quote:Hij wordt ervan verdacht dat hij op 7 mei 2019 op de Brunssummerheide (Heerlen) twee mensen heeft gedood.
Ook wordt hij ervan verdacht dat hij op 4 mei 2019 een vrouw heeft gedood in de Scheveningse bosjes te Den Haag.
De politie adviseert om de man niet zelf te benaderen, mede in verband met zijn mogelijk labiele geestelijke gesteldheid.
Vragen
Heeft u Thijs H. gezien of heeft u een vermoeden waar hij nu verblijft, neem dan contact op met de politie via 0800-6070.
Beter kap je gewoon met je ongefundeerde zelfverzonnen aannames.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 00:05 schreef Tengano het volgende:
[..]
Of mensen die met mist, regen of natte sneeuw gewoon de maximum snelheid blijven aanhouden en ondertussen nog even een ander CD'tje opzoeken, voor gezellig onderweg
Zal wel is niet is, althans dat maak ik eruit op.quote:Op donderdag 9 mei 2019 00:51 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Dat mag niet van justitie in het kader van de privacy. Je mag een telefoon pas traceren als je de officier van justitie kan overtuigen dat er sprake is van een misdrijf. En helaas is dat vaak pas achteraf als het misdrijf is gepleegd. Hoeveel jongeren lopen er niet weg, elk jaar komen er, schrik niet, 40.000 meldingen van vermissingen binnen bij de politie.
https://nos.nl/op3/artike(...)faber-is-anders.html
Onmogelijk om daar allemaal traceerverzoeken voor in te willigen.
Die Mathijs zal mogelijk als verdachte zijn aangemerkt door verband te leggen: steekpartij, hond uitlaten en alle mobiele nummers, imei nummers van Den Haag en Brunssum/Heerlen te vergelijken die door zendmasten zijn opgevangen in de omgeving van de plaats delict.
quote:Op vrijdag 10 mei 2019 00:19 schreef Tengano het volgende:
Overigens is de kans groot dat er maar 1 IMEI nummer was wat in die vergelijking een match opleverde. De kans is maar heel klein dat er ten ten tijde van die twee delicten meerdere mensen (telefoongebruikers) in zowel Scheveningen als helemaal in Zuid Limburg waren.
Wel slim bedacht iig
Wat doet zijn CV er toch toe eigenlijk? Ik snap dat gehamer op zijn universitaire studie(s) niet.quote:Op donderdag 9 mei 2019 21:42 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik ben iemand die hier posts heeft geplaatst om duidelijk te maken dat ook Thijs slachtoffer is in dit drama. Thijs is een jongen die gestudeerd heeft, alles behalve dom is, tegelijkertijd kampt met psychische problemen en alles behalve een seriecrimineel is.
Los van de mensen die dit niet overleefd hebben en alle nabestaanden is ook Thijs en zijn familie eveneens slachtoffer van dit drama. En het zou zomaar kunnen dat Thijs wat moordneigingen heeft gekregen nav de medicijnen die hij braaf geslikt heeft op advies van zijn behandelaars. Hij zou de eerste niet zijn.
En zelfs al is dat het geval dan gaat Thijs minimaal 10 tot 15 jaar achter de deur en de behandelaars, apothekers en medicijnfabrikanten gaan gewoon vrij uitZo gaat dat.
En mensen zoals jij maken Thijs daarbij uit voor het monster. Way to go dude
Hier nog even ten overvloede het profiel van dit monster. En het zou mij niet verbazen als zijn CV indrukwekkender is dan die van jou.
[..]
Ik denk doordat het een specifieke studie is waar je wat voor in je mars moet hebben om aan deel te mogen nemen. En niet zo standaard, waardoor het opvalt.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 00:29 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Wat doet zijn CV er toch toe eigenlijk? Ik snap dat gehamer op zijn universitaire studie(s) niet.
Omdat hij door veel mensen als een monster wordt bestempeld of een seriemoordenaar.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 00:29 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Wat doet zijn CV er toch toe eigenlijk? Ik snap dat gehamer op zijn universitaire studie(s) niet.
Oh oké. Ik vind het nogal apart namelijk. De 'menselijkheid' die er hier voor deze dader heerst, terwijl er drie mensen om het leven zijn gekomen. In andere gruwelijke moordzaken waarbij er psychische problemen zijn bij daders, wordt er hier veel harder gereageerd. Kijk naar die moordenaar van dat meisje in Belgie, die kerel mag dood en alles volgens mensen hier. Maar nu het een of andere ICT-nerd is, is het ook sneu voor de dader zelf blabla. Vreemd.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 00:36 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ik denk doordat het een specifieke studie is waar je wat voor in je mars moet hebben om aan deel te mogen nemen. En niet zo standaard, waardoor het opvalt.
Ik begrijp het. Alleen is het voor iemand van een (specifieke) universitaire studie toch opvallend(er). Omdat nou eenmaal niet veel mensen op een dergelijke studie zitten itt hoeveel 'verwarde' of normale mensen er rond lopen.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 00:39 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Oh oké. Ik vind het nogal apart namelijk. De 'menselijkheid' die er hier voor deze dader heerst, terwijl er drie mensen om het leven zijn gekomen. In andere gruwelijke moordzaken waarbij er psychische problemen zijn bij daders, wordt er hier veel harder gereageerd. Kijk naar die moordenaar van dat meisje in Belgie, die kerel mag dood en alles volgens mensen hier. Maar nu het een of andere ICT-nerd is, is het ook sneu voor de dader zelf blabla. Vreemd.
Wat interesseert het toch dat hij intelligent is of welke studie hij heeft afgerond. Zijn studie zegt niks over zijn persoonlijkheid. Of hij een goed mens is of niet. En ja, hij is een psychisch ongezond en gevaarlijk persoon die opgesloten moet worden (en hulp moet krijgen), want er zijn drie onschuldige mensen dood. Door geweld om het leven gebracht. Dat is echt verschrikkelijk en zijn studie, CV of eventuele intelligentie veranderen daar echt niks aan.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 00:36 schreef Tengano het volgende:
[..]
Omdat hij door veel mensen als een monster wordt bestempeld of een seriemoordenaar.
In werkelijkheid was hij inteligent en wordt hij hier en daar zelf als bovengemiddeld inteligent aangemerkt. Het vermelden van zijn verleden/CV of wie hij voor zijn delict maakt dat het ook mogelijk is om voorbij zijn delict te zien om wat voor persoon het hier gaat. Een iets breder perspectief dan het is een monster en zo'n gek moeten ze levenslang opsluiten.
Heb ik hier ergens gezegd dat ze hem gewoon weer vrij moeten latenquote:Op vrijdag 10 mei 2019 00:45 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Wat interesseert het toch dat hij intelligent is of welke studie hij heeft afgerond. Zijn studie zegt niks over zijn persoonlijkheid. Of hij een goed mens is of niet. En ja, hij is een psychisch ongezond en gevaarlijk persoon die opgesloten moet worden (en hulp moet krijgen), want er zijn drie onschuldige mensen dood. Door geweld om het leven gebracht. Dat is echt verschrikkelijk en zijn studie, CV of eventuele intelligentie veranderen daar echt niks aan.
Dan snap ik nog 'het begrip' tegenover deze jongen niet. Of steeds dat geplemp met zijn zogenaamd fantastische CV, maar okquote:Op vrijdag 10 mei 2019 00:43 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ik begrijp het. Alleen is het voor iemand van een (specifieke) universitaire studie toch opvallend(er). Omdat nou eenmaal niet veel mensen op een dergelijke studie zitten itt hoeveel 'verwarde' of normale mensen er rond lopen.
Geen medelijden verder, maar het is opvallend. Er zijn niet zoveel TU's. Als het een medisch universitair student zou zijn, zou het ook opvallen. En dat is het hem. Medisch redt mensenlevens, maar technisch heeft ook een redelijke toevoeging in de samenleving. Dat gaat wel iets verder dan ict btw, en dan 'verwacht' men dat zo'n persoon zich dus ook volgens de belofte van zijn kunnen gedraagt.
Oh nee, dat ik ook niet, maar wel dat het een detail is dat opvalt aam hem en daardoor gehighlight wordt.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 00:49 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
[..]
Dan snap ik nog 'het begrip' tegenover deze jongen niet. Of steeds dat geplemp met zijn zogenaamd fantastische CV, maar ok
Hoe. Dan. Ook.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 00:53 schreef ootjekatootje het volgende:
Heftig dit, hoop voor van alles en iedereen dat hij seroxat niet slikte, en indien wel dat mensen die dit ook slikken dit pas in overleg met huisarts gaan afbouwen...
Nu lees ik hier in het topic:
Hij is dader en geen slachtoffer, ophangen.
Dat dacht ik ook, maar als het klopt wat ik nu denk dan ligt het toch wel heel complex.
Hij studeert in de andere kant van het land, leeft letterlijk drie levens.
1 studie delft
2 studentenkamer den haag
3 thuisfront Brunssum
Je kunt de eenzaamheid en ellende uit de ene wereld lang gescheiden houden voor de andere wereld. Dat scheiden en op en neer reizen kan lang zorgen dat “men” denkt van hier een muurbloempje maar elders gelukkig. Hij studeerde ook lang door.
Totdat je klaar bent met al die werelden en je je gaat vestigen op een plek. Voor hem dus Den Haag, dan verstop je je niet meer van ik ga feesten bij mijn vrienden in Delft/Den Haag/ Brunssum.
Dan ben je gewoon intens alleen en oninteressant. Net nieuw huis dus volgens social media tijd voor een house warming, maar met wie? Das een triest moment hoor.
Hij viel dus door de mand, dus zorgt zelf voor hulp. Das al knap voor een eenling! En zijn kaliber “problemen” waren waarschijnlijk niet heftig genoeg. Maar huisarts geeft hem antidepressiva. En ik vermoed veel te heftig voor hem. Maar ja ouderwets opgevoed dus de huisarts weet het beter.
Hier las ik posts van hij is zo slim, hij heeft zoveel potentie op carrière gebied, intelligente mensen doen dit niet.
Koren op de molen imo, dit soort mensen voelt zich ondanks alle studies en mogelijkheden alleen zonder vrienden en vriendin. Boeken en films vol te vinden over “rijkdom en geluk” maar echt geluk is maar heel klein. En dat wist hij denk ik.
En het enge is, hij is niet alleen... ik denk dat iedereen hier zich die eenzaamheid wel kan voorstellen of kan herinneren. Dat was voor mij vroeger lastig maar ik ga op mijn knieën dat ik geen twintiger ben anno 2019.
Ook nog zoiets, die buren over die deur, buurman kwam verhaal halen. Doet nu overkomen dag hij rustig was maar wat ik denk.. knallende ruzie op die vang waardoor hij naar buiten is gegaan. Naar een park...
Ik schuif die buurman geen schuld in de schoenen, maar die deur is er eerder uitgebeukt dan dat hij die vrouw vermoordt heeft.
Ik vermoed dat hij naar dat park gegaan is om zelfmoord te plegen, zwaar onder de medicatie. En uiteindelijk die vrouw gepakt heeft.
De buurman had anders bloed gezien...
Maar daar zegt hij niets over. Neem de buurman biets kwalijk maar ga na dat voorval vooral niet het zielige stel uithangen.
Bel daarom 0900-8844. Hebben ze ook niet gedaan.
Enfin tot hier mijn nachtelijke betoog. Hoop dat zijn huisarts ook lekker slaapt vannacht!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |