Want?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:14 schreef Postbus100 het volgende:
Had je je verandering van inkomen eigenlijk niet moeten doorgeven in 2014?
Staat in de eerste brief. Geen idee of dat verplicht is of dat zij dat graag willen?quote:
Ik ben al lang blij dat het niet de tweede claim/schuld/whatever betreft:quote:
Ik ging uit van het tweede. Kan me niet voorstellen dat zoiets ooit verplicht is zonder tussenkomst rechter.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:17 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Staat in de eerste brief. Geen idee of dat verplicht is of dat zij dat graag willen?
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:18 schreef dimitri33 het volgende:
[..]
Ik ben al lang blij dat het niet de tweede claim/schuld/whatever betreft:
https://i.imgur.com/g0DP95J.png
[..]
Ik ging uit van het tweede. Kan me niet voorstellen dat zoiets ooit verplicht is zonder tussenkomst rechter.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Somebody that I used to know
Is dit hetzelfde incassobureau? Anders heb je ook nog de kans dat de vordering is doorverkocht.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:13 schreef dimitri33 het volgende:
Ja lijkt mij ook, die 5 jaar. Kan me ook goed voorstellen dat zo'n incassobureau gewoon kijkt of er iets te halen valt. Een brief kost ze immers een paar cent. Maar ík wil graag duidelijkheid. Is niet goed voor de bloeddruk dit
Gewoon lekker naar het buitenland vertrekken.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:19 schreef dimitri33 het volgende:
Dan spring ik voor de trein denk ik. Goodbye cruel world!
Nee, die kwam niet van een incassobureau maar van de verzekeraar direct. En dat was een andere verzekeraar dan degene die wel een incassobureau gebruikt (en nu dus weer $$ wil) dus ik zie ze wel echt als 2 verschillende claims.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:21 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Is dit hetzelfde incassobureau? Anders heb je ook nog de kans dat de vordering is doorverkocht.
Doe ik pas als ze me voor de rechter dagenquote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:23 schreef Droopie het volgende:
[..]
Gewoon lekker naar het buitenland vertrekken.
Alle goede bedoelingen ten spijt, we blijven leken. Ik zou een advocaat oid vragen. Dit is geen kattenpis en je wilt gewoon weten hoe het zit (ook voor je eigen gemoedsrust)quote:
Ik neem ook geen contact met ze op ofzo. Hoop alleen dat het niet voor de rechter komt want dan moet ik rennen denk ik.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:24 schreef Vollenhoven het volgende:
Ik denk dat het verjaard is.
Mij kennende zou ik het voor de rechter laten komen en ze brieven laten sturen wat ze willen, tenslotte kunnen wat advocaatkosten erbij geen kwaad en zijn de advocaatkosten eerst voor hun.
En zolang je niet een paar duizend euro + op je rekening hebt, zullen ze waarschijnlijk ook geen conservatoir beslag leggen op je bankrekening.
Ohhh nonono. Dat heeft nogal wat gevolgen. En het is pas schuld als een rechter dat zegt, tenzij ik me vergis.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:28 schreef Catkiller het volgende:
Had je niet gewoon een schuldeiser erbij kunnen regelen direct op je 18e om jezelf persoonlijk failliet te laten verklaren en sowieso van hun af te zijn?
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 22:40 schreef dimitri33 het volgende:
Bij die brief betreffende de anderhalf miljoen noemde ze dit artikel:
Artikel 307
1. Een rechtsvordering tot nakoming van een verbintenis uit overeenkomst tot een geven of een doen verjaart door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de vordering opeisbaar is geworden.
2. In geval van een verbintenis tot nakoming na onbepaalde tijd loopt de in lid 1 bedoelde termijn pas van de aanvang van de dag, volgende op die waartegen de schuldeiser heeft medegedeeld tot opeising over te gaan, en verjaart de in lid 1 bedoelde rechtsvordering in elk geval door verloop van twintig jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waartegen de opeising, zonodig na opzegging door de schuldeiser, op zijn vroegst mogelijk was.
Ik snap dus echt helemaal niks van wat daar staat. Ze klonken echter vrij zeker van hun zaak, dus zou goed 20 jaar kunnen zijn ipv 5. Hopelijk kan een advocaat me meer duidelijkheid geven.
1 2 3 4 5 6 7 8 | Soort schuld Verjaringstermijn Algemene termijn schulden 20 jaar Belastingschuld 3 tot 12 jaar Consumentenkoop 2 jaar Leningen en krediet 5 jaar Onbetaalde periodieke betalingen 5 jaar Verkeerde betaling 5 of 20 jaar Schade of boete 5 of 20 jaar |
Ik zou zeker niet wachten en op z'n minst mn rechten bespreken met een advocaat of rechtsbijstand oid.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:10 schreef Vollenhoven het volgende:
Volgens mij is het gewoon een consumentenschuld @:Renesite
Btw iedereen die hier TS veroordeeld.hij was minderjarig en ik denk dat een eventuele rechter zo ook over denkt. Zeker als het verjaard is.
Ik zou gewoon wachten tot een eventuele rechtszaak TS.
Incassobureau's dreigen vaak, maar als ze niet zeker weten dat ze de zaak kunnen winnen, gaan ze geen geld erin steken.
Tenslotte konden ze je ook 10 jaar geleden voor het gerecht slepen.
Brieven zonder vonnis zijn toch niet rechtsgeldig?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:41 schreef Waterdrinker het volgende:
Even uit m'n hoofd:
De verzekeraar neemt de vordering van haar verzekerde over, omdat de verzekeraar de verzekerde schadeloos heeft gesteld. Omdat de vordering wordt overgenomen, verandert de verjaringstermijn niet. Voor 'schade' is die termijn 5 jaar vanaf het moment dat je bekend bent met de schade en de dader, en in elk geval 20 jaar (net welke termijn eerder eindigt).
Ook al zou de brief van 27 juni 2011 als stuitingshandeling gezien kunnen worden, dan nog is de termijn van 5 jaar ruimschoots afgelopen. Je komt er dus goed vanaf.
Dit is - natuurlijk - anders als je tussentijds nog brieven hebt ontvangen of de verjaring op andere wijze is gestuit.
Jawel hoor, zolang je maar duidelijk bent.quote:Op woensdag 15 mei 2019 00:11 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Brieven zonder vonnis zijn toch niet rechtsgeldig?
In werking getreden in 2013, Nvt dus.quote:Op woensdag 15 mei 2019 00:17 schreef Waterdrinker het volgende:
Oh, het verjaringsartikel (3:310 BW) bevat nog een vierde lid:
'Indien de gebeurtenis waardoor de schade is veroorzaakt, een strafbaar feit oplevert waarop de Nederlandse strafwet toepasselijk is, verjaart de rechtsvordering tot vergoeding van schade tegen de persoon die het strafbaar feit heeft begaan niet zolang het recht tot strafvordering niet door verjaring of door de dood van de aansprakelijke persoon is vervallen.'
M.a.w.: als je iets strafbaars hebt gedaan, dan geldt de verjaringstermijn van het strafrecht. Voor brandstichting is dat normaliter 20 jaar. Bij jeugdstrafrecht is dat hetzelfde, voor wat ik zo snel even lees. Je zou dan dus alsnog fucked zijn.
Ik weet alleen niet hoe het met deze lid 4-verjaring zit als je al veroordeeld bent. Ik zou het dus wel even goed laten uitzoeken, of een andere FOK!ker moet tijd en zin hebben om dat wat nader uit te pluizen.
Precies. Een rechtsvordering is pas een rechtsvordering als er een vonnis plaats vindt.quote:Op woensdag 15 mei 2019 00:21 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Jawel hoor, zolang je maar duidelijk bent.
Art. 3:317 BW:
'1. De verjaring van een rechtsvordering tot nakoming van een verbintenis wordt gestuit door een schriftelijke aanmaning of door een schriftelijke mededeling waarin de schuldeiser zich ondubbelzinnig zijn recht op nakoming voorbehoudt.'
Nee. De fameuze Tekst &Commentaar zegt er dit over :"Een rechtsvordering tot vergoeding van schade of tot betaling van een bedongen boete verjaart door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de benadeelde zowel met de schade of de opeisbaarheid van de boete als met de daarvoor aansprakelijke persoon bekend is geworden"quote:Op woensdag 15 mei 2019 00:27 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Precies. Een rechtsvordering is pas een rechtsvordering als er een vonnis plaats vindt.
Weet niet veel van recht af. Dus zou er naast kunnen zitten.
Oh.quote:Op woensdag 15 mei 2019 00:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. De fameuze Tekst &Commentaar zegt er dit over :"Een rechtsvordering tot vergoeding van schade of tot betaling van een bedongen boete verjaart door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de benadeelde zowel met de schade of de opeisbaarheid van de boete als met de daarvoor aansprakelijke persoon bekend is geworden"
Het gaat om het moment dat je door hebt of moet hebben dat je geld van iemand kunt halen.
Jawel toch? Volgens het overgangsrecht geldt 'ie voor alle vorderingen die op moment van inwerkingtreding van dat gewijzigde lid 4 niet verjaard waren. Gezien de stuiting in 2011 was de vordering niet in 2013 verjaard, en valt hij daarmee onder het 'nieuwe' regime van lid 4. Of mis ik iets?quote:Op woensdag 15 mei 2019 00:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
In werking getreden in 2013, Nvt dus.
Even verder scrollen wil wel eens helpen. Je hebt gelijk.quote:Op woensdag 15 mei 2019 00:33 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Jawel toch? Volgens het overgangsrecht geldt 'ie voor alle vorderingen die op moment van inwerkingtreding van dat gewijzigde lid 4 niet verjaard waren. Gezien de stuiting in 2011 was de vordering niet in 2013 verjaard, en valt hij daarmee onder het 'nieuwe' regime van lid 4. Of mis ik iets?
Als je met “Uitpluizen” bedoelt navigator openen heb ik dat zojuist gedaan: Tekst & Commentaar: Aan deze overgangsbepaling zou afbreuk worden gedaan indien de (onherroepelijke) berechting van een eerder gepleegd strafbaar feit het gebruikmaken van het in lid 4 neergelegde verjaringsregime zou verhinderen. Dat is dan ook niet het gevalquote:Op woensdag 15 mei 2019 00:17 schreef Waterdrinker het volgende:
Oh, het verjaringsartikel (3:310 BW) bevat nog een vierde lid:
'Indien de gebeurtenis waardoor de schade is veroorzaakt, een strafbaar feit oplevert waarop de Nederlandse strafwet toepasselijk is, verjaart de rechtsvordering tot vergoeding van schade tegen de persoon die het strafbaar feit heeft begaan niet zolang het recht tot strafvordering niet door verjaring of door de dood van de aansprakelijke persoon is vervallen.'
M.a.w.: als je iets strafbaars hebt gedaan, dan geldt de verjaringstermijn van het strafrecht. Voor brandstichting is dat normaliter 20 jaar. Bij jeugdstrafrecht is dat hetzelfde, voor wat ik zo snel even lees. Je zou dan dus alsnog fucked zijn.
Ik weet alleen niet hoe het met deze lid 4-verjaring zit als je al veroordeeld bent. Ik zou het dus wel even goed laten uitzoeken, of een andere FOK!ker moet tijd en zin hebben om dat wat nader uit te pluizen.
Ja, best wel. Zeker in deze situatie, waarin louter wordt gerekt om te wachten op een betere verhaalspositie. Je zou het nog kunnen gooien op rechtsverwerking of de derogerende werking van r&b, maar je staat al op achterstand dan.quote:Op woensdag 15 mei 2019 00:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Even verder scrollen wil wel eens helpen. Je hebt gelijk.
Wel behoorlijk bizar overigens.
TS was minderjarig en het was een ongeluk.quote:Op woensdag 15 mei 2019 01:14 schreef Ixnay het volgende:
Ben ik de enige die hoopt dat TS de lul is en mag gaan dokken?
Als je zo gewetenloos andermans eigendom beschadigd en dan de tegenpartij als het slechte gaat zien die jou willen pakken.
Op die leeftijd waren er ook altijd mannetjes die altijd net wat meer moesten doen om respect te krijgen van de kudde. "Kijk eens wat ik durf." Vaak zijn dit ook de mannetjes die rond hun 30e nog geen 50K bij elkaar hebben weten te sparen en jarenlang werkloos zijn geweest. En alles doen om maar geen verantwoordelijkheid te nemen voor hun daden.
Is ook mijn eerste gedachte bij dit verhaal.quote:Op woensdag 15 mei 2019 01:15 schreef phpmystyle het volgende:
Is dit niet zo´n typisch geval dat een of ander louche incassobureautje de vordering heeft overgekocht en dat nu alsnog probeert uit te ´´zuigen´´.
Het is WGR, niet een moreel 'wat vind jij van deze zaak?' onderbuikforum. TS is dom geweest en is gestraft, wtf schieten we ermee op als iedereen hier nog even gaat roepen hoe verwerpelijk zijn gedrag is of was?quote:Op woensdag 15 mei 2019 01:14 schreef Ixnay het volgende:
Als je zo gewetenloos andermans eigendom beschadigd en dan de tegenpartij als het slechte gaat zien die jou willen pakken.
Op die leeftijd waren er ook altijd mannetjes die altijd net wat meer moesten doen om respect te krijgen van de kudde. "Kijk eens wat ik durf." Vaak zijn dit ook de mannetjes die rond hun 30e nog geen 50K bij elkaar hebben weten te sparen en jarenlang werkloos zijn geweest. En alles doen om maar geen verantwoordelijkheid te nemen voor hun daden.
Nee het was geen ongeluk. Ik ben het eens dat er gewoon betaald moet worden. Ts was geen 5 ofzo meer en kon waarschijnlijk prima overzien wat er kon gebeuren.quote:Op woensdag 15 mei 2019 02:10 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
TS was minderjarig en het was een ongeluk.
Zegt veel over jou als je echt achter de tekst die je hierboven schrijft, staat.
Mee eens.quote:Op woensdag 15 mei 2019 06:49 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Nee het was geen ongeluk. Ik ben het eens dat er gewoon betaald moet worden. Ts was geen 5 ofzo meer en kon waarschijnlijk prima overzien wat er kon gebeuren.
Mensen hebben flinke schade geleden door ts en hij zou lekker verder mogen gaan met zijn leven?
Pek en veren en terugbetalen van de schade.
Ik heb niet bepaald het idee dat de doorsnee autobrand 'per ongeluk' ontstaat doordat er jongeren met vuur spelen wat dan uit de hand loopt.quote:Op woensdag 15 mei 2019 07:36 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Mee eens.
Vandaag ook in het nieuws: forse stijging aantal autobranden. Dat zijn vaak ook dit soort ‘kwajongensstreken’. Stellen dat het onrechtvaardig is om dit soort schade nog te betalen heeft mogelijk ook een aanzuigende werking, wie doet ze wat?
Lol lol met niet jarenlang werkloos te zijn geweest zijn er maar weinig echte mensen die dit zou lukken.quote:Op woensdag 15 mei 2019 01:14 schreef Ixnay het volgende:
Laten we die kant niet opgaan. En sowieso die laatste alinea. Grappig. Leuke perceptie heb je.quote:Op woensdag 15 mei 2019 01:14 schreef Ixnay het volgende:
Die kans lijkt me heel klein.quote:Op woensdag 15 mei 2019 00:42 schreef Waterdrinker het volgende:
[..]
Ja, best wel. Zeker in deze situatie, waarin louter wordt gerekt om te wachten op een betere verhaalspositie. Je zou het nog kunnen gooien op rechtsverwerking of de derogerende werking van r&b, maar je staat al op achterstand dan.
Of gewoon de verzekeraar melden dat het verjaard is, en dan hopen dat ze lid 4 niet kennen en het erbij laten zitten.
Ik krijg uit de OP niet echt het idee dat het de intentie was om de textielfabriek af te laten branden. Jij hebt een andere OP gelezen, lijkt het.quote:Op woensdag 15 mei 2019 06:49 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Nee het was geen ongeluk. Ik ben het eens dat er gewoon betaald moet worden. Ts was geen 5 ofzo meer en kon waarschijnlijk prima overzien wat er kon gebeuren.
Mensen hebben flinke schade geleden door ts en hij zou lekker verder mogen gaan met zijn leven?
Pek en veren en terugbetalen van de schade.
Eigenlijk weet ik niet zo goed wat het verschil is tussen stoer doen met auto’s afbranden, stoer doen met vuur en alcohol met vrienden en stoer doen met een aansteker in een schuurtje naast een textielfabriek.quote:Op woensdag 15 mei 2019 08:24 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik heb niet bepaald het idee dat de doorsnee autobrand 'per ongeluk' ontstaat doordat er jongeren met vuur spelen wat dan uit de hand loopt.
Deels is de toename van autobranden te wijten aan de toenemende hoeveelheid elektronica. Deels aan toename van opzettelijke brandstichting.
Dat laatste kan ik echt niet vergelijken met jongeren die met vuur spelen en daarbij niet alle risico's juist hebben ingeschat. Zelf nooit met vuur gespeeld?
Kampvuurtje stoken. Biertje erbij. Vervolgens stoer gaan lopen doen door meer hout op het vuur te gooien, of brandbare vloeistoffen gaan kloten of zoals TS met Deo spuitbussen. Meestal loopt het goed af en zijn de volgende dag de enige vindbare sporen een restje opgebrand hout en een paar lege bierflesjes (want die laatste ruim je als stoere jongere niet op...)
Maar met iets minder geluk zijn de gevolgen groot zoals bij TS.
Je komt vaker met dit soort kreten. Misschien is het handig om gewoon geen inhoudelijke statements te geven op de momenten dat je zelf al niet weet hoe het zit.quote:Op woensdag 15 mei 2019 00:27 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Precies. Een rechtsvordering is pas een rechtsvordering als er een vonnis plaats vindt.
Weet niet veel van recht af. Dus zou er naast kunnen zitten.
Dus omdat een verzekeraar de vordering overloopt mag de verzekeraar niet doen waardoor hij slachtoffers schadeloos kan stellen? Je doet net alsof er geen schade is, die is er natuurlijk gewoon.quote:Op woensdag 15 mei 2019 07:14 schreef Brighteyes het volgende:
Mensen? Het is niet de direct benadeelde die geld van TS wil zien hč.
Een bedrijf heeft keurig vergoeding gekregen van hun verzekeraar en de verzekeraar heeft gedaan wat ze af en toe moeten doen: uitbetalen.
En TS heeft een straf gekregen en uitgezeten.
Het is een opzet delict, dus een echt ongeluk kan het nooit meer zijn. En leeftijd in het achterhoofd houdend. Hij was 17, geen 13. Een half jaar later zou hij keurig meerderjarig zijn. Maarja daar is reeds genoeg over geschreven.quote:Op woensdag 15 mei 2019 08:54 schreef baskick het volgende:
[..]
Die kans lijkt me heel klein.
[..]
Ik krijg uit de OP niet echt het idee dat het de intentie was om de textielfabriek af te laten branden. Jij hebt een andere OP gelezen, lijkt het.
Jij ziet niet het verschil tussen opzettelijk flinke schade aanrichten (auto's in de fik steken) en pubers die wat aanklooien?quote:Op woensdag 15 mei 2019 09:02 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Eigenlijk weet ik niet zo goed wat het verschil is tussen stoer doen met auto’s afbranden, stoer doen met vuur en alcohol met vrienden en stoer doen met een aansteker in een schuurtje naast een textielfabriek.
Ik reageerde op iemand die net deed of er nu iemand op een houtje moet bijten door de geleden schaden. Dat is onzin. Er is een verzekeraar die een enorm bedrag heeft moeten uitkeren en nu kijkt of ze dat nog op iemand kunnen verhalen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 09:08 schreef investeerdertje het volgende:
*snip*
Dus omdat een verzekeraar de vordering overloopt mag de verzekeraar niet doen waardoor hij slachtoffers schadeloos kan stellen? Je doet net alsof er geen schade is, die is er natuurlijk gewoon.
*snip*
Jij noemt het wat aanklooien. Ik vraag me dus af wat het verschil is indien er inderdaad zo’n grote schade is.quote:Op woensdag 15 mei 2019 09:15 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Jij ziet niet het verschil tussen opzettelijk flinke schade aanrichten (auto's in de fik steken) en pubers die wat aanklooien?
Dat die pubers het gevolg nooit gewild hebben.quote:Op woensdag 15 mei 2019 09:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Jij noemt het wat aanklooien. Ik vraag me dus af wat het verschil is indien er inderdaad zo’n grote schade is.
Dit lijkt me een goed idee. De situatie is voor TS nu zoals hij in de OP aangeeft, ongeacht of hij op zn 17e moreel juist of onjuist bezig was.quote:Op woensdag 15 mei 2019 10:10 schreef Postbus100 het volgende:
Argh ik wil ook best doorgaan op het morele aspect, maar daar is dit topic niet voor. Zullen we het bij de juridische kant houden?
Nee hoor,hij was 17 jaar. Op die leeftijd kun je over het algemeen wel de gevolgen van je acties overzien.quote:Op woensdag 15 mei 2019 08:54 schreef baskick het volgende:
[..]
Die kans lijkt me heel klein.
[..]
Ik krijg uit de OP niet echt het idee dat het de intentie was om de textielfabriek af te laten branden. Jij hebt een andere OP gelezen, lijkt het.
Als de rechter erin meegaat dat het ter goeder trouw is/niet verwijtbaar is. Als de rechter vindt dat deze schadevergoeding niet saneerbaar is kan het nog wel eens tegen gaan vallen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:12 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Nee hoor,hij was 17 jaar. Op die leeftijd kun je over het algemeen wel de gevolgen van je acties overzien.
Misschien kan ts zichzelf alvast aanmelden bij schuldhulp. 3 jaar wsnp en hij is er vanaf.
Dat kan ook nog. Ik zou eerst een advocaat raadplegen en dit niet op zijn beloop laten in de hoop dat het vanzelf weggaat.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:18 schreef noodgang het volgende:
[..]
Als de rechter erin meegaat dat het ter goeder trouw is/niet verwijtbaar is. Als de rechter vindt dat deze schadevergoeding niet saneerbaar is kan het nog wel eens tegen gaan vallen.
Kan je benoemen waar ik fout zit?quote:Op woensdag 15 mei 2019 09:08 schreef investeerdertje het volgende:
Je komt vaker met dit soort kreten. Misschien is het handig om gewoon geen inhoudelijke statements te geven op de momenten dat je zelf al niet weet hoe het zit.
Als je een auto in de fik steekt en het huis brandt erbij af is dat ook zo.quote:Op woensdag 15 mei 2019 09:53 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat die pubers het gevolg nooit gewild hebben.
Daar zit wel een eind aan. Maar dat zal hier niet spelen. Dit is echt nog wel 'dichtbij' genoeg.quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:11 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Als je een auto in de fik steekt en het huis brandt erbij af is dat ook zo.
Maar goed ik ben niet juridisch onderlegd, zo weet ik ook niet of de intentie bepalend is voor de verantwoordelijkheid van de gevolgschade.
Moet ik dat nog doen?quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:52 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Kan je benoemen waar ik fout zit?
Als we op FOK! gaan roepen dat iedereen het fout heeft, bevordert dat de discussie niet echt.
Ik ben benieuwd naar je reactie.
Het gebeurd je alleen vaker met een disclaimer er onder dat ik denk: Joh, zoek het dan gewoon uit voor je iets neerplempt.quote:Op woensdag 15 mei 2019 00:27 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nee. De fameuze Tekst &Commentaar zegt er dit over :"Een rechtsvordering tot vergoeding van schade of tot betaling van een bedongen boete verjaart door verloop van vijf jaren na de aanvang van de dag, volgende op die waarop de benadeelde zowel met de schade of de opeisbaarheid van de boete als met de daarvoor aansprakelijke persoon bekend is geworden"
Het gaat om het moment dat je door hebt of moet hebben dat je geld van iemand kunt halen.
Blijkbaar was het zo onduidelijk dat er een toevoeging bij Tekst&Commentaar geplaatst moest worden.quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:18 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Moet ik dat nog doen?
[..]
Het gebeurd je alleen vaker met een disclaimer er onder dat ik denk: Joh, zoek het dan gewoon uit voor je iets neerplempt.
Waarschijnlijk ben jij de enige.quote:Op woensdag 15 mei 2019 01:14 schreef Ixnay het volgende:
Banken zijn zo ongeveer de drijvende kracht geweest achter de ontwikkeling van de samenleving.quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:39 schreef Fer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk ben jij de enige.
Banken en verzekeraars zijn vervelend
Wat een wonderschone wereld zouden we hebben als er geen centrale plek meer was voor ondernemers om geld op te halen en als iedereen zijn eigen risico's volledig moest dragenquote:
Dat de gevolgen wellicht te overzien waren maakt m.i. niet dat het opzet is.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:12 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Nee hoor,hij was 17 jaar. Op die leeftijd kun je over het algemeen wel de gevolgen van je acties overzien.
Misschien kan ts zichzelf alvast aanmelden bij schuldhulp. 3 jaar wsnp en hij is er vanaf.
Als de rechter dat dacht had ts geen straf gekregen lijkt mij. Gezien het feit zowel detentie als taakstraf heeft gekregen zien ze het niet als een oepsie.quote:Op woensdag 15 mei 2019 11:18 schreef noodgang het volgende:
[..]
Als de rechter erin meegaat dat het ter goeder trouw is/niet verwijtbaar is. Als de rechter vindt dat deze schadevergoeding niet saneerbaar is kan het nog wel eens tegen gaan vallen.
Waarom dan jeugddetentie en het hoogste aantal strafuren? Kennelijk dacht de rechtbank ook niet dat het een ongeluk was.quote:Op woensdag 15 mei 2019 13:16 schreef baskick het volgende:
[..]
Dat de gevolgen wellicht te overzien waren maakt m.i. niet dat het opzet is.
Hoe is de schadeclaim tot stand gekomen, is er gevoegd in de strafrechtelijke procedure zonder incasso door het CJIB?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 21:55 schreef dimitri33 het volgende:
Toen ik 17 was (nu bijna 29) was ik een ei en heb ik half-per-ongeluk een gebouw tot de grond aan afgebrand. Voor de geďnteresseerde: had een flesje deo laten ontploffen in een hutje. Hutje brand dus af (ook al stom) en wat staat er aan de andere kant van de muur? Een textielfabriek... dat fikt wel! Maar gelukkig niemand gewond o.i.d. (dat was ff schrikken), dus het draait puur om schade. Braaf een paar weken in de jeugdgevangenis gezeten, en 240 uur taakstraf zonder issues afgerond.
De verzekeraar van de eigenaar van dat pand heeft alles vergoed, maar probeerde dat later natuurlijk bij mij terug te halen. Veel brieven naar me gestuurd, maar ze hebben er nooit een rechtszaak van gemaakt. Laatste dat ik er van hoorde was 27 Juni 2011 (leeftijd 21 inmiddels):
https://i.imgur.com/RCPIimE.jpg
Toen navraag gedaan bij mijn advocaat:
Hoi *knip*,
Volgens mij waren het inderdaad twee claims, twee bedrijven hadden schade door de brand; De brief van *knip (incassobureau)* is bedoeld om de verjaring van de vordering tot schadevergoeding te stuiten (maar het is de vraag of ze daarvoor de juiste formulering hebben gebruikt); de vordering verjaart na vijf jaar (maar de vordering op de aansprakelijkheidsverzekeraar van de "dader" verjaart al na drie jaar, vandaar de brief).
Gewoon niet rechtstreeks reageren, wel brief doorsturen naar eigen verzekering. Het beleid van verzekeraars is zo dat ze eigenlijk bij minderjarigen geen regres nemen (dat wil zeggen dat de verzekeraar wel zijn verzekerde schadeloos stelt maar de vordering niet overneemt en doorzet tegen de "dader".) Dus eigenlijk verwacht ik niet dat ze doorgaan (maar dat is afwachten). In de tussentijd kan je natuurlijk gewoon geld verdienen; voor een beslag moeten ze eigenlijk eerst een executoriale titel hebben (een vonnis dat onherroepelijk is). De kans dat ze conservatoir beslag leggen (dus zonder titel maar in afwachting ervan..) lijkt me klein. Dus ik zou me niet teveel zorgen maken..
Succes,
*knip*
Die uitleg snapte ik half (ok kwart) maar ik ben doorgegaan met mijn 'leven.' Was werkloos, geen school, veel therapie. Uiteindelijk in 2014 begonnen met werken/verdienen maar natuurlijk nooit op eigen houtje contact opgenomen met dat incassobureau. Nu ligt afgelopen vrijdag (mei 2019) dit op de mat:
https://i.imgur.com/qfCRDE1.jpg
Dus ja, mijn vraag: am I screwed? I dacht dat dit na bijna 8 jaar geen bericht toch wel voorbij zou zijn. Of misschien heb ik nog berichten van ze gemist in de tussentijd, who knows....
Immers brandstichting is een opzetdelict (mogelijkheidsbewustzijn is geen ongelukje meer).quote:Op woensdag 15 mei 2019 14:04 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Waarom dan jeugddetentie en het hoogste aantal strafuren? Kennelijk dacht de rechtbank ook niet dat het een ongeluk was.
Nee dat is de samenleving.quote:Op woensdag 15 mei 2019 12:49 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Banken zijn zo ongeveer de drijvende kracht geweest achter de ontwikkeling van de samenleving.
In dit geval bedoel ik de insolventierechter die de WSNP zou moeten uitsprekenquote:Op woensdag 15 mei 2019 13:54 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Als de rechter dat dacht had ts geen straf gekregen lijkt mij. Gezien het feit zowel detentie als taakstraf heeft gekregen zien ze het niet als een oepsie.
De verzekeraar heeft de fabriek schadeloos gesteld en staat volgens mij in hun recht om de schade op de schuldige te verhalen. (hoe en hoeveel ze kunnen verhalen is wellicht wel iets waar nog naar gekeken kan/ moet worden. Daar zou ik dan ook echt een advocaat voor om advies vragen)
Ahhh, oepsie, niet goed gelezenquote:Op woensdag 15 mei 2019 14:40 schreef noodgang het volgende:
[..]
In dit geval bedoel ik de insolventierechter die de WSNP zou moeten uitspreken
Dan denk ik dat je de foto's van de brieven die TS heeft geplaatst niet goed hebt gelezen.quote:Op woensdag 15 mei 2019 17:02 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Toch altijd wel grappig, tig brieven laatste kans dit, laatste kans dat. 8 jaar verder, nog geen cent betaald.
Als je (persoonlijk) failliet wordt verklaard verdwijnt de schuld niet zomaar hoor. (en dit is na 5 jaar ook niet zomaar verjaard)quote:Op donderdag 23 mei 2019 18:34 schreef vigen98 het volgende:
Het is volgens mij verjaard na 5 jaar. Maar mocht het toch zijn dat het niet verjaard is gewoon failliet gaan want ze gaan toch niet echt verwachten dat jij 50k +1.5 miljoen euro kunt gaan dokken?Anders gewoon naar het buitenland gaan.
Niet altijd dusquote:Op donderdag 23 mei 2019 18:34 schreef vigen98 het volgende:
Het is volgens mij verjaard na 5 jaar. Maar mocht het toch zijn dat het niet verjaard is gewoon failliet gaan want ze gaan toch niet echt verwachten dat jij 50k +1.5 miljoen euro kunt gaan dokken?Anders gewoon naar het buitenland gaan.
Verwacht dat de wsnp wordt bedoeldquote:Op donderdag 23 mei 2019 19:00 schreef noodgang het volgende:
[..]
Als je (persoonlijk) failliet wordt verklaard verdwijnt de schuld niet zomaar hoor. (en dit is na 5 jaar ook niet zomaar verjaard)
Nee wsnp aanvraag wordt door de gemeente aangevraagd. Wel zal een rechter toetsen of het minnelijke traject goed is verlopen voordat bij wsnp toekent.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 00:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Moeten daarvoor schuldeisers niet akkoord gaan?
Ja, dat 'moet'. Maar gaan ze niet vrijwillig akkoord, is er nog een dwangakkoord.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 00:23 schreef Peter het volgende:
[..]
Moeten daarvoor schuldeisers niet akkoord gaan?
In de minne. Daarna wettelijk.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 08:13 schreef Messina het volgende:
[..]
Ja, dat 'moet'. Maar gaan ze niet vrijwillig akkoord, is er nog een dwangakkoord.
Van een kale kip kan je niet plukken....quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:26 schreef Tieten het volgende:
Ik hoop dat het niet verjaard is, laat het maar een voorbeeld zijn.
Zodat al die andere bengels ook lekker mogen lappen voor dit soort onzinnige zaken.
Dan kunnen de verzekerings premie's ook weer eens omlaag ipv omhoog ivm stijgende kosten.
Jawel, de wsnp kan dat wel. En ts is geen kale kiep met een koophuis.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:10 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Van een kale kip kan je niet plukken....
En waarschijnlijk een hypotheek. Wat kunnen ze dan ophalen? Niet genoeg voor zelfs maar 1% van die 5 miljoen. En al halen ze de 1%, denk je echt dat een volgend puberjongetje denkt: "oei, dimitri kreeg na zoveel jaar een verzekeraar op z'n dak, laat ik dit maar niet doen"?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 10:12 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Jawel, de wsnp kan dat wel. En ts is geen kale kiep met een koophuis.
Het is ook niet bedoeld om zoveel mogelijk op te halen maar om mensen te straffen. Zodat ze beter nadenken over hun daden.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 11:58 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
En waarschijnlijk een hypotheek. Wat kunnen ze dan ophalen? Niet genoeg voor zelfs maar 1% van die 5 miljoen. En al halen ze de 1%, denk je echt dat een volgend puberjongetje denkt: "oei, dimitri kreeg na zoveel jaar een verzekeraar op z'n dak, laat ik dit maar niet doen"?
Het is niet bedoeld om te straffen, daar heeft de rechter een straf voor opgelegd. Dit is bedoeld om gedupeerden schadeloos te stellen. Ja de verzekeringsmaatschappij is een gedupeerde.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 13:10 schreef Cryptocoryne het volgende:
Het is ook niet bedoeld om zoveel mogelijk op te halen maar om mensen te straffen. Zodat ze beter nadenken over hun daden.
Jij hebt nooit iets gedaan wat dom is toen je jong was? Dit is gewoon heel ongelukkig afgelopen en geen brandstichting ofzo.quote:Op woensdag 15 mei 2019 01:14 schreef Ixnay het volgende:
omdat hij strafrechtelijk veroordeeld is voor, juist, brandstichting en je dan houten kaak krijgt. Want het is wel brandstichting. Hij had er alleen geen oogmerk toe, slechts de opzet.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 13:43 schreef marzman het volgende:
[..]
Jij hebt nooit iets gedaan wat dom is toen je jong was? Dit is gewoon heel ongelukkig afgelopen en geen brandstichting ofzo.
Maar TS zal toch zelf (of zijn ouders) ook een verzekering hebben gehad? Waarom is die geen partij?
De gedupeerden krijgen misschien een paar euro. De enige die erbij vaart is de wsnp bewindvoerder.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 13:22 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Het is niet bedoeld om te straffen, daar heeft de rechter een straf voor opgelegd. Dit is bedoeld om gedupeerden schadeloos te stellen. Ja de verzekeringsmaatschappij is een gedupeerde.
en toch is de schadevergoeding niet bedoeld als een straf. Dat was waar ik op reageerde.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:02 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
De gedupeerden krijgen misschien een paar euro. De enige die erbij vaart is de wsnp bewindvoerder.
Oh ik dacht dat we het over de wsnp hadden, dat vind ik wel een soort straf.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 15:20 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
en toch is de schadevergoeding niet bedoeld als een straf. Dat was waar ik op reageerde.
Toen ik jong was heb ik dingen gedaan die slecht hadden kunnen aflopen. (indien echt heel veel pech en een heel ongunstig scenario) Maar andermans bebouwing in brand steken, dat nooit.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 13:43 schreef marzman het volgende:
[..]
Jij hebt nooit iets gedaan wat dom is toen je jong was? Dit is gewoon heel ongelukkig afgelopen en geen brandstichting ofzo.
Maar TS zal toch zelf (of zijn ouders) ook een verzekering hebben gehad? Waarom is die geen partij?
Daar is het strafrecht voor. Een verzekeraar die via civielrecht regres pleegt doet dat niet om te straffen.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 13:10 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Het is ook niet bedoeld om zoveel mogelijk op te halen maar om mensen te straffen. Zodat ze beter nadenken over hun daden.
Jij bent deurwaarder? Vertel eens meer, hoe kan een dossier openhouden 53k kosten?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 20:08 schreef Elpis het volgende:
[..]
Daar is het strafrecht voor. Een verzekeraar die via civielrecht regres pleegt doet dat niet om te straffen.
Edit: ow ik zie nu pas de reacties erna.
Bij ons zou zo'n dossier allang gesloten zijn met die bedragen. Zo'n dossier openhouden zou veel meer kosten dan dat er verhaald zou kunnen worden.
Nee ik heb bij een verzekeraar gewerkt.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 20:30 schreef mspoez het volgende:
[..]
Jij bent deurwaarder? Vertel eens meer, hoe kan een dossier openhouden 53k kosten?
Oprechte interesse trouwens.
Goed praten dat je op je 17de nog zoiets doms doet.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 23:10 schreef Vollenhoven het volgende:
Volgens mij is het gewoon een consumentenschuld @:Renesite
Btw iedereen die hier TS veroordeeld.hij was minderjarig en ik denk dat een eventuele rechter zo ook over denkt. Zeker als het verjaard is.
Ik zou gewoon wachten tot een eventuele rechtszaak TS.
Incassobureau's dreigen vaak, maar als ze niet zeker weten dat ze de zaak kunnen winnen, gaan ze geen geld erin steken.
Tenslotte konden ze je ook 10 jaar geleden voor het gerecht slepen.
Kan best zo zijn dat een incassobureau de schuld heeft opgekocht van de verzekering, gebeurt vaker.
TS is 29, dus zeg dat hij nog 40 jaar kan werken. Dan mag hij dus in theorie iedere maand 3200 euro overmaken, voor de rest van zijn werkende leven. Omdat hij toen hij minderjarig was met een deo bus liep te kutten. Welk voorbeeld verwacht je daar mee te stellen?quote:Op vrijdag 24 mei 2019 09:26 schreef Tieten het volgende:
Ik hoop dat het niet verjaard is, laat het maar een voorbeeld zijn.
Dus als je als minderjarige wat flikt is niet zo'n probleem? Natuurlijk wel, hij was 17 jaar, tegen die tijd kun je wel de gevolgen van je daden overzien.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 08:57 schreef Lola69 het volgende:
[..]
TS is 29, dus zeg dat hij nog 40 jaar kan werken. Dan mag hij dus in theorie iedere maand 3200 euro overmaken, voor de rest van zijn werkende leven. Omdat hij toen hij minderjarig was met een deo bus liep te kutten. Welk voorbeeld verwacht je daar mee te stellen?
Volkert knalt een politicus door zijn kop, zit 12 jaar op de blaren en kan verder met zijn leven. Maar iemand die wat jeugdige onbezonnenheid vertoont moet levenslang bloeden volgens jou?
Ik zeg toch niet dat het geen probleem is? Maar hij heeft in de (jeugd) gevangenis gezeten en de maximale werkstraf van 240 uur uitgevoerd. Om die werkstraf nu de facto te verlengen tot aan zijn dood is volledig buiten proportie voor de "daad".quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:34 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Dus als je als minderjarige wat flikt is niet zo'n probleem? Natuurlijk wel, hij was 17 jaar, tegen die tijd kun je wel de gevolgen van je daden overzien.
Ja helaas, de rekening zal toch door iemand betaald moeten worden. Een volwassene die in de bajes komt boet daar ook nog lang voor. Ook financieel gezien. Ik zie niet in waarom dat voor ts anders zou moeten zijn.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:50 schreef Lola69 het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat het geen probleem is? Maar hij heeft in de (jeugd) gevangenis gezeten en de maximale werkstraf van 240 uur uitgevoerd. Om die werkstraf nu de facto te verlengen tot aan zijn dood is volledig buiten proportie voor de "daad".
Volgens mij is dat punt al bereikt.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:34 schreef Messina het volgende:
Iedereen heeft een mooie offtopic mening, maar gaan jullie TS ook in de goede richting wijzen? Of is het weer afzeiken tot TS niet meer terug wil komen en ik nooit de afloop zal weten?
We moeten minderjarigen in dit land gewoon keihard straffen in dit land, het liefst met de doodstraf.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 08:33 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Goed praten dat je op je 17de nog zoiets doms doet.
Ik hoop ook dat die moet betalen, als is het maar 100,- per maand. Een hoop mensen hebben ook schade opgelopen door de actie van TS.
Gast, het was een minderjarige...quote:Op vrijdag 24 mei 2019 13:10 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Nee daarvoor is het ook een "minderjarige"quote:Op zaterdag 25 mei 2019 11:34 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Dus als je als minderjarige wat flikt is niet zo'n probleem? Natuurlijk wel, hij was 17 jaar, tegen die tijd kun je wel de gevolgen van je daden overzien.
En die is betaalt, door de verzekering.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:16 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ja helaas, de rekening zal toch door iemand betaald moeten worden. Een volwassene die in de bajes komt boet daar ook nog lang voor. Ook financieel gezien. Ik zie niet in waarom dat voor ts anders zou moeten zijn.
En wie betaalt de verzekering?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 15:14 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
En die is betaalt, door de verzekering.
Verder was het een ongeluk en heeft TS zijn straf ondergaan.
Lees mijn laatste post.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 15:50 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Alle verzekerden bij die maatschappij draaien hiervoor op.
Ts kon prima integreren in de maatschappij gezien hij zelfs een woning kon kopen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 15:51 schreef Vollenhoven het volgende:
En ja verzekeringen maken genoeg winst op verzekerden. Dan mogen ze ook hun taak doen waarvoor je verzekerd bent.
Uiteindelijk kan TS het niet betalen en wie draait er hiervoor op? De maatschappij want TS kan niet integreren in de maatschappij en gaat de uitkering in.
Bijna de helft van onze begroting (sociale en zorgzaken) gaat naar dit soort zaken, durf ik te zeggen.
Dat kunnen de verzekeraars met hun miljardenwinsten prima opvangen.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:00 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Ts kon prima integreren in de maatschappij gezien hij zelfs een woning kon kopen.
En als iedereen zo als jou zou denken zijn de premies binnenkort voor de gewone man niet meer op te brengen.
Als verzekerde draai ik ook op voor de behandeling van mensen die zelfs met alle waarschuwingen toch 40 jaar gerookt hebben en nu longkanker hebben. Zo werkt een verzekering nou eenmaal.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 15:50 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Alle verzekerden bij die maatschappij draaien hiervoor op.
Staat dat in het contract?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 19:29 schreef probeer het volgende:
[..]
Nee, de verzekerden. Allemaal. Want collectiviteit.
Ja, dat klopt.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 19:36 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Staat dat in het contract?
Volgens mij zijn de meeste contracten/polissen nog steeds tussen verzekeraar en verzekerde.
Nee, dat is de schuld van degene die zijn schuld niet betaalt.quote:Dat een verzekeraar geld misloopt op een verzekerde is hun eigen schuld. Daar hebben andere partijen niks mee te maken.
Risico van het vak en niet mijn probleem.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 19:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja, dat klopt.
Maar de verzekeraar zorgt er wel voor dat hij onder de streep geld blijft verdienen. Als er te veel polissen zijn waar verlies op gemaakt wordt, dan worden de premies verhoogd en betaalt iedereen daar dus voor. Die worden sowieso al zodanig vastgesteld dat dit soort niet-inbare schulden door de verzekeraar te dragen zijn zonder dat ze verlies maken.
Nogmaals, zoek eens op wat collectiviteit betekent.
[..]
Nee, dat is de schuld van degene die zijn schuld niet betaalt.
Links of rechtsom betaalt de samenleving voor dit soort dingen.
Raar, die kortzichtigheid dat 'de last van een schuld ophoudt bij de verzekeraar'. Terwijl je aan de andere kant wel goed lijkt te begrijpen dat wanneer TS niet genoeg meer kan verdienen, de maatschappij daarvoor lapt.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 20:04 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Risico van het vak en niet mijn probleem.
Klopt. Maar de premies bij A, staan volledig los van de premies bij B. Bedrijven houden in het bepalen van hun prijzen rekening met wat de concurrent doet.quote:Al verhogen ze de polis met 1000%, als er mensen zijn die het betalen is het hun goed recht.
En daarnaast is er zoiets als marktwerking, als de polis bij partij A stijgt, kan je altijd nog naar partij B gaan.
Dat doet het indirect ook. Winkeliers calculeren diefstal in hun marge.quote:Dat is alsof je zegt dat de prijs van een energie drankje omhoog gaat omdat ik er een steel.
Je zegt het precies goed, schuld. Een schuld kan nooit een collectief en de last zijn van meerdere, zeker als je er niet voor getekend hebt.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 20:10 schreef probeer het volgende:
[..]
Raar, die kortzichtigheid dat 'de last van een schuld ophoudt bij de verzekeraar'. Terwijl je aan de andere kant wel goed lijkt te begrijpen dat wanneer TS niet genoeg meer kan verdienen, de maatschappij daarvoor lapt.
[..]
Klopt. Maar de premies bij A, staan volledig los van de premies bij B. Bedrijven houden in het bepalen van hun prijzen rekening met wat de concurrent doet.
[..]
Dat doet het indirect ook. Winkeliers calculeren diefstal in hun marge.
Volgens jouw logica waren het de winkeliers die er flink op achteruit gingen toen de btw omhoog ging. Maar dat berekenen ze dus gewoon door aan de klant.
Net zoals verzekeraars dat doen, wanneer ze kampen met (te veel) oninbare schulden.
Is tegenwoordig zelfs elk jaar rond november nogal een dingetje. Dat zorgverzekeraars hun premies verhogen omdat ze verwachten hogere kosten te hebben.
Duidelijk dat jij het niet helemaal snapt.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 20:37 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Je zegt het precies goed, schuld. Een schuld kan nooit een collectief en de last zijn van meerdere, zeker als je er niet voor getekend hebt.
Verder moeten we stoppen met alle struisvogelpolitiek, hoeveel mensen zitter er niet in de schulden, 1 op de 3 was het toch? En alle verzekeraars maken een miljardenwinst.
Ik durf te beweren dat de helft van onze begroting naar schulden gaat.
Verder zeg je dus dat alle verzekeraars met elkaar eroverheen stemmen wat de prijzen worden? Lekker makkelijk dan.
We moeten stoppen met mensen zoals TS de schulden in te stoppen en te belonen met een uitkering, zodat iemand anders winst erop kan maken. Uiteindelijk betalen we als maatschappij ervoor.
Goed argument wanneer je het niet eens met iemand bent, die gebruik ik ook somsquote:Op zaterdag 25 mei 2019 20:58 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Duidelijk dat jij het niet helemaal snapt.
Ik ben ook wel benieuwd wat de stand van zaken bij TS is. Staan op zich nuttige dingen in het topic. Maar aangezien er al een tijd geen reactie van ts komt vrees ik er wel voorquote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:34 schreef Messina het volgende:
Iedereen heeft een mooie offtopic mening, maar gaan jullie TS ook in de goede richting wijzen? Of is het weer afzeiken tot TS niet meer terug wil komen en ik nooit de afloop zal weten?
Godzijdank niet iedereen op fok is knettergestoordquote:Op woensdag 15 mei 2019 01:14 schreef Ixnay het volgende:
Je pf verraadt wel veel over jezelf.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 22:14 schreef Grems het volgende:
[..]
Godzijdank niet iedereen op fok is knettergestoord
Welke miljardenwinsten?quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:08 schreef Vollenhoven het volgende:
[..]
Dat kunnen de verzekeraars met hun miljardenwinsten prima opvangen.
En anders kunnen ze nog gaan beleggen met hun fondsen.
Kwaliteit van dit subforum rent achteruit.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 20:58 schreef Cryptocoryne het volgende:
[..]
Duidelijk dat jij het niet helemaal snapt.
Ik snap eerlijk gezegd sowieso niet wat hij nou probeert te zeggen, mijn inziens gaan de premies door dit soort gevallen steeds omhoog. Het is niet alsof de verzekeringsmaatschappij dit even uit eigen zak betaald heeft. En dan vind ik het niet meer dan normaal dat ze dit bedrag terug proberen te halen bij degene die de schade heeft veroorzaakt.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:39 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Kwaliteit van dit subforum rent achteruit.
Overigens, we hoeven niet op TS te wachten. Zelfs inhoudelijke vragen beantwoord hij niet.
Kwestie van opruimen door de mods als je een topic start en je komt er een week niet om de inhoudelijke vragen te beantwoorden kan het wat mij betreft wel weg. Scheelt een hele hoop gespeculeer.quote:Op zondag 26 mei 2019 11:39 schreef investeerdertje het volgende:
[..]
Kwaliteit van dit subforum rent achteruit.
Overigens, we hoeven niet op TS te wachten. Zelfs inhoudelijke vragen beantwoord hij niet.
Ja.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 08:57 schreef Lola69 het volgende:
[..]
TS is 29, dus zeg dat hij nog 40 jaar kan werken. Dan mag hij dus in theorie iedere maand 3200 euro overmaken, voor de rest van zijn werkende leven. Omdat hij toen hij minderjarig was met een deo bus liep te kutten. Welk voorbeeld verwacht je daar mee te stellen?
Volkert knalt een politicus door zijn kop, zit 12 jaar op de blaren en kan verder met zijn leven. Maar iemand die wat jeugdige onbezonnenheid vertoont moet levenslang bloeden volgens jou?
Een vordering tot betaling van schade of een bedongen boete. De termijn van 5 jaar vangt aan met de dag nadat zowel de schade als de dader bekend is, met een maximumtermijn van 20 jaar na de schadegebeurtenis. Bij schade als gevolg van bepaalde misdrijven gelden langere termijnen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |