abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 mei 2019 @ 22:24:45 #1
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187013579
Ik heb in mijn jeugd (heel lang geleden dus :P ) twee beugels gehad. Allebei losse beugels. Mijn tanden hebben zich daarna jarenlang netjes gedragen maar sinds een paar jaar zijn mijn boventanden erg scheef gaan staan :'(

Omdat ik er last van krijg (één van mijn tanden staat helemaal naar binnen) heb ik mijn tandarts gevraagd wat ik daar het beste aan kon doen. Op naar de orthodontist dus.

Vorige week een eerste gesprek gehad. Er zijn digitale foto's gemaakt en we hebben verschillende mogelijkheden besproken. O.a. omdat ik nikkelallergie heb, maar dat schijnt in je mond niet zo'n probleem te zijn. Speeksel schijnt reacties op de beugel te voorkomen. Afijn, beste optie is een slotjesbeugel, zowel boven als onder. Alleen boven gaat niet werken omdat mijn boventanden dan verkeerd komen te staan ten opzichte van mijn ondertanden.

Inmiddels heb ik besloten dat ik het wel ga doen. Ik heb echt last van die scheve tanden. En dan bedoel ik niet zozeer hoe ze eruit zien, al zijn rechte tanden natuurlijk ook mooi meegenomen :) Maar die scheve, naar binnenstaande tand zit me in de weg. Het onding.

Binnenkort moet ik terugkomen om te "happen" (yikes, ik weet nog van vroeger hoe akelig ik dat vond :o ) en röntgenfoto's te maken. Aan de hand daarvan maken ze een behandelplan en dat gaan we een week later bespreken. Ik ga wel om keramieken slotjes vragen, voor zover mogelijk. Minder metaal is minder kans op een allergische reactie, lijkt me.

Zijn er meer mensen die op latere leeftijd nog aan een beugel zijn begonnen? Wat zijn je ervaringen? Hoe lang duurde de behandeling? Ik heb begrepen dat een beugel op latere leeftijd minder lang nodig is. Naderhand moet ik dan wel een draadje achter mijn tanden of een losse (nacht?)beugel om de boel ook recht te houden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_187013602
Beter, zo lelijk een scheve bek. Deden alle mannen dit maar.

Ontopic; hoorde half jaar.
Ditto.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 mei 2019 @ 22:27:58 #3
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187013651
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 22:25 schreef DittoAsPikachu het volgende:
Beter, zo lelijk een scheve bek. Deden alle mannen dit maar.

Ontopic; hoorde half jaar.
Mannen :?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker dinsdag 21 mei 2019 @ 22:29:11 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187013688
Ikke ... en alleen maar spijt dat ik er zo lang mee gewacht heb. In eerste instantie zou mijn onderkaak naar voren gezet worden (operatief) maar dit bleek achteraf niet nodig. Ik had een meer dan behoorlijke overbijt. Heb 2 1/2 jaar gebeugeld en ben nog dagelijks blij met het resultaat.
En ik heb boven en onder een "draadje" a.k.a. spalk.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 21 mei 2019 @ 22:31:19 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187013730
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 22:29 schreef maily het volgende:
Ikke ... en alleen maar spijt dat ik er zo lang mee gewacht heb. In eerste instantie zou mijn onderkaak naar voren gezet worden (operatief) maar dit bleek achteraf niet nodig. Ik had een meer dan behoorlijke overbijt. Heb 2 1/2 jaar gebeugeld en ben nog dagelijks blij met het resultaat.
Hee, jij hier? :D

2,5 jaar is nog best lang. Niet dat het me wat uitmaakt hoor. Nodig is nodig. Bij de orthodontist hamerden ze ook al op discipline maar als tiener heb ik mijn beugels altijd braaf gedragen. Trouwens, met slotjes heb je weinig keus :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_187013988
Ja, ik! Niet veel ouder, van mijn 18de tot 20ste, maar wel dat ik het zelf moest betalen. Volgens de tandarts had ik geen beugel nodig, maar het ging steeds schever staan, naarmate ik ouder werd. Ik heb er echt geen dag spijt van gehad. Natuurlijk is het vervelend en niet leuk op foto’s, maar mijn tanden staan nu (bijna 6 jaar later) echt nog perfect recht. Heb nog steeds een spalkje, dat zal ook bijdragen.

Ze draaien hem wel extra strak aan, omdat je natuurlijk zelf moet betalen en je hem zo kort mogelijk wil als je ouder bent, bij mij was het wel zo strak dat ik echt een week niet kon eten en echt zoveel pijn had dat ik wat ik at niet binnen kon houden. Toen hebben ze de daar op volgende keren het toch minder strak gedraaid. Het zou maar een jaar duren, maar doordat ik die pijn niet kon verdragen 1,5 jaar. Ik heb verder niet zulke goede ervaringen met de praktijk zelf, maar dat is niet zo relevant. Mijn lippen lagen wel met regelmaat open aan de binnenkant.

Ik weet niet of de theorie klopt, maar ik heb ook het idee dat een beugel met 11/12 minder zinvol is, omdat je nog zo in groei bent. Bij veel gaat het ook weer scheef staan, bij mij is het nog perfect recht.
  Miss 200.000.000! dinsdag 21 mei 2019 @ 23:05:45 #7
367000 roos94
pi_187014506
Had je geen draadjes dan?

Ik had jarenlang een slotjesbeugel deze ging eruit rond mn 15e en toen kreeg ik draadjes achter de tanden. Die zorgen ervoor dat het niet teruggroeit naar oorspronkelijke staat.

ik moet deze levenslang inhouden. Ze zijn wel een paar keer losgeschoten en dat is echt super naar.
pi_187014745
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:05 schreef roos94 het volgende:
Had je geen draadjes dan?

Ik had jarenlang een slotjesbeugel deze ging eruit rond mn 15e en toen kreeg ik draadjes achter de tanden. Die zorgen ervoor dat het niet teruggroeit naar oorspronkelijke staat.

[ afbeelding ] ik moet deze levenslang inhouden. Ze zijn wel een paar keer losgeschoten en dat is echt super naar.
Ik word met regelmaat 's nachts wakker met het idee dat er iets in mijn keel zit en dat ik een minuut met weinig adem zit. Kan me wel voorstellend als zo'n ding losschiet het extra naar is inderdaad
  Miss 200.000.000! dinsdag 21 mei 2019 @ 23:20:39 #9
367000 roos94
pi_187014768
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:19 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Ik word met regelmaat 's nachts wakker met het idee dat er iets in mijn keel zit en dat ik een minuut met weinig adem zit. Kan me wel voorstellend als zo'n ding losschiet het extra naar is inderdaad
Ik had een keer dat ie losschoot op Oud en Nieuw avond :') maar hij zat dus zo dat mijn hele wang werd opengesneden want dat ding is vlijmscherp. En vind maar eens een orthodontist op Oud en Nieuw om 22.00 uur :)
pi_187014791
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:20 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ik had een keer dat ie losschoot op Oud en Nieuw avond :') maar hij zat dus zo dat mijn hele wang werd opengesneden. En vind maar eens een orthodontist op Oud en Nieuw om 22.00 uur :)
Wel enigszins goed afgelopen? Zijn wel het soort pechverhalen inderdaad. Ik heb wat dat betreft meer mazzel
pi_187014821
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:05 schreef roos94 het volgende:
Had je geen draadjes dan?

Ik had jarenlang een slotjesbeugel deze ging eruit rond mn 15e en toen kreeg ik draadjes achter de tanden. Die zorgen ervoor dat het niet teruggroeit naar oorspronkelijke staat.

[ afbeelding ] ik moet deze levenslang inhouden. Ze zijn wel een paar keer losgeschoten en dat is echt super naar.
Die heb ik ook. Vorig jaar nam ik een hap van een broodje, voelde en hoorde ik PLOINK en stak ie in dat velletje onder je tong. Echt fantastisch. Hij zat nog aan een uiteinde vast aan m'n ondertanden. Het was zondag dus ben naar m'n ouders gereden waar m'n moeder hem met een tangetje los heeft gemaakt. Kon die week nog terecht bij een ortho voor een nooddraadje.
Happen hoefde daar trouwens niet meer, ze maakten een 3D-foto om daar m'n nieuwe spalkje mee te maken. Ik kreeg ook zo'n mooi modelletje van kunststof mee naar huis.
Tap tap tap
  Miss 200.000.000! dinsdag 21 mei 2019 @ 23:24:23 #12
367000 roos94
pi_187014844
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:21 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Wel enigszins goed afgelopen? Zijn wel het soort pechverhalen inderdaad. Ik heb wat dat betreft meer mazzel
Mijn hele wang sneed open dus ik moest er zelf de hand aan leggen. Een vriend heeft toen met een random tang het grootste stuk draad los weten te knippen :') het zijn best krengen. Het is ook een paar keer zomaar losgeschoten na het eten van een appel oid. Zegt die ortho, dan moet je geen harde dingen eten en frisdrank maakt het ook gevoeliger om los te raken. Maar dat ding moet tot mn dood erin. Dus dan kan ik tot mijn dood geen appels, biefstuk, cola etc meer nuttigen :') dat zie ik nou ook niet zitten.
  Miss 200.000.000! dinsdag 21 mei 2019 @ 23:25:30 #13
367000 roos94
pi_187014860
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die heb ik ook. Vorig jaar nam ik een hap van een broodje, voelde en hoorde ik PLOINK en stak ie in dat velletje onder je tong. Echt fantastisch. Hij zat nog aan een uiteinde vast aan m'n ondertanden. Het was zondag dus ben naar m'n ouders gereden waar m'n moeder hem met een tangetje los heeft gemaakt. Kon die week nog terecht bij een ortho voor een nooddraadje.
Happen hoefde daar trouwens niet meer, ze maakten een 3D-foto om daar m'n nieuwe spalkje mee te maken. Ik kreeg ook zo'n mooi modelletje van kunststof mee naar huis.
Ja dat is erg vervelend inderdaad. Ik vond het vervangen van dat draad echt vies tegenvallen. Ik had echt veel pijn tijdens de behandeling, jij ook?
pi_187014867
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:24 schreef roos94 het volgende:

[..]

Mijn hele wang sneed open dus ik moest er zelf de hand aan leggen. Een vriend heeft toen met een random tang het grootste stuk draad los weten te knippen :') het zijn best krengen. Het is ook een paar keer zomaar losgeschoten na het eten van een appel oid. Zegt die ortho, dan moet je geen harde dingen eten en frisdrank maakt het ook gevoeliger om los te raken. Maar dat ding moet tot mn dood erin. Dus dan kan ik tot mijn dood geen appels, biefstuk, cola etc meer nuttigen :') dat zie ik nou ook niet zitten.
Daar vroeg ik vorig jaar nog naar, maar volgens de ortho kon ik gerust een appel en harde worteltjes enzo eten. Ik durf het alleen nog niet want dan voel je zo de druk op dat draadje :D
Tap tap tap
pi_187014895
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 22:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Mannen :?
Oh, zie nu dat je vrouw bent. Zie meestal mannen met scheve tanden, vrouwen zijn zich er meer van bewust.
Ditto.
pi_187014904
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:25 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ja dat is erg vervelend inderdaad. Ik vond het vervangen van dat draad echt vies tegenvallen. Ik had echt veel pijn tijdens de behandeling, jij ook?
Ik niet, was wel een gek gevoel toen het losschoot.
Ditto.
pi_187014912
Ik heb dat draadje al zeker 15 jaar en eet alles.
Ditto.
pi_187014922
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:25 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ja dat is erg vervelend inderdaad. Ik vond het vervangen van dat draad echt vies tegenvallen. Ik had echt veel pijn tijdens de behandeling, jij ook?
Nee totaal niet. Ik heb echt een bloedpleurishekel aan de tandarts dus zat echt met bevende klamme handen en vochtige oogjes in die stoel, maar ze hebben bij de eerste afspraak m'n tanden helemaal schoongemaakt (was nodig) en toen met zo'n soort cameraatje een 3D-foto gemaakt. Dat schoonmaken was niet erg lekker maar deed geen pijn en voelde achteraf heerlijk :D
De afspraak daarna (want dat ding was drie dagen voor ik op vakantie ging los gegaan, gelukkig niet tijdens de vakantie. In China) hebben ze zowel het oude spalkje bovenin als het tijdelijke spalkje losgemaakt en die wipten ze zo los. Verrassend snel. Ik was bang dat m'n halve gebit mee zou komen. Ook de boventanden helemaal gereinigd en de nieuwe spalkjes zaten er ook snel weer op. Bovenste spalkje had ook veel eerder vervangen moeten worden want daar had ik al eerder een los stukje van afgeknipt :')
Dus als er weer wat losgaat ga ik meteen.
Tap tap tap
pi_187014966
Vriendin van me heeft trouwens sinds een jaar ofzo ook weer een beugel. Ze had er als tiener al eentje gehad, maar er zijn destijds geen kiezen getrokken dus nu schoof alles weer in elkaar omdat er geen ruimte was. Dus alsnog kiezen laten trekken en weer een slotjesbeugel. Volgens mij moest ze die 2,5 jaar dragen maar weet het niet zeker.
Dus die eerste beugel was ook weggegooid geld. En ze had dus een spalkje achter de tanden.
Tap tap tap
pi_187015395
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:25 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Daar vroeg ik vorig jaar nog naar, maar volgens de ortho kon ik gerust een appel en harde worteltjes enzo eten. Ik durf het alleen nog niet want dan voel je zo de druk op dat draadje :D
Hmm Ik heb het ook al 10 jaar en heb er nog nooit wat van gemerkt of gevoeld.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 mei 2019 @ 08:33:58 #21
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187017787
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:05 schreef roos94 het volgende:
Had je geen draadjes dan?

Ik had jarenlang een slotjesbeugel deze ging eruit rond mn 15e en toen kreeg ik draadjes achter de tanden. Die zorgen ervoor dat het niet teruggroeit naar oorspronkelijke staat.

[ afbeelding ] ik moet deze levenslang inhouden. Ze zijn wel een paar keer losgeschoten en dat is echt super naar.
Ik heb nooit een vaste beugel gehad. En daarom ook geen draadje (neem ik aan). Krijg ik nu dus wel, of een losse beugel die ik naderhand moet blijven dragen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 mei 2019 @ 08:35:40 #22
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187017803
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:30 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee totaal niet. Ik heb echt een bloedpleurishekel aan de tandarts dus zat echt met bevende klamme handen en vochtige oogjes in die stoel, maar ze hebben bij de eerste afspraak m'n tanden helemaal schoongemaakt (was nodig) en toen met zo'n soort cameraatje een 3D-foto gemaakt. Dat schoonmaken was niet erg lekker maar deed geen pijn en voelde achteraf heerlijk :D
De afspraak daarna (want dat ding was drie dagen voor ik op vakantie ging los gegaan, gelukkig niet tijdens de vakantie. In China) hebben ze zowel het oude spalkje bovenin als het tijdelijke spalkje losgemaakt en die wipten ze zo los. Verrassend snel. Ik was bang dat m'n halve gebit mee zou komen. Ook de boventanden helemaal gereinigd en de nieuwe spalkjes zaten er ook snel weer op. Bovenste spalkje had ook veel eerder vervangen moeten worden want daar had ik al eerder een los stukje van afgeknipt :')
Dus als er weer wat losgaat ga ik meteen.
Hoe zit zo'n draadje dan vast? Gelijmd of zoiets?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Miss 200.000.000! woensdag 22 mei 2019 @ 09:01:08 #23
367000 roos94
pi_187018080
Het zit inderdaad vast met een soort lijm. Maar bij mij was dat ding helemaal los dus het moest opnieuw erin. Ging ze met een apparaat die lijm losschroeien van mijn tanden. Maar ik heb erg gevoelige tanden, dus een draadje vervangen is voor mij echt een van de ergste pijnen die er bestaat :'( ze moest een paar keer stoppen want begon gewoon te janken. Dra-ma.
pi_187018508
50+, 2 jaar een beugel gehad inclusief operatie (onderkaak).
Beugel is eruit sinds afgelopen december. Onder heb ik een spalkje, dat draadje wat achter je tanden wordt geplakt, ik heb daar geen last van.
Voor boven en onder een nachtbeugel, dat is een plastic hoesje.

Ik vond het een hele heisa en heb het hele proces jaren voor mij uitgeschoven. (Mijn dochter had een beugel en heb toen al eens een gesprek met de orthodontist gehad).
Toen er echt problemen ontstonden door de diepe beet en overbeet toch maar aan begonnen en tevreden over het resultaat.
Nu zeg ik, ik had het jaren eerder moeten doen.
pi_187018846
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 09:01 schreef roos94 het volgende:
Het zit inderdaad vast met een soort lijm. Maar bij mij was dat ding helemaal los dus het moest opnieuw erin. Ging ze met een apparaat die lijm losschroeien van mijn tanden. Maar ik heb erg gevoelige tanden, dus een draadje vervangen is voor mij echt een van de ergste pijnen die er bestaat :'( ze moest een paar keer stoppen want begon gewoon te janken. Dra-ma.
Schroeien :o Kan ik me niks van herinneren. Of hij zat bij mij al half los :') Weet nog wel dat ik het idee had dat m'n tanden weer meteen in hun oude positie schoven, maar dat zit tussen de oren.
Tap tap tap
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 mei 2019 @ 10:16:33 #26
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187019317
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 09:34 schreef Persefoneia het volgende:
50+, 2 jaar een beugel gehad inclusief operatie (onderkaak).
Beugel is eruit sinds afgelopen december. Onder heb ik een spalkje, dat draadje wat achter je tanden wordt geplakt, ik heb daar geen last van.
Voor boven en onder een nachtbeugel, dat is een plastic hoesje.

Ik vond het een hele heisa en heb het hele proces jaren voor mij uitgeschoven. (Mijn dochter had een beugel en heb toen al eens een gesprek met de orthodontist gehad).
Toen er echt problemen ontstonden door de diepe beet en overbeet toch maar aan begonnen en tevreden over het resultaat.
Nu zeg ik, ik had het jaren eerder moeten doen.
Het is je uiteindelijk dus meegevallen begrijp ik :) Ik ben ook 50+ hoor ;)

Ik baal er ook van dat die tanden een jaar of 40 netjes zijn blijven staan en daarna ineens alsnog aan de wandel zijn gegaan. Gelukkig kijkt tegenwoordig niemand er meer van op als je als volwassene met een beugel loopt. Vroeger zag je dat volgens mij nooit. Kan het me tenminste niet herinneren.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 mei 2019 @ 10:21:39 #27
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187019411
Bij mij zijn destijds ook 4 (goede :'( ) kiezen getrokken. Boven is dat door de beugels niet meer te zien maar onder zit er nog steeds ruimte waar die gezeten hebben. Kreeg ik gelijk een opmerking over :P Maar goed, dat verdwijnt dus ook uiteindelijk.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_187020139
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 10:16 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Het is je uiteindelijk dus meegevallen begrijp ik :) Ik ben ook 50+ hoor ;)

Ik baal er ook van dat die tanden een jaar of 40 netjes zijn blijven staan en daarna ineens alsnog aan de wandel zijn gegaan. Gelukkig kijkt tegenwoordig niemand er meer van op als je als volwassene met een beugel loopt. Vroeger zag je dat volgens mij nooit. Kan het me tenminste niet herinneren.
Het beugelen zelf is me heel erg meegevallen. De operatie en de nasleep waren wel pittig. Ook nu heb ik nog wel wat 'dingetjes', zo is het gevoel in mijn onderkaak rechts nog steeds niet goed en dat zal ook wel zo blijven. En ik bijt met regelmaat op mijn lip.
Toch is er in totaal bij mij enorm veel verbeterd en zoals je zegt, vroeger was je met een beugel een uitzondering.
Mijn overbeet e.d. waren er al toen ik jong was. Maar over een beugel is eigenlijk nooit gesproken.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 mei 2019 @ 11:27:51 #29
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187020516
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 11:05 schreef Persefoneia het volgende:

Het beugelen zelf is me heel erg meegevallen. De operatie en de nasleep waren wel pittig. Ook nu heb ik nog wel wat 'dingetjes', zo is het gevoel in mijn onderkaak rechts nog steeds niet goed en dat zal ook wel zo blijven. En ik bijt met regelmaat op mijn lip.
Toch is er in totaal bij mij enorm veel verbeterd en zoals je zegt, vroeger was je met een beugel een uitzondering.
Mijn overbeet e.d. waren er al toen ik jong was. Maar over een beugel is eigenlijk nooit gesproken.
Een operatie is natuurlijk wel heftig ja. Dat is bij mij gelukkig niet nodig. Ik bijt met die scheve tand nu ook op mijn lip en/of tong. Erg vervelend. Daar ben ik dan uiteindelijk tenminste vanaf ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_187024076
Ik reageerde wel allergisch op mijn beugel. Had ik een slotjesbeugel. Oké dat was 25 jaar geleden
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 mei 2019 @ 15:02:07 #31
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187024434
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 14:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik reageerde wel allergisch op mijn beugel. Had ik een slotjesbeugel. Oké dat was 25 jaar geleden
Ze gaan waarschijnlijk eerst een proefstukje plaatsen. Om te kijken of ik reageer. Ik ben namelijk allergisch voor meerdere metaalsoorten. Joepie.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 22 mei 2019 @ 17:36:22 #32
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_187027642
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 09:34 schreef Persefoneia het volgende:
50+, 2 jaar een beugel gehad inclusief operatie (onderkaak).
Beugel is eruit sinds afgelopen december. Onder heb ik een spalkje, dat draadje wat achter je tanden wordt geplakt, ik heb daar geen last van.
Voor boven en onder een nachtbeugel, dat is een plastic hoesje.

Ik vond het een hele heisa en heb het hele proces jaren voor mij uitgeschoven. (Mijn dochter had een beugel en heb toen al eens een gesprek met de orthodontist gehad).
Toen er echt problemen ontstonden door de diepe beet en overbeet toch maar aan begonnen en tevreden over het resultaat.
Nu zeg ik, ik had het jaren eerder moeten doen.
Hoe zit dat eigenlijk qua vergoeding? Voor volwassenen is een beugel niet verzekerd maar hoe zit het als je een operatie nodig hebt? Wordt dan de operatie vergoed en moet je de beugel zelf betalen of kan je dan toch ook de beugel (deels) vergoed krijgen? Ik overweeg ook nog steeds het hele proces in te gaan namelijk. Ik ben eind 20 en heb een overbeet van rond de cm, als tiener ben ik afgeschrikt door het idee van de operatie maar ik heb nu toch wel regelmatig last van mijn verhemelte.
  Spellchecker woensdag 22 mei 2019 @ 17:38:05 #33
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187027672
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:36 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Hoe zit dat eigenlijk qua vergoeding? Voor volwassenen is een beugel niet verzekerd maar hoe zit het als je een operatie nodig hebt? Wordt dan de operatie vergoed en moet je de beugel zelf betalen of kan je dan toch ook de beugel (deels) vergoed krijgen? Ik overweeg ook nog steeds het hele proces in te gaan namelijk. Ik ben eind 20 en heb een overbeet van rond de cm, als tiener ben ik afgeschrikt door het idee van de operatie maar ik heb nu toch wel regelmatig last van mijn verhemelte.
Het ligt ook aan de mate van overbeet geloof ik ..... ik had meer dan 13 mm en dat werd vergoed.
  woensdag 22 mei 2019 @ 17:43:39 #34
426093 Gentianella
dat is een bloem!
pi_187027757
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:38 schreef maily het volgende:

[..]

Het ligt ook aan de mate van overbeet geloof ik ..... ik had meer dan 13 mm en dat werd vergoed.
Ook de beugel dus? Ik neem aan dat als ze uberhaupt vinden dat een operatie noodzakelijk is en dus vergoed wordt, dat de overbeet dan idd ernstig genoeg is. Ik weet niet precies hoeveel het bij mij is maar destijds wel al bij een kaakchirurg geweest die me heel erg pushte om het te doen. (Wat ik toen niet chill vond maar nu heb ik spijt :p)
  Spellchecker woensdag 22 mei 2019 @ 17:48:33 #35
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187027823
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:43 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Ook de beugel dus? Ik neem aan dat als ze uberhaupt vinden dat een operatie noodzakelijk is en dus vergoed wordt, dat de overbeet dan idd ernstig genoeg is. Ik weet niet precies hoeveel het bij mij is maar destijds wel al bij een kaakchirurg geweest die me heel erg pushte om het te doen. (Wat ik toen niet chill vond maar nu heb ik spijt :p)
Ik hoefde gelukkig geen operatie .... maar verder de hele behandeling werd vergoed

Maak een afspraak bij een orthodontist en vraag zijn opinie ... het wordt opgemeten.

Ik dacht ook altijd; ze nemen me maar zoals ik ben .... en ik wou niet voor joker lopen als volwassene met een beugel .....
Nu alleen maar spijt dat ik het niet eerder heb gedaan ^O^
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 mei 2019 @ 19:24:01 #36
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187030223
Ik krijg het niet vergoed (in Duitsland). Voor kinderen wel maar bij volwassenen alleen bij bepaalde medische oorzaken. Helaas Erdnussbutter :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker woensdag 22 mei 2019 @ 20:13:13 #37
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187031448
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 19:24 schreef Rewimo het volgende:
Ik krijg het niet vergoed (in Duitsland). Voor kinderen wel maar bij volwassenen alleen bij bepaalde medische oorzaken. Helaas Erdnussbutter :P
Schade aber leider ....
pi_187031615
Ik wilde in eerste instantie een beugel, want ik heb een flinke overbeet. Ik heb er geen last van, dus het zou eigenlijk alleen cosmetisch zijn.

Ortho heeft verschillende foto's gemaakt en daar kwam uit dat sowieso eerst een kaakoperatie moet ondergaan voor ik überhaupt aan een beugel kan gaan beginnen. Dit was voor mij een brug te ver. Misschien dat ik het ooit laat doen, maar voor nu laat ik het voor wat het is.

Operatie wordt overigens geheel vergoed volgens de kaakchirurg, beugel maar een heel klein deel ervan als je geluk hebt.
  woensdag 22 mei 2019 @ 20:24:57 #39
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187031715
Ik heb mn beugel nu bijna 3 maanden. Nu alleen boven, over een maand ook onder.

Gaat 2 jaar duren.

Ik haal dat draadje er volgende keer dus niet uit.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187031853
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 09:34 schreef Persefoneia het volgende:
50+, 2 jaar een beugel gehad inclusief operatie (onderkaak).
Beugel is eruit sinds afgelopen december. Onder heb ik een spalkje, dat draadje wat achter je tanden wordt geplakt, ik heb daar geen last van.
Voor boven en onder een nachtbeugel, dat is een plastic hoesje.

Ik vond het een hele heisa en heb het hele proces jaren voor mij uitgeschoven. (Mijn dochter had een beugel en heb toen al eens een gesprek met de orthodontist gehad).
Toen er echt problemen ontstonden door de diepe beet en overbeet toch maar aan begonnen en tevreden over het resultaat.
Nu zeg ik, ik had het jaren eerder moeten doen.
Hoe is jou die operatie bevallen? Ik stel het eigenlijk voor me uit omdat ik bang ben om onder narcose te gaan. Eerst moeten sws al mijn verstandskiezen eruit, dus dat wordt ook een narcose :/
pi_187031976
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:25 schreef CherryLips het volgende:


Daar vroeg ik vorig jaar nog naar, maar volgens de ortho kon ik gerust een appel en harde worteltjes enzo eten. Ik durf het alleen nog niet want dan voel je zo de druk op dat draadje :D
Ik heb mijn draadjes nu inmiddels 14 jaar en eet echt alles.

Ik merk er niks van. Ik voel ze ook alleen als ik er zoals nu bewust aan denk. :')


Enige wat nog wel es wil gebeuren is dat de draadjes van filet american beetje blijven hangen }:| zo tussen die lijmstukjes. Maar dat haal ik er met een sateprikker tussenuit en zelfs dan blijft hij goed zitten :)
"Although the world is full of suffering, it is also full of overcoming it."
pi_187032067
Ik heb al 25 jaar spalkjes. Eet gewoon alles wel staan mijn tanden niet meer zo recht als net na mijn beugel.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 mei 2019 @ 21:43:21 #43
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187034143
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 20:24 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb mn beugel nu bijna 3 maanden. Nu alleen boven, over een maand ook onder.

Gaat 2 jaar duren.

Ik haal dat draadje er volgende keer dus niet uit.
Jij hebt al eerder een beugel gehad begrijp ik? Maar geen draadje of draadje weg laten halen? Zo'n draadje lijkt niet zo belangrijk maar dat is het blijkbaar wel om te voorkomen dat de boel weer verschuift.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 mei 2019 @ 21:44:49 #44
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187034199
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 20:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

Hoe is jou die operatie bevallen? Ik stel het eigenlijk voor me uit omdat ik bang ben om onder narcose te gaan. Eerst moeten sws al mijn verstandskiezen eruit, dus dat wordt ook een narcose :/
Kan het niet allemaal tegelijk? Dan ben je er maar vanaf. Ik ben al vaak onder narcose geweest. Eng vind ik het niet maar ik word er zo verschrikkelijk misselijk van - en dat schijnen ze maar niet te kunnen voorkomen -O-
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker woensdag 22 mei 2019 @ 22:02:36 #45
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187034727
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 21:44 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Kan het niet allemaal tegelijk? Dan ben je er maar vanaf. Ik ben al vaak onder narcose geweest. Eng vind ik het niet maar ik word er zo verschrikkelijk misselijk van - en dat schijnen ze maar niet te kunnen voorkomen -O-
Dat lijkt me niet .... sowieso zijn verstandkiezen geen feest om te laten verwijderen .... en dan moet daarna meteen een bandje om de eerst beschikbare kiezen geplaatst worden om de draad door je blokjes te leiden .... eh doe maar niet ...
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 22 mei 2019 @ 22:16:23 #46
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187035042
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 22:02 schreef maily het volgende:

Dat lijkt me niet .... sowieso zijn verstandkiezen geen feest om te laten verwijderen .... en dan moet daarna meteen een bandje om de eerst beschikbare kiezen geplaatst worden om de draad door je blokjes te leiden .... eh doe maar niet ...
Verstandskiezen verwijderen is inderdaad niet fijn. Ben er ook al 2 kwijt. Eentje moet nog, die is in oktober aan de beurt. Wat er nog van over is :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_187042150
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:36 schreef Gentianella het volgende:

[..]

Hoe zit dat eigenlijk qua vergoeding? Voor volwassenen is een beugel niet verzekerd maar hoe zit het als je een operatie nodig hebt? Wordt dan de operatie vergoed en moet je de beugel zelf betalen of kan je dan toch ook de beugel (deels) vergoed krijgen? Ik overweeg ook nog steeds het hele proces in te gaan namelijk. Ik ben eind 20 en heb een overbeet van rond de cm, als tiener ben ik afgeschrikt door het idee van de operatie maar ik heb nu toch wel regelmatig last van mijn verhemelte.
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 20:29 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hoe is jou die operatie bevallen? Ik stel het eigenlijk voor me uit omdat ik bang ben om onder narcose te gaan. Eerst moeten sws al mijn verstandskiezen eruit, dus dat wordt ook een narcose :/
De aanvraag voor vergoeding is gedaan door de orthodontist. Daarvoor zijn er foto's gemaakt en ik heb moeten happen. Bij mij was er sprake van een traumatisch diepe beet en een overbeet van 12 mm. De verzekering heeft de beugel en de operatie vergoedt.

De operatie is geen pretje. Veel zwellingen en zeker eten (je mag een poos niet kauwen) is geen pretje. Ik heb best veel en lang pijn gehad maar dat knapt vanzelf wel weer op.
Voor een narcose ben ik niet bang, wel enorm zenuwachtig maar ik laat het altijd maar gebeuren.
Ondanks een klein aantal dingen zoals ik aangaf met het gevoel in de kaak, ben ik blij dat ik het gedaan heb. Eten/afbijten van dingen, en natuurlijk ook qua uiterlijk.

Mocht je twijfelen, laat je dan goed voorlichten door een ortho. Hij of zij kan eventueel de aanvraag voor vergoeding doen zodat je weet waar je aan toe bent. Dan kun je alsnog besluiten of je het wel of niet doet.
pi_187042224
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 15:02 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ze gaan waarschijnlijk eerst een proefstukje plaatsen. Om te kijken of ik reageer. Ik ben namelijk allergisch voor meerdere metaalsoorten. Joepie.
Dat is wel een goed plan denk ik. Slotjes zijn er wel keramisch maar je zit natuurlijk met de draadjes.
Ik ben benieuwd hoe je er wel of niet op reageert. Hopelijk verloopt het goed voor je.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 mei 2019 @ 09:19:58 #49
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187042291
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 09:13 schreef Persefoneia het volgende:

Dat is wel een goed plan denk ik. Slotjes zijn er wel keramisch maar je zit natuurlijk met de draadjes.
Ik ben benieuwd hoe je er wel of niet op reageert. Hopelijk verloopt het goed voor je.
Ik vond dat ook wel een goed plan :) Ik heb op foto's gezien dat er ook metalen bandjes om je kiezen komen? Er zit meer metaal aan zo'n beugel dan je denkt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker donderdag 23 mei 2019 @ 09:26:22 #50
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187042381
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 09:19 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik vond dat ook wel een goed plan :) Ik heb op foto's gezien dat er ook metalen bandjes om je kiezen komen? Er zit meer metaal aan zo'n beugel dan je denkt.
Ja van die bandjes ... daar gaan je draadjes aan vast.
pi_187042383
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 09:19 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik vond dat ook wel een goed plan :) Ik heb op foto's gezien dat er ook metalen bandjes om je kiezen komen? Er zit meer metaal aan zo'n beugel dan je denkt.
Ik heb allerlei constructies voorbij zien komen. Inderdaad ook die bandjes om kiezen heen.
Bij mij is het bij slotjes gebleven en later ook elastieken.
  donderdag 23 mei 2019 @ 13:55:09 #52
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_187046501
Ik ben ermee bezig geweest maar bij mij is het niet mogelijk ivm twee tanden zonder wortel. Deze trekken ze meteen los als ik zou beugelen.

Ik heb wel twee kronen laten zetten voor mijn zelfvertrouwen.

Als je jezelf erdoor beter gaat voelen, zeker doen!

Overigens heb ik op mijn 18e wel een slotjesbeugel gehad nav ongeval.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_187049367
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 21:43 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Jij hebt al eerder een beugel gehad begrijp ik? Maar geen draadje of draadje weg laten halen? Zo'n draadje lijkt niet zo belangrijk maar dat is het blijkbaar wel om te voorkomen dat de boel weer verschuift.
Ja puberjaren.

Dat draadje raakte ooit los en dat heb ik er zelf uitgetrokken en zo gelaten. Big mistake.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 23 mei 2019 @ 18:11:59 #54
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187050116
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 17:09 schreef Ticootje het volgende:

Ja puberjaren.

Dat draadje raakte ooit los en dat heb ik er zelf uitgetrokken en zo gelaten. Big mistake.
Goh, zonde zeg. Alles voor niks geweest dus :{
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 juni 2019 @ 10:25:31 #55
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187216321
Woensdag heb ik weer een afspraak. Als ik het goed heb begrepen moet ik happen en gaan ze röntgenfoto's maken. Dan de 14e behandelplan bespreken.

Ik heb afgelopen week al 2x hard op mijn tong gebeten met mijn naar binnen staande tand :X Hopelijk krijgen ze die snel een beetje in het gareel.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker zondag 2 juni 2019 @ 12:50:04 #56
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187218466
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 10:25 schreef Rewimo het volgende:
Woensdag heb ik weer een afspraak. Als ik het goed heb begrepen moet ik happen en gaan ze röntgenfoto's maken. Dan de 14e behandelplan bespreken.

Ik heb afgelopen week al 2x hard op mijn tong gebeten met mijn naar binnen staande tand :X Hopelijk krijgen ze die snel een beetje in het gareel.
Er zit voortgang in dus ^O^
Balen van het bijten :X
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 juni 2019 @ 13:08:32 #57
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187218802
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 12:50 schreef maily het volgende:
Er zit voortgang in dus ^O^
Balen van het bijten :X
Ja, hoe eerder hoe beter wat mij betreft.

Enig idee hoe lang het duurt voor ze hem dan kunnen plaatsen? Gaat dat simpelweg als een soort bouwpakketje waarbij ze de onderdelen hebben liggen? Slotje hier, draadje daar... :D

Of moet je wachten tot hij gemaakt wordt en dan geplaatst?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker zondag 2 juni 2019 @ 18:19:23 #58
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187224305
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 13:08 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, hoe eerder hoe beter wat mij betreft.

Enig idee hoe lang het duurt voor ze hem dan kunnen plaatsen? Gaat dat simpelweg als een soort bouwpakketje waarbij ze de onderdelen hebben liggen? Slotje hier, draadje daar... :D

Of moet je wachten tot hij gemaakt wordt en dan geplaatst?
Geen idee, maar het is maatwerk he. En ik weet niet hoe druk het is ;)
pi_187224475
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 23:05 schreef roos94 het volgende:
Had je geen draadjes dan?

Ik had jarenlang een slotjesbeugel deze ging eruit rond mn 15e en toen kreeg ik draadjes achter de tanden. Die zorgen ervoor dat het niet teruggroeit naar oorspronkelijke staat.

[ afbeelding ] ik moet deze levenslang inhouden. Ze zijn wel een paar keer losgeschoten en dat is echt super naar.
Dat kan maar hoeft zeker niet. Ik heb 10+ jaar een draadje en toen deze na 10 jaar stukging hoefde ik van de tandarts geen nieuwe omdat na die tijd mijn tanden mooi recht waren gebleven. Wel gedaan omdat het altijd wel iets verschuift, maar had op zich niet gehoeven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 juni 2019 @ 18:43:14 #60
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187224673
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 18:19 schreef maily het volgende:

Geen idee, maar het is maatwerk he. En ik weet niet hoe druk het is ;)
Nee, dat is zo. Ik wacht het maar af :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 2 juni 2019 @ 18:50:08 #61
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187224774
Na happen gaan ze het plan maken, na dat gesprek kon bij mij dezelfde week de beugel er nog in.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 juni 2019 @ 18:57:25 #62
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187224886
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 18:50 schreef Ticootje het volgende:
Na happen gaan ze het plan maken, na dat gesprek kon bij mij dezelfde week de beugel er nog in.
Dat was lekker snel ^O^ Ik kon al heel snel terecht bij deze ortho (na 2 dagen al) dus hopelijk gaat het hier ook zo vlot.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 2 juni 2019 @ 21:53:09 #63
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_187228252
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:38 schreef maily het volgende:

[..]

Het ligt ook aan de mate van overbeet geloof ik ..... ik had meer dan 13 mm en dat werd vergoed.
Ik heb op mijn 25e een beugel gehad en niets vergoed gekregen terwijl mijn overbeet wel meer dan 13mm was (nu nog steeds want mijn onderkaak staat iets te ver naar achteren), heeft me ongeveer 1000 euro gekost.

Werd gezegd dat het niet vergoed werd omdat ik als kind al een beugel had gehad en het toen wel vergoed werd. Had van mijn 14e tot 17e een slotjesbeugel.

Toen die slotjesbeugel eruit was heb ik nog een tijd lang een losse beugel gehad, daarmee moest ik afbouwen. Eerst hele dagen dragen, vervolgens alleen 's nachts en dan telkens om de paar weken een nacht minder en daarna moest ik hem gewoon uit houden. Kreeg geen draadjes langs mijn tanden, was niet nodig zei de orthodontist.

Later begon mijn hele gebit weer scheef te staan en naar voren, kwam door mijn rechter verstandskiezen. Die konden niet doorkomen want er was te weinig ruimte en duwden dus tegen de wortels van de naastliggende kiezen aan. De kaakchirurg heeft die 2 kiezen moeten verwijderen.

Toen weer naar de orthodontist (een andere dan de eerste keer) en die zei meteen dat de vorige orthodontist had moeten zien dat er te weinig ruimte in mijn kaak was, die kiezen hadden dus eigenlijk voordat ik voor het eerst een beugel kreeg al operatief verwijderd moeten worden.

Maar ik begon weer last te krijgen van mijn naar voren staande tanden dus toch maar een offerte laten maken en weer een beugel genomen, heb alleen boven laten hoewel mijn ondertanden ook weer scheef staan, maar als ik boven en onder had laten doen was ik bijna 2000 euro kwijt geweest.

Heb de beugel toen een half jaar gehad en alles stond weer recht, toen wel een draadje gekregen maar dat ding is wel al 20 keer losgeschoten bij mijn hoektanden doordat mijn ondertanden er tegenaan komen, kost me telkens tegen de 45 euro om dat ding weer vast te laten zetten en als het draadje helemaal vernieuwd moet worden is het ongeveer 60 euro. Zit eraan te denken om toch maar voor een nachtbeugel te gaan, kost dan 1x 400 euro maar dan ben ik wel van het gedoe af met dat draadje.
  zondag 2 juni 2019 @ 21:56:48 #64
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_187228350
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 18:57 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat was lekker snel ^O^ Ik kon al heel snel terecht bij deze ortho (na 2 dagen al) dus hopelijk gaat het hier ook zo vlot.
Ik heb het de 2e keer via de tandarts laten doen. Bij tandarts happen e.d. en die stuurde vervolgens alles op naar een orthodontist die een model maakte waarop aangegeven was waar de slotjes geplaatst moesten worden, en het plaatsen werd dus gewoon in de tandartsenpraktijk gedaan.
  Spellchecker zondag 2 juni 2019 @ 22:01:21 #65
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187228460
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 21:53 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ik heb op mijn 25e een beugel gehad en niets vergoed gekregen terwijl mijn overbeet wel meer dan 13mm was (nu nog steeds want mijn onderkaak staat iets te ver naar achteren), heeft me ongeveer 1000 euro gekost.

Werd gezegd dat het niet vergoed werd omdat ik als kind al een beugel had gehad en het toen wel vergoed werd. Had van mijn 14e tot 17e een slotjesbeugel.

Toen die slotjesbeugel eruit was heb ik nog een tijd lang een losse beugel gehad, daarmee moest ik afbouwen. Eerst hele dagen dragen, vervolgens alleen 's nachts en dan telkens om de paar weken een nacht minder en daarna moest ik hem gewoon uit houden. Kreeg geen draadjes langs mijn tanden, was niet nodig zei de orthodontist.

Later begon mijn hele gebit weer scheef te staan en naar voren, kwam door mijn rechter verstandskiezen. Die konden niet doorkomen want er was te weinig ruimte en duwden dus tegen de wortels van de naastliggende kiezen aan. De kaakchirurg heeft die 2 kiezen moeten verwijderen.

Toen weer naar de orthodontist (een andere dan de eerste keer) en die zei meteen dat de vorige orthodontist had moeten zien dat er te weinig ruimte in mijn kaak was, die kiezen hadden dus eigenlijk voordat ik voor het eerst een beugel kreeg al operatief verwijderd moeten worden.

Maar ik begon weer last te krijgen van mijn naar voren staande tanden dus toch maar een offerte laten maken en weer een beugel genomen, heb alleen boven laten hoewel mijn ondertanden ook weer scheef staan, maar als ik boven en onder had laten doen was ik bijna 2000 euro kwijt geweest.

Heb de beugel toen een half jaar gehad en alles stond weer recht, toen wel een draadje gekregen maar dat ding is wel al 20 keer losgeschoten bij mijn hoektanden doordat mijn ondertanden er tegenaan komen, kost me telkens tegen de 45 euro om dat ding weer vast te laten zetten en als het draadje helemaal vernieuwd moet worden is het ongeveer 60 euro. Zit eraan te denken om toch maar voor een nachtbeugel te gaan, kost dan 1x 400 euro maar dan ben ik wel van het gedoe af met dat draadje.
Lang verhaal ...
Ik zou voor het draadje gaan. Nachtbeugel is elke dag/nacht vervelend want moet elke keer de spanning corrigeren. Draadje wordt gezet nadat de beugel eruit is.
  zondag 2 juni 2019 @ 22:02:00 #66
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_187228484
Heb onlangs mensen gesproken met invisalign beugels. Een set onzichtbare beugels die je de hele dag draagt. Je krijgt een serie op maat (bijv 6) waarbij de eerste je licht verbeterde huidige gebit is en 6 je doel. Als je de eerste een paar weken draagt past de tweede dan de derde enz en na een paar maanden is het perfect.

Verhindert ook de hele dag snoepen, dus stimuleert bewust eten. Vriend heeft perfecte tanden en 6 kg lichter
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Spellchecker zondag 2 juni 2019 @ 22:03:13 #67
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187228532
quote:
99s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:02 schreef XL het volgende:
Heb onlangs mensen gesproken met invisalign beugels. Een set onzichtbare beugels die je de hele dag draagt. Je krijgt een serie op maat (bijv 6) waarbij de eerste je licht verbeterde huidige gebit is en 6 je doel. Als je de eerste een paar weken draagt past de tweede dan de derde enz en na een paar maanden is het perfect.

Verhindert ook de hele dag snoepen, dus stimuleert bewust eten. Vriend heeft perfecte tanden en 6 kg lichter
En als alles op zijn plaats zit? Geen beugel meer? Draadjes?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 juni 2019 @ 22:03:41 #68
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187228546
quote:
99s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:02 schreef XL het volgende:
Heb onlangs mensen gesproken met invisalign beugels. Een set onzichtbare beugels die je de hele dag draagt. Je krijgt een serie op maat (bijv 6) waarbij de eerste je licht verbeterde huidige gebit is en 6 je doel. Als je de eerste een paar weken draagt past de tweede dan de derde enz en na een paar maanden is het perfect.

Verhindert ook de hele dag snoepen, dus stimuleert bewust eten. Vriend heeft perfecte tanden en 6 kg lichter
Ja, hebben ze mij ook laten zien. Is wel heel duur en je moet elke keer als je wat eet of drinkt dat ding uit en je tanden poetsen maar je moet ze wel minimaal 23 uur per dag dragen. Krijg je heel snel genoeg van denk ik. Bovendien is het nadeel dat ze tijdens het traject niets meer kunnen aanpassen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 2 juni 2019 @ 22:04:51 #69
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187228589
Volgens mij is dat superduur.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 2 juni 2019 @ 22:05:17 #70
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_187228606
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:03 schreef maily het volgende:

[..]

En als alles op zijn plaats zit? Geen beugel meer? Draadjes?
Draadje werd aanbevolen
Kosten waren meen ik 1600, wat kost een "normale" dan. Ik ga het na ervaring van die vriend denk ik ook doen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 juni 2019 @ 22:05:43 #71
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187228624
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:04 schreef Ticootje het volgende:
Volgens mij is dat superduur.
Begint bij 6000 euro vertelden ze. Het zijn er ook een heleboel en het traject is lang (2-2,5 jaar).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 2 juni 2019 @ 22:06:27 #72
363056 Wildervankstertje
Nu een Westerleestertje
pi_187228642
quote:
1s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:01 schreef maily het volgende:

[..]

Lang verhaal ...
Ik zou voor het draadje gaan. Nachtbeugel is elke dag/nacht vervelend want moet elke keer de spanning corrigeren. Draadje wordt gezet nadat de beugel eruit is.
Ik ben de afgelopen 8 jaar al 20x terug geweest om het draadje weer vast te laten zetten of te laten vervangen. Gaat telkens weer los of kapot.
  zondag 2 juni 2019 @ 22:07:15 #73
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_187228667
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:05 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Begint bij 6000 euro vertelden ze. Het zijn er ook een heleboel en het traject is lang (2-2,5 jaar).
Nee, zo duur was het niet en een serie van 6 was een maand of 3/4. Kan het navragen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Spellchecker zondag 2 juni 2019 @ 22:08:06 #74
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187228694
quote:
99s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:02 schreef XL het volgende:
Heb onlangs mensen gesproken met invisalign beugels. Een set onzichtbare beugels die je de hele dag draagt. Je krijgt een serie op maat (bijv 6) waarbij de eerste je licht verbeterde huidige gebit is en 6 je doel. Als je de eerste een paar weken draagt past de tweede dan de derde enz en na een paar maanden is het perfect.

Verhindert ook de hele dag snoepen, dus stimuleert bewust eten. Vriend heeft perfecte tanden en 6 kg lichter
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:03 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, hebben ze mij ook laten zien. Is wel heel duur en je moet elke keer als je wat eet of drinkt dat ding uit en je tanden poetsen maar je moet ze wel minimaal 23 uur per dag dragen. Krijg je heel snel genoeg van denk ik. Bovendien is het nadeel dat ze tijdens het traject niets meer kunnen aanpassen.
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:04 schreef Ticootje het volgende:
Volgens mij is dat superduur.
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:05 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Begint bij 6000 euro vertelden ze. Het zijn er ook een heleboel en het traject is lang (2-2,5 jaar).
Om over de kosten niet te spreken.
Telkens als die beugel uit moet om iets te eten / je tanden te poetsen gaat de spanning er een beetje af ... is behoorlijk irritant.
En dan na het eten / poetsen moet hij er weer in .... ook irritant.

Ik blijf erbij; een slotjesbeugel die er een paar jaar inzit, en telkens opnieuw op spanning wordt gebracht tot het eindresultaat is bereikt, en daarna een draadje.
  zondag 2 juni 2019 @ 22:08:10 #75
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187228696
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:05 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Begint bij 6000 euro vertelden ze. Het zijn er ook een heleboel en het traject is lang (2-2,5 jaar).
:’)

Ik moet gewoon alles zelf betalen. Voor 6k laat ik liever mn tetten doen. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Spellchecker zondag 2 juni 2019 @ 22:08:39 #76
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187228710
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

:’)

Ik moet gewoon alles zelf betalen. Voor 6k laat ik liever mn tetten doen. :D
_O-
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 2 juni 2019 @ 22:11:09 #77
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187228796
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:08 schreef Ticootje het volgende:

:’)

Ik moet gewoon alles zelf betalen. Voor 6k laat ik liever mn tetten doen. :D
Mijn idee ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 2 juni 2019 @ 22:16:29 #78
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_187228976
Heb het nagevraagd. Duurde bij hem 7 maanden, kosten: 1800

6 van die dingen

Nu was zijn gebit zeker niet het spannendste project en de grootste uitdaging. Kunnen natuurlijk enorme verschillen zijn.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 juni 2019 @ 21:23:38 #79
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187279736
Het was vandaag inderdaad happen en röntgenfoto's.

Ik mocht zowaar zelf een smaakje kiezen voor dat hapspul :9 Nee, het wordt er niet aangenamer door >:)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker woensdag 5 juni 2019 @ 21:40:50 #80
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187280048
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:23 schreef Rewimo het volgende:
Het was vandaag inderdaad happen en röntgenfoto's.

Ik mocht zowaar zelf een smaakje kiezen voor dat hapspul :9 Nee, het wordt er niet aangenamer door >:)
Zelf een smaakje kiezen? Wtf .... en wat koos je? :D
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 juni 2019 @ 22:06:21 #81
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187280538
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:40 schreef maily het volgende:

Zelf een smaakje kiezen? Wtf .... en wat koos je? :D
Ja, ze hadden cola, aardbei, banaan, pepermunt :D Ik heb banaan genomen. Ze hadden geen chocola -O-

Het was trouwens knalroze spul toen het mijn mond inging en wit toen het eruit kwam :o
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker woensdag 5 juni 2019 @ 22:06:38 #82
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187280545
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 22:06 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, ze hadden cola, aardbei, banaan, pepermunt :D Ik heb banaan genomen. Ze hadden geen chocola -O-

Het was trouwens knalroze spul toen het mijn mond inging en wit toen het eruit kwam :o
_O-
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 5 juni 2019 @ 22:10:24 #83
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187280626
Met zo'n lekker zuigend vacuümgeluid :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 5 juni 2019 @ 22:29:43 #84
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_187280951
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 21:23 schreef Rewimo het volgende:
Het was vandaag inderdaad happen en röntgenfoto's.

Ik mocht zowaar zelf een smaakje kiezen voor dat hapspul :9 Nee, het wordt er niet aangenamer door >:)
*O*
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 juni 2019 @ 10:54:03 #85
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187416907
Ik kom net van de orthodontist vandaan. Ik krijg 12 juli mijn beugel *)

Boven op mijn voortanden keramieken brackets, beneden kleine slotjes (kans op stukbijten keramieken brackets beneden is te groot). Mijn gezicht en kaken zijn kennelijk redelijk symmetrisch waardoor alles goed te corrigeren is ^O^ Gaat ongeveer 1 jaar duren alles bijelkaar. Valt me alleszins mee, ik had met meer rekening gehouden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker vrijdag 14 juni 2019 @ 11:03:28 #86
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187416996
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 10:54 schreef Rewimo het volgende:
Ik kom net van de orthodontist vandaan. Ik krijg 12 juli mijn beugel *)

Boven op mijn voortanden keramieken brackets, beneden kleine slotjes (kans op stukbijten keramieken brackets beneden is te groot). Mijn gezicht en kaken zijn kennelijk redelijk symmetrisch waardoor alles goed te corrigeren is ^O^ Gaat ongeveer 1 jaar duren alles bijelkaar. Valt me alleszins mee, ik had met meer rekening gehouden.
Lekker, zo snel al ^O^
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 juni 2019 @ 11:14:18 #87
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187417118
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 11:03 schreef maily het volgende:

Lekker, zo snel al ^O^
Ja, en dan nog een controle na 3 weken, net voor wij - en de ortho - op vakantie gaan. Komt goed uit.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_187420904
Hoe oud ben je en heeft een beugel op latere leeftijd nog zin?
sorry ik lees het al.

[ Bericht 15% gewijzigd door Zomaar-een-Chinees op 14-06-2019 16:07:08 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 15 juni 2019 @ 13:51:44 #89
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187434789
Wat mag je eigenlijk absoluut niet (eten) met een beugel? Harde dingen ga ik vanuit, zoals broodjes of appels, niet afhappen maar in stukjes eten. Kleverig eten? Of wat mag wel maar is in de praktijk toch niet zo handig?

En zijn er nog andere dingen waar je rekening mee moet houden?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_187435472
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 13:51 schreef Rewimo het volgende:


En zijn er nog andere dingen waar je rekening mee moet houden?
Blijven lachen :+


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 15 juni 2019 @ 14:47:05 #91
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187435495
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 14:45 schreef FANN het volgende:

Blijven lachen :+


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ga ik zeker doen *)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_187435504
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 14:47 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ga ik zeker doen *)
Goed zo! :+
pi_187436514
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 13:51 schreef Rewimo het volgende:
Wat mag je eigenlijk absoluut niet (eten) met een beugel? Harde dingen ga ik vanuit, zoals broodjes of appels, niet afhappen maar in stukjes eten. Kleverig eten? Of wat mag wel maar is in de praktijk toch niet zo handig?

En zijn er nog andere dingen waar je rekening mee moet houden?
Ik eet en drink alles. Appel snij ik in partjes, harde broodjes breek ik in kleinere stukken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187438204
heb zelf niet gebeugeld, maar hoor om mij heen vooral dat je de eerste week best pijn kan hebben in je mond en eten niet echt een feestje is.
Igg voor 1e week zacht voedsel inslaan, evt appelmoes of aardappelpure oid.
pi_187438665
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 22:06 schreef Wildervankstertje het volgende:

[..]

Ik ben de afgelopen 8 jaar al 20x terug geweest om het draadje weer vast te laten zetten of te laten vervangen. Gaat telkens weer los of kapot.
Ik ben in 22 jaar 1 keer terug geweest met het draadje. Dat was ik het 1e jaar al. Toen was 1 puntje los, dus die heeft mijn tandarts/ortho weer vastgezet. Nu al dik 20 jaar braaf op zijn plek.. Is goede lijm
pi_187439290
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 15:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik eet en drink alles. Appel snij ik in partjes, harde broodjes breek ik in kleinere stukken.
Rauwe wortels ook.
Tap tap tap
pi_187439295
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 16:52 schreef Roosgeluk het volgende:
heb zelf niet gebeugeld, maar hoor om mij heen vooral dat je de eerste week best pijn kan hebben in je mond en eten niet echt een feestje is.
Igg voor 1e week zacht voedsel inslaan, evt appelmoes of aardappelpure oid.
Ja de binnenkant van je lippen liggen helemaal open voor je gevoel.
Tap tap tap
pi_187439376
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 18:06 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Rauwe wortels ook.
Ben geen konijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 15 juni 2019 @ 20:02:25 #99
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187440996
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 16:52 schreef Roosgeluk het volgende:
heb zelf niet gebeugeld, maar hoor om mij heen vooral dat je de eerste week best pijn kan hebben in je mond en eten niet echt een feestje is.
Igg voor 1e week zacht voedsel inslaan, evt appelmoes of aardappelpure oid.
Check. Dank je :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker zaterdag 15 juni 2019 @ 20:34:01 #100
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 15 juni 2019 @ 20:34:39 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187441614
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 20:34 schreef maily het volgende:

Gepureerde soep.
Ik ben niet zo van de soep :N
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_187602858
Ik (36 jaar) heb nu mijn tweede set van de invisalign beugel in. Veel verschillende verhalen gelezen en gehoord maar het valt me tot nu toe reuze mee. Onder moet ik 27 weken en boven 67 weken om de overbeet weg te werken. Dit duurt zo lang omdat de kiezen een voor een naar achteren moeten.

Je merkt als je een nieuwe set in doet en je moet drie maaltijden in maximaal 2 uur tijd verwerken 😂
  dinsdag 2 juli 2019 @ 14:46:50 #103
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187715348
Net de onderkant ook voorzien van brackets. De draad loopt behoorlijk zigzag en ik voel de spanning er al flink op zitten.

Dat wordt weer een weekje kwark en shakes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Spellchecker dinsdag 2 juli 2019 @ 14:58:32 #104
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187715469
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:46 schreef Ticootje het volgende:
Net de onderkant ook voorzien van brackets. De draad loopt behoorlijk zigzag en ik voel de spanning er al flink op zitten.

Dat wordt weer een weekje kwark en shakes.
Een week kwark en shakes?
  dinsdag 2 juli 2019 @ 15:10:32 #105
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187715580
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 14:58 schreef maily het volgende:

[..]

Een week kwark en shakes?
Toen de bovenkant werd geplaatst kon ik echt een paar dagen niks afbijten. De onderkant staat nog schever. Dus als het maar vloeibaar is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Spellchecker dinsdag 2 juli 2019 @ 15:13:17 #106
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187715610
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 15:10 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Toen de bovenkant werd geplaatst kon ik echt een paar dagen niks afbijten. De onderkant staat nog schever. Dus als het maar vloeibaar is.
Afbijten is een ander verhaal natuurlijk.
Maar banaan of zachte aardappels gaan niet? Brood zonder korstjes ....
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 2 juli 2019 @ 16:23:21 #107
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187716195
Sterkte Ticootje! Ik moet nog 1,5 week wachten.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 2 juli 2019 @ 18:24:51 #108
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187718231
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 15:13 schreef maily het volgende:

[..]

Afbijten is een ander verhaal natuurlijk.
Maar banaan of zachte aardappels gaan niet? Brood zonder korstjes ....
Pannenkoeken gaat ook. Check!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Spellchecker dinsdag 2 juli 2019 @ 18:41:51 #109
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 08:15:12 #110
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187876588
Straks gaat het gebeuren *) :X
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 08:20:59 #111
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187876644
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 08:15 schreef Rewimo het volgende:
Straks gaat het gebeuren *) :X
Spannend!! Wat ga je vanaaf eten?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 08:29:13 #112
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187876727
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 08:20 schreef maily het volgende:

Spannend!! Wat ga je vanaaf eten?
Goede vraag. Ik zorg in elk geval dat er zacht voer in huis is :Y)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 11:35:26 #113
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187879005
Hij zit erin:

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_187879147
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 11:35 schreef Rewimo het volgende:
Hij zit erin:

[ afbeelding ]
Oeh, nice :) Het is achter de rug!

Weet je een beetje hoeveel je hier kwijt aan gaat zijn?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 11:47:47 #115
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187879196
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 11:44 schreef Sunshine1982 het volgende:

Oeh, nice :) Het is achter de rug!

Weet je een beetje hoeveel je hier kwijt aan gaat zijn?
Ongeveer 3.800 euro met garantie dat het niet meer dan 4.000 wordt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 11:54:51 #116
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187879305
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 11:35 schreef Rewimo het volgende:
Hij zit erin:

[ afbeelding ]
Hopelijk heb je er niet teveel last van. In het begin en na het bijstellen vond ik het altijd vervelend. Mja dan werkt het wel.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 11:55:29 #117
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187879310
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 11:54 schreef maily het volgende:

Hopelijk heb je er niet teveel last van. In het begin en na het bijstellen vond ik het altijd vervelend. Mja dan werkt het wel.
Nu nog niet :P Komt nog wel denk ik :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 12:10:48 #118
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187879549
En ik sssslissss. Tot groot plezier van qltel }:|
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 12 juli 2019 @ 12:21:06 #119
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187879677
Nou, valt best mee toch! Hoe lang verwacht je er mee bezig te zijn?
Resistance is futile.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 12:23:13 #120
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187879710
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 12:21 schreef Seven. het volgende:
Nou, valt best mee toch! Hoe lang verwacht je er mee bezig te zijn?
Ongeveer 1 jaar, volgens de orthodontist. We zien wel, als het langer wordt vind ik dat ook geen punt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 12 juli 2019 @ 12:24:09 #121
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187879735
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 12:23 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ongeveer 1 jaar, volgens de orthodontist. We zien wel, als het langer wordt vind ik dat ook geen punt.
Top! Elke maand een update hier? :7
Ik overweeg ook, dus misschien trekt dit me dan over de streep.
Resistance is futile.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 12:27:22 #122
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187879775
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 12:24 schreef Seven. het volgende:

Top! Elke maand een update hier? :7
Ik overweeg ook, dus misschien trekt dit me dan over de streep.
Ik moet over 3 weken voor de eerste controle. Normaal is die na 6 weken maar dan ben ik op vakantie en de ortho ook. Dus daarom nu wat eerder. Hoe vaak ik daarna moet komen weet ik nog niet. Zit ook nog een knieoperatie tussen aan mijn kant, dus dat moeten we dan nog even bespreken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 12:32:51 #123
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187879865
Even aan de ervaringsdeskundigen: ik zoek tandenragertjes. Heb er een stuk of 10 meegekregen. Hoe lang doe je er met eentje? Moet je die elke dag nieuw gebruiken of kun je ze schoonspoelen en er wat langer mee doen? En welke zijn prettig in het gebruik? Ik heb vrij dunne nodig.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_187880311
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 11:47 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ongeveer 3.800 euro met garantie dat het niet meer dan 4.000 wordt.
zo! :o dat is dus heel wat duurder toen ik een beugel had :D

maar als het je daar een mooi gebit voor terug krijg is je geld goed besteed moet je maar denken !

Succes in ieder geval!
  Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 13:26:08 #125
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187880909
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 12:32 schreef Rewimo het volgende:
Even aan de ervaringsdeskundigen: ik zoek tandenragertjes. Heb er een stuk of 10 meegekregen. Hoe lang doe je er met eentje? Moet je die elke dag nieuw gebruiken of kun je ze schoonspoelen en er wat langer mee doen? En welke zijn prettig in het gebruik? Ik heb vrij dunne nodig.
Ik heb deze, en die zijn prettig en zacht, maar als er een knik in zit kun je ze bijna niet meer gebruiken.
Ik heb ook deze en die zijn er in verschillende breedtes. Daar kun je ook evt nog tandpasta op doen. En die gaan wel een paar keer mee.
En dan is er nog handig flosdraad voor beugels én voor straks als je spalkjes hebt .....
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 13:53:33 #126
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187881413
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 13:26 schreef maily het volgende:

Ik heb deze, en die zijn prettig en zacht, maar als er een knik in zit kun je ze bijna niet meer gebruiken.
Ik heb ook deze en die zijn er in verschillende breedtes. Daar kun je ook evt nog tandpasta op doen. En die gaan wel een paar keer mee.
En dan is er nog handig flosdraad voor beugels én voor straks als je spalkjes hebt .....
Die van GUM had ik ook gevonden ja, die leken me al handig. Die andere zal ik ook even naar kijken want het is inderdaad slim als er tandpasta op kan. De flosdraad had ik meegekregen dus daarvan wist ik welke ik moet kopen.

Dank je wel ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 14:01:04 #127
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187881526
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 12:53 schreef FANN het volgende:

zo! :o dat is dus heel wat duurder toen ik een beugel had :D

maar als het je daar een mooi gebit voor terug krijg is je geld goed besteed moet je maar denken !

Succes in ieder geval!
Alles wordt duurder :+ Maar er staat inderdaad wel wat tegenover :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 14:10:46 #128
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187881659
Eten is wel een uitdaging. Er zitten een soort witte blokjes onder 2 van mijn bovenste kiezen, die ervoor zorgen dat ik niet op de onderste brackets bijt. Maar daardoor komen mijn kiezen dus niet op elkaar :+

Gelukkig hebben ze me verteld dat het maar tijdelijk is maar het is wel eten met hindernissen zo.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 14:27:26 #129
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187881924
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 12:24 schreef Seven. het volgende:

Top! Elke maand een update hier? :7
Ik overweeg ook, dus misschien trekt dit me dan over de streep.
Ik heb het vooral gedaan omdat ik echt last kreeg van die naar binnen staande tand. En het is natuurlijk ook mooier als je tanden netjes staan. Waarom ben je nog niet over de streep? Wat houdt je tegen?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 12 juli 2019 @ 15:24:25 #130
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187882886
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 14:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik heb het vooral gedaan omdat ik echt last kreeg van die naar binnen staande tand. En het is natuurlijk ook mooier als je tanden netjes staan. Waarom ben je nog niet over de streep? Wat houdt je tegen?
Het duurt lang, het is duur. En ik zou dan ook nog eens invisalign of hoe dat ook heet, willen ;)
Resistance is futile.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 15:58:19 #131
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187883581
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 15:24 schreef Seven. het volgende:

Het duurt lang, het is duur. En ik zou dan ook nog eens invisalign of hoe dat ook heet, willen ;)
Ah ja, die zijn inderdaad nog prijziger volgens mij.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 12 juli 2019 @ 16:10:43 #132
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187883799
Ik lees net iets over versnelde orthodontie, iemand daar al eens van gehoord?
Resistance is futile.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 16:35:15 #133
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187884205
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 16:10 schreef Seven. het volgende:
Ik lees net iets over versnelde orthodontie, iemand daar al eens van gehoord?
Nee, ik niet in elk geval. Zou je dat overwegen? Een half jaar is wel lekker snel.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 16:38:57 #134
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187884274
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 16:10 schreef Seven. het volgende:
Ik lees net iets over versnelde orthodontie, iemand daar al eens van gehoord?
Net even gegoogled ... dat is een chirurgische ingreep ....

Sja, de techniek staat niet stil natuurlijk.
  vrijdag 12 juli 2019 @ 16:40:37 #135
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_187884308
ik heb een beugelbekkie voor mijn eigen bestwil
da's goed voor later, oh daar twijfel ik niet aan
en op mijn neus die ook niet mooi is staat die pestbril

en dan weet ik de tekst niet meer, ik wordt ook een daggie ouder
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 12 juli 2019 @ 20:32:54 #136
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187888910
Beugelbekkie!

Hoe voelt het nu?

Onder had ik veel minder last van, ondanks dat daar wel meer correctiewerk zit. Ik heb nu ook 2 lijmbolletjes op mn kiezen omdat mn beet toch nog niet goed was en ik dus mn slotjes eraf zou bijten. Nu kunnen mn kiezen dus niet op elkaar, schijtvervelend want je kan niets echt goed kauwen.

Ik gebruik gums voor even snel alles tussen mn slotjes en draadjes vandaan halen na een maaltijd. Ragers gebruik ik 1x per dag om ook echt tussen de tanden te komen na het poetsen. Ik gebruik verder een tandpasta en mondwater dat speciaal voor beugeldragers is. Wel wat duurder, maar je doet echt maanden met een tube tandpasta dus die 6 eu boeit me dan ook weinig. Smaakt naar groene appel.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 21:12:07 #137
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187889813
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 20:32 schreef Ticootje het volgende:
Beugelbekkie!

Hoe voelt het nu?

Onder had ik veel minder last van, ondanks dat daar wel meer correctiewerk zit. Ik heb nu ook 2 lijmbolletjes op mn kiezen omdat mn beet toch nog niet goed was en ik dus mn slotjes eraf zou bijten. Nu kunnen mn kiezen dus niet op elkaar, schijtvervelend want je kan niets echt goed kauwen.

Ik gebruik gums voor even snel alles tussen mn slotjes en draadjes vandaan halen na een maaltijd. Ragers gebruik ik 1x per dag om ook echt tussen de tanden te komen na het poetsen. Ik gebruik verder een tandpasta en mondwater dat speciaal voor beugeldragers is. Wel wat duurder, maar je doet echt maanden met een tube tandpasta dus die 6 eu boeit me dan ook weinig. Smaakt naar groene appel.
O, jij hebt ook van die bolletjes? Dat is inderdaad echt heel erg vervelend. Je kunt gewoon niet kauwen met die dingen :( Mijn tanden beginnen boven nu zeer te doen. Beneden niet maar die staan ook een stuk beter dan boven.

Welke tandpasta en mondwater is dat? Ze lieten me vandaag een filmpje zien tijdens het uitharden van de lijm. Dat ging ook over het poetsen en schoonhouden maar er werden geen merken in aangeraden verder (aftiteling: 2002 :') een elektrische tandenborstel werd wel genoemd maar dat moest je dan maar aan de tandarts vragen :P ).
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 12 juli 2019 @ 21:16:09 #138
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187889900
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 21:12 schreef Rewimo het volgende:

[..]

O, jij hebt ook van die bolletjes? Dat is inderdaad echt heel erg vervelend. Je kunt gewoon niet kauwen met die dingen :( Mijn tanden beginnen boven nu zeer te doen. Beneden niet maar die staan ook een stuk beter dan boven.

Welke tandpasta en mondwater is dat? Ze lieten me vandaag een filmpje zien tijdens het uitharden van de lijm. Dat ging ook over het poetsen en schoonhouden maar er werden geen merken in aangeraden verder (aftiteling: 2002 :') een elektrische tandenborstel werd wel genoemd maar dat moest je dan maar aan de tandarts vragen :P ).
Vitis orthodontic.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 12 juli 2019 @ 21:20:10 #139
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187889981
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 21:16 schreef Ticootje het volgende:
Vitis orthodontic.
Dank je, ga ik even naar zoeken :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 juli 2019 @ 11:59:22 #140
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187897496
Redelijk geslapen vannacht. De boel doet nu wel zeer, maar dat was te verwachten natuurlijk. Gelukkig zit ik toch al onder de pijnstillers :') Het lastigste zijn die blokjes. Die voel ik ook het meeste, van de brackets merk ik niet zoveel.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker zaterdag 13 juli 2019 @ 12:00:26 #141
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187897507
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 11:59 schreef Rewimo het volgende:
Redelijk geslapen vannacht. De boel doet nu wel zeer, maar dat was te verwachten natuurlijk. Gelukkig zit ik toch al onder de pijnstillers :') Het lastigste zijn die blokjes. Die voel ik ook het meeste, van de brackets merk ik niet zoveel.
Ik was al benieuwd ..... ook een beetje gegeten?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 juli 2019 @ 12:46:00 #142
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187898196
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 12:00 schreef maily het volgende:

Ik was al benieuwd ..... ook een beetje gegeten?
Ja, voornamelijk yoghurt en hüttenkäse. Zit nu aan een portie gerookte zalm, lekker zacht maar nog steeds een uitdaging :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker zaterdag 13 juli 2019 @ 12:54:58 #143
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187898339
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 12:46 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, voornamelijk yoghurt en hüttenkäse. Zit nu aan een portie gerookte zalm, lekker zacht maar nog steeds een uitdaging :D
Lekkerrrrr zalm :9
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 juli 2019 @ 13:16:40 #144
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187898689
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 12:54 schreef maily het volgende:

Lekkerrrrr zalm :9
Babyhapjes :D Maar het is gelukt. Is zo gek als je niet kunt kauwen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 juli 2019 @ 15:04:46 #145
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187900215
@Ticootje enig idee hoe lang die blokjes moeten blijven zitten?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zaterdag 13 juli 2019 @ 16:46:59 #146
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187902090
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 15:04 schreef Rewimo het volgende:
@:ticootje enig idee hoe lang die blokjes moeten blijven zitten?
Geen idee. Ik gok tot de beet dusdanig gecorrigeerd is dat de kiezen recht op elkaar staan en je de slotjes er niet afbijt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 13 juli 2019 @ 16:48:34 #147
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187902105
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2019 16:46 schreef Ticootje het volgende:
Geen idee. Ik gok tot de beet dusdanig gecorrigeerd is dat de kiezen recht op elkaar staan en je de slotjes er niet afbijt.
Ja, daar ben ik ook bang voor :') Kan nog wel even duren dus.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_187939152
Hier ook een beugel op latere leeftijd en voor eigen rekening. Elke cent en elke dag dubbel en dwars waard. Heb witte brackets en ben daar tevreden mee. Heb ook van die bolletjes op mijn kiezen gehad om te voorkomen dat ik de brackets af zou bijten, maar na een maand of 4-5 was dat niet meer nodig. Het went wel op zich.
  maandag 15 juli 2019 @ 20:14:43 #149
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187940562
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 18:57 schreef Chupke het volgende:
Hier ook een beugel op latere leeftijd en voor eigen rekening. Elke cent en elke dag dubbel en dwars waard. Heb witte brackets en ben daar tevreden mee. Heb ook van die bolletjes op mijn kiezen gehad om te voorkomen dat ik de brackets af zou bijten, maar na een maand of 4-5 was dat niet meer nodig. Het went wel op zich.
Kak zeg. Das best lang.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 15:40:42 #150
486510 MightbeMike
It might not be
pi_187952151
Nooit gedacht dat ik op mijn 38ste nog een beugel zou dragen. Ik heb inderdaad net als velen in mijn jeugd een beugel gehad. Destijds een slotjesbeugel met van die gekleurde elastiekjes en je mocht elke keer weer een andere kleur kiezen.

Na een periode van als ik het mij goed herinner 1,5 jaar een slotjes beugel dragen mocht hij eruit en stonden mijn tanden kaarsrecht! Echt super netjes. Er werd mij verteld en ik was daar wel min of meer verrast over dat ik nu plaatjes moest gaan dragen. Dit moest ik gedurende de hele dag doen en zorgde ervoor dat ik ging slissen. Ja ook naar school. Je raad het al ik wou ze het liefst niet dragen en gebruikte ze steeds minder. Het resultaat was uiteindelijk dat mijn tanden weer net zo scheef gingen staan als voor de beugel.

Nu op latere leeftijd probeer ik het weer. Wel met betere afspraken, meer duidelijkheid en natuurlijk een betere technologie dan die destijds beschikbaar was. Ik gebruik nu een zogeheten 'Aligner' Dit zijn bitjes die je bijna niet ziet. Elke twee weken doe ik een nieuwe set in en staan mijn tanden inmiddels bijna recht. Ik heb nog 8 weken te gaan en krijg daarna een spalk aan de achterkant van mijn tanden om ervoor te zorgen dat ze recht blijven staan. Als alles klaar is ben ik net een jaar bezig geweest.

Ik ben erg tevreden over deze manier vooral omdat hij niet opvalt, ik kan de Aligners makkelijk in en uit doen wanneer het mij even niet uitkomt. Het nadeel is dat je wel over discipline moet beschikken om hem te dragen gelukkig heb ik dat nu wel en ben ik daarom ook erg blij met het resultaat.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 15:43:11 #151
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187952198
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 15:40 schreef MightbeMike het volgende:
Nooit gedacht dat ik op mijn 38ste nog een beugel zou dragen. Ik heb inderdaad net als velen in mijn jeugd een beugel gehad. Destijds een slotjesbeugel met van die gekleurde elastiekjes en je mocht elke keer weer een andere kleur kiezen.

Na een periode van als ik het mij goed herinner 1,5 jaar een slotjes beugel dragen mocht hij eruit en stonden mijn tanden kaarsrecht! Echt super netjes. Er werd mij verteld en ik was daar wel min of meer verrast over dat ik nu plaatjes moest gaan dragen. Dit moest ik gedurende de hele dag doen en zorgde ervoor dat ik ging slissen. Ja ook naar school. Je raad het al ik wou ze het liefst niet dragen en gebruikte ze steeds minder. Het resultaat was uiteindelijk dat mijn tanden weer net zo scheef gingen staan als voor de beugel.

Nu op latere leeftijd probeer ik het weer. Wel met betere afspraken, meer duidelijkheid en natuurlijk een betere technologie dan die destijds beschikbaar was. Ik gebruik nu een zogeheten 'Aligner' Dit zijn bitjes die je bijna niet ziet. Elke twee weken doe ik een nieuwe set in en staan mijn tanden inmiddels bijna recht. Ik heb nog 8 weken te gaan en krijg daarna een spalk aan de achterkant van mijn tanden om ervoor te zorgen dat ze recht blijven staan. Als alles klaar is ben ik net een jaar bezig geweest.

Ik ben erg tevreden over deze manier vooral omdat hij niet opvalt, ik kan de Aligners makkelijk in en uit doen wanneer het mij even niet uitkomt. Het nadeel is dat je wel over discipline moet beschikken om hem te dragen gelukkig heb ik dat nu wel en ben ik daarom ook erg blij met het resultaat.
Klinkt ook als een goede oplossing. Quanta costa?
Resistance is futile.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 15:49:06 #152
486510 MightbeMike
It might not be
pi_187952265
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 15:43 schreef Seven. het volgende:

[..]

Klinkt ook als een goede oplossing. Quanta costa?
Het is vrij prijzig. Dit wordt gedeeltelijk gedekt door de verzekering en komt voor mij neer op +/- ¤3000,-. Ik heb me laten vertellen dat dit wel per behandeling en dus per persoon verschilt.
  dinsdag 16 juli 2019 @ 15:59:43 #153
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187952362
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 15:49 schreef MightbeMike het volgende:

[..]

Het is vrij prijzig. Dit wordt gedeeltelijk gedekt door de verzekering en komt voor mij neer op +/- ¤3000,-. Ik heb me laten vertellen dat dit wel per behandeling en dus per persoon verschilt.
Valt me best mee, eigenlijk.
Resistance is futile.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 juli 2019 @ 18:50:07 #154
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187954887
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 20:14 schreef Ticootje het volgende:

Kak zeg. Das best lang.
Ieuw -O-

Eten is nog steeds lastig door die dingen. Ook doen mijn tanden nog zeer. Maar dat neemt nog wel af weet ik uit ervaring. Tanden poetsen is ook nog niet fijn.

Ik heb vandaag de tandpasta en het mondwater binnengekregen plus een keurcollectie aan ragertjes, dus daar ga ik vanavond maar eens mee stoeien. Kijken of die ragertjes fijner zijn dan die van de ortho, want die buigen zo snel door.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker dinsdag 16 juli 2019 @ 19:57:39 #155
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187956225
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 15:40 schreef MightbeMike het volgende:
Nooit gedacht dat ik op mijn 38ste nog een beugel zou dragen. Ik heb inderdaad net als velen in mijn jeugd een beugel gehad. Destijds een slotjesbeugel met van die gekleurde elastiekjes en je mocht elke keer weer een andere kleur kiezen.

Na een periode van als ik het mij goed herinner 1,5 jaar een slotjes beugel dragen mocht hij eruit en stonden mijn tanden kaarsrecht! Echt super netjes. Er werd mij verteld en ik was daar wel min of meer verrast over dat ik nu plaatjes moest gaan dragen. Dit moest ik gedurende de hele dag doen en zorgde ervoor dat ik ging slissen. Ja ook naar school. Je raad het al ik wou ze het liefst niet dragen en gebruikte ze steeds minder. Het resultaat was uiteindelijk dat mijn tanden weer net zo scheef gingen staan als voor de beugel.

Nu op latere leeftijd probeer ik het weer. Wel met betere afspraken, meer duidelijkheid en natuurlijk een betere technologie dan die destijds beschikbaar was. Ik gebruik nu een zogeheten 'Aligner' Dit zijn bitjes die je bijna niet ziet. Elke twee weken doe ik een nieuwe set in en staan mijn tanden inmiddels bijna recht. Ik heb nog 8 weken te gaan en krijg daarna een spalk aan de achterkant van mijn tanden om ervoor te zorgen dat ze recht blijven staan. Als alles klaar is ben ik net een jaar bezig geweest.

Ik ben erg tevreden over deze manier vooral omdat hij niet opvalt, ik kan de Aligners makkelijk in en uit doen wanneer het mij even niet uitkomt. Het nadeel is dat je wel over discipline moet beschikken om hem te dragen gelukkig heb ik dat nu wel en ben ik daarom ook erg blij met het resultaat.
Ik heb vroeger een losse bovenbeugel gehad en die mocht uit met eten. Dat bleef telkens vervelend want de spanning ging eraf en erop. Met mijn blokjesbeugel was het pijnlijk als die weer strakker gedraaid was, maar dat werd telkens minder.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 juli 2019 @ 20:24:06 #156
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187956732
Ik kan me niet meer herinneren of ik met mijn losse beugels at of niet. Ik denk het eigenlijk niet, blijft van alles tussen zitten :X Maar ik kan me wel herinneren dat het altijd weer een tijdje pijn deed als ze bijgesteld waren.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 16 juli 2019 @ 20:42:56 #157
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187957131
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 20:24 schreef Rewimo het volgende:
Ik kan me niet meer herinneren of ik met mijn losse beugels at of niet. Ik denk het eigenlijk niet, blijft van alles tussen zitten :X Maar ik kan me wel herinneren dat het altijd weer een tijdje pijn deed als ze bijgesteld waren.
Nou nu blijft ook echt alles achter de draadjes hangen. Ik moet echt alle troep ff lospeuteren na het eten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 16 juli 2019 @ 20:49:47 #158
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187957281
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 20:42 schreef Ticootje het volgende:

Nou nu blijft ook echt alles achter de draadjes hangen. Ik moet echt alle troep ff lospeuteren na het eten.
Ja, dat merk ik ook. Ik heb van de ortho speciaal daarvoor een reisragertje gekregen. Eentje in een soort houdertje die je makkelijk in je zak kunt stoppen voor dat soort reinigingswerkzaamheden :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 16 juli 2019 @ 23:10:33 #159
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187959901
Moet je een zak cheetos eten. :D.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 17 juli 2019 @ 08:30:48 #160
486510 MightbeMike
It might not be
pi_187962824
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juli 2019 19:57 schreef maily het volgende:

[..]

Ik heb vroeger een losse bovenbeugel gehad en die mocht uit met eten. Dat bleef telkens vervelend want de spanning ging eraf en erop. Met mijn blokjesbeugel was het pijnlijk als die weer strakker gedraaid was, maar dat werd telkens minder.
Dat strakker draaien kan ik me ook nog goed herinneren. Dat was elke elke keer weer pijnlijk inderdaad. Met de beugel die ik nu heb, heb ik daar geen last van elke twee weken wissel ik naar een nieuw setje. Die dan wel heel even strak zit waardoor het max een dag even wat gevoeliger wordt.
pi_187963396
Dat eten is altijd wel een ding geweest. Was sneller klaar met eten dan poetsen.
Een gekookt eitje of vis als tonijn of makreel. Is ook prima stopverf bij slotjes.
Ik heb gister mijn controle gehad bij de ortho nadat 5 december mijn beugel eruit is gegaan.
Alles was prima in orde, ik had alleen de 'hoesjes' voor de nacht niet mee genomen. Dat was niet handig, de bovenste zit namelijk niet helemaal lekker en moet worden aangepast.
Maar dat komt ook wel in orde.

Volgende week heb ik 2 afspraken staan voor de mondhygiënist. Alles wordt weer eens even stevig onder handen genomen. Ik zie wel op tegen het verdoven van mijn onderkaak. Dat is van links naar rechts littekenweefsel dus prikken is dan niet fijn. Even kijken of ik er van tevoren iets op kan smeren ofzo, is vast wel iets voor.

Wat betreft poetsen en reinigen. Ik had een monddouche van de lidl (helaas nu gesneuveld) en veel anderen met beugels (en operaties) maakten gebruik van bijv. een waterpik.
Ik vond het met een beugel erg handig.

Ik vind het leuk, een topic over volwassenen met beugels.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 juli 2019 @ 09:53:30 #162
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187963821
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juli 2019 09:17 schreef Persefoneia het volgende:
Ik vind het leuk, een topic over volwassenen met beugels.
Het is inderdaad fijn om ervaringen uit te wisselen ^O^ En te horen dat anderen ook tegen dezelfde dingen aanlopen :P

Tandenpoetsen en bijbehorende werkzaamheden nemen nu inderdaad wel meer tijd in beslag. Nou ja, went ook wel ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 17 juli 2019 @ 21:13:05 #163
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_187975336
Ik heb het idee dat mijn tanden nu wat minder pijn gaan doen *)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_188034740
Ik ben nu op de helft van m'n Invisalign behandeling. Werkt idd met de bovengenoemde 'aligners' zoals @MightbeMike beschrijft. Op jongere leeftijd nooit een beugel gehad, om allerhande redenen: de enige orthodontist in de regio was een halve psychopaat/verstandskiezen die horizontaal lagen waardoor alles toch weer aan de wandel zou gaan etc. etc.

Uiteindelijk op m'n 30e vrij impulsief een afspraak gemaakt omdat ik steeds meer met 1 tand op m'n tong begon te bijten. En door een spleet tussen deze tand en andere, waar ik mee liep te 'spelen' deze tand alleen maar verder naar binnen trok. Op m'n 31e daadwerkelijk begonnen en ben straks vlak voor m'n 32e verjaardag klaar *)

M'n behandeling moet in totaal 10 maanden duren, waar een slotjes beugel 4 jaar zou gaan duren, deels vanwege mijn werk (slotjesbeugel heeft maandelijks aandacht van de ortho nodig, waar ik dus in totaal min. 6 maanden per jaar niet op controle kan). In totaal heb ik straks 20 aligners gehad en krijg daarna een draadje + nachtbeugel. Deze aligners wissel ik zelf inderdaad elke 2 weken. Ik ga elke 3 maanden naar de ortho en krijg dan een hele rits aligners mee om ten minste de daaropvolgende 3 maanden verder te komen. Mocht ik tussendoor nog eens op controle kunnen, dan ga ik wel even langs. Al is 't maar om mn attachments te laten controleren. Deze slijten toch wel wat af.

Kosten komen op ongeveer 3500 euro all in, maar in mijn geval dus wel op 10 maanden klaar. Waar ik met een slotjesbeugel op hetzelfde uit zou komen vanwege de tijdsduur.

Nu begint alles echt goed zichtbaar te worden, ondergebit staat al wat rechter en boven gebit begint ook. Moest wel erg wennen in 't beginnen aan het hebben van iets in je mond. En dan met name de attachments die ze bij sommige behandelingen op je tanden plakken om extra druk uit te oefenen. Omdat bij mij alles schots en scheef stond heb ik er op zowat elke tand 1 zitten. Zie je in principe niet, maar je voelt het wel :+
Helaas houden die dingen niet zo heel goed op amalgaam vullingen. Ben dus 1 attachment al een paar keer kwijt geweest, nu is dit niet zo'n ramp omdat het om m'n achterste kies gaat (valt niet zo op =]) en was het ook niet heel belangrijk op dit punt volgens mijn ortho.
In het begin had ik wel aardig wat pijn, maar dat werd na een week minder. En nu met m'n laatste twee aligners voel ik, anders dan wat spanning de eerste dag, helemaal geen pijn meer. Protip: voor het slapen gaan van aligner wisselen, dan slaap je door het ergste heen ;)

Daarbij vraagt 't ook wat planning qua eten/drinken. Je mag in principe alleen water drinken met die aligners in en moet ze 22u/dag inhouden. Nu ben ik daar wel iets makkelijker in geworden. Al voelt het wel 'raar'/'naakt' als ik ze niet in heb..

Als ik tijd / zin heb kan ik wel eens foto's plaatsen van begin en straks (in januari :+) eind.

Edit:

Hier had ik m'n 1e aligner net in.

[ Bericht 7% gewijzigd door FranticDJ op 21-07-2019 05:21:37 ]
pi_188034750
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 12:32 schreef Rewimo het volgende:
Even aan de ervaringsdeskundigen: ik zoek tandenragertjes. Heb er een stuk of 10 meegekregen. Hoe lang doe je er met eentje? Moet je die elke dag nieuw gebruiken of kun je ze schoonspoelen en er wat langer mee doen? En welke zijn prettig in het gebruik? Ik heb vrij dunne nodig.
Ik gebruik de haakse van interprox, kan ik wat beter tussen mn achterste kiezen mee komen.
pi_188034754
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 juli 2019 16:10 schreef Seven. het volgende:
Ik lees net iets over versnelde orthodontie, iemand daar al eens van gehoord?
Dat zou in principe met Invisalign moeten kunnen naar wat ik begreep. Dan krijg je zo'n tril apparaat erbij waarbij je elke week van aligner zou mogen wisselen in plaats van om de twee weken. Weet alleen niet of veel orthodontisten het aanbieden, ben het zelf maar 1x tegen gekomen binnen redelijke afstand.

Overigens zit ik bij Orthocenter. Die hanteren van wat ik in mijn omgeving hoor een vaste prijs voor Invisalign, ongeacht de duur van de behandeling.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 juli 2019 @ 08:44:02 #167
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188035246
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 04:59 schreef FranticDJ het volgende:
Hier had ik m'n 1e aligner net in.
Je ziet er inderdaad vrijwel niets van. Dat is wel mooi. Hoewel dat voor mij verder geen punt is. En als je niet geregeld op controle kunt is zo'n serie aligners inderdaad wel erg handig. Zie je al verschil inmiddels?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 21 juli 2019 @ 09:13:32 #168
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188035497
Mooi hoor, die aligners! Als ik er voor ga, dan zal dat 'm worden.

Wat krijgen jullie terug van de verzekering?
Resistance is futile.
  zondag 21 juli 2019 @ 09:17:07 #169
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188035516
Sommige tandartsen zetten hun invisalign prijzen online ^O^

https://www.tandheelkunst(...)/onzichtbare-beugel/
Resistance is futile.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 juli 2019 @ 10:06:39 #170
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188035915
quote:
6s.gif Op zondag 21 juli 2019 09:13 schreef Seven. het volgende:
Wat krijgen jullie terug van de verzekering?
Ik niks. Maar ik heb een lieve mama O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_188036289
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 08:44 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Je ziet er inderdaad vrijwel niets van. Dat is wel mooi. Hoewel dat voor mij verder geen punt is. En als je niet geregeld op controle kunt is zo'n serie aligners inderdaad wel erg handig. Zie je al verschil inmiddels?
Ja, onder gebit heeft nagenoeg geen crowding meer, staat nog niet recht. Bovengebit is de tand die ver naar achter staat al een redelijk stuk baar voren gekomen.

En idd, alleen als ik er mensen op wijs.. dan zien ze het.
pi_188036294
quote:
6s.gif Op zondag 21 juli 2019 09:13 schreef Seven. het volgende:
Mooi hoor, die aligners! Als ik er voor ga, dan zal dat 'm worden.

Wat krijgen jullie terug van de verzekering?
Ik heb tot nu toe 750 terug gekregen. Moet nog eea declareren.
pi_188036313
quote:
14s.gif Op zondag 21 juli 2019 09:17 schreef Seven. het volgende:
Sommige tandartsen zetten hun invisalign prijzen online ^O^

https://www.tandheelkunst(...)/onzichtbare-beugel/
Die codes/prijzen liggen wettelijk vast. Alleen de techniek kosten kunnen dus variereren ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 juli 2019 @ 10:49:32 #174
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188036328
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 10:44 schreef FranticDJ het volgende:

Ja, onder gebit heeft nagenoeg geen crowding meer, staat nog niet recht. Bovengebit is de tand die ver naar achter staat al een redelijk stuk baar voren gekomen.

En idd, alleen als ik er mensen op wijs.. dan zien ze het.
Zo'n tand heb ik dus ook }:| Ik bijt ook in mijn tong. Dezelfde tand als bij jou, als ik het zo zie op je foto.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 21 juli 2019 @ 12:37:15 #175
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188037405
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 10:44 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Ja, onder gebit heeft nagenoeg geen crowding meer, staat nog niet recht. Bovengebit is de tand die ver naar achter staat al een redelijk stuk baar voren gekomen.

En idd, alleen als ik er mensen op wijs.. dan zien ze het.
Ik denk ook dat de zichtbaarheid te maken heeft met het aantal zichtbare attachments. Die van jou zitten op je hoektanden en ondertanden. Ik hoop dat dat voor mij ook zo uit zou pakken.
Resistance is futile.
pi_188037523
quote:
6s.gif Op zondag 21 juli 2019 12:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik denk ook dat de zichtbaarheid te maken heeft met het aantal zichtbare attachments. Die van jou zitten op je hoektanden en ondertanden. Ik hoop dat dat voor mij ook zo uit zou pakken.
Ik kreeg na de intake een animatie te zien van de behandeling per aligner. Hierop waren ook alle attachments e.d. te zien. Zal eens kijken of ik deze nog heb.

Pas na akkoord op oa deze animatie gaan ze je aligners produceren.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 juli 2019 @ 14:59:52 #177
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188039598
Wat doet zo'n attachment precies?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_188040001
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 14:59 schreef Rewimo het volgende:
Wat doet zo'n attachment precies?
Extra aangrijpingspunt voor de aligner om wat meer druk uit te oefenen in een specifieke richting op een tand.



Het kan trouwens dat je bij die aligners ook elastiekjes moet gebruiken (bv indien je een overbeet hebt). Die zijn wel vrij zichtbaar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 21 juli 2019 @ 15:48:40 #179
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188040204
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 15:31 schreef FranticDJ het volgende:

Extra aangrijpingspunt voor de aligner om wat meer druk uit te oefenen in een specifieke richting op een tand.

[ afbeelding ]

Het kan trouwens dat je bij die aligners ook elastiekjes moet gebruiken (bv indien je een overbeet hebt). Die zijn wel vrij zichtbaar.
Dank voor je uitleg ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 juli 2019 @ 09:27:51 #180
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188128840
Tussenstand na 2 weken: het gaat nu eigenlijk heel goed. Ik heb geen pijn meer. Kauwen is nog steeds lastig door de blokjes. Sommige etenswaren blijken prima kleefkracht te bezitten :+ Ik heb overal ragertjes liggen :D

Ik had 1 kapot plekje in mijn wang maar na een paar dagen en nachten consequent was op mijn beugel is dat nu genezen. Ik hoop dat dat zo blijft.

Volgende week vrijdag is mijn eerste controle, net voor onze vakantie en die van de ortho.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 26 juli 2019 @ 09:56:39 #181
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188129319
Na een maandje nu de onderkant erin zie ik dat de tand die echt helemaal naar achter stond alweer redelijk tussen de 2 andere tanden begint te schuiven.

Het gaat echt goed komen dus met mijn scheve tand. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 juli 2019 @ 10:05:59 #182
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188129442
Ja, het werkt wel, dat is het belangrijkste ^O^

Ben benieuwd of ze volgende week al iets gaan bijstellen of niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 26 juli 2019 @ 10:08:38 #183
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_188129470
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 10:05 schreef Rewimo het volgende:
Ja, het werkt wel, dat is het belangrijkste ^O^

Ben benieuwd of ze volgende week al iets gaan bijstellen of niet.
Ik kreeg vrij snel een nieuwe dikkere draad boven. Maar die zit er nu al 3 afspraken in.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 juli 2019 @ 10:30:59 #184
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188129847
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 10:08 schreef Ticootje het volgende:

Ik kreeg vrij snel een nieuwe dikkere draad boven. Maar die zit er nu al 3 afspraken in.
Ik heb nu inderdaad een heel dunne draad. En die zit nog niet tot helemaal achterin, zeiden ze bij het plaatsen. Dat komt nog wel })
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_188129897
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 10:30 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik heb nu inderdaad een heel dunne draad. En die zit nog niet tot helemaal achterin, zeiden ze bij het plaatsen. Dat komt nog wel })
Pijn is fijn :9
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 juli 2019 @ 10:42:07 #186
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188130021
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juli 2019 10:34 schreef FranticDJ het volgende:
Pijn is fijn :9
Ik weet er alles van :X
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_188200535
Net weer voor 3 maanden aligners opgehaald 8-) eind komt in zicht.

Ben op de helft van m’n aligners nu (10/20) en zou in principe om de week mogen gaan wisselen ipv om de twee weken. Maar omdat ik steeds 1 (en dezelfde) attachment verlies, blijf ik om de twee weken wisselen. Deze attachment zit volledig op een amalgaam vulling, daar hechten ze minder goed op. Ik ben deze dan ook al 4x kwijt geraakt. De rest zit er nog steeds allemaal zonder problemen.

Zoals ik t begrijp zorgen die attachments er ook voor dat je sneller door zou kunnen naar de volgende aligner.
pi_188204539


Boven m’n 1e aligner set en in t zakje (nog steriel enzo) aligners 17/20. Kan je goed t verschil zien :Y hoop dat t niet teveel reflecteert.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 juli 2019 @ 15:07:19 #189
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188204665
Zijn ze genummerd of gecodeerd? Waaraan kun je zien welke de volgende is?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_188204723
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 15:07 schreef Rewimo het volgende:
Zijn ze genummerd of gecodeerd? Waaraan kun je zien welke de volgende is?
Staat in principe op de zakjes.. Maar ook op de aligners zelf

Op de bovenste zie je '01N' staan en op de onderste '17N' zo staat er ook nog een U (voor Upper) en een L (voor Lower) op en dan nog je unieke identificatie nummer. Op de bovenste zie je ook goed de uitstulpingen voor de attachments.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 juli 2019 @ 15:29:40 #191
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188205064
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 15:11 schreef FranticDJ het volgende:

Staat in principe op de zakjes.. Maar ook op de aligners zelf

Op de bovenste zie je '01N' staan en op de onderste '17N' zo staat er ook nog een U (voor Upper) en een L (voor Lower) op en dan nog je unieke identificatie nummer. Op de bovenste zie je ook goed de uitstulpingen voor de attachments.
Ah ja, ik zie het. Wel handig om te weten welke je moet hebben :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_188205085
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 15:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ah ja, ik zie het. Wel handig om te weten welke je moet hebben :D
Consequent zakjes op volgorde openen :+
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 juli 2019 @ 15:46:19 #193
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188205255
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 15:31 schreef FranticDJ het volgende:

Consequent zakjes op volgorde openen :+
Ik hoef nergens over na te denken. Ding zit er gewoon in :P

Blijf wel nog steeds 1 vervelend plekje houden in mijn mond. Dat is wel irritant.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_188205287
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 15:46 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik hoef nergens over na te denken. Ding zit er gewoon in :P
Klopt, maar ik hoef nu pas in november pas weer terug ;)

quote:
Blijf wel nog steeds 1 vervelend plekje houden in mijn mond. Dat is wel irritant.
Is maar tijdelijk ;)
en voor een goed doel ^O^
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 juli 2019 @ 15:52:18 #195
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188205342
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 15:48 schreef FranticDJ het volgende:

Is maar tijdelijk ;)
en voor een goed doel ^O^
Ik hoop dat het wegtrekt ja. Voorlopig maar was ertegenaan. Ik heb maar wat extra doosjes besteld :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_188205491
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 15:52 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik hoop dat het wegtrekt ja. Voorlopig maar was ertegenaan. Ik heb maar wat extra doosjes besteld :+
Anders even aankaarten bij je controle? Misschien dat ze iets bij kunnen vijlen?

Zoo hoor je bij die aligners vaak dat mensen hun tong/lippen open halen aan de plastic randen. Daarom heb ik dus een nagelvijl gehaald :+
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 juli 2019 @ 16:34:49 #197
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188206022
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2019 16:01 schreef FranticDJ het volgende:
Anders even aankaarten bij je controle? Misschien dat ze iets bij kunnen vijlen?

Zoo hoor je bij die aligners vaak dat mensen hun tong/lippen open halen aan de plastic randen. Daarom heb ik dus een nagelvijl gehaald :+
Ja, ik meld het vrijdag wel even. Volgens mij is het zo'n uitsteekseltje waar elastiekjes aan kunnen worden bevestigd. Daar heb ik er meer van maar alleen deze geeft problemen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:09:12 #198
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188249391
Heb nieuwe elastiekjes gekregen. De vorige zaten nog maar half om de blokjes, nu helemaal. Over 2 maanden weer terugkomen en volgens doc Egon :D zou er dan al behoorlijk verschil te zien moeten zijn. Ben benieuwd.

Iets meer dan 2 maanden trouwens i.v.m. aanstaande knieoperatie dus voor de zekerheid afspraak maar iets later gezet.

Die rotblokjes, daar ben ik voorlopig nog niet van af :( Pas als ik een dikkere draad heb waardoor bij eventueel bijten de spanning kan worden opgevangen door alle tanden in plaats van alleen de bracket. Hij raadde vloeibaar voedsel in de vorm van Weizenbier aan, maar ja... ik drink geen bier.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker vrijdag 2 augustus 2019 @ 11:36:06 #199
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188249705
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:09 schreef Rewimo het volgende:
Heb nieuwe elastiekjes gekregen. De vorige zaten nog maar half om de blokjes, nu helemaal. Over 2 maanden weer terugkomen en volgens doc Egon :D zou er dan al behoorlijk verschil te zien moeten zijn. Ben benieuwd.

Iets meer dan 2 maanden trouwens i.v.m. aanstaande knieoperatie dus voor de zekerheid afspraak maar iets later gezet.

Die rotblokjes, daar ben ik voorlopig nog niet van af :( Pas als ik een dikkere draad heb waardoor bij eventueel bijten de spanning kan worden opgevangen door alle tanden in plaats van alleen de bracket. Hij raadde vloeibaar voedsel in de vorm van Weizenbier aan, maar ja... ik drink geen bier.
In bier zit koolzuur ... dat mag je al helemaal niet hebben met een beugel, toch?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:27:43 #200
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188250382
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:36 schreef maily het volgende:

In bier zit koolzuur ... dat mag je al helemaal niet hebben met een beugel, toch?
Ik drink wel prikwater en heel af en toe cola light. Ik vermoed dat geen koolzuur met name slaat op frisdranken met suiker, omdat die meer gevaar opleveren voor gaatjes als je een beugel hebt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker vrijdag 2 augustus 2019 @ 12:34:25 #201
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188250463
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 12:27 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ik drink wel prikwater en heel af en toe cola light. Ik vermoed dat geen koolzuur met name slaat op frisdranken met suiker, omdat die meer gevaar opleveren voor gaatjes als je een beugel hebt.
Bij ons mocht het niet want het was slecht voor de lijm.
pi_188251042
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 11:36 schreef maily het volgende:

[..]

In bier zit koolzuur ... dat mag je al helemaal niet hebben met een beugel, toch?
Ik drink gewoon alles, ook cola en red bull. Heeft nog niks losgelaten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 augustus 2019 @ 14:20:04 #203
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188252028
Ik heb er helemaal niets over te horen gekregen. En hier in DLD is prikwater de standaarddrank. Dus als dat niet zou mogen hadden ze dat vast wel verteld.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:35:34 #204
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188253926
Nieuwe stand van zaken ;)



Ik heb het idee dat mijn naar achteren staande tand al wat naar voren komt ^O^

[ Bericht 22% gewijzigd door Rewimo op 02-08-2019 16:57:24 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker vrijdag 2 augustus 2019 @ 17:03:41 #205
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188254291
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 16:35 schreef Rewimo het volgende:
Nieuwe stand van zaken ;)

[ afbeelding ]

Ik heb het idee dat mijn naar achteren staande tand al wat naar voren komt ^O^
Dat gaat gelukkig wél vooruit ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 2 augustus 2019 @ 19:00:16 #206
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188256046
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 17:03 schreef maily het volgende:

Dat gaat gelukkig wél vooruit ;)
Ja :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 12 augustus 2019 @ 17:43:38 #207
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188409568
Mijn scheve tand is inmiddels nauwelijks meer scheef te noemen :o Wat verandert dat snel zeg.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_188409842
Goed he ^O^

Bij mij is dat de tand die met de komende 4 aligners recht gezet moet worden :7
  dinsdag 13 augustus 2019 @ 08:18:38 #209
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188418377
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2019 16:35 schreef Rewimo het volgende:
Nieuwe stand van zaken ;)

[ afbeelding ]

Ik heb het idee dat mijn naar achteren staande tand al wat naar voren komt ^O^
Wat een verschil, nu al!
Resistance is futile.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:21:59 #210
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188424837
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 08:18 schreef Seven. het volgende:

Wat een verschil, nu al!
Het gaat echt verrassend snel :Y
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker dinsdag 13 augustus 2019 @ 16:54:49 #211
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188425342
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2019 17:43 schreef Rewimo het volgende:
Mijn scheve tand is inmiddels nauwelijks meer scheef te noemen :o Wat verandert dat snel zeg.
Lekker hoor! Gaat eten ook al beter?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:03:24 #212
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188428604
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 16:54 schreef maily het volgende:

Lekker hoor! Gaat eten ook al beter?
Is nog steeds lastig. Er blijft van alles tussen zitten :X en kauwen wil ook nog niet zo.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_188429417
Morgen weet controle, ik hoop dat de bolletjes lijm eruit mogen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:50:25 #214
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188429733
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 20:39 schreef Ticootje het volgende:
Morgen weet controle, ik hoop dat de bolletjes lijm eruit mogen.
Hoop ik ook voor je!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 14 augustus 2019 @ 19:29:32 #215
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188447739
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 augustus 2019 20:39 schreef Ticootje het volgende:
Morgen weet controle, ik hoop dat de bolletjes lijm eruit mogen.
En? Ben je ze kwijt?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_188447760
quote:
1s.gif Op maandag 12 augustus 2019 17:59 schreef FranticDJ het volgende:
Bij mij is dat de tand die met de komende 4 aligners recht gezet moet worden :7
Gisteren aligners gewisseld. En inderdaad zeg er wordt even aan die ene tand gehengst :')
pi_188448175
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

En? Ben je ze kwijt?
Morgen controle. Ik heb geen idee meer van welke dag het precies is blijkbaar. Gelukkig keek ik even in mn agenda.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 15 augustus 2019 @ 15:39:34 #218
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188460157
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:55 schreef Ticootje het volgende:

Morgen controle. Ik heb geen idee meer van welke dag het precies is blijkbaar. Gelukkig keek ik even in mn agenda.
Dat krijg je in vakantietijd inderdaad :P
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_188593492
Je moet niet onbedoeld te dicht met je neus bij je aligners komen nadat ze een half uur in 't bakje hebben gezeten omdat je ff wat gegeten hebt.

:r

Blij dat ik ze iedere keer poets voordat ik ze weer terug in doe :')
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:19:39 #220
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188593943
Oei, dat lijkt me inderdaad niet al te fris :D

Hier gaat alles best goed. Merk wel dat het per dag wisselt of mijn tanden zeer doen. Bijten lukt nog altijd niet best, alleen met zachte dingen (banaan of zo).

Maandag moet ik onder narcose. Hopelijk houden ze mijn beugel heel.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_188593971
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:19 schreef Rewimo het volgende:
Oei, dat lijkt me inderdaad niet al te fris :D
idd hehe

quote:
Hier gaat alles best goed. Merk wel dat het per dag wisselt of mijn tanden zeer doen. Bijten lukt nog altijd niet best, alleen met zachte dingen (banaan of zo).
Ik heb soms met vlagen nog eens last. En heel gek soms ook nog wel eens op de dag dat ik van set moet wisselen.

quote:
Maandag moet ik onder narcose. Hopelijk houden ze mijn beugel heel.
Zal wel toch :o hopelijk niks ernstigs? Succes alvast!

Ik ben half januari klaar met m'n behandeling.. Maar moet precies in diezelfde week weer voor 2 maanden werken. Dus ff kijken of een en ander te versnellen is, zodat ik dat verlof ook echt klaar met álles ben.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:53:01 #222
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188594459
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:21 schreef FranticDJ het volgende:
Zal wel toch hopelijk niks ernstigs? Succes alvast!

Knieoperatie :{ Ben er wel even zoet mee.

Er is kans op beschadiging maar die is er ook voor je gebit. En daar is tot nu toe ook nog nooit iets mee gebeurd, dus het zal wel meevallen inderdaad. Is meer een standaardwaarschuwing.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker vrijdag 23 augustus 2019 @ 21:55:48 #223
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188594513
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:19 schreef Rewimo het volgende:
Oei, dat lijkt me inderdaad niet al te fris :D

Hier gaat alles best goed. Merk wel dat het per dag wisselt of mijn tanden zeer doen. Bijten lukt nog altijd niet best, alleen met zachte dingen (banaan of zo).

Maandag moet ik onder narcose. Hopelijk houden ze mijn beugel heel.
Waarom zouden ze dat niet doen?
Je zegt het toch wel van te voren he? Dat ze voorzichtig moeten zijn met jou ....
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:18:42 #224
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188594811
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:55 schreef maily het volgende:
Waarom zouden ze dat niet doen?
Je zegt het toch wel van te voren he? Dat ze voorzichtig moeten zijn met jou ....
Ze weten het al hoor :Y
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:19:14 #225
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188594818
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:18 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat niet doen?
Je zegt het toch wel van te voren he? Dat ze voorzichtig moeten zijn met jou ....


Ze weten het al hoor :Y
Fiew ^O^
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 23 augustus 2019 @ 22:19:36 #226
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188594825
De quote is een beetje stuk :o
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 23:58:42 #227
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_188596290
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 22:19 schreef Rewimo het volgende:
De quote is een beetje stuk :o
Liever de quote dan je beugel :D
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_188749526
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 21:53 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Knieoperatie :{ Ben er wel even zoet mee.

Er is kans op beschadiging maar die is er ook voor je gebit. En daar is tot nu toe ook nog nooit iets mee gebeurd, dus het zal wel meevallen inderdaad. Is meer een standaardwaarschuwing.
Hoe is het gegaan, is je beugel nog heel?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 september 2019 @ 07:09:29 #229
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188749605
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 05:50 schreef FranticDJ het volgende:

Hoe is het gegaan, is je beugel nog heel?
Ja hoor, ik heb alles nog voor zover ik het kan beoordelen :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 2 september 2019 @ 07:25:42 #230
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188749651
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 07:09 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja hoor, ik heb alles nog voor zover ik het kan beoordelen :D
Heb je nog last of begin je eraan te wennen?
Resistance is futile.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 september 2019 @ 11:29:01 #231
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188751754
quote:
7s.gif Op maandag 2 september 2019 07:25 schreef Seven. het volgende:

Heb je nog last of begin je eraan te wennen?
Het gaat best goed. Het valt me wel op dat ik soms ineens pijn heb met kauwen terwijl het op andere dagen prima gaat. Dan zal er wel weer iets aan het schuiven zijn :) Bijten is nog steeds niet goed mogelijk, ik voel wel dat boven- en ondertanden rechter boven elkaar staan inmiddels.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 2 september 2019 @ 16:00:55 #232
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_188755470
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 11:29 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Het gaat best goed. Het valt me wel op dat ik soms ineens pijn heb met kauwen terwijl het op andere dagen prima gaat. Dan zal er wel weer iets aan het schuiven zijn :) Bijten is nog steeds niet goed mogelijk, ik voel wel dat boven- en ondertanden rechter boven elkaar staan inmiddels.
Jij bent ook een lekker bouwpakket :D
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 2 september 2019 @ 16:14:29 #233
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_188755666
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 16:00 schreef PrisTheShiz het volgende:

Jij bent ook een lekker bouwpakket :D
Och, schei uit :X

Heb vandaag mijn 4e prothesepas gescoord :')
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 2 september 2019 @ 17:10:40 #234
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_188756456
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2019 16:14 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Och, schei uit :X

Heb vandaag mijn 4e prothesepas gescoord :')
:P ik ook hoor haha.

M'n collegas noemen me zelfs bouwpakket :o
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_188819119
Ik heb het idee dat ik mijn spieren rondom mijn mond verkeerd gebruik ivm scheve tanden en kaak. Ik heb het idee dat spieren constant gespannen staan. Klinkt misschien raar, maar hebben/hadden anderen dat ook?
pi_188819323
Klinkt niet raar. Overleg eens met je tandarts?
pi_188819459
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 19:24 schreef FranticDJ het volgende:
Klinkt niet raar. Overleg eens met je tandarts?
Ik ben al bij een ortho geweest en zelfs op aandringen van ortho bij een kaakchirurg geweest. Ik moet een kaakoperatie voordat ik aan een beugel kan. Dat is voor mij voor nu een brug te ver, ik poep in mijn broek voor een narcose. Dat is eigenlijk de hoofdreden :')
pi_188819653
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 19:34 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ben al bij een ortho geweest en zelfs op aandringen van ortho bij een kaakchirurg geweest. Ik moet een kaakoperatie voordat ik aan een beugel kan. Dat is voor mij voor nu een brug te ver, ik poep in mijn broek voor een narcose. Dat is eigenlijk de hoofdreden :')
Nja snap ik.. maar dan kan je toch eens over praten met de kaakchirurg?
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 28 september 2019 @ 12:24:35 #239
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189157597
Ik moet op 11 oktober weer voor controle. En zoals de ortho eind juli al voorspelde: die 2 maanden hebben echt een enorm verschil gemaakt *) Mijn boventanden staan keurig recht. Boven- en ondertanden staan nu ook netjes boven elkaar. Als ik mijn tanden op elkaar zet raken ze elkaar en vallen de boventanden niet meer over mijn ondertanden heen - waardoor ik stiekem hoop dat die stomme bolletjes eruit mogen zodat ik weer fatsoenlijk kan kauwen. Onder heb ik nog wel steeds wat ruimte naast mijn hoektanden, waar vroeger aan beide kanten een kies is getrokken.

Ben dus erg benieuwd wat hij de 11e gaat doen :)

Ik heb net weer nieuwe ragertjes besteld, van Piksters. Ik vind ze erg fijn, al heb ik nu wel een nummertje groter besteld (3). Maatje 2 was net iets te dun, vond ik.

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_189157632
Ik heb sinds woensdag 4 extra slotjes om de achterste kiezen meteen mee te pakken.

Kon meteen weer 2 dagen niet kauwen. Ik had niet verwacht dat ik weer zoveel pijn in mn bakkes zou hebben.

Anyway, alles zit er nu in, nu is het een kwestie van steeds andere draden tot alles helemaal recht staat. De bolletjes moeten nog even blijven zitten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 28 september 2019 @ 12:29:30 #241
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189157679
Balen dat je je bolletjes nog niet kwijt bent. Hm... zal bij mij dan ook nog wel moeten blijven zitten :P

Mijn achterste kiezen zijn nu ook nog niet meegenomen. Dat kwam later, zeiden ze. Inderdaad goede kans dat die ook mee mogen doen nu.

Ik heb van tijd tot tijd ook pijnlijke tanden, zo van de ene dag op de andere. Terwijl er niks is veranderd. Vond ik ook wel opmerkelijk. Blijkbaar "werkt" er dan toch nog steeds iets.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 oktober 2019 @ 11:15:35 #242
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189378853
Ortho was zeer tevreden over de stand van zaken. Bovenste tanden staan in feite op hun plek. Onderste nog niet, ik heb nog ruimte naast mijn hoektanden waar vroeger 2 kiezen getrokken zijn.

Ik heb dikkere draden gekregen en nu onderin tot helemaal achterin. Daar zaten de slotjes al maar de vorige draad liep niet tot achteraan door.

Over 6 weken weer terugkomen. Ik voel nu wel dat het weer wat strakker zit, de pijn zal nog wel komen :P

En de bolletjes zitten er nog in }:|



[ Bericht 6% gewijzigd door Rewimo op 11-10-2019 11:30:00 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_189379529
^O^

Ik mag het wisselen versnellen. Ben voor de feestdagen klaar 8-)

En als ik wil krijg ik dan nog kosteloos een refinement set aligners, mocht ik niet tevreden zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:11:08 #244
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189379575
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:07 schreef FranticDJ het volgende:
^O^

Ik mag het wisselen versnellen. Ben voor de feestdagen klaar 8-)

En als ik wil krijg ik dan nog kosteloos een refinement set aligners, mocht ik niet tevreden zijn.
O, jij gaat ook goed zeg! ^O^ Hoe lang ben je nu bezig?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:12:10 #245
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_189379589
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 11:15 schreef Rewimo het volgende:
Ortho was zeer tevreden over de stand van zaken. Bovenste tanden staan in feite op hun plek. Onderste nog niet, ik heb nog ruimte naast mijn hoektanden waar vroeger 2 kiezen getrokken zijn.

Ik heb dikkere draden gekregen en nu onderin tot helemaal achterin. Daar zaten de slotjes al maar de vorige draad liep niet tot achteraan door.

Over 6 weken weer terugkomen. Ik voel nu wel dat het weer wat strakker zit, de pijn zal nog wel komen :P

En de bolletjes zitten er nog in }:|

[ afbeelding ]
Jammer van de bolletjes, maar de rest gaat goed!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 oktober 2019 @ 12:14:58 #246
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189379629
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:12 schreef maily het volgende:

Jammer van de bolletjes, maar de rest gaat goed!
Ja! Ik ben al erg blij met het resultaat tot nu toe :)

@Ticootje, hoe gaat het met jou? Pijn alweer een beetje gezakt?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_189379631
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:11 schreef Rewimo het volgende:

[..]

O, jij gaat ook goed zeg! ^O^ Hoe lang ben je nu bezig?
Aligner 15 van 20. Ben in maart begonnen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 oktober 2019 @ 19:32:22 #248
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189385688
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:15 schreef FranticDJ het volgende:

Aligner 15 van 20. Ben in maart begonnen.
Dat gaat behoorlijk snel :)

Nou ja, dat zie ik bij mezelf dus ook. Als de boel onder eenmaal netjes aansluit is het alleen nog een kwestie van stabiliseren. Ik ga er maar gewoon vanuit dat het een jaar duurt, alles bij elkaar. Ook al is deze eerste fase echt heel snel gegaan.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_189387283
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 12:14 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja! Ik ben al erg blij met het resultaat tot nu toe :)

@:ticootje, hoe gaat het met jou? Pijn alweer een beetje gezakt?
Ja. Alleen met kauwen van dropjes voel ik nog wat.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 11 oktober 2019 @ 22:05:05 #250
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189388466
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 21:08 schreef Ticootje het volgende:

Ja. Alleen met kauwen van dropjes voel ik nog wat.
Ha ja, ik wilde vanavond een paar cranberries eten. Verder dan de eerste 2 kwam ik niet :X Dat wordt dus weer een paar dagen afzien ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_189624958
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 19:32 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nou ja, dat zie ik bij mezelf dus ook. Als de boel onder eenmaal netjes aansluit is het alleen nog een kwestie van stabiliseren. Ik ga er maar gewoon vanuit dat het een jaar duurt, alles bij elkaar. Ook al is deze eerste fase echt heel snel gegaan.
Mooi toch, uiteindelijk doe je het om resultaat te zien ;)

Bij mij moet alleen nog die ene tand van m’n boven gebit bij gestuurd worden. Heb nu 17 van 20 gisteravond in gedaan. Merk wel dat er aardig aan getrokken wordt nu, maar dat moet ook wel hij moet nog wel een paar mm.

Dan even afwachten of ik nog voor een refinement ga ja of nee. Verwacht het niet, resultaat tot zo ver ziet er goed uit.

en ik ben er wel een beetje klaar mee :@
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 26 oktober 2019 @ 09:46:32 #252
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189625901
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2019 06:25 schreef FranticDJ het volgende:

Mooi toch, uiteindelijk doe je het om resultaat te zien ;)

Bij mij moet alleen nog die ene tand van m’n boven gebit bij gestuurd worden. Heb nu 17 van 20 gisteravond in gedaan. Merk wel dat er aardig aan getrokken wordt nu, maar dat moet ook wel hij moet nog wel een paar mm.

Dan even afwachten of ik nog voor een refinement ga ja of nee. Verwacht het niet, resultaat tot zo ver ziet er goed uit.

en ik ben er wel een beetje klaar mee :@
Volgens mijn ortho gaat boven makkelijker dan onder - zoals ik bij mezelf ook al constateerde :) Dus ik denk dat jouw tand ook wel redelijk snel op zijn plek komt.

Ik heb overigens niet lang pijn gehad deze keer. Na een paar dagen was het al over ^O^ En boven helemaal niks, want dat staat natuurlijk al op zijn plek.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_189703385
Weer nieuwe draden en mn wortels staan nu recht, dus tijd om nu de tanden goed te zetten. Ik heb een draadelastiek voor de boventanden om de spleetjes te sluiten.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 oktober 2019 @ 19:49:41 #254
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189703829
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 19:27 schreef Ticootje het volgende:
Weer nieuwe draden en mn wortels staan nu recht, dus tijd om nu de tanden goed te zetten. Ik heb een draadelastiek voor de boventanden om de spleetjes te sluiten.
Wat is dat, een draadelastiek?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_189703888
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 19:49 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Wat is dat, een draadelastiek?
Een elastiek dat de 4 brackets nu naar elkaar trekt?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 30 oktober 2019 @ 19:52:36 #256
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189703907
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2019 19:51 schreef Ticootje het volgende:

Een elastiek dat de 4 brackets nu naar elkaar trekt?
Ah, ik snap het nu. Kon me er niet zo snel iets bij voorstellen :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_189908665
Oh helemaal vergeten melden hier. Maar 12 december gaat ie er uit *O*
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 12 november 2019 @ 16:01:59 #258
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_189909636
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:49 schreef FranticDJ het volgende:
Oh helemaal vergeten melden hier. Maar 12 december gaat ie er uit *O*
O, dat is al lekker snel zeg! *)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 12 november 2019 @ 19:09:23 #259
277627 Seven.
We are Borg.
pi_189912388
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 14:49 schreef FranticDJ het volgende:
Oh helemaal vergeten melden hier. Maar 12 december gaat ie er uit *O*
*O* nog 1 maandje!
Resistance is futile.
pi_189912503
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 november 2019 16:01 schreef Rewimo het volgende:

[..]

O, dat is al lekker snel zeg! *)
Yes *O*

quote:
2s.gif Op dinsdag 12 november 2019 19:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

*O* nog 1 maandje!
Jaa *O* worth it als je 't mij vraagt :)

Ok 'er uit' veel moet er niet uit.. ze halen de attachments weg op 12 december en 4 december moet ik ff happen voor de spalkjes.

Omdat m'n kiezen nog niet helemaal op elkaar aansluiten bij dichtbijten, willen ze waarschijnlijk nog even een paar maanden wachten voordat ik moet happen voor een nachtbeugel.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 november 2019 @ 17:00:00 #261
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_190069888
Vandaag mocht ik weer :P Dikkere draden gekregen boven en onder. Ik begin het alweer te voelen, vooral onder. In januari weer terugkomen. Het ziet er allemaal goed uit.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Spellchecker vrijdag 22 november 2019 @ 17:25:13 #262
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_190070395
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 17:00 schreef Rewimo het volgende:
Vandaag mocht ik weer :P Dikkere draden gekregen boven en onder. Ik begin het alweer te voelen, vooral onder. In januari weer terugkomen. Het ziet er allemaal goed uit.
Dat gaat gelukkig wel naar wens ^O^
pi_190070683
Inmiddels zijn de 4 boventanden met staaldraad vast gezet en ben ik begonnen met elastiekjes van beneden achter kaak naar de boven hoektand.

De planning was maart 2021, maar het blijkt voorspoedig te gaan en waarschijnlijk kan het wel een stuk korter.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190070871
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 17:00 schreef Rewimo het volgende:
Vandaag mocht ik weer :P Dikkere draden gekregen boven en onder. Ik begin het alweer te voelen, vooral onder. In januari weer terugkomen. Het ziet er allemaal goed uit.
^O^ goed bezig :)

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 17:43 schreef Ticootje het volgende:
Inmiddels zijn de 4 boventanden met staaldraad vast gezet en ben ik begonnen met elastiekjes van beneden achter kaak naar de boven hoektand.

De planning was maart 2021, maar het blijkt voorspoedig te gaan en waarschijnlijk kan het wel een stuk korter.
Kijk, ook goed bezig ^O^

Ik heb net de voorlaatste aligner in gedaan. Ik doe 't altijd 's avonds, dan slaap ik door de zeurderige pijn heen :P

T-Minus 20 dagen :+
pi_190072034
Kunnen die aliners ook een overbite corrigeren? Een hele kaak naar voren halen?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_190072319
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 19:01 schreef Ticootje het volgende:
Kunnen die aliners ook een overbite corrigeren? Een hele kaak naar voren halen?
Ja dat kan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 november 2019 @ 19:40:09 #267
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_190072673
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 17:43 schreef Ticootje het volgende:
Inmiddels zijn de 4 boventanden met staaldraad vast gezet en ben ik begonnen met elastiekjes van beneden achter kaak naar de boven hoektand.

De planning was maart 2021, maar het blijkt voorspoedig te gaan en waarschijnlijk kan het wel een stuk korter.
Dat klinkt goed ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 22 november 2019 @ 19:40:47 #268
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_190072681
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2019 17:52 schreef FranticDJ het volgende:

Ik heb net de voorlaatste aligner in gedaan. Ik doe 't altijd 's avonds, dan slaap ik door de zeurderige pijn heen :P

T-Minus 20 dagen :+
Laatste rukje voor jou! *)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 november 2019 @ 21:51:09 #269
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_190108019
Morgen even bellen of ik langs kan komen. Er prikt een scherp puntje van de draad in mijn wang. En aangezien we dinsdag een paar dagen op vakantie gaan toch maar even weg laten halen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_190108089
Wel prettig als dat dan weggehaald is :Y
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 24 november 2019 @ 21:57:49 #271
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_190108163
quote:
0s.gif Op zondag 24 november 2019 21:54 schreef FranticDJ het volgende:
Wel prettig als dat dan weggehaald is :Y
Ja, heb er nu wat was op gedaan maar het moet wel even weg inderdaad.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 november 2019 @ 16:38:27 #272
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_190118864
Puntje verwijderd ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_190118925
^O^ fijne vakantie
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 25 november 2019 @ 16:43:42 #274
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_190118953
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2019 16:42 schreef FranticDJ het volgende:
^O^ fijne vakantie
Dank je wel O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_190154780
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat ik moet kokhalzen van m'n aligners :') zal wel iets tussen m'n oren zijn hoor. Ga blij zijn als ik er over een dikke 2 weken vanaf ben.
  woensdag 27 november 2019 @ 18:38:16 #276
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190154862
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2019 18:34 schreef FranticDJ het volgende:
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat ik moet kokhalzen van m'n aligners :') zal wel iets tussen m'n oren zijn hoor. Ga blij zijn als ik er over een dikke 2 weken vanaf ben.
Als je eet of zo?
Resistance is futile.
pi_190155082
quote:
11s.gif Op woensdag 27 november 2019 18:38 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als je eet of zo?
Nee, na het poetsen enzo. Doe de aligner uit om te eten.

Maar denk dat het ook komt omdat ik nogal last heb van een droge keel.

Heb nu ook een blaar op t pintje van m’n tong van een scherp randje. Deze vijl ik normaal weg met een nagelvijl, maar die heb ik nu niet.
  woensdag 27 november 2019 @ 19:14:52 #278
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190155524
quote:
1s.gif Op woensdag 27 november 2019 18:49 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

Nee, na het poetsen enzo. Doe de aligner uit om te eten.

Maar denk dat het ook komt omdat ik nogal last heb van een droge keel.

Heb nu ook een blaar op t pintje van m’n tong van een scherp randje. Deze vijl ik normaal weg met een nagelvijl, maar die heb ik nu niet.
Nog paar weekjes ;)
Resistance is futile.
pi_190155533
Yes *O*
pi_190289360
Gisteren gehapt voor spalkjes *O* in Maart pas happen voor een nachtbeugel, omdat m'n kiezen nog niet op elkaar staan.

Het is niet 100% perfect, de tand die heel ver naar achteren stond, staat nog een heel klein haartje naar achteren. Maar meer valt er niet uit te halen met m'n kaak as-is. Niettemin ben ik tevreden over het behaalde resultaat (en ik ben 't zoals eerder gezegd ook wel aardig beu :+ )

12e gaan de attachments eruit en de spalkjes er in :)
  donderdag 5 december 2019 @ 21:55:46 #281
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190289499
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 21:49 schreef FranticDJ het volgende:
Gisteren gehapt voor spalkjes *O* in Maart pas happen voor een nachtbeugel, omdat m'n kiezen nog niet op elkaar staan.

Het is niet 100% perfect, de tand die heel ver naar achteren stond, staat nog een heel klein haartje naar achteren. Maar meer valt er niet uit te halen met m'n kaak as-is. Niettemin ben ik tevreden over het behaalde resultaat (en ik ben 't zoals eerder gezegd ook wel aardig beu :+ )

12e gaan de attachments eruit en de spalkjes er in :)
Nog een weekje! *O*
Resistance is futile.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 5 december 2019 @ 22:16:17 #282
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_190289894
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2019 21:49 schreef FranticDJ het volgende:
Gisteren gehapt voor spalkjes *O* in Maart pas happen voor een nachtbeugel, omdat m'n kiezen nog niet op elkaar staan.

Het is niet 100% perfect, de tand die heel ver naar achteren stond, staat nog een heel klein haartje naar achteren. Maar meer valt er niet uit te halen met m'n kaak as-is. Niettemin ben ik tevreden over het behaalde resultaat (en ik ben 't zoals eerder gezegd ook wel aardig beu :+ )

12e gaan de attachments eruit en de spalkjes er in :)
Bijna klaar! ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_190330051
Vanwege het falen van mijn Ortho en Kaakchirurg draag ik nu al bijna 7 jaar een beugel :') en nu bijna 40 en het einde is nog lang niet in zicht. Vanzelfsprekend is mijn motivatie een beetje verdwenen.
Ik ben zo snel als een windhond, zo taai als leer en zo hard als staal
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 9 december 2019 @ 08:19:05 #284
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_190339209
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2019 17:06 schreef -Deluzion- het volgende:
Vanwege het falen van mijn Ortho en Kaakchirurg draag ik nu al bijna 7 jaar een beugel :') en nu bijna 40 en het einde is nog lang niet in zicht. Vanzelfsprekend is mijn motivatie een beetje verdwenen.
Oef, dat is wel heel erg lang zeg -O- Ik kan me goed voorstellen dat je dat behoorlijk zat bent.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_190377632
Voor:


Na:


*O* ook gelijk gehapt voor nacht beugel.

Was wel even vervelend om alle attachment weg te halen haha. Maarja, had er dan ook op zowat elke tand 1.

Heb t nog even gehad over die ene tand die lijkt naar achteren te staan (degene die voorheen ook zwaar naar achteren stond) maar daar kunnen ze niks verder aan doen. Door de oude stand is deze tand veel dunner dan de rest van de tanden, hij werd tegengehouden door degenen die ervoor stonden. Als dat 100% strak moet, zou daar een schildje ofzo voor moeten.

Het is wel ff wennen om die spalkjes te hebben. Met name boven in voel je t draadje redelijk goed zitten.

Ik krijg de gebits afdrukken van begin situatie later nog. Mijn situatie is geselecteerd als leer casus en steekproef door invisalign/orthocenter.

[ Bericht 7% gewijzigd door FranticDJ op 11-12-2019 14:30:33 ]
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 11 december 2019 @ 14:04:53 #286
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_190379248
Ziet er goed uit joh! En ik weet niet welke tand je bedoelt, ik zie het niet.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_190379627
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:04 schreef Rewimo het volgende:
Ziet er goed uit joh! En ik weet niet welke tand je bedoelt, ik zie het niet.
hehe thanks, naja is wss iets wat mij opvalt dus :7
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 december 2019 @ 08:04:15 #288
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_190392206
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:30 schreef FranticDJ het volgende:

hehe thanks, naja is wss iets wat mij opvalt dus :7
Ja, zelf voel je dat waarschijnlijk en "dus" ziet iedereen dat ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 12 december 2019 @ 08:40:42 #289
450148 KapiteinIglo
Als dat geen neuken wordt...
pi_190392433
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 14:30 schreef FranticDJ het volgende:

[..]

hehe thanks, naja is wss iets wat mij opvalt dus :7
Ja want ik zie het wel op de oude foto maar niet op de nieuwe.
Maar ik weet hoe het voelt ik heb ook een rand die verder naar achter staat dan de rest en ze kunnen geen beugel doen.
Het is ook maar een klein beetje, niemand ziet het, behalve ik. :')

Ik wil er een facing opdoen om hem naar voren te halen. Maar weer 500¤ per tand.
Ik moest de groeten doen van Kapitein Ortega.
pi_190393351
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2019 08:40 schreef KapiteinIglo het volgende:

[..]

Ja want ik zie het wel op de oude foto maar niet op de nieuwe.
Maar ik weet hoe het voelt ik heb ook een rand die verder naar achter staat dan de rest en ze kunnen geen beugel doen.
Het is ook maar een klein beetje, niemand ziet het, behalve ik. :')

Ik wil er een facing opdoen om hem naar voren te halen. Maar weer 500¤ per tand.
Damn, aardig aan de prijs zo’n facing. Naja ik heb nog een verkleurde vulling in die ene tand die naar achteren stond. Maar een facing laten zetten betekent ook weer opnieuw happen voor een nacht beugel :+ dusja wacht r wel even af.

Hoop dat ze die vulling nog wat kunnen polijsten ofzo. Moet in t voorjaar weer naar de tandarts. Dan laat ik ze daar wel naar kijken.

Moet trouwens wel zeggen dat mijn voor en na foto’s spiegelbeeld van elkaar zijn :7
pi_190413727
Er blijft wel echt moeilijk veel eten achter dat draadje hangen zeg :o
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 januari 2020 @ 10:51:33 #292
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_190961097
Ik mocht vanochtend weer *) Nieuwe draden gekregen en... de blokjes eruit *O* En dat voelt raar :P

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_190962051
Staat al mooi recht joh!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 10 januari 2020 @ 12:08:40 #294
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_190962139
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:03 schreef Ticootje het volgende:
Staat al mooi recht joh!
Ja, ik zat even te kijken naar de allereerste foto met beugel. Het verschil is echt enorm. Ik ben er heel blij mee :)

Hoe gaat het bij jou?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 12 januari 2020 @ 13:35:50 #295
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190994119
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2019 12:05 schreef FranticDJ het volgende:
Voor:
[ afbeelding ]

Na:
[ afbeelding ]

*O* ook gelijk gehapt voor nacht beugel.

Was wel even vervelend om alle attachment weg te halen haha. Maarja, had er dan ook op zowat elke tand 1.

Heb t nog even gehad over die ene tand die lijkt naar achteren te staan (degene die voorheen ook zwaar naar achteren stond) maar daar kunnen ze niks verder aan doen. Door de oude stand is deze tand veel dunner dan de rest van de tanden, hij werd tegengehouden door degenen die ervoor stonden. Als dat 100% strak moet, zou daar een schildje ofzo voor moeten.

Het is wel ff wennen om die spalkjes te hebben. Met name boven in voel je t draadje redelijk goed zitten.

Ik krijg de gebits afdrukken van begin situatie later nog. Mijn situatie is geselecteerd als leer casus en steekproef door invisalign/orthocenter.
Ik zie dit net pas. Prachtig geworden! _O_
Resistance is futile.
  zondag 12 januari 2020 @ 13:37:37 #296
277627 Seven.
We are Borg.
pi_190994139
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 10:51 schreef Rewimo het volgende:
Ik mocht vanochtend weer *) Nieuwe draden gekregen en... de blokjes eruit *O* En dat voelt raar :P

[ afbeelding ]
Kijk eens aan, lookin' good. Hoe lang nog?
Resistance is futile.
pi_190994805
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2020 12:08 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ja, ik zat even te kijken naar de allereerste foto met beugel. Het verschil is echt enorm. Ik ben er heel blij mee :)

Hoe gaat het bij jou?
Ja ook goed. Boven hoop ik wel dat de spleetjes goed gesloten worden nog.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 12 januari 2020 @ 17:01:54 #298
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_190996776
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2020 13:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

Kijk eens aan, lookin' good. Hoe lang nog?
Ik weet het niet. Zit nu op ongeveer een half jaar. Dus nog wel een half jaar te gaan, als de voorspelling van de ortho uitkomt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 12 januari 2020 @ 17:03:13 #299
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_190996788
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 14:33 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja ook goed. Boven hoop ik wel dat de spleetjes goed gesloten worden nog.
Ben jij al van je blokjes af inmiddels? Ik moet er nu weer helemaal aan wennen dat ze weg zijn :+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_190997152
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 17:03 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ben jij al van je blokjes af inmiddels? Ik moet er nu weer helemaal aan wennen dat ze weg zijn :+
Neen :(
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 13 januari 2020 @ 09:35:51 #301
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_191006090
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2020 17:31 schreef Ticootje het volgende:

Neen :(
-O-
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')