Herkenbaar. Wat ik vaak doe is vertellen dat ik erover gelezen heb en een linkje naar een onderzoek doorsturen. Dan kan ze het zelf ook lezen en dan kom ik al snel minder over als ‘aansteller’ of ‘wat overdreven’quote:Op vrijdag 17 mei 2019 23:41 schreef Helsinki het volgende: Bedankt
. Wel zonde, want dan gaan we hem inderdaad niet gebruiken. Maar dat is heel lastig om tegen mijn moeder te zeggen. Ze was zo enthousiast.Een keer voor op de foto dan maar
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat naar dat Li nog steeds zo ziek is! Hopelijk slaat dit snel weer om naar een vrolijke baby.
Jentin; mocht je volgende menstruatie weer zo zijn dan zou ik zeker een doorverwijzing naar de gyneacoloog vragen. Direct aan hormonale anticonceptie klinkt als een erg makkelijke oplossing van de huisarts en vooral als symptoombestrijding. Maar hopelijk is het allemaal niet nodig en is volgende keer weer normaal.
Wij zijn een week op vakantie en het is echt heerlijk! Sofie brengt kilometers door in de draagzak tijdens het wandelen. En heeft in het zwembad zo’n lol. We hebben steeds het hele peuterbad gedeelte voor onszelf en Sofie kruipt ondertussen lekker rond. Aan de rand van het badje trekt ze zich nu ook op tot stand. En ze heeft gevaren op een bootje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik me helemaal verkneukeld om zo'n hysterisch ding "legaal" in huis te mogen hebbenquote:Op maandag 19 maart 2018 23:57 schreef ViviRAWRS het volgende:
Omdat ze qua ontwikkelingsfase nu in de gevoelige periode zit voor het oefenen met lopen, terwijl ze nog niet kan staan (ook niet met zo'n babyrollator). En het verschil met die baby's van 9 maanden waar de loopstoeltjes voor gemaakt worden is dat ZZ's heupjes wél al goed ontwikkeld zijn. Zoiets(mijn man was erbij vanmiddag, ik niet).
Ha, viel het op dat ik wat afwezig was ja?quote:Op zaterdag 18 mei 2019 08:18 schreef Jentin het volgende:
@:aure, echt wijzer niet. Met pillen is het onder controle en zonder bloed ik zowat dood. Het lijkt nu iets te normaliseren, mag ook wel, want het speelt al sinds dinsdag. Dan is het een kwestie van de volgende cyclus afwachten en kijken of het dan weer zo gaat. Zo ja, dan moet ik volgens de ha aan een of andere vorm van hormonale anticonceptie. Daar zit ik alleen echt totáál niet op te wachten (en ik heb het ook niet nodig aangezien mijn teerbeminde dat permanent op zich heeft genomen
) Ik vind het ook vreemd dat dat meteen de conclusie is, terwijl er verder totaal niet gekeken is wat de oorzaak zou kunnen zijn. Dat bespreek ik tzt dan wel met m’n eigen huisarts, voor ik mezelf weer vol hormonen pomp.
@:loj, wat sneu voor je kleintje. Het klinkt heel naar. Hopelijk gaat het gauw over.
@:helsinki, goed gedaan. Logisch dat het allemaal nog met ups en downs gaat![]()
Over leeftijdsverschil: ik scheel 6 jaar met mijn man. Daar merk ik niks van, behalve dan dat ik wel eens moet slikken als we ineens de 50e verjaardag van een vriend van hem vieren. Ik bedoel: als je vrienden al 50 worden, dan word je wel oud(De meesten zijn begin 40, maar toch
) Zelf ben ik uiteraard nog een fris groen blaadje
![]()
Hoe gaat het met @:peacefull en @:coccinelle en @:philomijn?
Ja best wel. Komt ook wel door vermoeidheid en het ligt een beetje in m'n karakter, maar menig traan is al geplengd.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 19:32 schreef NicolasJoy het volgende:
Congrats @:CevicheVeel schommelingen?
Als jij je ongerust maakt zou ik gewoon even bellen.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 19:29 schreef NicolasJoy het volgende:
Bij welke temperatuur zouden jullie sowieso naar de huisarts(enpost) gaan?
We schieten hier heen en weer tussen de 38,5 graden en 40,5 graden. Merendeel van de tijd zit ze tussen de 39,2 en 40,2. Van badend in het zweet wakker worden naar rillend in onze armen. Vlekjes op haar buik.. Dus afwachten of het een vlekjesziekte is, waterpokken of misschien wel gewoon een griepje..
Rot van je struggles met die veranderingen en de onzekerheid met je schildklier!quote:Op zaterdag 18 mei 2019 20:20 schreef Tink89 het volgende:
Wat houden jullie aan qua momenten om nieuw voedsel te introduceren? Prul is overmorgen een half jaar (waaaaar blijft de tijd?) en eet tot nu toe voor de lol elke dag groente of fruit. Vandaag heeft ze voor het eerst allebei gehad. Het gaat er met smaak in en ze vindt het hartstikke leuk om te eten... Moet ik dan al wat meer gaan geven dan de drie eetlepels per dag die ze nu krijgt? En moet ik stoppen met pureren en gaan prakken ofzo?
Ze krijgt peer, appel, broccoli, bloemkool en zoete aardappel tot nu toe. Wortel raakt ze heel erg verstopt van, dus dat laten we nog even weg.
Hangt voor mij geen getal aan vast, de temperatuur schiet vaak erg omhoog bij babies en kinderen.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 19:29 schreef NicolasJoy het volgende:
Bij welke temperatuur zouden jullie sowieso naar de huisarts(enpost) gaan?
We schieten hier heen en weer tussen de 38,5 graden en 40,5 graden. Merendeel van de tijd zit ze tussen de 39,2 en 40,2. Van badend in het zweet wakker worden naar rillend in onze armen. Vlekjes op haar buik.. Dus afwachten of het een vlekjesziekte is, waterpokken of misschien wel gewoon een griepje..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn dat het beter gaat! Hopelijk is ze snel weer helemaal haar vrolijke zelf!quote:Op zondag 19 mei 2019 11:56 schreef Loj het volgende:
Yes!
Koortsvrij meisje! Bizar hè, hoe snel dat dan opeens kan gaan.
Alleen nu is ze haar stem kwijt van al het huilen en hoesten afgelopen dagen
Gebeurt soms.quote:Op zondag 19 mei 2019 17:00 schreef Tink89 het volgende:
Wat fijn Loj!
En NJ, wat lijkt me dat heerlijk, zo'n slaperig baby'tje.
Ik voel me mislukt vandaag. Gisteren drie keer lekker geslapen (1 x bij mij in het grote bed, 2 keer in haar eigen bed) en vandaag lukt het niet. Niet bij mij, niet in de auto, niet in bed, niet in de wagen... En dat terwijl prulleke doodmoe is. Ik vroeg net aan m'n man wat ik verkeerd doe en hij zegt dan heel lief dat ik helemaal niks verkeerd doe enzp, maar toch: niks lukt vandaag.
Nu gaat hij maar met haar wandelen, zodat ik even kan bubbelen en koken. Hopen dat het vannacht beter gaat dan de afgelopen nachten, waarin het steeds een uur of drie duurde om haar in slaap te krijgen en ze vervolgens middenin de nacht ging spoken.
quote:Op zondag 19 mei 2019 20:03 schreef Framblij89 het volgende:
@:ToT Je kan het idd wel zien! Knap gozertje![]()
Haha leuk!quote:Op zondag 19 mei 2019 21:43 schreef Jentin het volgende:
Beterschap voor de kleine meid, NJ!
@:tink89Zwaar, zo’n dag.
@:loj, zo fijn dat de koorts weg is!
Mijn baby kan ineens zelf gaan zitten, superstabiel blíjven zitten en trekt zich op tot ze op haar knietjes zit. Heel soms schiet er dan zelfs al een voetje onder. Ik weet niet wat ik zie. Tis zo’n lekker ding. Gisteren zaten we met vrienden een uur op een terrasje te genieten van de zon en ze zit er dan zo gezellig bij te kletsen en te lachen en mee te eten. Zo knus. En ze kan in haar handen klappen als we zeggen ‘klappen!’ en ze doet haar handjes in de lucht met een suuuuuperbrede grijns als we ‘hoera’ zeggen. Deze dame is klaar voor haar verjaardag(over minder dan drie weken
)
Gewoon meeschrijven hoor! Is juist leukquote:Op maandag 20 mei 2019 13:51 schreef Ceviche het volgende:
Priem, veel plezier!
Beterschap voor de zieke baby's
Jullie baby's lijken al zo groot! Ontwikkelingen als vast voedsel en gaan zitten lijken hier nog zo ver weg. En ik heb er verder ook geen verstand van, dus meeschrijven is wat lastig
Ik ben vandaag voor het eerst alleen thuis met de baby. Gisteren was de laatste dag dat de kraamzorg hier was en mijn vriend moet vandaag weer werken. Maar het gaat gelukkig goed
Ik laat mini-ToT gewoon net zo vaak slapen als dat hij het nodig heeft, ongeacht de tijden.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:03 schreef Framblij89 het volgende:
@:Takkie88, ja ze had eindelijk toegegeven aan d’r vermoeidheid. Wel op mij in slaap gevallendus mee dutten kon niet helaas. Morgen dan maar hopelijk een paar keer meeslapen haha.
Jeetje tink weer zieksuper heftig. Beterschap wederom
hoop dat er snel een goede oplossing voor wordt gevonden.
Laten jullie je babies trouwens nog slapen om 4 uur/in de namiddag? Als frum om 3 uur wakker word dan vind ik het nog wel een erg lange ruk tot 19:00, maar om 4 uur slapen werkt simpelweg gewoon niet
Wij gaan ook zo kijken, maar het enthousiasme is er inmiddels wel van af met dit seizoen.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:33 schreef NicolasJoy het volgende:
@:exode & @:aure
Vanochtend een super vrolijke baby, maar wel 39 graden bij het opstaan. Na het eten gezakt tot 38,8.
Uiteindelijk maar wel naar de opvang gebracht, vooralsnog niets gehoord, dus zal goed gaan verwacht ik. De foto die we ontvangen was goed!
Vanavond een heel huis vol samen kijken naar de finale van Game of Thrones. Ben benieuwd of dat met of zonder baby wordt.
Shhhhh niet spoilen, wij gaan vanavond pas kijkenquote:Op maandag 20 mei 2019 16:11 schreef ToT het volgende:
[..]
Wij gaan ook zo kijken, maar het enthousiasme is er inmiddels wel van af met dit seizoen.
Toch zijn we wel benieuwd naar de finale. Schijnt erg tegen te vallen, maar zelfs met slechte afleveringen kun je nog wel plezier hebben.
Edit: we zijn nu aan het kijken en het valt minder tegen dan wat we verwacht hadden. Tyrion is zichzelf tenminste weer wat betreft zijn intelligentie en hoe goed hij met woorden is, maar goed; dat is nog redelijk aan het begin van de aflevering.
quote:Op maandag 20 mei 2019 17:31 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Shhhhh niet spoilen, wij gaan vanavond pas kijken
En ja ik laat haar ook slapen wanneer ze het nodig heeft maar op de een of andere manier gaat 4 uur of 5 uur gewoon niet haha.
En ff mega off topic maar vind het juist i.t.t anderen en het internet niet echt tegenvallen, tuurlijk hadden ze wat meer aandacht kunnen besteden aan bepaalde characters, zijn ze een beetje aan het afraffelen en hadden ze imo het moeten verspreiden over wat meer seizoenen maar toch![]()
Ik spoil niks, ik zeg alleen dat Tyrion weer een beetje zichzelf is!quote:
Hier gaan ze vaak tegen 3 uur juist er weer in haha! Dan zijn we ook weer thuis van het ophalen van grote zus en de verse boodschappen en dan is de koek na 1.5 uur echt wel weer op.quote:Op maandag 20 mei 2019 16:03 schreef Framblij89 het volgende:
Laten jullie je babies trouwens nog slapen om 4 uur/in de namiddag? Als frum om 3 uur wakker word dan vind ik het nog wel een erg lange ruk tot 19:00, maar om 4 uur slapen werkt simpelweg gewoon niet
quote:Op maandag 20 mei 2019 23:33 schreef NicolasJoy het volgende:
We hebben Game of Thrones kunnen kijken met een slapende baby.
Wij ook.quote:Op maandag 20 mei 2019 23:33 schreef NicolasJoy het volgende:
We hebben Game of Thrones kunnen kijken met een slapende baby.
quote:Op maandag 20 mei 2019 23:43 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Wij ook.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ach jongens mijn kind gaat steeds slechter slapen, overdag is het nu telkens max een half uur, en in de avond wordt ze zo vaak wakker, gillend alles, maar zodra je bij haar bent, giert ze het weer uit van het lachen. Beetje dubbel allemaal.. zat eerst te denken of ze misschien oorpijn had ofzo maar ze heeft ook geen koorts en de rest van de nacht ging het dan weer wel goed. Weet even niet zo goed wat ik ermee aan moet
Tis nogal slopend, en nou ben ik zeker niet de enige hier haha en het kan allemaal wel veel erger maar zit echt met mn handen in het haar. Hoop dat het gewoon een fase is.
quote:Op dinsdag 21 mei 2019 13:15 schreef Framblij89 het volgende:
Een vrolijke lachebek met 0,0 slaapSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Donders!
![]()
Jaaaa dat soort momenten zijn goud waard!quote:Op woensdag 22 mei 2019 07:36 schreef Framblij89 het volgende:
Hahaha@:krijgerrtje wat een verhaal
@:ToT volgens mij hangt de cafeïne gewoon in de lucht, hier ook eentje die zwaar actief was tot laat![]()
Was wel heel lief want ik pakte haar op toen ze weer huilend wakker werd en ze hield me vast met haar hoofd tegen m’n schouder aan, en af en toe draaide ze haar hoofd mijn kant op met een mega grijns op haar gezicht
Die gehoortest deden ze er hier wel meteen bij, wat grappig dat ze zo verschillend kunnen werken.quote:Op woensdag 22 mei 2019 08:19 schreef Ceviche het volgende:
@:Schanu dat klinkt op zich wel logisch maar ik moet er vrijdag alsnog heen voor de gehoortest. Dus het had dan ook wel gecombineerd kunnen worden.
Tweede gedachte was dat ze gewoon de omgeving van de baby wilden controleren, maar ze zijn niet verder gekomen dan de woonkamer.
Woonomgeving controleren? Damn! Hier werd herhaaldelijk zeer uitdrukkelijk gezegd dat huisbezoeken daar absoluut niet voor bedoeld zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2019 08:19 schreef Ceviche het volgende:
@:Schanu dat klinkt op zich wel logisch maar ik moet er vrijdag alsnog heen voor de gehoortest. Dus het had dan ook wel gecombineerd kunnen worden.
Tweede gedachte was dat ze gewoon de omgeving van de baby wilden controleren, maar ze zijn niet verder gekomen dan de woonkamer.
Ik weet het verder ook nietquote:Op woensdag 22 mei 2019 08:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Woonomgeving controleren? Damn! Hier werd herhaaldelijk zeer uitdrukkelijk gezegd dat huisbezoeken daar absoluut niet voor bedoeld zijn.
Ja nee precies.quote:Op woensdag 22 mei 2019 08:56 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Ik weet het verder ook nietmaar je hoort weleens over arme gezinnen waar de baby in de wasmand moet slapen enzo
als ik dan daar aan denk zou ik het nog wel kunnen begrijpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
haha dat meen je niet, wat een idioten!quote:Op woensdag 22 mei 2019 10:19 schreef exode het volgende:
We hadden daarna ook een aantekening in het dossier (die wij konden lezen bij een bezoek) er stond:
2 MOEDERS, GEVOELIG ONDERWERP.
Ik reageerde ter plekke met het huisbezoek ook heel rustig vind ik zelf. Ik zei volgens mij letterlijkquote:
quote:Op woensdag 22 mei 2019 14:50 schreef Loj het volgende:
Hoi Pinq!
Hoe vaak heb je al een doekje op het ontbrekende piemeltje gegooid tijdens het verschonen.
quote:Op woensdag 22 mei 2019 13:56 schreef pinquit het volgende:
Ik kom hier voorzichtig om 't hoekje kijken, want onze baby is alweer meer dan een week oud
Ik ben benieuwd hoeveel tijd ik ga hebben om aan te haken, maar ik kom sowieso lezen!![]()
Hoi Pinq!
Hoe vaak heb je al een doekje op het ontbrekende piemeltje gegooid tijdens het verschonen.
Hoi Pinq!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.erf de ogen van je kind - kijk erdoor
quote:Op woensdag 22 mei 2019 15:55 schreef pinquit het volgende:
[..]nog niet
Maar ik denk wel steeds met verschonen:"ohja!"
En ze wordt nog steevast ventje, kereltje, menneke enz. genoemd
quote:Op woensdag 22 mei 2019 16:02 schreef pinquit het volgende:
Verder ben ik wat emotioneel vandaag want ik keek even terug naar een foto van vorige week en JEMIG wat veranderen baby's belachelijk snelZe is ook wel echt een mooierdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kun je met de ab wel borstvoeding geven? Hopelijk is de ontsteking gauw over.
Hier zijn ook maar 5 mensen op bezoek geweest. De rest komt nog wel.
Overigens zijn de kraamtranen hier echt voorbij![]()
Pfoeee, wat heftig johquote:Op woensdag 22 mei 2019 16:18 schreef Mariposas het volgende:
Inderdaad grote verandering in eerste week pinq! Maar ze is nog steeds hartstikke knap en leuk!![]()
En wat rot van de borstontsteking.Wat kan je daar naar van zijn he, ik heb nog een rode borst van borstontsteking nummer vier. Elke week 1 gehad.
gelukkig steeds kunnen redden met pcm en ibuprofen.
Ik vond de kraamzorg fantastisch, heb zelfs gehuild toen ze wegging en we hebben haar alvast geclaimd voor als er een tweede komtquote:Op woensdag 22 mei 2019 16:12 schreef pinquit het volgende:
Ja de AB is geschikt voor met BV
En 't ging me niet eens om het kraambezoek, meer de kraamzorg
En m'n moeder elke middag/avond, wat echt superfijn is, ook voor m'n lief, want zij kookt en doet wat was enzo, maar toch ben ik blij als ook zij straks haar normale leven weer heeft
quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:26 schreef Tink89 het volgende:
Welkom pinq! Ze is prachtig.
Vraagje: wanneer stap je over naar de wandelwageninzet? Prul draait inmiddels op haar buik in de reiswieg en kan zich aan m'n vingers of de rand optrekken tot zit.
Wij zijn ergens rond maand 7 overgaan. Ze wilde niet meer liggen. En zat ook al een tijdje behoorlijk stevig.quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:26 schreef Tink89 het volgende:
Vraagje: wanneer stap je over naar de wandelwageninzet? Prul draait inmiddels op haar buik in de reiswieg en kan zich aan m'n vingers of de rand optrekken tot zit.
Nee, ze valt om.... Daarom twijfel ik zo. Qua lengte kan het nog prima.quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:31 schreef Framblij89 het volgende:
Welkom @:pinquit wat een prachtig mooi meisje![]()
@:Tink89 wij zijn pas sinds vorige week overgestapt (frum nu 8mnd), maar lijkt mij dat prul nu sowieso niet echt meer veilig ligt in de wieg. Als ze zit zit ze dan stevig?
Ik deed het tussen de 5 en 6 maand.quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:26 schreef Tink89 het volgende:
Heeft die wandelwageninzet dan geen veiligheidsgordels?quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nee, ze valt om.... Daarom twijfel ik zo. Qua lengte kan het nog prima.
Tuurlijk wel, maar het gaat erom dat ze eigenlijk nog niet stevig zit en dus beter plat vervoerd kan worden. Daarom twijfel ik zo....quote:Op woensdag 22 mei 2019 18:43 schreef ToT het volgende:
[..]
Heeft die wandelwageninzet dan geen veiligheidsgordels?
Wij zijn ook over en Bollie valt ook nog om. Ik heb die wandelwageninzet daarom vooral nog plat of in de tussenstand (half liggend zeg maar). Helemaal rechtop doe ik nog niet..quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Nee, ze valt om.... Daarom twijfel ik zo. Qua lengte kan het nog prima.
Wat anderen al zeiden vaak kan de wagen inzet inderdaad wel plat, misschien kan je in huis even een rondje proberen?quote:Op woensdag 22 mei 2019 18:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar het gaat erom dat ze eigenlijk nog niet stevig zit en dus beter plat vervoerd kan worden. Daarom twijfel ik zo....
Is die inzet kantelbaar?quote:Op woensdag 22 mei 2019 18:49 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar het gaat erom dat ze eigenlijk nog niet stevig zit en dus beter plat vervoerd kan worden. Daarom twijfel ik zo....
quote:Op woensdag 22 mei 2019 19:18 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik produceer baby's die gewoon Echt Niet in de ligbak willen. Bij dochter dus al met 8 weken oid overgestapt op de wandelwageninzet op z'n platst. Vond ze machtig mooi. En zoon krijst nu ook alles bij elkaar in de ligbak, dus die kan echt zgan doorverkocht worden
Welkom Pinq!
En verder kom ik niet echt aangehaakt - lezen lukt wel maar reageren is vaak zo spuit 11. Baby wil overdag echt alleen maar op me, tot grote frustratie van grote zus, die zich inmiddels als een heuse peuter gedraagt. Het is dus niet echt heel gezellig in huize stroopwafel, aangezien ik niet zo goed functioneer op weinig slaap
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder om in het goede nieuws te blijven: ons Spookje heeft eindelijk géén koorts. Van donderdag tot en met gisteren steeds 38,8-40,3 en nu eindelijk weer terug naar de 37 graden.![]()
quote:Op woensdag 22 mei 2019 21:01 schreef NicolasJoy het volgende:
Even een kleine update m.b.t. de struggles hier thuisLurker hier, maar hier ontlurk ik even voor: je spoiler, wat ontzettend fijn! En je ook zo heel erg gegund.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder om in het goede nieuws te blijven: ons Spookje heeft eindelijk géén koorts. Van donderdag tot en met gisteren steeds 38,8-40,3 en nu eindelijk weer terug naar de 37 graden.
Ja, die hebben we! Gebruikte 'm bij dochter niet veel, ik ben niet helemaal tevreden over hoe ik m'n Mai tei knoopte. Nu een tula, die zit me veel fijner en daar zit de baby dan ook veel in! Dochter vond (en vindtquote:Op woensdag 22 mei 2019 20:15 schreef Mariposas het volgende:
Heb je niet een draagdoek of draagzak, @:stroopwafelmeisje? 8 weken is wel erg vroeg voor de inzet. Ik heb ook zo’n plakbaby, maar die heb ik veel in draagdoek, dan kan ik tenminste van de bank af. Wieg kinderwagen hier idd ook niet echt een succes, bij de oudste ook niet, maar vanaf 3-4 maanden wel. Dan is het wat minder spannend voor ze in de grote wijde wereld.![]()
Oh en sinds kort zijn we er achter dat baby wel op zn buik slaapt dus af en toe slaapt hij wel in de cosleeper.
Is Spookje met 40+5 geboren? Want dan zou je even opnieuw moeten tellen als ze 17 augustus is geboren.quote:Op woensdag 22 mei 2019 22:25 schreef NicolasJoy het volgende:
't voelde ook een beetje gek om dit zo te delen, maar dacht.. ja, dit is wel heel duidelijk.Dus thanks @:vlindertje89 @:Aure & @:minilot We komen weer ergens.
![]()
-
Morgen 'speciale' dag. Dan is Spookje 9 maand + 5 dagen. Even lang als de zwangerschap heeft geduurd. Kijken of we daar nog wat leuks mee kunnen doen.
Nou dit dacht ik ook ja! Ze worden zo groot en die newborns zijn zo klein!quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:17 schreef NicolasJoy het volgende:
Wel een besef moment als je allerlei nieuwe namen het topic in ziet komen, dan begeef je je zelf langzaam meer achteraan de rij.
Zooo hallo reuzebabyquote:Op woensdag 22 mei 2019 22:48 schreef wieksel het volgende:
Lees nog regelmatig mee
.. Vooral lurken!.. Zoon is inmiddels 4, 5maand,met 69, 5cm en 8,5 Kilo een reuzenkind! Zo'n fijn manneke, lekker slapen, spelen, vrolijk. Door de opvang ook veel verkouden... Maar Ja hoort erbij
Werk nu 3,5 dag, 2dagen opvang. Gaat eigenlijk wel lekker z'n gangetje!
Vet houden. Welpje heeft er regelmatig last van in zijn nek en dat smeer ik in met Dream Cream van Lush (Welpje is een luxebeestjequote:Op donderdag 23 mei 2019 12:48 schreef Solodelphi het volgende:
Onze dame heeft een legging en shirt met korte mouwen (korte broekjes waren ondergespuugd) en de knul een korte broek en shirt met korte mouwen. Inderdaad vanmorgen een vest aan op weg naar het KDV en dat is vanmiddag hoogstwaarschijnlijk niet meer nodig.
Ik kijk ook waar ik mezelf lekker bij zou voelen en zo kleed ik ze.
Wel een andere vraag: iemand een tip om smet plekken in de huidplooien tegen te gaan? Onze meid heeft lekkere mollige dijen en na badderen droog ik daar extra goed, maar nu heeft ze toch irritatie daar... waarschijnlijk door warmte/zweet. Ze lijkt er geen last van te hebben, maar toch... Het moet nog zomer worden🙂
Ik stond op cs... Tochtig op de perrons + geen zon. Ik heb m'n jas aanquote:Op donderdag 23 mei 2019 15:49 schreef Aure het volgende:
Ik zit ook in Rotterdam en vind het echt warmmmmmm. Ik zou Jip makkelijk in een korte mouwen romper hebben nu. Wel met legging/broekje denk ik.
Die heb ik ook! Vandaag voor het eerst gebruikt bij O, bij mezelf al een keer gebruikt. Smeert idd prima en geen reactie bij O. Ik vind het wel echt stinken, maar dat zal wel komen door het gebrek aan parfum erin.quote:Op donderdag 23 mei 2019 19:47 schreef Mrs.Peel het volgende:
Suncover van Jetske Ultee, makkelijk smeerbaar en geen nanotechnologie.
Ik vind dat gekke luchtje juist lekkerquote:Op donderdag 23 mei 2019 19:51 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Die heb ik ook! Vandaag voor het eerst gebruikt bij O, bij mezelf al een keer gebruikt. Smeert idd prima en geen reactie bij O. Ik vind het wel echt stinken, maar dat zal wel komen door het gebrek aan parfum erin.
Ah kak.quote:Op donderdag 23 mei 2019 17:52 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
@:NicolasJoy 40 weken is 9 maanden + een week. Dus dan zou 40+6 pas de 30e zijn
Welke zonnebrand gebruiken jullie voor het kleine spul? Voor dochter hebben we Vision kind & baby, maar die is erg dik dus dat lijkt me niet zo fijn voor mijn kleine baby. Ik was bij de apotheek en zag daar Laroche-Posey, waar ik hier altijd goede dingen over lees, maar daar staat op dat 'ie vanaf 6 maanden is.. Natuurlijk is uit de zon houden het beste, maar ik wil ook graag in de schaduw smeren.
M drinkt nu ongeveer 6 flessen van 180 en eet geen vast voedsel. Hij is 8 maanden..quote:Op donderdag 23 mei 2019 14:10 schreef Tink89 het volgende:
Kolfsessie drie van vandaag as we speak en ik ben het zo beu. Wanneer gingen jullie kleintje minder melk drinken?
Met 8 maanden geen vast voedsel?quote:Op donderdag 23 mei 2019 20:40 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
M drinkt nu ongeveer 6 flessen van 180 en eet geen vast voedsel. Hij is 8 maanden..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De kleine charmeur had vandaag weer van allerlei kanten beet.
Echt 2x lippenstift van zijn handje af moeten poetsen!
![]()
Geen idee, wat denk jij?quote:Op donderdag 23 mei 2019 20:44 schreef ToT het volgende:
[..]
Met 8 maanden geen vast voedsel?Is dat wel goed?
Jaaaa! Ik heb een MJJ-trio hequote:Op donderdag 23 mei 2019 20:04 schreef Spees_Eend het volgende:
Limone! Hoe is het dan met die andere jongen-meisje-jongen-moeder?
Wat goed! Ik vind vast voedsel niet zo nodig.quote:Op donderdag 23 mei 2019 21:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Wij zijn met 4 maand al begonnen met pyjamapapje en Olvarit enzo.
Is de groei verder goed qua lengte en gewicht enzo?quote:Op donderdag 23 mei 2019 21:39 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Wat goed! Ik vind vast voedsel niet zo nodig.
Nouja, zijn lijntje buigt wel af. Maar daar trek ik me niks van aan. En het CB en wat zij vinden al helemáál niet. M krijgt melk, het liefst zo lang mogelijk.quote:Op donderdag 23 mei 2019 21:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Is de groei verder goed qua lengte en gewicht enzo?
Wat zeggen ze op het CB?
Geintje hoor. Ik zat je te stangen.quote:Op donderdag 23 mei 2019 21:41 schreef ToT het volgende:
[..]
Is de groei verder goed qua lengte en gewicht enzo?
Wat zeggen ze op het CB?
Okee dan!quote:Op donderdag 23 mei 2019 22:03 schreef Peacefulll het volgende:
[..]
Geintje hoor. Ik zat je te stangen.
M groeit perfect. Alleen hij is veel drukker met de charmeur uitgangen, tijgeren, kruipen en pogingen doen om te staan. Eten heeft gewoon nog geen prioriteit. Hoewel ik zelf denk nog wel bij een fysio of logopedist terecht te komen, omdat hij altijd zijn tong uit zijn mond heeft, vast voedsel er met zijn tong weer uit werkt en het kauwen en slikken nog niet lijkt te snappen.
Eerst even een dikkequote:Op vrijdag 24 mei 2019 00:12 schreef Wolken het volgende:
Het cb. Dat is die instelling die laatst vertelde dat ik maar moest stoppen met bv want dat was een zoethoudertje, daar zit niks meer in. Ik ben met Bikkel langzaam begonnen toen hij bijna 7 maanden was met vv. Nu met bijna 10 maanden gaat wel wat in maar nog niet denderend. En dat is helemaal dikke prima. Hij komt in 24 uur nog ongeveer 8 a 10 keer voor de borst.
SPOILER: Komt ie:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik wil niemand hiermee voor zijn schenen schoppen, doe wat voor jouw kind het beste voelt. Ik ben vooral op zoek naar de handleiding die door de natuur al bedacht is maar blijkbaar nog niemand tekstueel geschreven heeft
[ Bericht 1% gewijzigd door douche-eendje op 24-05-2019 06:32:56 ]
Haha, echt wel!quote:Op vrijdag 24 mei 2019 04:19 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Wat staat mini ToT toch altijd vrolijk op de fotois 'ie IRL ook zo vrolijk?
Heb je het ook al met een elektrische tandenborstel geprobeerd? Misschien vindt de kleine dat grappig en lukt het daar dan wel mee?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 07:59 schreef Framblij89 het volgende:
Ik heb nooit bv gegeven dus kan er niet echt over mee praten maar hier op het cb doen ze verder niet moeilijk en kijken ze naar het kind.
Op één arts na die met 4 maanden zei “IK wil dat ze DOORSLAAPT”![]()
Nog even een vraagje, hoe poetsen jullie in godsnaam jullie babies hun tandjes? Wij hebben dus alles geprobeerd maar no way dat die tandenborstel in frum haar mond komt. Als ik de borstel al voor de dag haal krijst ze![]()
![]()
En in de houdgreep houden vind ik ook weer zo sneu.
Zou voor mij aanleiding zijn niet meer langs te gaan. Enkel voor de vacs.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 00:12 schreef Wolken het volgende:
Het cb. Dat is die instelling die laatst vertelde dat ik maar moest stoppen met bv want dat was een zoethoudertje, daar zit niks meer in. Ik ben met Bikkel langzaam begonnen toen hij bijna 7 maanden was met vv. Nu met bijna 10 maanden gaat wel wat in maar nog niet denderend. En dat is helemaal dikke prima. Hij komt in 24 uur nog ongeveer 8 a 10 keer voor de borst.
quote:Op vrijdag 24 mei 2019 06:01 schreef douche-eendje het volgende:
Hoi stiekeme meeleespost want baby's, moet alleen die van mij nog even afbakken tot binnenkort maar hey
, nu kan ik die van Pinq hier bewonderen.
[..]
Eerst even een dikkevoor jou en mijn nachtelijke -ik kan niet slapen want drukke buikbaby-brein begon te ratelen hierdoor en hetgeen wat ik laatst heb gezien bij baby's van vrienden, gehoord heb op info-avond borstvoeding en meer van dat.
Ah helder, dat schema!SPOILER: Komt ie:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En ik wil niemand hiermee voor zijn schenen schoppen, doe wat voor jouw kind het beste voelt. Ik ben vooral op zoek naar de handleiding die door de natuur al bedacht is maar blijkbaar nog niemand tekstueel geschreven heeft
We vroegen ons al af waarom die eerste 2 tandjes er zo snel door kwamen maar dat de rest zo lang op zich liet wachten!
En idd @ met voeding; we hadden ook gelezen en gehoord dat melk wel eerst het belangrijkste blijft, maar dat je meer en meer vast voedsel zou kunnen geven. Dit omdat er in vast voedsel wel meer energie zit en ook voedingsstoffen die in kunstmelk enzo niet zitten. Verder went de kleine ook sneller aan nieuwe smaken en structuren.
Ik prak bijvoorbeeld vaak fruit door een papje heen, het liefst nog vrij grof. Mini-ToT vindt het tegenwoordig helemaal geen probleem als er snotterige aardbeislierten door zijn papje heen zitten enzo.Stukjes schil van appels of peren? No worries, dat gaat ook zo naar binnen.
Rijst gaat sinds kort ook beter. Alleen hadden we laatst een potje Olvarit met vrij grote stukjes aardappel er in, en dat beviel hem absoluut niet!Ook courgette en spinazie wil er bij hem absoluut niet in, net als ei. (Hoewel ik dat laatste al een tijdje niet meer uitgeprobeerd heb bij hem.) Spaghetti is hij echt ongelooflijk dol op!
![]()
Wil je een dolgelukkige baby zien, geef hem daar dan het eerste hapje van!
Borstvoeding is sowieso gezond.Een stuk gezonder dan kunstvoeding.
Of allereerst bespreken met de vplk of arts van het cb? Ben jij ook het type dat tijdens een meningsverschil opstaat en wegloopt en de ander voortaan nooit meer aankijkt?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 08:20 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
[..]
Zou voor mij aanleiding zijn niet meer langs te gaan. Enkel voor de vacs.
Gewoon een potje Olvarit.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 08:54 schreef Framblij89 het volgende:
@:Aure vingertandenborstel is een goedeThanks.
@:ToT ja wij hebben zelf ook geen elektrische tandenborstel, maar iig thanks voor de tip![]()
Aardappel lust frum ook echt niet he haha.. spaghetti ga ik ook maar eens proberen, gewoon met tomatensaus? Heb vaak met tomaten het idee dat dat miss weer heftig is voor het maagje ofzo maar dat zit wss tussen mijn oren
Ik ga met het cb geen discussie aan. Zij volgen richtlijnen die kaarsrecht tegenover mijn ideeën en inzichten staan. Nou werd dit gezegd door een arts aan de telefoon die ons normaal niet onder behandeling heeft. Maar op het moment dat iemand die als professional jou zulke adviezen geeft zou ik er idd meteen klaar mee zijn. Met haar zoethoudertje en er zit niks meer in. Zeg dat maar tegen mijn baby van bijna 10 maanden met z'n 10,5 kg en maat 80.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 08:34 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Of allereerst bespreken met de vplk of arts van het cb? Ben jij ook het type dat tijdens een meningsverschil opstaat en wegloopt en de ander voortaan nooit meer aankijkt?
Maar wat zij zeggen klopt niet, dat staat ook gewoon in hun richtlijn. Dus ja, ik zou ze daar wel op wijzen. En als iets op een vervelende toon wordt gebracht dan zou ik ook vertellen dat ik dat niet prettig vind. Kunnen zij wellicht ook rekening mee houden de volgende keer dat je er bent.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:05 schreef Wolken het volgende:
[..]
Ik ga met het cb geen discussie aan. Zij volgen richtlijnen die kaarsrecht tegenover mijn ideeën en inzichten staan. Nou werd dit gezegd door een arts aan de telefoon die ons normaal niet onder behandeling heeft. Maar op het moment dat iemand die als professional jou zulke adviezen geeft zou ik er idd meteen klaar mee zijn. Met haar zoethoudertje en er zit niks meer in. Zeg dat maar tegen mijn baby van bijna 10 maanden met z'n 10,5 kg en maat 80.
Bikkel heeft nog geen enkele tand maar ik heb alvast een vingertandenborstel gekocht, misschien dat ik daar nu, ondanks het gebrek aan tanden, toch alvast mee ga oefenen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het CB, tja. Ik heb er op zich geen problemen mee, we hebben een verpleegkundige die juist zó positief is dat ik er soms ongemakkelijk van wordt. "Oh wat super dat je nog borstvoeding geeft", alsof dat een soort bovenmenselijke prestatie is met 8 maanden (oké, voor sommigen is het dat ook! Maar niet voor mij, hier is het altijd makkelijk gegaan). En ik ben nog steeds een beetje afgeknapt op die ene keer dat ik echt een duidelijke hulpvraag bij ze neerlegde, en ze me gewoon níet konden helpen. Het was ook geen ingewikkelde vraag ofzo, mijn kolfrecht liep ten einde en ik vroeg hoe ik dat het beste aan kon pakken, want ik wilde wel graag doorvoeden. Ze hadden géén tips. Zelfs niet na navragen bij andere collega's. Joh, ik kan toch niet de enige zijn die hier tegenaan liep?Gelukkig was er Fok!, daar had ik toen meer aan.
Welpje is vandaag alweer 8 maanden!![]()
Mijn baaaaaby, waar blijft de tijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De assistent zei dat het ook een ligplek kan zijn en dat ik het in de gaten moet houden (wat ik in de gaten moet houden weet ik niet, vroeg het wel maar kreeg een “we gaan niet met één vlek jou langs laten komen” als antwoord). Ach ja
@exode haha ik zag al even voor me dat jullie allemaal naakt aan het dansen waren![]()
Dat filmpje is ook een goed idee! Zet ik wel ff Bumba op (vindt ze geniaal, snap het werkelijk niet want ik vind het dood eng).
Oh en wij hebben trouwens eco cosmetics baby zonnebrand, wel prijzig, en heel eco vriendelijk, zit geen parfum in oid want frum reageert ook niet zo goed op Zwitsal.
[ Bericht 6% gewijzigd door Framblij89 op 24-05-2019 10:25:12 ]
Haha, ja we hebben hier ook een banketbakker dichtbij. Maar we houden zo van die thema taarten, die uitgebreide dingen zeg maar. Bij B gaan we ook elk jaar los.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:38 schreef Framblij89 het volgende:
Hahaha dag zou wel heel leuk zijnveel beter dan Bumba.
Mijn vriend is toevallig banketbakker maar denk niet dat je daar wat aan hebtis wel heel handig voor frum haar taart, en onze bruidstaart als ik ooit ten huwelijk word gevraagd. En potverdrie wat gaat het snel he
Ik ga even de betweter uithangen. In melk zitten veel meer vetten enzo dan in groente en fruit. Veel pyjamapapjes staan dan weer stijf van de suiker. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze niet goed voor je baby zijn, maar ze voordat je kleintje een half jaar is, melk laten vervangen, is niet zo'n goed idee... Je baby heeft die melk en de vetten die daarin zitten, dan gewoon echt nog hard nodig.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 08:20 schreef ToT het volgende:
[..]
Ah helder, dat schema!We vroegen ons al af waarom die eerste 2 tandjes er zo snel door kwamen maar dat de rest zo lang op zich liet wachten!
En idd @ met voeding; we hadden ook gelezen en gehoord dat melk wel eerst het belangrijkste blijft, maar dat je meer en meer vast voedsel zou kunnen geven. Dit omdat er in vast voedsel wel meer energie zit en ook voedingsstoffen die in kunstmelk enzo niet zitten. Verder went de kleine ook sneller aan nieuwe smaken en structuren.
Ik prak bijvoorbeeld vaak fruit door een papje heen, het liefst nog vrij grof. Mini-ToT vindt het tegenwoordig helemaal geen probleem als er snotterige aardbeislierten door zijn papje heen zitten enzo.Stukjes schil van appels of peren? No worries, dat gaat ook zo naar binnen.
Rijst gaat sinds kort ook beter. Alleen hadden we laatst een potje Olvarit met vrij grote stukjes aardappel er in, en dat beviel hem absoluut niet!Ook courgette en spinazie wil er bij hem absoluut niet in, net als ei. (Hoewel ik dat laatste al een tijdje niet meer uitgeprobeerd heb bij hem.) Spaghetti is hij echt ongelooflijk dol op!
![]()
Wil je een dolgelukkige baby zien, geef hem daar dan het eerste hapje van!
Borstvoeding is sowieso gezond.Een stuk gezonder dan kunstvoeding.
Ik weet niet in welke regio je zit, maar ik weet een fantastische en bijzonder betaalbare briljante thuisbakker in de buurt van de Loonse en Drunense duinen. Ze is echt geweldig en kan ook allergieën heel erg goed handelen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:27 schreef exode het volgende:
Je mag ook B een keer lenen hoor Fram, of dat ik hem film en je die als filmpje opzetB rent sowieso het liefste bloot rond, wij houden ons in
![]()
Juul wordt gewoon over 5 weken en 2 dagen 1 jaar. Dat kan toch niet? 1?! We moeten nog even haar taart regelen bedachten we vanochtend. Onze taartenbakker is gestopt en het alternatief waar we voor B zijn 5e verjaardag hadden besteld vonden we matig (zeker voor de prijs).
Ja natuurlijk moet je melk niet compleet vervangen met alleen groenten enzo.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 13:23 schreef Tink89 het volgende:
Ik las hier alles en vergat de helft weer.
[..]
Ik ga even de betweter uithangen. In melk zitten veel meer vetten enzo dan in groente en fruit. Veel pyjamapapjes staan dan weer stijf van de suiker. Waarmee ik niet wil zeggen dat ze niet goed voor je baby zijn, maar ze voordat je kleintje een half jaar is, melk laten vervangen, is niet zo'n goed idee... Je baby heeft die melk en de vetten die daarin zitten, dan gewoon echt nog hard nodig.
Wij zijn ivm met een erfelijke aanleg voor allergieën heel voorzichtig met wat groente begonnen toen prul 4,5 maand was. Dat was toen nog niet interessant, dus we hebben het weer een paar weken laten zitten. Toen ze ruim vijf maanden was opnieuw geprobeerd. Toen was het machtig interessant. Ze heeft ook al weken (ze is nu net zes maanden) puntjes van tandjes in haar mond. Ze gaat los op broccoli en bloemkool. Zoete aardappel is ook oke, wortels vindt ze niks. Peer is groot favoriet op fruitgebied. Appel gaat wel, abrikoos en perzik vindt ze echt smerig. Prima, krijgt ze voorlopig wat ze wel apprecieert. We bieden wel alles aan, maar dwingen niks.
En als ze straks zelfstandig kan zitten, gaat ze ook gewoon stukjes peer en komkommer enzo in de hand krijgen en mag ze lekker zelf ontdekken hoe eten werkt. Ze stopt nu al alles heel gericht in haar mond (de kinderarts dinsdag was onder de indruk) en wordt ook echt boos als ik iets eet en zij niks krijgt. Wat mij betreft zijn dat signalen dat ze er klaar voor is.
Enige nadeel is dat ze van veel groente harde ontlasting lijkt te krijgen. We voegen al wat extra water toe, maar dat helpt niet. Iemand nog tips? Is het een kwestie van wennen of moeten we iets veranderen?
En borstvoeding is natuurlijk het allerbeste voor je baby. Maar toch vind ik je laatste zin wat confronterend (blame the hormones...). Ik denk dat voor veel moeders die - net als ik - moeite hebben met het produceren van borstvoeding of bij wie het helemaal niet lukt, het best kut is om te lezen dat kunstvoeding veeeel minder gezond is dan borstvoeding. Dus dat.
[..]
Ik weet niet in welke regio je zit, maar ik weet een fantastische en bijzonder betaalbare briljante thuisbakker in de buurt van de Loonse en Drunense duinen. Ze is echt geweldig en kan ook allergieën heel erg goed handelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik vind het zelf altijd vrij irritant als mensen dit soort dingen zeggen maar ik doe het lekker toch, hypocriet dat ik ben; ik ben ook groot en sterk geworden met kunst voeding.![]()
Kan jouw baby het even aan die van mij leren?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 14:32 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
+1 op hemarompers. Vooral die van bamboe vind ik erg fijn (net als de bamboeshirts trouwens!).
We hebben een roller! Hij ging net 3x achter elkaar van buik naar rug. Ben benieuwd of het toeval was of dat hij het nu echt al kan. Dochter was bijna 5 maanden toen ze opeens begon te rollen, dus ik ben helemaal verbaasd als het hem écht al gelukt is!
Oh dat lijkt me zo frusterend! Ik herinner me dat niet zo van dochter, maar hopelijk leert baby genoegen te nemen met op z'n rug liggen óf gewoon snel onder de knie krijgen hoe hij terug moet!quote:Op vrijdag 24 mei 2019 14:50 schreef aapieannie het volgende:
[..]
Kan jouw baby het even aan die van mij leren?
De terugrol functie is hier stuk denk ik..
Ja is zeker frustrerend. Ze vinden het op de buik spelen wel leuk maar ipv terug rollen als ze het zat zijn, gaan ze plat als een vliegtuig liggen huilen. En als je ze dan helpt liggen ze binnen 5 tellen weer op de buik..quote:Op vrijdag 24 mei 2019 14:55 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
[..]
Oh dat lijkt me zo frusterend! Ik herinner me dat niet zo van dochter, maar hopelijk leert baby genoegen te nemen met op z'n rug liggen óf gewoon snel onder de knie krijgen hoe hij terug moet!
Klopt, dat willen we allemaal en op die manier waarop men inspeelt op het gevoel en de emotie van jonge ouders, dat is kwalijk. Want wat is nou het beste voor je kind? Is dat niet gewoon heel simpel: liefde/genegenheid/veilige omgeving, rust, voeding en ruimte om te mogen ontwikkelen en op te groeien? De manier waarop je dat doet, lekker belangrijk joh.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 13:53 schreef Framblij89 het volgende:
maaaar ik wil toch ook het beste voor mn kiiiiind.
Het is toch logisch dat je dit ter plekke bespreekt? (Het geven van) borstvoeding is voor mij dusdanig belangrijk dat dit voor mij een reden zou zijn om verdere afspraken te annuleren, ja.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 08:34 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Of allereerst bespreken met de vplk of arts van het cb? Ben jij ook het type dat tijdens een meningsverschil opstaat en wegloopt en de ander voortaan nooit meer aankijkt?
Ja je hebt ook 1000% gelijkquote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:30 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Klopt, dat willen we allemaal en op die manier waarop men inspeelt op het gevoel en de emotie van jonge ouders, dat is kwalijk. Want wat is nou het beste voor je kind? Is dat niet gewoon heel simpel: liefde/genegenheid/veilige omgeving, rust, voeding en ruimte om te mogen ontwikkelen en op te groeien? De manier waarop je dat doet, lekker belangrijk joh.
[ afbeelding ]
Zo, nu ben ik weer even weg hier hoor. Eerst baby echt afbakken, tot over een paar weken en ik lees lekker mee.
quote:Op vrijdag 24 mei 2019 20:47 schreef Aure het volgende:
Hij heeft net zijn eerste kattenbrokje gegeten![]()
@exode, I kid you not: ze deed het vanmorgenquote:Op vrijdag 24 mei 2019 19:54 schreef Jentin het volgende:
@:exode, kruipen! Dan mag ik morgen Phi wel in de gaten houden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En rechts om t hoekje staat dan de kattenbak.
quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:28 schreef Aure het volgende:
Ahw gossie, dat overkomt je ook niet meer Framblij![]()
De kattenbak staat bij ons in de bijkeuken en dan schuiven we een kratje van de appie gevuld met zware meuk in de opening en dat houdt Jip vooralsnog wel tegen om verder te gaan. Behalve dus die ene keer dat er eigenlijk bijna niks meer in het kratje zat en Jip het kratje dus weg had geschoven
Ohh dat is wel een hele slimme!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En rechts om t hoekje staat dan de kattenbak.En ook makkelijker dan een traphekje haha deze kan je gewoon wegschuiven als de kleine slaapt. Thanks
Kinderen maken een mens wel super creatief
Hier sprong ‘ie er met gemak overheen. Eventjes oefenen wel, maar dat had ‘ie binnen een half uurtje door denk ikquote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:11 schreef Framblij89 het volgende:
Nou over zonnebrand gesproken, had er donderdag niet bij nagedacht om frummel in te smeren, die rode vlek was dus gewoon verbrand, arm kind![]()
Hashtagloedermoeder.
En dan echt van max 10 min in de zon lopen. Ach ja, dit gebeurd me niet meer iig.![]()
Hahaha die kattenbrok, dat zie ik hier ook nog wel gebeuren. Waar hebben jullie trouwens de kattenbak staan? Wij moeten denk ik een traphekje om de keuken mee af te sluiten, al vraag ik me af of de katten zo slim zijn dat ze er overheen kunnen springen
We gaan naar Toscane met de auto met overnachtingen heen & terug, dus het wordt meer een rondreis. Lekker rustig aan. Maar wat "moet" er een hoop mee zegquote:Op donderdag 23 mei 2019 08:57 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
@:Fuchsia_roze aahh lekker! Italië is zo mooi! Naar welke streek gaan jullie? Gaan jullie vliegen of met de auto?
Is dat dan alleen bij die mensen?quote:Op zondag 26 mei 2019 12:28 schreef ToT het volgende:
Voeten? Absoluut, maar dan vooral als je sokken an hebt.
Zijn eigen sokken trekt hij het liefst steeds uit en stopt ze dan in z'n mond!
Gisteren weer bij bepaalde mensen op bezoek geweest. Hartstikke leuke vriendelijke mensen met zelf ook een kleine ukkepuk, maar mini-ToT raakt daar om één of andere reden bij binnenkomst direct echt finaal overstuur en is echt ontroostbaar.De vorige keer heeft hij thuis ook nog een hele tijd na zitten huilen, terwijl normaal altijd direct stopt met huilen zodra je hem oppakt.
We zijn gisteren op een gegeven moment met hem gaan wandelen waarbij hij in slaap viel en toen hij eenmaal wakker werd begon hij weer te huilen, maar op een gegeven moment had hij het eindelijk naar zijn zin.
Yup, alleen bij hen.quote:
Wauw dat is echt heel vreemd, ik geloof niet in spookverhalen en ben niet zweverig maar je zou bijna denken dat daar een boze spook zitquote:Op zondag 26 mei 2019 15:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Yup, alleen bij hen.
Het enige "rare" wat er daar gebeurd is, is dat de vrouw daar gewoon even vrolijk met zijn voetjes speelde. Meneertje is juist dol op aandacht en dat mensen hem aanraken en oppakken enzo, maar misschien schrok hij er van dat het wat plotseling gebeurde (hoewel ik daarvoor al aan hem merkte dat hij zich alles behalve op zijn gemak voelde, nog voor we de mensen daar zagen).
Maar toen we er een paar maand later weer naar toe gingen, was hij direct overstuur, nog voordat we iemand zagen. En eenmaal binnen was het weer helemaal mis!
We zaten vooral buiten waar hij iets minder overstuur was (hij huilde nog steeds best veel) maar toen mijn vrouw hem even naar binnen nam om zijn luier te verschonen terwijl er verder helemaal niemand meer in het huis was, raakte hij weer volkomen overstuur.
Pas na een wandeling en een slaapje kon hij langzaam maar zeker kalmeren en op het laatst liet hij zich vrolijk door verschillende mensen in de armen nemen en zat hij volop te lachen.
Hopelijk dat dit een doorbraak was en dat hij nu niet meer bang is daar, hoewel ik wel het idee heb dat als we weer een keer naar binnen gaan, dat hij toch weer gaat huilen.
Haha zat ik idd ook aan te denken.quote:Op zondag 26 mei 2019 20:28 schreef Framblij89 het volgende:
[..]
Wauw dat is echt heel vreemd, ik geloof niet in spookverhalen en ben niet zweverig maar je zou bijna denken dat daar een boze spook zit![]()
Is er een lactatiekundige geweest die heeft meegekeken?quote:Op zondag 26 mei 2019 21:01 schreef Rebubbled het volgende:
Ceviche, vandaag weer geprobeerd met tepelhoedje, maar ze hapt gewoon niet goed. Het is voor ons beide een ontzettend frustrerende bezigheid. Ik pomp nu nog, maar mijn productie neemt af. Waar ik een week geleden nog elke drie uur max 170cc pompte, heb ik nu om de vijf uur max 90cc. Eén borst heeft het echt opgegeven en geeft max 30cc per keer. Ze krijgt meer kunstvoeding dan borstvoeding. Ik vind het loslaten ontzettend moeilijk. Ik schommel constant heen en weer tussen blijven proberen of helemaal opgeven voor mentale rust.
Framblij, thnx.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |