abonnement Unibet Coolblue
pi_186831735
0s.gif




Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George R.R. Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden. Inmiddels zijn we aan het genieten van het 6e seizoen.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich in eerste instantie op twee families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.







De serie zelf: Game of Thrones (TV Series 2011– ) - IMDb
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): David Benioff - IMDb
George RR Martin zelf is ook betrokken: George R.R. Martin - IMDb

SPOILER: Wallpapers door Splodgenessabounds
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Handige links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden.
pi_186831761
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:32 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Is nooit anders geweest, totdat die scorpions in beeld kwamen. En die had de draak vernietigd. Dan is het toch klaar? Snap het geneuzel niet.
Dat is wel een beetje het probleem ook. Eerst zijn die scorpions supereffectief en schieten ze in een klap een draak uit de lucht waarna ze van grote afstand een hele vloot kapotmaken, maar de volgende aflevering maakt een draak dan weer álle scorpions die ze hebben geïnstalleerd lachend kapot en vergeten ze ook even dat ze met die dingen misschien alvast wel even op dat leger dat buiten de poort staat kunnen schieten.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186831824
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:40 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is wel een beetje het probleem ook. Eerst zijn die scorpions supereffectief en schieten ze in een klap een draak uit de lucht waarna ze van grote afstand een hele vloot kapotmaken, maar de volgende aflevering maakt een draak dan weer álle scorpions die ze hebben geïnstalleerd lachend kapot en vergeten ze ook even dat ze met die dingen misschien alvast wel even op dat leger dat buiten de poort staat kunnen schieten.
De NK en Euron hebben alleen draken kunnen doden die niet bereden werden. Bronn heeft Drogon wel kunnen raken, maar niet fataal omdat Dany kon uitwijken. En was het niet zo dat die scorpions niet zo laag konden schieten, zodat Dany ervoor gekozen heeft om laag over het water te vliegen?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 15:43:52 #4
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186831842
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:37 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ah, jij als zijn huisgenoot weet dat natuurlijk allemaal precies.
Je hoeft alleen maar zijn blog te lezen, Hans.
Oh.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 15:45:22 #5
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_186831876
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:36 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Tja, vorige keren waren die scorpions niet echt verwacht, nu wel, dus kon daar rekening mee gehouden worden. Vind het gewoon allemaal een beetje nitpicky.
Hoe hield ze daar rekening mee dan? Het aanvalsplan was precies hetzelfde.
Alleen nu heel mysterieus weigerden alle scorpions dienst, schoten ze alles mis en waren de mensen die de scorpions bedienen opeens blind en doof.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 15:47:04 #6
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186831910
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:33 schreef Sun-dried_Potato het volgende:

[..]

ik denk dat het enige wat ik nog meer haat dan hoe slecht GoT geworden is, de mensen zijn die het krampachtig blijven verdedigen, +hoe totaal blind ze zijn voor de minpunten
Vervelend he dat de meeste mensen gewoon hebben genoten van iets waar jij al kwijlend voor je tv stampvoetend zit te kijken _O-
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_186831918
Waarschijnlijk al 10 topics gemist over aflevering 5 maar ik vond het een prima aflevering!

Het is nu dus echt de mad queen geworden.....ik gok dat Arya er vermoord en Jon op de troon komt...

Dat die scorpions nu misten is toch niet zo raar. Die dingen zijn natuurlijk totaal niet effectief vorige keer meer een lucky shot.
pi_186831926
Ik vind al die 'mensen die klagen zijn gewoon stom!!'-reacties nog steeds vrij infantiel.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186831942
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:47 schreef C.V.S het volgende:
Waarschijnlijk al 10 topics gemist over aflevering 5 maar ik vond het een prima aflevering!

Het is nu dus echt de mad queen geworden.....ik gok dat Arya er vermoord en Jon op de troon komt...

Dat die scorpions nu misten is toch niet zo raar. Die dingen zijn natuurlijk totaal niet effectief vorige keer meer een lucky shot.
Een paar lucky shots, dan. Achter elkaar. In één keer raak. Zonder tussendoor te missen. Precies door de nek.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 15:51:16 #10
477513 Sun-dried_Potato
zongedroogkloot
pi_186832007
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:47 schreef MMaRsu het volgende:

[..]

Vervelend he dat de meeste mensen gewoon hebben genoten van iets waar jij al kwijlend voor je tv stampvoetend zit te kijken _O-
als er iemand kwijlend zit te kijken zijn jullie het. als je zo dom bent dat je niet ziet waar het allemaal aan schort dan moet je haast wel zwakbegaafd zijn.
pi_186832014
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:48 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Een paar lucky shots, dan. Achter elkaar. In één keer raak. Zonder tussendoor te missen. Precies door de nek.
Nou als je hem één keer raakt beweegt die minder hé die draak dus dan kan je hem makkelijker raken.

Plus niet bereden en onverwacht :)
pi_186832105
Mijn verwachtingen waren laag, ik heb gewoon van de aflevering genoten.

Ik hoop dat Jon Dany ongenadig afmaakt.
Jon komt dan op de troon, maar met wie moet hij dan voor nageslacht zorgen? Alleen Brienne is nog over...

Arya is misschien dermate getraumatiseerd dat ze er toch maar voor kiest veilig bij Gendry te gaan wonen. Nadat ze Drogon heeft vermoord en zijn face heeft meegenomen, kan immers van pas komen.

Tyrion kan dan naar Sansa

Bronn krijgt Highgarden

Davos mag op Dragonstone wonen

De Unsullied en Dothraki verdwijnen met de staart tussen de benen weer across the Narrow Sea.

Ik acht het allemaal mogelijk.
pi_186832112
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:51 schreef C.V.S het volgende:

[..]

Nou als je hem één keer raakt beweegt die minder hé die draak dus dan kan je hem makkelijker raken.

Plus niet bereden en onverwacht :)
Dat onverwachte twijfel ik ook nog aan, meestal kan je vanuit de lucht wel zien dat er stiekem een vloot ligt, maar soit.

Ik vond het gewoon niet zo sterk geschreven dat die apparaten eerst met de eerste twee pijlen een draak omleggen en vervolgens met de honderd pijlen daarna niks raken. Daar had je een iets logischer verhaal van kunnen maken.

Maar goed, dat is allemaal bijzaak, er zijn wel meer dingen mis met de laatste paar afleveringen, als dit alles was had ik het ook nog wel weg kunnen wuiven.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186832127
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:55 schreef Rianne84 het volgende:
Arya is misschien dermate getraumatiseerd dat ze er toch maar voor kiest veilig bij Gendry te gaan wonen. Nadat ze Drogon heeft vermoord en zijn face heeft meegenomen, kan immers van pas komen.
Wat.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186832156
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:56 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wat.
Wat, bij d&d kan alles :7
pi_186832206
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:55 schreef Rianne84 het volgende:
Nadat ze Drogon heeft vermoord en zijn face heeft meegenomen, kan immers van pas komen.
:')
pi_186832209
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:57 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Wat, bij d&d kan alles :7
Als Arya nu ook nog een draak neersteekt ga ik toch stellen dat het wat ongeloofwaardig wordt. Zeker als ze zich daarna vermomt als draak.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_186832223
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Als Arya nu ook nog een draak neersteekt ga ik toch stellen dat het wat ongeloofwaardig wordt. Zeker als ze zich daarna vermomt als draak.
Oké, de vermomming gaat wat ver, maar iemand moet die draak uitschakelen
  dinsdag 14 mei 2019 @ 16:02:19 #19
289385 Schroevendraaier
Er zit een schroefje los
pi_186832237
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:00 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Oké, de vermomming gaat wat ver, maar iemand moet die draak uitschakelen
Hot Pie geeft Drogon een giftige taart :Y
  dinsdag 14 mei 2019 @ 16:03:07 #20
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_186832253
Gaan we trouwens nog iets zien van Arya met haar many faces, of spoelt die verhaallijn ook door het putje?
  dinsdag 14 mei 2019 @ 16:03:58 #21
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_186832264
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:51 schreef Sun-dried_Potato het volgende:

[..]

als er iemand kwijlend zit te kijken zijn jullie het. als je zo dom bent dat je niet ziet waar het allemaal aan schort dan moet je haast wel zwakbegaafd zijn.
ZIEDEND
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_186832275
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:03 schreef BasEnAad het volgende:
Gaan we trouwens nog iets zien van Arya met haar many faces, of spoelt die verhaallijn ook door het putje?
Ik denk het wel...
  dinsdag 14 mei 2019 @ 16:07:54 #23
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186832340
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:51 schreef Sun-dried_Potato het volgende:

[..]

als er iemand kwijlend zit te kijken zijn jullie het. als je zo dom bent dat je niet ziet waar het allemaal aan schort dan moet je haast wel zwakbegaafd zijn.
Kijk em schuimbekken dan
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 14 mei 2019 @ 16:08:29 #24
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_186832351
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 15:47 schreef Ludachrist het volgende:
Ik vind al die 'mensen die klagen zijn gewoon stom!!'-reacties nog steeds vrij infantiel.
Het gaat meer om het nitpicken

"draken kunnen geen stenen verbranden" dat soort bs
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  dinsdag 14 mei 2019 @ 16:09:10 #25
366554 JR-Style-93
Stukje Tatjana
pi_186832363
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2019 16:00 schreef Rianne84 het volgende:

[..]

Oké, de vermomming gaat wat ver, maar iemand moet die draak uitschakelen
Hoeft niet, Drogon kan zich altijd nog laten omscholen tot accountant.
Oh.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')