De makers legde aan het eind van aflevering 2 uit dat ze besloten hadden om de honderden wetenschappers die meewerkte aan dit probleem te condenseren naar één personage. Dat is verhaal technisch gewoon makkelijker te volgen, het blijft immers een TV serie. Het verhaal of de nasleep is er niet anders om. Persoonlijk vind ik dat een begrijpelijk besluit van de makers. Net zoals dat die andere twee hoofdpersonages ook niet echt bestonden (geloof ik), maar gewoon in de serie aanwezig zijn om de tientallen politici en ambtenaren die de grote beslissingen namen een gezicht te geven.quote:Op vrijdag 17 mei 2019 22:10 schreef Lola69 het volgende:
Goede serie, alleen jammer dat ze besloten hebben de boel aan te passen door er een vrouwelijke protagonist in te schrijven( De onderzoekster uit Minsk, Ulana Khomyuk ) die in het echte verhaal niet bestond. Doet IMO behoorlijk af aan de waarheidsgetrouwheid van de serie.
ik vind het wel aardig, heb inmiddels alle 3 gekeken, volgende week weer een nieuwe geloof ik.quote:Op donderdag 23 mei 2019 17:28 schreef Discombobulate het volgende:
Is het wat? Ik heb de helft van de eerste aflevering gekeken maar het kon me niet echt boeien. Ik was helaas ook niet echt in de stemming. Hoe wordt het na aflevering 1? Want ik wil eigenlijk wel weer beginnen.
Je bedoelt 3 van de tot nu toe uitgezonden afleveringen? Of heb je ze alle 5 al ergens gevonden?quote:Op maandag 27 mei 2019 11:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Alles gezien en erg goede serie. Jammer dat het niet als Manhattan over meerdere seizoenen is gesmeerd.
Volgens mij is ep. 4 net in de us online gegaan.quote:Op maandag 27 mei 2019 17:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Je bedoelt 3 van de tot nu toe uitgezonden afleveringen? Of heb je ze alle 5 al ergens gevonden?
De 3.quote:Op maandag 27 mei 2019 17:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Je bedoelt 3 van de tot nu toe uitgezonden afleveringen? Of heb je ze alle 5 al ergens gevonden?
quote:Op woensdag 29 mei 2019 10:17 schreef junkiesietze het volgende:
Tering wat hebben ze dit goed gedaan.
Ik heb zo'n beetje alle docus die er over chernobyl zijn wel gezien.. en ze doen dit echt heel goed.
kippenvel toen ik dit in de laatste aflevering nagespeeld zag worden... damn
Youtube staat er vol mee, zo'n tour lijkt me ook heel tof, maar ook wel eng..quote:Op woensdag 29 mei 2019 11:13 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]![]()
Ik had geen idee dat daar ook echte beelden van waren joh. Wat hebben ze dat dan waarheidsgetrouw nagemaakt zeg, respect![]()
Toch eens wat meer docu's over Chernobyl opzoeken. Ik ben al gefascineerd door die plek sinds ik ooit op m'n 10e ofzo een docu erover zag op Discovery. Wil er eigenlijk ook eens naartoe op zo'n tour.
Mwa, dat is het al jaren, maar wel kans dat het nu omhoog gaat ja. Zolang mensen maar met het juiste respect omgaan met die plek, en niet als een idioot proberen souvenirs mee te nemen. Ik zie helemaal voor me dat Amerikanen met regelmaat proberen om een bordje van de muur te trekken en dat mee te nemen of zo, om vervolgens bij de checkpoint een mongool genoemd te wordenquote:Op woensdag 29 mei 2019 11:15 schreef junkiesietze het volgende:
[..]
Youtube staat er vol mee, zo'n tour lijkt me ook heel tof, maar ook wel eng..
Jammer dat er door deze serie nu wss veel touristen zo'n tour willen gaan maken.. word het weer zo'n commerciële trekpleister
De hele uitleg die ze krijgen voordat ze het dak opgaan is een letterlijke vertaling van de echte uitleg.quote:Op woensdag 29 mei 2019 10:17 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb zo'n beetje alle docus die er over chernobyl zijn wel gezien.. en ze doen dit echt heel goed.
Zijn er sterftecijfers bekend over de helpers?quote:Op woensdag 29 mei 2019 10:17 schreef junkiesietze het volgende:
Einde van episode 2 was echt nachtmerrie materiaal. In het donker verdwaald in nauwe gangen vol zwaar radioactief water.quote:Op woensdag 29 mei 2019 11:20 schreef junkiesietze het volgende:
Ik hoop ook dat ze de echte namen hebben gebruikt van de 3 gasten die de watertanks hebben laten leegpompen, en de mijnwerkers, brandweerlieden etc..
Die mensen hebben nooit het repect gekregen wat ze verdienden voor de heldendaden die deze mensen pleegden. Ze wisten dat ze door hier aan mee te werken niet lang meer te leven hadden.
Het verhaal is dan wel verteld. Er komt volgend jaar wel een film uit met een gelijksoortig onderwerp, maar een andere setting.quote:Op woensdag 29 mei 2019 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Mooi trouwens ook dat stukje met de robot.
Jammer dat volgende week alweer de laatste aflevering is.
Vast wel, vraag is alleen of het waar is. zal veel in de doofpot verdwenen zijnquote:Op woensdag 29 mei 2019 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Zijn er sterftecijfers bekend over de helpers?
Mooi trouwens ook dat stukje met de robot.
Jammer dat volgende week alweer de laatste aflevering is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |