abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 mei 2019 @ 00:46:28 #251
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187015682
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 00:38 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

The Dark Tower is niet te verfilmen net als The Silmarillion. Al komt Z-Nation qua sfeer aardig in de buurt van The Dark Tower (laatste seizoen).
Dit gaat toch over het ontstaan van Midden-Aarde? Waaruit Lord of the Rings en The Hobbit ontsprongen zijn?
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 00:47:47 #252
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187015688
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 00:40 schreef Lyzio_NL het volgende:
Blijven er weinig opties over. En economie bloeit volgens mij op waar de meeste mensen zijn en waar mensen gelukkig zijn.
Weinig opties over zeg je?
Rondom Kings Landing liggen erg veel kastelen, dorpen, en steden waar ze naartoe kunnen gaan (Maidenpool, Duskendale, Ashford, Stoney Sept, Highgarden). Zelfs Sunspear in Dorne ligt nog dichterbij dan Winterfell, lekker weertje daar ook, en lekkere wijn.

The North is een hele ruwe omgeving met voedselschaarte en ontzettende strenge winters. Waarom zouden de mensen uit de South daar heen gaan?

Er zijn nog ontzettend veel houses. Hier geef je al aan dat je niet weet waar over je praat. Ga eens op zoek naar achtergrond informatie en bekijk een kaart van Westeros. :)
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 22 mei 2019 @ 00:50:08 #253
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187015705
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 00:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Weinig opties over zeg je?
Rondom Kings Landing liggen erg veel kastelen, dorpen, en steden waar ze naartoe kunnen gaan (Maidenpool, Duskendale, Ashford, Stoney Sept, Highgarden). Zelfs Sunspear in Dorne ligt nog dichterbij dan Winterfell, lekker weertje daar ook, en lekkere wijn.

The North is een hele ruwe omgeving met voedselschaarte en ontzettende strenge winters. Waarom zouden de mensen uit de South daar heen gaan?

Er zijn nog ontzettend veel houses. Hier geef je al aan dat je niet weet waar over je praat. Ga eens op zoek naar achtergrond informatie en bekijk een kaart van Westeros. :)
Die plaatsen kende ik inderdaad helemaal niet. I stand corrected. Ik dacht dat het Noorden veel korterbij was (heb er even een kaart naast gelegd). Als je uitdeelt moet je soms kunnen incasseren. Dus bij deze: je hebt gelijk.

Blijft overigens wel het feit overeind staan dat The North badass is!
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 00:52:30 #254
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187015720
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 00:42 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Go ahead 8-) Zelfs PJ brandt zich daar niet aan.
Volgens mij krijgen ze de rechten sowieso niet toch?
Christopher Tolkien wil er niets mee te maken hebben.
Dus zullen ze moeten wachten totdat de auteursrechten verlopen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 22 mei 2019 @ 00:53:58 #255
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187015729
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 00:52 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Volgens mij krijgen ze de rechten sowieso niet toch?
Christopher Tolkien wil er niets mee te maken hebben.
Dus zullen ze moeten wachten totdat de auteursrechten verlopen.
En dat is iets van 50 jaar, dacht ik. Of iemand moet het over willen kopen. Alles is te koop.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 00:56:00 #256
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187015737
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 00:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Weinig opties over zeg je?
Rondom Kings Landing liggen erg veel kastelen, dorpen, en steden waar ze naartoe kunnen gaan (Maidenpool, Duskendale, Ashford, Stoney Sept, Highgarden). Zelfs Sunspear in Dorne ligt nog dichterbij dan Winterfell, lekker weertje daar ook, en lekkere wijn.

The North is een hele ruwe omgeving met voedselschaarte en ontzettende strenge winters. Waarom zouden de mensen uit de South daar heen gaan?

Er zijn nog ontzettend veel houses. Hier geef je al aan dat je niet weet waar over je praat. Ga eens op zoek naar achtergrond informatie en bekijk een kaart van Westeros. :)
Zie mijn eerste reply op jou, heb ik een vraag voor jou. Waarom is The North dan nog altijd een tegenstander om rekening mee te houden? Ook al is daar alleen maar ijs en koud en ellende? Wat maakt het dan dat The North nog altijd zo machtig is? Ik vraag dit niet om je de les te lezen, maar omdat ik het graag wil begrijpen.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 00:56:04 #257
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187015739
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 00:50 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]

Die plaatsen kende ik inderdaad helemaal niet. I stand corrected. Ik dacht dat het Noorden veel korterbij was (heb er even een kaart naast gelegd). Als je uitdeelt moet je soms kunnen incasseren. Dus bij deze: je hebt gelijk.

Blijft overigens wel het feit overeind staan dat The North badass is!
Maakt niet uit kameraad, een honest mistake.
Want in de serie lijkt het ook allemaal dichterbij. Aan de afstanden tussen de gebieden hebben de showmakers niet veel aandacht besteed, was misschien ook niet echt nodig.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 22 mei 2019 @ 00:58:18 #258
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187015751
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 00:56 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Maakt niet uit kameraad, een honest mistake.
Want in de serie lijkt het ook allemaal dichterbij. Aan de afstanden tussen de gebieden hebben de showmakers niet veel aandacht besteed, was misschien ook niet echt nodig.
Had het stiekem wel moeten weten, want er is eens gezegd in de serie dat The Kingsroad (Winterfell naar King's Landing) 'a thousand miles' is. Best een stukje.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:01:05 #259
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187015771
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 00:46 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]

Dit gaat toch over het ontstaan van Midden-Aarde? Waaruit Lord of the Rings en The Hobbit ontsprongen zijn?
De geschiedenis idd. Begin der tijden.
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:02:15 #260
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187015781
quote:
6s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:01 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

De geschiedenis idd. Begin der tijden.
Kun je geen film over maken. Dat zou een blockbuster massive serie moeten worden. Geld zat lijkt me, dus waarom niet?
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:07:33 #261
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187015816
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:02 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]

Kun je geen film over maken. Dat zou een blockbuster massive serie moeten worden. Geld zat lijkt me, dus waarom niet?
Kan je de bijbel of de koran verfilmen? Vrijwel onmogelijk, zeker de eindfase :P
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:08:57 #262
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187015829
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 00:56 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]

Zie mijn eerste reply op jou, heb ik een vraag voor jou. Waarom is The North dan nog altijd een tegenstander om rekening mee te houden? Ook al is daar alleen maar ijs en koud en ellende? Wat maakt het dan dat The North nog altijd zo machtig is? Ik vraag dit niet om je de les te lezen, maar omdat ik het graag wil begrijpen.
Het grappige is dat The North economisch gezien het op één na zwakste koninkrijk is van alle Seven Kingdoms. Alleen the Iron Islands (House Greyjoy) doen het nog slechter.

Maar als het gaat om militaire macht kan de North sterke ballen tonen. Het zijn erg goede vechters door het klimaat waar ze in zitten. Een hard klimaat, creëert harde mensen.
En het is niet te veroveren. Als je naar de kaart kijkt zie je dat het ontzettend groot is, en de enige effectieve manier om er binnen te vallen is via Moat Cailin, een kasteel in een moeras dat grenst aan de Riverlands.

Op het gebied van politiek is The North ook nooit echt machtig geweest volgens mij. Maar ze hebben succesvol samen met The Vale, Stormlands en Riverlands gevochten tegen The Mad King en de andere kingdoms 20 jaar voordat het verhaal van Game of Thrones begint. The North heeft denk ik daarna een sterkere positie/band gekregen met de Iron Throne door de vriendschap tussen King Robert the Baratheon, Lord Eddard Stark, en Lord Jon Arryn.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:09:14 #263
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187015831
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:07 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Kan je de bijbel of de koran verfilmen? Vrijwel onmogelijk, zeker de eindfase :P
Dit zou Tokien wel als een compliment beschouwen denk ik.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:11:49 #264
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187015848
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:09 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]

Dit zou Tokien wel als een compliment beschouwen denk ik.
Klopt, hij heeft zijn boeken geschreven voor zijn kinderen, maar bij The Silmarillion heb ik mijn twijfels :P
pi_187015851
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 00:32 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]

Breaking Bad, The Office, The Sopranos.. waanzinnige series. Waanzinnige series waarin de schrijvers alle vrijheid kregen om hun ding te doen. En in die door jou genoemde series hebben ze dat ook gedaan. Je hebt alleen soms niet de vrijheid om dat te doen. Zoals in GoT. Het is nog al even wat om een einde te schrijven aan een serie waar nog geen einde voor is. Daarom mijn link met The Dark Tower van Stephen King waar nu één film van gemaakt is die iedere King fan veracht. Je hebt een script om op terug te vallen. Game of Thrones is daar één van. Maar ik denk dat jij of ik of wie dan ook die aan deze serie is begonnen te schrijven nooit de magnitude gevoeld heeft hoe iets moest eindigen. Zeker niet als je leidraad (de boeken) er niet meer zijn. Ze hebben met de beste wil van de wereld hun best gedaan en ik vind (persoonlijk) dat ze daar redelijk in geslaagd zijn. Want makkelijk was het zeker niet.
Tja hier gaan we het dan lijkt me niet eens over worden, ik onderschrijf prima dat het heel moeilijk is een einde aan iets te schrijven en nee ik heb geen ervaring op het niveau van GoT :') Ik zeg ook al je kan niet iedereen tevreden stellen. Ik kan me ook prima vinden in alle uitkomsten hoor, de serie was de laatste seizoenen zo slecht geschreven dat het me ook simpelweg niet zoveel meer boeit wat er gebeurt het maakt toch niet uit. Cersei kan een sept opblazen zonder dat iemand er ooit nog een woord aan vuil maakt. Tyrion kan zich zonder weerwoord van gevangene naar Hand of the King lullen. Tja met zulk schrijfwerk is alles mogelijk en blijkbaar voor sommigen ook goed.

Wat mij betreft was dit gewoon prutswerk, zoveel plotholes is toch vrij zeldzaam. Het doel was een goede serie te schrijven niet, het serie equivalent van The Room. D&D hebben al jarenlang bewezen vrij goed om te kunnen gaan met al geschreven verhaal verfilmen maar dat als ze zelf iets verzinnen het niveau dat van een willekeurige middelbare scholier niet overstijgt. Het is idioot dat een productie met zo'n budget 90miljoen :') niet één competente schrijver aan kon stellen misschien wel de belangrijkste functie als je een serie wil maken.
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:12:35 #266
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187015852
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:08 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het grappige is dat The North economisch gezien het op één na zwakste koninkrijk is van alle Seven Kingdoms. Alleen the Iron Islands (House Greyjoy) doen het nog slechter.

Maar als het gaat om militaire macht kan de North sterke ballen tonen. Het zijn erg goede vechters door het klimaat waar ze in zitten. Een hard klimaat, creëert harde mensen.
En het is niet te veroveren. Als je naar de kaart kijkt zie je dat het ontzettend groot is, en de enige effectieve manier om er binnen te vallen is via Moat Cailin, een kasteel in een moeras dat grenst aan de Riverlands.

Op het gebied van politiek is The North ook nooit echt machtig geweest volgens mij. Maar ze hebben succesvol samen met The Vale, Stormlands en Riverlands gevochten tegen The Mad King en de andere kingdoms 20 jaar voordat het verhaal van Game of Thrones begint. The North heeft denk ik daarna een sterkere positie/band gekregen met de Iron Throne door de vriendschap tussen King Robert the Baratheon, Lord Eddard Stark, en Lord Jon Arryn.
Dat klopt wel wat je zegt. Het is een beetje Rusland misschien. Gigantisch groot en een macht om rekening mee te houden, maar een beetje onderkomen door de jaren heen. Je hebt ze nodig (althans toen The Wall er nog was) en ze zijn harde werkers. Maf eigenlijk dat als je de boeken leest en de serie ziet dat je toch meer empathie hebt met The North dan met alles wat in King's Landing gebeurd. Dat resoneert nog maar eens door dat Daenerys contact zoekt met Jon (okay, ze hadden elkaar nodig.. maar ik kan me niet aan het feit onttrekken dat Daenerys en The North op dat moment het meest machtig waren). Ik heb het Noorden misschien altijd geromantiseerd.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:15:02 #267
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187015872
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 00:42 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk. Dat is niet te verfilmen. Maar wellicht wel in een serie te verwerken. En dan nog blijft hetzelfde euvel overleven; hoe gaat het eindigen? Misschien dat The Dark Tower op tv ook harder loopt dan de boeken. En dan? Ga je Stephen King even onder druk zetten om er een einde aan te breien? Dat werkt ook niet.
The Dark Tower serie (boeken) is toch af?
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:17:37 #268
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187015889
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Tja hier gaan we het dan lijkt me niet eens over worden, ik onderschrijf prima dat het heel moeilijk is een einde aan iets te schrijven en nee ik heb geen ervaring op het niveau van GoT :') Ik zeg ook al je kan niet iedereen tevreden stellen. Ik kan me ook prima vinden in alle uitkomsten hoor, de serie was de laatste seizoenen zo slecht geschreven dat het me ook simpelweg niet zoveel meer boeit wat er gebeurt het maakt toch niet uit. Cersei kan een sept opblazen zonder dat iemand er ooit nog een woord aan vuil maakt. Tyrion kan zich zonder weerwoord van gevangene naar Hand of the King lullen. Tja met zulk schrijfwerk is alles mogelijk en blijkbaar voor sommigen ook goed.

Wat mij betreft was dit gewoon prutswerk, zoveel plotholes is toch vrij zeldzaam. Het doel was een goede serie te schrijven niet, het serie equivalent van The Room. D&D hebben al jarenlang bewezen vrij goed om te kunnen gaan met al geschreven verhaal verfilmen maar dat als ze zelf iets verzinnen het niveau dat van een willekeurige middelbare scholier niet overstijgt. Het is idioot dat een productie met zo'n budget 90miljoen :') niet één competente schrijver aan kon stellen misschien wel de belangrijkste functie als je een serie wil maken.
Ik geef je helemaal gelijk. Ze konden het ook niet aan. In samenhang met een schrijver hebben ze inderdaad bewezen zeer goed werk af te kunnen leveren. Nu dat er niet meer was laat je iemand los in het wilde westen met alle vrijheid die er is. Ik vind dat nogal wat. Ik weet ook wel dat je GoT liefhebbers niet nog 2 jaar had kunnen laten wachten op een boek waaruit de serie verder ding, maar ik vind wel dat ze de schrijvers (D&D) de credits kunnen geven die ze opgebouwd hebben door de jaren heen. Die stonden ook ineens met een einde voor hun kiezen waar ze zelf een draai aan hebben moeten geven. En ik blijf bij mijn punt dat ik het niet compleet kut vind. Dat het beter gekund had ben ik misschien met je eens, echter zijn er zoveel scheidsrechters in dit GoT-spel dat waarschijnlijk geen enkel einde, including dat van R.R. Martin, niet goed genoeg was geweest. Soms willen mensen gewoon niet dat iets stopt.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:19:49 #269
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187015907
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:15 schreef AchJa het volgende:

[..]

The Dark Tower serie (boeken) is toch af?
Mwah, King heh, die van the Dome
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:22:33 #270
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187015920
quote:
6s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:01 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

De geschiedenis idd. Begin der tijden.
Nu ik er eigenlijk over nadenk kun je het begin der tijden beter weglaten ja. Wat een lappen informatie waren dat over het ontstaan van de Valar, Melkor het opstandige engeltje, Awakening of the Elves etc. Wel erg mooi, maar veel te complex en saai voor het witte doek.

Maar als je zou beginnen in seizoen 1 met het maken van de Silmarils, de dood van Finwë, Morgoth die de Silmarils steelt, Oath of Feänor, en op het einde van seizoen 1 de Kinslaying. Dan heb je toch een mooi eerste seizoen, en zou je daarna bijvoorbeeld in 6 seizoenen de rest van de First Age in kunnen vullen.

Dat is wel te doen denk ik.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:23:15 #271
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187015924
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:19 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Mwah, King heh, die van the Dome
Ben King fan van het eerste uur, en ik kan je verzekeren die serie is nog niet klaar. Under The Dome wel overigens, maar The Dark Tower niet. Mooi wel om te zien dat King zijn licht laat schijnen over andere projecten naarmate hij wat ouder loopt te worden, zoals Stranger Things.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:23:59 #272
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187015927
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nu ik er eigenlijk over nadenk kun je het begin der tijden beter weglaten ja. Wat een lappen informatie waren dat over het ontstaan van de Valar, Melkor het opstandige engeltje, Awakening of the Elves etc. Wel erg mooi, maar veel te complex en saai voor het witte doek.

Maar als je zou beginnen in seizoen 1 met het maken van de Silmarils, de dood van Finwë, Morgoth die de Silmarils steelt, Oath of Feänor, en op het einde van seizoen 1 de Kinslaying. Dan heb je toch een mooi eerste seizoen, en zou je daarna bijvoorbeeld in 6 seizoenen de rest van de First Age in kunnen vullen.

Dat is wel te doen denk ik.
Dude, jij bent een encyclopedie.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:25:32 #273
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187015936
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:23 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]

Ben King fan van het eerste uur, en ik kan je verzekeren die serie is nog niet klaar. Under The Dome wel overigens, maar The Dark Tower niet. Mooi wel om te zien dat King zijn licht laat schijnen over andere projecten naarmate hij wat ouder loopt te worden, zoals Stranger Things.
King heeft Under the dome om zeep geholpen. En ja, ik ben ook een fan, maar uhhh.
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:26:15 #274
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187015940
quote:
5s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:25 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

King heeft Under the dome om zeep geholpen. En ja, ik ben ook een fan, maar uhhh.
Dat boek was toch gewoon goed? Had daar weinig op aan te merken.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:28:24 #275
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187015949
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nu ik er eigenlijk over nadenk kun je het begin der tijden beter weglaten ja. Wat een lappen informatie waren dat over het ontstaan van de Valar, Melkor het opstandige engeltje, Awakening of the Elves etc. Wel erg mooi, maar veel te complex en saai voor het witte doek.

Maar als je zou beginnen in seizoen 1 met het maken van de Silmarils, de dood van Finwë, Morgoth die de Silmarils steelt, Oath of Feänor, en op het einde van seizoen 1 de Kinslaying. Dan heb je toch een mooi eerste seizoen, en zou je daarna bijvoorbeeld in 6 seizoenen de rest van de First Age in kunnen vullen.

Dat is wel te doen denk ik.
Wat ik al zei: Go ahead. Het is te ingewikkeld. Doe dan de Aardkinderen maar. :D
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:29:26 #276
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187015956
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:28 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Wat ik al zei: Go ahead. Het is te ingewikkeld. Doe dan de Aardkinderen maar. :D
Ik zal aan Christopher Tolkien een brief schrijven of het van hem mag. Fingers crossed.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:29:28 #277
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187015958
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:28 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Wat ik al zei: Go ahead. Het is te ingewikkeld. Doe dan de Aardkinderen maar. :D
JAAA! IJSTIJD!
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:30:50 #278
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187015963
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:23 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]

Dude, jij bent een encyclopedie.
Had in mijn tienerjaren gewoon te veel vrije tijd. :')
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:31:29 #279
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187015966
Als sommige nog zouden leven wat voor verhaal zou je dan krijgen als George R.R. Martin, Stephen King en Tokien bij elkaar kwamen? Of moet je het meer los van elkaar zien? Ik weet het niet.. ik zou een mash-up wel waarderen.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:31:33 #280
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187015967
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik zal aan Christopher Tolkien een brief schrijven of het van hem mag. Fingers crossed.
Ik ben nu al fan :)
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:32:33 #281
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187015976
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:29 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]

JAAA! IJSTIJD!
NK is niet dood. let maar op.
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:33:43 #282
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187015979
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:31 schreef Lyzio_NL het volgende:
Als sommige nog zouden leven wat voor verhaal zou je dan krijgen als George R.R. Martin, Stephen King en Tokien bij elkaar kwamen? Of moet je het meer los van elkaar zien? Ik weet het niet.. ik zou een mash-up wel waarderen.
Tolkien staat daar ver boven :7
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:34:05 #283
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187015981
Hebben mensen die iets met GoT/George R.R. Martin ook iets met Stephen King? Heb me dat wel eens afgevraagd.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:34:30 #284
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187015982
quote:
6s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:33 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Tolkien staat daar ver boven :7
No doubt.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:39:02 #285
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187015988
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:34 schreef Lyzio_NL het volgende:
Hebben mensen die iets met GoT/George R.R. Martin ook iets met Stephen King? Heb me dat wel eens afgevraagd.
King was een vijfgangendiner, nu commercieel: Een burger met geconfijte uitjes. Martin ongeveer hetzelfde. Alleen Tolkien en zijn familie lijken een 5-gangen diner te zijn.
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:39:49 #286
13456 AchJa
Shut up!!!
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:41:03 #287
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187015992
quote:
6s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:39 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

King was een vijfgangendiner, nu commercieel: Een burger met geconfijte uitjes. Martin ongeveer hetzelfde. Alleen Tolkien en zijn familie lijken een 5-gangen diner te zijn.
Wel mee eens. Al vind ik het als aspirant-schrijver wel ontzettend knap dat King er gewoon 1 á 2 boeken per jaar uit perst. En ze zijn lang niet allemaal slecht. Moet er dan iets fundamenteels mis met je zijn wil je dit kunnen? Zie boeken als The Shining en Misery en noem ze maar op. Dat je het gewoon kunt om steeds nieuwe dingen te bedenken en ze op papier te zetten. Met drugs en zonder. Ik vind dat nog altijd bijzonder knap.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:41:22 #288
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187015993
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Het boek was prima hoor.
Second that!
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:42:40 #289
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187015997
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:23 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]

Ben King fan van het eerste uur, en ik kan je verzekeren die serie is nog niet klaar. Under The Dome wel overigens, maar The Dark Tower niet. Mooi wel om te zien dat King zijn licht laat schijnen over andere projecten naarmate hij wat ouder loopt te worden, zoals Stranger Things.
Ik ben ook een King fan van het eerste uur maar met "The Dark Tower" (laatste deel boekenserie) heeft hij er toch echt een einde aan geschreven. The wind trough the Keyhole is alleen maar een aanvulling op het verhaal.
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:43:44 #290
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187015998
Van Stephen King vind ik eigenlijk alleen die slechte verfilmingen leuk. :@
En ik ben een grote GOT fan, maar Martin mag de schoenen van Tolkien nog niet eens poetsen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:44:08 #291
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187015999
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik ben ook een King fan van het eerste uur maar met "The Dark Tower" (laatste deel boekenserie) heeft hij er toch echt een einde aan geschreven. The wind trough the Keyhole is alleen maar een aanvulling op het verhaal.
Met je eens. Maar ik zie heel veel mogelijkheden om dit verhaal uit te breiden. Niet zozeer in een chronologische volgorde, maar misschien in een compleet gebeuren dat ver voor dit gebeurde. Ik leg het misschien niet goed uit, maar snap je me? Een beetje wat The Stand deed.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:46:54 #292
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187016003
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:41 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]

Wel mee eens. Al vind ik het als aspirant-schrijver wel ontzettend knap dat King er gewoon 1 á 2 boeken per jaar uit perst. En ze zijn lang niet allemaal slecht. Moet er dan iets fundamenteels mis met je zijn wil je dit kunnen? Zie boeken als The Shining en Misery en noem ze maar op. Dat je het gewoon kunt om steeds nieuwe dingen te bedenken en ze op papier te zetten. Met drugs en zonder. Ik vind dat nog altijd bijzonder knap.
Yep, maar King wordt bij series gehaald die zijn visies niet ondersteunen zoals The Dome. Erg jammer, van beide kanten.
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:47:34 #293
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187016005
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:43 schreef Harvest89 het volgende:
Van Stephen King vind ik eigenlijk alleen die slechte verfilmingen leuk. :@
En ik ben een grote GOT fan, maar Martin mag de schoenen van Tolkien nog niet eens poetsen.
Ik vind de wereld van Lord of the Rings ook vele malen, laten we het voor het gemak maar even 'beter' noemen, dan GoT. Toch heeft er iets voor gezorgd dat het boek van R.R. Martin uitermate geschikt was voor het witte doek. Tolkien heeft dat gedaan met films, waar ook heel veel fans sommige delen niet goed vonden, om het maar zacht uit te drukken. Maar King heeft nog nooit zoiets geprobeerd op deze schaal terwijl daar echt wel een potentiële goudmijn ligt in de vorm van The Stand en The Dark Tower.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:48:18 #294
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187016006
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:46 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Yep, maar King wordt bij series gehaald die zijn visies niet ondersteunen zoals The Dome. Erg jammer, van beide kanten.
Maar ook bij Stranger Things, waar het dan weer wel ontzettend goed werkt.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:49:34 #295
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187016010
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:48 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]

Maar ook bij Stranger Things, waar het dan weer wel ontzettend goed werkt.
Speelt in een andere tijd dus beter te begijpen :Y
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:50:06 #296
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187016012
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:49 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Speelt in een andere tijd dus beter te begijpen :Y
In een betere tijd voor King bedoel je?
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:50:47 #297
478286 Stray_cat
Veni, vidi, vagina
pi_187016015
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:50 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]

In een betere tijd voor King bedoel je?
Yep, de jaren 70/80?
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:51:33 #298
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187016017
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:44 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]

Met je eens. Maar ik zie heel veel mogelijkheden om dit verhaal uit te breiden. Niet zozeer in een chronologische volgorde, maar misschien in een compleet gebeuren dat ver voor dit gebeurde. Ik leg het misschien niet goed uit, maar snap je me? Een beetje wat The Stand deed.
Gewoon niet doen want dan krijg je het gelul wat nu met GoT is gebeurd. Maar ja er zijn ook nog geen boeken... :')
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:53:56 #299
467982 Lyzio_NL
Ooit gewoon Lyzio
pi_187016021
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:50 schreef Stray_cat het volgende:

[..]

Yep, de jaren 70/80?
Honderd procent. Dat is King zijn achtertuin. Daar heeft ie zijn beste verhalen geschreven, tijdloze verhalen. Iedereen die Stranger Things voor het eerst zag zei dan ook dat King daar iets mee te maken moest hebben. Wat niet direct waar is. King is een koning in het vertellen van verhalen onder jeugd, voor pubertijd. Dus ST was geen uitzondering. Echter, had hij er niks mee te maken. Althans niet in de mate dat mensen dachten. King heeft heel veel 'one dollar stories', en dat zijn verhalen die ie nooit afgemaakt heeft en voor $1 verkoopt. Stranger Things was daar één van, vandaar zijn invloed in het geheel.
'the world had teeth and it could bite you with them anytime it wanted'
'the man in black fled across the desert... and the gunslinger followed'
Kom loat us nao 't Zuuje goan, woa Vasteloavend is ontstoan
  woensdag 22 mei 2019 @ 01:54:22 #300
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_187016022
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 01:47 schreef Lyzio_NL het volgende:

[..]

Ik vind de wereld van Lord of the Rings ook vele malen, laten we het voor het gemak maar even 'beter' noemen, dan GoT. Toch heeft er iets voor gezorgd dat het boek van R.R. Martin uitermate geschikt was voor het witte doek. Tolkien heeft dat gedaan met films, waar ook heel veel fans sommige delen niet goed vonden, om het maar zacht uit te drukken. Maar King heeft nog nooit zoiets geprobeerd op deze schaal terwijl daar echt wel een potentiële goudmijn ligt in de vorm van The Stand en The Dark Tower.
The Stand is al als mini serie verschenen en er zijn een shitload aan boeken van King verfilmd.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')