abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_186906458
Denken jullie dat je een klik 'online' (dus via chat) al kan voelen ?! (Voordat je die persoon gezien hebt)

Vertel je ervaringen of je online ideeën over hoe de chat verloopt ook daadwerkelijk klopten toen jullie erna elkaar in het echt zagen
  Moderator vrijdag 17 mei 2019 @ 13:28:33 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_186906479
Mwah, echt een klik weet ik niet. Wel dat iemand gebaseerd op een online contact interessant genoeg voor je is om ook IRL af te spreken. Dat kan dan in het echt tegenvallen of helemaal niet.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_186906535
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 13:28 schreef CoolGuy het volgende:
Mwah, echt een klik weet ik niet. Wel dat iemand gebaseerd op een online contact interessant genoeg voor je is om ook IRL af te spreken. Dat kan dan in het echt tegenvallen of helemaal niet.
En aan wat ontdek je of iemand interessant is want ik beoordeel altijd op iemand zijn achtergrond qua opleiding (ik zoek beetje zelfde intelligentie en zelfde toekomstplannen) en basic hobby dingen en uiterlijk foto.

Maar ik vind de 'flow' van het gesprek ook wat kunnen zeggen. Hoe vaak iemand stuurt, waar iemand op door blijft gaan, wat je precies bespreekt , zo merk ik ook of iemand serieus is of wat iemands routine is of manier van spreken.
  Spellchecker vrijdag 17 mei 2019 @ 13:36:05 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_186906599
quote:
Dit :Y
pi_186906764
Ik geloof er wel in, maar ik zou het inderdaad (wat CG zegt) nog geen klik noemen. Maar zit er niet ver van af.

Mijn man en ik hebben elkaar ontmoet op een date chat website, hij sprak me aan. We hebben volgens mij zeker 2/3 weken dagelijks enorm veel berichten uitgewisseld. Konden al overal over praten eigenlijk. We wisten hoe we er uit zagen, eerder afspreken ging niet, maar toen we elkaar eenmaal zagen voelde ik absoluut geen verschil; de ‘klik’ bij het chatten was er ook face to face.

Ik denk dat je iemand al wel vrij aardig kan polsen online, helemaal wanneer je foto’s hebt gezien van elkaar. Als je telkens de enige bent die het iniatief zegt dat wel iets. Als het van beide kanten komt, je het ook nog eens voor langere tijd volhoudt, je nooit het gevoel hebt dat je gespreksstof op is dan komt het wel heel erg dicht bij een klik imo. Als je echter al na drie dagen afspreekt..dat wil vrij weinig zeggen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-05-2019 13:46:56 ]
pi_186906917
Heb je het hier over een klik op liefdesgebied of ook vriendschappelijk?
pi_186906953
En wat als je een Afrikaanse kliktaal spreekt?
Doei
pi_186906981
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 13:58 schreef Treinhoer het volgende:
En wat als je een Afrikaanse kliktaal spreekt?
Ik heb niet zo'n klik met jou.
pi_186907038
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 14:00 schreef Chia het volgende:

[..]

Ik heb niet zo'n klik met jou.
Okokuqala, ndilapha apha.
Okwesibini, ndiyathemba ukuba uwele ezitepheni uze ukhubazeke.
Doei
  vrijdag 17 mei 2019 @ 14:11:21 #10
12602 LuNaTiC
Wunderbar!
pi_186907174
Vaak zat een klik gevoeld, of denken te hebben gevoeld online. Je moet alleen maar afwachten of die er IRL nog steeds is. Kan variëren van 'net zo groot' tot 'totaal niet'. Dat laatste is wel zeldzaam heb ik gemerkt, een keer dat ik van tevoren dacht: 'dit zou em weleens kunnen worden'. Blijkt de chemie irl gewoon totaal te ontbreken. Denk ook te lang tussen gezeten van online contact tot daadwerkelijk afspreken. Te lang geidealiseerd en geromantiseerd.

Aan de andere kant duurde het ook vrij lang voor ik mijn laatste date voor het eerst ontmoette na online contact. Ook een superklik mee online. Ik zei nog letterlijk: 'als dit straks net zo in het echt gaat als nu online, dan zouden we best wel eens heel erg goed bij elkaar kunnen passen'.

En nu zijn we anderhalf jaar verder, samenwonend en een nieuw huis gekocht *;
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_186907299
Als er érgens een klik is, is het toch wel online.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 14:33:55 #12
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186907699
Ik denk dat het wel een goede indicatie is van maar dan moet het in het echt nog maar blijken. Vanuit eigen ervaring weet ik dat als gesprekken heel goed lopen online (en dan echt goed) dat dat in het echt 9 van de 10 keer ook goed ging en daar dus leuke dates uit kwamen.
pi_186907831
Ik geloof er wel degelijk in. Zelden tot niet gehad dat ik dacht toen we afspraken.. wat is dit nou weer? Een klik met iemand heb ik snel, maar iemand echt leuk leuk vinden heb ik weinig.

Het wisselen van blikken, het aankijken diep in de ogen, de klamme handjes die ik krijg.. dan weet ik het en dan ga ik er ook voor
-
  vrijdag 17 mei 2019 @ 14:59:32 #14
33189 RM-rf
1/998001
pi_186908209
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 13:27 schreef Naregenkomtzon het volgende:
Denken jullie dat je een klik 'online' (dus via chat) al kan voelen ?! (Voordat je die persoon gezien hebt)
die hele 'klik' is natuurlijk ook gewoon een subjectief iets...

Er zijn veel variabelen die zulk een 'gevoel' kunnen beinvloedden, en daarvan hebben velen vaak niet ens zoveel met de 'ander' te maken.
Of ze zijn strk beinvloedbaar en manipulatie-gevoelig (het is online redelijk makkelijk je 'interssanter' voor te doen, al kan dat ook een 'teleurstelling' later waarschijnlijker maken, wat natuurlijk in het dating-proces ook weinig efficient is; Wel veel eerste dates hebben, die vrijwel nooit een gevolg krijgen)

Natuurlijk kun je een bepaalde 'klik' voelen met iemand die je enkel online treft, en het kan best zijn dat uiteindelijk zulk een contact ook erg prettig wordt, als je elkaar IRL gaat treffen en leert kennen...
In die gevallen blijkt de 'klik' inderdaad dan te 'bestaan'... of iig zul je dan dat gevoel mogelijk hebben.

En evengoed kan het juist tegenvallen, kan iemand die op eerste blik en na online contact heel erg leuk lijkt, toch veel minder zodra je hem/haar in een andere situatie leert kennen.

Het enige dat je vaak wel zult zien is dat als er bij een eerste 'online' contact gewoon weinig gevoelsmatige 'klik' is... het ook erg onwaarschijnlijk is dat dit later alsnog wél gaat ontstaan.

Wat dat betreft is die zogenaamde 'klik' vooral een negatief selectie-punt.
Het is een methode om verder contact op een vroeg moment al te kunnen beeindigen en verder te kijken naar iemand waar je wel een initiele 'klik' ervaart, om daar dan mee verder te gaan qua contact.

[ Bericht 4% gewijzigd door RM-rf op 17-05-2019 20:25:03 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Moderator vrijdag 17 mei 2019 @ 15:01:09 #15
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_186908243
quote:
Dat.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  vrijdag 17 mei 2019 @ 15:36:06 #16
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_186908761
quote:
Dit. Het echte werk komt toch pas vanaf dat je elkaar meemaakt.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_186911211
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 13:27 schreef Naregenkomtzon het volgende:

Vertel je ervaringen of je online ideeën over hoe de chat verloopt ook daadwerkelijk klopten toen jullie erna elkaar in het echt zagen
Daten is weten.

Online kun je schiften, maar dan nog kan het helemaal niet passen in real life.
pi_186912211
Ik heb namelijk wel een super goed gevoel zover, online! Nu kijken of de realiteit ook blijkt.
Maar ik vind het wel absurd om gevoel te baseren op online contact. Misschien ligt het wel aan mezelf, dat ik mij top voel. Dat alles meezit. Het voelt of ik in een hele fijne flow zit. Ik ben normalitair altijd anti om te beoordelen op online contact en was altijd meteen van het meteen afspreken. Nu doe ik dat niet en loopt het gesprek chil en vanzelf en zit hij erachter aan.

Fijne is dat het vanzelf gaat zover. En hij initiatief neemt. Ik weet het morgen of het wat is.

Ook heb ik mijn eisen wat aangepast. Mischhien speelt dat ook mee.
  vrijdag 17 mei 2019 @ 19:10:52 #19
545 dop
:copyright: dop
pi_186912522
Ik geloof wel in die klik.
Toch zit er een maar aan.
Zoals bij elke klik kun je in een andere, of nieuwe situatie toch een tegenvaller voelen.
Gewoon omdat je soms al dingen in hebt gevuld.
Denk bijvoorbeeld aan vakantie liefde die je terug thuis ontmoet, Of omgekeerd voor het eerst samen op vakantie.
Een nieuwe situatie brengt soms dingen boven die je niet verwacht.
Van online naar irl kan ook een soort schok of verassing teweeg brengen en de bubbel van je verwachtingen doen klappen.
Hoe meer je hebt ingevuld hoe groter de kans op verrassingen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_186912592
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 19:10 schreef dop het volgende:
Ik geloof wel in die klik.
Toch zit er een maar aan.
Zoals bij elke klik kun je in een andere, of nieuwe situatie toch een tegenvaller voelen.
Gewoon omdat je soms al dingen in hebt gevuld.
Denk bijvoorbeeld aan vakantie liefde die je terug thuis ontmoet, Of omgekeerd voor het eerst samen op vakantie.
Een nieuwe situatie brengt soms dingen boven die je niet verwacht.
Van online naar irl kan ook een soort schok of verassing teweeg brengen en de bubbel van je verwachtingen doen klappen.
Hoe meer je hebt ingevuld hoe groter de kans op verrassingen.
Helemaal mee eens.
De reden dat dit potentie zover denk ik heeft is dat ik nog niks voor deze jongen niks ingevuld hebt, zover bewijst hij alles door uit zichzelf te vermelden zonder ik het zelf invul of ernaar vroeg. Het lijkt erop dat hij bepaalde punten heeft wat ik bij mijn ex vond van alweer lang geleden maar ik nog steeds waardeer en zoek.

[ Bericht 2% gewijzigd door Naregenkomtzon op 17-05-2019 19:21:52 ]
pi_186912759
Ja. heb mijn ex online ontmoet. Niet via datingsite maar op andere site.
2 jaar lang nonstop online contact gehad. Uiteindelijk de moed gevonden om af te spreken en was precies goed.
pi_186912765
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 19:21 schreef Yasmin23 het volgende:
2 jaar lang nonstop online contact gehad. Uiteindelijk de moed gevonden om af te spreken en was precies goed.
Waarom is het je ex
pi_186912772
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 19:22 schreef Naregenkomtzon het volgende:

[..]

Waarom is het je ex
Omdat uiteindelijk toch bleek dat het niet precies goed was :P
  vrijdag 17 mei 2019 @ 19:26:18 #24
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_186912842
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 19:21 schreef Yasmin23 het volgende:
Twee jaar?? :{
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_186913002
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 19:26 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Ja :P

Had helemaal niet de intentie om af te spreken eigenlijk. En naarmate het langer ging duren werd de spanning van afspreken ook te groot :P Het contact was ook niet bedoeld om te daten ofzo.
pi_186921222
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 14:02 schreef Treinhoer het volgende:

Okokuqala, ndilapha apha.
Okwesibini, ndiyathemba ukuba uwele ezitepheni uze ukhubazeke.
Ten eerste ben ik hier.
Ten tweede, ik hoop dat je de trap bent overgestoken en bent uitgeschakeld.
Ngaba ucinga ukuba iGoogletranslate iphucule? :?

Ik vind chatten tot nu toe helaas nog niet de beste manier om wat men noemt een "klik" te krijgen met de ander. Ik heb twee keer met werkelijke mensen afgesproken, maar het was een teleurstelling. Zelf zou ik het een verbetering vinden, mss tip voor jouw datingapp als je ipv te chatten met echte mensen zelf een soort chatbot kan laten samenstellen waarmee je oneindig ten minste alleen maar dingen leest die je ook daadwerkelijk wilt lezen, ipv voornamelijk dingen die ik absoluut niet wil lezen van een random man zoals xxxhvj O+ O+ O+ pics???wat ben je NU aan het doen?????? heb t warm wat heb jij aan? hey hoessie ken jou nog nie morgen afspreken????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 14:59 schreef RM-rf het volgende:

die hele 'klik' is natuurlijk ook gewoon een subjectief iets...

Er zijn veel variabelen die zulk een 'gevoel' kunnen beinvloedden, en daarvan hebben velen vaak niet ens zoveel met de 'ander' te maken.
Of ze zijn strk beinvloedbaar en manipulatie-gevoelig (het is online redelijk makkelijk je 'interssanter' voor te doen, al kan dat ook een 'teleurstelling' later waarschijnlijker maken, wat natuurlijk in het dating-proces ook weinig efficient is; Wel veel eerste dates hebben, die vrijwel nooit een gevolg krijgen)
Heb ik ervaring mee. Mannen die de helft van hun karaktereigenschappen verzinnen omdat je daarnaar op zoek was (so far so good) en dan doen alsof ze karaktereigenschappen van hun vriendin hebben en je dan alsnog hun zoveelste blijkt te zijn :{w

quote:
Natuurlijk kun je een bepaalde 'klik' voelen met iemand die je enkel online treft, en het kan best zijn dat uiteindelijk zulk een contact ook erg prettig wordt, als je elkaar IRL gaat treffen en leert kennen...
In die gevallen blijkt de 'klik' inderdaad dan te 'bestaan'... of iig zul je dan dat gevoel mogelijk hebben.

En evengoed kan het juist tegenvallen, kan iemand die op eerste blik en na online contact heel erg leuk lijkt, toch veel minder zodra je hem/haar in een andere situatie leert kennen.

Het enige dat je vaak wel zult zien is dat als er bij een eerste 'online' contact gewoon weinig gevoelsmatige 'klik' is... het ook erg onwaarschijnlijk is dat dit later alsnog wél gaat ontstaan.

Wat dat betreft is die zogenaamde 'klik' vooral een negatief selectie-punt.
Het is een methode om verder contact op een vroeg moment al te kunnen beeindigen en verder te kijken naar iemand waar je wel een initiele 'klik' ervaart, om daar dan mee verder te gaan qua contact.
Ja. Super vaag dus in een tijd waarin men vaak precies beargumenteerd moet hebben waarom ze het niet zijn geworden, omdat je anders discrimineert op uiterlijk of status en dat mag niet.
Ik zou het zelf omdraaien en vragen aan zo iemand:.. wat zocht jij in mij? Waarom had je überhaupt het idee dat er een klik had moeten zijn

quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 19:26 schreef MissButterflyy het volgende:

ja, raar wel dat een man het zolang heeft volgehouden. Zeker erg wanhopig. Maar mooi voor haar. Iig geen fuckboy

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 18-05-2019 00:37:50 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_186921706
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 18:57 schreef Naregenkomtzon het volgende:
Ik heb namelijk wel een super goed gevoel zover, online! Nu kijken of de realiteit ook blijkt.
Maar ik vind het wel absurd om gevoel te baseren op online contact. Misschien ligt het wel aan mezelf, dat ik mij top voel. Dat alles meezit. Het voelt of ik in een hele fijne flow zit. Ik ben normalitair altijd anti om te beoordelen op online contact en was altijd meteen van het meteen afspreken. Nu doe ik dat niet en loopt het gesprek chil en vanzelf en zit hij erachter aan.

Fijne is dat het vanzelf gaat zover. En hij initiatief neemt. Ik weet het morgen of het wat is.

Ook heb ik mijn eisen wat aangepast. Mischhien speelt dat ook mee.
Zou @ChristmasRoses nog van kunnen leren.
pi_186922677
Natuurlijk kunnen mensen een klik voelen.
Mensen kunnen stapelverliefd worden op letters, op een gevoel, op een idee.
Daar is op zich niets mis mee en het gaat een ander niets aan, mensen verschillen.
Doe wat je zelf wilt en waar je je lekker bij voelt.

Voor mij persoonlijk geldt echter dat verliefdheid (gevoel) een speciaal iets is waar heel veel bij komt kijken.
Je kunt online samen nog zulke lange leuke goede en intense gesprekken hebben en sommige mensen zien dat als een soort van basis maar persoonlijk geloof ik daar niet in.
Ik moet iemand zien, vanaf het eerste contact.
En dan gaat het me er niet om of iemand 'knap' is maar om andere dingen: Hoe iemand praat, beweegt en doet... Mimiek.
Of iemand goed verzorgd is...
Dit in combinatie met een karakter waar ik op val.

Wanneer je elkaar online al langere tijd leuk vindt en in real life gaat ontmoeten dan zal de vraag altijd zijn: 'Is hij of zij in het echt ook zo leuk?'. 'Ik hoop dat het niet tegenvalt'.
Je gaat elkaar dan altijd ontmoeten vanuit een bepaalde basis die je inmiddels online al hebt gelegd.
Je gaat nu op pad in de hoop dat deel twee ook voldoet want je hebt inmiddels verwachtingen, je wilt heel graag. Verwachtingen kunnen veel doen met een mens en ervoor zorgen dat je niet meer helemaal objectief bent.
Het natuurlijke begin is verstoord, het evenwicht is er niet meer.
Ik denk dat je dan nog beter op een site als Relatieplanet of Lexa drie seconden naar elkaars foto kan kijken en als dat er wel leuk uitziet gelijk een afspraak kan maken.
Innerlijk en uiterlijk zijn voor mij dingen die ik tegelijkertijd moet ervaren.

Ik ben ervan overtuigd dat er online zeker leuke en goede relaties kunnen ontstaan, en in veel gevallen zullen die ook langer duren dan die van bepaalde mensen die elkaar via de 'normale' weg hebben ontmoet. Toch zal het voor mij nooit werken omdat ik altijd het gevoel zal blijven houden dat ik misschien iets te graag verliefd wou (wil...) zijn, het niet op de natuurlijke manier is ontstaan/gegaan en daarom misschien wel eens niet helemaal 'echt' (wat ik daar dus zelf onder versta) zou kunnen zijn.

Ik wil niemand voor het hoofd stoten, ik praat geheel voor mezelf en zeg hoe ik erover denk.
Waar het om gaat is of je van jezelf weet of je gelukkig en tevreden kunt zijn en blijven in een relatie die op een manier als deze is ontstaan en dit genoeg vindt om in te geloven en helemaal voor te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bracha020 op 18-05-2019 05:23:02 ]
pi_186923307
In een goede relatie is imho de juiste chemie belangrijk en eigenlijk zoek je hierin onbewust een verlengstuk van jezelf met gemeenschappelijke vlakken als stabiele basis. Een extravert iemand zal onbewust een iets introvertere partner zoeken en andersom en als je op alle vlakken meer een extensie van elkaar bent dan heb je eigenlijk wel een hechte band. Ik denk dat online daten hierin opzich wel kan maar dat het switchen naar de realiteit bevordelijker is om te kijken of die klik er wel is buiten de tekst om.

Maar om de hoofdvraag te beantwoorden; ik geloof niet in online daten als beste methode om kennis te maken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Beathoven op 18-05-2019 08:27:36 ]
pi_186923517
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 00:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ten eerste ben ik hier.

Ik vind chatten tot nu toe helaas nog niet de beste manier om wat men noemt een "klik" te krijgen met de ander. Ik heb twee keer met werkelijke mensen afgesproken, maar het was een teleurstelling. Zelf zou ik het een verbetering vinden, mss tip voor jouw datingapp als je ipv te chatten met echte mensen zelf een soort chatbot kan laten samenstellen waarmee je oneindig ten minste alleen maar dingen leest die je ook daadwerkelijk wilt lezen, ipv voornamelijk dingen die ik absoluut niet wil lezen van een random man zoals xxxhvj O+ O+ O+ pics???wat ben je NU aan het doen?????? heb t warm wat heb jij aan? hey hoessie ken jou nog nie morgen afspreken????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[..]

Heb ik ervaring mee. Mannen die de helft van hun karaktereigenschappen verzinnen omdat je daarnaar op zoek was (so far so good) en dan doen alsof ze karaktereigenschappen van hun vriendin hebben en je dan alsnog hun zoveelste blijkt te zijn :{w
[..]

Ja. Super vaag dus in een tijd waarin men vaak precies beargumenteerd moet hebben waarom ze het niet zijn geworden, omdat je anders discrimineert op uiterlijk of status en dat mag niet.
Ik zou het zelf omdraaien en vragen aan zo iemand:.. wat zocht jij in mij? Waarom had je überhaupt het idee dat er een klik had moeten zijn
[..]

ja, raar wel dat een man het zolang heeft volgehouden. Zeker erg wanhopig. Maar mooi voor haar. Iig geen fuckboy
Wat is jou toch aangedaan door mannen?
pi_186923561
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 00:20 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ten eerste ben ik hier.

[..]

[..]

[..]

Wanhopig?
pi_186923745
Absoluut. Anders zou het geen zin hebben om te chatten voor een date. Je merkt al vrij snel of je een beetje op een lijn zit met dingen. Het is een goede eerste selectie.

Daarna kan het alsnog om andere redenen tegevallen, maar online zegt zeker wat. Interesses, soort humor, intelligentie... al die dingen komen wel naar voren.

Er zijn mensen met wie ik online uren kan chatten en bij wie ik niet verder kom dan drie zinnen over en weer.
pi_186923787
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 13:55 schreef Chia het volgende:
Heb je het hier over een klik op liefdesgebied of ook vriendschappelijk?
@Naregenkomtzon
pi_186923806
Aan de andere kant kan online natuurlijk ook een complete deceptie zijn. :D Daarom zeggen ze ook: spreem binnen 2 weken af. Anders ga je te veel invullen en zijn je verwachtingen verkeerd.

Ik ben online wel eens verliefd geworden op iemand. Het voelde zo goed. Maar als je elkaar dan ontmoet spelen er zoveel meer factoren mee: stemgeluid, uitstraling, lichaamstaal, kleding, uiterlijk, geur...

Online is een beperkt medium.

Chatten is je CV, ontmoeten is het sollicitatiegesprek.
pi_186923906
Ik dacht dat je geen datingapp meer ging maken?
pi_186924428
Ja die klik zou er kunnen zijn, het is een eerste schiftingfase oid, ik bedoel als het dan al niet klikt, dan gaat het hem zeker niet worden. Je leert elkaar kennen, je kunt een hoop info delen online dus daarmee al weten of het een go or no-go is, verder nog dingen als omgangsvormen, humor, een bepaalde manier van doen die klikt of elkaar aanspreekt. Maar in real life is toch het belangrijkste. Dan zie je elkaar en kan het best zo zijn dat je op iets afknapt qua uiterlijk, uitstraling of gedrag. En dan is het wellicht jammer maar helaas/ ;)

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 mei 2019 14:11 schreef LuNaTiC het volgende:
Vaak zat een klik gevoeld, of denken te hebben gevoeld online. Je moet alleen maar afwachten of die er IRL nog steeds is. Kan variëren van 'net zo groot' tot 'totaal niet'. Dat laatste is wel zeldzaam heb ik gemerkt, een keer dat ik van tevoren dacht: 'dit zou em weleens kunnen worden'. Blijkt de chemie irl gewoon totaal te ontbreken. Denk ook te lang tussen gezeten van online contact tot daadwerkelijk afspreken. Te lang geidealiseerd en geromantiseerd.

Aan de andere kant duurde het ook vrij lang voor ik mijn laatste date voor het eerst ontmoette na online contact. Ook een superklik mee online. Ik zei nog letterlijk: 'als dit straks net zo in het echt gaat als nu online, dan zouden we best wel eens heel erg goed bij elkaar kunnen passen'.

En nu zijn we anderhalf jaar verder, samenwonend en een nieuw huis gekocht *;
Leuk! *O*
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_186924601
Absoluut, maar beter kun je zo snel mogelijk afspreken.
pi_186925161
Ja hoor, daar geloof ik wel in, maar ga er maar niet vanuit dat die klik per definitie zal blijven bestaan wanneer je elkaar in het echt ontmoet. Je hebt vooral een klik met je eigen droombeeld van een persoon die slechts lichtjes gebaseerd is op de werkelijkheid, qua uiterlijk, maar ook qua gedrag en communiceren omdat tekst zo sterk geinterpreteerd wordt door dat droombeeld.
pi_186925995
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 08:38 schreef VEM2012 het volgende:

Fysiek niks, maar dan is er heus wel een gedwongen prostituee ergens ter wereld die een portie van wat haar is aangedaan door mannen voor meerdere vrouwen heeft gekregen waarvan ik in theorie misschien een deel puur schriftelijk daarvan zou kunnen overhevelen om van jou toestemming te krijgen om hier niet 100% positief over mannen te hoeven zijn en ze niet altijd de hemel in te hoeven prijzen? Mentaal dat ze nooit waren zoals ik wilden maar wel deden alsof.

quote:
10s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 08:42 schreef Yasmin23 het volgende:
Wanhopig?
Ja de meeste mannen hier willen zo snel mogelijk afspreken. Gaf hij zelf nog een reden dat hij bereid was zo lang te wachten? Het is wel bijzonder.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_186926036
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 12:08 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Fysiek niks, maar dan is er heus wel een gedwongen prostituee ergens ter wereld die een portie van wat haar is aangedaan door mannen voor meerdere vrouwen heeft gekregen waarvan ik in theorie misschien een deel puur schriftelijk daarvan zou kunnen overhevelen om van jou toestemming te krijgen om hier niet 100% positief over mannen te hoeven zijn en ze niet altijd de hemel in te hoeven prijzen? Mentaal dat ze nooit waren zoals ik wilden maar wel deden alsof.
[..]

Ja de meeste mannen hier willen zo snel mogelijk afspreken. Gaf hij zelf nog een reden dat hij bereid was zo lang te wachten? Het is wel bijzonder.
Het was geen datingsite.
pi_186926864
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 12:13 schreef Yasmin23 het volgende:
Het was geen datingsite.
Ja maar meestal gaan mannen niet zo lang met een vrouw chatten ongeacht de site. Tenzij hij echt dacht dat jullie vrienden waren, wat ook bijzonder is. Vriendschap tussen singles van verschillend geslacht zonder bijbedoelingen
pi_186926895
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 08:38 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Mannen mogen haar niet, willen hooguit een egocentrische neukdate, en daarom is ze zuur. En het is allemaal de schuld van mannen dat ze zo 'unlikeable' is.
pi_186926962
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:20 schreef Cockwhale het volgende:
Mannen mogen haar niet, willen hooguit een egocentrische neukdate, en daarom is ze zuur. En het is allemaal de schuld van mannen dat ze zo 'unlikeable' is.
Want? Ik ben naast mijn eigen gevoelens ook verantwoordelijk voor die van anderen? Jij wordt wel leuk gevonden door vrouwen omdat je precies bent zoals zij willen dat je bent en geen eigen persoonlijkheid hebt?
pi_186927189
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 12:08 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

O, omdat sommige mannen andere vrouwen wat aangedaan hebben betrek jij dat ook maar op jezelf? Alsof het hebben van een lul van iemand een totaal ander soort maakt dan het hebben van een kutje. En ik maar denken dat we allemaal mensen zijn.

Anders gezegd: het zit volledig in het mentale bij jou.

Je bent teleurgesteld door mannen. En met name in relaties is dat een terugkerend patroon geweest. Dan is de vraag toch wel echt welke man dat patroon bij jou heeft opgestart en waarom jij daaraan blijft hangen. Kennelijk iemand die heel belangrijk voor je was en die jou zo gekrenkt heeft dat je alle mannen verwijt voor wat jou door hem is aangedaan.

Ik zou daar eens aan gaan werken, want uiteindelijk heb je alleen jezelf hiermee. Jij blokkeert jouw eigen leven hiermee. En dan kun je nog zo zeggen dat je heel gelukkig bent met jouw keuze om mannen links te laten liggen, maar onderliggend in jouw posts zit zo’n enorme hunkering naar een man die jou weer heel kan maken. Jouw woede is niet meer dan een verdedigingsmechanisme waarmee je jezelf probeert te beschermen van het voelen van pijn.

Vrij ongezond.
pi_186927211
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:18 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Ja maar meestal gaan mannen niet zo lang met een vrouw chatten ongeacht de site. Tenzij hij echt dacht dat jullie vrienden waren, wat ook bijzonder is. Vriendschap tussen singles van verschillend geslacht zonder bijbedoelingen
Dat is helemaal niet bijzonder. Ik heb genoeg gewone vriendschappen met vrouwen zonder bijbedoelingen.
pi_186927282
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 13:25 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Want? Ik ben naast mijn eigen gevoelens ook verantwoordelijk voor die van anderen? Jij wordt wel leuk gevonden door vrouwen omdat je precies bent zoals zij willen dat je bent en geen eigen persoonlijkheid hebt?
Je bewijst mijn punt, dankjewel daarvoor.
pi_186934165
Ik heb dat met een Ecuadoriaanse chick 😍

Als we in september nog zo close zijn ga ik een vliegticket boeken en haar ontmoeten 😏
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_186959767
Wat ik niet snap he... iedereen verwacht maar dat uit datingsites meteen leuke relaties komen.

Volgens mij is de realiteit meer alsof je iemand tegenkomt in het cafe zoals vroeger... de meesten zijn het niet. En als je mazzel hebt kom je wel iemand tegen.
En meestal duurt het langer voor je dat weet dan een kop koffie ook nog.
pi_186959823
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 mei 2019 02:51 schreef Bracha020 het volgende:

...

Voor mij persoonlijk geldt echter dat verliefdheid (gevoel) een speciaal iets is waar heel veel bij komt kijken.
Je kunt online samen nog zulke lange leuke goede en intense gesprekken hebben en sommige mensen zien dat als een soort van basis maar persoonlijk geloof ik daar niet in.
Ik moet iemand zien, vanaf het eerste contact.
En dan gaat het me er niet om of iemand 'knap' is maar om andere dingen: Hoe iemand praat, beweegt en doet... Mimiek.
Of iemand goed verzorgd is...
Dit in combinatie met een karakter waar ik op val.

Wanneer je elkaar online al langere tijd leuk vindt en in real life gaat ontmoeten dan zal de vraag altijd zijn: 'Is hij of zij in het echt ook zo leuk?'. 'Ik hoop dat het niet tegenvalt'.

...

Innerlijk en uiterlijk zijn voor mij dingen die ik tegelijkertijd moet ervaren.

...

Ik ben ervan overtuigd dat er online zeker leuke en goede relaties kunnen ontstaan, en in veel gevallen zullen die ook langer duren dan die van bepaalde mensen die elkaar via de 'normale' weg hebben ontmoet. Toch zal het voor mij nooit werken omdat ik altijd het gevoel zal blijven houden dat ik misschien iets te graag verliefd wou (wil...) zijn, het niet op de natuurlijke manier is ontstaan/gegaan en daarom misschien wel eens niet helemaal 'echt' (wat ik daar dus zelf onder versta) zou kunnen zijn.

...
Ik was, en ben?, ook zo dat ik niet zo geloof in online dating wegens geforceerdheid en gebrek aan romantiek die op een natuurlijke manier irl kan ontstaan. Beide methodes lijken niet op elkaar, eigenlijk is dit ook wel een positief iets. Mensen die met een bepaalde methode slecht doen kunnen alsnog proberen op een andere methode.

Mijn ervaringen betreffende ouderwetse dating manier zijn erg tegengevallen; met de tijd kwam ik erachter dat diegene niet was hoe ik het wou, op belangrijke punten. En dan zijn er jaren vergooid.

Dating apps en sites vind ik toch wel efficient waar ook een hoop gedoe en tijd mee te besparen is. Al vrij snel weet je hoe iemand is, dan hoef je niet jaren te vergooien alsof iedereen dit zomaar kan veroorloven.

Met de jaren dat ik ouder word, hecht ik minder waarde aan de romantiek die komt kijken bij elkaar zomaar treffen op de ouderwetse manier. Alsof in de huidige tijden regelmatig genoeg aandacht is voor een persoon waaruit uberhaupt iets kan ontstaan. Als online overeenkomsten zijn en aanwijzingen zijn dat diegene is hoe ik het wil, dan vind ik het ook prima om verder te verkennen.
pi_186959893
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 10:52 schreef Uhmmpie het volgende:
Wat ik niet snap he... iedereen verwacht maar dat uit datingsites meteen leuke relaties komen.

Volgens mij is de realiteit meer alsof je iemand tegenkomt in het cafe zoals vroeger... de meesten zijn het niet. En als je mazzel hebt kom je wel iemand tegen.
En meestal duurt het langer voor je dat weet dan een kop koffie ook nog.
Precies, zo dacht ik ook. Gelukkig had ik snel door dat het net zoals in het echt is.

De omgeving die tinder gebruikte deed het ook zo overkomen. Maar ik wist gewoon niet hoeveel tijd ze eraan hebben besteed. Want het kan zomaar 10 uur per week zijn heb ik te horen gekregen, dit is nog excl. de dates waar ze even drankje gaan doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')