abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187018791
Ik wilde juist graag tot 36 weken doorwerken zodat ik 2 weken langer met de baby had (als die netjes op tijd komt dan :P)
  woensdag 22 mei 2019 @ 09:54:20 #252
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_187018942
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 09:42 schreef Savvy het volgende:
Oh wauw Ela, van harte gefeliciteerd met je 2 jongens! :o *G* *G*
[..]

Het is lastig in te schatten omdat iedereen anders is (en ander werk heeft natuurlijk) en elke zwangerschap ook anders is.
Bij mijn eerste heb ik zonder moeite doorgewerkt tot 36 weken. Minimaal 40u per week, met lange dagen van 10 uur en vrij fysiek werk in een dierenkliniek. Bij de tweede werkte ik nog maar 24u en verder hetzelfde werk. Ik wilde weer gewoon tot 36 wkn werken, maar nu was het aanzienlijk zwaarder. Vanaf 32 weken heb ik het fysieke gedeelte meer overgelaten aan collega's en bij 35wkn heb ik een week vakantie opgenomen omdat het toch wel erg zwaar werd.
Ik had natuurlijk al wel een peuter rondlopen thuis, maar toch viel het me tegen hoeveel zwaarder het nu was.

Ik begrijp dat je een eigen bedrijf hebt of freelance werkt? Dan is het wel iets lastiger en kan je met 34 wkn niet makkelijk besluiten om toch te stoppen. Maar je hebt wel hulp zeg je, is het dan mogelijk om meer taken richting hulp door te schuiven indien het toch te zwaar wordt?

Ai Edman, wat rot dat deze situatie zich weer voordoet. Ik heb er verder helaas weinig zinnigs over te zeggen, maar wil jullie wel veel sterkte wensen met de - wederom - onzekere tijd :*
Eigen bedrijf ja. Ik kan hulp inschakelen, maar niemand die mij echt kan vervangen. Ik kan natuurlijk wel altijd nog op een stoel gaan zitten en delegeren, als het echt moet.

Dank voor jullie input.
Ik heb besloten mijn laatste klus in week 36 zelf te doen.

Rond UD nog één grote klus die ik overdraag, maar waarvoor ik dus nog wel wat voorbereidend werk doe, mailtjes stuur en lijstjes maak. Het moet maar.
Daarna wel een hele herfst en winter lang verlof met een baby O+
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  woensdag 22 mei 2019 @ 09:56:54 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_187018996
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 09:47 schreef Savvy het volgende:
Ik wilde juist graag tot 36 weken doorwerken zodat ik 2 weken langer met de baby had (als die netjes op tijd komt dan :P)
Bij mijn eerste kind evenzo, maar bij de tweede juist vroeg gegaan, zodat ik lekker veel dagen alleen had om een beetje rust te pakken terwijl mijn dochter op de opvang zat.
Uiteindelijk bijna 7 weken van kunnen genieten :P
disclaimer
  FOK!fotograaf woensdag 22 mei 2019 @ 09:57:14 #254
148247 taxibabe
pi_187019005
Ik heb ook verlof aangevraagd vanaf 36 weken, om idd 2 weken langer met wurm te kunnen zijn. Maar ik ga er sowieso nog een paar weken vakantie aan vastplakken, en misschien nog levensfaseverlof . Als ik dan nog niet aan het werk wil kan ik altijd nog een paar weken ouderschapsverlof er aan plakken.

Mocht ik de 36 weken fysiek en/of mentaal niet halen, neem ik gewoon vakantieverlof op. Ik heb nog genoeg uren staan.

Maar ik ben zo met de zwangerschap bezig dat ik nu al moeite heb om me te concentreren op mijn werk. Moet ik ook wel toegeven dat ik zeker 1,5 uur reistijd (enkele reis) heb om op kantoor te komen, maar gelukkig kan ik het meeste werk ook thuis doen, dus in overleg werk ik gewoon meerdere dagen thuis.

[ Bericht 0% gewijzigd door taxibabe op 22-05-2019 10:10:32 ]
  Manager PR/Moderator woensdag 22 mei 2019 @ 10:14:11 #255
269689 crew  Viv
pi_187019278
quote:
17s.gif Op woensdag 22 mei 2019 07:34 schreef douche-eendje het volgende:
Edman, wat heftig weer joh! Ik zou in jullie situatie echt eens een verwijzing vragen naar een klinisch geneticus.
Dat is dus kennelijk wel gedaan:
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 07:09 schreef EDMAN- het volgende:
Een of andere genetica heeft ons ook nog getest en hier kwam niks uit.
EDMAN- wat kut weer. :{ Ik duim voor jullie dat het weer fout-positief is! Misschien zijn jullie gewoon geen geschikte mensen voor de NIPT, en kunnen ze de reden daarvan nog niet achterhalen. Erg jammer dat de vorige placenta kwijtgeraakt is!

De extra kans op een miskraam is na een vlokkentest (via de buikwand) 0,3-0,5% en na een vruchtwaterpunctie 0,3%. Hopelijk zitten jullie snel op één lijn hierover. :*
  woensdag 22 mei 2019 @ 10:20:49 #256
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_187019395
Ik had door kunnen werken tot 36 weken, maar ik vond het prettiger om met 34 weken te stoppen. Om het huis netjes te maken, de laatste dingen te kopen/regelen, te genieten van de buikbaby en ik had geen zin in werkstress. Ik had ook het gevoel me mentaal nog te moeten voorbereiden en stel dat ik met 36 weken met verlof was gegaan en hij was met 37 weken geboren dan had ik veel te weinig tijd gehad om dit allemaal te kunnen doen (hoogzwanger kun je nou eenmaal niet meer het hele huis in 1 dag schoonmaken, althans, ik niet).
pi_187019740
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 09:54 schreef -Mellow- het volgende:

[..]

Eigen bedrijf ja. Ik kan hulp inschakelen, maar niemand die mij echt kan vervangen. Ik kan natuurlijk wel altijd nog op een stoel gaan zitten en delegeren, als het echt moet.

Dank voor jullie input.
Ik heb besloten mijn laatste klus in week 36 zelf te doen.

Rond UD nog één grote klus die ik overdraag, maar waarvoor ik dus nog wel wat voorbereidend werk doe, mailtjes stuur en lijstjes maak. Het moet maar.
Daarna wel een hele herfst en winter lang verlof met een baby O+
Je kan sowieso een ZEZ uitkering aanvragen bij het UWV hè, als het ook om de inkomsten gaat ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_187019768
Ik kwam nog even jompelen voor Ela, m'n secret santa *O*

Een bijna-verrassingstweeling, hoe tof _O_
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  FOK!fotograaf woensdag 22 mei 2019 @ 11:33:19 #259
148247 taxibabe
pi_187020627
Over een uurtje de 20 wekenecho!! Begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden..pfff 8)7
  woensdag 22 mei 2019 @ 11:52:29 #260
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187021019
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 11:33 schreef taxibabe het volgende:
Over een uurtje de 20 wekenecho!! Begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden..pfff 8)7
Komt helemaal goed taxibabe!
Rustig aan en bevraag de echoscopist gewoon over wat je ziet.
Niets zo vervelend als naar huis gaan met het idee dat je ergens over twijfelt /zorgen over gaat maken (over de intonatie bijvoorbeeld).
Zo lag ik echt wakker toen ze tegen me zei dat de baby 'wat kleiner' was. sNachts dacht ik.. 'wat kleiner?' Hoeveel kleiner. Waarom kleiner? in vergelijking met wie?
ik kan er nu weer om lachen, maar jezus.. wat kun je jezelf gek maken.

Ik moet om half 3 ook voor onderzoek. Ik denk dat ik wat ontsluiting heb, maar zeker weten doe ik het niet. En merk dat ik het nu toch wil weten.
Zonder hoop geen leven.
  FOK!fotograaf woensdag 22 mei 2019 @ 12:02:44 #261
148247 taxibabe
pi_187021211
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 11:52 schreef Sisu het volgende:

[..]

Komt helemaal goed taxibabe!
Rustig aan en bevraag de echoscopist gewoon over wat je ziet.
Niets zo vervelend als naar huis gaan met het idee dat je ergens over twijfelt /zorgen over gaat maken (over de intonatie bijvoorbeeld).
Zo lag ik echt wakker toen ze tegen me zei dat de baby 'wat kleiner' was. sNachts dacht ik.. 'wat kleiner?' Hoeveel kleiner. Waarom kleiner? in vergelijking met wie?
ik kan er nu weer om lachen, maar jezus.. wat kun je jezelf gek maken.

Ik moet om half 3 ook voor onderzoek. Ik denk dat ik wat ontsluiting heb, maar zeker weten doe ik het niet. En merk dat ik het nu toch wil weten.
Tnx Sisu, goeie tip! Ik kreeg maandag op het werk al te horen dat ik toch wel een klein buikje had voor bijna 20 weken, dat gaf mij ook al wat zenuwen. Dus als dat straks ook allemaal goed dan trek ik mij daar voortaan ook niks meer van aan.
Jij ook succes straks!!!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 22 mei 2019 @ 12:08:38 #262
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_187021331
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 09:47 schreef Savvy het volgende:
hier hebben we het geluk dat men juist wil vanuit de CAO dat je met 34 weken met verlof gaat, en omdat ze je niet aan je weken willen komen, geven ze die twee weken extra, mits je die dus opneemt met 34 en 35 weken, erachteraan nog plakken gaat niet.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 22 mei 2019 @ 12:17:30 #263
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187021485
Verlof <3.
Ik tel helemaaaaaal niet af, maar ik heb nog 40 werkdagen staan tot mn verlof. Dat is nog 284 uur.

Lijkt nog best wat, maar ik krijg de kriebels over het feit dat ik effectief 4 weken de tijd heb om mijn vervanger in te werken, dat met de lopende projecten / programma’s die lokaal lopen, en iemand wegwijs te maken in validatie / kwalificatie processen en gamp richtlijnen....

Ik denk dat mn email niet stil blijft in mn verlof en dat ik een aantal keer toch even zal inbellen op de belangrijke vergaderingen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_187021502
Mellow, hier is het heel normaal om tot voorbij 37 weken door te werken. Ik ben de eerste twee keren met 37 weken gestopt. Het is wel zwaar, maar thuiszitten is ook zwaar met die termijn. 36 weken is volgens mij dus prima te doen, helemaal als je geen andere kinderen thuis hebt en dus echt goed uit kunt rusten vanaf dan. Maar als je een heel fysiek beroep hebt kan het misschien wel te zwaar worden tegen die tijd.
Anyway, dat is mijn ervaring.

Hier 39+5 vandaag. En baby is omgedraaid..... na 5 maanden in een prima positie te hebben gelegen heb ik nu een sterrenkijker. Niet ideaal, maar nog tijd genoeg voor m om terug te draaien. Ik zit dus de halve dag op mijn handen en knieeen nu....
  woensdag 22 mei 2019 @ 12:52:53 #265
346653 Ceviche
pi_187022175
@dodoria
Wat een moment om alsnog gedraaid te zijn }:| hopelijk draait de baby snel terug en blijft hij dan zo zitten :P
  woensdag 22 mei 2019 @ 13:24:12 #266
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187022844
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 12:18 schreef dodoria het volgende:
Mellow, hier is het heel normaal om tot voorbij 37 weken door te werken. Ik ben de eerste twee keren met 37 weken gestopt. Het is wel zwaar, maar thuiszitten is ook zwaar met die termijn. 36 weken is volgens mij dus prima te doen, helemaal als je geen andere kinderen thuis hebt en dus echt goed uit kunt rusten vanaf dan. Maar als je een heel fysiek beroep hebt kan het misschien wel te zwaar worden tegen die tijd.
Anyway, dat is mijn ervaring.

Hier 39+5 vandaag. En baby is omgedraaid..... na 5 maanden in een prima positie te hebben gelegen heb ik nu een sterrenkijker. Niet ideaal, maar nog tijd genoeg voor m om terug te draaien. Ik zit dus de halve dag op mijn handen en knieeen nu....
Spannend 39.5!
Ik zie je nu echt de meeste gekke houdingen aannemen :D
Heb vertrouwen. Komt vast goed! :*

Taxi, laat je het nog ff weten hoe het is gegaan?
Buikpraat is zo’n onzin. Elk lijf is anders dus elke zwangere buik ook. Ik zag je buik in het buikentopic en voor mij zag hij er schiiiiitterend uit. Hou vertrouwen in je lijf en in jezelf. :*
Zonder hoop geen leven.
  FOK!fotograaf woensdag 22 mei 2019 @ 14:44:06 #267
148247 taxibabe
pi_187024153
Weer thuis! Ik blijf de enige vrouw in huis, we krijgen een zoon! O+ (Wat voelt dat apart om te zeggen!)

Alles was goed, ik was bang voor botafwijkingen ivm mijn b12 tekort, maar niks aan de hand. Ze heeft 1 dingetje gevonden waar we ons geen zorgen om moesten maken, maar de nierbekken was licht vergroot, dus tussen week 30-32 ff terugkomen voor nog een controle.

Ben zooooo blij!! En helemaal moe nu
  woensdag 22 mei 2019 @ 14:58:21 #268
346653 Ceviche
pi_187024349
Fijn, Taxi!
Een zoon, wat leuk O+
  woensdag 22 mei 2019 @ 15:02:03 #269
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187024432
Jaaaaa een jongetje voor taxi O+
Gefeliciteerd. Fijn dat alles goed was.
Goed gevoel over?

Ik ben net terug van de verloskundige. Mn baarmoedermond had nog een tuutje en zat potdicht dus ik kon niet eens gestript worden al had ik het gewild.
Ik dacht net zeker te zijn dat Mn water brak. Steeds kleine scheutjes water, maar dat blijkt dus ook niks bijzonders te zijn.
Mocht je Mn frustratie niet opmerken vanuit deze post: ik heb een half uur huilend naar huis gereden.
Wat is dit slopend. Constant denken dat het begint en dan toch niks dat doorzet.
Ik ben emotioneel en fysiek ook even op, maar met een kleuter om je heen heb je weinig mogelijkheden tot somber doen dus we zijn weer in de speeltuin. Joepie ;(

Vrijdag dus naar het ziekenhuis voor alle stomme onderzoeken. Ctg, echo,Op je ingepraat worden dat je ingeleid moet worden. Oh wat heb ik daar een zin in
Zonder hoop geen leven.
  Manager PR/Moderator woensdag 22 mei 2019 @ 15:19:16 #270
269689 crew  Viv
pi_187024799
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 15:02 schreef Sisu het volgende:
Vrijdag dus naar het ziekenhuis voor alle stomme onderzoeken. Ctg, echo,Op je ingepraat worden dat je ingeleid moet worden. Oh wat heb ik daar een zin in
Waarom dan al naar het ziekenhuis? Je bent dan 40+4 toch? Toen ik bij 39+3 op controle kwam bij de vlk, kreeg ik gewoon weer een afspraak bij de vlk mee, bij 40+5.

Deze factsheet rept ook pas van CTG/echo vanaf 41+0: https://www.knov.nl/serve(...)_22_oktober_2015.pdf
  woensdag 22 mei 2019 @ 15:20:54 #271
346653 Ceviche
pi_187024827
Ah Sisu, dat valt tegen. Maar het kan snel gaan he, vaak genoeg gezien in dit topic :P
Niet opgeven hoor, er is nog tijd.
  woensdag 22 mei 2019 @ 15:40:04 #272
56471 pinquit
oh my lama!
pi_187025212
Och Sisu ik snap je frustratie :{ :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  FOK!fotograaf woensdag 22 mei 2019 @ 15:41:38 #273
148247 taxibabe
pi_187025250
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2019 15:02 schreef Sisu het volgende:
Jaaaaa een jongetje voor taxi O+
Gefeliciteerd. Fijn dat alles goed was.
Goed gevoel over?
Ja echt wel! Morgen naar de VK, dus dan zullen we dit ook wel bespreken. Oh de baby was niet te klein! Dat mijn buik wat kleiner lijkt te zijn komt omdat mijn buikspieren goed ontwikkeld zijn, haha.
quote:
Ik ben net terug van de verloskundige. Mn baarmoedermond had nog een tuutje en zat potdicht dus ik kon niet eens gestript worden al had ik het gewild.
Ik dacht net zeker te zijn dat Mn water brak. Steeds kleine scheutjes water, maar dat blijkt dus ook niks bijzonders te zijn.
Mocht je Mn frustratie niet opmerken vanuit deze post: ik heb een half uur huilend naar huis gereden.
Wat is dit slopend. Constant denken dat het begint en dan toch niks dat doorzet.
Ik ben emotioneel en fysiek ook even op, maar met een kleuter om je heen heb je weinig mogelijkheden tot somber doen dus we zijn weer in de speeltuin. Joepie ;(

Pff.. dat lijkt mij ook heel zwaar zeg.. Maar zoals ook al gezegd is, er kan nog van alles gebeuren, en je bent zelf altijd nog de baas!
  woensdag 22 mei 2019 @ 16:23:39 #274
480396 Sisu
Oudgediende
pi_187026109
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2019 15:19 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Waarom dan al naar het ziekenhuis? Je bent dan 40+4 toch? Toen ik bij 39+3 op controle kwam bij de vlk, kreeg ik gewoon weer een afspraak bij de vlk mee, bij 40+5.

Deze factsheet rept ook pas van CTG/echo vanaf 41+0: https://www.knov.nl/serve(...)_22_oktober_2015.pdf
Omdat het weekend er tussen zit, zei ze.
Ik vind het ergens fijn dat ze het in de gaten gaan houden. Aan de andere kant ben ik bang dat ik hierdoor sneller een medische ingreep zal krijgen dan ik eigenlijk wil.

Plus; ik ben teleurgesteld in Mn lijf omdat ik er zo zeker van was dat het vandaag ging gebeuren en dan blijkt er dus níks gebeurt te zijn.
Ik ben ook echt even boos en wil niemand om me heen hebben. Zucht. Ook deze dag gaat weer voorbij.
Zonder hoop geen leven.
  woensdag 22 mei 2019 @ 16:34:30 #275
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_187026385
Bij de meiden moest ik ook wel voor even een kleine check melden bij het ziekenhuis, maar praten over inleiden ging echt pas na 41 weken. En dan nog heb je er zelf alles over te zeggen. Je wordt niet opeens medisch als daar geen reden voor is. Zie het meer als voorlichting en bespreken van welke mogelijkheden er geboden kunnen worden. De keuze ligt bij jou.

Die kleine heeft het gewoon nog goed bij je. En ik ken het dat je je blind staart op die ud, en dan komt ie en gaat ie. En nog een week...

Goed nieuws, binnen 2 weken is de kleine er sowieso. Tijd voor extra babywasjes en experimenten met wasverzachter die nog lekkerder ruikt, commode nog een keer helemaal in te richten en de wieg voor de 100ste keer op te maken.
Oh en in mijn geval zou mn huis nog een keertje een flink chloorsopje krijgen omdat die geur zo fijn is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')