Het gezegde heeft, net zoals zoveel gezegdes, een leuke achtergrond.quote:
quote:Toen er nog geen koelkasten en vriezers bestonden, werd vlees gepekeld (gezouten) om het te kunnen bewaren. Dat gebeurde in kuipen: vaten die van boven iets wijder waren dan van onderen. De uitdrukking komt waarschijnlijk van het kopen van vaten vlees: je wilde als koper natuurlijk graag weten wat voor vlees er precies in zat, en of het van goede kwaliteit was.
Ik heb ze een keer gekocht, over de datum laten gaan en weggegooid. Over zonde voor het muljeu gesproken.quote:Op maandag 13 mei 2019 21:01 schreef Lucky2Bastard het volgende:
Zag laatst in de supermarkt vegetarische spekreepjes liggen. Ehm..
Moet ik hem slaan?quote:
quote:Op maandag 13 mei 2019 21:04 schreef TillyB het volgende:
[..]
Ik heb ze een keer gekocht, over de datum laten gaan en weggegooid. Over zonde voor het muljeu gesproken.
Die blijft ook geweldig.quote:
quote:Op maandag 13 mei 2019 21:04 schreef TillyB het volgende:
[..]
Ik heb ze een keer gekocht, over de datum laten gaan en weggegooid. Over zonde voor het muljeu gesproken.
ze zijn toch niet te vreten dus nooit meer kopenquote:Op maandag 13 mei 2019 21:04 schreef TillyB het volgende:
[..]
Je bent de enige niet.quote:
Ik kijk altijd op de ingrediëntenlijst, maar slecht geheugen dus geen idee meerquote:Op maandag 13 mei 2019 21:07 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]Weet je wel wat de ingrediënten waren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |