Nooit gezien, ik ken hem alleen van Game of Thrones en daar staat hij in de categorie met Shae en de Sandsnakes.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hij was echt dikke prima in Borgen.
Kratje bier naar keuze als het je luktquote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:01 schreef GGMM het volgende:
Ik zal niet rusten tot ik foto's van het nichtje van Het_liegebeest heb gevonden.
Waarschijnlijk begrijp je niet hoe marketing werkt, dat kan ook.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 14:24 schreef GGMM het volgende:
Ik blijf dat sowieso bijzonder vinden. Er is helemaal geen grap te vinden, het refereert enkel en alleen aan de beker van gisteren in de uitzending. Maar omdat mensen weten waar het aan refereert beginnen ze heel erg hard te lachen. Puur en alleen omdat ze herkennen waar het vandaan komt.
Ik begrijp hier niets van.
Kan er ook heel kwaad om worden.
welke andere?quote:
Oh is dat marketing!quote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:19 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Waarschijnlijk begrijp je niet hoe marketing werkt, dat kan ook.Ieder z'n vak.
Die andere recap met vaak nog blauwe tekst erbij (voor wat hij verzonnen heeft) naast de witte tekst (voor wat de showrunners verzonnen hebben).quote:
@KingRolandquote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:19 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Als marketingstudent zie ik dit elke dag in VBL, dus zeker eens!quote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:19 schreef Ang3l het volgende:
[..]
I am yours and you are minequote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:24 schreef Poes. het volgende:
Oh god, wie riep daar Shae?![]()
De enige reden om NIET te rewatchen.
welke?quote:
Ze hadden bij de TV een filter aangemaakt onder het kopje "aanbevolen televisie gebruik". Normaal staat daar dan dingen onder zoals gamen, sport kijken etc en nu stond er ook "GoT S08E03 kijken".quote:
Dat dusquote:
Dat vinden @onlogisch en ik nou ook.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:28 schreef Poes. het volgende:
[..]
Smerige kuthoer![]()
Normaliter scheld ik niet op fictionele karakters, maar Shae verdiend het
tja, dacht tijdens die scene al "waarom vliegt ze er niet omheen?"quote:
Slome vrij domme draak ook die Drogon, dat is algemeen bekend.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:32 schreef Slayage het volgende:
[..]
tja, dacht tijdens die scene al "waarom vliegt ze er niet omheen?"
Ik dacht het ook al meteen toen ik die scene zag, maar ik zet al vanaf seizoen 5 mijn verstand op 0 en focus op de leuke dingen.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:30 schreef Kyran het volgende:
[..]
Dat dus
De afgelopen afleveringen zitten vol met dit soort dingen. Ik vind de verhaallijnen nog steeds gaaf en ik genieg nog steeds van iedere aflevering, maar dit soort dingen zijn toch wel gemakzucht vooral.
Je zou denken dat ze met het budget wat ze hebben toch wel een betere sea-battle konden organiseren. Dat het ook echt iets boeide dat Rhaegal zou sterven, en dat Missandei gevangen genomen werd.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:32 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, zelfs een kleuter kan dat bedenken, maar niet D&D![]()
Verschrikkelijk
Welke leuke dingen?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik dacht het ook al meteen toen ik die scene zag, maar ik zet al vanaf seizoen 5 mijn verstand op 0 en focus op de leuke dingen.
Jaime die naar KL gaat.quote:
Ik ook niet, maar t knaagt wel steeds meer en is steeds duidelijker merkbaar.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jaime die naar KL gaat.
Iedereen weet dat Jon Aegon is.
Varys speelt weer eindelijk de game of thrones en gaat Dany backstabben.
Hound Sansa gesprek.
En nog veel meer.
Ik laat mijn GOT geluk niet kapotmaken door wat slecht schrijfwerk hier en daar.
"Hier en daar" dat was het in S4, S5 & S6 in een paar verhaallijnen maar over het algemeen bleef het goed. Nu zit je bij vrijwel elke scène wel "Dit klopt niet".quote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:38 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Jaime die naar KL gaat.
Iedereen weet dat Jon Aegon is.
Varys speelt weer eindelijk de game of thrones en gaat Dany backstabben.
Hound Sansa gesprek.
En nog veel meer.
Ik laat mijn GOT geluk niet kapotmaken door wat slecht schrijfwerk hier en daar.
Alles beter dan ALLE scenes in Qarth en Dorne.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:39 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
"Hier en daar" dat was het in S4, S5 & S6 in een paar verhaallijnen maar over het algemeen bleef het goed. Nu zit je bij vrijwel elke scène wel "Dit klopt niet".
Precies. Er zitten in dit seizoen echt te veel dingen in die het een stuk minder leuk maken om te kijken. Dat is zonde, gelet op de rest van de serie.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:39 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar t knaagt wel steeds meer en is steeds duidelijker merkbaar.
Ze nemen shortcuts vanwege t feit dat t af moet. En da's jammer.
Begrijpelijk, maar jammer.
Ik vond die Spice Merchant in Qarth echt een baas.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:55 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Alles beter dan ALLE scenes in Qarth en Dorne.
Die scene was mooi ja.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik vond die Spice Merchant in Qarth echt een baas.
Die had echt totale schijt aan Dany met haar dromen
Nee, dat zullen ze wel bewust uit die voorspelling van Maggy gehaald hebben. Zal dus wel iets anders gebeuren.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:05 schreef Odaiba het volgende:
Wie verwachten er dat Jaime degene zal zijn die Cercei zal vermoorden?
Die scène tussen Varys, Tyrion en Joffrey vlak voor de Battle of Blackwater.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:06 schreef GGMM het volgende:
Sowieso zijn heel veel scenes qua dialoog gewoon echt mooi uit seizoen 1 t/m 4. Die kan ik net zo als scenes van The Wire gewoon op YouTube bekijken zonder context en toch van genieten.
Ook die scene tussen Bron en Tyron vlak voor de Battle met Stannis. Of die scene met Joffrey die met stront bekogeld werd.
Genot.
Die was ook mooi jaquote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:08 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Die scène tussen Varys, Tyrion en Joffrey vlak voor de Battle of Blackwater.
"They say Stannis never smiles, I give him a red smile from ear to ear"
"Imagine Stannis' terror"
"I'm trying"
Die dialoog was super.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik vond die Spice Merchant in Qarth echt een baas.
Die had echt totale schijt aan Dany met haar dromen
Muah ook toen waren er wel wat saaie momenten hoor, vooral Tyrion/Shae scènes had ik nooit zoveel mee. Maar daarna kwam er weer een boeiende scène dus maakte het niet zoveel uit.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:16 schreef GGMM het volgende:
[..]
Die was ook mooi ja
Maar vrijwel elke scene uit die seizoenen is gewoon goed. In die periode vond ik GOT ook de beste serie ooit.
Ik.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:05 schreef Odaiba het volgende:
Wie verwachten er dat Jaime degene zal zijn die Cercei zal vermoorden?
Ze heet Sansa.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:21 schreef ootjekatootje het volgende:
Iemand enig idee wat Sensa en Bran nu gaan doen?
Uitrusten ofzo?
Heersen over het noorden.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:21 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ze heet Sansa.
Maar die hebben weinig nut inderdaad. Bran doet niks met zijn krachten en Sansa heeft ook weinig te doen volgens mij. Denk niet dat zij nou een hele grote rol gaat spelen bij het einde.
Ja, dat zal na het seizoen ongetwijfeld gebeuren, (ik denk dat Jon dood gaat of de nieuwe Mance wordt oid) maar vraag me af of ze de komende 2 afleveringen nog echt invloed op het verhaal gaat hebben.quote:
Vrij weinig denk ik. De rol van Bran is sowieso beetje te verwaarlozen de laatste tijd.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:32 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, dat zal na het seizoen ongetwijfeld gebeuren, (ik denk dat Jon dood gaat of de nieuwe Mance wordt oid) maar vraag me af of ze de komende 2 afleveringen nog echt invloed op het verhaal gaat hebben.
Ik kan mij niet voorstellen dat ze echt zo dom zijn om dit niet bedacht te krijgen. Het lijkt bijna alsof hun budget/tijd/zin op is en het ze gewoon niet meer boeit. Anders doe je dit soort dingen gewoon niet.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 15:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je zou denken dat ze met het budget wat ze hebben toch wel een betere sea-battle konden organiseren. Dat het ook echt iets boeide dat Rhaegal zou sterven, en dat Missandei gevangen genomen werd.
Eens, daar had ik (ondanks het matige schrijfwerk) alsnog veel meer van verwacht. Maar die zijn verhaallijn was dus puur vanwege het R+L=J gebeurenquote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:33 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Vrij weinig denk ik. De rol van Bran is sowieso beetje te verwaarlozen de laatste tijd.
Vooral de zin lijkt weg te zijn, ja.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat ze echt zo dom zijn om dit niet bedacht te krijgen. Het lijkt bijna alsof hun budget/tijd/zin op is en het ze gewoon niet meer boeit. Anders doe je dit soort dingen gewoon niet.
Of ze zijn inderdaad echt zo slecht en haalden het niveau echt puur op de boeken de eerste paar seizoenen.
En voor zijn nieuwe rolstoel natuurlijk.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:34 schreef GGMM het volgende:
[..]
Eens, daar had ik (ondanks het matige schrijfwerk) alsnog veel meer van verwacht. Maar die zijn verhaallijn was dus puur vanwege het R+L=J gebeuren
quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:37 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
En voor zijn nieuwe rolstoel natuurlijk.
Als ze er echt zin in hadden gehad waren seizoen 7 en 8 ook wel allebei volledig met tien episodes en misschien nog wel een extra seizoen om alles beter op te lossen.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:34 schreef Kyran het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat ze echt zo dom zijn om dit niet bedacht te krijgen. Het lijkt bijna alsof hun budget/tijd/zin op is en het ze gewoon niet meer boeit. Anders doe je dit soort dingen gewoon niet.
Of ze zijn inderdaad echt zo slecht en haalden het niveau echt puur op de boeken de eerste paar seizoenen.
Stiekem toekijken hoe mensen seks hebben.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:40 schreef Odaiba het volgende:
Wat voor krachten zou Bran nog meer moeten hebben dan?
Zou het dan gewoon onderschat zijn door ze?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:36 schreef GGMM het volgende:
[..]
Vooral de zin lijkt weg te zijn, ja.
Zoals JR terecht aangeeft, de scenes die door D&D zijn geschreven in het eerste seizoen zijn ook gewoon steengoed. (Die scene tussen Cersei en Robert, die scenes tussen Varys en LF en met name die scene tussen Arya en Tywin)
En dat is wat makkelijker als je zelf geen scenario hoeft te schrijven en 99% boek is, maar toch. Dit is het andere uiterste..
Beetje sneu dat je dat hier komt melden. Maar zegt wel wat over zijn gebrek aan smaak.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 14:05 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat @:opreis van deze analyse vindt.
Dat had ons geen extra seizoen gegeven, dus dan hadden die nieuwe schrijvers ook met hun handen in t haar gezeten hoe ze dit alles gingen rechtbreien in 6 afleveringen.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:47 schreef JR-Style-93 het volgende:
Maar het meest domme is dat ze niet gewoon de serie hebben overgegeven aan nieuwe schrijvers met frisse ideeën.
Klopt, ik vraag me inderdaad ook echt af wat daar nou de reden voor is. Dat zou heel schokkend moeten zijn, mooi opgebouwd moeten zijn en juist die scene hoor je nu nog van na te genieten als kijker. Het lijkt ze echt niet te boeien dan. Ik kan me toch niet voorstellen dat ze écht zo debiel zijn dat ze denken dat dit heel goed is. (Vooral het gedeelte in de nabeschouwing dat ze zelf zeiden "Dany kinda forgot Euron had a fleet" ….quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:45 schreef Kyran het volgende:
[..]
Zou het dan gewoon onderschat zijn door ze?
Vooral bij de vorige aflevering kreeg ik een afraffel gevoel bij, terwijl ze bij aflevering 1 en zelfs twee nog het heel rustig aan deden met vele fillers. Had dat even beperkt en meer tijd besteed aan de dood van Rhaegal en/of de gevechten tussen de schepen.
Nu was het pew pew draak dood, pew pew boten gezonken, spoelen aan op strand, M gevangen genomen in echt maar een paar minuten/scenes.
Dan hadden ze na de red wedding moeten stoppen.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Als ze er echt zin in hadden gehad waren seizoen 7 en 8 ook wel allebei volledig met tien episodes en misschien nog wel een extra seizoen om alles beter op te lossen.
Ze hebben al meerdere malen toegegeven dat de Red Wedding hetgeen was waar ze naartoe wilden werken, en de rest erna boeit ze niet zo. Ze weten ook niet goed wat ze met de magische elementen zoals de WW's en Bran moeten, daarom hebben ze Bran er ook al een seizoen uitgelaten.
Nee maar meer dat ze dit rond seizoen 5 hadden gedaan toen de eerste scheuren erin kwamen, dan hadden ze daarna met meer mensen kunnen plannen hoeveel tijd ze echt nodig hadden om alles goed te laten verlopen en hadden we ook wel meer afleveringen gehad nu. Met een team van zo'n 8 schrijvers moet je toch wel tot iets beters kunnen komen dan dit? Stop er een paar bij die al gigantisch veel weten over de lore en interne logica.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat had ons geen extra seizoen gegeven, dus dan hadden die nieuwe schrijvers ook met hun handen in t haar gezeten hoe ze dit alles gingen rechtbreien in 6 afleveringen.
HBO wilde 10 seizoenen. Met nieuwe schrijvers/producenten hadden ze het verhaal niet hoeven afraffelen.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:48 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat had ons geen extra seizoen gegeven, dus dan hadden die nieuwe schrijvers ook met hun handen in t haar gezeten hoe ze dit alles gingen rechtbreien in 6 afleveringen.
En wilden de acteurs dat ook?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:59 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
HBO wilde 10 seizoenen. Met nieuwe schrijvers/producenten hadden ze het verhaal niet hoeven afraffelen.
Snap dat nooit zo van acteurs. je hebt iets succesvol gemaakt en dan zijn ze toe aan ''iets'' nieuws...met teleurstellende fans tot gevolg.quote:
Ja mooi scène, wordt ze even goed op d’r plek gezet ghehequote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die dialoog was super.![]()
Had ik gister al eens gepost maar vooruit dan maar, the spice king verdient wat meer aandacht:
Geldt dat niet voor menig baan?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:15 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Snap dat nooit zo van acteurs. je hebt iets succesvol gemaakt en dan zijn ze toe aan ''iets'' nieuws...met teleurstellende fans tot gevolg.
Het is hun werk, ik snap dat wel. (daarom moet je ze ook zsm voor de lengte van de seizoenen vastleggen) Van de schrijvers snap ik het echter een stuk minder goed.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:15 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Snap dat nooit zo van acteurs. je hebt iets succesvol gemaakt en dan zijn ze toe aan ''iets'' nieuws...met teleurstellende fans tot gevolg.
Ja, dat boeit natuurlijk niks. Als ze geen contract-verplichtingen hebben en ergens anders meer kunnen krijgen (of het ergens anders leuker hebben) zijn ze weg.quote:
Als je 500,000 dollar per aflevering krijgt mag daar wel iets tegenover staan.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:26 schreef Poes. het volgende:
Voor aflevering 3 hebben ze 55 nachten moeten werken in de vrieskou. Op tv ziet het er allemaal leuk uit, maar die mensen werken hárd hoor
Dat is niet altijd de hoofdreden.quote:
Vond het echt bagger. Had er misschien anders over gedacht als het niet pikdonker vol met jumpshots was.quote:
Ja eens, genoeg acteurs die zeiden dat ze dat echt walgelijk vonden. Ze dachten tv-historie te schrijven, maar dan blijkt dat vrij veel mensen het enorm kut vonden ook nog.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:26 schreef Poes. het volgende:
Voor aflevering 3 hebben ze 55 nachten moeten werken in de vrieskou. Op tv ziet het er allemaal leuk uit, maar die mensen werken hárd hoor
Schrijvers zijn makkelijker te vervangen dan acteurs ja.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:19 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het is hun werk, ik snap dat wel. (daarom moet je ze ook zsm voor de lengte van de seizoenen vastleggen) Van de schrijvers snap ik het echter een stuk minder goed.
Nee vind ik niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:17 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Geldt dat niet voor menig baan?
Op een gegeven moment heb je t wel gezien, is de uitdaging weg etc.
Je hebt geen verplichting aan fans.
Ben ik met je eens.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:19 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Het is hun werk, ik snap dat wel. (daarom moet je ze ook zsm voor de lengte van de seizoenen vastleggen) Van de schrijvers snap ik het echter een stuk minder goed.
Hoe moest hij dat weten? Toen wisten alleen Sam en Bran het.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:44 schreef warp995 het volgende:
Trouwens, wist Tyrion niet al aan het einde van seizoen 7 wie Jon daadwerkelijk was of?
Oh ja ja klopt. Was ff in de war waarom hij zo moeilijk keek toen Jon en Dany met elkaar naar bed gingenquote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:46 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Hoe moest hij dat weten? Toen wisten alleen Sam en Bran het.
Daar is ook nooit meer naar gerefereerd.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:50 schreef warp995 het volgende:
[..]
Oh ja ja klopt. Was ff in de war waarom hij zo moeilijk keek toen Jon en Dany met elkaar naar bed gingen
Mensen die dicht bij een persoon staan en invloed kunnen uitoefenen op die persoon vinden het vaak niet fijn als er een liefdes-partner in het spel komt, want dat betekent bijna altijd verlies van invloed.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:50 schreef warp995 het volgende:
[..]
Oh ja ja klopt. Was ff in de war waarom hij zo moeilijk keek toen Jon en Dany met elkaar naar bed gingen
Was alweer vergeten. Leuke scène inderdaad, die kerel zou haar daar moeten onthoofden voor die praatjes.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 16:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Die dialoog was super.![]()
Had ik gister al eens gepost maar vooruit dan maar, the spice king verdient wat meer aandacht:
Ervaring leert dat wanneer je ze genoeg betaalt ze niet snel vertrekken. Daarnaast gaat het maar om 10 aflevering per seizoen. Genoeg tijd voor andere dingen de rest van het jaar.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:24 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, dat boeit natuurlijk niks. Als ze geen contract-verplichtingen hebben en ergens anders meer kunnen krijgen (of het ergens anders leuker hebben) zijn ze weg.
Dit maak je in tien minuten.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:54 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Als je dit gaat uitwerken heb je ook tijd te veel.
Als jij de hooste adviseur van Maxima zou zijn, zou jij dan niet raar opkijken als je haar luidruchtig de liefde hoort bedrijven met Donald Trump?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 17:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Daar is ook nooit meer naar gerefereerd.
Behalve dat er schijnbaar in het script stond dat Tyrion ook romantische interesse in Dany had.
Deze vergelijking slaat behoorlijk wat planken mis.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 18:00 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Als jij de hooste adviseur van Maxima zou zijn, zou jij dan niet raar opkijken als je haar luidruchtig de liefde hoort bedrijven met Donald Trump?
Dat ze niet leert van haar fouten en zich niet ontwikkelt als karakter is wel degelijk de schuld van slecht schrijfwerkquote:Op dinsdag 7 mei 2019 18:03 schreef MMaRsu het volgende:
Nogmaals, de schrijvers de schuld geven vam domme akties van karakters zoals Dany die al meerdere domme akties heeft uitgevoerd wat ze bijna met haar dood mocht bekopen.
Dat vind ik echt een enorme inschattingsfout.
Wie moeten we anders de schuld geven, het fictieve personage?quote:Op dinsdag 7 mei 2019 18:03 schreef MMaRsu het volgende:
Nogmaals, de schrijvers de schuld geven vam domme akties van karakters zoals Dany die al meerdere domme akties heeft uitgevoerd wat ze bijna met haar dood mocht bekopen.
En blijkbaar is de rest van haar kamp ook net zo dom.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 18:03 schreef MMaRsu het volgende:
Ze zullen zelf ook wel doorhebben dat dit matig schrijfwerk is, maar ze moesten gewoon snel naar het volgende plotpunt.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 18:16 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Hij lijkt er zelf ook niet erg gelukkig mee.
Het is as, geen sneeuw.quote:Op dinsdag 7 mei 2019 18:34 schreef UitStraling het volgende:
Gelukkig hebben we een groot deel van het einde al gezien in het visioen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |