abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 mei 2019 @ 23:47:26 #1
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186920405
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk niet verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*

Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_186920479
@NicolasJoy, toen ik mijn vriend ontmoette dacht ik gewoon dat hij eind 20 was :') Maar we merken er allebei eigenlijk vrij weinig van, soms denk ik jeuzes je bent nu wel echt een fucking klein kind maar dat denkt hij ook vaak van mij _O- denk dat we wel een beetje gelijk op gaan.. Kwa uiterlijk lijk ik veel jonger en hij lijkt veel ouder. En merk helemaal niks van het leeftijdsverschil nu met kind, hij bekijkt alles vrij nuchter en ik ben de stukken minder nuchtere moeder *) denk dat dat ook niet echt met leeftijd te maken heeft. Beterschap voor spookje trouwens :*

@Helsinki, je hebt het juiste gedaan :* soms wordt je inderdaad even wanhopig/radeloos en dit is het beste wat je kan doen. Kind weg leggen en even een moment voor jezelf!

Zat dit hele bericht te typen en kreeg toen “sorry je hebt het recht niet om...” _O-
pi_186921259
Overigens lees ik dat je met die loopstoel moet stoppen als hij verticaal kan bewegen (opstaan, neem ik aan?) of zijn voetjes op het frame kan zetten. Dit doet hij beiden al best wel een tijdje. Maar hij loopt niet op zijn teentjes, het is echt meer met platte voetjes; hij staat op, schuift het stoeltje naar voren en gaat dan weer zitten.
Maar goed, als dit idd niet gezond is, gaat hij gewoon naar zolder zoals gezegd.
Mevrouw ToT is alleen nogal van het opruimen en het matje waar hij op kan zitten verdwijnt weer telkens! _O- Daarom leek dat loopstoeltje me ook handig; dan is hij lekker fysiek bezig en het verdwijnt tenminste ook niet zo snel! :T
Verder hebben we het huis al aardig baby-proof ingericht; geen tafelkleden die naar beneden gerukt kunnen worden en de breekbare handgeschilderde beeldjes van draken zijn al een meter hoger weggezet. :P Alleen kwam ik er laatst achter dat hij kaarsen wel erg leuk vindt! :')

Dat blad was al gauw een kwartslag gedraaid en 1 van de kaarsen werd ook al snel omgegooid.
(Die kabels op de achtergrond ga ik binnenkort ook wegwerken.)
pi_186922700
Bij de oudste had ik ook een loopstoeltje gekregen en werd het afgeraden door zijn fysio :) Li heeft trouwens ook geen enkele interesse in lopen of staan ;)

Oja! Rietjesbeker en korting! Ik weet wat ik morgen straks ga doen ;)

Prima gedaan hoor Helsinki. Even op een veilige plek leggen en zelf tot rust komen. Ik heb dat ook regelmatig nodig.

Leuk hè Tot, ontdekkende baby’s ;)

Li is nog steeds goed ziek fuchsia :* gisteren weer bij de huisarts geweest want al drie dagen hoge koorts (en nu weekend natuurlijk). Nog steeds echt blauwe handjes en voetjes tijdens de koortspieken, ziet er zo eng uit. Nu weer met een ontroostbaar kacheltje naast me, wachtend tot het zetpilletje gaat werken. Zo zielig.
pi_186922964
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 23:41 schreef Helsinki het volgende: Bedankt O+. Wel zonde, want dan gaan we hem inderdaad niet gebruiken. Maar dat is heel lastig om tegen mijn moeder te zeggen. Ze was zo enthousiast.Een keer voor op de foto dan maar :+.
Herkenbaar. Wat ik vaak doe is vertellen dat ik erover gelezen heb en een linkje naar een onderzoek doorsturen. Dan kan ze het zelf ook lezen en dan kom ik al snel minder over als ‘aansteller’ of ‘wat overdreven’ :Y. Mss een tip :).

Loj wat eng joh met die blauwe handjes en voetjes, heb ik nog nooit gehoord. Ik hoop dat Li zich snel beter voelt.. :*. Zo sneu altijd als ze zo ziek zijn.
pi_186923090
Als 10 minuutjes op een dag niet erg is dan zet je hem er toch af en toe in als je moeder op visite is Helsinki ;)

Arme Li, beterschap :*
pi_186923302
@Aure, echt wijzer niet. Met pillen is het onder controle en zonder bloed ik zowat dood :'). Het lijkt nu iets te normaliseren, mag ook wel, want het speelt al sinds dinsdag. Dan is het een kwestie van de volgende cyclus afwachten en kijken of het dan weer zo gaat. Zo ja, dan moet ik volgens de ha aan een of andere vorm van hormonale anticonceptie. Daar zit ik alleen echt totáál niet op te wachten (en ik heb het ook niet nodig aangezien mijn teerbeminde dat permanent op zich heeft genomen O+) Ik vind het ook vreemd dat dat meteen de conclusie is, terwijl er verder totaal niet gekeken is wat de oorzaak zou kunnen zijn. Dat bespreek ik tzt dan wel met m’n eigen huisarts, voor ik mezelf weer vol hormonen pomp.

@Loj, wat sneu voor je kleintje. Het klinkt heel naar. Hopelijk gaat het gauw over.

@Helsinki, goed gedaan. Logisch dat het allemaal nog met ups en downs gaat :*

Over leeftijdsverschil: ik scheel 6 jaar met mijn man. Daar merk ik niks van, behalve dan dat ik wel eens moet slikken als we ineens de 50e verjaardag van een vriend van hem vieren. Ik bedoel: als je vrienden al 50 worden, dan word je wel oud :+ (De meesten zijn begin 40, maar toch :P) Zelf ben ik uiteraard nog een fris groen blaadje *)

Hoe gaat het met @Peacefull en @coccinelle en @Philomijn?
pi_186923672
Soort van late reactie op de tags :P het meeste over een loopstoeltje is wel al gezegd. Buiten de directe nadelen van zo’n ding is er ook nog indirect een nadeel. Een baby heeft op een dag beperkt de tijd om motorisch vrij bezig te zijn, buiten het slapen, eten, mee op stap gaan om. De tijd die ze in een loopwagen doorbrengen kunnen ze dus niet gebruiken voor andere motorische activiteiten. Zoals leren rollen, tijgeren, kruipen, gaan zitten etc. Baby’s die veel tijd doorbrengen in een loopwagen krijgen daardoor een ander bewegingspatroon met minder draaibewegingen in de romp.

Spelen op de grond biedt zoveel meer voordelen. Wij hebben een groot speelkleed van de Hema (ze noemen het daar vakantieplaid) en slepen het overal mee naar toe. Ideaal ding, alleen Sofie en de teckel zijn wel eens vergeten voor wie die bedoeld is... :s)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat naar dat Li nog steeds zo ziek is! Hopelijk slaat dit snel weer om naar een vrolijke baby.

Jentin; mocht je volgende menstruatie weer zo zijn dan zou ik zeker een doorverwijzing naar de gyneacoloog vragen. Direct aan hormonale anticonceptie klinkt als een erg makkelijke oplossing van de huisarts en vooral als symptoombestrijding. Maar hopelijk is het allemaal niet nodig en is volgende keer weer normaal.

Wij zijn een week op vakantie en het is echt heerlijk! Sofie brengt kilometers door in de draagzak tijdens het wandelen. En heeft in het zwembad zo’n lol. We hebben steeds het hele peuterbad gedeelte voor onszelf en Sofie kruipt ondertussen lekker rond. Aan de rand van het badje trekt ze zich nu ook op tot stand. En ze heeft gevaren op een bootje O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Manager PR/Moderator zaterdag 18 mei 2019 @ 09:18:34 #9
269689 crew  Viv
pi_186923913
Wij hadden de uitzondering op de regel qua loopstoeltjes, omdat onze dochter bij 17 maanden nog niet kon staan:
quote:
0s.gif Op maandag 19 maart 2018 23:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
Omdat ze qua ontwikkelingsfase nu in de gevoelige periode zit voor het oefenen met lopen, terwijl ze nog niet kan staan (ook niet met zo'n babyrollator). En het verschil met die baby's van 9 maanden waar de loopstoeltjes voor gemaakt worden is dat ZZ's heupjes wél al goed ontwikkeld zijn. Zoiets :Y) (mijn man was erbij vanmiddag, ik niet).
Ik me helemaal verkneukeld om zo'n hysterisch ding "legaal" in huis te mogen hebben O+ , bleek er op marktplaats in de buurt alleen een simpele witte te krijgen (anticlimax #1), en vond ze het echt vreselijk om erin gezet te worden, dus ze heeft er nog geen 2 meter in afgelegd (anticlimax #2). :')
pi_186924718
Misschien ben ik spuit 11 hoor, maar zo’n loopwagentje waar ze in zit mag niet, maar dit

mag wel? Of ook niet? Want wij hebben ook zo één gekregen.

@Takkie88 fijn dat jullie zo aan het genieten zijn :) wat is Sofie leuk O+

@Loj jeetje wat klinkt dat eng zeg.. hoop dat ze heeeel gauw weer beter is :*

Oh en @ de mensen die al een lopende baby hebben; staat jullie tv ‘vast’? Ik heb ergens gelezen dat die ook vast moet aangezien de hummels de tv van de meubel af kunnen trekken?
En met planten? Staan die ook nog bij jullie op de grond of gewoon hoger gezet?
  zaterdag 18 mei 2019 @ 10:32:22 #11
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186924806
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Ik dacht eraan om een linkje te sturen naar artikel consumentenbond en dan meteen een alternatief in de vorm van een loopwagentje te brengen met als bonusargument dat het een leuk cadeautje is voor zijn eerste verjaardag (eigenlijk wilde ze die stoel dan pas geven maar ze is wat advertentiegevoelig (lol, ik heb het niet van een vreemde). Verwacht dat ze toch wel even best beledigd zal zijn, maar ja.
  zaterdag 18 mei 2019 @ 10:38:43 #12
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186924889
Beterschap daar, Loj :*. Wat zal dat naar zijn om te zien.

Takkie, hier ook een moeilijk groot huisdier (Large Labradoodle) die gerust op zijn mini speelkleedje gaat liggen en dan met een diepe zucht vertrekt als je er wat van zegt :D. Mooi kleed; zeker dat formaat!

Framblij, onze tv staat hier op een dressoir en daar kan hij niet zomaar bij. Plantjes hebben we op vensterbanken en er is een tafeltje met daarop een grote ficus. Daar ga ik nog tegen die tijd wat mee doen :+. Ik wilde eigenlijk een ander tv-meubel maar deze is juist wel praktisch denk ik.
pi_186925079
@Framblij89 zo’n loopwagentje mag wel hoor. Er achter lopen wel het liefst pas als ze zelf kunnen gaan staan. De voorkant van het wagentje is natuurlijk al veel eerder leuk.

Nu Sofie zich tot staan gaat optrekken moeten we de woonkamer nog maar eens door kinderogen bekijken. Tv staat op een laag dressoir los, maar wel vrij ver naar achter. Een baby trekt dat toch niet zo snel van de kast af? Ze had wel pas geleden de knopjes van de stereo-installatie ontdekt. En tot haar grote schrik ook de aanknop :P
pi_186927941
Wij hebben al een babyproof woonkamer. Blijkbaar zijn wij gewoon saai ;) We hebben alleen deze week van die kindveilige klepjes in de lage stopcontacten gedaan.
Er is wel een open haard in de woonkamer maar daar staat een gaasding voor en die is nooit aan als Juul beneden is.

Het enige niet babyproof in de woonkamer is B :) Die laat nog steeds te veel slingeren.

Juul wil nu vooral staan, ze wiebelt als een uhm uhm nou ja wiebelige baby maar trots dat ze steeds is. Ze trekt zich zelf op tot op haar knieen en soms komt ze tot staan. Als je haar handen vastpakt, gaat ze meteen staan.

Wat naar nog steeds Loj, ik vind het al vervelend lezen zeg maar. Slaapt ze wel een beetje?

Pfff wel fijn dat de pillen werken jentin, maar hopelijk kan je snel zonder.

Leeftijd: ik ben 38 (bijna 39), vrouw is 36 (bijna 37).
Veel van mijn vrienden zijn 40 of worden dat bijna. Ze vinden het allemaal een ding. Ik heb dat niet zo.
Zo was ik gisteren uit eten met een vriendin en vertelde dat ik dit jaar wel mijn verjaardag vier. Ze reageerde heel verbaasd 'Je wordt toch nog geen 40?'. Ik heb niet zoveel met leeftijd en bepaalde mijlpalen geloof ik. Ja bij mijn kinderen.
pi_186929997
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 08:18 schreef Jentin het volgende:
@:aure, echt wijzer niet. Met pillen is het onder controle en zonder bloed ik zowat dood :'). Het lijkt nu iets te normaliseren, mag ook wel, want het speelt al sinds dinsdag. Dan is het een kwestie van de volgende cyclus afwachten en kijken of het dan weer zo gaat. Zo ja, dan moet ik volgens de ha aan een of andere vorm van hormonale anticonceptie. Daar zit ik alleen echt totáál niet op te wachten (en ik heb het ook niet nodig aangezien mijn teerbeminde dat permanent op zich heeft genomen O+) Ik vind het ook vreemd dat dat meteen de conclusie is, terwijl er verder totaal niet gekeken is wat de oorzaak zou kunnen zijn. Dat bespreek ik tzt dan wel met m’n eigen huisarts, voor ik mezelf weer vol hormonen pomp.

@:loj, wat sneu voor je kleintje. Het klinkt heel naar. Hopelijk gaat het gauw over.

@:helsinki, goed gedaan. Logisch dat het allemaal nog met ups en downs gaat :*

Over leeftijdsverschil: ik scheel 6 jaar met mijn man. Daar merk ik niks van, behalve dan dat ik wel eens moet slikken als we ineens de 50e verjaardag van een vriend van hem vieren. Ik bedoel: als je vrienden al 50 worden, dan word je wel oud :+ (De meesten zijn begin 40, maar toch :P) Zelf ben ik uiteraard nog een fris groen blaadje *)

Hoe gaat het met @:peacefull en @:coccinelle en @:philomijn?
Ha, viel het op dat ik wat afwezig was ja? ;)
Op zich gaat het hier goed hoor! Na 1,5 maand van veel ziek zijn, met oa het Noro-virus, lijken we nu weer in wat rustiger vaarwater te komen qua gezondheid.
M heeft nu al twee ondertanden, één boventand, heeft het tijgeren ontdekt en zit en staat het liefst de hele dag (met onze hulp). Vast voedsel moet hij absoluut niks van hebben, dus daar stoeien we nog even mee. Voor de rest een heeeeerlijk kind O+
Ik werk nu tot de zomervakantie een dag extra om de gaten op school op te vangen na een plotseling vertrek van een collega. Dus geen tijd om echt mee te lezen en te reageren :)
pi_186932957
Bij welke temperatuur zouden jullie sowieso naar de huisarts(enpost) gaan?

We schieten hier heen en weer tussen de 38,5 graden en 40,5 graden. Merendeel van de tijd zit ze tussen de 39,2 en 40,2. Van badend in het zweet wakker worden naar rillend in onze armen. Vlekjes op haar buik.. Dus afwachten of het een vlekjesziekte is, waterpokken of misschien wel gewoon een griepje..
  zaterdag 18 mei 2019 @ 19:31:33 #17
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186933008
Ik kom me hier melden :W
Onze zoon is morgen alweer een week oud en hij is zo leuk en mooi O+
Foknaam: Koert.
Op zich gaat het allemaal goed, het is onze eerste dus het is nog erg wennen allemaal maar borstvoeding/geboortegewicht/ herstel van de bevalling gaat goed. Vandaag voor het eerst met hem naar buiten geweest.
Alleen die hormonen, dat is wat minder }:|
pi_186933036
Congrats @Ceviche O+ Veel schommelingen?
  zaterdag 18 mei 2019 @ 19:41:23 #19
346653 Ceviche
pi_186933252
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 19:32 schreef NicolasJoy het volgende:
Congrats @:Ceviche O+ Veel schommelingen?
Ja best wel. Komt ook wel door vermoeidheid en het ligt een beetje in m'n karakter, maar menig traan is al geplengd.
Eerst vooral boosheid op random mensen (ziekenhuis, vk, m'n moeder), nu vooral dat ik m'n buikbaby mis (al is hij buiten de buik veel leuker) en dat ik er tegenop zie hem ooit naar het kdv te brengen (lekker relevant op dit moment) :')
Gelukkig is het maar een klein deel van m'n dag dat ik me hier druk om maak :P
pi_186933415
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 19:29 schreef NicolasJoy het volgende:

We schieten hier heen en weer tussen de 38,5 graden en 40,5 graden. Merendeel van de tijd zit ze tussen de 39,2 en 40,2. Van badend in het zweet wakker worden naar rillend in onze armen. Vlekjes op haar buik.. Dus afwachten of het een vlekjesziekte is, waterpokken of misschien wel gewoon een griepje..
Als jij je ongerust maakt zou ik gewoon even bellen.

Toen in december heb ik gebeld omdat Jip al 3 dagen koorts had, slecht ging drinken en suf werd. Dus niet perse bij een bepaalde temperatuur, maar het voelde gewoon niet goed meer om niet te bellen.

Welkom Ceviche!

Hmm hopelijk blijft het hierbij Jentin en is het de volgende keer weer genormaliseerd. En ik zou geloof ik ook niet zo snel aan de hormonen willen zonder exact te weten wat er aan de hand is. Tegen die tijd misschien toch om een doorverwijzing naar een gynaecoloog vragen..

Heerlijke foto's Takkie! Wij hebben ook een groot kleed van de HEMA op de vloer liggen. Niet dat hij daar nog op blijft :') Maar het ziet er wel gezellig uit :D

Jip staat steeds vaker los, wel elke keer maar een paar seconden, ik denk max 5 seconden achter elkaar. Maar je merkt echt goed dat hij met de dag stabieler staat. Benieuwd wanneer hij de eerste stappen los durft te zetten. Zal nog wel even duren. En over 2 weken is ie gewoon een jaar. Ik vind het maar bizar.
pi_186933548
Welkom en gefeliciteerd Ceviche!
  zaterdag 18 mei 2019 @ 20:20:52 #22
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186934296
Welkom ceviche!

En ik bel als ik het niet meer vertrouw. Daar hangt voor mij geen getal aan, gaat op gevoel.

Ik merk dat ik struggle met de vele veranderingen tegelijk. Manlief een nieuwe baan (en dus elke zaterdag werken en in de komende 5 weken ook nog drie zondagen), een aankomende promotie op kantoor, prul die ineens gaat huilen als ik buiten beeld ben en de hele kamer door rolt en tijgert... Ik vind het allemaal zo veel ofzo. Ik krijg het niet helemaal op een rijtje in m'n hoofd.

Aan de andere kant was ik vandaag de hele dag alleen met prul en hebben we eerst nog heerlijk een dik uur in ons grote bed geslapen, heeft ze goed gegeten, twee keer gepoept, hebben we gewandeld en heeft ze ook nog twee keer een serieuze dut in bed gedaan. Het was dus eigenlijk een heerlijke dag...
En toch ben ik dan zo druk in m'n hoofd. Denk dat de internist me dan ook volgende week gaat vertellen dat m'n schildklier weer te snel werkt. Dan wordt het beslissen of ik weer aan de medicatie wil of dat ik voor een behandeling met radioactief jodium ga... Lastig -O-

Verder nog een vraag;

Wat houden jullie aan qua momenten om nieuw voedsel te introduceren? Prul is overmorgen een half jaar (waaaaar blijft de tijd?) en eet tot nu toe voor de lol elke dag groente of fruit. Vandaag heeft ze voor het eerst allebei gehad. Het gaat er met smaak in en ze vindt het hartstikke leuk om te eten... Moet ik dan al wat meer gaan geven dan de drie eetlepels per dag die ze nu krijgt? En moet ik stoppen met pureren en gaan prakken ofzo?

Ze krijgt peer, appel, broccoli, bloemkool en zoete aardappel tot nu toe. Wortel raakt ze heel erg verstopt van, dus dat laten we nog even weg.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186934749
Welkom en gefeliciteerd idd Ceviche! :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 20:20 schreef Tink89 het volgende:

Wat houden jullie aan qua momenten om nieuw voedsel te introduceren? Prul is overmorgen een half jaar (waaaaar blijft de tijd?) en eet tot nu toe voor de lol elke dag groente of fruit. Vandaag heeft ze voor het eerst allebei gehad. Het gaat er met smaak in en ze vindt het hartstikke leuk om te eten... Moet ik dan al wat meer gaan geven dan de drie eetlepels per dag die ze nu krijgt? En moet ik stoppen met pureren en gaan prakken ofzo?

Ze krijgt peer, appel, broccoli, bloemkool en zoete aardappel tot nu toe. Wortel raakt ze heel erg verstopt van, dus dat laten we nog even weg.
Rot van je struggles met die veranderingen en de onzekerheid met je schildklier! -O-
Wat deze bovenstaande vraag betreft: ikzelf probeer gewoon van alles.
Met 5 maand kreeg mini-ToT al een half potje Olvarit groente per dag. Fruit begonnen we een maandje later mee; geprakte banaan, of geraspte peer door een pyjamapapje heen )met schil en al).
Ik hou globaal aan wat er op sommige websites staat, maar begin meestal ietsjes eerder met sommige dingen. Eerst kleine beetjes om zeker te zijn of het goed gaat, en later gewone porties. :)

Prakken doe ik wel, maar gewoon dat het wel nog wat structuur heeft zodat hij geen afkeer krijgt tegen stukjes en ook wat te doen heeft met het eten om de nodige spieren wat te trainen. :)
Verstopping door wortel heeft mini-ToT ook last van. Althans niet direct een verstopping, maar wel echt KEIharde ontlasting.
pi_186934952
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 19:29 schreef NicolasJoy het volgende:

Hangt voor mij geen getal aan vast, de temperatuur schiet vaak erg omhoog bij babies en kinderen.
Ik bel als ik het echt niet vertrouw, vaak wacht ik liever niet te lang af en bel ik ook wel eens om te vragen waar ik op moet letten, hebben ze wel begrip voor :)

Welkom Ceviche en gefeliciteerd! Die klote hormonen ook :( om de kleinste en gekste dingen druk maken.

@Tink89 misschien ben ik niet helemaal het goede voorbeeld daarin, want hou me niet echt aan hoeveelheden. Toen we net met vast voedsel begonnen gaven we wel 3 dagen achter elkaar hetzelfde, de ene keer vrat ze dan een half potje, de andere keer niet, dan weer wel. Nu geef ik eigenlijk gewoon alles wat ze mag hebben op random momenten, en naar behoefte. En vaak is het nog steeds wel een paar dagen hetzelfde omdat ik dan weer teveel heb gemaakt haha.
En pureren doe ik ook nog :@ banaan prak ik, maar bijv bloemkool en broccoli is aardig irritant om te prakken haha dus dat pureer ik. Aardappels wil ze echt (nog) niet, maar die prakte ik ook.
Ze eet sowieso elke dag brood, en als ze ergens niet tegen kan dan merken we dat ook vanzelf wel, we hadden bijv laatst avocado geprobeerd maar toen heeft ze bijna heel de avond scheten gelaten en liggen spoken dus dat geven we niet meer.
pi_186936508
Heerlijke foto zeg Takkie O+

Haha, herkenbaar Exode. Onze woonkamer is echt wel kinderproof, behalve Ow en Js! Dus voorlopig kan ik echt nog niet zonder mijn box (die de vorige keren heel snel weg was ;) ). Tv staat hier niet vast, dat is afleid projectje :)

Fijn om te lezen Peach, en lerarentekort hè..

Zielig NJ :’( Ze zeggen altijd, beter een keer teveel bellen dan te weinig. Je kan ook alleen bellen voor overleg hè :) . Ik heb woensdag ook gebeld met de huisarts omdat ik twijfels had. En ik ben gisteren weer geweest omdat er niets van verbetering was.
Nog steeds niet trouwens, dus als het nodig is ga ik (uiterlijk) maandag weer.
Oh en ik weet even niet wie het vroeg, maar ze slaapt nog slechter dan anders. Alleen op mij, dus als je wallen ziet lopen? Dat ben ik _O-

Gefeliciteerd Ceviche! O+

Dat gaat snel Aure! O+

Tink, eten aanbieden gaat hier steeds sneller. Het wordt ook heel snel veel meer. “Gewoon” kijken naar de behoeften. Li eet heel graag en lijkt ook veel honger te hebben. Dus die eet echt al heel veel mee met ons :) En zo gaf ik aan Ow en Js bijna alleen maar rapley, Li raakt daar gefrustreerd van (maar ze is ook nog tandloos itt de jongens) dus die krijgt veel meer gepureerd.
pi_186959946
We hadden een slaperig Spookje.. Gisteren van 19:00-22:00 ongeveer. Fles erin en vervolgens van 23:00-10:00. Nu alweer gapen, wrijven en moe.. Ze lijkt iets beter in haar hum, maar 's ochtends altijd beter dan 's avonds toch..
pi_186959965
@Wallen of eh.. @Loj O-) Sterkte dan..Hopelijk snel beter..
pi_186961127
Yes!
Koortsvrij meisje! Bizar hè, hoe snel dat dan opeens kan gaan.
Alleen nu is ze haar stem kwijt van al het huilen en hoesten afgelopen dagen ;)
pi_186966245
Ik blijf er bij; die oogjes hebben echt wel wat Aziatisch! :)

SPOILER
pi_186966508
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 11:56 schreef Loj het volgende:
Yes!
Koortsvrij meisje! Bizar hè, hoe snel dat dan opeens kan gaan.
Alleen nu is ze haar stem kwijt van al het huilen en hoesten afgelopen dagen ;)
Wat fijn dat het beter gaat! Hopelijk is ze snel weer helemaal haar vrolijke zelf!
  zondag 19 mei 2019 @ 17:00:49 #31
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186966822
Wat fijn Loj!

En NJ, wat lijkt me dat heerlijk, zo'n slaperig baby'tje.

Ik voel me mislukt vandaag. Gisteren drie keer lekker geslapen (1 x bij mij in het grote bed, 2 keer in haar eigen bed) en vandaag lukt het niet. Niet bij mij, niet in de auto, niet in bed, niet in de wagen... En dat terwijl prulleke doodmoe is. Ik vroeg net aan m'n man wat ik verkeerd doe en hij zegt dan heel lief dat ik helemaal niks verkeerd doe enzp, maar toch: niks lukt vandaag.

Nu gaat hij maar met haar wandelen, zodat ik even kan bubbelen en koken. Hopen dat het vannacht beter gaat dan de afgelopen nachten, waarin het steeds een uur of drie duurde om haar in slaap te krijgen en ze vervolgens middenin de nacht ging spoken.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_186969846
Het slaperige is niet verkeerd, maar ik vrees wel dat het echt van de koorts is. We zitten nu al bijna aan drie dagen dat ze amper onder de 39 graden komt. Vanochtend wel beter in haar hum, maar nu echt weer minder vrolijk. 't is wat..

Klote dat het even niet wil @Tink89 maakt toch erg onzeker dan.. Zit ze niet ook net rond zo'n sprong/mentale ontwikkeling dat het allemaal moeilijk gaat?
pi_186970675
@NicolasJoy zo ze heeft aardig wat geslapen zeg, drinkt ze wel goed?

@Tink89 idd klote dat het allemaal niet zo lekker loopt.. heeft ze nog last van haar oortjes of gaat het wat beter?

Hier gaat het ook niet zo chill, frummel doet weer haar hazenslaapjes, en we zijn nu ook alweer een uur verder en mevrouw slaapt nog steeds niet en ziet er niet naar uit dat ze snel in slaap gaat vallen :O
En als ze uiteindelijk in slaap valt duurt het een half uur voordat er weer oorverdovend gegil uit de kamer komt. Lastig.

@ToT Je kan het idd wel zien! Knap gozertje O+
pi_186971282
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 17:00 schreef Tink89 het volgende:
Wat fijn Loj!

En NJ, wat lijkt me dat heerlijk, zo'n slaperig baby'tje.

Ik voel me mislukt vandaag. Gisteren drie keer lekker geslapen (1 x bij mij in het grote bed, 2 keer in haar eigen bed) en vandaag lukt het niet. Niet bij mij, niet in de auto, niet in bed, niet in de wagen... En dat terwijl prulleke doodmoe is. Ik vroeg net aan m'n man wat ik verkeerd doe en hij zegt dan heel lief dat ik helemaal niks verkeerd doe enzp, maar toch: niks lukt vandaag.

Nu gaat hij maar met haar wandelen, zodat ik even kan bubbelen en koken. Hopen dat het vannacht beter gaat dan de afgelopen nachten, waarin het steeds een uur of drie duurde om haar in slaap te krijgen en ze vervolgens middenin de nacht ging spoken.
Gebeurt soms. :)
In het algemeen slaapt mini-ToT echt prima, maar soms moeten we ook echt lange tijd met hem in de weer zijn voor hij echt kan slapen.
In het ergste geval is het even een tijdje laten huilen (klein beetje negeren) en dan in een wandelwagen mee gaan wandelen.
We geven hem het liefst zo veel mogelijk aandacht, maar als hij echt moet slapen houdt hem dat actief.
pi_186971365
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 20:03 schreef Framblij89 het volgende:

@:ToT Je kan het idd wel zien! Knap gozertje O+
:D Haha, dank je! :D
pi_186973395
Beterschap voor de kleine meid, NJ!

@Tink89 :* Zwaar, zo’n dag.

@Loj, zo fijn dat de koorts weg is!

Mijn baby kan ineens zelf gaan zitten, superstabiel blíjven zitten en trekt zich op tot ze op haar knietjes zit. Heel soms schiet er dan zelfs al een voetje onder. Ik weet niet wat ik zie. Tis zo’n lekker ding. Gisteren zaten we met vrienden een uur op een terrasje te genieten van de zon en ze zit er dan zo gezellig bij te kletsen en te lachen en mee te eten. Zo knus. En ze kan in haar handen klappen als we zeggen ‘klappen!’ en ze doet haar handjes in de lucht met een suuuuuperbrede grijns als we ‘hoera’ zeggen. Deze dame is klaar voor haar verjaardag :D (over minder dan drie weken :o)
pi_186974108
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 21:43 schreef Jentin het volgende:
Beterschap voor de kleine meid, NJ!

@:tink89 :* Zwaar, zo’n dag.

@:loj, zo fijn dat de koorts weg is!

Mijn baby kan ineens zelf gaan zitten, superstabiel blíjven zitten en trekt zich op tot ze op haar knietjes zit. Heel soms schiet er dan zelfs al een voetje onder. Ik weet niet wat ik zie. Tis zo’n lekker ding. Gisteren zaten we met vrienden een uur op een terrasje te genieten van de zon en ze zit er dan zo gezellig bij te kletsen en te lachen en mee te eten. Zo knus. En ze kan in haar handen klappen als we zeggen ‘klappen!’ en ze doet haar handjes in de lucht met een suuuuuperbrede grijns als we ‘hoera’ zeggen. Deze dame is klaar voor haar verjaardag :D (over minder dan drie weken :o)
Haha leuk! :D ^O^
pi_186974562
Tink, vervelend als er zo’n dag tussen zit. Volgens mij heeft elke baby wel eens zo’n dag (of meerdere) dat ze niet in slaap te krijgen zijn. Fijn dat je prul vanavond even uit handen kon geven aan je man. Dat heeft weer energie om door te gaan.

Jentin; wat knap van Phi! Lijkt me zo schattig die hoera! En ook al bijna 1! Hoe dan?
Ik steek nog even een paar weken m’n kop in het zand :+

Sofie heeft de vakantie ook goed benut: in het zwembad trok ze zich op tot stand. Klimt op handen en knieën een verhoging op. En ze kwam vandaag zelfstandig van lig naar zit. Tijd om naar huis te gaan anders is ze veels te snel baby-af :P
Maar we mogen nu wel gaan fietsen! *O*
pi_186978767
Jentin oh wat heerlijk !! Jeetje al bijna 1 ? Nee toch dat kan echt niet haha :D takkie jij ook al zo snel; lekker genoten dus?? Wij vertrekken vandaag naar center parcs; ik ben zo benieuwd hoe Tijn het zal vinden. Heb er ontzettend veel zin in :D

En we zijn op het punt gekomen dat smorgens vroeg een fles dikke tranen oplevert maar brede grijns als ik dan met een boterhammetje aankom.. en kirren dat ie dan doet :') Ik vind het nogal dubbel; want in mijn hoofd hoort ie toch nog echt gewoon een flesje te krijgen smorgens maar het is echt vechten dit.......... -O- En in de middag drinkt ie hem wel helemaal op; maar smorgens.. nope... Ik geef er maar aan toe; ik heb liever dat ie iets op heeft dan helemaal niks :@
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_186978948
Jentin, kan je even checken of ze een mobieltje in haar romper verstopt? Doe ik dat bij Juul ook even. Het is net alsof ik over Juul lees nu :D Volgens mij bellen ze elkaar stiekem _O- Even de aankomende ontwikkelingen doornemen.

Zelf gaan zitten is de bomb nu en als ze iets ziet waar ze zich aan op kan trekken moet ze daarheen. Hoppa op de knieen en dan 1 beentje eronder. Ze doet dat helaas ook bij dingen waar je aan optrekken geen goed idee is....kortom ze ontwikkelt ook haar valskills.
Kruipen doet ze nog niet, B heeft 2 dagen gekropen en toen ging hij staan en lopen. Wie weet volgt zij dat pad ook wel.

Wat fijn dat de koorts weg is Loj, hoe is de nacht gegaan? Wat slaap kunnen pakken?

NJ, hoe gaat het vandaag? Koorts wat gezakt?
pi_186979405
Wat leuk dat ze zelf zit @exode :D

Veel plezier in centerparcs priemgirl! En laat dat flesje in de ochtend maar vallen dan :) ze bepalen het zelf maar al te goed, snap dat het in je hoofd nog zo ‘hoort’ maar op een gegeven moment moeten ze toch flesjes laten vallen.

Hier gaat het echt fucked up, frum is vannacht 30x wakker geworden, en elke keer als ik haar handje los liet werd ze weer wakker... :{ en nu net ben ik 1.5 uur bezig geweest om haar in slaap te krijgen, sliep ze eindelijk, na 5 minuten weer wakker }:|.
pi_186979716
Veel plezier Priem! En wat Framblij zegt, ooit zal ie toch moeten vervallen, dus als Tijn nu aangeeft die fles niet meer te willen zou ik hem er af laten. Hoeveel flessen krijgt ie daarnaast nog?

Framblij :* Wat shit zeg, is ze ziekig? Hopelijk vannacht een betere nacht.

Exode en Jentin, jullie meisjes :D Een soort tweeling op afstand :P Leuk he al die ontwikkelingen. Ik geniet er echt intens van.

NJ hoe gaat het nu bij jullie? Is ze nog steeds zo koortsig?

Jip is ook weer een beetje ziek (veel snot, nare hoest en koorts), maar wel gezellig verder dus heb hem wel naar de opvang gedaan met een paracetamol :@ Haal hem vanmiddag wel iets eerder op. Ben echt blij dat ik flexibel werk heb, maar continu vrij nemen als hij ziek is kom ik ook niet altijd mee weg, behalve als hij echt zielig ziek is natuurlijk.
pi_186979757
Even denken... Om 12u fles 150 (wat ie ook nooit op heeft); rond 15 a 16 fles 180 wat meestal wel helemaal op gaat; om 19u avondfles van 120 a 150 en dan rond 22u nog eentje van 120 ongeveer... Smorgens fruit; gaat super goed op.. smiddags boterham met boter die op paar stukjes na ook op gaat; en savonds groente aardappels (en sinds gisteren ook vlees :P ); en ik maak hier altijd ruim; dus rond 250 a 300gr wat ie ook praktisch helemaal op eet.. dus vlg mij komt ie verder echt niks te kort.. Alleen dan 's morgens na een hele nacht dan wil ie dus niks en dat vind ik lastig :@
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_186980070
@Aure nee verre van ziekig haha, ze breekt de hele tent af en is ontzettend druk en vrolijk. Hoe dan? Met zo weinig slaap? Hoop dat ze zo wel weer even 2 uur weg tukt anders wordt het wel een heeeeele lange dag :O

@PriemGirl ohh nou dan komt ie op ongeveer 600 per dag, dat is toch voldoende *) lust hij ook water of thee? Ze hebben van de kleine keuken kinderthee, smaakt naar mango en nog iets.. frum vindt die dus helemaal niet lekker maar miss kan je zoiets ook proberen!
Hoe oud is ie?
pi_186980503
Water wel geprobeerd maar nog weinig succes. We nemen de beker nu ook mee op vakantie om nog meer te oefenen in ieder geval. Hij is nu 7 maand. Thee haha ok grappig; kan ik ook altijd proberen natuurlijk. Ja is 600 voldoende? Jeetje ik vind het echt moeilijk soms met gewoon eten er bij verder haha; gewoon geen idee meer wat ie verder van melk nog 'nodig' heeft. Thx aure en framblij :D
pi_186980788
Ik gebruik deze altijd als een soort richtlijn:

Hoe ga je van oefenhapjes naar mee-eten met de pot? Hieronder zie je een voorbeeld van een opbouwschema voor je baby. Het geeft een idee hoe het kan gaan, maar niet ieder kind is hetzelfde. Sommige kinderen zullen al eerder wat meer op kunnen. Bij andere kinderen zal het wat langzamer gaan. Bij kinderen die wat later beginnen met oefenhapjes kan het schema wat opschuiven. Ook het aantal melkvoedingen is een voorbeeld.

Ik hou niet heel erg vast aan al die hoeveelheden hoor, maar ik vind het altijd fijn om een richtlijn te hebben waar ik af en toe es een blik op kan werpen :P

Maar volgens mij zit je helemaal prima met de hoeveelheid melk die Tijn verder binnen krijgt! Lekker je baby volgen hoor :)
pi_186981796
Van gezellig ziek tot zielig ziek -O- werd net gebeld door de opvang dus ik ga hem nu ophalen. Sneutje ;(
  maandag 20 mei 2019 @ 13:51:26 #48
346653 Ceviche
pi_186982990
Priem, veel plezier!

Beterschap voor de zieke baby's ;(

Jullie baby's lijken al zo groot! Ontwikkelingen als vast voedsel en gaan zitten lijken hier nog zo ver weg. En ik heb er verder ook geen verstand van, dus meeschrijven is wat lastig -O-

Ik ben vandaag voor het eerst alleen thuis met de baby. Gisteren was de laatste dag dat de kraamzorg hier was en mijn vriend moet vandaag weer werken. Maar het gaat gelukkig goed :)
pi_186983408
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 13:51 schreef Ceviche het volgende:
Priem, veel plezier!

Beterschap voor de zieke baby's ;(

Jullie baby's lijken al zo groot! Ontwikkelingen als vast voedsel en gaan zitten lijken hier nog zo ver weg. En ik heb er verder ook geen verstand van, dus meeschrijven is wat lastig -O-

Ik ben vandaag voor het eerst alleen thuis met de baby. Gisteren was de laatste dag dat de kraamzorg hier was en mijn vriend moet vandaag weer werken. Maar het gaat gelukkig goed :)
Gewoon meeschrijven hoor! Is juist leuk 8-)

Fijn dat het goed gaat! Ik vond dat echt doodeng eerste dag alleen met frummel _O-

Arme baby @Aure, beterschap :*
pi_186983714
Fijn dat het goed gaat ceviche! Herkenbaar je gevoel dat meeschrijven lastig is omdat de rest van de baby’s zoveel verder is/lijkt. Maar het cliché is zo waar; tijd gaat sneller dan je denkt. Geniet van je kleine prul O+

Veel plezier Priem! Welke CP gaan jullie? Wij zijn net thuis. Zijn naar cp les Ardennes geweest. Mooi park met in ieder geval voor kleine kinderen een super leuk zwembad.

Beterschap voor Jip! Hopelijk snel weer meer gezellig ziek dan zielig ziek.

En heeft Frum al toegegeven aan de vermoeidheid? Zelf ook maar even een middagdutje dan
pi_186984445
@exode & @Aure

Vanochtend een super vrolijke baby, maar wel 39 graden bij het opstaan. Na het eten gezakt tot 38,8.
Uiteindelijk maar wel naar de opvang gebracht, vooralsnog niets gehoord, dus zal goed gaan verwacht ik. De foto die we ontvangen was goed!

Vanavond een heel huis vol samen kijken naar de finale van Game of Thrones. Ben benieuwd of dat met of zonder baby wordt. :9
  maandag 20 mei 2019 @ 15:34:11 #52
319308 Tink89
To live is to dance
pi_186984456
En we zijn weer bij de huisarts, prul heeft weer serieuze koorts. Nu urine opvangen om blaasontsteking uit te sluiten en anders door naar de kinderarts...
  maandag 20 mei 2019 @ 15:47:37 #53
346653 Ceviche
pi_186984653
Jeetje Tink, heftig dat ze zo vaak ziek is :{ . Beterschap!
pi_186984919
@Takkie88, ja ze had eindelijk toegegeven aan d’r vermoeidheid. Wel op mij in slaap gevallen :') dus mee dutten kon niet helaas. Morgen dan maar hopelijk een paar keer meeslapen haha.

Jeetje tink weer ziek :N super heftig. Beterschap wederom :* hoop dat er snel een goede oplossing voor wordt gevonden.

Laten jullie je babies trouwens nog slapen om 4 uur/in de namiddag? Als frum om 3 uur wakker word dan vind ik het nog wel een erg lange ruk tot 19:00, maar om 4 uur slapen werkt simpelweg gewoon niet :{
pi_186985018
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:03 schreef Framblij89 het volgende:
@:Takkie88, ja ze had eindelijk toegegeven aan d’r vermoeidheid. Wel op mij in slaap gevallen :') dus mee dutten kon niet helaas. Morgen dan maar hopelijk een paar keer meeslapen haha.

Jeetje tink weer ziek :N super heftig. Beterschap wederom :* hoop dat er snel een goede oplossing voor wordt gevonden.

Laten jullie je babies trouwens nog slapen om 4 uur/in de namiddag? Als frum om 3 uur wakker word dan vind ik het nog wel een erg lange ruk tot 19:00, maar om 4 uur slapen werkt simpelweg gewoon niet :{
Ik laat mini-ToT gewoon net zo vaak slapen als dat hij het nodig heeft, ongeacht de tijden. :)
pi_186985036
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:33 schreef NicolasJoy het volgende:
@:exode & @:aure

Vanochtend een super vrolijke baby, maar wel 39 graden bij het opstaan. Na het eten gezakt tot 38,8.
Uiteindelijk maar wel naar de opvang gebracht, vooralsnog niets gehoord, dus zal goed gaan verwacht ik. De foto die we ontvangen was goed!

Vanavond een heel huis vol samen kijken naar de finale van Game of Thrones. Ben benieuwd of dat met of zonder baby wordt. :9
Wij gaan ook zo kijken, maar het enthousiasme is er inmiddels wel van af met dit seizoen.
Toch zijn we wel benieuwd naar de finale. Schijnt erg tegen te vallen, maar zelfs met slechte afleveringen kun je nog wel plezier hebben. :)

Edit: we zijn nu aan het kijken en het valt minder tegen dan wat we verwacht hadden. Tyrion is zichzelf tenminste weer wat betreft zijn intelligentie en hoe goed hij met woorden is, maar goed; dat is nog redelijk aan het begin van de aflevering.

[ Bericht 9% gewijzigd door ToT op 20-05-2019 17:19:50 ]
pi_186986361
quote:
2s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:11 schreef ToT het volgende:

[..]

Wij gaan ook zo kijken, maar het enthousiasme is er inmiddels wel van af met dit seizoen.
Toch zijn we wel benieuwd naar de finale. Schijnt erg tegen te vallen, maar zelfs met slechte afleveringen kun je nog wel plezier hebben. :)

Edit: we zijn nu aan het kijken en het valt minder tegen dan wat we verwacht hadden. Tyrion is zichzelf tenminste weer wat betreft zijn intelligentie en hoe goed hij met woorden is, maar goed; dat is nog redelijk aan het begin van de aflevering.
Shhhhh niet spoilen, wij gaan vanavond pas kijken :P
En ja ik laat haar ook slapen wanneer ze het nodig heeft maar op de een of andere manier gaat 4 uur of 5 uur gewoon niet haha.

En ff mega off topic maar vind het juist i.t.t anderen en het internet niet echt tegenvallen, tuurlijk hadden ze wat meer aandacht kunnen besteden aan bepaalde characters, zijn ze een beetje aan het afraffelen en hadden ze imo het moeten verspreiden over wat meer seizoenen maar toch :)
pi_186986611
@ToT, vieze spolierert :o :6 Ssssstttt :6
pi_186987431
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 17:31 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Shhhhh niet spoilen, wij gaan vanavond pas kijken :P
En ja ik laat haar ook slapen wanneer ze het nodig heeft maar op de een of andere manier gaat 4 uur of 5 uur gewoon niet haha.

En ff mega off topic maar vind het juist i.t.t anderen en het internet niet echt tegenvallen, tuurlijk hadden ze wat meer aandacht kunnen besteden aan bepaalde characters, zijn ze een beetje aan het afraffelen en hadden ze imo het moeten verspreiden over wat meer seizoenen maar toch :)
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 17:44 schreef Jentin het volgende:
@:ToT, vieze spolierert :o :6 Ssssstttt :6
Ik spoil niks, ik zeg alleen dat Tyrion weer een beetje zichzelf is! :P

Verder viel de hele aflevering me een stuk minder tegen dan ik verwacht had. Dus als je dit seizoen al niet slecht vond, zal het ongetwijfeld een goed einde zijn! :P
pi_186987625
Het ging hier toch over baby's? ;(

Wij moeten ook nog kijken :+
  maandag 20 mei 2019 @ 18:42:34 #61
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186987639
Ik lees spoiler en Tyrion en ga meteen weg uit dit topic want ik ben bij seizoen 5 :').
pi_186987657
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 16:03 schreef Framblij89 het volgende:

Hier gaan ze vaak tegen 3 uur juist er weer in haha! Dan zijn we ook weer thuis van het ophalen van grote zus en de verse boodschappen en dan is de koek na 1.5 uur echt wel weer op.

Ik vind trouwens dat ze sws heel veel slapen. Zitten nog op 3 slaapjes. In de ochtend van 9 tot 11. Dan van 12 tot half 2 en dan van 3 tot meestal 5 uur half 6. En dan gaan ze tussen 7 en half 8 weer naar bed om vervolgens de hele nacht te slapen :?
Stelletje slaapkoppen haha
pi_186993736
Sofie slaapt eind middag altijd nog wel. Als we haar eigen ritme volledig volgen dan slaapt ze ‘s ochtends meestal tot +/- 10 uur. Dan tussen 12.00 en 14.00 meestal 1.5 uur. En dan slaapt ze ergens tussen 16.00 en 18.00 nog 1 cyclus.
Maar als we van huis zijn dan wordt haar hele ritme zonder problemen door elkaar gegooid en slaapt ze gewoon wanneer het lukt. Meestal in de auto of draagzak.
En er zitten ook dagen tussen dat ze overdag slapen overbodig vindt.
pi_186995136
We hebben Game of Thrones kunnen kijken met een slapende baby. O+
pi_186995174
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 23:33 schreef NicolasJoy het volgende:
*O* Wij ook nagenoeg helemaal. :P
  maandag 20 mei 2019 @ 23:43:39 #66
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_186995323
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 23:33 schreef NicolasJoy het volgende:
Wij ook.

SPOILER
pi_186995535
quote:
1s.gif Op maandag 20 mei 2019 23:43 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Wij ook.

SPOILER
SPOILER
  dinsdag 21 mei 2019 @ 08:41:11 #68
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_186998592
Beterschap voor de zieke kindjes en Priem, veel plezier! :*.

I. heeft gisteravond om half 8 voor het laatst gedronken. Net om 08:00u flesje aangeboden maar dat ging met moeite :'). Hij heeft 150ml op. Rollen is op dit moment veel leuker haha.
pi_186999053
SPOILER
Ach jongens mijn kind gaat steeds slechter slapen, overdag is het nu telkens max een half uur, en in de avond wordt ze zo vaak wakker, gillend alles, maar zodra je bij haar bent, giert ze het weer uit van het lachen. Beetje dubbel allemaal.. zat eerst te denken of ze misschien oorpijn had ofzo maar ze heeft ook geen koorts en de rest van de nacht ging het dan weer wel goed. Weet even niet zo goed wat ik ermee aan moet :'(

Tis nogal slopend, en nou ben ik zeker niet de enige hier haha en het kan allemaal wel veel erger maar zit echt met mn handen in het haar. Hoop dat het gewoon een fase is.
pi_186999071
Ik word op mijn werk doodgegooid door GOT, ik kon naar VIP dingen, op de foto met de kroon etc etc. Ik heb 0 afleveringen gezien en ga ook niet kijken. Ik ben nogal een softie en kan echt niet tegen bloed. :@

Wat naar alle zieke baby's, echt kom nou eens door met de lente!
Ceviche, hoe ging de eerste dag alleen met je lieve baby? Was het spannend of was je blij dat de kraamzorg weg was?
Wanneer heb je de uitslag Tink?

Het is weer dinsdag! In de spoiler Juul die haar nieuwe skills showt. Zodra ze in de box zit, gebeurt dus dit. Met dat blije hoofd ook erbij. Ze valt nog wel eens om, zo plat op de rug omdat ze dan denkt dat ze kan klappen in haar handen en de box vasthouden tegelijk. _O-
De box ligt altijd zo vol :P dat krijg je met een grote broer die alles er zo indondert. En mevrouw speelt momenteel alleen met een ansichtkaart waar vogelgeluiden uitkomt als je hem openmaakt. _O-

SPOILER
pi_186999135
Zullen we het weer over baby's hebben in het babytopic? :+

Tink, wat vervelend die onzekerheden met je schildklier. Hopelijk krijg je snel nieuws zodat je weet waar je aan toe bent. Sterkte met je keuze :* En arme zieke Prul, weten ze al wat er aan de hand is?

Kinderproof huis, eh hier niet echt. Natuurlijk wel alle stopcontacten beveiligd. Voor Jewel hadden we destijds ook de hoeken van de tafel enzo beveiligd, maar die pulkte ze ervan af en stak ze in haar mond. Averechtse werking dus :+ Toen maar besloten het weg te halen en haar met vallen en opstaan te laten leren wat wel en niet mocht. Onze keukenkastjes bestaan allemaal uit lades waarvoor wij nooit passende beveiliging hebben gevonden, dus ook nooit beveiligd. Daarom wel al het suikergoed enzo ergens anders op moeten bergen :')

Qua eten aanbieden, hier heb ik maar gewoon wat gedaan. Begonnen met zelf steeds hapjes maken om haar aan losse smaken te laten wennen, zoals pompoen, zoete aardappel, avocado, courgette, broccoli. Zowel gepureerd als in stukjes, dat liet ik vooral afhangen van haar zelf omdat ze het soms niet wilde eten als ik het in stukken aanbod en ze het wel wilde hebben als ik het daarna pureerde. Na de losse hapjes ben ik al vrij snel overgestapt op het maken van eenvoudig en makkelijk te eten hapjes, zoals spinazie met macaroni en zalm, omelet met rijst en avocado, stamppotjes, etc. En nu eten ze beide met de pot mee.

Jentin, wat knap van Phi dat ze zo snel gaat nu! En ook alweer bijna 1, waar blijft de tijd :o Massale doorstroom naar het dreumestopic straks O+

Takkie, wat fijn dat Sofie het zo fantastisch doet en de vakantie klinkt goed geslaagd. En samen fietsen O+

Priem, Vlokje wilde ook opeens de fles niet meer en drinkt nu tweemaal een halve fles per dag. Voor de rest wil ze alleen nog maar vast voedsel, en ze doet het er prima op. Ik snap je gevoel heel erg (herkenbaar namelijk), maar als hij voldoende voedingsstoffen uit vast voedsel binnen krijgt en daarnaast genoeg drinkt (anders dan melk), dan kan het volgens mij helemaal geen kwaad :* Anders zou je misschien nog kunnen proberen om het in de vorm van pap aan te bieden? Veel plezier in CP trouwens!

Juul die het ook al zo goed doet, wat een knappers hier allemaal O+

Aure, wat vervelend dat Jip weer ziekjes is, het zit jullie niet mee :{

Ceviche, spannend de eerste dag alleen, maar gelukkig ging het goed! Hoe gaat het vandaag?

Framblij, ik probeerde af te stappen van het late middagslaapje van Vlokje, omdat ik hoop dat ze dan 's avonds beter gaat slapen, maar met weinig succes :') Vlokje is echter al bijna 1 jaar, hiervoor liet ik haar slapen wanneer ze wilde slapen, ze had het gewoon echt nodig. En kennelijk nog steeds, dus ik vind het prima zo.

Helsinki, rollen is toch ook fantastisch leuk O+

En ik zie knap blijhoofdje Juul O+

Vlokje en Jewel draaien de rollen thuis om. Is een filmpje, dus ik doe het even via een linkje:
SPOILER
pi_186999826
Leuk filmpje, Schanu! :D
pi_187000179
Aah @Schanu wat een leuk filmpje O+

Ja ben zelf ook wel van slaap wanneer je wil slapen, totaal geen ritme oid. Ik probeer zoveel mogelijk frum te volgen.

Leken jullie babies ook ‘afgevallen’ rond de 8 maanden? Frum lijkt opeens echt een stuk slanker maar ze is ook wel reteactief, al vreet ze wel echt heel veel erbij dus je zou denken dat dat niet zo hoort :?

Blij ei die Juul *O*
  dinsdag 21 mei 2019 @ 11:44:54 #74
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187000886
Wat een heerlijk filmpje en lieve foto's!

Wij zijn zo semi-spoed bij de kinderarts. Prul heeft het vannacht wel goed gedaan, maar toch vertrouw ik het niet. Ze blijft koortsig en zielig en er is geen duidelijke oorzaak voor.

Ze is wel 26 weken vandaag! Half jarig, hoera *O* *O*
pi_187002272
Een vrolijke lachebek met 0,0 slaap

SPOILER
pi_187002633
Edit: *poef*

Hoe was het bij de kinderarts, @Tink89? En feli met Pruls halfjaardag *O*

[ Bericht 15% gewijzigd door Jentin op 22-05-2019 08:46:02 ]
pi_187003229
Framblij, hier wel herkenbaar, Vlokje zakt ook alleen maar verder onder het gemiddelde in de groeicurve. Vonden ze bij het CB niet spannend, want ze gaan vanaf dat moment ook meer bewegen en dan vallen ze dus wat meer af. Wat een blij ei heb je daar O+

Tink, een half jaar is ook reden voor een feestje! *O* Hoe is het gegaan bij de kinderarts?

Jentin, wat een prachtig meisje O+
pi_187003760
Aaaah Jentin wat een leukerd!!
Tink, ik vond een half jaar echt een mooie mijlpaal, gewoon een half jaar :) Hoe ging het bij de kinderarts?

Ik krijg Appjes van thuis dat Juul bloedsjago is, dat zijn we gelukkig niet gewend. Ze zit volgens die oei ik groei ook in een sprong. KDV zei het gisteren ook al. Dat ze gefrustreerd is en of ze toevallig in een sprong zit?
Niets is goed en ze weet gewoon niet wat ze wilt. Zal vast ook met haar nieuwe skills te maken hebben die smaken naar meer. Wie weet gaat ze ineens staan of zo.
B is ook al 2 dagen niet te genieten dus we zijn blij als het 19:00 is en alles in slaap is.
pi_187004061
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 mei 2019 13:15 schreef Framblij89 het volgende:
Een vrolijke lachebek met 0,0 slaap

SPOILER
_O- Donders! :D
  dinsdag 21 mei 2019 @ 15:56:01 #80
346653 Ceviche
pi_187005131
Wat een prachtige foto's, Framblij! Echt plakboek-materiaal O+

Succes bij de kinderarts, Tink. En gefeliciteerd met je halfjaarbaby *O*

Ik ben het meeste van de eerste 7 seizoenen van Got vergeten, dus ik kijk nu wel seizoen 8 maar ik kom er maar niet in. Wie is wie en wat deden ze ook alweer? :P niet echt makkelijk met zoveel karakters, maar om nou die seizoenen opnieuw te kijken...

Eerste dag alleen met Koert ging erg goed, lekker uitgeslapen, in bad gedaan, tevreden baby. Vannacht helaas krampjes dus weinig slaap gehad en we moesten vroeg op, dus ik ga zo maar even bijslapen.
Het CB kwam op huisbezoek, ik snap niet waarom dat bij mij thuis moest. Had best telefonisch gekund of wat later bij hen.
Maar hij heeft uitslag rond z'n billen waar ze meteen even naar hebben gekeken en ze denken dat het een schimmeltje is. Niet helemaal voor niks :+
pi_187005212
@Schanu thanks O+ ! Ah godzijdank is het dus wss gewoon normaal, het is ook wel logisch maar voelde opeens weer ribben en schrok me de pleuris _O-
Ze is natuurlijk ook super actief!

@Ceviche wat lief O+ dankjewel!
Ja bij ons kwam het cb ook op huisbezoek, voelde me toen echt mega awkward _O- volgens mij is dat ook om te checken of de omgeving in het huis wel jofel is enzo, kregen jullie ook zo’n kaartje met allemaal vragen of je mishandeld bent e.d? Die heb ik nooit ingevuld of opgestuurd :@
Fijn dat het goed ging zo’n eerste dag alleen met babie! O+

Hoe was het bij de kinderarts @Tink89?

En @Jentin wat een prachtmeisje, net op tijd gezien
  dinsdag 21 mei 2019 @ 21:45:34 #82
346653 Ceviche
pi_187012608
@Framblij89
Was inderdaad wel awkward ja :') inderdaad ook die vragenlijst gehad, maar ze zei zelf al dat ik die niet in hoefde te vullen als ik geen behoefte had aan die begeleiding.
Baby en ik hebben daarna nog 3 uur gedut :o :@
pi_187013692
:') Godverdomme, geen idee of mini-ToT stiekem geleerd heeft de Senseo te gebruiken, maar hij was tot een klein half uurtje geleden echt een stuiterballetje! _O-
pi_187017032
Bij dat huisbezoek van het CB had ik net m’n oudste opgehaald van school omdat ze aan het overgeven was en toen ik T net rustig had nadat hij hysterisch aan het krijsen was merkte ze voorzichtig op dat z’n poep tot aan z’n nek kwam ;( ze heeft nog geholpen met verschonen en hield ‘m vast toen m’n oudste weer aan het spugen was. En werd toen zelf ondergespuugd door T. Terwijl ze de rest ban de dag nog in dezelfde kleren moest werken :D :')
pi_187017206
Hahaha _O- @krijgerrtje wat een verhaal

@ToT volgens mij hangt de cafeïne gewoon in de lucht, hier ook eentje die zwaar actief was tot laat :')

Was wel heel lief want ik pakte haar op toen ze weer huilend wakker werd en ze hield me vast met haar hoofd tegen m’n schouder aan, en af en toe draaide ze haar hoofd mijn kant op met een mega grijns op haar gezicht O+
  woensdag 22 mei 2019 @ 07:44:47 #86
346653 Ceviche
pi_187017303
@krijgerrtje
_O- wat een bezoek moet dat zijn geweest _O-
pi_187017623
Exode, dat klinkt gezellig bij jullie thuis :') Hopelijk zijn de zowel Juul als B beiden snel weer te genieten!

Ceviche, hier komt het CB inderdaad ook standaard thuis langs. Ik dacht altijd dat ze dat deden omdat het rustiger is voor baby en mama, maar eigenlijk heb ik geen idee.

Krijgertje, wat een slechte timing was dat voor een thuisbezoek van het CB :')
pi_187017650
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 07:36 schreef Framblij89 het volgende:
Hahaha _O- @:krijgerrtje wat een verhaal

@:ToT volgens mij hangt de cafeïne gewoon in de lucht, hier ook eentje die zwaar actief was tot laat :')

Was wel heel lief want ik pakte haar op toen ze weer huilend wakker werd en ze hield me vast met haar hoofd tegen m’n schouder aan, en af en toe draaide ze haar hoofd mijn kant op met een mega grijns op haar gezicht O+
Jaaaa dat soort momenten zijn goud waard! :D
Haha en ook heel lief met mini-ToT; telkens als ik even weg ga (ook al is het maar om oud papier aan de straat te zetten) is het huilen geblazen! _O- Niet erg praktisch, uiteraard ook wel zielig, maar ook ZÓ lief! O+
  woensdag 22 mei 2019 @ 08:19:49 #89
346653 Ceviche
pi_187017654
@Schanu dat klinkt op zich wel logisch maar ik moet er vrijdag alsnog heen voor de gehoortest. Dus het had dan ook wel gecombineerd kunnen worden.
Tweede gedachte was dat ze gewoon de omgeving van de baby wilden controleren, maar ze zijn niet verder gekomen dan de woonkamer.
pi_187017665
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 08:19 schreef Ceviche het volgende:
@:Schanu dat klinkt op zich wel logisch maar ik moet er vrijdag alsnog heen voor de gehoortest. Dus het had dan ook wel gecombineerd kunnen worden.
Tweede gedachte was dat ze gewoon de omgeving van de baby wilden controleren, maar ze zijn niet verder gekomen dan de woonkamer.
Die gehoortest deden ze er hier wel meteen bij, wat grappig dat ze zo verschillend kunnen werken.

En niet handig dat jij dan alsnog die kant op moet :{
  woensdag 22 mei 2019 @ 08:26:46 #91
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187017707
Ik vond het onzinnig dat ze bij een tweede ook langs kwamen voor een huisbezoek! Gelukkig was het snel klaar, omdat de meeste info al bekend was.

Waarom verdwijnt de nesteldrang direct na de geboorte van de placenta? Ik mis mijn opgeruimde huis en wilde energie om alles op te ruimen en schoon te maken. :'( :(
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_187017772
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 08:19 schreef Ceviche het volgende:
@:Schanu dat klinkt op zich wel logisch maar ik moet er vrijdag alsnog heen voor de gehoortest. Dus het had dan ook wel gecombineerd kunnen worden.
Woonomgeving controleren? Damn! Hier werd herhaaldelijk zeer uitdrukkelijk gezegd dat huisbezoeken daar absoluut niet voor bedoeld zijn.
  woensdag 22 mei 2019 @ 08:56:10 #93
346653 Ceviche
pi_187018025
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2019 08:33 schreef ToT het volgende:

[..]

Woonomgeving controleren? Damn! Hier werd herhaaldelijk zeer uitdrukkelijk gezegd dat huisbezoeken daar absoluut niet voor bedoeld zijn.
Ik weet het verder ook niet :P maar je hoort weleens over arme gezinnen waar de baby in de wasmand moet slapen enzo :{ als ik dan daar aan denk zou ik het nog wel kunnen begrijpen.

Gelukkig is het huisbezoek achter de rug en zijn de afspraken na de gehoortest gewoon hier in het dorp.
pi_187018037
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 08:56 schreef Ceviche het volgende:

[..]

Ik weet het verder ook niet :P maar je hoort weleens over arme gezinnen waar de baby in de wasmand moet slapen enzo :{ als ik dan daar aan denk zou ik het nog wel kunnen begrijpen.
Ja nee precies. :) Als ze vermoeden dat het kind thuis echt tekort komt is het wel handig dat ze ff poolshoogte komen nemen idd.
pi_187018088
Tink hoe is het gegaan bij de kinderarts?

Helaas de foto van Phi gemist ;(

Wij doen straks ook een trip huisarts. Jip zijn koorts loopt alleen maar op, hij is ontzettend benauwd en de ventolin neemt niet de hele benauwdheid weg dus wil het toch even laten checken voor de zekerheid. Ze zullen daar ook wel denken... :')

Het enige wat ie nu wil is tegen ons aan hangen
SPOILER
  woensdag 22 mei 2019 @ 09:10:43 #96
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187018191
Ik kom niet bijgelezen. Txs voor de felicitaties iig O+

En prul blijft kwakkelen.

SPOILER
pi_187018243
Maar uiteindelijk weten jullie nog steeds niet wat er met haar is? -O-

Beetje gek ook dat jullie dan de preek over de antibiotica krijgen, want uiteindelijk schrijven de artsen die voor :?
pi_187018382
Ach, @Aure, je arme Jipje ;(

Raar verhaal zo, Tink. Alsof je voor je lol je baby naar artsen sleept en haar antibiotica geeft. Goed dat je je niet hebt laten overdonderen daardoor. Ik zou echt ontploffen bij zo’n opmerking over de ‘psychologische factor bij de ouders’. Ben je ook nog iets wijzer geworden over Pruls conditie?

Huisbezoeken, dat stelde hier niet zoveel voor. Ik kreeg een pluim omdat het toch wel heel dapper was dat ik eerlijk vertelde dat ik borstvoeding geven niet fantastisch genieten vond. Daar kon ik precies niks mee :')

@Mariposas, dat is jammer van je nesteldrang. Dat wordt óf een derde óf een poets :P

Framblij, mooie pics gister van je meisje. Enorm schattig, met die tandjes.

ToT, lief dat mini je zo mist als je uit beeld gaat. Phi brult ook als ik verdwijn tegenwoordig, maar ze gilt sowieso de hele dag (niet huilen, maar van dat oefengekrijs op standje gehoorschade :Y) )

Vorige week zijn er schoolfoto’s gemaakt en er is een broer-zusfoto gemaakt van Phi en Caesar. Manman, ik ben zó nieuwsgierig of het de pro wel gelukt is ze allebei tegelijk knap erop te hebben staan _O-
pi_187018645
Mariposas, die nesteldrang is bij mij nooit verdwenen als ik mijn vrouw moet geloven :') Maar het missen van energie en/of tijd maakt het niet makkelijk om je huis op orde te houden. Zou je hulp kunnen inschakelen in de vorm van familie die kunnen helpen of een huishoudster? En is het echt zo erg (in de vorm van vies of onopgeruimd) of is het meer jouw eigen gevoel? Ik merk namelijk dat ik iets zelf heel snel vies of niet opgeruimd vind terwijl ik daar dan de enige in ben. Dan ga ik mijzelf gek maken omdat ik het huis niet schoon genoeg vind, terwijl het best meevalt en ik mij feitelijk druk maak om niks :+

Ach arme Jip met koortsige wangetjes, succes bij de huisarts Aure en ik hoop echt dat ze hem kunnen helpen! En ze zullen vast niets denken, behalve dat het goed is dat jullie komen. Met zijn ziekteverleden moet je geen enkel risico willen nemen.

Jeetje Tink wat een hork van een kinderarts... En wat vervelend dat er kennelijk nog steeds geen enkele duidelijkheid is. Dus nu is het afwachten of het vanzelf beter gaat?

Jentin, ik hoop dat de schoolfoto's zijn geslaagd O+ En herkenbaar, twee kinderen mooi op de foto krijgen, ik slaag daar zelden in :')
pi_187018764
Hier zelfs een huisbezoek bij de derde, ze was echt binnen 10 min weer weg ;)
Echt onzin!

En dan tussen de 5 en 11 maanden geen cb bezoek, omdat het de derde is. Ik had liever nog een extra afspraak gehad.
(De inloopmomenten zijn hier op mijn werkdagen ;) )

Wat stom weer Tink!
En beterschap Jip!

Spannend Jentin! Ik heb nog steeds geen mooie foto van de drie kids samen _O-
pi_187018775
Bij het huiszoek van B destijd wilde ik die vrouw van het CB slaan. Ik deed de deur open, mijn vrouw lag uiteraard in bed. De eerste vraag die ze stelt 'ok wie is de echte moeder?' Ik ben niet zo lichtgeraakt als het op mijn geaardheid aankomt, maar toen was het goed dat de kraamzorg er even tussen kwam. Daarnaast ook behoorlijk dom aangezien het best duidelijk was wie de biologische moeder was....
Het is nooit meer goedgekomen tussen het CB en ons. Nu bij Juul zitten we bij een andere vestiging aangezien we verhuisd zijn en is het prima allemaal.

Ah Aure die arme Jip. Ik gun jullie zo gewoon een koorstvrije, blije Jip!
Tink wat een hork en wat goed dat jullie wel de discussie zijn aangegaan.

Juul is echt duidelijk gefrustreerd, ze wilt staan en ze wilt kruipen maar allebei lukt (nog) niet, dan in combinatie met een sprong (denken wij) maakt haar niet de gezelligste baby. Maar wandelen vindt ze nu wel erg leuk dus dat is mijn uitvlucht vandaag. Gelukkig slaapt ze wel gewoon goed.
  woensdag 22 mei 2019 @ 10:15:44 #102
346653 Ceviche
pi_187019301
@exode omg dat is wel heel bot :X ik kan me voorstellen dat jullie met enige regelmaat vragen of opmerkingen krijgen maar van een professional mag je toch wat meer tact verwachten.
Ik zou ook heel boos zijn geweest (ik was om kleinere dingen al behoorlijk pissig :'))
Wel fijn dat het bij een ander bureau beter gaat :)

@Tink89 wat een raar gedoe. Lekker tegenstrijdig inderdaad. Wel iets wijzer geworden?

@Aure als Jip benauwd blijft ondanks de ventolin heb je alle reden om naar de huisarts te gaan hoor. Hopelijk is hij snel weer opgeknapt. Heeft hij iets aan z'n longen? Of gewoon steeds pech/zwakke plek?
  woensdag 22 mei 2019 @ 10:16:52 #103
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187019322
Uhm, nee. Ze denken een virus, dus moet morgen beter gaan en anders weer bellen.

En exode, dan was ik ook ontploft hoor! Wat een debiele opmerking.

Hier begonnen ze bij het huisbezoek met vragen 'of er medische bijzonderheden rond de zwangerschap waren '. Nadat we in 20 minuten hyperthyreoidie en hyperemesis gravidarum besproken hadden, kwamen we bij de bevalling. Dat duurde nog eens 20 minuten (inleiding die niet wilde lukken, vacuüm, te laag suiker, infuus, bijvoeding enzovoorts) en toen bij de borstvoeding... Ik geloof dat ze een uur (!) gebleven is, maar ze bleef ook maar doorvragen.

Inlopen is hier op donderdag van 1 tot 2. Enorm onhandig.

Prul is gisteren wel gewogen. Met precies 26 weken was ze 6715 gram. Da's mooi op haar lijntje.
pi_187019371
@Jentin; bij ons is dat oefen-gegil gelukkig binnen een weekje of 2 overgegaan.
Mini-ToT wordt nu steeds beweeglijker. Op de buik liggen heeft hij nog steeds een hekel aan, maar op de zij liggen begint hij steeds leuker te vinden, ook 's nachts in de foetushouding.
Ook mekkert hij amper meer als hij overdag op de rug ligt, maar hij is er nog steeds niet zo blij mee. Het liefste wil hij gewoon zitten.
pi_187019373
We hadden daarna ook een aantekening in het dossier (die wij konden lezen bij een bezoek) er stond:
2 MOEDERS, GEVOELIG ONDERWERP.
pi_187019408
Thanks allemaal :)

Ceviche, het zou kunnen dat er iets is met zijn rechterlong, maar de kinderarts vertelde dat ze daar alleen met een CTscan achter konden komen en ze dat niet gaan doen vanwege de vele straling. De enige oplossing zou namelijk zijn dat Jip groter moet worden, dan zou die long ook bijtrekken. Of het zou kunnen dat het allemaal toeval/pech is. We gaan er niet echt achter komen denk ik :P maar er is ons wel op het hart gedrukt om alert te zijn als hij ziek is. Dus vandaar dat ik nu toch maar de huisarts heb gebeld.
  woensdag 22 mei 2019 @ 10:22:03 #107
346653 Ceviche
pi_187019419
Wauw, Exode :{ kan me voorstellen dat je er toen wel klaar mee was |:(
pi_187019429
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 10:19 schreef exode het volgende:
We hadden daarna ook een aantekening in het dossier (die wij konden lezen bij een bezoek) er stond:
2 MOEDERS, GEVOELIG ONDERWERP.
haha dat meen je niet, wat een idioten!
pi_187019444
Huisbezoek stelde hier ook niets voor. En wij moesten inderdaad ook een week later ofzo naar het CB voor de gehoortest :')
pi_187019508
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 10:22 schreef Aure het volgende:

[..]

haha dat meen je niet, wat een idioten!
Ik reageerde ter plekke met het huisbezoek ook heel rustig vind ik zelf. Ik zei volgens mij letterlijk
'Wie denk je zelf?' en de kraamzorg zei 'Denk je niet dat het fijner is als je biologische moeder zegt?'

Ze begon daarna een heel verhaal over dat er meer vrouwenstellen met kinderen zijn. Ik luisterde al niet meer.

Maar goed ook met andere dingen lagen het CB en wij elkaar niet. Ze vonden stoppen met borstvoeding not done, we moesten (ja moesten) met 4 maanden met hapjes beginnen, vragen over de inentingen werden beantwoord met 'oh dus jullie willen niet inenten?' Uhm nou nee, ik wil gewoon weten wat je in mijn kind gaat spuiten.

Dit CB is echt een veraderming, heel relaxt en informeel.
pi_187019645
Ja jemig wat een verschil kan er zitten in de CB's zeg! Ik lees hier vaker horrorverhalen maar die van ons is best okay. Ze praten tegen je alsof je zelf ook nog op de kleuterschool zit, maar buiten dat om zijn ze redelijk relaxt. Het verschilt een beetje per arts maar zelfs degene waarmee ik niet op één lijn zat was niet afschuwelijk.

Ik ga Jip meenemen naar de huisarts :W
pi_187019659
De fuck @exode :') idioot zeg :N

Hier werd ook verteld dat we met 4 maanden lekker met hapjes konden starten en bladiebla, maar gelukkig hoefden we met 4 maanden niet langs te komen want alles ging meer dan goed en het was toch al de tweede :) scheelt weer een dag vrijvragen :+
  woensdag 22 mei 2019 @ 11:05:55 #113
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187020149
Succes Aure!

En exode, ik moest er eerst om lachen en daarna dacht ik ook meteen dat het wel echt triest is wat voor mensen er soms op cb's werken...
pi_187020426
@Aure; beterschap voor Jip! Zo sneu dat hij steeds weer ziek is.

Zo te lezen zijn er weer een hoop kleintjes niet helemaal fit. Tijd voor echt mooi weer!
pi_187020737
Longontsteking in zijn rechterlong :{
pi_187020976
Dat voormalige CB van jullie Exode, schandalig gewoon |:(

En arme Jip een longontsteking ;( Veel beterschap voor hem en sterkte voor jou Aure! :*
  woensdag 22 mei 2019 @ 11:53:57 #117
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187021056
@Jentin geen chaos hier in huis hoor, en we hebben gelukkig een schoonmaakster O+ (al is vaak na 24 uur niet meer zichtbaar dat zij is geweest :') ), maar ik mis die energie die ik had tijdens Mn verlof voor de bevalling om van alles te doen. Ik vind het heerlijk om in huis te klussen, op te ruimen en schoon te maken, maar ik kom alleen aan het hoognodige toe. Is ook logisch allemaal en geen ramp, maar ik mis de voldoening. :)

@Aure beterschap voor Jip, wat naar zeg! Moet je nu naar het ziekenhuis met hem?

Consultatiebureau is hier best relaxt, ze zijn juist heel erg pro lang bv, pro dragen en behoefte volgen van je kind etc.
Dat ze adviezen geven bijvoorbeeld over bijvoeding met vier maanden is logisch, zij moeten landelijke adviezen/richtlijnen volgen, ze zitten er niet om hun persoonlijke mening te geven. Maar goed, het zal vast ook wel te maken hebben met de manier waarop het worst gebracht.
pi_187021126
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 11:38 schreef Aure het volgende:
Longontsteking in zijn rechterlong :{
-O- Damn hee!
pi_187021384
Herkenbaar, Mariposas. Een van mijn grootste frustraties met kinderen is dat ik nooit eens effe lekker dóór kan. Halve badkamer gepoetst en dan is er wel weer iets met een van beide. Mount Washmore slinkt ook maar niet en ik erger me deaud aan die volle wasrekken overal. Sowieso: zooi overal. Doekjes, sokjes, speeltjes, papier, slabbetjes, auto’s, bekers, lego-bouwwerken in alle fases van het bouwproces. En als je een ding leeg hebt, ligt iets anders alweer vol.

Cb: ik heb er niet zo’n moeite mee, maar ik hecht ook weinig waarde aan wat daar gezegd wordt. Als ik ergens advies over wil, is het cb ook wel de allerlaatste plek waar ik dat zoek. Soms zegt er iemand daar iets wat ik zelf erg stom vind. Prima, haal ik m’n schouders erover op. Er is een vpk die erg sympathiek is en een arts die me behandelt alsof ik een imbeciel ben. Bij die laatste kan die toon me wel enorm irriteren.

Aure, wat klote, een longontsteking. Veel beterschap voor Jip!

@exode, jullie oude cb 8)7 Zo kun je toch niet zijn?
Ik heb trouwens Phi’s romper gecheckt, evenals commode en jaszakken: geen mobiel. Ik denk dat Phi en Juul gewoon communiceren op kosmisch niveau :D Echt leuk dat ze zo gelijk opgaan.
pi_187021957
Nee hoor, gelukkig hoeven we niet naar het ziekenhuis. Als we hem benauwder zien worden of de koorts zakt niet binnen 2 dagen, dan waarschijnlijk wel naar het ziekenhuis. Maar hij heeft nu antibiotica en we gaan gewoon door met de ventolin, dus hopelijk knapt ie snel op. Maar ik baal wel dat dit al de 3e longontsteking is nu in die long..
  woensdag 22 mei 2019 @ 12:50:37 #121
346653 Ceviche
pi_187022114
Balen Aure :{ in ieder geval veel beterschap! Hopelijk knapt hij snel op van de ab.
pi_187022233
Beterschap voor alle zieken hier!

Wij hebben bij t CB gelukkig weinig problemen ondervonden. Het huisbezoek stelde weinig voor vond ik en verder komen we daar voor wegen,meten en prikken. Ik had vooraf al besloten sowieso mijn eigen plan te trekken 🙂.

Wij zijn gisteren op controle geweest in het ziekenhuis bij de kinderarts en fysiotherapie. Omdat ze te vroeg geboren zijn is dit standaard.
Er is ook een echo gemaakt van de heupen, alleen bij onze diva werd er een lichte afwijking (onrijp) geconstateerd in haar linkerheup, geen zorgen over maken werd direct gezegd.

Ze zijn helemaal goedgekeurd! Gelukkig wordt er goed geluisterd naar ons wat betreft de reflux en darmproblemen van de kleine meid en hiervoor heeft ze toch weer wat extra medicatie gekregen zodat ze zich comfortabeler voelt. Ze moet over 3 maanden terug voor extra controle en samen mogen ze over een half jaar weer terugkomen 🙂.
pi_187023109
Ah nee Aure, die Jip moeten ze wel steeds hebben zeg. Nu aan de AB? Hoe is hij nu, nog hangerig?

Ons huidige CB is dus super relaxt, die vroegen uit interesse dingen over het feit dat Juul 2 mama's heeft. Zonder oordeel, gewoon. Iedereen mag alles vragen van mij, maar van echte moeder gaan alle haren overeind staan.
Zo praten wij over donor en andere mensen regelmatig over vader. Ik vind vader veel te veel voor een anonieme donor maar ik word er niet boos over. Ik snap de woordkeuze.

Jentin, ik zou het wel hilarisch vinden als ze ook nog eens tegelijk gaan lopen.

Vandaag valt Juul me mee, het helpt ook wel dat B een vriendinnetje mee naar huis heeft. 1 en al afleiding voor Juul.
pi_187023291
Vragen naar de echte moeder is ook gewoon absurd. Je kunt ook gewoon vragen welke moeder er bevallen is. Beter dat het CB nu wel prettig is.

Fijn dat iedereen is goedgekeurd solodelphi!

Jip heeft zijn eerste dosis ab op en ligt nu al een tijdje lekker te tukken. Hij is kapot moe door al het hoesten en gewoon überhaupt het ziek zijn. Ik heb er zelf ook hoofdpijn van gekregen :') Ik weet dat ziek zijn bij die kleintjes er ook een klein beetje bij hoort omdat ze nou eenmaal nog niet zo'n goed afweersysteem hebben, maar damn dit afgelopen half jaar hakt er wel even in zeg. Misschien binnenkort maar eens een weekje vrij nemen.
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:56:32 #125
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187023336
Ik kom hier voorzichtig om 't hoekje kijken, want onze baby is alweer meer dan een week oud :o
Ik ben benieuwd hoeveel tijd ik ga hebben om aan te haken, maar ik kom sowieso lezen! :) O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_187023670
Welkom Pinquit! *O* O+
pi_187024048
Pinq welkom!
pi_187024208
Hoi Pinq!
Hoe vaak heb je al een doekje op het ontbrekende piemeltje gegooid tijdens het verschonen. ;)
pi_187024233
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 14:50 schreef Loj het volgende:
Hoi Pinq!
Hoe vaak heb je al een doekje op het ontbrekende piemeltje gegooid tijdens het verschonen. ;)
_O- Doet me meteen denken aan:

woensdag 22 mei 2019 @ 14:57:19 #131
346653 Ceviche
pi_187024333
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 13:56 schreef pinquit het volgende:
Ik kom hier voorzichtig om 't hoekje kijken, want onze baby is alweer meer dan een week oud :o
Ik ben benieuwd hoeveel tijd ik ga hebben om aan te haken, maar ik kom sowieso lezen! :) O+
:o :W
Al meer dan een week :o mooie kraamtijd gehad?
pi_187024667
Fijn dat beide kinderen zijn goedgekeurd Solodelphi! *O*

Pinquit, gefeliciteerd en welkom O+ Hoe gaat het met jullie?
pi_187024792
quote:
Hoi Pinq!
:D
  woensdag 22 mei 2019 @ 15:55:23 #134
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187025479
quote:
Hoi Pinq!
:D nog niet ;) Maar ik denk wel steeds met verschonen:"ohja!" :')
En ze wordt nog steevast ventje, kereltje, menneke enz. genoemd :D
  woensdag 22 mei 2019 @ 15:58:36 #135
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187025526
Kraamtijd was goed, maar ik ben niet zo de persoon voor mensen in huis, dus eerlijk gezegd heb ik die eerste week een beetje over me heen laten komen. Nu alle mensen d'r weer uit zijn kan alles weer normaal worden en kan alles op z'n plekje vallen O+
Verder wat borstvoedingstrubbels, een borstontsteking en een ABkuur verder, superjammer, maar niks aan te doen (ligt aan borstoperatie in het verleden. Ik voed nu nog met 1 borst en een flesje kunstvoeding als bijvoeding en dat gaat perfect, dus ben er ook niet superrouwig om. Die ontsteking is wel kak natuurlijk, en de koorts is poep, maar de AB zal snel aanslaan).
Nora doet het geweldig goed! O+
  woensdag 22 mei 2019 @ 16:02:07 #136
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187025584
Verder ben ik wat emotioneel vandaag want ik keek even terug naar een foto van vorige week en JEMIG wat veranderen baby's belachelijk snel ;(

SPOILER
pi_187025614
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 15:55 schreef pinquit het volgende:

[..]

:D nog niet ;) Maar ik denk wel steeds met verschonen:"ohja!" :')
En ze wordt nog steevast ventje, kereltje, menneke enz. genoemd :D
:D T. is 14 weken geweest en ‘och meiske’ floept er nog steeds dagelijks uit :') Wat een mooie baby heb jij O+ O+ En wat lijkt ze al groot!
  woensdag 22 mei 2019 @ 16:08:50 #138
346653 Ceviche
pi_187025707
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:02 schreef pinquit het volgende:
Verder ben ik wat emotioneel vandaag want ik keek even terug naar een foto van vorige week en JEMIG wat veranderen baby's belachelijk snel ;(

SPOILER
Ze is ook wel echt een mooierd :Y
Kun je met de ab wel borstvoeding geven? Hopelijk is de ontsteking gauw over.
Hier zijn ook maar 5 mensen op bezoek geweest. De rest komt nog wel.

Overigens zijn de kraamtranen hier echt voorbij *O*
  woensdag 22 mei 2019 @ 16:12:40 #139
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187025780
Ja de AB is geschikt voor met BV :)
En 't ging me niet eens om het kraambezoek, meer de kraamzorg :P
En m'n moeder elke middag/avond, wat echt superfijn is, ook voor m'n lief, want zij kookt en doet wat was enzo, maar toch ben ik blij als ook zij straks haar normale leven weer heeft ;)
pi_187025880
Ze is prachtig zeg O+
  woensdag 22 mei 2019 @ 16:18:18 #141
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187025954
Inderdaad grote verandering in eerste week pinq! Maar ze is nog steeds hartstikke knap en leuk! O+
En wat rot van de borstontsteking. ;( Wat kan je daar naar van zijn he, ik heb nog een rode borst van borstontsteking nummer vier. Elke week 1 gehad. :X gelukkig steeds kunnen redden met pcm en ibuprofen.
  woensdag 22 mei 2019 @ 16:24:57 #142
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187026156
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:18 schreef Mariposas het volgende:
Inderdaad grote verandering in eerste week pinq! Maar ze is nog steeds hartstikke knap en leuk! O+
En wat rot van de borstontsteking. ;( Wat kan je daar naar van zijn he, ik heb nog een rode borst van borstontsteking nummer vier. Elke week 1 gehad. :X gelukkig steeds kunnen redden met pcm en ibuprofen.
Pfoeee, wat heftig joh :* respect voor je doorzettingsvermogen! O+
  woensdag 22 mei 2019 @ 16:44:53 #143
346653 Ceviche
pi_187026656
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 16:12 schreef pinquit het volgende:
Ja de AB is geschikt voor met BV :)
En 't ging me niet eens om het kraambezoek, meer de kraamzorg :P
En m'n moeder elke middag/avond, wat echt superfijn is, ook voor m'n lief, want zij kookt en doet wat was enzo, maar toch ben ik blij als ook zij straks haar normale leven weer heeft ;)
Ik vond de kraamzorg fantastisch, heb zelfs gehuild toen ze wegging en we hebben haar alvast geclaimd voor als er een tweede komt :P
De hormonen speelden ook een rol, maar toch.
pi_187027311
Welkom @pinquit Mooi kindje! O+

Wel een besef moment als je allerlei nieuwe namen het topic in ziet komen, dan begeef je je zelf langzaam meer achteraan de rij. :9
  woensdag 22 mei 2019 @ 17:26:46 #145
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187027485
Welkom pinq! Ze is prachtig.

Vraagje: wanneer stap je over naar de wandelwageninzet? Prul draait inmiddels op haar buik in de reiswieg en kan zich aan m'n vingers of de rand optrekken tot zit.
pi_187027563
Welkom @pinquit wat een prachtig mooi meisje O+

@Tink89 wij zijn pas sinds vorige week overgestapt (frum nu 8mnd), maar lijkt mij dat prul nu sowieso niet echt meer veilig ligt in de wieg. Als ze zit zit ze dan stevig?
pi_187027622
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:26 schreef Tink89 het volgende:

Vraagje: wanneer stap je over naar de wandelwageninzet? Prul draait inmiddels op haar buik in de reiswieg en kan zich aan m'n vingers of de rand optrekken tot zit.
quote:

Wij zijn ergens rond maand 7 overgaan. Ze wilde niet meer liggen. En zat ook al een tijdje behoorlijk stevig.
  woensdag 22 mei 2019 @ 17:49:23 #148
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187027833
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:31 schreef Framblij89 het volgende:
Welkom @:pinquit wat een prachtig mooi meisje O+

@:Tink89 wij zijn pas sinds vorige week overgestapt (frum nu 8mnd), maar lijkt mij dat prul nu sowieso niet echt meer veilig ligt in de wieg. Als ze zit zit ze dan stevig?
Nee, ze valt om.... Daarom twijfel ik zo. Qua lengte kan het nog prima.
  woensdag 22 mei 2019 @ 17:52:37 #149
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187027885
Vaak kan die inzet heel plat, dus als je hem gewoon heel plat zet en haar dan vastgespt? Of gaat ze dat heel naar vinden?
  woensdag 22 mei 2019 @ 17:58:27 #150
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187027982
Oh pinq, je mooie meisje!
Wat vervelend om te horen dat je een borstontsteking hebt. Heb je ook fijne koel elementen? Beterschap :*
Zonder hoop geen leven.
pi_187028622
Welkom Pinq!
pi_187028988
quote:

Ik deed het tussen de 5 en 6 maand. :) Wel uiteraard dat-ie me aankijkt. Doe ik nog steeds vrijwel altijd.
pi_187029012
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:49 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Heeft die wandelwageninzet dan geen veiligheidsgordels?
pi_187029086
Als ze niet meer blijft liggen in de bak dan zou ik wisselen Tink. Anders zo lang als mogelijk laten liggen, maarja het moet niet gevaarlijk worden. Jip heeft bijna 10 maanden in de wiegbak gelegen omdat hij zich in de bak gewoon niet omdraaide/zich op trok :D het werd wel wat krapjes :P Bij ons kan de wandelwageninzet helemaal plat dus ik had het veel eerder ook wel aangedurfd maar het was gewoon nog niet nodig.
  woensdag 22 mei 2019 @ 18:49:43 #155
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187029224
quote:
2s.gif Op woensdag 22 mei 2019 18:43 schreef ToT het volgende:

[..]

Heeft die wandelwageninzet dan geen veiligheidsgordels?
Tuurlijk wel, maar het gaat erom dat ze eigenlijk nog niet stevig zit en dus beter plat vervoerd kan worden. Daarom twijfel ik zo....
pi_187029227
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:49 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Wij zijn ook over en Bollie valt ook nog om. Ik heb die wandelwageninzet daarom vooral nog plat of in de tussenstand (half liggend zeg maar). Helemaal rechtop doe ik nog niet..
pi_187029396
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 18:49 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, maar het gaat erom dat ze eigenlijk nog niet stevig zit en dus beter plat vervoerd kan worden. Daarom twijfel ik zo....
Wat anderen al zeiden vaak kan de wagen inzet inderdaad wel plat, misschien kan je in huis even een rondje proberen?
pi_187029759
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 18:49 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Is die inzet kantelbaar?
Edit: spuit 11. :P
  woensdag 22 mei 2019 @ 19:18:59 #159
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_187030078
Ik produceer baby's die gewoon Echt Niet in de ligbak willen. Bij dochter dus al met 8 weken oid overgestapt op de wandelwageninzet op z'n platst. Vond ze machtig mooi. En zoon krijst nu ook alles bij elkaar in de ligbak, dus die kan echt zgan doorverkocht worden :')

Welkom Pinq! :W

En verder kom ik niet echt aangehaakt - lezen lukt wel maar reageren is vaak zo spuit 11. Baby wil overdag echt alleen maar op me, tot grote frustratie van grote zus, die zich inmiddels als een heuse peuter gedraagt. Het is dus niet echt heel gezellig in huize stroopwafel, aangezien ik niet zo goed functioneer op weinig slaap O-)
pi_187031015
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 19:18 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik produceer baby's die gewoon Echt Niet in de ligbak willen. Bij dochter dus al met 8 weken oid overgestapt op de wandelwageninzet op z'n platst. Vond ze machtig mooi. En zoon krijst nu ook alles bij elkaar in de ligbak, dus die kan echt zgan doorverkocht worden :')

Welkom Pinq! :W

En verder kom ik niet echt aangehaakt - lezen lukt wel maar reageren is vaak zo spuit 11. Baby wil overdag echt alleen maar op me, tot grote frustratie van grote zus, die zich inmiddels als een heuse peuter gedraagt. Het is dus niet echt heel gezellig in huize stroopwafel, aangezien ik niet zo goed functioneer op weinig slaap O-)
_O- Okee dan! :D
  woensdag 22 mei 2019 @ 20:15:27 #161
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187031495
Heb je niet een draagdoek of draagzak, @Stroopwafelmeisje? 8 weken is wel erg vroeg voor de inzet. Ik heb ook zo’n plakbaby, maar die heb ik veel in draagdoek, dan kan ik tenminste van de bank af. Wieg kinderwagen hier idd ook niet echt een succes, bij de oudste ook niet, maar vanaf 3-4 maanden wel. Dan is het wat minder spannend voor ze in de grote wijde wereld. :)
Oh en sinds kort zijn we er achter dat baby wel op zn buik slaapt dus af en toe slaapt hij wel in de cosleeper. *O*
pi_187032810
Even een kleine update m.b.t. de struggles hier thuis

SPOILER
Verder om in het goede nieuws te blijven: ons Spookje heeft eindelijk géén koorts. Van donderdag tot en met gisteren steeds 38,8-40,3 en nu eindelijk weer terug naar de 37 graden. :D
pi_187033568
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 21:01 schreef NicolasJoy het volgende:
Even een kleine update m.b.t. de struggles hier thuis

SPOILER
Verder om in het goede nieuws te blijven: ons Spookje heeft eindelijk géén koorts. Van donderdag tot en met gisteren steeds 38,8-40,3 en nu eindelijk weer terug naar de 37 graden. :D
Lurker hier, maar hier ontlurk ik even voor: je spoiler, wat ontzettend fijn! En je ook zo heel erg gegund.
pi_187033822
NJ wat fijn om te lezen O+
  woensdag 22 mei 2019 @ 22:05:37 #165
221912 minilot
Nancy boy
pi_187034802
Beetje gek misschien om hiervoor te ontlurken en jompelen, maar ik zei hardop 'jeej!' toen ik de spoiler van NJ las! :D Mooi zo kerel, en ook fijn dat je lieve Spookje aan de beterende hand is natuurlijk!
Let me see you stripped down to the bone
pi_187035316
't voelde ook een beetje gek om dit zo te delen, maar dacht.. ja, dit is wel heel duidelijk. :9 Dus thanks @vlindertje89 @Aure & @minilot We komen weer ergens. *;

-

Morgen 'speciale' dag. Dan is Spookje 9 maand + 5 dagen. Even lang als de zwangerschap heeft geduurd. Kijken of we daar nog wat leuks mee kunnen doen. :+
  woensdag 22 mei 2019 @ 22:35:52 #167
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_187035630
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 20:15 schreef Mariposas het volgende:
Heb je niet een draagdoek of draagzak, @:stroopwafelmeisje? 8 weken is wel erg vroeg voor de inzet. Ik heb ook zo’n plakbaby, maar die heb ik veel in draagdoek, dan kan ik tenminste van de bank af. Wieg kinderwagen hier idd ook niet echt een succes, bij de oudste ook niet, maar vanaf 3-4 maanden wel. Dan is het wat minder spannend voor ze in de grote wijde wereld. :)
Oh en sinds kort zijn we er achter dat baby wel op zn buik slaapt dus af en toe slaapt hij wel in de cosleeper. *O*
Ja, die hebben we! Gebruikte 'm bij dochter niet veel, ik ben niet helemaal tevreden over hoe ik m'n Mai tei knoopte. Nu een tula, die zit me veel fijner en daar zit de baby dan ook veel in! Dochter vond (en vindt :P) die wijde wereld juist wel fijn. Kan ze tenminste zien wat er gebeurt ;)
En wat fijn van de cosleeper! *O* ook wat meer/betere slaap voor jou dus?

En ik juich mee voor NJ *O* Fijn dat het de goede kant op gaat!
pi_187035922
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 22:25 schreef NicolasJoy het volgende:
't voelde ook een beetje gek om dit zo te delen, maar dacht.. ja, dit is wel heel duidelijk. :9 Dus thanks @:vlindertje89 @:Aure & @:minilot We komen weer ergens. *;

-

Morgen 'speciale' dag. Dan is Spookje 9 maand + 5 dagen. Even lang als de zwangerschap heeft geduurd. Kijken of we daar nog wat leuks mee kunnen doen. :+
Is Spookje met 40+5 geboren? Want dan zou je even opnieuw moeten tellen als ze 17 augustus is geboren.

( Bikkel is van 08-08 en kwam met 41+4 En dat is dan 26-05 )

En een *O* voor je spoiler !
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_187035925
Lees nog regelmatig mee
.. Vooral lurken!.. Zoon is inmiddels 4, 5maand,met 69, 5cm en 8,5 Kilo een reuzenkind! Zo'n fijn manneke, lekker slapen, spelen, vrolijk. Door de opvang ook veel verkouden... Maar Ja hoort erbij

Werk nu 3,5 dag, 2dagen opvang. Gaat eigenlijk wel lekker z'n gangetje!

[ Bericht 5% gewijzigd door wieksel op 22-05-2019 23:13:26 ]
pi_187035999
Welkom Ceviche en Pinq :W

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 17:17 schreef NicolasJoy het volgende:

Wel een besef moment als je allerlei nieuwe namen het topic in ziet komen, dan begeef je je zelf langzaam meer achteraan de rij. :9
Nou dit dacht ik ook ja! Ze worden zo groot en die newborns zijn zo klein!

En wat super fijn van je spoiler *O* En dat Spookje koortsvrij is!
Spookje gewoon morgen al even lang uit de buik als erin! O+ Weet je dit nu echt uit jezelf? Kan mij niet voorstellen dat mijn man daar ook maar 1 seconde over nadenkt :+

Verder las ik nog bizarre CB verhalen 8)7 Wij hebben gelukkig een super relaxte!

Nog 1 dagje werken en dan gaan we op vakantie naar Italië! Zo benieuwd hoe dat gaat met onze Draakje O+
pi_187042038
Dikke joepie hier NJ. Zo knap hoe je met alles omgaat, je bent een topvent!

Welkom Pinq *O*

c_/ Stroop?

Wij wonen dus in een voor randstad begrippen dorp. Met name het deel van het dorp waar wij wonen is echt dorps. Gisteren kwam de avondvierdaagse voorbij, zo gezellig! B op de nek van mijn vrouw en ik had Juul vast. Die heeft honderden high fives gekregen van kinderen die voorbij kwamen. En ze bleef maar lachen.

Ze is nog steeds crumpy baby overigens, maar dat soort momenten kan ze gelukkig lachen. Ook een tijdje in de speeltuin geweest met haar, B aan het voetballen en zij lag in het gras of bovenop het overbuurmeisje van 8 jaar. Ging ze zich ineens optrekken aan zo'n evenwichtsbalk, gewoon rechtop staan :D Keek zo om zich heen van 'Eej ik hang hier best ok'
pi_187042051
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 22:48 schreef wieksel het volgende:
Lees nog regelmatig mee
.. Vooral lurken!.. Zoon is inmiddels 4, 5maand,met 69, 5cm en 8,5 Kilo een reuzenkind! Zo'n fijn manneke, lekker slapen, spelen, vrolijk. Door de opvang ook veel verkouden... Maar Ja hoort erbij

Werk nu 3,5 dag, 2dagen opvang. Gaat eigenlijk wel lekker z'n gangetje!
Zooo hallo reuzebaby O+ Fijn dat het z’n gangetje gaat!

@Fuchsia_roze aahh lekker! Italië is zo mooi! Naar welke streek gaan jullie? Gaan jullie vliegen of met de auto?

En een *; *O* O+ voor @NicolasJoy z’n spoiler! En idd wat fuchsia al zei weet je dit uit jezelf? Ik heb die hele datum moeten inprenten bij m’n vent want anders gaat ie m glashard vergeten, en denk dat hij dat alsnog gaat doen _O-

Oké ik ben toch wel ff heel blij, na 2 rampzalige weken vol met woede-uitbarstingen van frum, 100en keren wakker worden, irritaties, krijsbuien, heeft ze gisteravond eindelijk mega goed geslapen, op twee keer wakker worden na. En zelfs doorgeslapen *O* nu mag fokwet wel ff optyfen overigens :')

[ Bericht 11% gewijzigd door Framblij89 op 23-05-2019 09:57:29 ]
  donderdag 23 mei 2019 @ 11:57:04 #173
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_187044601
Ik kom even binnenvallen met mijn vraag maar: legging + shirtje met korte mouwen. Kan dat? Jasje aan? Ik vind het zo lastig om I. te kleden want ik heb het zelf dus heel warm al :').
  donderdag 23 mei 2019 @ 12:18:17 #174
346653 Ceviche
pi_187044927
Volgens mij heb ik mijn baby net veel te warm aangekleed dus ik bemoei me maar even nergens mee :@
pi_187044987
Jaa dat kan best Helsinki. Op die leeftijd hou ik gewoon aan wat ik zelf ook fijn vind. En je merkt snel genoeg of hij het te warm of te koud heeft.

Jip zou ik nu ook gewoon alleen in een legging en romper laten :P het is bij ons in huis best warm namelijk. Voor buiten wel ff een jas of vest aan.
pi_187045153
Phi zit in een legging met kortemouwenshirt op de opvang. Vanmorgen voor buiten een vestje, vanmiddag met ophalen gaat dat niet meer aan. En als ik een keer mis zit, wat kan er gebeuren? Er kan vaak wel iets uit en meestal is er ook wel iets voorhanden wat aan/om kan, al is het maar geïmproviseerd. En anders ervaart ze een keer de wilde sensatie van frisheid :+

Fijn, Framblij, van de betere nacht!
pi_187045344
Ik heb kleuter vandaag in korte broek en shirt naar school gestuurd en baby in legging en longsleeve naar KDV. Maar wel voor de zekerheid een shirt mee. Ze laten haar daar gewoon rondbanjeren in een romper als het te warm is.
En bedenk me nu dus dat ik een fles zonnebrand in B zijn tas had moeten doen :@ Hij kan niet tegen Kruidvat en Nivea wat ze op de BSO hebben en dat zijn juf vorige week nog even gezegd...oepsie.
Kortom ik sneak zo naar de BSO om zijn zonnebrand in zijn tas te gooien. Moet alleen even wachten tot de Ziggo monteur is geweest.
pi_187045446
Onze dame heeft een legging en shirt met korte mouwen (korte broekjes waren ondergespuugd) en de knul een korte broek en shirt met korte mouwen. Inderdaad vanmorgen een vest aan op weg naar het KDV en dat is vanmiddag hoogstwaarschijnlijk niet meer nodig.
Ik kijk ook waar ik mezelf lekker bij zou voelen en zo kleed ik ze.

Wel een andere vraag: iemand een tip om smet plekken in de huidplooien tegen te gaan? Onze meid heeft lekkere mollige dijen en na badderen droog ik daar extra goed, maar nu heeft ze toch irritatie daar... waarschijnlijk door warmte/zweet. Ze lijkt er geen last van te hebben, maar toch... Het moet nog zomer worden🙂
pi_187045979
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 12:48 schreef Solodelphi het volgende:
Onze dame heeft een legging en shirt met korte mouwen (korte broekjes waren ondergespuugd) en de knul een korte broek en shirt met korte mouwen. Inderdaad vanmorgen een vest aan op weg naar het KDV en dat is vanmiddag hoogstwaarschijnlijk niet meer nodig.
Ik kijk ook waar ik mezelf lekker bij zou voelen en zo kleed ik ze.

Wel een andere vraag: iemand een tip om smet plekken in de huidplooien tegen te gaan? Onze meid heeft lekkere mollige dijen en na badderen droog ik daar extra goed, maar nu heeft ze toch irritatie daar... waarschijnlijk door warmte/zweet. Ze lijkt er geen last van te hebben, maar toch... Het moet nog zomer worden🙂
Vet houden. Welpje heeft er regelmatig last van in zijn nek en dat smeer ik in met Dream Cream van Lush (Welpje is een luxebeestje :P )
pi_187046211
Solo, Juul had dat ook enorm bij haar worstenbeentjes. Drooghouden (af en toe deppen) en wij deden er sudocreme op voor het slapen en 's ochtends. 1 plekje bleef een beetje de rest verdween snel.
  donderdag 23 mei 2019 @ 14:10:06 #181
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187046722
Korte broek en een shirt? Het wordt geen 25 graden, toch? Ik heb een lange broek en een dubbel shirtje aan (topje + shirtje dus). Prul heeft lange mouwen aan en korte mouwen voorhanden. Maar die zou echt bevriezen als ik haar nu in een korte broek leg...

Kolfsessie drie van vandaag as we speak en ik ben het zo beu. Wanneer gingen jullie kleintje minder melk drinken?
pi_187046771
Phi ging minder melk drinken zodra het vaste voedsel echt iets voor ging stellen. Dat was rond een maand of zeven. Nog even :* Hoe gaat het met Prul?
  donderdag 23 mei 2019 @ 15:06:40 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_187047437
Geen 25 graden, maar wel 23 :P warm zat voor shirtjes en korte broeken ;)
disclaimer
pi_187047676
Het is hier 21 graden maar ook best wel harde wind.
De jongens zijn net in een lange broek en t shirt mee geweest kleuter van school halen.
Jeremy had wel iets blauwe handjes toen we weer thuis waren, maar hij is sowieso een koukleum. Voor hem nog iets te fris dus met de wind. Vincent had nergens last van.
  donderdag 23 mei 2019 @ 15:44:50 #185
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187047935
@Jentin het gaat redelijk. Ze blijft kwakkelen, beetje koorts, dan weer veel koorts, tandjespijn, oorpijn... En txs, ik ga nog even volhouden.

@Stormqueen Hier is het 19 graden. Dat voelt echt een stukje kouder :D maar goed, ik zit nu dan ook in Rotterdam...
pi_187047986
Ik zit ook in Rotterdam en vind het echt warmmmmmm. Ik zou Jip makkelijk in een korte mouwen romper hebben nu. Wel met legging/broekje denk ik.
pi_187048137
Frum had vandaag een romper, legging, shirtje en vestje aan, maar op een gegeven moment heb ik wel haar sokjes uit gedaan. Hier is het niet zo heel warm met een aardig fris windje, maar er kan altijd wat uit toch :) en sowieso heb ik nog wel altijd een hydrofiele deken bij me.

@Solodelphi, sudocreme werkt hier altijd als de neten. Ik gebruik het ook voor mezelf *) en voor frum haar nek gebruikten we ook wel eens die navelpoeder :@

Tink hier gaat ze nu pas een beetje minder drinken.. ;(
  donderdag 23 mei 2019 @ 16:21:57 #188
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187048498
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 15:49 schreef Aure het volgende:
Ik zit ook in Rotterdam en vind het echt warmmmmmm. Ik zou Jip makkelijk in een korte mouwen romper hebben nu. Wel met legging/broekje denk ik.
Ik stond op cs... Tochtig op de perrons + geen zon. Ik heb m'n jas aan :@
pi_187049246
@Stroopwafelmeisje
O+

@Wolken
40+6, typfout gisteren zag ik. Op 17/8 is ze na 40+6 geboren, dus ik deed dan nu 9 maanden + 6 dagen. 17/5+6dagen=23 mei? Of zit ik er nu net naast omdat het eigenlijk geen 9 maanden is? :9

@wieksel
Heule grote baby! Klinkt alsof het wel goed gaat! :D

@Fuchsia_roze
Yay! Ik ben van de cijfertjes, dus dit soort dingen vind ik leuk om te bedenken. Ook wanneer ze dan 100 dagen, 200 dagen of dat soort dagen oud is. :9
Lekker genieten in Italië!

@exode
super lief, dankjewel! Ik doe m'n best, vind het allemaal meer vervelend hoe alles loopt/liep dan dat ik er nu veel aan doe, maar toch.. 't is fijn zoals het nu gaat!

Crumpy baby :9 Hopelijk snel weer meer zichzelf! Avondvierdaagse, heerlijk om dan naar te kijken! Alle liedjes en blije kindjes. :D

@Framblij89
Hoop dus dat ik de juiste datum nu had, maar ik zoek het dus inderdaad juist zelf uit. Juist mijn vriendin staat er totaal niet bij stil. :9 Die is al meer dan eens mijn verjaardag vergeten. Data, dagen of cijfers.. geen goede combi haha. :D

Yay voor de goede nacht!

-

Spookje heeft hier nu een leggingachtige broek aan, shirtje, slabje, sokken en voor het eerst schoenen! Die vond ze maar niks. _O-
  donderdag 23 mei 2019 @ 17:52:11 #190
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_187049903
@NicolasJoy 40 weken is 9 maanden + een week. Dus dan zou 40+6 pas de 30e zijn :s)

Welke zonnebrand gebruiken jullie voor het kleine spul? Voor dochter hebben we Vision kind & baby, maar die is erg dik dus dat lijkt me niet zo fijn voor mijn kleine baby. Ik was bij de apotheek en zag daar Laroche-Posey, waar ik hier altijd goede dingen over lees, maar daar staat op dat 'ie vanaf 6 maanden is.. Natuurlijk is uit de zon houden het beste, maar ik wil ook graag in de schaduw smeren.
pi_187050226
Ah maar dat is ook een behoorlijke windtunnel dan Tink :D

Ik gebruik de zonnebrand van Drs. Leenarts :) wel uitkijken voor vlekken want het droogt lelijk geel op op kleding. Gaat er in de was wel uit hoor.
pi_187051870
Suncover van Jetske Ultee, makkelijk smeerbaar en geen nanotechnologie.
  donderdag 23 mei 2019 @ 19:51:56 #193
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_187051937
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 19:47 schreef Mrs.Peel het volgende:
Suncover van Jetske Ultee, makkelijk smeerbaar en geen nanotechnologie.
Die heb ik ook! Vandaag voor het eerst gebruikt bij O, bij mezelf al een keer gebruikt. Smeert idd prima en geen reactie bij O. Ik vind het wel echt stinken, maar dat zal wel komen door het gebrek aan parfum erin.
pi_187052066
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 19:51 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Die heb ik ook! Vandaag voor het eerst gebruikt bij O, bij mezelf al een keer gebruikt. Smeert idd prima en geen reactie bij O. Ik vind het wel echt stinken, maar dat zal wel komen door het gebrek aan parfum erin.
Ik vind dat gekke luchtje juist lekker :D En na het insmeren is het na 10 minuten wel vervlogen. Het is ook nog eens goed betaalbaar en inderdaad geschikt voor een gevoelige huid!
pi_187052145
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 17:52 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
@:NicolasJoy 40 weken is 9 maanden + een week. Dus dan zou 40+6 pas de 30e zijn :s)

Welke zonnebrand gebruiken jullie voor het kleine spul? Voor dochter hebben we Vision kind & baby, maar die is erg dik dus dat lijkt me niet zo fijn voor mijn kleine baby. Ik was bij de apotheek en zag daar Laroche-Posey, waar ik hier altijd goede dingen over lees, maar daar staat op dat 'ie vanaf 6 maanden is.. Natuurlijk is uit de zon houden het beste, maar ik wil ook graag in de schaduw smeren.
Ah kak. :@ Sta ik dan, met m'n cijfertjes.

Dan mag ik volgende week donderdag dus nog een keer feest vieren. :6 *;

Wij smeren zo'n een of ander A-merk dat we zelf ook altijd gebruiken maar dan de baby variant. Witte flessen.. :9
pi_187052156
Ja die hebben wij ook! (Die van Jets) Gekke luchtje is me eigenlijk nooit opgevallen..ik vind m heel fijn licht smeren en geen uitgedroogde huid meer. *O*
  donderdag 23 mei 2019 @ 20:04:58 #197
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_187052195
Limone! Hoe is het dan met die andere jongen-meisje-jongen-moeder? O+
pi_187052621
Zo, mini-ToT heeft lekker in een luxe restaurant gegeten! :P

(Potje Olvarit die we hadden meegenomen! :P Zelf zaten we aan de bavette! :9~ )
Hij was ook de enige die ongestraft aan tafel kon zitten schijten! :T
pi_187052651
Naif zonnebrand hier. Zowel factor 50 als 30 slaan wit uur.. Vind m'n man geen gezicht...maar vind de producten van Naif wel fijn.

Kom er net achter dat ik dus gister slaapdronken met m'n andere account gepost had. Dan maar zo door... Mn heule grote jongen is 'Thor'... Heb tijdens m'n zwangerschap als Thorinbelly gepost...
pi_187052776
Da's het voordeel van een Nederlands-Duits-Spaans-Filipijns-Ghanese baby; weinig zonnebrand nodig! :P Hij kleurt VEEL beter in de zon dan z'n vader! _O- Maar als de zon feller gaat worden, smeren we hem natuurlijk wel in! :Y Het liefst met iets wat niet in de oogjes prikt. Daar heb ik zelf ook een unmeunige tyfushekel aan! :( :X :X :X
pi_187052849
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 14:10 schreef Tink89 het volgende:

Kolfsessie drie van vandaag as we speak en ik ben het zo beu. Wanneer gingen jullie kleintje minder melk drinken?
M drinkt nu ongeveer 6 flessen van 180 en eet geen vast voedsel. Hij is 8 maanden..
pi_187052917
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 20:40 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

M drinkt nu ongeveer 6 flessen van 180 en eet geen vast voedsel. Hij is 8 maanden..
Met 8 maanden geen vast voedsel? :o Is dat wel goed? :@
pi_187053179
SPOILER
_O- De kleine charmeur had vandaag weer van allerlei kanten beet. :D Echt 2x lippenstift van zijn handje af moeten poetsen! :')
pi_187053445
Hier was het echt warm vandaag. In Juul haar slaapkamer is het nu ook 22 graden.

Juul is vandaag 2 x doorgelekt op KDV, ze hadden haar maar even in de gootsteen/minibad gezet. Daar wilde ze niet meer uit :)

Qua zonnebrand hebben wij wel de Vision. Voor B de gewone en voor Juul de babyversie. Lovea vind ik ook fijn maar die is echt duur.
pi_187054010
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2019 20:44 schreef ToT het volgende:

[..]

Met 8 maanden geen vast voedsel? :o Is dat wel goed? :@
Geen idee, wat denk jij?
pi_187054090
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 21:34 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Geen idee, wat denk jij?
Wij zijn met 4 maand al begonnen met pyjamapapje en Olvarit enzo. :)
pi_187054104
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 20:04 schreef Spees_Eend het volgende:
Limone! Hoe is het dan met die andere jongen-meisje-jongen-moeder? O+
Jaaaa! Ik heb een MJJ-trio he ;) Heu NJ :7 , maar dat gaat eigenlijk heel goed. Ik begin 4 juni met werken en A. gaat nu al naar de crèche, dus ik heb echt vakantie. O+ Heerlijk, die luxe krijg ik waarschijnlijk nooit meer. Incidenteel een dagje ofzo, maar niet drie dagen per week, voor drie weken. Ik had me voorgenomen mezelf te leren naaien Heuj NJ ^O^ , maar in theorie ben ik toch wel veel bezig met kolven en dat geklooi erom heen; harnas aan, schelpen goed en daarna voorzichtig weer alles loskoppelen zodat er niet te veel lekt.. :{w Het is in elk geval een goede oefening voor op kantoor..

Lichamelijk gaat het wel heel goed. Conditie is nog wel bagger, maar ik fietste vandaag met de bakfiets + kleuter een brug op en over en ik hoefde niet te kotsen. Ik heb nog maar heel af en toe last van lage bloeddruk en dat is toch ook wel heel erg fijn.

En drie kindjes, man! Het loopt allemaal wel soepel. A. gaat makkelijk in ons -toch wel- strakke ritme mee en de andere twee hebben echt engelengeduld met hem O+ Zijn grote broer is al zo lief voor hem, als A. moet huilen stelt hij hem gerust 'Niet huilen, A, je mama is zo bij je...' *; Voor grote zus is hij een fijne zachte pop en hij laat het ook allemaal toe he, dan is het toch maar een gelukje dat hij wat steviger gebouwd is. ;) Dus naja het gaat wel lekker. Vraag over twee weken nog maar eens, als ik weer aan het werk ben.. :')
pi_187054115
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2019 21:38 schreef ToT het volgende:

[..]

Wij zijn met 4 maand al begonnen met pyjamapapje en Olvarit enzo. :)
Wat goed! Ik vind vast voedsel niet zo nodig.
pi_187054161
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 21:39 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Wat goed! Ik vind vast voedsel niet zo nodig.
Is de groei verder goed qua lengte en gewicht enzo? :)
Wat zeggen ze op het CB? :)
pi_187054179
Het ene kindje is wat eerder en de ander wat later met vast voedsel. En meer dan blijven aanbieden kan je ook niet doen toch. Komt vast wel goed.

Jip zijn melkinname ging steeds een beetje omlaag naar mate hij meer ging eten Tink. Dus vanaf een maand of 7 steeds een beetje minder melk.
pi_187054388
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2019 21:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Nouja, zijn lijntje buigt wel af. Maar daar trek ik me niks van aan. En het CB en wat zij vinden al helemáál niet. M krijgt melk, het liefst zo lang mogelijk.
pi_187054624
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2019 21:41 schreef ToT het volgende:

[..]

Geintje hoor. Ik zat je te stangen.
M groeit perfect. Alleen hij is veel drukker met de charmeur uitgangen, tijgeren, kruipen en pogingen doen om te staan. Eten heeft gewoon nog geen prioriteit. Hoewel ik zelf denk nog wel bij een fysio of logopedist terecht te komen, omdat hij altijd zijn tong uit zijn mond heeft, vast voedsel er met zijn tong weer uit werkt en het kauwen en slikken nog niet lijkt te snappen.
pi_187054995
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 22:03 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Geintje hoor. Ik zat je te stangen.
M groeit perfect. Alleen hij is veel drukker met de charmeur uitgangen, tijgeren, kruipen en pogingen doen om te staan. Eten heeft gewoon nog geen prioriteit. Hoewel ik zelf denk nog wel bij een fysio of logopedist terecht te komen, omdat hij altijd zijn tong uit zijn mond heeft, vast voedsel er met zijn tong weer uit werkt en het kauwen en slikken nog niet lijkt te snappen.
Okee dan! :) Ja komt ongetwijfeld wel goed! :Y
pi_187055055
@Limone
_O- *;

Nog even genieten van je 'vrije tijd' waarin je dan nog heel druk bent met naaien, kolven, schelpen, loskoppelen, (af)wassen .. alles. Als ik jou zo over eend erde hoor zou ik misschien toch ooit een tweede overwegen. Ooit. Nog even helemaal niet.
pi_187057402
Het cb. Dat is die instelling die laatst vertelde dat ik maar moest stoppen met bv want dat was een zoethoudertje, daar zit niks meer in. Ik ben met Bikkel langzaam begonnen toen hij bijna 7 maanden was met vv. Nu met bijna 10 maanden gaat wel wat in maar nog niet denderend. En dat is helemaal dikke prima. Hij komt in 24 uur nog ongeveer 8 a 10 keer voor de borst.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 04:19:55 #216
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_187058274
Bedankt voor jullie feedback! Ik heb hier een kleine tube van dr leenarts, dus die kan ik eens proberen. Jetske Ultee zal ik ook eens bekijken.
@exode vorig jaar was in het nieuws dat Lovea niet goed beschermt - zeker niet wat het belooft. Ging geloof ik wel over volwassenen, maar ik ben voor de zekerheid ook bij dochter (bleek en rood haar) gestopt...

Wat staat mini ToT toch altijd vrolijk op de foto O+ is 'ie IRL ook zo vrolijk?

En verder heul veul O+ voor de rust van Limone O+
  vrijdag 24 mei 2019 @ 06:01:48 #217
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187058447
Hoi stiekeme meeleespost want baby's O+, moet alleen die van mij nog even afbakken tot binnenkort maar hey :+, nu kan ik die van Pinq hier bewonderen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 00:12 schreef Wolken het volgende:
Het cb. Dat is die instelling die laatst vertelde dat ik maar moest stoppen met bv want dat was een zoethoudertje, daar zit niks meer in. Ik ben met Bikkel langzaam begonnen toen hij bijna 7 maanden was met vv. Nu met bijna 10 maanden gaat wel wat in maar nog niet denderend. En dat is helemaal dikke prima. Hij komt in 24 uur nog ongeveer 8 a 10 keer voor de borst.
Eerst even een dikke ^O^ voor jou en mijn nachtelijke -ik kan niet slapen want drukke buikbaby-brein begon te ratelen hierdoor en hetgeen wat ik laatst heb gezien bij baby's van vrienden, gehoord heb op info-avond borstvoeding en meer van dat.

SPOILER: Komt ie:
En ik wil niemand hiermee voor zijn schenen schoppen, doe wat voor jouw kind het beste voelt. Ik ben vooral op zoek naar de handleiding die door de natuur al bedacht is maar blijkbaar nog niemand tekstueel geschreven heeft

[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 24-05-2019 06:32:56 ]
  vrijdag 24 mei 2019 @ 07:07:19 #218
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_187058700
Mijn kind kreeg alles wel weg, ruim voor haar gebit compleet was, hoor :s) Ja, oké, misschien geen rauwe wortel en het schilletje van een tomaat gaat ook makkelijker met tanden, maar voor het merendeel van het eten volstaan stevige kaakspieren ook.
Wel interessante theorie en globaal werkt het misschien ook wel zo? Hoe meer tanden, hoe meer vast voedsel, hoe minder melk? Al zijn er natuurlijk ook uitzonderingen van kinderen die met 8 maanden hun gebit compleet hebben...
pi_187058736
Volgens mij ging het er laatst in het BV topic over dat kinderen de drinktechniek verleren bij het wisselen van de melktanden. Klinkt ergens wel logisch.

@douche-eendje, Maak je nog niet druk om het CB. Het ligt er heel erg aan wie je treft. Ik heb op 1 vpk na een hele fijne CB die adviezen goed kan aanpassen op de persoon/situatie. Heb je dat niet, dan zijn het altijd nog adviezen en die mag je naast je neer leggen.

De beste tip die ik heb gehad is bij twijfel de gekregen info bij de specialist checken: huisarts/fysio/lactatiekundige enzovoort.
Wat bij het CB ook kan helpen is hun eigen richtlijnen erbij pakken. Iemand verplichten met 4maanden te beginnen met bijvoeding gaat tegen hun eigen richtlijnen in net als roepen dat BV een zoethoudertje is.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 24-05-2019 09:30:33 ]
pi_187058815
Hier dus een CB die de borstvoeding gewoon helemaal prima vindt en Jip is bijna 1. Jip eet trouwens wel ook vast voedsel en vindt dit heel lekker. Ik volg hem gewoon daarin, ik bepaal wel de momenten waarop ik het aanbied en wat ik hem geef, maar hij bepaalt hoeveel hij ervan eet. Soms is dat heel veel en soms is het weinig tot niks. En dat is allemaal okay.
pi_187058966
Ik heb nooit bv gegeven dus kan er niet echt over mee praten maar hier op het cb doen ze verder niet moeilijk en kijken ze naar het kind.

Op één arts na die met 4 maanden zei “IK wil dat ze DOORSLAAPT” _O-

Nog even een vraagje, hoe poetsen jullie in godsnaam jullie babies hun tandjes? Wij hebben dus alles geprobeerd maar no way dat die tandenborstel in frum haar mond komt. Als ik de borstel al voor de dag haal krijst ze :( :D
En in de houdgreep houden vind ik ook weer zo sneu.
pi_187058986
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 04:19 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

Wat staat mini ToT toch altijd vrolijk op de foto O+ is 'ie IRL ook zo vrolijk?

Haha, echt wel! :D Hij zat ook op de meeste andere foto's te lachen die ik tegelijk had gemaakt met die ene die ik hierboven gepost heb, maar daar sta ik zelf ook op dus die post ik maar niet. :P
Hij brabbelt er de hele tijd vrolijk op los is continu bezig en als iemand hem ook maar één blik gunt, verschijnt er een super grote lach op z'n smoeltje en vaak gaat hij dan ook helemaal spartelen! _O- :D
Gisteren zat hij op een gegeven moment bij een dame op schoot in een wachtkamer. Vlak daarvoor zat een andere dame sleutels voor zijn neus te schudden waarop hij moest lachen en er waren genoeg andere dames die gekke bekken voor hem zaten te trekken! :P

[ Bericht 8% gewijzigd door ToT op 24-05-2019 08:13:32 ]
pi_187059001
Toch wel een beetje in de houdgreep.. En na het door mij poetsen laat ik hem zelf nog even 'poetsen'.

Je zou misschien zo'n vingertandenborstel kunnen proberen? Misschien dat ze dat iets makkelijker toe laat?
pi_187059016
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 07:59 schreef Framblij89 het volgende:
Ik heb nooit bv gegeven dus kan er niet echt over mee praten maar hier op het cb doen ze verder niet moeilijk en kijken ze naar het kind.

Op één arts na die met 4 maanden zei “IK wil dat ze DOORSLAAPT” _O-

Nog even een vraagje, hoe poetsen jullie in godsnaam jullie babies hun tandjes? Wij hebben dus alles geprobeerd maar no way dat die tandenborstel in frum haar mond komt. Als ik de borstel al voor de dag haal krijst ze :( :D
En in de houdgreep houden vind ik ook weer zo sneu.
Heb je het ook al met een elektrische tandenborstel geprobeerd? Misschien vindt de kleine dat grappig en lukt het daar dan wel mee?
Mini-ToT wordt helaas bang van dat geluid als ik zelf mijn tanden daar mee poets.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 08:20:54 #225
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187059076
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 00:12 schreef Wolken het volgende:
Zou voor mij aanleiding zijn niet meer langs te gaan. Enkel voor de vacs. :N
Protège moi de mes désirs.
pi_187059077
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 06:01 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi stiekeme meeleespost want baby's O+, moet alleen die van mij nog even afbakken tot binnenkort maar hey :+, nu kan ik die van Pinq hier bewonderen.
[..]

Eerst even een dikke ^O^ voor jou en mijn nachtelijke -ik kan niet slapen want drukke buikbaby-brein begon te ratelen hierdoor en hetgeen wat ik laatst heb gezien bij baby's van vrienden, gehoord heb op info-avond borstvoeding en meer van dat.

SPOILER: Komt ie:
En ik wil niemand hiermee voor zijn schenen schoppen, doe wat voor jouw kind het beste voelt. Ik ben vooral op zoek naar de handleiding die door de natuur al bedacht is maar blijkbaar nog niemand tekstueel geschreven heeft

Ah helder, dat schema! :D We vroegen ons al af waarom die eerste 2 tandjes er zo snel door kwamen maar dat de rest zo lang op zich liet wachten! _O-

En idd @ met voeding; we hadden ook gelezen en gehoord dat melk wel eerst het belangrijkste blijft, maar dat je meer en meer vast voedsel zou kunnen geven. Dit omdat er in vast voedsel wel meer energie zit en ook voedingsstoffen die in kunstmelk enzo niet zitten. Verder went de kleine ook sneller aan nieuwe smaken en structuren.
Ik prak bijvoorbeeld vaak fruit door een papje heen, het liefst nog vrij grof. Mini-ToT vindt het tegenwoordig helemaal geen probleem als er snotterige aardbeislierten door zijn papje heen zitten enzo. :) Stukjes schil van appels of peren? No worries, dat gaat ook zo naar binnen.
Rijst gaat sinds kort ook beter. Alleen hadden we laatst een potje Olvarit met vrij grote stukjes aardappel er in, en dat beviel hem absoluut niet! :N Ook courgette en spinazie wil er bij hem absoluut niet in, net als ei. (Hoewel ik dat laatste al een tijdje niet meer uitgeprobeerd heb bij hem.) Spaghetti is hij echt ongelooflijk dol op! _O- :D Wil je een dolgelukkige baby zien, geef hem daar dan het eerste hapje van! :D

Borstvoeding is sowieso gezond. :Y Een stuk gezonder dan kunstvoeding.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 08:34:05 #227
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187059132
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 08:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Zou voor mij aanleiding zijn niet meer langs te gaan. Enkel voor de vacs. :N
Of allereerst bespreken met de vplk of arts van het cb? Ben jij ook het type dat tijdens een meningsverschil opstaat en wegloopt en de ander voortaan nooit meer aankijkt? :D
pi_187059265
@Aure vingertandenborstel is een goede ^O^ Thanks.

@ToT ja wij hebben zelf ook geen elektrische tandenborstel, maar iig thanks voor de tip :Y
Aardappel lust frum ook echt niet he haha.. spaghetti ga ik ook maar eens proberen, gewoon met tomatensaus? Heb vaak met tomaten het idee dat dat miss weer heftig is voor het maagje ofzo maar dat zit wss tussen mijn oren :)
pi_187059285
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 08:54 schreef Framblij89 het volgende:
@:Aure vingertandenborstel is een goede ^O^ Thanks.

@:ToT ja wij hebben zelf ook geen elektrische tandenborstel, maar iig thanks voor de tip :Y
Aardappel lust frum ook echt niet he haha.. spaghetti ga ik ook maar eens proberen, gewoon met tomatensaus? Heb vaak met tomaten het idee dat dat miss weer heftig is voor het maagje ofzo maar dat zit wss tussen mijn oren :)
Gewoon een potje Olvarit. ;) Dat is voorlopig nog wel wat we hem het vaakst geven, maar we maken ook soms zelf wel wat klaar; gestoomde vis en groenten enzo. :)
pi_187059319
Sow, ik krijg de laatste tijd meer en meer rugpijn maar gisteren tijdens het wandelen merkte ik dat het door de wandelwagen kwam. Ik heb sinds dag 1 al geklaagd dat ik door de vorm van de handgreep in een ongelukkige houding kom te lopen, ongeacht hoe ik de stangen afstel.
De (veel goedkopere) buggy geeft mij een veel natuurlijkere houding, maar als ik daarmee loop, zie ik mini-ToT helemaal niet meer. ;( Is ook weer niet leuk. Beetje afwisselen dan maar; de ene keer met de wandelwagen en de andere keer de buggy. :)
pi_187059389
Spaghetti met tomaten kan ook hoor Framblij :) bij gezeefde tomaten kijk ik wel altijd even naar het zoutpercentage en probeer ik zo laag mogelijk te nemen. Helemaal zoutloos heb ik in mijn Appie nog niet ontdekt, dus meestal gebruik ik gewoon verse tomaten. Voor Jip doe ik er ook nog een beetje gehakt en andere groente door. Toen ie nog wat jonger was zette ik er dan kort de staafmixer op, maar nu snijd ik het gewoon klein.
pi_187059405
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 08:34 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Of allereerst bespreken met de vplk of arts van het cb? Ben jij ook het type dat tijdens een meningsverschil opstaat en wegloopt en de ander voortaan nooit meer aankijkt? :D
Ik ga met het cb geen discussie aan. Zij volgen richtlijnen die kaarsrecht tegenover mijn ideeën en inzichten staan. Nou werd dit gezegd door een arts aan de telefoon die ons normaal niet onder behandeling heeft. Maar op het moment dat iemand die als professional jou zulke adviezen geeft zou ik er idd meteen klaar mee zijn. Met haar zoethoudertje en er zit niks meer in. Zeg dat maar tegen mijn baby van bijna 10 maanden met z'n 10,5 kg en maat 80.

Bikkel heeft nog geen enkele tand maar ik heb alvast een vingertandenborstel gekocht, misschien dat ik daar nu, ondanks het gebrek aan tanden, toch alvast mee ga oefenen.
pi_187059769
Hier wordt alles met stukjes nog vakkundig naar buiten gewerkt, dus ik gebruik elke dag de staafmixer.
Koken deed ik al zoutloos dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.

De eerste tandjes, tja die zijn al bijna een maand bezig met doorkomen. Ze lijken er nu wel minder last van te hebben dan vorige week.

Vincent heeft ontdekt dat hij ook met zijn slaapzak aan op zijn buik kan rollen, ik tref hem momenteel in de gekste posities aan in bed haha!
Jeremy doet het lekker op zijn eigen tempo, die rolt alleen als hij er zin in heeft, maar is wel weer druk bezig met oefenen met zitten.

Ze vinden het gezellig om samen op het kleed te spelen en we merken dat ze elkaar bewust aan het opzoeken zijn. Echt leuk om te zien!

vrijdag 24 mei 2019 @ 09:35:24 #234
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187059798
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 09:05 schreef Wolken het volgende:

[..]

Ik ga met het cb geen discussie aan. Zij volgen richtlijnen die kaarsrecht tegenover mijn ideeën en inzichten staan. Nou werd dit gezegd door een arts aan de telefoon die ons normaal niet onder behandeling heeft. Maar op het moment dat iemand die als professional jou zulke adviezen geeft zou ik er idd meteen klaar mee zijn. Met haar zoethoudertje en er zit niks meer in. Zeg dat maar tegen mijn baby van bijna 10 maanden met z'n 10,5 kg en maat 80.

Bikkel heeft nog geen enkele tand maar ik heb alvast een vingertandenborstel gekocht, misschien dat ik daar nu, ondanks het gebrek aan tanden, toch alvast mee ga oefenen.
Maar wat zij zeggen klopt niet, dat staat ook gewoon in hun richtlijn. Dus ja, ik zou ze daar wel op wijzen. En als iets op een vervelende toon wordt gebracht dan zou ik ook vertellen dat ik dat niet prettig vind. Kunnen zij wellicht ook rekening mee houden de volgende keer dat je er bent.
pi_187059952
Hier nog een groot liefhebber van spaghetti. Ik gooi om de zoveel tijd een lading groenten een uur in de oven, pureer ze en vries dan in kleine porties in. Ideaal voor baby-pastasaus, zoals Welpje gisteren kreeg, en ook handig om af en toe makkelijk het groenten-aandeel in het eten van de rest op te krikken.

SPOILER
Het CB, tja. Ik heb er op zich geen problemen mee, we hebben een verpleegkundige die juist zó positief is dat ik er soms ongemakkelijk van wordt. "Oh wat super dat je nog borstvoeding geeft", alsof dat een soort bovenmenselijke prestatie is met 8 maanden (oké, voor sommigen is het dat ook! Maar niet voor mij, hier is het altijd makkelijk gegaan). En ik ben nog steeds een beetje afgeknapt op die ene keer dat ik echt een duidelijke hulpvraag bij ze neerlegde, en ze me gewoon níet konden helpen. Het was ook geen ingewikkelde vraag ofzo, mijn kolfrecht liep ten einde en ik vroeg hoe ik dat het beste aan kon pakken, want ik wilde wel graag doorvoeden. Ze hadden géén tips. Zelfs niet na navragen bij andere collega's. Joh, ik kan toch niet de enige zijn die hier tegenaan liep? :? Gelukkig was er Fok!, daar had ik toen meer aan.

Welpje is vandaag alweer 8 maanden! *O* ;( Mijn baaaaaby, waar blijft de tijd.
pi_187060374
Vandaar dat B en Juul enorme vreetzakken zijn, die hadden allebei in no time 6 tanden. :D Juul eet als een bouwvakker, alles ook gewoon (zolang het niet uit een potje komt). We pureren niet meer maar stampen of snijden het klein. Alles wat eruit ziet als eten, gaat haar mond in. Zo vissen we dus ook regelmatig blaadjes, bloemetjes en stokjes uit haar mond....

Maar goed dat we gestopt zijn met Lovea dan Stroop. Ik vond het vooral enorm duur. En aangezien wij 2 flessen kopen, 1 voor in zijn school/BSO tas en 1 voor thuis, tikte dat best aan. B reageert best heftig op veel creme, olie, lotion en zonnebrand. Vision kreeg ik als tip hier een keer en ben blij dat hij die verdraagt want die is zeker in de aanbieding een heel stuk goedkoper. Juul heeft de reacties vooralsnog niet maar we gebruiken toch maar de Vision baby.

Luna, 8 maanden? sooo eej. Gaat veel te snel he?!

Ah wat een leuke foto aapie en die kat O+

Fram, wij poetsen altijd allemaal tegelijk tanden. Dat vindt Juul hilarisch, B die dansend (en meestal in zijn blootje) zijn tanden poets voor haar neus, wij die meedoen (met kleren aan ;) ). Dan wilt ze de tandborstel meestal wel.
Een vriendin van mij zette altijd een filmpje aan, bij haar zoontje was het drama. Dan bleef ie even stilzitten.
pi_187060394
Nou dan ga ik toch maar die tomaten proberen met spaghetti *) ben benieuwd wat ze ervan vind!

@aapieannie wel grappig dat er ook bij een tweeling zo veel verschil in zit kwa tempo met bepaalde mijlpalen haha :) heel leuk dat ze elkaar nu bewust aan het opzoeken zijn O+

@lunapuella wat gaat het hard dan opeens he! Vanaf dat ze 6 maanden zijn gaat het zo mega snel.. over minder dan 20 weken zijn ze gewoon 1 jaar!

Ik vind het soms oprecht klote dat je niet bij het CB terecht kan voor bepaalde vragen omdat ze daar vaak geen antwoord op hebben, wij hebben een tijd gehad dat frum meer dan 1 liter opvolgmelk dronk (was achteraf gezien gewoon een inhaalrace), en vroeg me af of dat écht zo ernstig was, maar het cb kwam met een wekkermethode om frum maar te laten huilen.
Dus heb toen maar Nutricia gebeld haha :9
Sommige vragen zijn ook weer te ‘nutteloos’ om de huisarts voor te bellen.. dus af en toe vrij lastig.
Gelukkig hebben jullie hier al veel ervaring en kan je hier ook wel terecht met vragen O+

Ik heb net as we speak ook even de huisarts gebeld omdat frummel na het slapen vanmorgen een best wel grote vlek in haar gezicht heeft:
SPOILER
De assistent zei dat het ook een ligplek kan zijn en dat ik het in de gaten moet houden (wat ik in de gaten moet houden weet ik niet, vroeg het wel maar kreeg een “we gaan niet met één vlek jou langs laten komen” als antwoord). Ach ja :D

@exode haha ik zag al even voor me dat jullie allemaal naakt aan het dansen waren :')
Dat filmpje is ook een goed idee! Zet ik wel ff Bumba op (vindt ze geniaal, snap het werkelijk niet want ik vind het dood eng :') ).

Oh en wij hebben trouwens eco cosmetics baby zonnebrand, wel prijzig, en heel eco vriendelijk, zit geen parfum in oid want frum reageert ook niet zo goed op Zwitsal.

[ Bericht 6% gewijzigd door Framblij89 op 24-05-2019 10:25:12 ]
pi_187060533
Je mag ook B een keer lenen hoor Fram, of dat ik hem film en je die als filmpje opzet ;) B rent sowieso het liefste bloot rond, wij houden ons in :P

Juul wordt gewoon over 5 weken en 2 dagen 1 jaar. Dat kan toch niet? 1?! We moeten nog even haar taart regelen bedachten we vanochtend. Onze taartenbakker is gestopt en het alternatief waar we voor B zijn 5e verjaardag hadden besteld vonden we matig (zeker voor de prijs).
pi_187060666
Hahaha dag zou wel heel leuk zijn ;) veel beter dan Bumba.

Mijn vriend is toevallig banketbakker maar denk niet dat je daar wat aan hebt :') is wel heel handig voor frum haar taart, en onze bruidstaart als ik ooit ten huwelijk word gevraagd. En potverdrie wat gaat het snel he :{w
pi_187060680
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 10:38 schreef Framblij89 het volgende:
Hahaha dag zou wel heel leuk zijn ;) veel beter dan Bumba.

Mijn vriend is toevallig banketbakker maar denk niet dat je daar wat aan hebt :') is wel heel handig voor frum haar taart, en onze bruidstaart als ik ooit ten huwelijk word gevraagd. En potverdrie wat gaat het snel he :{w
Haha, ja we hebben hier ook een banketbakker dichtbij. Maar we houden zo van die thema taarten, die uitgebreide dingen zeg maar. Bij B gaan we ook elk jaar los.

Nog maar 5 weken een baby in huis, daarna nooit meer een baby, raar.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 13:23:54 #241
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187063266
Ik las hier alles en vergat de helft weer.

quote:
2s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 08:20 schreef ToT het volgende:

[..]

Ah helder, dat schema! :D We vroegen ons al af waarom die eerste 2 tandjes er zo snel door kwamen maar dat de rest zo lang op zich liet wachten! _O-

En idd @ met voeding; we hadden ook gelezen en gehoord dat melk wel eerst het belangrijkste blijft, maar dat je meer en meer vast voedsel zou kunnen geven. Dit omdat er in vast voedsel wel meer energie zit en ook voedingsstoffen die in kunstmelk enzo niet zitten. Verder went de kleine ook sneller aan nieuwe smaken en structuren.
Ik prak bijvoorbeeld vaak fruit door een papje heen, het liefst nog vrij grof. Mini-ToT vindt het tegenwoordig helemaal geen probleem als er snotterige aardbeislierten door zijn papje heen zitten enzo. :) Stukjes schil van appels of peren? No worries, dat gaat ook zo naar binnen.
Rijst gaat sinds kort ook beter. Alleen hadden we laatst een potje Olvarit met vrij grote stukjes aardappel er in, en dat beviel hem absoluut niet! :N Ook courgette en spinazie wil er bij hem absoluut niet in, net als ei. (Hoewel ik dat laatste al een tijdje niet meer uitgeprobeerd heb bij hem.) Spaghetti is hij echt ongelooflijk dol op! _O- :D Wil je een dolgelukkige baby zien, geef hem daar dan het eerste hapje van! :D

Borstvoeding is sowieso gezond. :Y Een stuk gezonder dan kunstvoeding.
Ik ga even de betweter uithangen. In melk zitten veel meer vetten enzo dan in groente en fruit. Veel pyjamapapjes staan dan weer stijf van de suiker. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze niet goed voor je baby zijn, maar ze voordat je kleintje een half jaar is, melk laten vervangen, is niet zo'n goed idee... Je baby heeft die melk en de vetten die daarin zitten, dan gewoon echt nog hard nodig.

Wij zijn ivm met een erfelijke aanleg voor allergieën heel voorzichtig met wat groente begonnen toen prul 4,5 maand was. Dat was toen nog niet interessant, dus we hebben het weer een paar weken laten zitten. Toen ze ruim vijf maanden was opnieuw geprobeerd. Toen was het machtig interessant. Ze heeft ook al weken (ze is nu net zes maanden) puntjes van tandjes in haar mond. Ze gaat los op broccoli en bloemkool. Zoete aardappel is ook oke, wortels vindt ze niks. Peer is groot favoriet op fruitgebied. Appel gaat wel, abrikoos en perzik vindt ze echt smerig. Prima, krijgt ze voorlopig wat ze wel apprecieert. We bieden wel alles aan, maar dwingen niks.

En als ze straks zelfstandig kan zitten, gaat ze ook gewoon stukjes peer en komkommer enzo in de hand krijgen en mag ze lekker zelf ontdekken hoe eten werkt. Ze stopt nu al alles heel gericht in haar mond (de kinderarts dinsdag was onder de indruk) en wordt ook echt boos als ik iets eet en zij niks krijgt. Wat mij betreft zijn dat signalen dat ze er klaar voor is.

Enige nadeel is dat ze van veel groente harde ontlasting lijkt te krijgen. We voegen al wat extra water toe, maar dat helpt niet. Iemand nog tips? Is het een kwestie van wennen of moeten we iets veranderen?

En borstvoeding is natuurlijk het allerbeste voor je baby. Maar toch vind ik je laatste zin wat confronterend (blame the hormones...). Ik denk dat voor veel moeders die - net als ik - moeite hebben met het produceren van borstvoeding of bij wie het helemaal niet lukt, het best kut is om te lezen dat kunstvoeding veeeel minder gezond is dan borstvoeding. Dus dat.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 10:27 schreef exode het volgende:
Je mag ook B een keer lenen hoor Fram, of dat ik hem film en je die als filmpje opzet ;) B rent sowieso het liefste bloot rond, wij houden ons in :P

Juul wordt gewoon over 5 weken en 2 dagen 1 jaar. Dat kan toch niet? 1?! We moeten nog even haar taart regelen bedachten we vanochtend. Onze taartenbakker is gestopt en het alternatief waar we voor B zijn 5e verjaardag hadden besteld vonden we matig (zeker voor de prijs).
Ik weet niet in welke regio je zit, maar ik weet een fantastische en bijzonder betaalbare briljante thuisbakker in de buurt van de Loonse en Drunense duinen. Ze is echt geweldig en kan ook allergieën heel erg goed handelen.
pi_187063313
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 13:23 schreef Tink89 het volgende:
Ik las hier alles en vergat de helft weer.
[..]

Ik ga even de betweter uithangen. In melk zitten veel meer vetten enzo dan in groente en fruit. Veel pyjamapapjes staan dan weer stijf van de suiker. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze niet goed voor je baby zijn, maar ze voordat je kleintje een half jaar is, melk laten vervangen, is niet zo'n goed idee... Je baby heeft die melk en de vetten die daarin zitten, dan gewoon echt nog hard nodig.

Wij zijn ivm met een erfelijke aanleg voor allergieën heel voorzichtig met wat groente begonnen toen prul 4,5 maand was. Dat was toen nog niet interessant, dus we hebben het weer een paar weken laten zitten. Toen ze ruim vijf maanden was opnieuw geprobeerd. Toen was het machtig interessant. Ze heeft ook al weken (ze is nu net zes maanden) puntjes van tandjes in haar mond. Ze gaat los op broccoli en bloemkool. Zoete aardappel is ook oke, wortels vindt ze niks. Peer is groot favoriet op fruitgebied. Appel gaat wel, abrikoos en perzik vindt ze echt smerig. Prima, krijgt ze voorlopig wat ze wel apprecieert. We bieden wel alles aan, maar dwingen niks.

En als ze straks zelfstandig kan zitten, gaat ze ook gewoon stukjes peer en komkommer enzo in de hand krijgen en mag ze lekker zelf ontdekken hoe eten werkt. Ze stopt nu al alles heel gericht in haar mond (de kinderarts dinsdag was onder de indruk) en wordt ook echt boos als ik iets eet en zij niks krijgt. Wat mij betreft zijn dat signalen dat ze er klaar voor is.

Enige nadeel is dat ze van veel groente harde ontlasting lijkt te krijgen. We voegen al wat extra water toe, maar dat helpt niet. Iemand nog tips? Is het een kwestie van wennen of moeten we iets veranderen?

En borstvoeding is natuurlijk het allerbeste voor je baby. Maar toch vind ik je laatste zin wat confronterend (blame the hormones...). Ik denk dat voor veel moeders die - net als ik - moeite hebben met het produceren van borstvoeding of bij wie het helemaal niet lukt, het best kut is om te lezen dat kunstvoeding veeeel minder gezond is dan borstvoeding. Dus dat.

[..]

Ik weet niet in welke regio je zit, maar ik weet een fantastische en bijzonder betaalbare briljante thuisbakker in de buurt van de Loonse en Drunense duinen. Ze is echt geweldig en kan ook allergieën heel erg goed handelen.
Ja natuurlijk moet je melk niet compleet vervangen met alleen groenten enzo.
De pyjamapapjes die we aan mini-ToT geven bevatten geen toegevoegde suikers. :)
Verder was het natuurlijk niet mijn bedoeling om iemand aan te vallen over borstvoeding versus flesvoeding; mijn vrouw kon ook niet genoeg melk aanmaken en mini-ToT heeft vanaf de 2e maand of zo qua melk alleen nog maar kunstvoeding gehad.

Anyway, ik merk dat het onderwerp voeding hier verdomd gevoelig ligt dus trek ik me even terug uit deze discussie. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door ToT op 24-05-2019 13:39:48 ]
pi_187063372
Tink, hier ook een rood aanlopende baby met huilen van de pijn tijdens het persen op harde ontlasting ;( Wij zijn toch maar begonnen met het laxeermiddel lactulose. Tot nu nog geen effect, maar kan een paar dagen duren. Ik hoop dat het gauw beter gaat, arme Prul en O.
pi_187063573
Als frum moeite heeft met poepen dan werkt water of zonnebloem olie. De huisarts zei dat we dat ook in flesje konden doen maar dat vond ik geen prettig idee :) . Dus dan maar een drupje door het eten en vaak komt het dan wel met een rotgang eruit. En anders iets meer fruit geven dan groente? Vaak werkt dat hier ook wel, fruit bevat natuurlijk vrij veel vezels en miss zeg ik nu iets doms maargoed, wat werkt dat werkt :')

Het is ook kut om te lezen of horen dat bv veeeeeeel beter is dan kv, maar kv is daarentegen ook niet slechter dan bv :)
Bijv op de flesvoeding pakken staat dan ‘borstvoeding is altijd de beste keuze voor je kind’, dan moet ik ook ff slikken en denk dan maaaar ik wil toch ook het beste voor mn kiiiiind.
SPOILER
ik vind het zelf altijd vrij irritant als mensen dit soort dingen zeggen maar ik doe het lekker toch, hypocriet dat ik ben; ik ben ook groot en sterk geworden met kunst voeding. :Y
  vrijdag 24 mei 2019 @ 14:05:35 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187063703
Ik zette het niet voor niks in kleine lettertjes, ik realiseer me zelf ook dat ik misschien wat overtrokken reageer. Maar het niet zeggen, voelde ook niet goed ofzo. Anyhow: iedereen wil het beste voor zijn of haar baby. Of je nu borst- of kunstvoeding geeft, met 4 maanden met pyjamapapjes met of zonder suiker begint, je je kind pureerprak geeft of laat rapleyen of dat je helemaal geen plan hebt, maar gewoon doet wat uitkomt. Dus laten we vooral elkaar steunen. IRL zijn er al genoeg ouders gemeen tegen elkaar...

Hier werkt een drupje roosvicee laxo trouwens soms ook wel, bedenk ik nu. Dat kan ik prul nog wel even door haar broccoli geven straks. Of een beetje pruimensap. Txs voor de tips iig!
pi_187063856
Inderdaad! Genoeg enge mensen irl.

Trouwens er zijn weer rompertjes in de aanbieding bij de Hema! Ik vind die rompers zelf ontzettend fijn en 3+2 4+3 zijn wel lekkere kortingen *O*
  vrijdag 24 mei 2019 @ 14:32:54 #247
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_187064008
+1 op hemarompers. Vooral die van bamboe vind ik erg fijn (net als de bamboeshirts trouwens!).

We hebben een roller! Hij ging net 3x achter elkaar van buik naar rug. Ben benieuwd of het toeval was of dat hij het nu echt al kan. Dochter was bijna 5 maanden toen ze opeens begon te rollen, dus ik ben helemaal verbaasd als het hem écht al gelukt is!
pi_187064096
Dank je wel Tink, wij wonen regio 030 dus helaas. Er zitten hier genoeg thuisbakkers maar die we hebben uitgeprobeerd vonden we dus matig.

Wij zijn bij Juul net voor ze 6 maanden was begonnen met groentehapjes. Wortel, pompoen, broccoli etc. Nu eet ze aardig met de pot mee als dat kan. Dus zonder zout etc. Nou koken wij zelf nooit uit pakjes dus ze kan met veel meeeten.
Ze drinkt nog 3 flesjes, water drinkt ze wel maar net bepaald genoeg.
Pap heeft ze nooit op, is eigenlijk nooit bij me opgekomen. Ze eet ook veel mee van ons bord. Ei, stukjes groente, dat vindt ze reuze interessant.

Gisteren gaf B haar stiekem likjes van zijn raketijsje, ze vond het heerlijk. Maar toch maar even aan B gevraagd het niet meer te doen.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 14:41:59 #249
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187064129
OMG, mijn zes maanden baby kroop net. Hoe dan?!?!
  vrijdag 24 mei 2019 @ 14:49:58 #250
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187064247
Ah, het gaat over borstvoeding, mooi dan kan ik mijn avontuur van gisteren vertellen :P

Ik had al gezegd dat ik een antibioticakuur kreeg voor een rotte borstontsteking van mijn rechterborst die Noor weigerde.
Nou, gisteren (dag 3 ABkuur) kreeg ik ineens weer heel hoge koorts, veel te hoog. Duurde de hele dag en pcm hielp niet.
's avonds kon ik pus door m'n tepel naar buiten duwen ;( Toen heb ik de HAP gebeld, huilend, want ik was zo zo ziek en nu komt er ook nog pus uit. Ik mocht langskomen.
Snel m'n moeder gebeld om op te passen, Nora ingepakt en met z'n 3en naar het ZKH gereden.
Daar bij de arts alles laten zien, ze heeft m'n checks gedaan en ze vond me eigenlijk veel te ziek om naar huis te gaan. De radioloog was niet in huis, dus ze konden me ook niet direct behandelen.
Dusss door naar de SEH ;( wat een drama, ik wilde helemaal niet opgenomen worden, en Nora dan? Die mocht dan bij me blijven, maar ik was ook te zwak om haar te tillen, dus aagh, en ik wil m'n pasgeboren meisje helemaal niet oningeënt in zo'n ziekenhuis hebben.
Nuja, veel wachten wachten wachten, huilen huilen huilen, infuusnaald werd alvast gezet en wat bloed afgenomen, nog eens al m'n checks gedaan. Paracetamol gekregen.
Toen kwam de SEH arts erbij, heeft m'n borst onderzocht, ik heb haar de pus laten zien, zij (ervaren BVmoeder) vond het eigenlijk meer op hele ingedikte melk lijken (ik vond het echt groengrijs en draderig), dus ze betwijfelde dat er een abces zat.
Waarom die koorts dan zo hoog was wist ze ook niet, maar het was duidelijk dat het antibioticum wat ik gebruikte niet voldoende werkte. Haar plan was in overleg met de medisch microbioloog een ander antibioticum voor te schrijven.
Toen was de radioloog toch ineens in huis!
Ik kreeg een borstecho om een abces te bepalen of uit te sluiten. Als er een abces gevonden zou worden zou hij het daar ter plekke met een naald proberen leeg te prikken ;( aagh, daar was ik zo bang voor, gedver, werd er echt misselijk van.

De echo duurde eeuwen, die man zei maar niks en maakte een stuk of 15 foto's en ging er steeds wat bij typen. Uiteindelijk was ik overtuigd van een stuk of 8 abcessen ofzo :')
Maar! Er was niks te zien. Pfffff wat een opluchting. Wel veel ontstoken weefsel, en actieve melkklieren, maar geen abces.

Ik mocht dus naar huis *O* met een andere kuur.
Vanmorgen mee begonnen en de paracetamol begint weer aan te slaan. De koorts is niet meer zo hoog. Maandagmiddag moet ik langs de mammapoli voor nog een check.

Ik ben nu zoooo moe, zoooo opgelucht en zoooo teleurgesteld in mijn borsten ;( :{
Sorry voor de lap tekst.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 14:50:32 #251
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187064259
Met Nora gaat alles supergoed! *O* heerlijk kind O+
pi_187064261
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 14:32 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
+1 op hemarompers. Vooral die van bamboe vind ik erg fijn (net als de bamboeshirts trouwens!).

We hebben een roller! Hij ging net 3x achter elkaar van buik naar rug. Ben benieuwd of het toeval was of dat hij het nu echt al kan. Dochter was bijna 5 maanden toen ze opeens begon te rollen, dus ik ben helemaal verbaasd als het hem écht al gelukt is!
Kan jouw baby het even aan die van mij leren?
De terugrol functie is hier stuk denk ik..
  vrijdag 24 mei 2019 @ 14:51:39 #253
319308 Tink89
To live is to dance
pi_187064276
Ach Pinq toch, wat een verhaal. Ik heb echt met je te doen. Hopen dat de AB nu wel aanslaat en dat je je snel beter voelt. :*
  vrijdag 24 mei 2019 @ 14:55:25 #254
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_187064333
Pinq wat een verhaal. Hopelijk slaat het snel aan en kun je gaan genieten van het voeden O+

Tink een kruiper *O* dat wordt nog eens goed kijken of alles baby proof is :P

quote:
6s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 14:50 schreef aapieannie het volgende:

[..]

Kan jouw baby het even aan die van mij leren?
De terugrol functie is hier stuk denk ik..
Oh dat lijkt me zo frusterend! Ik herinner me dat niet zo van dochter, maar hopelijk leert baby genoegen te nemen met op z'n rug liggen óf gewoon snel onder de knie krijgen hoe hij terug moet!
pi_187064447
Ooh pinq wat een gedoe. Daar mag je ook echt flink de balen van hebben hoor! Hopenlijk gaat het gauw beter.

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 14:55 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]

Oh dat lijkt me zo frusterend! Ik herinner me dat niet zo van dochter, maar hopelijk leert baby genoegen te nemen met op z'n rug liggen óf gewoon snel onder de knie krijgen hoe hij terug moet!
Ja is zeker frustrerend. Ze vinden het op de buik spelen wel leuk maar ipv terug rollen als ze het zat zijn, gaan ze plat als een vliegtuig liggen huilen. En als je ze dan helpt liggen ze binnen 5 tellen weer op de buik..
  vrijdag 24 mei 2019 @ 15:11:19 #256
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187064571
Oh getsie @pinquit ! Wat een heftige borstontsteking joh, vanaf wanneer heb je dit al? Gelukkig geen abces, het idee alleen al van doorprikken! :'( Hopelijk slaat deze kuur heel snel aan!
pi_187064664
Oh Pinq; wat onwijs vervelend! Hopelijk lost deze kuur de problemen wel op.
Fijn dat het met Nora zo goed gaat!

Ik moet altijd een beetje lachen om de ‘vliegtuig’-baby’s :D het drama dat ze ervan maken. Maar ik snap dat het na de zoveelste keer in 10min niet meer grappig is ;)

Sofie trekt zich nu steeds op tot stand om dan binnen 3 seconden weer door haar benen te zakken. Maar dan blijft ze zich wel vasthouden aan datgene waar ze zich aan optrok. Haar voeten staan dan niet handig om weer opnieuw te gaan staan. Daar maakt mevr vervolgens ook een groot drama van. Met hulpeloze blikken mijn kant op. Maar als ik haar even laat tobben kan ze het prima zelf oplossen.

En *O* ze zegt/roept mama! Maar wel alleen als ze huilt :')
  vrijdag 24 mei 2019 @ 15:30:40 #258
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_187064863
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 13:53 schreef Framblij89 het volgende:
maaaar ik wil toch ook het beste voor mn kiiiiind.
Klopt, dat willen we allemaal en op die manier waarop men inspeelt op het gevoel en de emotie van jonge ouders, dat is kwalijk. Want wat is nou het beste voor je kind? Is dat niet gewoon heel simpel: liefde/genegenheid/veilige omgeving, rust, voeding en ruimte om te mogen ontwikkelen en op te groeien? De manier waarop je dat doet, lekker belangrijk joh.

Zo, nu ben ik weer even weg hier hoor :P. Eerst baby echt afbakken, tot over een paar weken en ik lees lekker mee.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 15:32:31 #259
346653 Ceviche
pi_187064891
@Tink89 zomaar ineens? Wat goed! *O* nu is niks meer veilig *O*

@pinquit wat een gedoe joh :{ hopelijk is het met deze kuur snel over.

@Stroopwafelmeisje
Oehh, rollen O+ lijkt me toch een prettig idee, dat ze van buik naar rug kunnen mocht dat nodig zijn :P

Koert heeft inderdaad spruw, maar is ook bijna 250 gram aangekomen sinds zondag 8-) gelukkig maar, want door die spruw drinkt hij niet meer zo goed :{ zo nog even een recept ophalen, en dan hopen dat hij ook beter gaat drinken.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 16:15:18 #260
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_187065629
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 08:34 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Het is toch logisch dat je dit ter plekke bespreekt? (Het geven van) borstvoeding is voor mij dusdanig belangrijk dat dit voor mij een reden zou zijn om verdere afspraken te annuleren, ja.
Nee, maar misschien wel als ik iemand tegenover me heb staan die domme dingen uitkraamt.
Protège moi de mes désirs.
pi_187066628
quote:
12s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 15:30 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Klopt, dat willen we allemaal en op die manier waarop men inspeelt op het gevoel en de emotie van jonge ouders, dat is kwalijk. Want wat is nou het beste voor je kind? Is dat niet gewoon heel simpel: liefde/genegenheid/veilige omgeving, rust, voeding en ruimte om te mogen ontwikkelen en op te groeien? De manier waarop je dat doet, lekker belangrijk joh.

[ afbeelding ]

Zo, nu ben ik weer even weg hier hoor :P. Eerst baby echt afbakken, tot over een paar weken en ik lees lekker mee.
Ja je hebt ook 1000% gelijk O+

@pinquit wat een verhaal :'( veel sterkte en hoop dat de kuur gaat helpen!

Oh en over dat terug rollen, frum kan dat nog steeds niet *)
pi_187069160
Ah nee joh Pinq, dat klinkt echt heel naar, hopelijk slaat de AB snel aan.

Juul lijkt te kruipen, steeds 2 a 3 'stapjes' vooruit. Dan ziet ze iets interessants (een kruimel, een speeltje, een grote broer, een haar, een schoen, kortom alles) en gaat zitten. De techniek heeft ze blijkbaar onder de knie nu, ben benieuwd of ze echt meters gaat maken de komende tijd.
pi_187069243
Nou Pinq, tot zover idyllisch borstvoeden :{ Sterkte!

Mijn baby zegt ‘Boem!’ Zo schattig, als ze met haar vader speelt, tilt die haar op als een vliegtuigje en zet haar dan op haar billen met de tekst ‘Eeeeeennnn op je billen! Boem!’ en dan herhaalt ze ‘Boem!’ met dit hoofd: :D Zo lief.

@exode, kruipen! Dan mag ik morgen Phi wel in de gaten houden :P
  vrijdag 24 mei 2019 @ 20:02:56 #264
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_187069348
Pinq, wat naar zeg! Gelukkig heb je wel opname kunnen afwenden. Dat deze kuur maar snel aan mag slaan!

@Limone, oh ja ik heb je oudste twee door elkaar gehaald in volgorde :+ maar wat fijn dat het zo goed gaat en dat je ook nog lekker wat vrije dagen voor de boeg hebt! Geniet ervan 😁
pi_187069481
Jeetje pinq :o sterkte :*

Jip is aan het opknappen. Hij slaapt echt ontzettend veel, maar is wel weer lekker aan het spelen en gezellig als hij wakker is. Alleen lukt het hem vaak niet om langer dan 2 uur wakker te zijn en dan slaapt hij vervolgens 3 a 4 uur. Ook de nachten slaapt hij nu door, maar ik denk dat dat tijdelijk is :+
pi_187069946
Hij heeft net zijn eerste kattenbrokje gegeten :9 :')
  vrijdag 24 mei 2019 @ 22:09:20 #267
346653 Ceviche
pi_187071419
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 20:47 schreef Aure het volgende:
Hij heeft net zijn eerste kattenbrokje gegeten :9 :')
:D
Vond hij het lekker? :')
pi_187071571
Ja :')
pi_187071629
Op de valreep trouwens en ik weet niet of je hier nog meeleest, maar Vita gefeliciteerd met Catootje O+ :*
pi_187077207
Jentin wat lief dat phi boem zegt O+

Aure fijn dar jip aan het opknappen is! En haha kattenbrokje, dat zie ik hier ook nog wel gebeuren.

Wij hebben vandaag een dagje oud valkeveen op de planning staan. Kleuter zit al te stuiteren, babies doen nog even een slaapje, en vriend is zn bed niet uit te krijgen.. begint goed haha
pi_187077565
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 19:54 schreef Jentin het volgende:
@:exode, kruipen! Dan mag ik morgen Phi wel in de gaten houden :P
@exode, I kid you not: ze deed het vanmorgen _O-

@aapieannie, wat is oud-Valkeveen? Soort speelgebeuren? Hopelijk is iedereen gauw wakker en hebben jullie een leuke dag :)

@Aure, kattenbrokjes, heel erg schijf van vijf. Ik kon Phi zojuist nog net behoeden voor het opknagen van een verdwaalde konijnenkeutel :r :')
pi_187077598
HAHAHAHAHAHA Jentin, dit kan toch helemaal niet joh?!
Juul kruipt nu gewoon echt, totdat ze dus iets interessant tegenkomt. Ze is vanochtend al van het afstapje naar de keuken afgekukeld.
Ze is nu ook weer goed in haar hum, dat willen kruipen zat dus dwars.

Ah Aapie, Oud Valkenveen is leuk! Wij gaan 23 juni met een roze ouders meeting naar Oud Valkenveen en B gaat erheen met zijn schoolreisje.
pi_187078011
@Jentin oud valkeveen is een hele grote buiten speeltuin met een strandje ook. Verschillende attracties oa een achtbaan en van die vliegende bijtjes. Afgelopen zomer zijn we er veel geweest.

@exode ja Kaylee ook met schoolreisje. Ze heeft nog een terugkom kaartje dus vandaag maar eens inwisselen.

De mannen zijn inmiddels wakker dus wij gaan er vandoor :W
pi_187078089
Jullie hebben gewoon een tweeling op afstand exode en Jentin :D

Konijnenkeutel :9 op een of andere manier klinkt dat dan toch minder vies dan kattenpoep.
  Manager PR/Moderator zaterdag 25 mei 2019 @ 11:01:43 #275
269689 crew  Viv
pi_187078206
@pinquit wat naar van je borstontsteking! :* Wel heel tof dat jouw SEH-arts vanuit haar eigen BV-ervaring al op het juiste spoor zat voordat de echo werd gemaakt. O+
pi_187078296
Nou over zonnebrand gesproken, had er donderdag niet bij nagedacht om frummel in te smeren, die rode vlek was dus gewoon verbrand, arm kind :{
Hashtagloedermoeder.
En dan echt van max 10 min in de zon lopen. Ach ja, dit gebeurd me niet meer iig. :+

Hahaha die kattenbrok, dat zie ik hier ook nog wel gebeuren. Waar hebben jullie trouwens de kattenbak staan? Wij moeten denk ik een traphekje om de keuken mee af te sluiten, al vraag ik me af of de katten zo slim zijn dat ze er overheen kunnen springen :?
pi_187078482
Ahw gossie, dat overkomt je ook niet meer Framblij ;) :*

De kattenbak staat bij ons in de bijkeuken en dan schuiven we een kratje van de appie gevuld met zware meuk in de opening en dat houdt Jip vooralsnog wel tegen om verder te gaan. Behalve dus die ene keer dat er eigenlijk bijna niks meer in het kratje zat en Jip het kratje dus weg had geschoven :+

SPOILER
En rechts om t hoekje staat dan de kattenbak.
pi_187081208
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 11:28 schreef Aure het volgende:
Ahw gossie, dat overkomt je ook niet meer Framblij ;) :*

De kattenbak staat bij ons in de bijkeuken en dan schuiven we een kratje van de appie gevuld met zware meuk in de opening en dat houdt Jip vooralsnog wel tegen om verder te gaan. Behalve dus die ene keer dat er eigenlijk bijna niks meer in het kratje zat en Jip het kratje dus weg had geschoven :+

SPOILER
En rechts om t hoekje staat dan de kattenbak.
Ohh dat is wel een hele slimme!! ^O^ En ook makkelijker dan een traphekje haha deze kan je gewoon wegschuiven als de kleine slaapt. Thanks :*

Kinderen maken een mens wel super creatief
pi_187081508
@Framblij89 er zijn traphekjes met een kattendoorgang/luikje.
wij hebben de kattenbak in een ombouw staan.
pi_187083434
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 11:11 schreef Framblij89 het volgende:
Nou over zonnebrand gesproken, had er donderdag niet bij nagedacht om frummel in te smeren, die rode vlek was dus gewoon verbrand, arm kind :{
Hashtagloedermoeder.
En dan echt van max 10 min in de zon lopen. Ach ja, dit gebeurd me niet meer iig. :+

Hahaha die kattenbrok, dat zie ik hier ook nog wel gebeuren. Waar hebben jullie trouwens de kattenbak staan? Wij moeten denk ik een traphekje om de keuken mee af te sluiten, al vraag ik me af of de katten zo slim zijn dat ze er overheen kunnen springen :?
Hier sprong ‘ie er met gemak overheen. Eventjes oefenen wel, maar dat had ‘ie binnen een half uurtje door denk ik :P
pi_187086364
De kattenbak staat hier gewoon in de woonkamer @Framblij89

Oftewel, hele dagen: 'Saarrrrr, NEE' :9
Waarna ze zich lachend omdraait en het nog een keer probeert.

Kattenbrokjes en een enkel stukje kattengrit zal dus al zeker wel zijn gegeten..
pi_187087383
Ze leren het vanzelf wel dat ze er echt niet aan mogen komen. Kost je wel een hoop tijd soms haha!

Ik zie Kaylee nog staan met de lege voerbakjes in haar handjes en de hele keuken volgestrooid met kattenbrokken. En toen ik vroeg wat heb je gedaan, kwam er een heerlijk ikke niet daan mama, poes daan _O-
Ze was toen net 2 geloof ik.

We hebben een heerlijke dag gehad in oud valkeveen, de jongens hebben hun ogen uitgekeken!
pi_187093265
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2019 08:57 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

@:Fuchsia_roze aahh lekker! Italië is zo mooi! Naar welke streek gaan jullie? Gaan jullie vliegen of met de auto?
We gaan naar Toscane met de auto met overnachtingen heen & terug, dus het wordt meer een rondreis. Lekker rustig aan. Maar wat "moet" er een hoop mee zeg :{
We gaan vandaag weg, maar ik heb nauwelijks geslapen (deels bezig met inpakken tot laat, deels niet meer in slaap komen na nachtvoeding) en man kwam ook verrot thuis vannacht. Draakje is voor het eerst ooit om 6 uur wakker, dus het begint goed :')

Pinq, hoe gaat het nu? Wat een ontzettend naar zeg!

En hoe gaat het met Prul? En wat goed van het kruipen *O*

O mama zeggen Takkie, dat lijkt mij zo magisch. O+ Ook al is het tijdens het huilen. Draakje doet het heel soms per ongeluk, maar meestal papabapa.

Wat sneu Framblij! Smeren, smeren, smeren en hoedje op. Ik vind het ook lastig inschatten, zeker met zo'n lekker avondzonnetje?

Ah lekker hoor Jip :9
Geen huisdieren hier dus geen struggles met katten- en voerbakken.

Klinkt als een heerlijke dag aapje!

Draakje gaat wel als een malle (hij heeft denk met de tweeling op afstand van exode & Jentin gepraat) en kan nu ook kruipen :o na het zelf gaan zitten van vorige week. Hij komt nog niet hard vooruit, maar verkent langzaamaan meer van de kamer. Ook is hij druk bezig met "kletsen", dus ben benieuwd of het eerste woordje ook snel volgt. Mijn baby, wat doe je!

Zijn jullie baby's ook zo gefascineerd door voeten, schoenen en slippers? Of is mijn baby gewoon echt gek? :+

[ Bericht 11% gewijzigd door Fuchsia_roze op 26-05-2019 07:06:42 ]
pi_187093436
Geef het een weekje Fuchs en hij gaat als een speer :D

Jjp is ook gek op schoenen en voeten. Het liefst doet ie iedereen zijn sokken uit en zit hij hele dagen met de vieze veters van de all stars van zijn vader in zijn mond O+
pi_187093449
@Fuchsia_roze voeten: check! :9
pi_187093635
Goede reis fuschia! Hopelijk duurt ‘ie gevoelsmatig niet te lang met zulke nachten :P

Hier geen voetenfetisj ontdekt nog, maar hij is pas 3 maanden dus kan nog komen :+

Ben nu weer twee weken aan het werk en vind het zó fijn O+ Contact met volwassenen en gewoon d’r even uit doordeweeks. De hectiek in de ochtend vind ik wel intens met twee kinderen die beide ergens anders heen moeten, maar daar slaan we ons wel doorheen :')

En T doet het zo goed O+ Hij is over het algemeen echt een hele blije baby, altijd lachen, en zoooo gefascineerd door z’n grote zus :D heb ‘t zelf nog wel eens zwaar, vooral als ik alleen ben met twee kinderen in de avonden, maar hetiseenfasehetwordtbeter en door. :) maar na een lange avond met tig keer speen terugstoppen ben ik extra blij als ik de volgende ochtend weer naar kantoor mag _O-
pi_187093871
Hier ook voeten, eerst schrok ze elke keer van mijn voet maar nu vind ze het geweldig _O- babies hebben gewoon een mega voeten fetisj.

Ah mooi Toscane O+ Lekker van genieten! Beetje jammer dat jullie zo verrot zijn, anders gewoon afwisselen met rijden en lekker slapen tussendoor als dat mogelijk is met draakje :s)

Al die verhalen over kattenbrokjes en kattenbakken _O- mijn moeder heeft mij ooit aangetroffen IN de kattenbak, was op weg om een drol in mn mond te doen :r

@krijgerrtje, ja ik vond het ook wel heerlijk om aan het werk te zijn weer! Des te meer geniet je ook van je kids als je weer thuis ben en kan je er goed tegenaan.
Mijn vriend maakt de laatste weken ook echt heeeeele lange dagen en werkt 6 dagen per week, dus heb het af en toe ook heel erg ‘zwaar’. Maar inderdaad wat je zegt het is een fase :Y dus die dagen dat ik dan werk kom ik ook wel even tot rust haha.
pi_187096152
Voeten? Absoluut, maar dan vooral als je sokken an hebt.
Zijn eigen sokken trekt hij het liefst steeds uit en stopt ze dan in z'n mond! :')

Gisteren weer bij bepaalde mensen op bezoek geweest. Hartstikke leuke vriendelijke mensen met zelf ook een kleine ukkepuk, maar mini-ToT raakt daar om één of andere reden bij binnenkomst direct echt finaal overstuur en is echt ontroostbaar. -O- De vorige keer heeft hij thuis ook nog een hele tijd na zitten huilen, terwijl normaal altijd direct stopt met huilen zodra je hem oppakt.
We zijn gisteren op een gegeven moment met hem gaan wandelen waarbij hij in slaap viel en toen hij eenmaal wakker werd begon hij weer te huilen, maar op een gegeven moment had hij het eindelijk naar zijn zin.
pi_187098805
quote:
2s.gif Op zondag 26 mei 2019 12:28 schreef ToT het volgende:
Voeten? Absoluut, maar dan vooral als je sokken an hebt.
Zijn eigen sokken trekt hij het liefst steeds uit en stopt ze dan in z'n mond! :')

Gisteren weer bij bepaalde mensen op bezoek geweest. Hartstikke leuke vriendelijke mensen met zelf ook een kleine ukkepuk, maar mini-ToT raakt daar om één of andere reden bij binnenkomst direct echt finaal overstuur en is echt ontroostbaar. -O- De vorige keer heeft hij thuis ook nog een hele tijd na zitten huilen, terwijl normaal altijd direct stopt met huilen zodra je hem oppakt.
We zijn gisteren op een gegeven moment met hem gaan wandelen waarbij hij in slaap viel en toen hij eenmaal wakker werd begon hij weer te huilen, maar op een gegeven moment had hij het eindelijk naar zijn zin.
Is dat dan alleen bij die mensen? :{
pi_187099130
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 15:25 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Is dat dan alleen bij die mensen? :{
Yup, alleen bij hen.
Het enige "rare" wat er daar gebeurd is, is dat de vrouw daar gewoon even vrolijk met zijn voetjes speelde. Meneertje is juist dol op aandacht en dat mensen hem aanraken en oppakken enzo, maar misschien schrok hij er van dat het wat plotseling gebeurde (hoewel ik daarvoor al aan hem merkte dat hij zich alles behalve op zijn gemak voelde, nog voor we de mensen daar zagen).
Maar toen we er een paar maand later weer naar toe gingen, was hij direct overstuur, nog voordat we iemand zagen. En eenmaal binnen was het weer helemaal mis! -O-
We zaten vooral buiten waar hij iets minder overstuur was (hij huilde nog steeds best veel) maar toen mijn vrouw hem even naar binnen nam om zijn luier te verschonen terwijl er verder helemaal niemand meer in het huis was, raakte hij weer volkomen overstuur. -O-
Pas na een wandeling en een slaapje kon hij langzaam maar zeker kalmeren en op het laatst liet hij zich vrolijk door verschillende mensen in de armen nemen en zat hij volop te lachen.
Hopelijk dat dit een doorbraak was en dat hij nu niet meer bang is daar, hoewel ik wel het idee heb dat als we weer een keer naar binnen gaan, dat hij toch weer gaat huilen.
pi_187104102
Pinq! Ik had exact hetzelfde vorig weekend. Thank god ook geen abces en wel iemand die tegen me vertelde wat er op het scherm te zien was.

Dinsdag start ik met het Mamakits programma. Iemand anders ervaring ermee? De geboorte die haaks stond op wat ik zo graag voor ons wilde, de borstvoeding die volledig is mislukt, de tepelkloven, borstontsteking, hechtingen die afgestoten werden, alles bij elkaar maken dat ik ver van goed in mijn vel zit. Ik leg de lat ontzettend hoog voor mezelf en mijn vriend. En dan die hormonen hè..

Buggie is tot nog toe de braafste baby ever gelukkig. Als we 10 minuten per dag aan huilen halen is dat veel. Voornamelijk als voedsel niet snel genoeg komt of de luier verschonen te lang duurt.

Dus baby acne, wanneer is het teveel acne en kunnen we iets voor haar betekenen? Zelfs haar oren zitten onder..
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 26 mei 2019 @ 20:28:30 #292
346653 Ceviche
pi_187104619
Jeetje Rebubbled, klinkt heftig :{
Is borstvoeding echt een afgesloten hoofdstuk? En die hormonen inderdaad :X
Ik had nog nooit gehoord van mamakits, maar het klinkt wel als een fijn programma. Hopelijk gaat het gauw beter met je :*
pi_187104623
quote:
2s.gif Op zondag 26 mei 2019 15:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Yup, alleen bij hen.
Het enige "rare" wat er daar gebeurd is, is dat de vrouw daar gewoon even vrolijk met zijn voetjes speelde. Meneertje is juist dol op aandacht en dat mensen hem aanraken en oppakken enzo, maar misschien schrok hij er van dat het wat plotseling gebeurde (hoewel ik daarvoor al aan hem merkte dat hij zich alles behalve op zijn gemak voelde, nog voor we de mensen daar zagen).
Maar toen we er een paar maand later weer naar toe gingen, was hij direct overstuur, nog voordat we iemand zagen. En eenmaal binnen was het weer helemaal mis! -O-
We zaten vooral buiten waar hij iets minder overstuur was (hij huilde nog steeds best veel) maar toen mijn vrouw hem even naar binnen nam om zijn luier te verschonen terwijl er verder helemaal niemand meer in het huis was, raakte hij weer volkomen overstuur. -O-
Pas na een wandeling en een slaapje kon hij langzaam maar zeker kalmeren en op het laatst liet hij zich vrolijk door verschillende mensen in de armen nemen en zat hij volop te lachen.
Hopelijk dat dit een doorbraak was en dat hij nu niet meer bang is daar, hoewel ik wel het idee heb dat als we weer een keer naar binnen gaan, dat hij toch weer gaat huilen.
Wauw dat is echt heel vreemd, ik geloof niet in spookverhalen en ben niet zweverig maar je zou bijna denken dat daar een boze spook zit :{

@Rebubbled, nee hier geen ervaring met mamakits (wel over gehoord ooit), combinatie van hormonen en de lat te hoog voor jezelf leggen herken ik dan weer wel. Je wil dat alles zo perfect mogelijk gaat voor je uk, en dan kunnen sommige dingen zo vies tegen vallen. Als je er verder over wil praten oid mag je me pb’en :)

Acne heeft mijn frummel ook erg last van gehad, ook op haar oren, best wel een lange tijd. Weet niet zo goed wanneer het teveel acne is. Volgens mij kan je er verder niet veel aan doen en is het een kwestie van geduld hebben :Y
pi_187105436
Ceviche, vandaag weer geprobeerd met tepelhoedje, maar ze hapt gewoon niet goed. Het is voor ons beide een ontzettend frustrerende bezigheid. Ik pomp nu nog, maar mijn productie neemt af. Waar ik een week geleden nog elke drie uur max 170cc pompte, heb ik nu om de vijf uur max 90cc. Eén borst heeft het echt opgegeven en geeft max 30cc per keer. Ze krijgt meer kunstvoeding dan borstvoeding. Ik vind het loslaten ontzettend moeilijk. Ik schommel constant heen en weer tussen blijven proberen of helemaal opgeven voor mentale rust.

Framblij, thnx. :)
pi_187105585
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 20:28 schreef Framblij89 het volgende:

[..]

Wauw dat is echt heel vreemd, ik geloof niet in spookverhalen en ben niet zweverig maar je zou bijna denken dat daar een boze spook zit :{

Haha zat ik idd ook aan te denken. :P Het is wel een oud huis, maar ook weer niet zó oud.
pi_187107280
Jaarafrekening van de energieleverancier ook gekregen..
Dit jaar behoorlijk meer verbruik toch dan vorig jaar en nu dan ~ 9 maand onze baby.
Stroom + 16%, gas + 20% ongeveer.
pi_187107385
O man, Welpje zit vol snot en is koortsig, sneutje. Maar buiten behoorlijk wat extra slapen blijft hij er wel vrolijk onder O+

Benieuwd hoe de nacht zal gaan. Vannacht was hij wat onrustig. Was pittig, want man en ik waren een avondje uit geweest om te vieren dat we 10 jaar samen zijn O+ en die twee wijntjes hakten er wel in. :P
pi_187108168
Wow, flink wat maandjes na de TBC-prik begint de zwelling dan toch ineens op die plek te komen bij mini-ToT! :o Het zou binnen 2 maand moeten gebeuren! :?
Kan natuurlijk een muggenbult of whatever zijn, maar precies op die plek? :? Mijn vrouw die die prik ook gehad heeft herkent de zwelling wel als zijnde daarvan. Heel apart.
  maandag 27 mei 2019 @ 00:19:56 #299
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187109176
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 21:01 schreef Rebubbled het volgende:
Ceviche, vandaag weer geprobeerd met tepelhoedje, maar ze hapt gewoon niet goed. Het is voor ons beide een ontzettend frustrerende bezigheid. Ik pomp nu nog, maar mijn productie neemt af. Waar ik een week geleden nog elke drie uur max 170cc pompte, heb ik nu om de vijf uur max 90cc. Eén borst heeft het echt opgegeven en geeft max 30cc per keer. Ze krijgt meer kunstvoeding dan borstvoeding. Ik vind het loslaten ontzettend moeilijk. Ik schommel constant heen en weer tussen blijven proberen of helemaal opgeven voor mentale rust.

Framblij, thnx. :)
Is er een lactatiekundige geweest die heeft meegekeken?
Hier is het ook nog steeds weinig soeps, maar er wordt dinsdag se tongriem gekliefd. Ik kolf trouwens gemiddeld 90 cc per drie uur, en meer heb ik ook nooit gekolfd, dus ik vind jouw hoeveelheid nog wel meevallen. Hoeveel krijgt je dochter te drinken dan? Ik hoef meestal maar 1 fles kv per dag te geven.

Ontzettend rot dat alles zo ontzettend tegenvalt. :{ het is nogal veel ook allemaal. Goed dat je snel hulp krijgt!
pi_187109619
Ja, na week 1 is ze langs geweest. Buggie heeft zichzelf in de baarmoeder geleerd om op haar onderlip te sabbelen en klemt dus vooral de tepel af. Haar onderkaakje staat iets naar achter en mijn borsten zijn te groot en gewillig en daardoor hard en mijn tepels gevoelig en niet groot genoeg. Die combi maakt het erg lastig. Misschien als ze groter wordt was het advies en 2x daags proberen. Maar buggie wordt vooral gefrustreerd wanneer er niks komt doordat ze mijn tepels afklemt en ik enkel intens verdrietig dat mijn lichaam niet compatibel is met mijn baby. Dus dat 2x per dag werd teveel toen ook nog de gaten in mijn tepels vielen en vervolgens de borstontsteking ontstond.

Buggie krijgt momenteel 7x 120cc. Is iets boven de richtlijn, maar ze was P14 toen ze geboren werd en kon wel wat meer gebruiken. 200 gram minder en we waren een protocol ingerold. Dus in overleg met lactatiekundige en CB doen we dit. En 'luister naar je baby!' roept iedereen telkens. 'Als ze om meer vraagt mag je best meer aanbieden.' Pff ik vind het maar stressvol. Wil ook geen overvoedde baby. Krijg dan meteen van die visuals van veel te dikke Aziatische michelin baby's in mijn hoofd.

Kolf je ook 's nachts elke 3 uur?

Oh en even hoor, hoe fantastisch is het om niet elke 5 minuten meer te moeten plassen. Omg. De tijd die ik overhoud voor andere dingen is immens. :')

[ Bericht 4% gewijzigd door Rebubbled op 27-05-2019 03:59:12 ]
  maandag 27 mei 2019 @ 07:31:53 #301
327807 Mariposas
יה&#14
pi_187110250
@Rebubbled
Oh jouw verhaal is bijna precies mijn verhaal. Ik Heb er ook uitgebreid over gepost in het borstvoedingstopic. Maar hier ook een klemmer, ik kan 1 a 2 voedingen per dag geven, omdat ik aan elke voeding kloven overhoudt. En dat idd weer borstontstekingen oplevert, ik heb zoals het er naar uitziet mijn vijfde borstontsteking net kunnen afwenden. *O*
Ja ik kolf ook ‘s nachts ongeveer om de drie uur. Ik ben dan toch wel wakker want of baby moet een fles, of hij is wakker door krampjes.

Ik kreeg trouwens bij de eerste lactatiekundige ook te horen dat ik gewoon pech had, slechte match met baby, maar bij een consult bij een andere lactatiekundige vorige week bleek er toch een te kort tongriempje te zijn.

Het is inderdaad een opluchting niet zoveel meer te hoeven plassen, dat was direct verdwenen (logisch). Alleen jammer dat ik 40 x meer tijd ben aan dat kolven. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')