Gewoon, vragen beantwoorden. Verklaringen geven. Meediscussiėren. Niet echt iets anders dan anderen hier geloof ik.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:26 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Je bent voor dierenrechten, prima. En je bent er tegen om de wet te overtreden, ook prima.
Dan vraag ik me af wat je doel eigenlijk is in dit topic?
Het is een NWS topic over het voorval, waarin zij antwoord wil geven op wat vragen. Waarom moet dat een doel hebben?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:26 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Je bent voor dierenrechten, prima. En je bent er tegen om de wet te overtreden, ook prima.
Gooi als protest nog maar eens een extra lapje vlees in de pan.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:20 schreef Loekie1 het volgende:
De boeren krijsen nog harder dan hun varkens.
Vraag je dat ook aan mensen die vinden dat je gerust 140 op de snelweg mag rijden? Of mensen die af en toe een drugsje doen?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:26 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Je zweeft constant tussen twee stellingen in wat je vooral een hoop aandacht oplevert maar weinig productief is. Was gewoon nieuwsgierig naar je beweegredenen gezien je zo fanatiek meedoet aan dit topic.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:27 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Gewoon, vragen beantwoorden. Verklaringen geven. Meediscussiėren. Niet echt iets anders dan anderen hier geloof ik.
Dit nieuwsbericht trok gewoon mijn aandacht en heeft ook buiten Fok! mijn interesse.
Handiger is het in mijn optiek om voor en tegenstanders in het debat te hebben, en niet mensen die steeds om de hete brei heendraaien.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Vraag je dat ook aan mensen die vinden dat je gerust 140 op de snelweg mag rijden? Of mensen die af en toe een drugsje doen?
Zijn ook aardige wetsovertredingen.
Juist interessant om die mensen er bij te hebben, anders wordt het een heel groot "ja-inderdaad en zo is het maar net" topic.
Ik doe fanatiek mee omdat er ontzettend veel gevraagd werd. En dan vind ik het wel zo beleefd om te antwoorden.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:34 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
[..]
Je zweeft constant tussen twee stellingen in wat je vooral een hoop aandacht oplevert maar weinig productief is. Was gewoon nieuwsgierig naar je beweegredenen gezien je zo fanatiek meedoet aan dit topic.
Het gevaar van wat die gasten doen schuilt m meer in de publieke opinie. De dierenrechten worden nu op landelijk niveau behartigd door een politieke partij. Het staat nu in een redelijk goed daglicht allemaal.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:41 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik doe fanatiek mee omdat er ontzettend veel gevraagd werd. En dan vind ik het wel zo beleefd om te antwoorden.
Daarbij; ik draai er niet omheen. Ik heb heel duidelijk aangegeven, een paar posts hierboven ook nog, dat ik niet volledig pro-actie ben. Want ik heb er mijn bedenkingen bij. Misschien andere bedenkingen dan je hier het liefst zou zien, of minder sterk uitgesproken. Maar ik heb er oprecht geen zwart/wit oordeel over.
De drijfveren begrijp ik echter wel, en de standpunten m.b.t. de industrie deel ik voor de volle 100%.
Dat was ook zeker een van mijn bedenkingenquote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het gevaar van wat die gasten doen schuilt m meer in de publieke opinie. De dierenrechten worden nu op landelijk niveau behartigd door een politieke partij. Het staat nu in een redelijk goed daglicht allemaal.
Acties als deze kunnen in een paar dagen alles verzieken wat er in een paar jaar opgebouwd is.
Het is gewoon erg onbezonnen, maar vooral contra-productief.
Whataboutthism.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Mja, als je een dierenactivist bent mag je ook kijken wat schade is voor leefomgeving voor de dieren in landen in Zuid-Amerika waar ze hele hectares bos omkappen zodat wij lekker vegetarische hamburgers naar binnen kunnen schuiven.
Dan heb ik het nog niet over watervervuiling, bestrijdingsmiddelen of bodemuitputting.
Misschien kunnen we maar gewoon beter stoppen met eten
Dit.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het gevaar van wat die gasten doen schuilt m meer in de publieke opinie. De dierenrechten worden nu op landelijk niveau behartigd door een politieke partij. Het staat nu in een redelijk goed daglicht allemaal.
Acties als deze kunnen in een paar dagen alles verzieken wat er in een paar jaar opgebouwd is.
Wel fijn dat weer eens duidelijk is dat daar toch nog een hoop Volkertjes rondlopen, net als 20 jaar geleden, en dat de PvdD diervriendelijkheid wel salonfähig mag hebben gemaakt, maar er is nog een heel groot deel van die aanhang die met gemak over (fatsoens)grenzen heen gaat.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Goed punt.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Deze actie was illegaal, maar Volkert mag er echt buiten gelaten worden. Er is niemand doodgeschoten en dat was ook niet de insteek.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel fijn dat weer eens duidelijk is dat daar toch nog een hoop Volkertjes rondlopen, net als 20 jaar geleden, en dat de PvdD diervriendelijkheid wel salonfähig mag hebben gemaakt, maar er is nog een heel groot deel van die aanhang die met gemak over (fatsoens)grenzen heen gaat.
Heeft zich gedistantieerd.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Goed punt.
Is er eigenlijk al een reactie van de PvdD of zien de actievoerders zich gelieerd aan deze partij?
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Goed punt.
Is er eigenlijk al een reactie van de PvdD of zien de actievoerders zich gelieerd aan deze partij?
Goedpraterijtwitter:estherouwehand twitterde op vrijdag 25-01-2019 om 14:07:07Mag je je toegang verschaffen tot schuur van een ander? Nee, maar in rechtsstaat telt ook het maatschappelijk belang. Zo oordeelde Duitse rechter dat activisten, ondanks huisvredebreuk, ‘precies hebben gedaan wat nodig was’ via het ‘gematigdste middel’ https://t.co/GykFy5OCpt reageer retweet
Pas nadat ze zagen dat iedereen negatief is over deze actie.quote:
Argumenten die beginnen met "Nee, maar..." zijn meestal niet erg effectiefquote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:25 schreef trein2000 het volgende:
[..]Goedpraterijtwitter:estherouwehand twitterde op vrijdag 25-01-2019 om 14:07:07Mag je je toegang verschaffen tot schuur van een ander? Nee, maar in rechtsstaat telt ook het maatschappelijk belang. Zo oordeelde Duitse rechter dat activisten, ondanks huisvredebreuk, ‘precies hebben gedaan wat nodig was’ via het ‘gematigdste middel’ https://t.co/GykFy5OCpt reageer retweet
Edit: let eens op de datum trein
Nee, het was al eerder bekend dat de PvdD zich hier niet aan wilde binden. (Dat heb ik zelf gehoord van een parlementslid (of hoe heet dat...) , dus uit eerste (eigen) hand)quote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:26 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Pas nadat ze zagen dat iedereen negatief is over deze actie.
Oh, daar wens ik ze succes.... ik denk niet dat Barneveldse boeren 10 uur gaan wachten tot de politie wat doet.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Na gisteren staat vandaag Barneveld op het programma.
Is dit serieus? Hoe kom je aan die informatie?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:42 schreef ootjekatootje het volgende:
Na gisteren staat vandaag Barneveld op het programma.
Dat is niet correct. Ze namen geen standpunt in. Dat hebben ze pas heel laat gedaan.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:28 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Nee, het was al eerder bekend dat de PvdD zich hier niet aan wilde binden. (Dat heb ik zelf gehoord van een parlementslid (of hoe heet dat...) , dus uit eerste (eigen) hand)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |