quote:
Op zondag 19 mei 2019 16:31 schreef Chia het volgende:[..]
Dus je bent te passief om echt te participeren in een gesprek (je kan ook zelf een onderwerp inbrengen of iemand vragen naar iets dat jou wél interesseert) en daardoor nuchter niet in staat om gewoon normaal contact te hebben?
En je beweert zo rationeel te zijn, maar je komt ondertussen wel met non-issues zoals vet en zout eten terwijl het je daar niet om gaat en feitelijk geen enkel probleem is. Als je zelf oprecht twijfelt of dit bij jou symptomen van een (beginnende) depressie zijn is het ook wel zo rationeel om gewoon naar de huisarts te gaan.
Aangezien je op die suggestie van S_M niet reageert zal dit topic wel meer om het van je afschrijven gaan. An sich niets mis mee, maar op mij komt het daardoor meer over als een beetje klagen over anderen via je eigen opgeklopte issues en niet als een depressie.
Nja, kan best een gesprek een beetje sturen, maar tegenwoordig denk ik bij 95% van de gespreksonderwerpen : tja, wat heeft het eigenlijk voor nut om dit te bespreken?
Bijvoorbeeld 5-6 jaar geleden, kon ik op een feestje, stel het was de dag na de champions league finale, best meepraten over een gesprek als ''Ja die omhaal van Bale, was echt fantastisch. En die vrij Trap van Ronaldo. Ja man, Ronaldo is echt wel beter dan Messi''.
Zo'n onzin gesprek vond ik ergens nog best oke om te voeren. Nu denk ik : wat is het nut om hier over- en weer eigenlijk over te praten? Je ziet iets gebeuren op TV, en de volgende dag herhaal je op een feestje, wat je op TV hebt gezien. Ik ben daarin veel (te) nuchter geworden, in verhouding tot een jaar of 3/4 geleden bijvoorbeeld.
Maar het gaat niet alleen over conversaties. De momenten waarop ik het écht naar mijn zin heb, zijn eigenlijk de momenten waarop ik buiten ben, in de natuur, in mijn eentje. En rond dit tijdstip van het jaar, vooral rond 22:00 's avonds, als het nog niet helemaal donker is, maar wel lekker rustig buiten. Ik ga dan altijd hardlopen, en dat is eigenlijk het enige moment dat ik echt 100% blijdschap ervaar. Of wanneer ik op mijn bootje zit in de polder en ergens dobber met een krantje.
Ik maak me er wel zorgen om, dat ik er niet echt meer van kan genietene. Toen ik 25 was, vond ik het echt leuk om vrienden mee te nemen op mijn boot. Muziek luisteren, soms een wietje roken, slap ouwehoeren. Nu ben ik blij, dat zij er niet bij zijn en lekker rustig alleen. Terwijl ze niet onaardiger zijn gewoorden ofzo.