Dit kan je voor elk wetsartikel wel gaan opgooien. In de praktijk zal een rechter daar naar kijken en over oordelen.quote:Op woensdag 22 mei 2019 21:02 schreef Coco. het volgende:
[..]
En als iemand nee zegt maar dan op andere manieren laat blijken dat het ja is?
Is er dan wel of geen instemming?
Dus een simpel "nee" is niet voldoende voor geen instemming geven.quote:Op woensdag 22 mei 2019 21:03 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit kan je voor elk wetsartikel wel gaan opgooien. In de praktijk zal een rechter daar naar kijken en over oordelen.
quote:Als iemand ‘nee’ zegt is het er in ieder geval niet.
Kan voldoende zijn. Als je daarna wel weer toestemming geeft dan is er weer wel toestemming he.quote:Op woensdag 22 mei 2019 21:06 schreef Coco. het volgende:
[..]
Dus een simpel "nee" is niet voldoende voor geen instemming geven.
[..]
Ik moet daarbij opmerken dat ik het wat versimpel weergeef. Onder de huidige wetgeving is het strafbaar om seks te hebben met iemand door middel van geweld of met bedreiging.quote:Op woensdag 22 mei 2019 21:09 schreef john2406 het volgende:
Voor mij, lees goed voor mij, is het hetzelfde, als iemand niet wil, dus nee zegt, en ik neem het toch is het wat mij betreft onder dwang. Zo lees ik het en zo zie ik het, dit is gewoon een potje wetsverdraaien van heb ik U daar, vind ik.
Fysiek niet ja, inderdaad maar geweld is geweld fysiek of geestelijk, wat mij betreft.quote:Op woensdag 22 mei 2019 21:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Ik moet daarbij opmerken dat ik het wat versimpel weergeef. Onder de huidige wetgeving is het strafbaar om seks te hebben met iemand door middel van geweld of met bedreiging.
Dus als iemand aangeeft het niet te willen maar verder niks durft te doen, is er niet per se sprake van geweld of bedreiging. Dan is het nu dus niet strafbaar.
Jezelf of een ander?quote:Op woensdag 22 mei 2019 21:02 schreef KingRadler het volgende:
Tegen je wil rukken mag dat dan ook niet meer.
Dat ligt aan meer factoren, waar een rechter zich over buigt.quote:Op woensdag 22 mei 2019 21:14 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dus als iemand aangeeft het niet te willen maar verder niks durft te doen, is er niet per se sprake van geweld of bedreiging. Dan is het nu dus niet strafbaar.
Dit gaat niet om later bedenken. Maar over had kunnen weten dat het niet goed zat.quote:Op woensdag 22 mei 2019 19:07 schreef TwenteFC het volgende:
Maar hoe moet ik het voor mij zien dat twee mensen met elkaar sex hebben en geen van beide heeft nee gezegd maar een van de twee bedenkt zich later dat deze aangifte gaat doen. Op dat moment kan de ander toch ook gewoon aangifte doen? Dat werkt in die situatie toch gewoon twee kanten op? Kom je dan samen in een celletje te zitten?
Het blijft allemaal erg vaag. Nogmaals mijn vraag: hoe ga je zoiets juridisch inkaderen?quote:Op woensdag 22 mei 2019 21:28 schreef Cause_Mayhem het volgende:
[..]
Dit gaat niet om later bedenken. Maar over had kunnen weten dat het niet goed zat.
Dus geen sprake van ja in doen en laten. Maar over de gevallen waar iemand bang is voor de gevolgen van nee zeggen, van tegenstribbelen en het van ellende maar over zich heen laat komen.
Of waar iemand amper tot niet in staat is duidelijk nee te zeggen, maar zeer zeker geen ja zegt of laat blijken.
Of enkel een halfbakken nee (geen geknok en gedoe, enkel een enkele nee ik wil echt niet).
Op geen enkel moment gaat dit on achteraf, dit gaat om de daad op zichzelf. Had je als de ander moeten weten dat zij of hij niet wilde? Had je een stevige stap terug moeten doen ipv vooruit?
hetzelfde als nu. Daar verandert niets aan.quote:Op woensdag 22 mei 2019 21:29 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het blijft allemaal erg vaag. Nogmaals mijn vraag: hoe ga je zoiets juridisch inkaderen?
Heb je in daad en woord meegedaan? Of lag je stil naar het plafon te staren? Verkrampt en bang?quote:Op woensdag 22 mei 2019 19:11 schreef the-eye het volgende:
Ook wel meegemaakt dat je dronken bent en gelijk na afloop ontnuchtert en denkt "Kut dit had ik liever niet gedaan" Ik begrijp nu dat ik die keren dus eigenlijk ben verkracht. De vrouwen in kwestie hadden beter moeten weten en mij geen dingen moeten laten doen waar ik spijt van zou krijgen?
Die poes in je avatar liet het gewillig gebeuren?quote:Op woensdag 22 mei 2019 21:25 schreef Coco. het volgende:
[..]
Dat ligt aan meer factoren, waar een rechter zich over buigt.
Iemand kan ook te bang zijn om nee te zeggen.
Ik weet niet of een meow instemming geven isquote:Op woensdag 22 mei 2019 21:33 schreef john2406 het volgende:
[..]
Die poes in je avatar liet het gewillig gebeuren?
Wat denk je zelf?quote:Op woensdag 22 mei 2019 20:06 schreef Bloemkool het volgende:
Deze wet is er voor iedereen of gaat er rekening gehouden worden met cultuurverschillen?
Als de nagels er niet ingezet neem ik aan van instemming, alhoewel?quote:Op woensdag 22 mei 2019 21:34 schreef Coco. het volgende:
[..]
Ik weet niet of een meow instemming geven is
Dus dit is niets meer dan symboolpolitiek? en dat moet dan in de wet?quote:Op woensdag 22 mei 2019 21:31 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
hetzelfde als nu. Daar verandert niets aan.
Yep zo zie ik het.quote:Op woensdag 22 mei 2019 21:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus dit is niets meer dan symboolpolitiek? en dat moet dan in de wet?
Wauw
Ik zou mijn geld er in ieder geval niet op inzetten.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |