Tja, ik weet niet of er meer achter zit. Maar als alles was gelopen zoals gepland, dan had ik ook als puber met twee oorbellen rondgelopen. Maar van mijn ouders had ik nooit oorbellen gekregen. Zelfs nu ik ze begin 20 liet schieten, mocht ik ze, omdat ik nog thuis woonde, niet in doen. Dus heb ik voor mijn vakantie gaatjes laten schieten, waarna ik mijn oorbellen, na afloop hiervan, weer uit heb gedaan.quote:Weet je zeker dat dit alleen om oorbellen gaat? Ik vind je er wel echt op een hele vreemde manier mee bezig die me vrij ongezond lijkt. Zit er niet meer achter?
Mijn (goede) vrienden weten allemaal dat ik gaatjes in mijn oren heb. Maar behalve een keertje bij de sportclub, toen ik was vergeten mijn oorbellen uit te doen, hebben ze mij er echter nooit mee gezien. En hebben ze het er ook nooit over. Want zij kennen natuurlijk ook genoeg mannen die gaatjes in een oor hebben/oorbellen hebben gedragen, dus zo bijzonder is dat niet. Alleen was dat voor hen wel zo toen ze er achter kwamen dat ik, een goeie vriend, gaatjes in zijn oren had, terwijl ze mij nooit met oorbellen in hadden gezien.quote:Even wat anders, denk je dat niemand die gaatjes nog heeft gezien? Iedereen weet allang dat je oorbellen hebt. Ik denk echt dat je over je eigen drempel moet gaan.
Inderdaad, ik heb een ontzettend grote drang om oorbellen in te doen, maar als ik ze in heb, voel ik mij erg ongemakkelijk.quote:Op zondag 19 mei 2019 10:20 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm dus even de samenvatting... je voelt je niet prettig zonder oorbelen en je voelt je niet prettig met oorbellen.
Maar als ervaringsdeskundige op zeker ander gebied gaan hier nogal wat alarmbellen af.
Ga voor jezelf eens nadenken wat er nou ECHT aan de hand is.
Maar we hebben het hier over oorbellen, en het waren volgens mij geen hangende oorbellen dus knopjes ofzo. Tenzij het hele vrouwelijke oorbellen zijn snap ik je issue echt niet, maar gezien hoe zeer je hier mee bezig bent geloof ik niet helemaal dat je het volledige verhaal geeft hier.quote:Op maandag 20 mei 2019 12:00 schreef Alucarma het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb een ontzettend grote drang om oorbellen in te doen, maar als ik ze in heb, voel ik mij erg ongemakkelijk.
Zelf denk ik dat het iets te maken heeft met loslaten, 'loskomen van je (vertrouwde) omgeving'. Om de een of andere reden stel ik mij altijd heel onafhankelijk op, maar ben ik nooit helemaal/echt vrij geworden.
Op veel andere vlakken heb ik ook geen problemen om mijzelf te zijn. Het lukt mij alleen niet om oorbellen te dragen. Maar ook ringen, armbanden en kettingen zul je mij niet zien dragen.Misschien om dezelfde reden, maar dat weet ik niet. Want ik heb geen behoefte om deze sieraden te dragen.
Ik heb geen behoefte om hangende oorbellen of zo te dragen. Tenminste als je oorhangers bedoeld. Ooringen vind ik dan wel weer leuk, als ze maar iets dikker en groter zijn (3 cm of zo). Ik houd namelijk van wat stoerdere oorbellen. Dus ook geen gekleurde oorbellen of oorbellen met diamantjes er in.quote:Op maandag 20 mei 2019 12:41 schreef CoolGuy het volgende:
Maar we hebben het hier over oorbellen, en het waren volgens mij geen hangende oorbellen dus knopjes ofzo. Tenzij het hele vrouwelijke oorbellen zijn snap ik je issue echt niet, maar gezien hoe zeer je hier mee bezig bent geloof ik niet helemaal dat je het volledige verhaal geeft hier.
Ja maar daar ga je al. Will Smith droeg ze, dus geen vrouwelijke dingen per se, dus dat is toch geen enkel issue om die te dragen? Dus wat maakt het uit wat je omgeving daar van vindt? Je vrouw dnap ik dat je daar rekening mee wil houden, maar ik vind haar reactie... Tja... Ik vind dat manipulatie, en niet gewoon een volwassen gesprek.quote:Op maandag 20 mei 2019 13:06 schreef Alucarma het volgende:
[..]
Ik heb geen behoefte om hangende oorbellen of zo te dragen. Tenminste als je oorhangers bedoeld. Ooringen vind ik dan wel weer leuk, als ze maar iets dikker en groter zijn (3 cm of zo). Ik houd namelijk van wat stoerdere oorbellen. Dus ook geen gekleurde oorbellen of oorbellen met diamantjes er in.
Mijn favoriete oorbellen zijn zilveren bolle oorknopjes met een vlakke achterzijde. De oorbellen zijn 1 cm groot en lijken op de oorbellen die Will Smith in de film 'I Robot' droeg. Hierdoor lijkt het alsof je je oorlellen hebt gestretcht, maar toch zitten ze in een gewoon oorgaatje. Deze oorbellen heb ik dan wel weer op de 'vrouwenafdeling' gekocht.
Je bent nu ook een “geval apart” omdat je je halve leven hierdoor laat beheersen.quote:Op maandag 20 mei 2019 11:18 schreef Alucarma het volgende:
[..]
Tja, ik weet niet of er meer achter zit. Maar als alles was gelopen zoals gepland, dan had ik ook als puber met twee oorbellen rondgelopen. Maar van mijn ouders had ik nooit oorbellen gekregen. Zelfs nu ik ze begin 20 liet schieten, mocht ik ze, omdat ik nog thuis woonde, niet in doen. Dus heb ik voor mijn vakantie gaatjes laten schieten, waarna ik mijn oorbellen, na afloop hiervan, weer uit heb gedaan.
Daarnaast was ik (vroeger en wellicht ook nu) niet zo'n held. Dus had ik, als het wel van mijn ouders had gemogen, waarschijnlijk ook geen oorbellen in gedaan. Dit omdat geen van mijn (goede) vrienden oorbellen droeg en zij zich daar ook wel eens laatdunkend over uitlieten. En was het op de school waar ik zat ook 'not done'. Dus zou ik dan een 'geval apart' zijn geweest.
Nee, ik vind het ook geen vrouwelijke oorbellen. Eerder mannelijk. Maar omdat de meeste mannen die oorknopjes dragen diamantjes, zwarte of kleinere zilveren bolletjes (die je bijna niet ziet) in hebben, zijn ze op de webshop bij ‘vrouwen’ getagd.quote:Op maandag 20 mei 2019 13:57 schreef CoolGuy het volgende:
Ja maar daar ga je al. Will Smith droeg ze, dus geen vrouwelijke dingen per se, dus dat is toch geen enkel issue om die te dragen? Dus wat maakt het uit wat je omgeving daar van vindt? Je vrouw dnap ik dat je daar rekening mee wil houden, maar ik vind haar reactie... Tja... Ik vind dat manipulatie, en niet gewoon een volwassen gesprek.
Dat ik een geval apart ben, begin ik mij nu ook steeds meer te realiseren. Dat had ik toch echt niet verwacht. Kijk, dat mannen die oorbellen willen dragen dat meestal gewoon doen, had ik wel verwacht. Maar ik had ook verwacht dat als hun partner niet wil dat ze oorbellen dragen, ze uitgaan. Dit omdat oorbellen voor een man vaak niet zo belangrijk zijn, dat hun leven er vanaf hangt.quote:Op maandag 20 mei 2019 14:30 schreef Uhmmpie het volgende:
Je bent nu ook een “geval apart” omdat je je halve leven hierdoor laat beheersen.
En de opmerking van je vrouw/vriendin is gewoon kinderachtig en getuigd van geen enkel respect voor hoe jij je voelt.
Als dat altijd zo gaat... kun je je ook daar afvragen wat je te verliezen hebt.
Zoquote:Op maandag 20 mei 2019 13:56 schreef Alucarma het volgende:
Ik ben niet erg bedreven in het invoegen van plaatjes, dus bij dezen nog een poging.
De oorbellen zelf kan ik niet laten zien, aangezien die bij een webshop staan afgebeeld.
Ik besef mij nu ook dat ik al 20 jaar tegen een bepaalde drang aan zit te worstelen. Al moet ik zeggen dat ik niet altijd de behoefte heb gehad om oorbellen te dragen. Ook niet toen ik gaatjes had. Maar de laatste tijd is dit ‘gemis’ zo enorm in omvang toegenomen dat ik er helemaal gek van wordt. En ik bij wijze van spreken al in paniek raak als ik een lange autorit voor de boeg heb en mijn oorbellen ben vergeten.quote:Op maandag 20 mei 2019 14:40 schreef Uhmmpie het volgende:
Maar toch... om je er 20 jaar lang ongelukkig over te voelen.. dat is ECHT heel erg lang he.
Dan zit het kennelijk toch diep en zul je voor jezelf een oplossing moeten gaan verzinnen.
Anders blijf je je er nog 20 jaar rot over voelen..
lijkt me geen aanrader.
En ja... mensen die het voor het eerst zien... zullen er wellicht een opmerking over maken.
1 keer... daarna is het nieuw meer.
Nee, 20 jaar geleden zat ik niet in een midlife crisis. Maar ik heb nu sterk het idee dat ik iets ‘opgelosts’ uit mijn pubertijd wil rechtzetten. En wordt de drang om hier aan toe te geven behoorlijk heftig.quote:Op maandag 20 mei 2019 15:11 schreef Uhmmpie het volgende:
@:alucarma: zoek het probleem eens in jezelf?
Of had je 20 jaar terug ook al last van een midlife crisis.
Minder internetten.. meer zelfkennis.
Zelfs al is het nu heftiger door een zogenaamde midlife crisis.
Dat verandert niks aan het oorspronkelijke probleem.
Wij hebben ook duidelijk afspraken gemaakt over wanneer ik mijn oorbellen in mag hebben. Niet in het bijzijn van de kinderen of in het openbaar, als wij samen zijn.quote:Op maandag 20 mei 2019 14:57 schreef Uhmmpie het volgende:
@:alucarma: mja ik snap dat je rekening met haar houdt.
Maar tegelijkertijd is zo strikt in dr mening.. dat ze daardoor dus geen rekning houdt met jou.
Kun je er niet gewoon eens over praten en iets afspreken mbt wanneer je ze eventueel WEL zou kunnen dragen.
Snap dat het niet haar favo onderwerp is.
Maar als ik jou moet geloven is ze er zo fel er in... dat het de moeite loont om eens te vragen waarom en kijken of je tot een compromis kunt komen.
Desnoods op momenten dat zij er “geen last” van heeft.
Maar als dit is zoals jij het nu brengt.. lijkt het me niet slim daar nog 20 jaar mee te blijven lopen.
Waarom laat je je leven zo bepalen door je vriendin (en collega's)? Eens dat je best een beetje rekening met elkaar mag houden, maar dat komt van twee kanten hè?! En het gaat hier over oorbellen..... wat voor schade doe je daar precies mee?quote:Op maandag 20 mei 2019 15:32 schreef Alucarma het volgende:
[..]
Wij hebben ook duidelijk afspraken gemaakt over wanneer ik mijn oorbellen in mag hebben. Niet in het bijzijn van de kinderen of in het openbaar, als wij samen zijn.
Dus ik kan ze best vaak in. Of juist niet. Want ook in het bijzijn van familie, vrienden of op de sportvereniging heb ik dus geen oorbellen in. En niet op mijn werk. Deels omdat zij dat niet wil, maar ook omdat ik het zelf gewoon niet durf. En mij met oorbellen in voor aap voel staan.
Zo, heb jij al 40 jaar oorbellen in. Dat is wel heel erg lang. Dat hoor/zie je niet vaak. Meestal zijn mannen na 10 a 20 jaar hun oorbellen beu. Omdat ze zichzelf daar dan te oud voor vinden.quote:Op dinsdag 21 mei 2019 09:00 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Verkoop gewoon je ballen. Ik draag al 40 jaar oorbellen, dag in dag uit. Werkelijk nooit problemen mee gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |