Mannenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 22:25 schreef DittoAsPikachu het volgende:
Beter, zo lelijk een scheve bek. Deden alle mannen dit maar.
Ontopic; hoorde half jaar.
Hee, jij hier?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 22:29 schreef maily het volgende:
Ikke ... en alleen maar spijt dat ik er zo lang mee gewacht heb. In eerste instantie zou mijn onderkaak naar voren gezet worden (operatief) maar dit bleek achteraf niet nodig. Ik had een meer dan behoorlijke overbijt. Heb 2 1/2 jaar gebeugeld en ben nog dagelijks blij met het resultaat.
Ik word met regelmaat 's nachts wakker met het idee dat er iets in mijn keel zit en dat ik een minuut met weinig adem zit. Kan me wel voorstellend als zo'n ding losschiet het extra naar is inderdaadquote:Op dinsdag 21 mei 2019 23:05 schreef roos94 het volgende:
Had je geen draadjes dan?
Ik had jarenlang een slotjesbeugel deze ging eruit rond mn 15e en toen kreeg ik draadjes achter de tanden. Die zorgen ervoor dat het niet teruggroeit naar oorspronkelijke staat.
[ afbeelding ] ik moet deze levenslang inhouden. Ze zijn wel een paar keer losgeschoten en dat is echt super naar.
Ik had een keer dat ie losschoot op Oud en Nieuw avondquote:Op dinsdag 21 mei 2019 23:19 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Ik word met regelmaat 's nachts wakker met het idee dat er iets in mijn keel zit en dat ik een minuut met weinig adem zit. Kan me wel voorstellend als zo'n ding losschiet het extra naar is inderdaad
Wel enigszins goed afgelopen? Zijn wel het soort pechverhalen inderdaad. Ik heb wat dat betreft meer mazzelquote:Op dinsdag 21 mei 2019 23:20 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik had een keer dat ie losschoot op Oud en Nieuw avondmaar hij zat dus zo dat mijn hele wang werd opengesneden. En vind maar eens een orthodontist op Oud en Nieuw om 22.00 uur
Die heb ik ook. Vorig jaar nam ik een hap van een broodje, voelde en hoorde ik PLOINK en stak ie in dat velletje onder je tong. Echt fantastisch. Hij zat nog aan een uiteinde vast aan m'n ondertanden. Het was zondag dus ben naar m'n ouders gereden waar m'n moeder hem met een tangetje los heeft gemaakt. Kon die week nog terecht bij een ortho voor een nooddraadje.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 23:05 schreef roos94 het volgende:
Ik had jarenlang een slotjesbeugel deze ging eruit rond mn 15e en toen kreeg ik draadjes achter de tanden. Die zorgen ervoor dat het niet teruggroeit naar oorspronkelijke staat.
[ afbeelding ] ik moet deze levenslang inhouden. Ze zijn wel een paar keer losgeschoten en dat is echt super naar.
Mijn hele wang sneed open dus ik moest er zelf de hand aan leggen. Een vriend heeft toen met een random tang het grootste stuk draad los weten te knippenquote:Op dinsdag 21 mei 2019 23:21 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Wel enigszins goed afgelopen? Zijn wel het soort pechverhalen inderdaad. Ik heb wat dat betreft meer mazzel
Ja dat is erg vervelend inderdaad. Ik vond het vervangen van dat draad echt vies tegenvallen. Ik had echt veel pijn tijdens de behandeling, jij ook?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 23:23 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die heb ik ook. Vorig jaar nam ik een hap van een broodje, voelde en hoorde ik PLOINK en stak ie in dat velletje onder je tong. Echt fantastisch. Hij zat nog aan een uiteinde vast aan m'n ondertanden. Het was zondag dus ben naar m'n ouders gereden waar m'n moeder hem met een tangetje los heeft gemaakt. Kon die week nog terecht bij een ortho voor een nooddraadje.
Happen hoefde daar trouwens niet meer, ze maakten een 3D-foto om daar m'n nieuwe spalkje mee te maken. Ik kreeg ook zo'n mooi modelletje van kunststof mee naar huis.
Daar vroeg ik vorig jaar nog naar, maar volgens de ortho kon ik gerust een appel en harde worteltjes enzo eten. Ik durf het alleen nog niet want dan voel je zo de druk op dat draadjequote:Op dinsdag 21 mei 2019 23:24 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mijn hele wang sneed open dus ik moest er zelf de hand aan leggen. Een vriend heeft toen met een random tang het grootste stuk draad los weten te knippenhet zijn best krengen. Het is ook een paar keer zomaar losgeschoten na het eten van een appel oid. Zegt die ortho, dan moet je geen harde dingen eten en frisdrank maakt het ook gevoeliger om los te raken. Maar dat ding moet tot mn dood erin. Dus dan kan ik tot mijn dood geen appels, biefstuk, cola etc meer nuttigen
dat zie ik nou ook niet zitten.
Oh, zie nu dat je vrouw bent. Zie meestal mannen met scheve tanden, vrouwen zijn zich er meer van bewust.quote:
Ik niet, was wel een gek gevoel toen het losschoot.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 23:25 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja dat is erg vervelend inderdaad. Ik vond het vervangen van dat draad echt vies tegenvallen. Ik had echt veel pijn tijdens de behandeling, jij ook?
Nee totaal niet. Ik heb echt een bloedpleurishekel aan de tandarts dus zat echt met bevende klamme handen en vochtige oogjes in die stoel, maar ze hebben bij de eerste afspraak m'n tanden helemaal schoongemaakt (was nodig) en toen met zo'n soort cameraatje een 3D-foto gemaakt. Dat schoonmaken was niet erg lekker maar deed geen pijn en voelde achteraf heerlijkquote:Op dinsdag 21 mei 2019 23:25 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ja dat is erg vervelend inderdaad. Ik vond het vervangen van dat draad echt vies tegenvallen. Ik had echt veel pijn tijdens de behandeling, jij ook?
Hmm Ik heb het ook al 10 jaar en heb er nog nooit wat van gemerkt of gevoeld.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 23:25 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Daar vroeg ik vorig jaar nog naar, maar volgens de ortho kon ik gerust een appel en harde worteltjes enzo eten. Ik durf het alleen nog niet want dan voel je zo de druk op dat draadje
Ik heb nooit een vaste beugel gehad. En daarom ook geen draadje (neem ik aan). Krijg ik nu dus wel, of een losse beugel die ik naderhand moet blijven dragen.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 23:05 schreef roos94 het volgende:
Hoe zit zo'n draadje dan vast? Gelijmd of zoiets?quote:Op dinsdag 21 mei 2019 23:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee totaal niet. Ik heb echt een bloedpleurishekel aan de tandarts dus zat echt met bevende klamme handen en vochtige oogjes in die stoel, maar ze hebben bij de eerste afspraak m'n tanden helemaal schoongemaakt (was nodig) en toen met zo'n soort cameraatje een 3D-foto gemaakt. Dat schoonmaken was niet erg lekker maar deed geen pijn en voelde achteraf heerlijk
De afspraak daarna (want dat ding was drie dagen voor ik op vakantie ging los gegaan, gelukkig niet tijdens de vakantie. In China) hebben ze zowel het oude spalkje bovenin als het tijdelijke spalkje losgemaakt en die wipten ze zo los. Verrassend snel. Ik was bang dat m'n halve gebit mee zou komen. Ook de boventanden helemaal gereinigd en de nieuwe spalkjes zaten er ook snel weer op. Bovenste spalkje had ook veel eerder vervangen moeten worden want daar had ik al eerder een los stukje van afgeknipt
Dus als er weer wat losgaat ga ik meteen.
Schroeienquote:Op woensdag 22 mei 2019 09:01 schreef roos94 het volgende:
Het zit inderdaad vast met een soort lijm. Maar bij mij was dat ding helemaal los dus het moest opnieuw erin. Ging ze met een apparaat die lijm losschroeien van mijn tanden. Maar ik heb erg gevoelige tanden, dus een draadje vervangen is voor mij echt een van de ergste pijnen die er bestaatze moest een paar keer stoppen want begon gewoon te janken. Dra-ma.
Het is je uiteindelijk dus meegevallen begrijp ikquote:Op woensdag 22 mei 2019 09:34 schreef Persefoneia het volgende:
50+, 2 jaar een beugel gehad inclusief operatie (onderkaak).
Beugel is eruit sinds afgelopen december. Onder heb ik een spalkje, dat draadje wat achter je tanden wordt geplakt, ik heb daar geen last van.
Voor boven en onder een nachtbeugel, dat is een plastic hoesje.
Ik vond het een hele heisa en heb het hele proces jaren voor mij uitgeschoven. (Mijn dochter had een beugel en heb toen al eens een gesprek met de orthodontist gehad).
Toen er echt problemen ontstonden door de diepe beet en overbeet toch maar aan begonnen en tevreden over het resultaat.
Nu zeg ik, ik had het jaren eerder moeten doen.
Het beugelen zelf is me heel erg meegevallen. De operatie en de nasleep waren wel pittig. Ook nu heb ik nog wel wat 'dingetjes', zo is het gevoel in mijn onderkaak rechts nog steeds niet goed en dat zal ook wel zo blijven. En ik bijt met regelmaat op mijn lip.quote:Op woensdag 22 mei 2019 10:16 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het is je uiteindelijk dus meegevallen begrijp ikIk ben ook 50+ hoor
![]()
Ik baal er ook van dat die tanden een jaar of 40 netjes zijn blijven staan en daarna ineens alsnog aan de wandel zijn gegaan. Gelukkig kijkt tegenwoordig niemand er meer van op als je als volwassene met een beugel loopt. Vroeger zag je dat volgens mij nooit. Kan het me tenminste niet herinneren.
Een operatie is natuurlijk wel heftig ja. Dat is bij mij gelukkig niet nodig. Ik bijt met die scheve tand nu ook op mijn lip en/of tong. Erg vervelend. Daar ben ik dan uiteindelijk tenminste vanafquote:Op woensdag 22 mei 2019 11:05 schreef Persefoneia het volgende:
Het beugelen zelf is me heel erg meegevallen. De operatie en de nasleep waren wel pittig. Ook nu heb ik nog wel wat 'dingetjes', zo is het gevoel in mijn onderkaak rechts nog steeds niet goed en dat zal ook wel zo blijven. En ik bijt met regelmaat op mijn lip.
Toch is er in totaal bij mij enorm veel verbeterd en zoals je zegt, vroeger was je met een beugel een uitzondering.
Mijn overbeet e.d. waren er al toen ik jong was. Maar over een beugel is eigenlijk nooit gesproken.
Ze gaan waarschijnlijk eerst een proefstukje plaatsen. Om te kijken of ik reageer. Ik ben namelijk allergisch voor meerdere metaalsoorten. Joepie.quote:Op woensdag 22 mei 2019 14:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik reageerde wel allergisch op mijn beugel. Had ik een slotjesbeugel. Oké dat was 25 jaar geleden
Hoe zit dat eigenlijk qua vergoeding? Voor volwassenen is een beugel niet verzekerd maar hoe zit het als je een operatie nodig hebt? Wordt dan de operatie vergoed en moet je de beugel zelf betalen of kan je dan toch ook de beugel (deels) vergoed krijgen? Ik overweeg ook nog steeds het hele proces in te gaan namelijk. Ik ben eind 20 en heb een overbeet van rond de cm, als tiener ben ik afgeschrikt door het idee van de operatie maar ik heb nu toch wel regelmatig last van mijn verhemelte.quote:Op woensdag 22 mei 2019 09:34 schreef Persefoneia het volgende:
Beugel is eruit sinds afgelopen december. Onder heb ik een spalkje, dat draadje wat achter je tanden wordt geplakt, ik heb daar geen last van.
Ik vond het een hele heisa en heb het hele proces jaren voor mij uitgeschoven. (Mijn dochter had een beugel en heb toen al eens een gesprek met de orthodontist gehad).
Toen er echt problemen ontstonden door de diepe beet en overbeet toch maar aan begonnen en tevreden over het resultaat.
Het ligt ook aan de mate van overbeet geloof ik ..... ik had meer dan 13 mm en dat werd vergoed.quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:36 schreef Gentianella het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk qua vergoeding? Voor volwassenen is een beugel niet verzekerd maar hoe zit het als je een operatie nodig hebt? Wordt dan de operatie vergoed en moet je de beugel zelf betalen of kan je dan toch ook de beugel (deels) vergoed krijgen? Ik overweeg ook nog steeds het hele proces in te gaan namelijk. Ik ben eind 20 en heb een overbeet van rond de cm, als tiener ben ik afgeschrikt door het idee van de operatie maar ik heb nu toch wel regelmatig last van mijn verhemelte.
Ook de beugel dus? Ik neem aan dat als ze uberhaupt vinden dat een operatie noodzakelijk is en dus vergoed wordt, dat de overbeet dan idd ernstig genoeg is. Ik weet niet precies hoeveel het bij mij is maar destijds wel al bij een kaakchirurg geweest die me heel erg pushte om het te doen. (Wat ik toen niet chill vond maar nu heb ik spijt :p)quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:38 schreef maily het volgende:
[..]
Het ligt ook aan de mate van overbeet geloof ik ..... ik had meer dan 13 mm en dat werd vergoed.
Ik hoefde gelukkig geen operatie .... maar verder de hele behandeling werd vergoedquote:Op woensdag 22 mei 2019 17:43 schreef Gentianella het volgende:
[..]
Ook de beugel dus? Ik neem aan dat als ze uberhaupt vinden dat een operatie noodzakelijk is en dus vergoed wordt, dat de overbeet dan idd ernstig genoeg is. Ik weet niet precies hoeveel het bij mij is maar destijds wel al bij een kaakchirurg geweest die me heel erg pushte om het te doen. (Wat ik toen niet chill vond maar nu heb ik spijt :p)
Schade aber leider ....quote:Op woensdag 22 mei 2019 19:24 schreef Rewimo het volgende:
Ik krijg het niet vergoed (in Duitsland). Voor kinderen wel maar bij volwassenen alleen bij bepaalde medische oorzaken. Helaas Erdnussbutter
Hoe is jou die operatie bevallen? Ik stel het eigenlijk voor me uit omdat ik bang ben om onder narcose te gaan. Eerst moeten sws al mijn verstandskiezen eruit, dus dat wordt ook een narcose :/quote:Op woensdag 22 mei 2019 09:34 schreef Persefoneia het volgende:
Ik heb mijn draadjes nu inmiddels 14 jaar en eet echt alles.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 23:25 schreef CherryLips het volgende:
Daar vroeg ik vorig jaar nog naar, maar volgens de ortho kon ik gerust een appel en harde worteltjes enzo eten. Ik durf het alleen nog niet want dan voel je zo de druk op dat draadje
Jij hebt al eerder een beugel gehad begrijp ik? Maar geen draadje of draadje weg laten halen? Zo'n draadje lijkt niet zo belangrijk maar dat is het blijkbaar wel om te voorkomen dat de boel weer verschuift.quote:Op woensdag 22 mei 2019 20:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb mn beugel nu bijna 3 maanden. Nu alleen boven, over een maand ook onder.
Gaat 2 jaar duren.
Ik haal dat draadje er volgende keer dus niet uit.
Kan het niet allemaal tegelijk? Dan ben je er maar vanaf. Ik ben al vaak onder narcose geweest. Eng vind ik het niet maar ik word er zo verschrikkelijk misselijk van - en dat schijnen ze maar niet te kunnen voorkomenquote:Op woensdag 22 mei 2019 20:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoe is jou die operatie bevallen? Ik stel het eigenlijk voor me uit omdat ik bang ben om onder narcose te gaan. Eerst moeten sws al mijn verstandskiezen eruit, dus dat wordt ook een narcose :/
Dat lijkt me niet .... sowieso zijn verstandkiezen geen feest om te laten verwijderen .... en dan moet daarna meteen een bandje om de eerst beschikbare kiezen geplaatst worden om de draad door je blokjes te leiden .... eh doe maar niet ...quote:Op woensdag 22 mei 2019 21:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Kan het niet allemaal tegelijk? Dan ben je er maar vanaf. Ik ben al vaak onder narcose geweest. Eng vind ik het niet maar ik word er zo verschrikkelijk misselijk van - en dat schijnen ze maar niet te kunnen voorkomen
Verstandskiezen verwijderen is inderdaad niet fijn. Ben er ook al 2 kwijt. Eentje moet nog, die is in oktober aan de beurt. Wat er nog van over isquote:Op woensdag 22 mei 2019 22:02 schreef maily het volgende:
Dat lijkt me niet .... sowieso zijn verstandkiezen geen feest om te laten verwijderen .... en dan moet daarna meteen een bandje om de eerst beschikbare kiezen geplaatst worden om de draad door je blokjes te leiden .... eh doe maar niet ...
quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:36 schreef Gentianella het volgende:
[..]
Hoe zit dat eigenlijk qua vergoeding? Voor volwassenen is een beugel niet verzekerd maar hoe zit het als je een operatie nodig hebt? Wordt dan de operatie vergoed en moet je de beugel zelf betalen of kan je dan toch ook de beugel (deels) vergoed krijgen? Ik overweeg ook nog steeds het hele proces in te gaan namelijk. Ik ben eind 20 en heb een overbeet van rond de cm, als tiener ben ik afgeschrikt door het idee van de operatie maar ik heb nu toch wel regelmatig last van mijn verhemelte.
De aanvraag voor vergoeding is gedaan door de orthodontist. Daarvoor zijn er foto's gemaakt en ik heb moeten happen. Bij mij was er sprake van een traumatisch diepe beet en een overbeet van 12 mm. De verzekering heeft de beugel en de operatie vergoedt.quote:Op woensdag 22 mei 2019 20:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Hoe is jou die operatie bevallen? Ik stel het eigenlijk voor me uit omdat ik bang ben om onder narcose te gaan. Eerst moeten sws al mijn verstandskiezen eruit, dus dat wordt ook een narcose :/
Dat is wel een goed plan denk ik. Slotjes zijn er wel keramisch maar je zit natuurlijk met de draadjes.quote:Op woensdag 22 mei 2019 15:02 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ze gaan waarschijnlijk eerst een proefstukje plaatsen. Om te kijken of ik reageer. Ik ben namelijk allergisch voor meerdere metaalsoorten. Joepie.
Ik vond dat ook wel een goed planquote:Op donderdag 23 mei 2019 09:13 schreef Persefoneia het volgende:
Dat is wel een goed plan denk ik. Slotjes zijn er wel keramisch maar je zit natuurlijk met de draadjes.
Ik ben benieuwd hoe je er wel of niet op reageert. Hopelijk verloopt het goed voor je.
Ja van die bandjes ... daar gaan je draadjes aan vast.quote:Op donderdag 23 mei 2019 09:19 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik vond dat ook wel een goed planIk heb op foto's gezien dat er ook metalen bandjes om je kiezen komen? Er zit meer metaal aan zo'n beugel dan je denkt.
Ik heb allerlei constructies voorbij zien komen. Inderdaad ook die bandjes om kiezen heen.quote:Op donderdag 23 mei 2019 09:19 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik vond dat ook wel een goed planIk heb op foto's gezien dat er ook metalen bandjes om je kiezen komen? Er zit meer metaal aan zo'n beugel dan je denkt.
Ja puberjaren.quote:Op woensdag 22 mei 2019 21:43 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Jij hebt al eerder een beugel gehad begrijp ik? Maar geen draadje of draadje weg laten halen? Zo'n draadje lijkt niet zo belangrijk maar dat is het blijkbaar wel om te voorkomen dat de boel weer verschuift.
Goh, zonde zeg. Alles voor niks geweest dusquote:Op donderdag 23 mei 2019 17:09 schreef Ticootje het volgende:
Ja puberjaren.
Dat draadje raakte ooit los en dat heb ik er zelf uitgetrokken en zo gelaten. Big mistake.
Er zit voortgang in dusquote:Op zondag 2 juni 2019 10:25 schreef Rewimo het volgende:
Woensdag heb ik weer een afspraak. Als ik het goed heb begrepen moet ik happen en gaan ze röntgenfoto's maken. Dan de 14e behandelplan bespreken.
Ik heb afgelopen week al 2x hard op mijn tong gebeten met mijn naar binnen staande tandHopelijk krijgen ze die snel een beetje in het gareel.
Ja, hoe eerder hoe beter wat mij betreft.quote:
Geen idee, maar het is maatwerk he. En ik weet niet hoe druk het isquote:Op zondag 2 juni 2019 13:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, hoe eerder hoe beter wat mij betreft.
Enig idee hoe lang het duurt voor ze hem dan kunnen plaatsen? Gaat dat simpelweg als een soort bouwpakketje waarbij ze de onderdelen hebben liggen? Slotje hier, draadje daar...
Of moet je wachten tot hij gemaakt wordt en dan geplaatst?
Dat kan maar hoeft zeker niet. Ik heb 10+ jaar een draadje en toen deze na 10 jaar stukging hoefde ik van de tandarts geen nieuwe omdat na die tijd mijn tanden mooi recht waren gebleven. Wel gedaan omdat het altijd wel iets verschuift, maar had op zich niet gehoeven.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 23:05 schreef roos94 het volgende:
Nee, dat is zo. Ik wacht het maar afquote:Op zondag 2 juni 2019 18:19 schreef maily het volgende:
Geen idee, maar het is maatwerk he. En ik weet niet hoe druk het is
Dat was lekker snelquote:Op zondag 2 juni 2019 18:50 schreef Ticootje het volgende:
Na happen gaan ze het plan maken, na dat gesprek kon bij mij dezelfde week de beugel er nog in.
Ik heb op mijn 25e een beugel gehad en niets vergoed gekregen terwijl mijn overbeet wel meer dan 13mm was (nu nog steeds want mijn onderkaak staat iets te ver naar achteren), heeft me ongeveer 1000 euro gekost.quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:38 schreef maily het volgende:
[..]
Het ligt ook aan de mate van overbeet geloof ik ..... ik had meer dan 13 mm en dat werd vergoed.
Ik heb het de 2e keer via de tandarts laten doen. Bij tandarts happen e.d. en die stuurde vervolgens alles op naar een orthodontist die een model maakte waarop aangegeven was waar de slotjes geplaatst moesten worden, en het plaatsen werd dus gewoon in de tandartsenpraktijk gedaan.quote:Op zondag 2 juni 2019 18:57 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat was lekker snelIk kon al heel snel terecht bij deze ortho (na 2 dagen al) dus hopelijk gaat het hier ook zo vlot.
Lang verhaal ...quote:Op zondag 2 juni 2019 21:53 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik heb op mijn 25e een beugel gehad en niets vergoed gekregen terwijl mijn overbeet wel meer dan 13mm was (nu nog steeds want mijn onderkaak staat iets te ver naar achteren), heeft me ongeveer 1000 euro gekost.
Werd gezegd dat het niet vergoed werd omdat ik als kind al een beugel had gehad en het toen wel vergoed werd. Had van mijn 14e tot 17e een slotjesbeugel.
Toen die slotjesbeugel eruit was heb ik nog een tijd lang een losse beugel gehad, daarmee moest ik afbouwen. Eerst hele dagen dragen, vervolgens alleen 's nachts en dan telkens om de paar weken een nacht minder en daarna moest ik hem gewoon uit houden. Kreeg geen draadjes langs mijn tanden, was niet nodig zei de orthodontist.
Later begon mijn hele gebit weer scheef te staan en naar voren, kwam door mijn rechter verstandskiezen. Die konden niet doorkomen want er was te weinig ruimte en duwden dus tegen de wortels van de naastliggende kiezen aan. De kaakchirurg heeft die 2 kiezen moeten verwijderen.
Toen weer naar de orthodontist (een andere dan de eerste keer) en die zei meteen dat de vorige orthodontist had moeten zien dat er te weinig ruimte in mijn kaak was, die kiezen hadden dus eigenlijk voordat ik voor het eerst een beugel kreeg al operatief verwijderd moeten worden.
Maar ik begon weer last te krijgen van mijn naar voren staande tanden dus toch maar een offerte laten maken en weer een beugel genomen, heb alleen boven laten hoewel mijn ondertanden ook weer scheef staan, maar als ik boven en onder had laten doen was ik bijna 2000 euro kwijt geweest.
Heb de beugel toen een half jaar gehad en alles stond weer recht, toen wel een draadje gekregen maar dat ding is wel al 20 keer losgeschoten bij mijn hoektanden doordat mijn ondertanden er tegenaan komen, kost me telkens tegen de 45 euro om dat ding weer vast te laten zetten en als het draadje helemaal vernieuwd moet worden is het ongeveer 60 euro. Zit eraan te denken om toch maar voor een nachtbeugel te gaan, kost dan 1x 400 euro maar dan ben ik wel van het gedoe af met dat draadje.
En als alles op zijn plaats zit? Geen beugel meer? Draadjes?quote:Op zondag 2 juni 2019 22:02 schreef XL het volgende:
Heb onlangs mensen gesproken met invisalign beugels. Een set onzichtbare beugels die je de hele dag draagt. Je krijgt een serie op maat (bijv 6) waarbij de eerste je licht verbeterde huidige gebit is en 6 je doel. Als je de eerste een paar weken draagt past de tweede dan de derde enz en na een paar maanden is het perfect.
Verhindert ook de hele dag snoepen, dus stimuleert bewust eten. Vriend heeft perfecte tanden en 6 kg lichter
Ja, hebben ze mij ook laten zien. Is wel heel duur en je moet elke keer als je wat eet of drinkt dat ding uit en je tanden poetsen maar je moet ze wel minimaal 23 uur per dag dragen. Krijg je heel snel genoeg van denk ik. Bovendien is het nadeel dat ze tijdens het traject niets meer kunnen aanpassen.quote:Op zondag 2 juni 2019 22:02 schreef XL het volgende:
Heb onlangs mensen gesproken met invisalign beugels. Een set onzichtbare beugels die je de hele dag draagt. Je krijgt een serie op maat (bijv 6) waarbij de eerste je licht verbeterde huidige gebit is en 6 je doel. Als je de eerste een paar weken draagt past de tweede dan de derde enz en na een paar maanden is het perfect.
Verhindert ook de hele dag snoepen, dus stimuleert bewust eten. Vriend heeft perfecte tanden en 6 kg lichter
Draadje werd aanbevolenquote:Op zondag 2 juni 2019 22:03 schreef maily het volgende:
[..]
En als alles op zijn plaats zit? Geen beugel meer? Draadjes?
Begint bij 6000 euro vertelden ze. Het zijn er ook een heleboel en het traject is lang (2-2,5 jaar).quote:
Ik ben de afgelopen 8 jaar al 20x terug geweest om het draadje weer vast te laten zetten of te laten vervangen. Gaat telkens weer los of kapot.quote:Op zondag 2 juni 2019 22:01 schreef maily het volgende:
[..]
Lang verhaal ...
Ik zou voor het draadje gaan. Nachtbeugel is elke dag/nacht vervelend want moet elke keer de spanning corrigeren. Draadje wordt gezet nadat de beugel eruit is.
Nee, zo duur was het niet en een serie van 6 was een maand of 3/4. Kan het navragen.quote:Op zondag 2 juni 2019 22:05 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Begint bij 6000 euro vertelden ze. Het zijn er ook een heleboel en het traject is lang (2-2,5 jaar).
quote:Op zondag 2 juni 2019 22:02 schreef XL het volgende:
quote:Op zondag 2 juni 2019 22:03 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, hebben ze mij ook laten zien. Is wel heel duur en je moet elke keer als je wat eet of drinkt dat ding uit en je tanden poetsen maar je moet ze wel minimaal 23 uur per dag dragen. Krijg je heel snel genoeg van denk ik. Bovendien is het nadeel dat ze tijdens het traject niets meer kunnen aanpassen.
quote:
Om over de kosten niet te spreken.quote:Op zondag 2 juni 2019 22:05 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Begint bij 6000 euro vertelden ze. Het zijn er ook een heleboel en het traject is lang (2-2,5 jaar).
:’)quote:Op zondag 2 juni 2019 22:05 schreef Rewimo het volgende:
[..]
quote:Op zondag 2 juni 2019 22:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
:’)
Ik moet gewoon alles zelf betalen. Voor 6k laat ik liever mn tetten doen.
Mijn ideequote:Op zondag 2 juni 2019 22:08 schreef Ticootje het volgende:
:’)
Ik moet gewoon alles zelf betalen. Voor 6k laat ik liever mn tetten doen.
Zelf een smaakje kiezen? Wtf .... en wat koos je?quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:23 schreef Rewimo het volgende:
Het was vandaag inderdaad happen en röntgenfoto's.
Ik mocht zowaar zelf een smaakje kiezen voor dat hapspulNee, het wordt er niet aangenamer door
Ja, ze hadden cola, aardbei, banaan, pepermuntquote:Op woensdag 5 juni 2019 21:40 schreef maily het volgende:
Zelf een smaakje kiezen? Wtf .... en wat koos je?
quote:Op woensdag 5 juni 2019 22:06 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, ze hadden cola, aardbei, banaan, pepermuntIk heb banaan genomen. Ze hadden geen chocola
Het was trouwens knalroze spul toen het mijn mond inging en wit toen het eruit kwam
quote:Op woensdag 5 juni 2019 21:23 schreef Rewimo het volgende:
Het was vandaag inderdaad happen en röntgenfoto's.
Ik mocht zowaar zelf een smaakje kiezen voor dat hapspulNee, het wordt er niet aangenamer door
Lekker, zo snel alquote:Op vrijdag 14 juni 2019 10:54 schreef Rewimo het volgende:
Ik kom net van de orthodontist vandaan. Ik krijg 12 juli mijn beugel![]()
Boven op mijn voortanden keramieken brackets, beneden kleine slotjes (kans op stukbijten keramieken brackets beneden is te groot). Mijn gezicht en kaken zijn kennelijk redelijk symmetrisch waardoor alles goed te corrigeren isGaat ongeveer 1 jaar duren alles bijelkaar. Valt me alleszins mee, ik had met meer rekening gehouden.
Ja, en dan nog een controle na 3 weken, net voor wij - en de ortho - op vakantie gaan. Komt goed uit.quote:
Blijven lachenquote:Op zaterdag 15 juni 2019 13:51 schreef Rewimo het volgende:
En zijn er nog andere dingen waar je rekening mee moet houden?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 15 juni 2019 14:45 schreef FANN het volgende:
Blijven lachen![]()
Ga ik zeker doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Ik eet en drink alles. Appel snij ik in partjes, harde broodjes breek ik in kleinere stukken.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 13:51 schreef Rewimo het volgende:
Wat mag je eigenlijk absoluut niet (eten) met een beugel? Harde dingen ga ik vanuit, zoals broodjes of appels, niet afhappen maar in stukjes eten. Kleverig eten? Of wat mag wel maar is in de praktijk toch niet zo handig?
En zijn er nog andere dingen waar je rekening mee moet houden?
Ik ben in 22 jaar 1 keer terug geweest met het draadje. Dat was ik het 1e jaar al. Toen was 1 puntje los, dus die heeft mijn tandarts/ortho weer vastgezet. Nu al dik 20 jaar braaf op zijn plek.. Is goede lijmquote:Op zondag 2 juni 2019 22:06 schreef Wildervankstertje het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen 8 jaar al 20x terug geweest om het draadje weer vast te laten zetten of te laten vervangen. Gaat telkens weer los of kapot.
Rauwe wortels ook.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 15:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik eet en drink alles. Appel snij ik in partjes, harde broodjes breek ik in kleinere stukken.
Ja de binnenkant van je lippen liggen helemaal open voor je gevoel.quote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:52 schreef Roosgeluk het volgende:
heb zelf niet gebeugeld, maar hoor om mij heen vooral dat je de eerste week best pijn kan hebben in je mond en eten niet echt een feestje is.
Igg voor 1e week zacht voedsel inslaan, evt appelmoes of aardappelpure oid.
Ben geen konijn.quote:
Check. Dank jequote:Op zaterdag 15 juni 2019 16:52 schreef Roosgeluk het volgende:
heb zelf niet gebeugeld, maar hoor om mij heen vooral dat je de eerste week best pijn kan hebben in je mond en eten niet echt een feestje is.
Igg voor 1e week zacht voedsel inslaan, evt appelmoes of aardappelpure oid.
Ik ben niet zo van de soepquote:
Een week kwark en shakes?quote:Op dinsdag 2 juli 2019 14:46 schreef Ticootje het volgende:
Net de onderkant ook voorzien van brackets. De draad loopt behoorlijk zigzag en ik voel de spanning er al flink op zitten.
Dat wordt weer een weekje kwark en shakes.
Toen de bovenkant werd geplaatst kon ik echt een paar dagen niks afbijten. De onderkant staat nog schever. Dus als het maar vloeibaar is.quote:
Afbijten is een ander verhaal natuurlijk.quote:Op dinsdag 2 juli 2019 15:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Toen de bovenkant werd geplaatst kon ik echt een paar dagen niks afbijten. De onderkant staat nog schever. Dus als het maar vloeibaar is.
Pannenkoeken gaat ook. Check!quote:Op dinsdag 2 juli 2019 15:13 schreef maily het volgende:
[..]
Afbijten is een ander verhaal natuurlijk.
Maar banaan of zachte aardappels gaan niet? Brood zonder korstjes ....
Goede vraag. Ik zorg in elk geval dat er zacht voer in huis isquote:
Ongeveer 3.800 euro met garantie dat het niet meer dan 4.000 wordt.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 11:44 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oeh, niceHet is achter de rug!
Weet je een beetje hoeveel je hier kwijt aan gaat zijn?
Hopelijk heb je er niet teveel last van. In het begin en na het bijstellen vond ik het altijd vervelend. Mja dan werkt het wel.quote:
Nu nog nietquote:Op vrijdag 12 juli 2019 11:54 schreef maily het volgende:
Hopelijk heb je er niet teveel last van. In het begin en na het bijstellen vond ik het altijd vervelend. Mja dan werkt het wel.
Ongeveer 1 jaar, volgens de orthodontist. We zien wel, als het langer wordt vind ik dat ook geen punt.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:21 schreef Seven. het volgende:
Nou, valt best mee toch! Hoe lang verwacht je er mee bezig te zijn?
Top! Elke maand een update hier?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:23 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ongeveer 1 jaar, volgens de orthodontist. We zien wel, als het langer wordt vind ik dat ook geen punt.
Ik moet over 3 weken voor de eerste controle. Normaal is die na 6 weken maar dan ben ik op vakantie en de ortho ook. Dus daarom nu wat eerder. Hoe vaak ik daarna moet komen weet ik nog niet. Zit ook nog een knieoperatie tussen aan mijn kant, dus dat moeten we dan nog even bespreken.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:24 schreef Seven. het volgende:
Top! Elke maand een update hier?![]()
Ik overweeg ook, dus misschien trekt dit me dan over de streep.
zo!quote:Op vrijdag 12 juli 2019 11:47 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ongeveer 3.800 euro met garantie dat het niet meer dan 4.000 wordt.
Ik heb deze, en die zijn prettig en zacht, maar als er een knik in zit kun je ze bijna niet meer gebruiken.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:32 schreef Rewimo het volgende:
Even aan de ervaringsdeskundigen: ik zoek tandenragertjes. Heb er een stuk of 10 meegekregen. Hoe lang doe je er met eentje? Moet je die elke dag nieuw gebruiken of kun je ze schoonspoelen en er wat langer mee doen? En welke zijn prettig in het gebruik? Ik heb vrij dunne nodig.
Die van GUM had ik ook gevonden ja, die leken me al handig. Die andere zal ik ook even naar kijken want het is inderdaad slim als er tandpasta op kan. De flosdraad had ik meegekregen dus daarvan wist ik welke ik moet kopen.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 13:26 schreef maily het volgende:
Ik heb deze, en die zijn prettig en zacht, maar als er een knik in zit kun je ze bijna niet meer gebruiken.
Ik heb ook deze en die zijn er in verschillende breedtes. Daar kun je ook evt nog tandpasta op doen. En die gaan wel een paar keer mee.
En dan is er nog handig flosdraad voor beugels én voor straks als je spalkjes hebt .....
Alles wordt duurderquote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:53 schreef FANN het volgende:
zo!dat is dus heel wat duurder toen ik een beugel had
![]()
maar als het je daar een mooi gebit voor terug krijg is je geld goed besteed moet je maar denken !
Succes in ieder geval!
Ik heb het vooral gedaan omdat ik echt last kreeg van die naar binnen staande tand. En het is natuurlijk ook mooier als je tanden netjes staan. Waarom ben je nog niet over de streep? Wat houdt je tegen?quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:24 schreef Seven. het volgende:
Top! Elke maand een update hier?![]()
Ik overweeg ook, dus misschien trekt dit me dan over de streep.
Het duurt lang, het is duur. En ik zou dan ook nog eens invisalign of hoe dat ook heet, willenquote:Op vrijdag 12 juli 2019 14:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb het vooral gedaan omdat ik echt last kreeg van die naar binnen staande tand. En het is natuurlijk ook mooier als je tanden netjes staan. Waarom ben je nog niet over de streep? Wat houdt je tegen?
Ah ja, die zijn inderdaad nog prijziger volgens mij.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 15:24 schreef Seven. het volgende:
Het duurt lang, het is duur. En ik zou dan ook nog eens invisalign of hoe dat ook heet, willen
Nee, ik niet in elk geval. Zou je dat overwegen? Een half jaar is wel lekker snel.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 16:10 schreef Seven. het volgende:
Ik lees net iets over versnelde orthodontie, iemand daar al eens van gehoord?
Net even gegoogled ... dat is een chirurgische ingreep ....quote:Op vrijdag 12 juli 2019 16:10 schreef Seven. het volgende:
O, jij hebt ook van die bolletjes? Dat is inderdaad echt heel erg vervelend. Je kunt gewoon niet kauwen met die dingenquote:Op vrijdag 12 juli 2019 20:32 schreef Ticootje het volgende:
Beugelbekkie!
Hoe voelt het nu?
Onder had ik veel minder last van, ondanks dat daar wel meer correctiewerk zit. Ik heb nu ook 2 lijmbolletjes op mn kiezen omdat mn beet toch nog niet goed was en ik dus mn slotjes eraf zou bijten. Nu kunnen mn kiezen dus niet op elkaar, schijtvervelend want je kan niets echt goed kauwen.
Ik gebruik gums voor even snel alles tussen mn slotjes en draadjes vandaan halen na een maaltijd. Ragers gebruik ik 1x per dag om ook echt tussen de tanden te komen na het poetsen. Ik gebruik verder een tandpasta en mondwater dat speciaal voor beugeldragers is. Wel wat duurder, maar je doet echt maanden met een tube tandpasta dus die 6 eu boeit me dan ook weinig. Smaakt naar groene appel.
Vitis orthodontic.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 21:12 schreef Rewimo het volgende:
[..]
O, jij hebt ook van die bolletjes? Dat is inderdaad echt heel erg vervelend. Je kunt gewoon niet kauwen met die dingenMijn tanden beginnen boven nu zeer te doen. Beneden niet maar die staan ook een stuk beter dan boven.
Welke tandpasta en mondwater is dat? Ze lieten me vandaag een filmpje zien tijdens het uitharden van de lijm. Dat ging ook over het poetsen en schoonhouden maar er werden geen merken in aangeraden verder (aftiteling: 2002een elektrische tandenborstel werd wel genoemd maar dat moest je dan maar aan de tandarts vragen
).
Dank je, ga ik even naar zoekenquote:
Ik was al benieuwd ..... ook een beetje gegeten?quote:Op zaterdag 13 juli 2019 11:59 schreef Rewimo het volgende:
Redelijk geslapen vannacht. De boel doet nu wel zeer, maar dat was te verwachten natuurlijk. Gelukkig zit ik toch al onder de pijnstillersHet lastigste zijn die blokjes. Die voel ik ook het meeste, van de brackets merk ik niet zoveel.
Ja, voornamelijk yoghurt en hüttenkäse. Zit nu aan een portie gerookte zalm, lekker zacht maar nog steeds een uitdagingquote:Op zaterdag 13 juli 2019 12:00 schreef maily het volgende:
Ik was al benieuwd ..... ook een beetje gegeten?
Lekkerrrrr zalmquote:Op zaterdag 13 juli 2019 12:46 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, voornamelijk yoghurt en hüttenkäse. Zit nu aan een portie gerookte zalm, lekker zacht maar nog steeds een uitdaging
Babyhapjesquote:
Geen idee. Ik gok tot de beet dusdanig gecorrigeerd is dat de kiezen recht op elkaar staan en je de slotjes er niet afbijt.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 15:04 schreef Rewimo het volgende:
@:ticootje enig idee hoe lang die blokjes moeten blijven zitten?
Ja, daar ben ik ook bang voorquote:Op zaterdag 13 juli 2019 16:46 schreef Ticootje het volgende:
Geen idee. Ik gok tot de beet dusdanig gecorrigeerd is dat de kiezen recht op elkaar staan en je de slotjes er niet afbijt.
Kak zeg. Das best lang.quote:Op maandag 15 juli 2019 18:57 schreef Chupke het volgende:
Hier ook een beugel op latere leeftijd en voor eigen rekening. Elke cent en elke dag dubbel en dwars waard. Heb witte brackets en ben daar tevreden mee. Heb ook van die bolletjes op mijn kiezen gehad om te voorkomen dat ik de brackets af zou bijten, maar na een maand of 4-5 was dat niet meer nodig. Het went wel op zich.
Klinkt ook als een goede oplossing. Quanta costa?quote:Op dinsdag 16 juli 2019 15:40 schreef MightbeMike het volgende:
Nooit gedacht dat ik op mijn 38ste nog een beugel zou dragen. Ik heb inderdaad net als velen in mijn jeugd een beugel gehad. Destijds een slotjesbeugel met van die gekleurde elastiekjes en je mocht elke keer weer een andere kleur kiezen.
Na een periode van als ik het mij goed herinner 1,5 jaar een slotjes beugel dragen mocht hij eruit en stonden mijn tanden kaarsrecht! Echt super netjes. Er werd mij verteld en ik was daar wel min of meer verrast over dat ik nu plaatjes moest gaan dragen. Dit moest ik gedurende de hele dag doen en zorgde ervoor dat ik ging slissen. Ja ook naar school. Je raad het al ik wou ze het liefst niet dragen en gebruikte ze steeds minder. Het resultaat was uiteindelijk dat mijn tanden weer net zo scheef gingen staan als voor de beugel.
Nu op latere leeftijd probeer ik het weer. Wel met betere afspraken, meer duidelijkheid en natuurlijk een betere technologie dan die destijds beschikbaar was. Ik gebruik nu een zogeheten 'Aligner' Dit zijn bitjes die je bijna niet ziet. Elke twee weken doe ik een nieuwe set in en staan mijn tanden inmiddels bijna recht. Ik heb nog 8 weken te gaan en krijg daarna een spalk aan de achterkant van mijn tanden om ervoor te zorgen dat ze recht blijven staan. Als alles klaar is ben ik net een jaar bezig geweest.
Ik ben erg tevreden over deze manier vooral omdat hij niet opvalt, ik kan de Aligners makkelijk in en uit doen wanneer het mij even niet uitkomt. Het nadeel is dat je wel over discipline moet beschikken om hem te dragen gelukkig heb ik dat nu wel en ben ik daarom ook erg blij met het resultaat.
Het is vrij prijzig. Dit wordt gedeeltelijk gedekt door de verzekering en komt voor mij neer op +/- ¤3000,-. Ik heb me laten vertellen dat dit wel per behandeling en dus per persoon verschilt.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 15:43 schreef Seven. het volgende:
[..]
Klinkt ook als een goede oplossing. Quanta costa?
Valt me best mee, eigenlijk.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 15:49 schreef MightbeMike het volgende:
[..]
Het is vrij prijzig. Dit wordt gedeeltelijk gedekt door de verzekering en komt voor mij neer op +/- ¤3000,-. Ik heb me laten vertellen dat dit wel per behandeling en dus per persoon verschilt.
Ieuwquote:
Ik heb vroeger een losse bovenbeugel gehad en die mocht uit met eten. Dat bleef telkens vervelend want de spanning ging eraf en erop. Met mijn blokjesbeugel was het pijnlijk als die weer strakker gedraaid was, maar dat werd telkens minder.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 15:40 schreef MightbeMike het volgende:
Nooit gedacht dat ik op mijn 38ste nog een beugel zou dragen. Ik heb inderdaad net als velen in mijn jeugd een beugel gehad. Destijds een slotjesbeugel met van die gekleurde elastiekjes en je mocht elke keer weer een andere kleur kiezen.
Na een periode van als ik het mij goed herinner 1,5 jaar een slotjes beugel dragen mocht hij eruit en stonden mijn tanden kaarsrecht! Echt super netjes. Er werd mij verteld en ik was daar wel min of meer verrast over dat ik nu plaatjes moest gaan dragen. Dit moest ik gedurende de hele dag doen en zorgde ervoor dat ik ging slissen. Ja ook naar school. Je raad het al ik wou ze het liefst niet dragen en gebruikte ze steeds minder. Het resultaat was uiteindelijk dat mijn tanden weer net zo scheef gingen staan als voor de beugel.
Nu op latere leeftijd probeer ik het weer. Wel met betere afspraken, meer duidelijkheid en natuurlijk een betere technologie dan die destijds beschikbaar was. Ik gebruik nu een zogeheten 'Aligner' Dit zijn bitjes die je bijna niet ziet. Elke twee weken doe ik een nieuwe set in en staan mijn tanden inmiddels bijna recht. Ik heb nog 8 weken te gaan en krijg daarna een spalk aan de achterkant van mijn tanden om ervoor te zorgen dat ze recht blijven staan. Als alles klaar is ben ik net een jaar bezig geweest.
Ik ben erg tevreden over deze manier vooral omdat hij niet opvalt, ik kan de Aligners makkelijk in en uit doen wanneer het mij even niet uitkomt. Het nadeel is dat je wel over discipline moet beschikken om hem te dragen gelukkig heb ik dat nu wel en ben ik daarom ook erg blij met het resultaat.
Nou nu blijft ook echt alles achter de draadjes hangen. Ik moet echt alle troep ff lospeuteren na het eten.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 20:24 schreef Rewimo het volgende:
Ik kan me niet meer herinneren of ik met mijn losse beugels at of niet. Ik denk het eigenlijk niet, blijft van alles tussen zittenMaar ik kan me wel herinneren dat het altijd weer een tijdje pijn deed als ze bijgesteld waren.
Ja, dat merk ik ook. Ik heb van de ortho speciaal daarvoor een reisragertje gekregen. Eentje in een soort houdertje die je makkelijk in je zak kunt stoppen voor dat soort reinigingswerkzaamhedenquote:Op dinsdag 16 juli 2019 20:42 schreef Ticootje het volgende:
Nou nu blijft ook echt alles achter de draadjes hangen. Ik moet echt alle troep ff lospeuteren na het eten.
Dat strakker draaien kan ik me ook nog goed herinneren. Dat was elke elke keer weer pijnlijk inderdaad. Met de beugel die ik nu heb, heb ik daar geen last van elke twee weken wissel ik naar een nieuw setje. Die dan wel heel even strak zit waardoor het max een dag even wat gevoeliger wordt.quote:Op dinsdag 16 juli 2019 19:57 schreef maily het volgende:
[..]
Ik heb vroeger een losse bovenbeugel gehad en die mocht uit met eten. Dat bleef telkens vervelend want de spanning ging eraf en erop. Met mijn blokjesbeugel was het pijnlijk als die weer strakker gedraaid was, maar dat werd telkens minder.
Het is inderdaad fijn om ervaringen uit te wisselenquote:Op woensdag 17 juli 2019 09:17 schreef Persefoneia het volgende:
Ik vind het leuk, een topic over volwassenen met beugels.
Ik gebruik de haakse van interprox, kan ik wat beter tussen mn achterste kiezen mee komen.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 12:32 schreef Rewimo het volgende:
Even aan de ervaringsdeskundigen: ik zoek tandenragertjes. Heb er een stuk of 10 meegekregen. Hoe lang doe je er met eentje? Moet je die elke dag nieuw gebruiken of kun je ze schoonspoelen en er wat langer mee doen? En welke zijn prettig in het gebruik? Ik heb vrij dunne nodig.
Dat zou in principe met Invisalign moeten kunnen naar wat ik begreep. Dan krijg je zo'n tril apparaat erbij waarbij je elke week van aligner zou mogen wisselen in plaats van om de twee weken. Weet alleen niet of veel orthodontisten het aanbieden, ben het zelf maar 1x tegen gekomen binnen redelijke afstand.quote:Op vrijdag 12 juli 2019 16:10 schreef Seven. het volgende:
Je ziet er inderdaad vrijwel niets van. Dat is wel mooi. Hoewel dat voor mij verder geen punt is. En als je niet geregeld op controle kunt is zo'n serie aligners inderdaad wel erg handig. Zie je al verschil inmiddels?quote:
Ik niks. Maar ik heb een lieve mamaquote:Op zondag 21 juli 2019 09:13 schreef Seven. het volgende:
Wat krijgen jullie terug van de verzekering?
Ja, onder gebit heeft nagenoeg geen crowding meer, staat nog niet recht. Bovengebit is de tand die ver naar achter staat al een redelijk stuk baar voren gekomen.quote:Op zondag 21 juli 2019 08:44 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Je ziet er inderdaad vrijwel niets van. Dat is wel mooi. Hoewel dat voor mij verder geen punt is. En als je niet geregeld op controle kunt is zo'n serie aligners inderdaad wel erg handig. Zie je al verschil inmiddels?
Ik heb tot nu toe 750 terug gekregen. Moet nog eea declareren.quote:Op zondag 21 juli 2019 09:13 schreef Seven. het volgende:
Mooi hoor, die aligners! Als ik er voor ga, dan zal dat 'm worden.
Wat krijgen jullie terug van de verzekering?
Die codes/prijzen liggen wettelijk vast. Alleen de techniek kosten kunnen dus variererenquote:Op zondag 21 juli 2019 09:17 schreef Seven. het volgende:
Sommige tandartsen zetten hun invisalign prijzen online
https://www.tandheelkunst(...)/onzichtbare-beugel/
Zo'n tand heb ik dus ookquote:Op zondag 21 juli 2019 10:44 schreef FranticDJ het volgende:
Ja, onder gebit heeft nagenoeg geen crowding meer, staat nog niet recht. Bovengebit is de tand die ver naar achter staat al een redelijk stuk baar voren gekomen.
En idd, alleen als ik er mensen op wijs.. dan zien ze het.
Ik denk ook dat de zichtbaarheid te maken heeft met het aantal zichtbare attachments. Die van jou zitten op je hoektanden en ondertanden. Ik hoop dat dat voor mij ook zo uit zou pakken.quote:Op zondag 21 juli 2019 10:44 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Ja, onder gebit heeft nagenoeg geen crowding meer, staat nog niet recht. Bovengebit is de tand die ver naar achter staat al een redelijk stuk baar voren gekomen.
En idd, alleen als ik er mensen op wijs.. dan zien ze het.
Ik kreeg na de intake een animatie te zien van de behandeling per aligner. Hierop waren ook alle attachments e.d. te zien. Zal eens kijken of ik deze nog heb.quote:Op zondag 21 juli 2019 12:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de zichtbaarheid te maken heeft met het aantal zichtbare attachments. Die van jou zitten op je hoektanden en ondertanden. Ik hoop dat dat voor mij ook zo uit zou pakken.
Extra aangrijpingspunt voor de aligner om wat meer druk uit te oefenen in een specifieke richting op een tand.quote:
Dank voor je uitlegquote:Op zondag 21 juli 2019 15:31 schreef FranticDJ het volgende:
Extra aangrijpingspunt voor de aligner om wat meer druk uit te oefenen in een specifieke richting op een tand.
[ afbeelding ]
Het kan trouwens dat je bij die aligners ook elastiekjes moet gebruiken (bv indien je een overbeet hebt). Die zijn wel vrij zichtbaar.
Ik kreeg vrij snel een nieuwe dikkere draad boven. Maar die zit er nu al 3 afspraken in.quote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:05 schreef Rewimo het volgende:
Ja, het werkt wel, dat is het belangrijkste![]()
Ben benieuwd of ze volgende week al iets gaan bijstellen of niet.
Ik heb nu inderdaad een heel dunne draad. En die zit nog niet tot helemaal achterin, zeiden ze bij het plaatsen. Dat komt nog welquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:08 schreef Ticootje het volgende:
Ik kreeg vrij snel een nieuwe dikkere draad boven. Maar die zit er nu al 3 afspraken in.
Pijn is fijnquote:Op vrijdag 26 juli 2019 10:30 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik heb nu inderdaad een heel dunne draad. En die zit nog niet tot helemaal achterin, zeiden ze bij het plaatsen. Dat komt nog wel
Ik weet er alles vanquote:
Staat in principe op de zakjes.. Maar ook op de aligners zelfquote:Op dinsdag 30 juli 2019 15:07 schreef Rewimo het volgende:
Zijn ze genummerd of gecodeerd? Waaraan kun je zien welke de volgende is?
Ah ja, ik zie het. Wel handig om te weten welke je moet hebbenquote:Op dinsdag 30 juli 2019 15:11 schreef FranticDJ het volgende:
Staat in principe op de zakjes.. Maar ook op de aligners zelf
Op de bovenste zie je '01N' staan en op de onderste '17N' zo staat er ook nog een U (voor Upper) en een L (voor Lower) op en dan nog je unieke identificatie nummer. Op de bovenste zie je ook goed de uitstulpingen voor de attachments.
Consequent zakjes op volgorde openenquote:Op dinsdag 30 juli 2019 15:29 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ah ja, ik zie het. Wel handig om te weten welke je moet hebben
Ik hoef nergens over na te denken. Ding zit er gewoon inquote:
Klopt, maar ik hoef nu pas in november pas weer terugquote:Op dinsdag 30 juli 2019 15:46 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik hoef nergens over na te denken. Ding zit er gewoon in
Is maar tijdelijkquote:Blijf wel nog steeds 1 vervelend plekje houden in mijn mond. Dat is wel irritant.
Ik hoop dat het wegtrekt ja. Voorlopig maar was ertegenaan. Ik heb maar wat extra doosjes besteldquote:Op dinsdag 30 juli 2019 15:48 schreef FranticDJ het volgende:
Is maar tijdelijk
en voor een goed doel
Anders even aankaarten bij je controle? Misschien dat ze iets bij kunnen vijlen?quote:Op dinsdag 30 juli 2019 15:52 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik hoop dat het wegtrekt ja. Voorlopig maar was ertegenaan. Ik heb maar wat extra doosjes besteld
Ja, ik meld het vrijdag wel even. Volgens mij is het zo'n uitsteekseltje waar elastiekjes aan kunnen worden bevestigd. Daar heb ik er meer van maar alleen deze geeft problemen.quote:Op dinsdag 30 juli 2019 16:01 schreef FranticDJ het volgende:
Anders even aankaarten bij je controle? Misschien dat ze iets bij kunnen vijlen?
Zoo hoor je bij die aligners vaak dat mensen hun tong/lippen open halen aan de plastic randen. Daarom heb ik dus een nagelvijl gehaald
In bier zit koolzuur ... dat mag je al helemaal niet hebben met een beugel, toch?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:09 schreef Rewimo het volgende:
Heb nieuwe elastiekjes gekregen. De vorige zaten nog maar half om de blokjes, nu helemaal. Over 2 maanden weer terugkomen en volgens doc Egonzou er dan al behoorlijk verschil te zien moeten zijn. Ben benieuwd.
Iets meer dan 2 maanden trouwens i.v.m. aanstaande knieoperatie dus voor de zekerheid afspraak maar iets later gezet.
Die rotblokjes, daar ben ik voorlopig nog niet van afPas als ik een dikkere draad heb waardoor bij eventueel bijten de spanning kan worden opgevangen door alle tanden in plaats van alleen de bracket. Hij raadde vloeibaar voedsel in de vorm van Weizenbier aan, maar ja... ik drink geen bier.
Ik drink wel prikwater en heel af en toe cola light. Ik vermoed dat geen koolzuur met name slaat op frisdranken met suiker, omdat die meer gevaar opleveren voor gaatjes als je een beugel hebt.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:36 schreef maily het volgende:
In bier zit koolzuur ... dat mag je al helemaal niet hebben met een beugel, toch?
Bij ons mocht het niet want het was slecht voor de lijm.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 12:27 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ik drink wel prikwater en heel af en toe cola light. Ik vermoed dat geen koolzuur met name slaat op frisdranken met suiker, omdat die meer gevaar opleveren voor gaatjes als je een beugel hebt.
Ik drink gewoon alles, ook cola en red bull. Heeft nog niks losgelaten.quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 11:36 schreef maily het volgende:
[..]
In bier zit koolzuur ... dat mag je al helemaal niet hebben met een beugel, toch?
Dat gaat gelukkig wél vooruitquote:Op vrijdag 2 augustus 2019 16:35 schreef Rewimo het volgende:
Nieuwe stand van zaken
[ afbeelding ]
Ik heb het idee dat mijn naar achteren staande tand al wat naar voren komt![]()
Jaquote:
Wat een verschil, nu al!quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 16:35 schreef Rewimo het volgende:
Nieuwe stand van zaken
[ afbeelding ]
Ik heb het idee dat mijn naar achteren staande tand al wat naar voren komt![]()
Het gaat echt verrassend snelquote:
Lekker hoor! Gaat eten ook al beter?quote:Op maandag 12 augustus 2019 17:43 schreef Rewimo het volgende:
Mijn scheve tand is inmiddels nauwelijks meer scheef te noemenWat verandert dat snel zeg.
Is nog steeds lastig. Er blijft van alles tussen zittenquote:
Hoop ik ook voor je!quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 20:39 schreef Ticootje het volgende:
Morgen weet controle, ik hoop dat de bolletjes lijm eruit mogen.
En? Ben je ze kwijt?quote:Op dinsdag 13 augustus 2019 20:39 schreef Ticootje het volgende:
Morgen weet controle, ik hoop dat de bolletjes lijm eruit mogen.
Gisteren aligners gewisseld. En inderdaad zeg er wordt even aan die ene tand gehengstquote:Op maandag 12 augustus 2019 17:59 schreef FranticDJ het volgende:
Bij mij is dat de tand die met de komende 4 aligners recht gezet moet worden
Morgen controle. Ik heb geen idee meer van welke dag het precies is blijkbaar. Gelukkig keek ik even in mn agenda.quote:
Dat krijg je in vakantietijd inderdaadquote:Op woensdag 14 augustus 2019 19:55 schreef Ticootje het volgende:
Morgen controle. Ik heb geen idee meer van welke dag het precies is blijkbaar. Gelukkig keek ik even in mn agenda.
idd hehequote:Op vrijdag 23 augustus 2019 21:19 schreef Rewimo het volgende:
Oei, dat lijkt me inderdaad niet al te fris
Ik heb soms met vlagen nog eens last. En heel gek soms ook nog wel eens op de dag dat ik van set moet wisselen.quote:Hier gaat alles best goed. Merk wel dat het per dag wisselt of mijn tanden zeer doen. Bijten lukt nog altijd niet best, alleen met zachte dingen (banaan of zo).
Zal wel tochquote:Maandag moet ik onder narcose. Hopelijk houden ze mijn beugel heel.
Knieoperatiequote:Op vrijdag 23 augustus 2019 21:21 schreef FranticDJ het volgende:
Zal wel toch hopelijk niks ernstigs? Succes alvast!
Waarom zouden ze dat niet doen?quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 21:19 schreef Rewimo het volgende:
Oei, dat lijkt me inderdaad niet al te fris
Hier gaat alles best goed. Merk wel dat het per dag wisselt of mijn tanden zeer doen. Bijten lukt nog altijd niet best, alleen met zachte dingen (banaan of zo).
Maandag moet ik onder narcose. Hopelijk houden ze mijn beugel heel.
Ze weten het al hoorquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 21:55 schreef maily het volgende:
Waarom zouden ze dat niet doen?
Je zegt het toch wel van te voren he? Dat ze voorzichtig moeten zijn met jou ....
Fiewquote:Op vrijdag 23 augustus 2019 22:18 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat niet doen?
Je zegt het toch wel van te voren he? Dat ze voorzichtig moeten zijn met jou ....
Ze weten het al hoor
Hoe is het gegaan, is je beugel nog heel?quote:Op vrijdag 23 augustus 2019 21:53 schreef Rewimo het volgende:
[..]
KnieoperatieBen er wel even zoet mee.
Er is kans op beschadiging maar die is er ook voor je gebit. En daar is tot nu toe ook nog nooit iets mee gebeurd, dus het zal wel meevallen inderdaad. Is meer een standaardwaarschuwing.
Ja hoor, ik heb alles nog voor zover ik het kan beoordelenquote:Op maandag 2 september 2019 05:50 schreef FranticDJ het volgende:
Hoe is het gegaan, is je beugel nog heel?
Heb je nog last of begin je eraan te wennen?quote:Op maandag 2 september 2019 07:09 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja hoor, ik heb alles nog voor zover ik het kan beoordelen
Het gaat best goed. Het valt me wel op dat ik soms ineens pijn heb met kauwen terwijl het op andere dagen prima gaat. Dan zal er wel weer iets aan het schuiven zijnquote:Op maandag 2 september 2019 07:25 schreef Seven. het volgende:
Heb je nog last of begin je eraan te wennen?
Jij bent ook een lekker bouwpakketquote:Op maandag 2 september 2019 11:29 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Het gaat best goed. Het valt me wel op dat ik soms ineens pijn heb met kauwen terwijl het op andere dagen prima gaat. Dan zal er wel weer iets aan het schuiven zijnBijten is nog steeds niet goed mogelijk, ik voel wel dat boven- en ondertanden rechter boven elkaar staan inmiddels.
Och, schei uitquote:Op maandag 2 september 2019 16:00 schreef PrisTheShiz het volgende:
Jij bent ook een lekker bouwpakket
quote:Op maandag 2 september 2019 16:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Och, schei uit![]()
Heb vandaag mijn 4e prothesepas gescoord
Ik ben al bij een ortho geweest en zelfs op aandringen van ortho bij een kaakchirurg geweest. Ik moet een kaakoperatie voordat ik aan een beugel kan. Dat is voor mij voor nu een brug te ver, ik poep in mijn broek voor een narcose. Dat is eigenlijk de hoofdredenquote:Op vrijdag 6 september 2019 19:24 schreef FranticDJ het volgende:
Klinkt niet raar. Overleg eens met je tandarts?
Nja snap ik.. maar dan kan je toch eens over praten met de kaakchirurg?quote:Op vrijdag 6 september 2019 19:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik ben al bij een ortho geweest en zelfs op aandringen van ortho bij een kaakchirurg geweest. Ik moet een kaakoperatie voordat ik aan een beugel kan. Dat is voor mij voor nu een brug te ver, ik poep in mijn broek voor een narcose. Dat is eigenlijk de hoofdreden
O, jij gaat ook goed zeg!quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 12:07 schreef FranticDJ het volgende:
![]()
Ik mag het wisselen versnellen. Ben voor de feestdagen klaar
En als ik wil krijg ik dan nog kosteloos een refinement set aligners, mocht ik niet tevreden zijn.
Jammer van de bolletjes, maar de rest gaat goed!quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 11:15 schreef Rewimo het volgende:
Ortho was zeer tevreden over de stand van zaken. Bovenste tanden staan in feite op hun plek. Onderste nog niet, ik heb nog ruimte naast mijn hoektanden waar vroeger 2 kiezen getrokken zijn.
Ik heb dikkere draden gekregen en nu onderin tot helemaal achterin. Daar zaten de slotjes al maar de vorige draad liep niet tot achteraan door.
Over 6 weken weer terugkomen. Ik voel nu wel dat het weer wat strakker zit, de pijn zal nog wel komen
En de bolletjes zitten er nog in
[ afbeelding ]
Ja! Ik ben al erg blij met het resultaat tot nu toequote:Op vrijdag 11 oktober 2019 12:12 schreef maily het volgende:
Jammer van de bolletjes, maar de rest gaat goed!
Aligner 15 van 20. Ben in maart begonnen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 12:11 schreef Rewimo het volgende:
[..]
O, jij gaat ook goed zeg!Hoe lang ben je nu bezig?
Dat gaat behoorlijk snelquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 12:15 schreef FranticDJ het volgende:
Aligner 15 van 20. Ben in maart begonnen.
Ja. Alleen met kauwen van dropjes voel ik nog wat.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 12:14 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja! Ik ben al erg blij met het resultaat tot nu toe![]()
@:ticootje, hoe gaat het met jou? Pijn alweer een beetje gezakt?
Ha ja, ik wilde vanavond een paar cranberries eten. Verder dan de eerste 2 kwam ik nietquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 21:08 schreef Ticootje het volgende:
Ja. Alleen met kauwen van dropjes voel ik nog wat.
Mooi toch, uiteindelijk doe je het om resultaat te zienquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 19:32 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Nou ja, dat zie ik bij mezelf dus ook. Als de boel onder eenmaal netjes aansluit is het alleen nog een kwestie van stabiliseren. Ik ga er maar gewoon vanuit dat het een jaar duurt, alles bij elkaar. Ook al is deze eerste fase echt heel snel gegaan.
Volgens mijn ortho gaat boven makkelijker dan onder - zoals ik bij mezelf ook al constateerdequote:Op zaterdag 26 oktober 2019 06:25 schreef FranticDJ het volgende:
Mooi toch, uiteindelijk doe je het om resultaat te zien
Bij mij moet alleen nog die ene tand van m’n boven gebit bij gestuurd worden. Heb nu 17 van 20 gisteravond in gedaan. Merk wel dat er aardig aan getrokken wordt nu, maar dat moet ook wel hij moet nog wel een paar mm.
Dan even afwachten of ik nog voor een refinement ga ja of nee. Verwacht het niet, resultaat tot zo ver ziet er goed uit.
en ik ben er wel een beetje klaar mee
Wat is dat, een draadelastiek?quote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:27 schreef Ticootje het volgende:
Weer nieuwe draden en mn wortels staan nu recht, dus tijd om nu de tanden goed te zetten. Ik heb een draadelastiek voor de boventanden om de spleetjes te sluiten.
Een elastiek dat de 4 brackets nu naar elkaar trekt?quote:
Ah, ik snap het nu. Kon me er niet zo snel iets bij voorstellenquote:Op woensdag 30 oktober 2019 19:51 schreef Ticootje het volgende:
Een elastiek dat de 4 brackets nu naar elkaar trekt?
O, dat is al lekker snel zeg!quote:Op dinsdag 12 november 2019 14:49 schreef FranticDJ het volgende:
Oh helemaal vergeten melden hier. Maar 12 december gaat ie er uit
quote:Op dinsdag 12 november 2019 14:49 schreef FranticDJ het volgende:
Oh helemaal vergeten melden hier. Maar 12 december gaat ie er uit
Yesquote:
Jaaquote:
Dat gaat gelukkig wel naar wensquote:Op vrijdag 22 november 2019 17:00 schreef Rewimo het volgende:
Vandaag mocht ik weerDikkere draden gekregen boven en onder. Ik begin het alweer te voelen, vooral onder. In januari weer terugkomen. Het ziet er allemaal goed uit.
quote:Op vrijdag 22 november 2019 17:00 schreef Rewimo het volgende:
Vandaag mocht ik weerDikkere draden gekregen boven en onder. Ik begin het alweer te voelen, vooral onder. In januari weer terugkomen. Het ziet er allemaal goed uit.
Kijk, ook goed bezigquote:Op vrijdag 22 november 2019 17:43 schreef Ticootje het volgende:
Inmiddels zijn de 4 boventanden met staaldraad vast gezet en ben ik begonnen met elastiekjes van beneden achter kaak naar de boven hoektand.
De planning was maart 2021, maar het blijkt voorspoedig te gaan en waarschijnlijk kan het wel een stuk korter.
Ja dat kan.quote:Op vrijdag 22 november 2019 19:01 schreef Ticootje het volgende:
Kunnen die aliners ook een overbite corrigeren? Een hele kaak naar voren halen?
Dat klinkt goedquote:Op vrijdag 22 november 2019 17:43 schreef Ticootje het volgende:
Inmiddels zijn de 4 boventanden met staaldraad vast gezet en ben ik begonnen met elastiekjes van beneden achter kaak naar de boven hoektand.
De planning was maart 2021, maar het blijkt voorspoedig te gaan en waarschijnlijk kan het wel een stuk korter.
Laatste rukje voor jou!quote:Op vrijdag 22 november 2019 17:52 schreef FranticDJ het volgende:
Ik heb net de voorlaatste aligner in gedaan. Ik doe 't altijd 's avonds, dan slaap ik door de zeurderige pijn heen
T-Minus 20 dagen
Ja, heb er nu wat was op gedaan maar het moet wel even weg inderdaad.quote:Op zondag 24 november 2019 21:54 schreef FranticDJ het volgende:
Wel prettig als dat dan weggehaald is
Dank je welquote:
Als je eet of zo?quote:Op woensdag 27 november 2019 18:34 schreef FranticDJ het volgende:
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat ik moet kokhalzen van m'n alignerszal wel iets tussen m'n oren zijn hoor. Ga blij zijn als ik er over een dikke 2 weken vanaf ben.
Nee, na het poetsen enzo. Doe de aligner uit om te eten.quote:
Nog paar weekjesquote:Op woensdag 27 november 2019 18:49 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Nee, na het poetsen enzo. Doe de aligner uit om te eten.
Maar denk dat het ook komt omdat ik nogal last heb van een droge keel.
Heb nu ook een blaar op t pintje van m’n tong van een scherp randje. Deze vijl ik normaal weg met een nagelvijl, maar die heb ik nu niet.
Nog een weekje!quote:Op donderdag 5 december 2019 21:49 schreef FranticDJ het volgende:
Gisteren gehapt voor spalkjesin Maart pas happen voor een nachtbeugel, omdat m'n kiezen nog niet op elkaar staan.
Het is niet 100% perfect, de tand die heel ver naar achteren stond, staat nog een heel klein haartje naar achteren. Maar meer valt er niet uit te halen met m'n kaak as-is. Niettemin ben ik tevreden over het behaalde resultaat (en ik ben 't zoals eerder gezegd ook wel aardig beu)
12e gaan de attachments eruit en de spalkjes er in
Bijna klaar!quote:Op donderdag 5 december 2019 21:49 schreef FranticDJ het volgende:
Gisteren gehapt voor spalkjesin Maart pas happen voor een nachtbeugel, omdat m'n kiezen nog niet op elkaar staan.
Het is niet 100% perfect, de tand die heel ver naar achteren stond, staat nog een heel klein haartje naar achteren. Maar meer valt er niet uit te halen met m'n kaak as-is. Niettemin ben ik tevreden over het behaalde resultaat (en ik ben 't zoals eerder gezegd ook wel aardig beu)
12e gaan de attachments eruit en de spalkjes er in
Oef, dat is wel heel erg lang zegquote:Op zondag 8 december 2019 17:06 schreef -Deluzion- het volgende:
Vanwege het falen van mijn Ortho en Kaakchirurg draag ik nu al bijna 7 jaar een beugelen nu bijna 40 en het einde is nog lang niet in zicht. Vanzelfsprekend is mijn motivatie een beetje verdwenen.
hehe thanks, naja is wss iets wat mij opvalt dusquote:Op woensdag 11 december 2019 14:04 schreef Rewimo het volgende:
Ziet er goed uit joh! En ik weet niet welke tand je bedoelt, ik zie het niet.
Ja, zelf voel je dat waarschijnlijk en "dus" ziet iedereen datquote:Op woensdag 11 december 2019 14:30 schreef FranticDJ het volgende:
hehe thanks, naja is wss iets wat mij opvalt dus
Ja want ik zie het wel op de oude foto maar niet op de nieuwe.quote:Op woensdag 11 december 2019 14:30 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
hehe thanks, naja is wss iets wat mij opvalt dus
Damn, aardig aan de prijs zo’n facing. Naja ik heb nog een verkleurde vulling in die ene tand die naar achteren stond. Maar een facing laten zetten betekent ook weer opnieuw happen voor een nacht beugelquote:Op donderdag 12 december 2019 08:40 schreef KapiteinIglo het volgende:
[..]
Ja want ik zie het wel op de oude foto maar niet op de nieuwe.
Maar ik weet hoe het voelt ik heb ook een rand die verder naar achter staat dan de rest en ze kunnen geen beugel doen.
Het is ook maar een klein beetje, niemand ziet het, behalve ik.![]()
Ik wil er een facing opdoen om hem naar voren te halen. Maar weer 500¤ per tand.
Ja, ik zat even te kijken naar de allereerste foto met beugel. Het verschil is echt enorm. Ik ben er heel blij meequote:
Ik zie dit net pas. Prachtig geworden!quote:Op woensdag 11 december 2019 12:05 schreef FranticDJ het volgende:
Voor:
[ afbeelding ]
Na:
[ afbeelding ]ook gelijk gehapt voor nacht beugel.
Was wel even vervelend om alle attachment weg te halen haha. Maarja, had er dan ook op zowat elke tand 1.
Heb t nog even gehad over die ene tand die lijkt naar achteren te staan (degene die voorheen ook zwaar naar achteren stond) maar daar kunnen ze niks verder aan doen. Door de oude stand is deze tand veel dunner dan de rest van de tanden, hij werd tegengehouden door degenen die ervoor stonden. Als dat 100% strak moet, zou daar een schildje ofzo voor moeten.
Het is wel ff wennen om die spalkjes te hebben. Met name boven in voel je t draadje redelijk goed zitten.
Ik krijg de gebits afdrukken van begin situatie later nog. Mijn situatie is geselecteerd als leer casus en steekproef door invisalign/orthocenter.
Kijk eens aan, lookin' good. Hoe lang nog?quote:Op vrijdag 10 januari 2020 10:51 schreef Rewimo het volgende:
Ik mocht vanochtend weerNieuwe draden gekregen en... de blokjes eruit
En dat voelt raar
[ afbeelding ]
Ja ook goed. Boven hoop ik wel dat de spleetjes goed gesloten worden nog.quote:Op vrijdag 10 januari 2020 12:08 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ja, ik zat even te kijken naar de allereerste foto met beugel. Het verschil is echt enorm. Ik ben er heel blij mee
Hoe gaat het bij jou?
Ik weet het niet. Zit nu op ongeveer een half jaar. Dus nog wel een half jaar te gaan, als de voorspelling van de ortho uitkomt.quote:Op zondag 12 januari 2020 13:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Kijk eens aan, lookin' good. Hoe lang nog?
Ben jij al van je blokjes af inmiddels? Ik moet er nu weer helemaal aan wennen dat ze weg zijnquote:Op zondag 12 januari 2020 14:33 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja ook goed. Boven hoop ik wel dat de spleetjes goed gesloten worden nog.
Neenquote:Op zondag 12 januari 2020 17:03 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Ben jij al van je blokjes af inmiddels? Ik moet er nu weer helemaal aan wennen dat ze weg zijn
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |