupeerde” een dagje wat meer moeite moeten doen om bij hun werk te komen.quote:
Het gaat er niet om dat het al weken bekend is, het gaat er om dat er onevenredig veel mensen benadeeld worden door een conflict waar deze mensen geen enkele invloed op hebben of zelfs maar een deel aan hebben. Vervelend dat je ruzie hebt met je baas, maar wat heb ik daar mee te maken?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 21:43 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als dat geen recht meer mag zijn dan moet je maar naar een communistische heilstaat gaan.
Deze staking is al weken bekend dat die zou gaan plaats vinden. In een veel eerdere topic gaf ik dat ook al aan. Gek genoeg toen geen enkele reactie. In zoverre boeit het schijnbaar mensen.
Dat mag je vinden, dat is je goed recht. Ik heb ook het recht om deze "actie" absurd te vinden eb te denken dat het stakingsrecht zwaar verouderd is en op zijn minst aan een ernstige update toe is.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 21:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Sorry, ik heb weinig respect voor mensen die het stakingsrecht bij het grofvuil willen zetten omdat ze “als gedupeerde” een dagje wat meer moeite moeten doen om bij hun werk te komen.
Als dat geen recht meer mag zijn dan moet je maar naar een communistische heilstaat gaan.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 21:25 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Nog wel, maar dat zou het niet moeten zijn. Het is gewoon keiharde werkweigering niets meer of minder. Je conflict uitvechten over de rug van mensen die er niets aan kunnen doen en geen enkele invloed hebben.
Het is geen conflict met de werkgever maar met de overheid. Natuurlijk is het jammer dat de werkgever en reiziger hierin betrokken worden. Maar het moet maar eens klaar zijn met die overheid.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 21:47 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat het al weken bekend is, het gaat er om dat er onevenredig veel mensen benadeeld worden door een conflict waar deze mensen geen enkele invloed op hebben of zelfs maar een deel aan hebben. Vervelend dat je ruzie hebt met je baas, maar wat heb ik daar mee te maken?
Het boeit niet met wie het conflict is, het is niet mijn conflict, noch het conflict van duizenden andere mensen die nu ongewild en ongewenst geconfronteerd worden met de effecten ervan.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 21:58 schreef Cherni het volgende:
Het is geen conflict met de werkgever maar met de overheid. Natuurlijk is het jammer dat de werkgever en reiziger hierin betrokken worden. Maar het moet maar eens klaar zijn met die overheid.
quote:Op vrijdag 24 mei 2019 22:01 schreef ems. het volgende:
Staken sowieso nooit begrepen. Als iets je aan je werk tegenstaat zoek je toch ander werk?
Hopelijk worden deze werkweigeraars hard aangepakt.
Dus zij willen Schiphol per OV bereikbaar houden? Wat een egoïsme. Zoals koning drogreden in dit topic al zei:quote:Op vrijdag 24 mei 2019 22:07 schreef Elan het volgende:
Schiphol gaat waarschijnlijk een kort geding aanspannen om de luchthaven in elk geval bereikbaar te houden.
Als ze echt Schiphol bereikbaar willen houden, kunnen ze echt wel een alternatief bedenken op een kort geding. Staken is immers een recht. En dit is uiteindelijk in ieders belang.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 18:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik wil, ik wil, ik wil.
Je hebt niet zoveel te willen.
Staken is niet van deze tijd.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 23:08 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Dus zij willen Schiphol per OV bereikbaar houden? Wat een egoïsme. Zoals koning drogreden in dit topic al zei:
[..]
Als ze echt Schiphol bereikbaar willen houden, kunnen ze echt wel een alternatief bedenken op een kort geding. Staken is immers een recht. En dit is uiteindelijk in ieders belang.
Uche.
Absoluut niet. Dat stakende volk moet aangepakt worden. Opdraaien voor alle achade!quote:Op vrijdag 24 mei 2019 23:31 schreef john2406 het volgende:
Toon compassie en staak mee, als er een voordeeltje uitkomt heb jij ook recht om vooraan in de rij te staan, en ook je deel te eisen.
Dus als er een CAO verhoging uitkomt ben jij de eerste die het afslaat?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 23:33 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Absoluut niet. Dat stakende volk moet aangepakt worden. Opdraaien voor alle achade!
Dit gaat over pensioenleeftijd.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 23:34 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dus als er een CAO verhoging uitkomt ben jij de eerste die het afslaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |