En aan wat ontdek je of iemand interessant is want ik beoordeel altijd op iemand zijn achtergrond qua opleiding (ik zoek beetje zelfde intelligentie en zelfde toekomstplannen) en basic hobby dingen en uiterlijk foto.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 13:28 schreef CoolGuy het volgende:
Mwah, echt een klik weet ik niet. Wel dat iemand gebaseerd op een online contact interessant genoeg voor je is om ook IRL af te spreken. Dat kan dan in het echt tegenvallen of helemaal niet.
Ditquote:Op vrijdag 17 mei 2019 13:28 schreef CoolGuy het volgende:
Mwah, echt een klik weet ik niet. Wel dat iemand gebaseerd op een online contact interessant genoeg voor je is om ook IRL af te spreken. Dat kan dan in het echt tegenvallen of helemaal niet.
Ik heb niet zo'n klik met jou.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 13:58 schreef Treinhoer het volgende:
En wat als je een Afrikaanse kliktaal spreekt?
die hele 'klik' is natuurlijk ook gewoon een subjectief iets...quote:Op vrijdag 17 mei 2019 13:27 schreef Naregenkomtzon het volgende:
Denken jullie dat je een klik 'online' (dus via chat) al kan voelen ?! (Voordat je die persoon gezien hebt)
Dat.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 13:28 schreef CoolGuy het volgende:
Dit. Het echte werk komt toch pas vanaf dat je elkaar meemaakt.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 13:28 schreef CoolGuy het volgende:
Daten is weten.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 13:27 schreef Naregenkomtzon het volgende:
Denken jullie dat je een klik 'online' (dus via chat) al kan voelen ?! (Voordat je die persoon gezien hebt)
Vertel je ervaringen of je online ideeën over hoe de chat verloopt ook daadwerkelijk klopten toen jullie erna elkaar in het echt zagen
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 19:10 schreef dop het volgende:
Ik geloof wel in die klik.
Toch zit er een maar aan.
Zoals bij elke klik kun je in een andere, of nieuwe situatie toch een tegenvaller voelen.
Gewoon omdat je soms al dingen in hebt gevuld.
Denk bijvoorbeeld aan vakantie liefde die je terug thuis ontmoet, Of omgekeerd voor het eerst samen op vakantie.
Een nieuwe situatie brengt soms dingen boven die je niet verwacht.
Van online naar irl kan ook een soort schok of verassing teweeg brengen en de bubbel van je verwachtingen doen klappen.
Hoe meer je hebt ingevuld hoe groter de kans op verrassingen.
Waarom is het je exquote:Op vrijdag 17 mei 2019 19:21 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja. heb mijn ex online ontmoet. Niet via datingsite maar op andere site.
2 jaar lang nonstop online contact gehad. Uiteindelijk de moed gevonden om af te spreken en was precies goed.
Twee jaar??quote:Op vrijdag 17 mei 2019 19:21 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja. heb mijn ex online ontmoet. Niet via datingsite maar op andere site.
2 jaar lang nonstop online contact gehad. Uiteindelijk de moed gevonden om af te spreken en was precies goed.
Jaquote:
Ten eerste ben ik hier.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 14:02 schreef Treinhoer het volgende:
Okokuqala, ndilapha apha.
Okwesibini, ndiyathemba ukuba uwele ezitepheni uze ukhubazeke.
Heb ik ervaring mee. Mannen die de helft van hun karaktereigenschappen verzinnen omdat je daarnaar op zoek was (so far so good) en dan doen alsof ze karaktereigenschappen van hun vriendin hebben en je dan alsnog hun zoveelste blijkt te zijnquote:Op vrijdag 17 mei 2019 14:59 schreef RM-rf het volgende:
die hele 'klik' is natuurlijk ook gewoon een subjectief iets...
Er zijn veel variabelen die zulk een 'gevoel' kunnen beinvloedden, en daarvan hebben velen vaak niet ens zoveel met de 'ander' te maken.
Of ze zijn strk beinvloedbaar en manipulatie-gevoelig (het is online redelijk makkelijk je 'interssanter' voor te doen, al kan dat ook een 'teleurstelling' later waarschijnlijker maken, wat natuurlijk in het dating-proces ook weinig efficient is; Wel veel eerste dates hebben, die vrijwel nooit een gevolg krijgen)
Ja. Super vaag dus in een tijd waarin men vaak precies beargumenteerd moet hebben waarom ze het niet zijn geworden, omdat je anders discrimineert op uiterlijk of status en dat mag niet.quote:Natuurlijk kun je een bepaalde 'klik' voelen met iemand die je enkel online treft, en het kan best zijn dat uiteindelijk zulk een contact ook erg prettig wordt, als je elkaar IRL gaat treffen en leert kennen...
In die gevallen blijkt de 'klik' inderdaad dan te 'bestaan'... of iig zul je dan dat gevoel mogelijk hebben.
En evengoed kan het juist tegenvallen, kan iemand die op eerste blik en na online contact heel erg leuk lijkt, toch veel minder zodra je hem/haar in een andere situatie leert kennen.
Het enige dat je vaak wel zult zien is dat als er bij een eerste 'online' contact gewoon weinig gevoelsmatige 'klik' is... het ook erg onwaarschijnlijk is dat dit later alsnog wél gaat ontstaan.
Wat dat betreft is die zogenaamde 'klik' vooral een negatief selectie-punt.
Het is een methode om verder contact op een vroeg moment al te kunnen beeindigen en verder te kijken naar iemand waar je wel een initiele 'klik' ervaart, om daar dan mee verder te gaan qua contact.
ja, raar wel dat een man het zolang heeft volgehouden. Zeker erg wanhopig. Maar mooi voor haar. Iig geen fuckboyquote:
Zou @ChristmasRoses nog van kunnen leren.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 18:57 schreef Naregenkomtzon het volgende:
Ik heb namelijk wel een super goed gevoel zover, online! Nu kijken of de realiteit ook blijkt.
Maar ik vind het wel absurd om gevoel te baseren op online contact. Misschien ligt het wel aan mezelf, dat ik mij top voel. Dat alles meezit. Het voelt of ik in een hele fijne flow zit. Ik ben normalitair altijd anti om te beoordelen op online contact en was altijd meteen van het meteen afspreken. Nu doe ik dat niet en loopt het gesprek chil en vanzelf en zit hij erachter aan.
Fijne is dat het vanzelf gaat zover. En hij initiatief neemt. Ik weet het morgen of het wat is.
Ook heb ik mijn eisen wat aangepast. Mischhien speelt dat ook mee.
Wat is jou toch aangedaan door mannen?quote:Op zaterdag 18 mei 2019 00:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik hier.
Ten tweede, ik hoop dat je de trap bent overgestoken en bent uitgeschakeld.
Ngaba ucinga ukuba iGoogletranslate iphucule?
Ik vind chatten tot nu toe helaas nog niet de beste manier om wat men noemt een "klik" te krijgen met de ander. Ik heb twee keer met werkelijke mensen afgesproken, maar het was een teleurstelling. Zelf zou ik het een verbetering vinden, mss tip voor jouw datingapp als je ipv te chatten met echte mensen zelf een soort chatbot kan laten samenstellen waarmee je oneindig ten minste alleen maar dingen leest die je ook daadwerkelijk wilt lezen, ipv voornamelijk dingen die ik absoluut niet wil lezen van een random man zoals xxxhvj![]()
![]()
pics???wat ben je NU aan het doen?????? heb t warm wat heb jij aan? hey hoessie ken jou nog nie morgen afspreken????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[..]
Heb ik ervaring mee. Mannen die de helft van hun karaktereigenschappen verzinnen omdat je daarnaar op zoek was (so far so good) en dan doen alsof ze karaktereigenschappen van hun vriendin hebben en je dan alsnog hun zoveelste blijkt te zijn
[..]
Ja. Super vaag dus in een tijd waarin men vaak precies beargumenteerd moet hebben waarom ze het niet zijn geworden, omdat je anders discrimineert op uiterlijk of status en dat mag niet.
Ik zou het zelf omdraaien en vragen aan zo iemand:.. wat zocht jij in mij? Waarom had je überhaupt het idee dat er een klik had moeten zijn
[..]
ja, raar wel dat een man het zolang heeft volgehouden. Zeker erg wanhopig. Maar mooi voor haar. Iig geen fuckboy
Wanhopig?quote:Op zaterdag 18 mei 2019 00:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ten eerste ben ik hier.
Ten tweede, ik hoop dat je de trap bent overgestoken en bent uitgeschakeld.
Ngaba ucinga ukuba iGoogletranslate iphucule?
Ik vind chatten tot nu toe helaas nog niet de beste manier om wat men noemt een "klik" te krijgen met de ander. Ik heb twee keer met werkelijke mensen afgesproken, maar het was een teleurstelling. Zelf zou ik het een verbetering vinden, mss tip voor jouw datingapp als je ipv te chatten met echte mensen zelf een soort chatbot kan laten samenstellen waarmee je oneindig ten minste alleen maar dingen leest die je ook daadwerkelijk wilt lezen, ipv voornamelijk dingen die ik absoluut niet wil lezen van een random man zoals xxxhvj![]()
![]()
pics???wat ben je NU aan het doen?????? heb t warm wat heb jij aan? hey hoessie ken jou nog nie morgen afspreken????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[..]
Heb ik ervaring mee. Mannen die de helft van hun karaktereigenschappen verzinnen omdat je daarnaar op zoek was (so far so good) en dan doen alsof ze karaktereigenschappen van hun vriendin hebben en je dan alsnog hun zoveelste blijkt te zijn
[..]
Ja. Super vaag dus in een tijd waarin men vaak precies beargumenteerd moet hebben waarom ze het niet zijn geworden, omdat je anders discrimineert op uiterlijk of status en dat mag niet.
Ik zou het zelf omdraaien en vragen aan zo iemand:.. wat zocht jij in mij? Waarom had je überhaupt het idee dat er een klik had moeten zijn
[..]
ja, raar wel dat een man het zolang heeft volgehouden. Zeker erg wanhopig. Maar mooi voor haar. Iig geen fuckboy
@Naregenkomtzonquote:Op vrijdag 17 mei 2019 13:55 schreef Chia het volgende:
Heb je het hier over een klik op liefdesgebied of ook vriendschappelijk?
Leuk!quote:Op vrijdag 17 mei 2019 14:11 schreef LuNaTiC het volgende:
Vaak zat een klik gevoeld, of denken te hebben gevoeld online. Je moet alleen maar afwachten of die er IRL nog steeds is. Kan variëren van 'net zo groot' tot 'totaal niet'. Dat laatste is wel zeldzaam heb ik gemerkt, een keer dat ik van tevoren dacht: 'dit zou em weleens kunnen worden'. Blijkt de chemie irl gewoon totaal te ontbreken. Denk ook te lang tussen gezeten van online contact tot daadwerkelijk afspreken. Te lang geidealiseerd en geromantiseerd.
Aan de andere kant duurde het ook vrij lang voor ik mijn laatste date voor het eerst ontmoette na online contact. Ook een superklik mee online. Ik zei nog letterlijk: 'als dit straks net zo in het echt gaat als nu online, dan zouden we best wel eens heel erg goed bij elkaar kunnen passen'.
En nu zijn we anderhalf jaar verder, samenwonend en een nieuw huis gekocht
Fysiek niks, maar dan is er heus wel een gedwongen prostituee ergens ter wereld die een portie van wat haar is aangedaan door mannen voor meerdere vrouwen heeft gekregen waarvan ik in theorie misschien een deel puur schriftelijk daarvan zou kunnen overhevelen om van jou toestemming te krijgen om hier niet 100% positief over mannen te hoeven zijn en ze niet altijd de hemel in te hoeven prijzen? Mentaal dat ze nooit waren zoals ik wilden maar wel deden alsof.quote:
Ja de meeste mannen hier willen zo snel mogelijk afspreken. Gaf hij zelf nog een reden dat hij bereid was zo lang te wachten? Het is wel bijzonder.quote:
Het was geen datingsite.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 12:08 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Fysiek niks, maar dan is er heus wel een gedwongen prostituee ergens ter wereld die een portie van wat haar is aangedaan door mannen voor meerdere vrouwen heeft gekregen waarvan ik in theorie misschien een deel puur schriftelijk daarvan zou kunnen overhevelen om van jou toestemming te krijgen om hier niet 100% positief over mannen te hoeven zijn en ze niet altijd de hemel in te hoeven prijzen? Mentaal dat ze nooit waren zoals ik wilden maar wel deden alsof.
[..]
Ja de meeste mannen hier willen zo snel mogelijk afspreken. Gaf hij zelf nog een reden dat hij bereid was zo lang te wachten? Het is wel bijzonder.
Ja maar meestal gaan mannen niet zo lang met een vrouw chatten ongeacht de site. Tenzij hij echt dacht dat jullie vrienden waren, wat ook bijzonder is. Vriendschap tussen singles van verschillend geslacht zonder bijbedoelingenquote:
Mannen mogen haar niet, willen hooguit een egocentrische neukdate, en daarom is ze zuur. En het is allemaal de schuld van mannen dat ze zo 'unlikeable' is.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 08:38 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat is jou toch aangedaan door mannen?
Want? Ik ben naast mijn eigen gevoelens ook verantwoordelijk voor die van anderen? Jij wordt wel leuk gevonden door vrouwen omdat je precies bent zoals zij willen dat je bent en geen eigen persoonlijkheid hebt?quote:Op zaterdag 18 mei 2019 13:20 schreef Cockwhale het volgende:
Mannen mogen haar niet, willen hooguit een egocentrische neukdate, en daarom is ze zuur. En het is allemaal de schuld van mannen dat ze zo 'unlikeable' is.
O, omdat sommige mannen andere vrouwen wat aangedaan hebben betrek jij dat ook maar op jezelf? Alsof het hebben van een lul van iemand een totaal ander soort maakt dan het hebben van een kutje. En ik maar denken dat we allemaal mensen zijn.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 12:08 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Fysiek niks, maar dan is er heus wel een gedwongen prostituee ergens ter wereld die een portie van wat haar is aangedaan door mannen voor meerdere vrouwen heeft gekregen waarvan ik in theorie misschien een deel puur schriftelijk daarvan zou kunnen overhevelen om van jou toestemming te krijgen om hier niet 100% positief over mannen te hoeven zijn en ze niet altijd de hemel in te hoeven prijzen? Mentaal dat ze nooit waren zoals ik wilden maar wel deden alsof.
Dat is helemaal niet bijzonder. Ik heb genoeg gewone vriendschappen met vrouwen zonder bijbedoelingen.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 13:18 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Ja maar meestal gaan mannen niet zo lang met een vrouw chatten ongeacht de site. Tenzij hij echt dacht dat jullie vrienden waren, wat ook bijzonder is. Vriendschap tussen singles van verschillend geslacht zonder bijbedoelingen
Je bewijst mijn punt, dankjewel daarvoor.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 13:25 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
[..]
Want? Ik ben naast mijn eigen gevoelens ook verantwoordelijk voor die van anderen? Jij wordt wel leuk gevonden door vrouwen omdat je precies bent zoals zij willen dat je bent en geen eigen persoonlijkheid hebt?
Ik was, en ben?, ook zo dat ik niet zo geloof in online dating wegens geforceerdheid en gebrek aan romantiek die op een natuurlijke manier irl kan ontstaan. Beide methodes lijken niet op elkaar, eigenlijk is dit ook wel een positief iets. Mensen die met een bepaalde methode slecht doen kunnen alsnog proberen op een andere methode.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 02:51 schreef Bracha020 het volgende:
...
Voor mij persoonlijk geldt echter dat verliefdheid (gevoel) een speciaal iets is waar heel veel bij komt kijken.
Je kunt online samen nog zulke lange leuke goede en intense gesprekken hebben en sommige mensen zien dat als een soort van basis maar persoonlijk geloof ik daar niet in.
Ik moet iemand zien, vanaf het eerste contact.
En dan gaat het me er niet om of iemand 'knap' is maar om andere dingen: Hoe iemand praat, beweegt en doet... Mimiek.
Of iemand goed verzorgd is...
Dit in combinatie met een karakter waar ik op val.
Wanneer je elkaar online al langere tijd leuk vindt en in real life gaat ontmoeten dan zal de vraag altijd zijn: 'Is hij of zij in het echt ook zo leuk?'. 'Ik hoop dat het niet tegenvalt'.
...
Innerlijk en uiterlijk zijn voor mij dingen die ik tegelijkertijd moet ervaren.
...
Ik ben ervan overtuigd dat er online zeker leuke en goede relaties kunnen ontstaan, en in veel gevallen zullen die ook langer duren dan die van bepaalde mensen die elkaar via de 'normale' weg hebben ontmoet. Toch zal het voor mij nooit werken omdat ik altijd het gevoel zal blijven houden dat ik misschien iets te graag verliefd wou (wil...) zijn, het niet op de natuurlijke manier is ontstaan/gegaan en daarom misschien wel eens niet helemaal 'echt' (wat ik daar dus zelf onder versta) zou kunnen zijn.
...
Precies, zo dacht ik ook. Gelukkig had ik snel door dat het net zoals in het echt is.quote:Op zondag 19 mei 2019 10:52 schreef Uhmmpie het volgende:
Wat ik niet snap he... iedereen verwacht maar dat uit datingsites meteen leuke relaties komen.
Volgens mij is de realiteit meer alsof je iemand tegenkomt in het cafe zoals vroeger... de meesten zijn het niet. En als je mazzel hebt kom je wel iemand tegen.
En meestal duurt het langer voor je dat weet dan een kop koffie ook nog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |