Ik ken heel die profetie niet, en ik dacht t ook hoorquote:
Ik was ook ff in de veronderstelling geweest dat de volledige Dothraki horde in aflevering 3 in t donker geblust waren. Blijkbaar waren er nog meerquote:Op dinsdag 14 mei 2019 01:51 schreef Kyran het volgende:
Wat ik wel jammer vind is dat Dany blijkbaar een premium abo heeft op Dothraki en Unsullied refills ofzo ..... Blijven maar nieuwe spawnen.
De troon is symbolisch en the 7 kingdoms is groter dan alleen King's Landing hequote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:59 schreef Bananenpap het volgende:
Wat heeft iedereen het nog over die Throne? Dat kasteel en die stad zijn helemaal verwoest, er is niemand om over te heersen.
Het gemak waarmee Drogon dit keer de Iron Fleet in de hens stak, stond wel redelijk haaks op de vorige aflevering. Sure, draak 2 (ff de naam kwijt) werd verrast, maar daarna had Drogon per direct ook alles kunnen affikken alvastquote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:30 schreef opreis het volgende:
Het was wel belangrijk dat Dany 6 seizoenen lang legers ging verzamelen want die draken die zijn zo wispelturig als de pest. Het ene moment zijn ze onoverwinnelijk en kunnen alles vernietigen. Dan gaan ze weer heel gemakkelijk dood om vervolgens weer onoverwinnelijk te zijn.
Niemand legt haar om dat is het bitterzoete einde, Dany heeft gewonnen zoals we 7 seizoenen wilden maar uiteindelijk is ze de troon niet waardig en doorgedraaid.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 00:43 schreef TigerXtrm het volgende:
Ho-ly shit. Wat een aflevering inderdaad, mijn god. Echt gewoon pure vernietiging. Zowel prachtig om te zien als zwaar emotioneel geladen, precies het gene wat we in de vorige spectaculaire afleveringen dit seizoen erg miste. En iedereen is inmiddels wel dood. Enige vraag nu nog is wie uiteindelijk Dany omlegt, Jon, Arya of Tyrion.
Deze aflevering maakt voor mij in ieder geval zoveel goed dit seizoen. Heerlijk![]()
Kracht van de verrassing? Vlogen op niet al te grote hoogte, zonder snelheid. Laatste aflevering kwam drogon van grote hoogte, met hoge snelheid voor de zon tevoorschijn, grote hoek voor die ballista etc.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:34 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Het gemak waarmee Drogon dit keer de Iron Fleet in de hens stak, stond wel redelijk haaks op de vorige aflevering. Sure, draak 2 (ff de naam kwijt) werd verrast, maar daarna had Drogon per direct ook alles kunnen affikken alvast
Maar wel weer recht op ze af, dus tja. Als ze vorige aflevering nou gewoon even vijf seconden extra hadden genomen waarin we Euron dan heeeeel goed zagen mikken op een trage draak was dat al beter geweest dan dit, wat mij betreft.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Kracht van de verrassing? Vlogen op niet al te grote hoogte, zonder snelheid. Laatste aflevering kwam drogon van grote hoogte, met hoge snelheid voor de zon tevoorschijn, grote hoek voor die ballista etc.
Welke verrassing? Zowel King's Landing als de complete Iron Fleet was volledig voorbereid op draakaanvallen door legio boten en torengeschut uit te rusten met Scorpions. Toch kan Drogon schijnbaar opeens alles met gemak ontwijken ondanks dat er zeshonderd keer zoveel Scorpions tegenover 'm staan (ipv 1 bij z'n broertje). Beetje vergezocht allemaal maar goed dat hoort erbij.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Kracht van de verrassing? Vlogen op niet al te grote hoogte, zonder snelheid. Laatste aflevering kwam drogon van grote hoogte, met hoge snelheid voor de zon tevoorschijn, grote hoek voor die ballista etc.
dat paard en die scene kwamen mij bekend voor.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 01:08 schreef Fok-it het volgende:
Zou Bran in dat paard gewargd zijn om Arya te redden?
Ik weet niet of de 6e eeuw voor Christus nu het tijdsvak is waar ze de inspiratie uit halen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:39 schreef Aurelius het volgende:
Op de draken na, was dit wel een redelijke realistische weergave van het beleg van een grote stad. Ik moest hieraan denken.
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Nineveh_(612_BC)
De verrassing was voor Dany in de aflevering van vorige week.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:40 schreef 2dope het volgende:
[..]
Welke verrassing? Zowel King's Landing als de complete Iron Fleet was volledig voorbereid op draakaanvallen door legio boten en torengeschut uit te rusten met Scorpions. Toch kan Drogon schijnbaar opeens alles met gemak ontwijken ondanks dat er zeshonderd keer zoveel Scorpions tegenover 'm staan (ipv 1 bij z'n broertje). Beetje vergezocht allemaal maar goed dat hoort erbij.
De Unsullied lijken anders behoorlijk op een leger uit de klassieke oudheid. En de Battle of the Bastards uit S7 is duidelijk geïnspireerd door de slag bij Cannae. Ken uw klassiekers.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:41 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ik weet niet of de 6e eeuw voor Christus nu het tijdsvak is waar ze de inspiratie uit halen.
Ja, voor draak 2 ja.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:43 schreef Dven het volgende:
[..]
De verrassing was voor Dany in de aflevering van vorige week.
Dat zijn direwolfs ook.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Draken zijn magische beesten, wellicht kan ie daar helemaal niet in wargen.
De prophecy was dat ze zou sterven "by the hands of the valanquar". Die is uitgekomen. Ze is alleen niet gestorven door zijn handen maar bij(in) zijn handen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 00:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik had gewoon verwacht dat Jaime haar zou vermoorden zoals in de prophecy in het boek. Dus ben teleurgesteld dat dat niet is gebeurd en dat hij dus echt Brienne heeft verlaten om bij Cersei te zijn uit liefde in plaats van haat. Ik vraag me af waarom de schrijvers dat besloten hebben.
Dat had Dany toch nog steeds kunnen doen nadat haar eerste draak werd doodgeschoten. Dan had Missandei nog geleefdquote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Ook dat. Nee het wordt the Westerosi Republic. Met 7 onafhankelijke vrije gewesten met hun eigen lord/lady of... Winterfell, Casterly Rock, The Reach, Storms End, Iron Islands, Highgarden en Dorne.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:03 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
En veel mensen zijn er ook niet meer over. Alleen nog die re-spawn legers van Dany en een paar Starks.
Ik had ze altijd in mijn hoofd als een variant op het Ottomaanse Rijk, en de Dothraki als de Mongolen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:43 schreef Aurelius het volgende:
[..]
De Unsullied lijken anders behoorlijk op een leger uit de klassieke oudheid. En de Battle of the Bastards uit S7 is duidelijk geïnspireerd door de slag bij Cannae. Ken uw klassiekers.
Zonder dat hij al het momentum had aangezien het gewoon een tourvluchtje op lage hoogte was met een Dany die zojuist haar tweede draak verloren heeft en in paniek is. Juist ja.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:45 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, voor draak 2 ja.
Daarna had Drogon kunnen doen wat ie nu ook deed: Alles met gemak in de hens zetten.
T'is een mengelmoes. Die hele power struggle tussen de grote famillies van de 7 Kingdoms is weer gebaseerd op The War of the Roses.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:50 schreef Ludachrist het volgende:
Ik had ze altijd in mijn hoofd als een variant op het Ottomaanse Rijk, en de Dothraki als de Mongolen.
Ja, daarom dat het Ottomaanse Rijk mij een logische keuze leek.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:56 schreef Aurelius het volgende:
[..]
T'is een mengelmoes. Die hele power struggle tussen de grote famillies van de 7 Kingdoms is weer gebaseerd op The War of the Roses.
Ook dat vond ik juist wel mooi. Dat we allemaal hopen op redemption maar dat niet krijgen. Alleen had ik die hele seks scene met Brienne eruit gelaten, dan was het beter geweest.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 07:47 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Een van de vele grote falen dit seizoen. In 5 afleveringen gaat hij van kingslanding naar het noorden. Verraad zijn zus en geeft zich helemaal over aan Brienne. Om vervolgens weer compleet te turnen na 1 opmerking van Sansa. 6/7 seizoenen zet je een persoonlijkheid neer en dan doe je dit. En dat moet dan verklaard worden door “cercei always said I was the stupidest Lannister”
Absoluut niet. Tyrion heeft al heel lang geen verstand meer.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 08:56 schreef Slobeend het volgende:
Tyrion op de Iron Throne zou een bevredigend GoT einde zijn, let it happen.
Een aantal technieken uit de Battle of the Bastards heeft Sapochnik opnieuw gebruikt om de 5e aflevering te maken, zegt hij zelf in de behind the scenes video. Dus denk dat ze specifiek hiervoor vooral gelijkenissen met de vorige battles doen (paar scenes deden me ook denken aan Slaver's Bay).quote:
Madness is niet logisch, daarom is het madness. Misschien geloofde ze de bellen niet, misschien verachtte ze de mensen dat ze haar niet als redder zagen of probeerden Cersei omver te werpen, misschien zag ze ze vanaf haar draak helemaal niet meer als mensen maar als collateral damage, er zijn veel mogelijke verklaringen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit idd mooi gebracht al moet ik zeggen dat het moment waarop Dany doordraaide niet heel natuurlijk overkwam en ook onnodig. Ze had ook alleen de keep kunnen platbranden ipv de hele stad.
En soms is dat de conclusie. Net als een addict die jaren clean kan zijn, maar toch door iets getriggerd wordt om weer te gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 07:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Meh een beetje makkelijk. Maakt zijn hele ontwikkeling van de afgelopen seizoenen voor niets.
Ik las eerst Battle of Nivea.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:39 schreef Aurelius het volgende:
Op de draken na, was dit wel een redelijke realistische weergave van het beleg van een grote stad. Ik moest hieraan denken.
https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Nineveh_(612_BC)
Perfect.quote:Op maandag 13 mei 2019 14:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
mooi verwoord dit.twitter:chasedost twitterde op maandag 13-05-2019 om 14:07:23The destruction of KL and Dany's part in it are hinted in the books. This event has GRRM written all over it. It will happen differently, of course--and because of that, it will be much better. My concern isn't Dany's arc; it's how many people are STILL DEFENDING HER. F O L K S. reageer retweet
twitter:chasedost twitterde op maandag 13-05-2019 om 14:09:15God, the utter artistry of depicting someone's shift from underdog to tyrant…making it a POV so we know her motivations intimately, and root for her, feel for her…and when she ultimately fails us and everyone, we have to grapple with the fact that we supported her evil rise. reageer retweet
Ik denk dat t een soort druppel was die de emmer deed overlopen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:06 schreef so.original het volgende:
[..]
Madness is niet logisch, daarom is het madness. Misschien geloofde ze de bellen niet, misschien verachtte ze de mensen dat ze haar niet als redder zagen of probeerden Cersei omver te werpen, misschien zag ze ze vanaf haar draak helemaal niet meer als mensen maar als collateral damage, er zijn veel mogelijke verklaringen.
Volgende aflevering horen we vast meer over haar beweegredenen, als ze die had. Of simpelweg madness. Wat natuurlijk best getriggerd lan worden door de heftige gebeurtenissen.
Mensen zeggen dat het te snel is gegaan, maar als iemand irl psychotisch wordt of op een andere manier doodraait, kan dat ook zo getriggerd zijn door een trauma of stressvolle gebeurtenis. Het is genoeg. Daarbij kon ze niemand meer vertrouwen.
Toch denk ik dat het bij haar niet helemaal madness was maar een soort bewuste keuze. En dat vind ik dan weer niet geheel logisch.
Nice inderdaad.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:56 schreef Aurelius het volgende:
[..]
T'is een mengelmoes. Die hele power struggle tussen de grote famillies van de 7 Kingdoms is weer gebaseerd op The War of the Roses.
Een direwolf is gewoon een reuzenwolf die ooit heeft bestaan.quote:
quote:De reuzenwolf (Canis dirus) is een uitgestorven hondachtige uit het Pleistoceen; hij leefde in Amerika.
Die vijf van de Starks zijn magische wezens.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:40 schreef EasyLife het volgende:
[..]
Een direwolf is gewoon een reuzenwolf die ooit heeft bestaan.
Ja ok, maar een draak is niet echt, al zijn die gebaseerd op een combi van dino's en hagedissen misschien.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die vijf van de Starks zijn magische wezens.
goede postquote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik denk dat t een soort druppel was die de emmer deed overlopen.
• Weten dat je hele reis gebaseerd was op je rightfull claim en dat die er eigenlijk niet is
• Horen dat die claim gekaapt is door Jon, die t eigenlijk helemaal niet wil
• Zien dat de mensen dat eigenlijk WEL willen voor Jon, en dat Jon veel meer natuurlijke support heeft
• Weten dat je eigenlijk alleen nog Grey Worm, Missandei, Varys en Tyrion hebt (net Jorah hebt verloren) en dat die laatste twee je eigenlijk verraden, of op z'n minst aan je twijfelen, en Missandei t loodje legt
• Je geliefde, die dus meer recht heeft en meer steun, wijst je liefde ook nog eens af
Als je dan al niet uit zo'n stabiele familie komt
Dat die bellen gaan rinkelen was misschien wel een teken dat ook Tyrion niet aan haar kant stond en bovendien "Surrender? After all that you've done? Hell no bitch!" ---> GAS ER OP!
En vanaf dat moment is alle ratio t raam uit.
Full on Mad Queen.
Ik snap t wel hoor: Hell hath no fury like a woman scorned (or a homosexual slightly inconvenienced).
It's a thingquote:
zijn gewoon grote wolven, niets magisch aanquote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:41 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die vijf van de Starks zijn magische wezens.
Is niet aannemelijk. Direwolfs waren al honderd jaren uitgestorven. Juist op het moment dat de magie weer terugkeert in de wereld verschijnen er precies vijf pups voor de vijf de Stark kinderen. De familie die altijd al een bijzondere band heeft gehad met Direwolfs en wargers en greenseers in de bloedlijn heeft zitten.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
zijn gewoon grote wolven, niets magisch aan
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
• Weten dat je hele reis gebaseerd was op je rightfull claim en dat die er eigenlijk niet is
• Zien dat de mensen dat eigenlijk WEL willen voor Jon, en dat Jon veel meer natuurlijke support heeft
• Weten dat je eigenlijk alleen nog Grey Worm, Missandei, Varys en Tyrion hebt (net Jorah hebt verloren) en dat die laatste twee je eigenlijk verraden, of op z'n minst aan je twijfelen, en Missandei t loodje legt
• Je geliefde, die dus meer recht heeft en meer steun, wijst je liefde ook nog eens af
Dat die bellen gaan rinkelen was misschien wel een teken dat ook Tyrion niet aan haar kant stond en bovendien "Surrender? After all that you've done? Hell no bitch!" ---> GAS ER OP!
Full on Mad Queen.
Ik snap t wel hoor: Hell hath no fury like a woman scorned (or a homosexual slightly inconvenienced).
Precies. Hij kan decennia zo niet eeuwen zien. Dit soort geruzie om de troon is geneuzel in de marge.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:08 schreef RickoKun het volgende:
Bran is niet meer. Hij is de Three Eyed Raven en hoeft niet meer te helpen want de NK is dood.
Hij heeft al genoeg gezien en dit soort “triviale” zaken interesseert hem niet meer.
Idd. Opeens maakt het hem niks meer uit en kiest hij voor zijn moordzuchtige zus. Echt jammer dit.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 07:46 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Meh een beetje makkelijk. Maakt zijn hele ontwikkeling van de afgelopen seizoenen voor niets.
Ik ben wel benieuwd naar die docu eigenlijk.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:42 schreef opreis het volgende:
Wel appart om te zien dat er mensen zijn in de show die hun werk zo ontzettend proffesioneel doen en dat er blijkbaar ook een paar downies tussen rondlopen met veel te veel invloed die geen halt worden toegeroepen wanneer ze de boel aan het verkloten zijn.
Zo inmens zonde.
Dat kan zo lijken als je de hele tijd met een roze bril naar Dany hebt staan kijken. Maar dat ze zelf ook wat titan-trekjes van haar vader geërfd heeft zie je door de seizoenen heen. Alleen als je op Fok daarop reageerde was je een Dany hater. Er zat veel inconsistentie in dany's woorden en daden. Je kan bijvoorbeeld niet toegeven dat je vader een heel slechte man was en slecht voor het land en dan de mensen die in een revolutie haar vader van de troon hebben gestoten kwalificeren als usurpers die haar troon hebben gestolen.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:34 schreef MAJESTICS het volgende:
Oké, jammer dat Daenarys na al die seizoenen "ik haat tirannen zoals mijn vader, vrijheid blijheid voor iedereen" ineens gaat naar "moet je kijken hoe lekker al deze onschuldige mensen branden."
Ditquote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:56 schreef so.original het volgende:
Ik denk dat Dany in de boeken ook altijd al deze route zou krijgen.
Ergens vind ik het ook wel genieten dat iedereen die vanaf het begin haar grote fan is geweest, de signalen niet heeft gezien en nu de serie haat. Ja, het was te snel, maar ik vind het hele hero becomes the villain verhaal wel tof.
Hier zou ik mee kunnen leven. Laatste shot hoe ze Jon/Arya op het schavot laat leggen of iets in die richting.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 09:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niemand legt haar om dat is het bitterzoete einde, Dany heeft gewonnen zoals we 7 seizoenen wilden maar uiteindelijk is ze de troon niet waardig en doorgedraaid.
Ik vind dit niet zo leuk.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
Genotsrecap
https://imgur.com/a/1PEGyJd
[ afbeelding ]
Agree to disagreequote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:40 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat zijn geen reviews (en nee, dit is zeker niet leuker)
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
Genotsrecap
https://imgur.com/a/1PEGyJd
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk D&D kinda forgot that Bran still existedquote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:44 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Met de snelheid van de omslag van Dany kan ik prima leven maar ik vind dat Jaime echt het slachtoffer is geworden van karaktermoord. Op het eind van de serie is hij precies waar hij de serie begon. Dat vind ik een spijtig pad voor mijn favoriete personage en ik snap de keuze niet. Als hij Cersei eerst had vermoord voor de boel om hem heen instortte had het wat anders geweest.
Btw, gaat het wargen van de Stark kinderen nog een keer van pas komen? Het had mooi geweest als een van die kids in de draak waren gewargd en zo de aanval konden stoppen.
Kan je zien hè.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:47 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wat is jouw score nu JR?
https://poolofdragons.com/
Dit idd.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 11:50 schreef Aristoteless het volgende:
[..]
Dat kan zo lijken als je de hele tijd met een roze bril naar Dany hebt staan kijken. Maar dat ze zelf ook wat titan-trekjes van haar vader geërfd heeft zie je door de seizoenen heen. Alleen als je op Fok daarop reageerde was je een Dany hater. Er zat veel inconsistentie in dany's woorden en daden. Je kan bijvoorbeeld niet toegeven dat je vader een heel slechte man was en slecht voor het land en dan de mensen die in een revolutie haar vader van de troon hebben gestoten kwalificeren als usurpers die haar troon hebben gestolen.
Klagen mensen echt dat Dany de villain blijkt? Lol.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:54 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dit idd.
Mensen die dit als totale twist zien en het niet vinden passen bij haar karakter, hebben deze hints seizoenen lang gewoonweg genegeerd. Het zat er altijd al aan te komen. It's was never about IF, but about WHEN and HOW.
Ik vind de opbouw juist prima. Die is er nl al 6 seizoenen lang. Hoeveel meer opbouw wil je hebben dan? Die scene met the bells is puur en alleen de druppel. T snap-moment.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Klagen mensen echt dat Dany de villain blijkt? Lol.
Het is vooral vervelend dat de opbouw ernaar zo slecht is. Waarom zou ze in die laatste aflevering op dat moment van de bells ineens alles willen platbranden? Ze kon eindelijk krijgen wat ze wil?
Ik had de executie (hue) van het breekpunt beter willen zien, nu komt dat omdat Missandei werd afgemaakt op de domste manier ooit. Net als Rhaegal op de domste manier ooit.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:57 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik vind de opbouw juist prima. Die is er nl al 6 seizoenen lang. Hoeveel meer opbouw wil je hebben dan? Die scene met the bells is puur en alleen de druppel. T snap-moment.
Voorzichtig een klein beetje?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:59 schreef GGMM het volgende:
De opbouw is bagger ja.
in 6 seizoenen wordt er voorzichtig een klein beetje naar gehint en dan opeens binnen 24 uur is ze full-mental en verbrandt ze 10.000 onschuldige mensen.![]()
Heel slecht gedaan.
Neem t moment vooral heel letterlijk jaquote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik had de executie (hue) van het breekpunt beter willen zien, nu komt dat omdat Missandei werd afgemaakt op de domste manier ooit. Net als Rhaegal op de domste manier ooit.
Waarom is de scène met the bells de druppel? Ze kan niet tegen het geluid? Ze had gewonnen op dat moment en kon rustig naar the Red Keep vliegen.
Agree to disagreequote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:59 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Voorzichtig een klein beetje?
Ok. Sure.
Ik vind een hoop slecht gedaan en afgeraffeld dit seizoen, maar de Dany lijn is in ijn ogen volkomen logisch en in character en in lijn der verwachting.
quote:Op dinsdag 14 mei 2019 10:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Full on Mad Queen.
Ja, ik heb ook gekeken.quote:
die dude viel me ook op tijdens het kijken. "dude is in shock"quote:
Maar haar doel is toch nog steeds de Iron Throne bemachtigen? Ze had nog steeds Tyrion als adviseur en haar legers? Als ze toen erheen was gevlogen en rustig de troon had gepakt had ze daarna met diplomatieke middelen weer loyaliteit kunnen inspireren in het koninkrijk. Dan boeit het toch niet dat het nu even tegenzit omdat haar vriendin doodging in een oorlogquote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:00 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Neem t moment vooral heel letterlijk ja
Ik ga de opmsomming van hierboven niet nogmaals herhalen.
Dat. Die was al jaren krankzinnig voordat hij vermoord werd.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:03 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik snap dat alle signalen er voor waren dat ze gek zou worden, maar dit kwam mij nu ineens iets te plotseling. Zelfs met The Mad King zat er meer opbouw in het moment dat hij het echt helemaal verloor.
Waarom zou hij Cersei vemoorden? Hij hield van haar. Mogelijk was dat wel zijn doel, maar is hij van mening veranderd toen hij eenmaal in KL was. Je moet niet vergeten dan mensen vaak helemaal niet rationaal denken.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 12:44 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Met de snelheid van de omslag van Dany kan ik prima leven maar ik vind dat Jaime echt het slachtoffer is geworden van karaktermoord. Op het eind van de serie is hij precies waar hij de serie begon. Dat vind ik een spijtig pad voor mijn favoriete personage en ik snap de keuze niet. Als hij Cersei eerst had vermoord voor de boel om hem heen instortte had het wat anders geweest.
Btw, gaat het wargen van de Stark kinderen nog een keer van pas komen? Het had mooi geweest als een van die kids in de draak waren gewargd en zo de aanval konden stoppen.
Dat is dan weer het probleem van het source material dat op is. GRRM wilde schijnbaar ook die kant op, maar er is geen tijd dat uit te werken, dus moet het even fast forward. Lijkt wel wat op de manga Fullmetal Alchemist waar ik vroeger fan van was. Kwam ook een anime van, maar toen die de schrijfster inhaalde, gaf ze hen Carte Blanche om zelf een leuk verhaaleinde te verzinnen. Intussen maakte ze zelf haar verhaal goed af. Betekende wel dat er nog een extra anime serie uitkwam om die manga goed af te sluiten. En ik betwijfel of we een GoT serie extra krijgen als GRRM ooit zijn boeken af zou kunnen maken (of doorgeeft aan iemand anders, zoals tussen Robert Ludlum en Eric von Lustbader gebeurde met het Jason Bourne karakter)quote:Ik snap dat alle signalen er voor waren dat ze gek zou worden, maar dit kwam mij nu ineens iets te plotseling. Zelfs met The Mad King zat er meer opbouw in het moment dat hij het echt helemaal verloor.
Dit. Jaime zijn motivatie en einde had ik niet zoveel problemen mee. (Behalve dat gevecht ervoor)quote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:08 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarom zou hij Cersei vemoorden? Hij hield van haar. Mogelijk was dat wel zijn doel, maar is hij van mening veranderd toen hij eenmaal in KL was. Je moet niet vergeten dan mensen vaak helemaal niet rationaal denken.
Hardop gelachen toen dat paard verscheen.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:08 schreef GGMM het volgende:
Wat trouwens extreem debiel was was dat witte paard.
"Ja maar dat meisje had ook een speelgoedpaard vast, dus het is symbolisch"
[ afbeelding ]
GRRM is een luie dikke man, wat minder hamburgers vreten en huphuphup gewoon aan het werk, autist dat het is.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:08 schreef Sabata het volgende:
[..]
Dat is dan weer het probleem van het source material dat op is. GRRM wilde schijnbaar ook die kant op, maar er is geen tijd dat uit te werken, dus moet het even fast forward. Lijkt wel wat op de manga Fullmetal Alchemist waar ik vroeger fan van was. Kwam ook een anime van, maar toen die de schrijfster inhaalde, gaf ze hen Carte Blanche om zelf een leuk verhaaleinde te verzinnen. Intussen maakte ze zelf haar verhaal goed af. Betekende wel dat er nog een extra anime serie uitkwam om die manga goed af te sluiten. En ik betwijfel of we een GoT serie extra krijgen als GRRM ooit zijn boeken af zou kunnen maken (of doorgeeft aan iemand anders, zoals tussen Robert Ludlum en Eric von Lustbader gebeurde met het Jason Bourne karakter)
Het was Arya in Braavos all over again.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:09 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dit. Jaime zijn motivatie en einde had ik niet zoveel problemen mee. (Behalve dat gevecht ervoor)
Je moet die boekfanaten gewoon negeren eigenlijk. Die zitten alleen maar te huilen over dat Jaime Cersei moet vermoorden omdat er een profetie in de boeken zit. Het feit dat die totaal niet in de serie voorkomt negeren ze opzettelijk zodat ze hun gare theorietjes kunnen blijven spuienquote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:08 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Waarom zou hij Cersei vemoorden? Hij hield van haar. Mogelijk was dat wel zijn doel, maar is hij van mening veranderd toen hij eenmaal in KL was. Je moet niet vergeten dan mensen vaak helemaal niet rationaal denken.
Dis bij Jaime is rationeel denken uit t raam te gooien, maar bij Dany (met madness in haar familie lijn) moet t alsnog rationeel?quote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:09 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dit. Jaime zijn motivatie en einde had ik niet zoveel problemen mee. (Behalve dat gevecht ervoor)
huhquote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:13 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dis bij Jaime is rationeel denken uit t raam te gooien, maar bij Dany (met madness in haar familie lijn) moet t alsnog rationeel?
Ja dat vond ik ook suf.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:08 schreef GGMM het volgende:
Wat trouwens extreem debiel was was dat witte paard.
"Ja maar dat meisje had ook een speelgoedpaard vast, dus het is symbolisch"
[ afbeelding ]
Bloedserieus.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:14 schreef GGMM het volgende:
[..]
huh
Meen je dit nou serieus?
Jij vergelijkt iemand die verliefd is met het afslachten van 10.000 onschuldige mensen waaronder kinderen?
Ik hoop echt dat je niet serieus bent.
Maar.. ze had haar doel al.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Bloedserieus.
Dany heeft nooit om een lijkje meer of minder getreurd als ze ermee haar doel kon halen.
Dat vond ik dan weer best logisch eigenlijk om het vanuit het perspectief van onschuldigen te zien.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
En vooral die hele Nora de hele tijd.
Is dat om de stad een menselijk gezicht te geven?
Dat had ze NIET.quote:
Kijkend naar die stad op het eind zijn het er wel meer dan 10.000 lijkt mij.quote:Op dinsdag 14 mei 2019 13:16 schreef GGMM het volgende:
[..]
Maar.. ze had haar doel al.
En 10.000 mensen afslachten is een iets grotere stap dan iemand opzoeken van wie je houdt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |