abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 10 mei 2019 @ 20:04:23 #1
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_186750141
Voor als iemand het gemist heeft: Marco Borsato heeft weer eens een heerlijke song uitgebracht, 'hoe het danst'. Met Armin van Buuren en Davina Michelle.

Nu is het bovenstaande verhaal al klachtwaardig op zich, maar vooruit.

Waar ik me wel aan stoor, is dat rechtstreeks vertalen van typische Engelse uitdrukkingen naar het Nederlands. Ik hoorde dit liedje voorbij komen op de radio, en dan kweelt Marco in zin 3: "Jouw iedere beweging lijkt bij mij vandaan."

"Your every move" dus, letterlijk woord voor woord vertaald. Dit gaat toch nergens meer over, om zulke zinnen in een Nederlands nummer te gebruiken?


Niveautje "De dag die je wist dat zou komen." :')
pi_186750168
Een klacht over marco borsato is een beetje overbodig toch

Alsof je iemand met het syndroom van down een mongool noemt
The smell of piss is so strong it smells like decent bacon
  vrijdag 10 mei 2019 @ 20:08:33 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_186750260
Echt heel slecht, een van de terechtste klachten van 2019 nu al.

Ik wilde net al zeggen: "de dag die je wist dat zou komen"
Ook geschreven door John Ewbank. De rest is history.
Man man man wat slecht. Die Davina zingt ook als een lawinepijl en die deuntjes van Armin van Buuren zijn echt om te janken zo goedkoop.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 20:09:44 #4
286575 Roces18
Chef de party
pi_186750293
john ewbak is de lover van marco borstato toch?
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 10 mei 2019 @ 20:15:15 #5
444376 BaksteenMongool
Baksteen op je bek
pi_186750416
Wat een afschuwelijk slecht nummer zeg :') :')
  vrijdag 10 mei 2019 @ 20:19:13 #6
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_186750507
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:08 schreef BasEnAad het volgende:
Echt heel slecht, een van de terechtste klachten van 2019 nu al.

Ik wilde net al zeggen: "de dag die je wist dat zou komen"
Ook geschreven door John Ewbank. De rest is history.
Man man man wat slecht. Die Davina zingt ook als een lawinepijl en die deuntjes van Armin van Buuren zijn echt om te janken zo goedkoop.
Heeft Ewbank hier ook aan meegewerkt? Gezien dit pareltje Nederlands taalgebruik had ik al een vermoeden, maar het niet opgezocht.

De uitspraak van die Davina is ook echt niet om aan te horen. Nu heeft iedereen wel een vorm van een accent, maar kom op zeg. :')

Mij = maai
Vechten = faechten
Balans = belans

Etc.
pi_186751041
:R :R :R
  vrijdag 10 mei 2019 @ 20:55:41 #8
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_186751512
"Jouw iedere beweging lijkt bij mij vandaan."

Waar sláát dit op :D
  vrijdag 10 mei 2019 @ 20:57:42 #9
377024 Quotidien
fetchez la vache
pi_186751564
Blřffiaanse toestanden.
Ik ben nie hier voor de pingpong te schpelen
pi_186751627
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:55 schreef Boca_Raton het volgende:
"Jouw iedere beweging lijkt bij mij vandaan."

Waar sláát dit op :D
Ik snap helemaal niks van die zin _O-

Toch is het eindresultaat minder slecht dan ik had verwacht.
pi_186751735
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 20:19 schreef Repentless het volgende:

[..]

Heeft Ewbank hier ook aan meegewerkt? Gezien dit pareltje Nederlands taalgebruik had ik al een vermoeden, maar het niet opgezocht.

De uitspraak van die Davina is ook echt niet om aan te horen. Nu heeft iedereen wel een vorm van een accent, maar kom op zeg. :')

Mij = maai
Vechten = faechten
Balans = belans

Etc.
Muziek/Tekst:
John Ewbank
Armin van Buuren
Benno de Goey

Producer:
John Ewbank
Armin van Buuren
Benno de Goey

https://dutchcharts.nl/sh(...)=Hoe+het+danst&cat=s

Accent van de zangeres doet er ook wel een beetje afbreuk aan inderdaad.
  vrijdag 10 mei 2019 @ 21:19:34 #12
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_186752070
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 mei 2019 21:00 schreef Flitskikker het volgende:

[..]

Ik snap helemaal niks van die zin _O-

Toch is het eindresultaat minder slecht dan ik had verwacht.
Ewbank lijkt te willen zeggen "Your every move seems away from me", ofzo.

In normaal Nederlands: Bij alles wat je doet, lijk je verder van mij weg te gaan.

Wat een ultieme nonsens zet die Ewbank op papier, door het letterlijk vertalen van dit soort quasi-poëtische Engelse zinnetjes. :')
  Redactie Frontpage woensdag 15 mei 2019 @ 13:07:19 #13
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_186855295
Is gewoon ABNH
N A P O L I
C A M P A N I A
  woensdag 15 mei 2019 @ 13:42:08 #15
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_186855302
I fuck you the mother.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_186855326
All thumbs down.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_186855407
Ewbank heeft wel een lekker zusje.

Plaat is idd kut en zwalkt alle kante op.
  woensdag 15 mei 2019 @ 13:52:50 #18
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_186855461
Terechte klacht. Het moet natuurlijk "jouwn iedere beweging" zijn
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 15 mei 2019 @ 20:03:43 #19
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_186865351
Mooi nummer toch, zijn nou eenmaal altijd zuurpruimen
  woensdag 15 mei 2019 @ 21:29:54 #21
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_186866880
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:50 schreef phoenyx het volgende:
Mooi nummer toch, zijn nou eenmaal altijd zuurpruimen
Waardevolle toevoeging. :')
pi_186868586
terechte klacht

beter deze trancebanger toch _O_
  zondag 19 mei 2019 @ 22:29:46 #23
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_186974623
Schop!

Godverdomme wat is dit slecht zeg.

Als je inspiratie hebt en een goed idee in je hoofd, als je geëmotioneerd bent en iets kwijt moet, als je een geweldige melodie in je hoofd hebt; schrijf een nummer.

Als je geen inspiratie hebt, samen moet werken met mensen waar je niks mee hebt, je artistiek dood bent; schrijf geen nummer.
  zondag 19 mei 2019 @ 23:10:17 #24
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_186975899
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 22:29 schreef BasEnAad het volgende:
Schop!

Godverdomme wat is dit slecht zeg.

Als je inspiratie hebt en een goed idee in je hoofd, als je geëmotioneerd bent en iets kwijt moet, als je een geweldige melodie in je hoofd hebt; schrijf een nummer.

Als je geen inspiratie hebt, samen moet werken met mensen waar je niks mee hebt, je artistiek dood bent; schrijf geen nummer.
Ewbank had ooit een melodie die naar eigen zeggen eigenlijk "te groots" was om iets mee te doen. Mensen zouden het niet begrijpen of iets in die trant, meen ik me te herinneren. Geloof dat dat het koningslied betrof, maar dat weet ik niet zeker.

Hoe erg kun je aan zelfoverschatting lijden. :')

En Borsato doet wederom hetzelfde trucje: eventjes de 'artiest' van het moment, Davina Michelle ( :') ) pakken om snel te scoren. Trijntje Oosterhuis, Do, Sita Twarres, Tiësto, Ali B, Lucie Silvas, etc.

Het irritantste aan die gozer vind ik dat hij (mijns inziens) zelf echt denkt dat hij een groot artiest is, terwijl het slechts een (goed) marketingproduct betreft: de juiste stem bij een liedjesfabriek op de achtergrond.
pi_186976198
quote:
quote:
het forum FOK! (in de ‘klaagbaak’ nota bene)
_O- _O_
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
  zondag 19 mei 2019 @ 23:19:17 #26
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_186976204
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 23:10 schreef Repentless het volgende:

[..]

Ewbank had ooit een melodie die naar eigen zeggen eigenlijk "te groots" was om iets mee te doen. Mensen zouden het niet begrijpen of iets in die trant, meen ik me te herinneren. Geloof dat dat het koningslied betrof, maar dat weet ik niet zeker.

Hoe erg kun je aan zelfoverschatting lijden. :')

En Borsato doet wederom hetzelfde trucje: eventjes de 'artiest' van het moment, Davina Michelle ( :') ) pakken om snel te scoren. Trijntje Oosterhuis, Do, Sita Twarres, Tiësto, Ali B, Lucie Silvas, etc.

Het irritantste aan die gozer vind ik dat hij (mijns inziens) zelf echt denkt dat hij een groot artiest is, terwijl het slechts een (goed) marketingproduct betreft: de juiste stem bij een liedjesfabriek op de achtergrond.
Haha lachwekkend ja. Je hebt helemaal gelijk.
En dan ook te bedenken dat al de hits waar hij vroeger bekend mee is geworden, ook gewoon covers waren van Italiaanse nummers uit die tijd, vertaald naar het Nederlands. Zo makkelijk allemaal.
  zondag 19 mei 2019 @ 23:22:17 #27
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_186976258
quote:
10s.gif Op zondag 19 mei 2019 23:19 schreef yosander het volgende:

[..]

[..]

_O- _O_
Wahaha geweldig! :D :D :D
  zondag 19 mei 2019 @ 23:39:20 #28
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_186976552
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 23:19 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Haha lachwekkend ja. Je hebt helemaal gelijk.
En dan ook te bedenken dat al de hits waar hij vroeger bekend mee is geworden, ook gewoon covers waren van Italiaanse nummers uit die tijd, vertaald naar het Nederlands. Zo makkelijk allemaal.
Precies. Eigenlijk gewoon een veredelde karaoke-artiest. :')

Er is zat muziek waar ik niets aan vind. Maar wanneer door de artiest of band zelf is gemaakt, kan ik dat altijd respecteren. Voor Borsato als 'artiest' heb ik echter nul respect, zeker gezien het feit dat hij zichzelf (in mijn ogen) wel een groot artiest waant.

Wat mij helemaal mateloos stoort wanneer je deze mening soms uit, is de reactie: "ja, maar hij is miljonair en trekt volle zalen, wie ben jij dan?"

Nou, helemaal niemand, maar alsof dat het criterium is om er iets van te vinden. :')
  maandag 20 mei 2019 @ 00:04:40 #29
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_186977009
quote:
0s.gif Op zondag 19 mei 2019 23:39 schreef Repentless het volgende:

[..]

Precies. Eigenlijk gewoon een veredelde karaoke-artiest. :')

Er is zat muziek waar ik niets aan vind. Maar wanneer door de artiest of band zelf is gemaakt, kan ik dat altijd respecteren. Voor Borsato als 'artiest' heb ik echter nul respect, zeker gezien het feit dat hij zichzelf (in mijn ogen) wel een groot artiest waant.

Wat mij helemaal mateloos stoort wanneer je deze mening soms uit, is de reactie: "ja, maar hij is miljonair en trekt volle zalen, wie ben jij dan?"

Nou, helemaal niemand, maar alsof dat het criterium is om er iets van te vinden. :')
Ja dat sowieso, Marco Borsato is toch wel de top van de Nederlandse popmuziek. Als hij iets uitbrengt dan is dat een soort van klompje goud. Dat moet dus wel goed zijn, ook als het eigenlijk niet zo goed is. We luisteren er gewoon net zo lang naar totdat het leuk is.
Maar ja, feit blijft dat Marco geen Michael Jackson of ABBA is. Marco's artistieke en creatieve bijdrage aan de muziek is nul.

Ik erger me ook mateloos aan die reacties van: Ja, maar hij heeft het wel goed voor mekaar, of ja hij neukt wel een lekker wijf, of ja maar hij heeft n dikkere bankrekening dan jij... Dat verandert namelijk niets aan het feit dat Marco Borsato een marionet is zonder meerwaarde.
  maandag 20 mei 2019 @ 22:50:23 #30
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_186994148
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2019 00:04 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja dat sowieso, Marco Borsato is toch wel de top van de Nederlandse popmuziek. Als hij iets uitbrengt dan is dat een soort van klompje goud. Dat moet dus wel goed zijn, ook als het eigenlijk niet zo goed is. We luisteren er gewoon net zo lang naar totdat het leuk is.
Maar ja, feit blijft dat Marco geen Michael Jackson of ABBA is. Marco's artistieke en creatieve bijdrage aan de muziek is nul.

Ik erger me ook mateloos aan die reacties van: Ja, maar hij heeft het wel goed voor mekaar, of ja hij neukt wel een lekker wijf, of ja maar hij heeft n dikkere bankrekening dan jij... Dat verandert namelijk niets aan het feit dat Marco Borsato een marionet is zonder meerwaarde.
Precies mijn gedachte. Het beste voorbeeld van "we luisteren net zo lang tot het leuk is" staat mij bij van jaren geleden.

Borsato' single 'Wit licht' (in zijn hele repertoire mijns inziens ook nog eens een van de grootste baggerplaten, en dat wil wat zeggen) had de premičre bij Evers staat op. Ik zat in de auto, en het liedje was afgelopen. Wat gebeurt er? "Wat een fantastisch nummer is dit, daarom..." En toen werd die plaat direct nog een keer ingestart. Als dat geen door je strot duwen is, weet ik het niet meer. :')
  vrijdag 7 juni 2019 @ 00:16:42 #31
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_187300252
Jouw iedere beweging komt dus elke keer voorbij in mijn autoplay,
Het nummer is duizendmaal kut, maar toch komt het voorbij.
Wie betaalt de schade?
pi_187300395
Terechte klacht, maar ik luister geen paupermuziek, dus ja, lekker laten gaan.
pi_187300413
Hoe vertel je iemand dat de anus niet meer rond is
metal up your ass
  vrijdag 7 juni 2019 @ 00:47:31 #34
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_187300579
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 00:16 schreef BasEnAad het volgende:
Jouw iedere beweging komt dus elke keer voorbij in mijn autoplay,
Het nummer is duizendmaal kut, maar toch komt het voorbij.
Wie betaalt de schade?
Waarom staat het in je autoplay? Via YouTube?

De psychische schade is overigens niet in geld uit te drukken, dat zoiets kuts weer zo massaal opgehemeld wordt. Vinden mensen het nu écht zo goed, of is dat de standaard reactie omdat het Borsato is en het makkelijk in het gehoor ligt?

Ik probeer absoluut geen elitaire muzieksnob te zijn, die vindt dat uitsluitend moeilijke, alternatieve underground liedjes tot echte muziek kunnen worden gerekend. Er zijn legio popnummers waar ik van geniet. Er zijn zelfs ook Borsato-nummers die prima zijn.

Maar dit is gewoon echt weer een 13-in-een-dozijn, doorsnee Ewbank-liedje waarvan hij er al tientallen heeft uitgebracht. Dit keer weer met een karaokezangeres met cirkelzaagstem en irritante Nederlandse uitspraak die op dit moment hot is en een klein beetje opgeleukt door een Armin van Buuren-arrangementje. Waarom is dit goed?!? :')
  vrijdag 7 juni 2019 @ 01:13:05 #35
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_187300724
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 00:47 schreef Repentless het volgende:

[..]

Waarom staat het in je autoplay? Via YouTube?

De psychische schade is overigens niet in geld uit te drukken, dat zoiets kuts weer zo massaal opgehemeld wordt. Vinden mensen het nu écht zo goed, of is dat de standaard reactie omdat het Borsato is en het makkelijk in het gehoor ligt?

Ik probeer absoluut geen elitaire muzieksnob te zijn, die vindt dat uitsluitend moeilijke, alternatieve underground liedjes tot echte muziek kunnen worden gerekend. Er zijn legio popnummers waar ik van geniet. Er zijn zelfs ook Borsato-nummers die prima zijn.

Maar dit is gewoon echt weer een 13-in-een-dozijn, doorsnee Ewbank-liedje waarvan hij er al tientallen heeft uitgebracht. Dit keer weer met een karaokezangeres met cirkelzaagstem en irritante Nederlandse uitspraak die op dit moment hot is en een klein beetje opgeleukt door een Armin van Buuren-arrangementje. Waarom is dit goed?!? :')
Ja dat is t probleem met die bullshit-nummers van Marco Borsato/Armin van Buuren. Het staat in mijn youtube-autoplay, constant weer. Zoals je uit mijn voorgaande reacties af kunt leiden, ben ik daar echt geen fan van. Maar wat bekend is, moet bekend blijven, ze houden hun eigen formule-productietroep in stand. Ik wil dit helemaal niet, rot op.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 01:24:28 #36
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_187315022
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 01:13 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Ja dat is t probleem met die bullshit-nummers van Marco Borsato/Armin van Buuren. Het staat in mijn youtube-autoplay, constant weer. Zoals je uit mijn voorgaande reacties af kunt leiden, ben ik daar echt geen fan van. Maar wat bekend is, moet bekend blijven, ze houden hun eigen formule-productietroep in stand. Ik wil dit helemaal niet, rot op.
Overstappen op Spotify. Voor een paar Euro per maand veel minder ergernis. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')