abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 19 mei 2019 @ 22:19:12 #126
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186974320
DE
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Zonder hoop geen leven.
  maandag 20 mei 2019 @ 08:33:18 #127
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186978838
@Sisu,

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186978839
Sisu :*

Morgen is mijn echo.... Ik voel me inmiddels zo prut dat ik denk dat het wel goed groeit, alleen het kan nog op de verkeerde plek zitten natuurlijk. Dus ik ben toch best wel zenuwachtig.

En ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen. Als ik me met 7 weken prut voel, moet ik me dan voorbereiden op nog veel erger of wordt het juist elke week een beetje minder?
Ik ben namelijk de hele dag door licht onpasselijk, om de paar uur eet ik dan maar wat, maar dat valt meestal niet echt lekker. 's Avonds krijg ik dan heel snel ineens enorme honger en dan eet ik echt met smaak, maar ook dat valt dan naderhand niet helemaal lekker. Ik heb behoefte aan beweging, maar van mijn laatste twee wandelingen werd ik misselijk. En ik trek de dag niet zonder een dutje 's middags. Plus nu slaan de hormonen ook toe: gisteren een huilbui uit het niets en ik ga nu de hele tijd twijfelen waarom ik eigenlijk zo nodig zwanger wilde worden.
;(
  maandag 20 mei 2019 @ 08:43:53 #129
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186978944
B.ertha, helaas niet heel veel bemoedigends voor je voor nu vrees ik. Behalve dat het beter kan/gaat worden en als het echt te erg blijft, bespreek het met je verloskundige of gynaecoloog.
Ik vond het 1e trimester denk ik ook het minst leuk tot nu toe van het hele zwanger zijn. Je kan het mensen nog niet vertellen, voelt je lamlendig en moe. Rare emoties, huh help? :? Rond de 12 weken begon ik er een beetje mijn draai in te vinden en werd het minder erg. Ergens in de loop van het 2e trimester was heel fijn. Zwanger, ja het is allemaal anders. Maar ik blaakte van de energie, kom alles doen wat ik normaal ook zou doen; met her en der een kleine aanpassing. Nu zit ik volop in het laatste deel zwangerschap. Meer energie moeten verdelen, luisteren naar je lijf en vooral dingen doen die mij vrolijk en gelukkig maken. Maar dat is prima te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door douche-eendje op 20-05-2019 08:50:53 ]
pi_186978953
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 08:33 schreef B.ertha het volgende:
Sisu :*

Morgen is mijn echo.... Ik voel me inmiddels zo prut dat ik denk dat het wel goed groeit, alleen het kan nog op de verkeerde plek zitten natuurlijk. Dus ik ben toch best wel zenuwachtig.

En ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen. Als ik me met 7 weken prut voel, moet ik me dan voorbereiden op nog veel erger of wordt het juist elke week een beetje minder?
Ik ben namelijk de hele dag door licht onpasselijk, om de paar uur eet ik dan maar wat, maar dat valt meestal niet echt lekker. 's Avonds krijg ik dan heel snel ineens enorme honger en dan eet ik echt met smaak, maar ook dat valt dan naderhand niet helemaal lekker. Ik heb behoefte aan beweging, maar van mijn laatste twee wandelingen werd ik misselijk. En ik trek de dag niet zonder een dutje 's middags. Plus nu slaan de hormonen ook toe: gisteren een huilbui uit het niets en ik ga nu de hele tijd twijfelen waarom ik eigenlijk zo nodig zwanger wilde worden.
;(
Dit wordt uiteindelijk echt beter Bertha!
Sowieso heb ik de hele zwangerschap momenten gehad waarop ik dacht 'als ik het nu al zwaar vind, hoe overleef ik het straks dan' maar mijn ervaring is inmiddels dat het in fases gaat. Mijn eetlust is weer helemaal terug, al maanden. Waar mijn buik rond de 20 weken enorm op spanning stond, is deze nu weer een stuk flexibeler (ondanks dat het een veel grotere buik is). Waar ik een paar weken geleden er 's nachts uitging om Gaviscon te nemen tegen het maagzuur, is dat nu plots weer over. En de kwalen die ik nu heb gaan dus misschien straks ook weer weg.

Spannend joh, de echo straks! De afgelopen weken heb je overleefd. Ik vond de weken na de test het allerspannendst :)
  maandag 20 mei 2019 @ 08:47:42 #131
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186978978
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 08:44 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Spannend joh, de echo straks! De afgelopen weken heb je overleefd. Ik vond de weken na de test het allerspannendst :)
Ja dat. Wat een bak last er ineens van je af kan vallen na een vroege echo met kloppend hartje en een goede termijnecho. Bizar.

Nu is het vooral onwijs gezellig in mijn buik met bewegende baby. Wil ook echt nog niet bevallen, het is zo gezellig _O-
pi_186979005
quote:
17s.gif Op zondag 19 mei 2019 15:35 schreef douche-eendje het volgende:
Ela, grappig hoe verschillend we dan zijn. Ik beschouw mezelf helemaal niet als zweef, ik ben van nature ontzettend nieuwsgierig naar hoe het menselijk lichaam werkt, hoe DNA in elkaar zit en meer van dat soort dingen. Maar ik wil gewoon al die puzzelstukjes vinden en de puzzel compleet hebben voordat het zover is. Volgens mij ben ik er ook gewoon bijna, met die puzzel.
Heel herkenbaar dit! Zo sta ik er ook in :Y

Je schrijft interessante dingen en verwoord het goed, DE! Blijf dat doen, ik lees je vragen en hypothesen met interesse ^O^
  maandag 20 mei 2019 @ 08:52:21 #133
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186979013
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 08:51 schreef BobbyMcGee het volgende:

[..]

Heel herkenbaar dit! Zo sta ik er ook in :Y

Je schrijft interessante dingen en verwoord het goed, DE! Blijf dat doen, ik lees je vragen en hypothesen met interesse ^O^
Ah lief O+

Hoe gaat het bij jou nu? :)
pi_186979030
Heel herkenbaar B.ertha! Maar echt, hou vol, het wordt beter! Bij mij bleef ik mij zo voelen zoals jij je nu voelt vanaf week 6 tot en met einde week 9 en vanaf een week of 10 kwamen er steeds meer fijnere momentjes op de dag, werd het heel langzaam steeds een beetje dragelijker. Nu 12+3 en de momenten dat ik mij lamlendig voelen zijn echt drastisch afgenomen. Energie komt langzaam terug en ook de misselijkheid neemt behoorlijk af *O*
Heel veel succes en plezier met de echo straks, het zien van jullie baby helpt vast mee aan het hele 'waarom wilde ik ook al weer zo graag zwanger zijn' gevoel :*

Pfff gister weer gezellig gemaakt met vriendlief sinds tijden en daarna een heel klein beetje bloedverlies :( Ik weet echt wel dat dat komt door de betere doorbloeding enzo, maar het was toch even schrikken! Met de angelsound even samen naar het hartje geluisterd, dat was toch wel heel fijn O+
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_186979047
Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het ook heel leuk om te lezen hoe jullie bezig zijn met het echt leren kennen van je lijf. Hopelijk lukt dat mij straks ook.
pi_186979072
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 08:54 schreef Sicilia het volgende:
Heel herkenbaar B.ertha! Maar echt, hou vol, het wordt beter! Bij mij bleef ik mij zo voelen zoals jij je nu voelt vanaf week 6 tot en met einde week 9 en vanaf een week of 10 kwamen er steeds meer fijnere momentjes op de dag, werd het heel langzaam steeds een beetje dragelijker. Nu 12+3 en de momenten dat ik mij lamlendig voelen zijn echt drastisch afgenomen. Energie komt langzaam terug en ook de misselijkheid neemt behoorlijk af *O*
Heel veel succes en plezier met de echo straks, het zien van jullie baby helpt vast mee aan het hele 'waarom wilde ik ook al weer zo graag zwanger zijn' gevoel :*

Pfff gister weer gezellig gemaakt met vriendlief sinds tijden en daarna een heel klein beetje bloedverlies :( Ik weet echt wel dat dat komt door de betere doorbloeding enzo, maar het was toch even schrikken! Met de angelsound even samen naar het hartje geluisterd, dat was toch wel heel fijn O+
Oei, dat is schrikken ja!
  maandag 20 mei 2019 @ 09:05:01 #137
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186979089
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 08:57 schreef B.ertha het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het ook heel leuk om te lezen hoe jullie bezig zijn met het echt leren kennen van je lijf. Hopelijk lukt dat mij straks ook.
Ik gun het je. Ik merkte vooral ook in het begin dat ik vertrouwen in mijn lijf kwijt was, ondanks dat het bij mij zo'n heel kort trajectje is geweest. Maar ook dat is een heel groeiproces geweest om weer terug te vinden.
pi_186979102
quote:
17s.gif Op maandag 20 mei 2019 08:52 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Ah lief O+

Hoe gaat het bij jou nu? :)
Ik merk voor het eerst sinds de vruchtbaarheidsbehandelingen en zwangerschap wat van mijn hormonen :o

Ik ben onrustig, gevoelig, onzeker, kwetsbaar. Heb het liefst mijn man in de buurt. Ik moet nog één dagje werken, en dan heb ik verlof. Maar het voelt alsof het 'te laat' is, alsof er allerlei dingen NU al af hadden moeten zijn. Wat daarin niet meehelpt is dat iedereen rond mijn termijn al veel meer af lijkt te hebben en er ook wel dingen zijn die wat haast krijgen. De bevaltas heb ik nog niet staan bijvoorbeeld, terwijl ik twee schoonzussen heb die van de eerste rond deze termijn zijn bevallen. Ik heb de afgelopen weken niets meer met mijn hypnobirthing-technieken gedaan. Ik heb nog geen kruikenzakken in huis..
Ik hoop van harte dat deze baby me de tijd gunt om nog tot rust te komen. Ik bereid me al jaren voor op het krijgen van een kindje. En ineens, nu het bijna zover is, overvalt het me en vind ik het erg spannend. Gelukkig heeft mijn man er steeds meer vertrouwen in, dat geeft veel steun.

Dingen die er wél gebeurd zijn vorige week:
- de zitbal/bevalbal is opgepompt
- de commode is gelakt en naar onze slaapkamer verplaatst
- ik heb een beginnetje gemaakt met de babywas
- ik heb een ziekenhuis-bevalplan gemaakt (alleen qua opmaak kan het nog flink verbeterd worden)
- kraamzorg is geweest voor de kraamintake. We hadden ter voorbereiding een soort 'kraamplan' gemaakt.
Daarnaast heb ik nog een familieweekend gehad, drie dagen gewerkt, en één laatste opleidingsdag gehad (certificaat behaald *O* ).
  maandag 20 mei 2019 @ 09:17:51 #139
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_186979182
quote:
1s.gif Op zondag 19 mei 2019 17:10 schreef Mariposas het volgende:
@:sisu je bent nog geen 40 weken, je bent toch nog lang niet serotien? 40 weken is natuurlijk ook maar een gemiddelde. En ik kan zo een paar Fok’users opnoemen bij wie het tweede kindje véél later kwam dan de eerste, en die ook veel voorwerk hadden.
Check, voorwerk vanaf week 37, bevallen met respectievelijk 42 en 42+5 ;).
KuikenGuppy
pi_186979208
Sisu je zit redelijk bij mij in de buurt geloof ik, toch?
Ik heb morgen een gat van 3 uur op m'n spreekuur :') als je wil komen kletsen ben je altijd welkom :)
:)
  maandag 20 mei 2019 @ 10:01:40 #141
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186979616
Bertha,
Het wordt echt beter. Veel van wat je nu ervaart zijn ook spanningsklachten en de onzekere toekomst die je hebt. Dat laatste blijft echt nog wel een tijdje. Maar die spanning zakt echt af wanneer je het hartje ziet of hoort kloppen.
De misselijkheid kan bij spanning horen of echt bij je zwangerschap. Ik zou het bespreken met je vk. Misschien helpen rennies iets? Ook het besef hebben van ‘het hoort erbij’ kan al rust geven. Goed dat je gaat wandelen. Lekker je gedachten verzetten!
Ik at het eerste trimester ook vrij weinig. Had weinig trek en spuugde veel. Ik at veel yoghurt/kwark, want dat vond ik heerlijk. En avocado, banaan en sinaasappel. En toen en begon de zure fase waarbij ik vast het glazuur van Mn tanden heb verkloot. :')
Tip van Flip: niet je tanden poetsen na het overgeven. Wist ik niet. Maar schijnt super schadelijk te zijn.

Chips.. ik wilde nog ergens op reageren maar Mn hoofd is even een zeef!

Vandaag UD! *O*
Ik heb gewoon een kind afgebakken die nu lekker extra vetjes en weerstand kweekt in Mn buik.
Opeens ben ik weer hélemaal zen erover. Denk dat ik gisteren dus ook veel spanning voelde, omdat deze dag eraan kwam. En nu is het zo ver en is het allemaal prima. Gek hoe dat allemaal kan gaan.
Mn telefoon ontploft met goedbedoelde vragen.
Ik vind het vooral lief dat er zo veel mensen mee bezig zijn.

Verder: ik ruik kattenpies, maar kan het niet lokaliseren. Ik word er gek van :')
Zonder hoop geen leven.
  maandag 20 mei 2019 @ 13:20:16 #142
221912 minilot
Nancy boy
pi_186982464
Lieve Bobby, het maakt een baby écht niet uit of de babywasjes gedraaid zijn en of de commode al dan niet gelakt is. Het! Komt! Goed! - óók als je vanaf nu helemaal geen zak meer zou doen ;) :*
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 20 mei 2019 @ 14:05:08 #143
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186983197
Bobby, het komt goed O+. Dat gevoel, daar zit ik ook precies middenin.

Zaterdag ging ik boodschappen halen op het volledig verkeerde tijdstip: superdruk in de supermarkt, ik was bekaf toen ik thuis kwam. Ben daarna op bed gaan liggen met wat meditatie/hypnobirthmuziek om te ontspannen. Ik leef echt nu volgens de regels van mijn lijf en luister er naar, en wonder boven wonder krijg ik nog best veel gedaan. Als ik maar luister. Ik had afgelopen vrijdag vrij genomen en morgen heb ik ook een vakantiedag opgenomen. Woensdag en donderdag nog werken, geen zin meer in maar ach. Vrijdag ook een vakantiedag opgenomen (ik heb namelijk echt nog heel veel uren staan :X. 400+ plb-uren*, voor 40 uur teveel ingeroosterd en ondanks al ingeplande vakantie van 3 weken heb ik nog 2,5week over... ) Nog even wat afronden, laatste puntjes op de i. Maar gewoon, geen zin meer in.
Vrijdag gewoon weer snel terug in mijn huidige bubbel, want daar zit ik in en dan weet ik dat het goed komt.

Wat voor mij prettig werkte is op ons nieuwe deurensysteem met schoolbordverf O+ gewoon eens een lijstje maken. Wat wil ik eigenlijk nog doen, en wat is te doen op een dag? Dus ik bedenk na het ontbijt eens hoe mijn pet staat, kies een paar dingen uit en ach, als het teveel is dan laat ik wat wel even liggen.
Vandaag heb ik zo'n lekker rommel in huis dagje. Brood bakken, wasje in de machine, wasje van eerder deze week opvouwen. Tussendoor wat eten, wat slapen. Wat kleine uitzoekdingetjes nog doen, lijstje adressen geboortekaartjes uitzoeken. Dat soort suffe dingen waar ongemerkt toch altijd meer tijd in gaat zitten, maar ach.

*plb-uren: die pot ga ik na mijn verlof dus gebruiken om 1 dag in de week minder te kunnen werken met behoud van salaris. Superchill, want kan daardoor ruim een jaar lang 3 dagen in de week gaan werken. En daarna zie ik wel weer.

[ Bericht 4% gewijzigd door douche-eendje op 20-05-2019 14:12:46 ]
  maandag 20 mei 2019 @ 15:12:04 #144
426379 elamanilo
elämänilo
pi_186984153
Hoi!

Vanmorgen om 7 uur braken mijn vliezen toen ik op stond om te gaan plassen. Om 8:37 was er een baby. Er was nog niemand! Iedereen was nog onderweg en C was aan het plassen. :D

En toen om 9:42 was er nog eentje!

Twee jongetjes.

Allebei thuis in het bad op de uitgerekende datum. We wisten het sinds vorige week maandag avond, dat ze met z’n tweetjes waren.

Baby A 3040 gram
Baby B 3280 gram

Ruim 6 kg aan baby in mijn buik dus! Wow! Ik deed dat zomaar. Zonder kleerscheuren. En nu liggen ze naast me. Later plaatjes ;)
  maandag 20 mei 2019 @ 15:13:44 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_186984180
Jaaa, daar zijn ze! Je verrassingstweeling :o

Van harte gefeliciteerd en wat fijn en gaaf dat het gewoon thuis is gelukt!

Maareh, je man was aan het plassen? Had je m niet verteld dat je bezig was?
disclaimer
pi_186984230
Wow Ela, wat een verrassing! Gefeliciteerd!!
  maandag 20 mei 2019 @ 15:21:16 #147
221912 minilot
Nancy boy
pi_186984265
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 15:12 schreef elamanilo het volgende:
Hoi!

Vanmorgen om 7 uur braken mijn vliezen toen ik op stond om te gaan plassen. Om 8:37 was er een baby. Er was nog niemand! Iedereen was nog onderweg en C was aan het plassen. :D

En toen om 9:42 was er nog eentje!

Twee jongetjes.

Allebei thuis in het bad op de uitgerekende datum. We wisten het sinds vorige week maandag avond, dat ze met z’n tweetjes waren.

Baby A 3040 gram
Baby B 3280 gram

Ruim 6 kg aan baby in mijn buik dus! Wow! Ik deed dat zomaar. Zonder kleerscheuren. En nu liggen ze naast me. Later plaatjes ;)
Woah! :o O+ *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_186984290
Wow Ela, toch een tweeling dus! Gefeliciteerd! *O*
  maandag 20 mei 2019 @ 15:23:45 #149
327807 Mariposas
יה&#14
pi_186984294
Gefeliciteerd ela! Wow, wat een prestatie! En wat een mooie gewicht en termijn hebben ze! *O*

Je post vol met hints sinds maandag waren ook wel redelijk transparant dus ik ben niet verbaasd. :P
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_186984328
ela O+ O+
Make your own kind of music.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')