En jij zit dus in de zelfde kamer. Moet er hard om lachen. Sorry hoor....quote:Op zondag 11 augustus 2019 13:11 schreef Sgt.Warlock het volgende:
Vandaag besloot Mrs Warlock een deur te gaan schilderen op zolder, zodat ze alvast kon oefenen
voor wanneer we een nieuwe keuken en badkamer gaan krijgen.
Haalt netjes de deurkruk eruit, pakt verlengsnoer, stofzuiger en schuurmachine, begint te schuren.
Is klaar met 1 kant, zegt blijf lekker zitten, dus ik fok nog even door...
Doet ze de deur dicht terwijl ik zeg, ho stop! niet doen! , ze zegt waarom niet en sluit de deur helemaal. Allemaal terwijl de klink aan de andere kant ligt.....
Zegt daarna: Oeps!
Resultaat: Mn vader komt er nu aan om de zolderdeur open te maken. Die is er over 2 uur..
De familie ligt inmiddels helemaal in een deuk , wij kunnen er ook om lachen, nu jullie nog
Wowquote:Op maandag 18 november 2019 15:23 schreef FranticDJ het volgende:
Zojuist met een spijkerpistool door m'n vinger geschotenHoutje aandrukken met lijm er tussen, ging ineens glijden toen ik de trekker overhaalde.
Naja, bot net gemist. Tetanus prik, goed verhaal en een pleister rijker
Ai !quote:Op maandag 18 november 2019 15:23 schreef FranticDJ het volgende:
Zojuist met een spijkerpistool door m'n vinger geschotenHoutje aandrukken met lijm er tussen, ging ineens glijden toen ik de trekker overhaalde.
Naja, bot net gemist. Tetanus prik, goed verhaal en een pleister rijker
Ik mag hopen dat een arts dat voor elkaar heeft gekregen...quote:Op maandag 18 november 2019 17:42 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ai !![]()
![]()
Zie het zo voor mij; gevalletje haastige spoed ?
Hoe heb je de spijker weer uit je vinger gekregen
Ik klemde het hout + lijm met m hand. De twee stukken schoven waardoor mn vinger, welke onder 't hout zat in lijn kwam met de spijker.. Weinig haastige spoed.. Domme pech.quote:Op maandag 18 november 2019 17:42 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ai !![]()
![]()
Zie het zo voor mij; gevalletje haastige spoed ?
Gewoon vinger van de spijker af getrokkenquote:Hoe heb je de spijker weer uit je vinger gekregen
Zelf..quote:Op maandag 18 november 2019 18:00 schreef Messina het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat een arts dat voor elkaar heeft gekregen...
Was niet nodigquote:Op maandag 18 november 2019 18:08 schreef flipsen het volgende:
Gewoon met de nijptang of de achterkant van een hamer toch zeker?
Het was gewoon vinger van de punt trekken hoorquote:
En nog niet eens helemaal afgerold ook nog....quote:Op zondag 5 januari 2020 17:42 schreef TheFreshPrince het volgende:
Dit is ook wel een mooie...
4 elektrische kacheltjes op 1 (opgerolde) haspel en dan denken dat dat goed gaat:
https://www.waldnet.nl/wn/nieuws/63459/Haspel_vliegt_in_de_brand_in_eetcaf%C3%A9.html
kan toch prima?quote:Op zondag 5 januari 2020 18:29 schreef Makrolon het volgende:
Dan was die groep ook niet met 16A afgezekerd...
En een brandmelder hadden ze ook nietquote:Op zondag 5 januari 2020 18:29 schreef Makrolon het volgende:
Dan was die groep ook niet met 16A afgezekerd...
Maak het 3 kWquote:Op maandag 6 januari 2020 16:25 schreef Barry1986 het volgende:
er vanuit gaande dat elk kacheltje ongeveer 2kw doet....
Ja, dat zou wel even goed gaan op een 16a automaat.quote:Op maandag 6 januari 2020 22:08 schreef derLudolf het volgende:
Kun je die kacheltjes meestal niet per 1100W schakelen?Dan is het nog steeds minimaal 4400W, echter, dat is "slechts" 700W boven Pmax.
Natuurlijk stonden die volgasquote:Op maandag 6 januari 2020 22:21 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Ja, dat zou wel even goed gaan op een 16a automaat.
Alleen, waarom zet je 4 kachels neer en laat je ze dan op maximaal 1000w draaien?:+ Iets zegt me dat ze gewoon volgas stonden.
quote:Op woensdag 8 januari 2020 23:04 schreef bartos het volgende:
Kleine blunders en net goed mag vast ook.:
Tapijt tegels kan je prima lijmen met montage kit. Het nadeel is wel dat je de hard geworden dotjes lijm nog al voelt als je er overloopt.....![]()
Gelukkig liggen ze in een ingebouwde kast onder de cv ketel waar je nooit loopt.
Tijdens het klopboren in de vloer voor het overgangs profiel. oohwww kut hier is de vloer warm laten we maar 4 gaatjes boren ipv 5
geen zand in je kruipruimte?quote:Op maandag 2 december 2019 09:20 schreef Wandtegeltje het volgende:
Ikke slim: expansievat van een CV installatie vervangen. Het expansievat zat in de kruipruimte van een tussenwoning, de CV ketel staat op zolder. Dus de hele installatie moet leeg. Ik denk: ik laat het water via een slang weglopen in de tuin, het laatste gedeelte vang ik op in een grote emmer en pomp dat weg met een dompelpomp.
Zo gezegd, zo gedaan. Dus dompelpomp in de emmer, kraantjes open, even kijken of het goed gaat. Ik hang met mijn gezicht boven de emmer, schiet de afvoerslang van de dompelpomp, slangklem vergeten...... waterstraal recht in mijn gezicht
Wel een mooi fontein in de kruipruimte, zeiknat hahaha.... na de eerste vloek kon ik er wel om lachen...
En je vond de zakjes niet al wat aan de goedkope kant?quote:Op zondag 12 januari 2020 01:55 schreef kingjotte het volgende:
Ik had er ook eentje: zou met een vriend de vloer van het halletje egaliseren en hij had nog een zakje egaline liggen. Omdat er altijd meer van dat spul in gaat dan je hoopt dacht ik: ik haal er nog even 2 zakjes bij, op reserve. Dus ik braaf op de zak gekeken naar het nummer: akkit 402.
Ik vrolijk naar de Hornbach, 2 zakken gehaald, paar uur later kijk ik nog eens goed naar zo'n zak, hmmmm "Flexkleber" dat is vast geen Duits voor egaline![]()
Sta je dan met je 3 zakken tegellijm! Geluk bij een ongeluk, nu kan ik uitslapen morgen ;-)
Neuh...quote:Op zondag 12 januari 2020 09:21 schreef bleiblei het volgende:
[..]
En je vond de zakjes niet al wat aan de goedkope kant?
Dit is niet jouw blunder maar blunder van de gene die de leidingen heeft gelegd. Wie maakt er nou een leiding op een punt waar de douchestangquote:Op woensdag 15 januari 2020 15:25 schreef whY... het volgende:
Ik mag mij eindelijk ook melden!
Al heel lang geen blunders meer gemaakt en afgelopen weekend toch een klassiekertje begaan. Why... wilde netjes zijn nieuw hyperluxe douchestang op gaan hangen met regendouche. Dus netjes de oude eraf gehaald. Even instructie lezen voor de nieuwe montage. Oude douchestang zat met 1 schroefje vast in plaats van twee, en de nieuwe douche is wat zwaarder dus die wil ik goed vastzetten.
Netjes alles gedemonteerd en even bekeken of ik een gaatje erbij kan maken. Mja zit eigenlijk wel mooi in het midden van heet en koud. Rustig met een klein boortje door de tegel zodat ik deze goed kan opboren naar de juiste maat. Boortje wisselen voor stap twee, denk een millimeter of 3,5 rustig de muur in laten glijden.... en in 1 keer pssssggggffffhhhttt heel de zooi nat en straal naar de andere kant van de badkamer. Snel de hoofdkraan dicht. Staat ik dus 's avonds nog even een tegel uit te kloppen om het gaatje tijdelijk te dichten.
Inmiddels door de loodgieter hersteld, maar hij heeft alleen 4 a 5 extra tegels gesloopt! Morgen komt de tegelzetter om het weer netjes te maken. De leiding is van plastic en zat ook helemaal niet recht in de muur. Ik ga geen gaatje meer boren bij water haha. Dat wordt gewoon hightag montage kit.
Bijna soortgelijk, dat van jou was wel makkelijker te herstellen gelukkig.quote:Op woensdag 15 januari 2020 20:22 schreef Makrolon het volgende:
Ik had ook nog een soort blunder vandaag... Al kon ik er niet echt wat aan doen. Moest een paar gaten door beton naar beneden boren, bij t 3e gat, boormachine en t licht uit... Hoofdzekering getript.
Hoopte nog dat er gewoon teveel stroom was gevraagd maar helaas, er zaten buizen in t betonnen plafond en degene voor de kookgroep had ik fijn geraakt..
Eerst nog gekeken of t te herstellen was in t plafond maar uiteindelijk maar gewoon een nieuwe kabel naar de keuken getrokken.
Het zit inderdaad een beetje raar. Niet eens een oude badkamer, woningbouw ook nog eens.quote:Op woensdag 15 januari 2020 20:20 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Dit is niet jouw blunder maar blunder van de gene die de leidingen heeft gelegd. Wie maakt er nou een leiding op een punt waar de douchestang
gemonteerd moet worden...
Ja daar heb je het al.quote:
Je had toch een leidingzoekerquote:Op woensdag 15 januari 2020 20:22 schreef Makrolon het volgende:
Ik had ook nog een soort blunder vandaag... Al kon ik er niet echt wat aan doen. Moest een paar gaten door beton naar beneden boren, bij t 3e gat, boormachine en t licht uit... Hoofdzekering getript.
Hoopte nog dat er gewoon teveel stroom was gevraagd maar helaas, er zaten buizen in t betonnen plafond en degene voor de kookgroep had ik fijn geraakt..
Eerst nog gekeken of t te herstellen was in t plafond maar uiteindelijk maar gewoon een nieuwe kabel naar de keuken getrokken.
Ja klopt, maar die vind geen leidingen die onderin t beton liggen. En heb m niet tegen t plafond gehouden onder de vloer waar ik in boorde.quote:
Inderdaad... In de dekvloer is t nog te vinden met de leidingzoeker, maar in de constructievloer niet.quote:Op vrijdag 17 januari 2020 22:39 schreef akatar het volgende:
Dat zie je steeds vaker, de hele zooi in de vloer (of plafond) en degene die er later nog iets mee moet, red zich er maar mee.
Hoofdzekering???quote:Op woensdag 15 januari 2020 20:22 schreef Makrolon het volgende:
O je komt waterleidingen op de gekste plaatsen in een muur tegen!Normaal is dat de bovenverdieping zijn water krijgt via een leiding van uit de meterkast,maar je hebt ook van die gekken die dan van af de keuken aftakking naar boven maken.Zit jij een sleuf te maken voor een stopcontact voor de afzuigkap,kom je in eens op de weg naar boven een waterleiding tegen!quote:Op woensdag 15 januari 2020 20:20 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Dit is niet jouw blunder maar blunder van de gene die de leidingen heeft gelegd. Wie maakt er nou een leiding op een punt waar de douchestang
gemonteerd moet worden...
Van de keuken naar de badkamer lijkt me heel normaal wanneer de badkamer boven de keuken zit? en daarboven op zolder de CVketel.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 01:19 schreef Galantfan het volgende:
[..]
O je komt waterleidingen op de gekste plaatsen in een muur tegen!Normaal is dat de bovenverdieping zijn water krijgt via een leiding van uit de meterkast,maar je hebt ook van die gekken die dan van af de keuken aftakking naar boven maken.Zit jij een sleuf te maken voor een stopcontact voor de afzuigkap,kom je in eens op de weg naar boven een waterleiding tegen!
Eeh,de waterleidin en de gasleiding komen binnen in de meterkast,WANT DAAR ZITTEN DE METERS!!!quote:Op zaterdag 18 januari 2020 08:30 schreef Elleska het volgende:
[..]
Van de keuken naar de badkamer lijkt me heel normaal wanneer de badkamer boven de keuken zit? en daarboven op zolder de CVketel.
Via de meterkast zou hier echt super onlogisch zijn, de meterkast zit helemaal aan de andere kant van het huis en daar liggen geen waterleidingen.
Dat is toch helemaal niet bij elk huis waar? In mijn oude huis zat de watermeter bij de cv-ketel in het toilet, en de gas/elektrameter in de meterkast in de meterkast buiten op de gezamenlijke gang.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 11:42 schreef Galantfan het volgende:
[..]
Eeh,de waterleidin en de gasleiding komen binnen in de meterkast,WANT DAAR ZITTEN DE METERS!!!
Eeh, bij jou misschien. Je hoeft niet zo te schreeuwen.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 11:42 schreef Galantfan het volgende:
[..]
Eeh,de waterleidin en de gasleiding komen binnen in de meterkast,WANT DAAR ZITTEN DE METERS!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |