ABNnetje aflossen, die passen dus , goed voor het dividend van mijn ABN aandelen, maar als die geen risk durven nemen, dan pas ik ook maarquote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:02 schreef djh77 het volgende:
1 miljoen voor Pensioenadvies met nauwelijks zekerheden op ccf/knab
https://www.collincrowdfund.nl/gommer-pensions-group/
Ik pas

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Dag Aster,quote:Op vrijdag 10 mei 2019 14:17 schreef Aster1X het volgende:
Ik voel weer een APOC-project aankomen bij GvE, zie link

Er is dus later ook een 2e recht van hypotheek gevestigd ( Melo project ), moest CCF (1ste recht van hypotheek) daar geen toestemming voor geven ?quote:

1e recht is 1e recht, de hut zal de 358k rest voor 1e hypo wel opbrengen. Wens de meneer met de 2e hypo ook veel succesquote:Op vrijdag 10 mei 2019 17:18 schreef Thomas88 het volgende:
[..]
Er is dus later ook een 2e recht van hypotheek gevestigd ( Melo project ), moest CCF (1ste recht van hypotheek) daar geen toestemming voor geven ?

quote:Op vrijdag 10 mei 2019 13:16 schreef obligataire het volgende:
Serieus gevalletje van oplichting bij Voordegroei.nl
"Dhr" Chris Comes van House of Cars.Lening van 350K dus dat is wel een serieuze schade post als er niets meer te halen is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe lang heeft deze heer rente en aflossing betaald?
Voor de groei heeft in het kader van de "transparantie" de pitch van het project ook maar van haar site gehaald.
Is dit trouwens het eerste probleem bij voor de groei of heeft men al meer problemen gehad?

Zat me ook af te vragen of een 2e hypotheek niet nadelig is omdat er nu sowieso niets overblijft voor de boedel. Curator moet aan het werk voor slechts 2 schuldeisers. Zou hij niet extra zijn best gedaan hebben als alleen Collin hypotheeknemer was en de overwaarde naar de boedel kon?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 17:35 schreef peterc het volgende:
[..]
1e recht is 1e recht, de hut zal de 358k rest voor 1e hypo wel opbrengen. Wens de meneer met de 2e hypo ook veel succes

Alleen als Collin dat in de akte zou hebben laten opnemen, en dan nog... Hoogst waarschijnlijk zouden ze, als de vraag gekomen zou zijn, toch akkoord gegeven hebben.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 17:18 schreef Thomas88 het volgende:
[..]
Er is dus later ook een 2e recht van hypotheek gevestigd ( Melo project ), moest CCF (1ste recht van hypotheek) daar geen toestemming voor geven ?

Ik denk dat Collin toestemming heeft gegeven. Notaris mag 2e hypotheek niet vestigen zonder dit akkoord:quote:Op vrijdag 10 mei 2019 17:54 schreef Horsemen het volgende:
[..]
Alleen als Collin dat in de akte zou hebben laten opnemen, en dan nog... Hoogst waarschijnlijk zouden ze, als de vraag gekomen zou zijn, toch akkoord gegeven hebben.

Vanuit dat oogpunt gezien wel denk ik. Aan de andere kant, als er nieuwe schulden aangegaan worden na het afsluiten van een crowdlening hou je dat toch niet tegen. Zie hier weer hoe belangrijk het is om het 1e hypotheekrecht te hebben. Ik ga er vanuit dat het overgrote deel van deze lening gewoon gaat terugkomen.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 17:44 schreef djh77 het volgende:
[..]
Zat me ook af te vragen of een 2e hypotheek niet nadelig is omdat er nu sowieso niets overblijft voor de boedel.

Als ik dit zo lees denk ik dat dit inderdaad het geval is geweest..quote:Op vrijdag 10 mei 2019 17:59 schreef djh77 het volgende:
[..]
Ik denk dat Collin toestemming heeft gegeven. Notaris mag 2e hypotheek niet vestigen zonder dit akkoord:
https://www.notarisvanspr(...)heekhouder-ontbreekt

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:Op vrijdag 10 mei 2019 18:42 schreef Horsemen het volgende:
Nieuw KoM project “SolarZonBouw B.V. “
https://www.kapitaalopmaat.nl/SolarZonBouw-B-V-
Gevraagd 160k
Risico BB
60 mnd
8%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dank voor het delen!
Zeker onmiddellijk gedaan met een verhoogde inschrijving![]()

Wil je dit nuanceren :quote:Op vrijdag 10 mei 2019 15:09 schreef Crowd001 het volgende:
[..]
[..]
[..]
Ik loop ook niet warm voor dit project maar geen eens zo zeer vanwege dit specifieke project maar wel de vastgoedleningen van Geld voor elkaar in zijn algemeenheid.
Gisteren sprongen ze nog in de verdediging omdat ze zo transparant zijn e.d. aangezien ze het niet eens waren met het artikel van de professor. Ze vergaten alleen in al hun transparantie te melden dat in de reactie van Dhr. Kleverlaan ook fouten staan. Maar ja, dat komt Geld voor elkaar toevallig wel goed uit. Kleverlaan schrijft namelijk dat het incorrect is “dat de alleen “slechte” leningen over zullen blijven, o.a. omdat “goede” ondernemers boetevrij kunnen aflossen. Ook bij crowdfunding platformen (net als bij banken) zul je gewoon een aanvullende vergoeding moeten betalen bij vervroegd aflossen”
Daar klopt bij de vastgoed leningen van GVE helemaal niets van. Welke aanvullende vergoeding??? Ook bij dit https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=19884 GVE vastgoed project mag er weer gewoon boetevrij worden afgelost. Ik had hier ergens gelezen dat GVE dit ging herzien maar daar merk ik nog helemaal niks van.![]()
Alss GVE dan zo transparant is moeten ze ook de fouten in het Kleverlaan artikel benoemen.
Deze vervroegde boete vergoeding hebben wij investeerders echt nodig om de projecten die bij GVE in default gaan enigszins te compenseren. En van projecten in default heb ik er bij GVE al véél te veel.
Nee, dan steek ik momenteel heel wat liever mijn geld in het nieuwe project van SIG welke club dit gelukkig wel goed op orde heeft en de investeerder een redelijke vergoeding geeft bij een vervroegde aflossing.

Geldt dat niet voor (vrijwel) elk crowdfundingproject?quote:Op vrijdag 10 mei 2019 16:16 schreef peterc het volgende:
[..]
ABN netje aflossen, die passen dus , goed voor het dividend van mijn ABN aandelen, maar als die geen risk durven nemen, dan pas ik ook maar

Een beetje vragen naar de bekende weg 😉 aangezien er nog nagenoeg geen vastgoedleningen in default zijn zoals je misschien weet.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 19:48 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Wil je dit nuanceren :
heb je de Boeterente bij vervroegde aflossing nodig om je defaults (van o.a. niet-vastgoedprojecten) te compenseren
óf
heb je veel defaults bij de vastgoedleningen. Dat is een wezenlijk verschil

Helder, precies. Dat vermoedde ik. Dat is ook de reden dat ik op GVE enkel vastgoed meeneem of hypotheek met onderpand (iets risicovoller : de scheepjes ). Geen wereldrente maar wel stabiel.quote:Op vrijdag 10 mei 2019 20:48 schreef Crowd001 het volgende:
[..]
Een beetje vragen naar de bekende weg 😉 aangezien er nog nagenoeg geen vastgoedleningen in default zijn zoals je misschien weet.
Er zijn overigens velen redenen waarom het onverstandig is dat Geld voor elkaar de boeterente heeft afgeschaft voor dergelijke projecten zoals hier volgens mij ook door andere al meermaals benoemd. De enige die hier voordeel van heeft zijn de lening nemers.

quote:Op vrijdag 10 mei 2019 19:45 schreef Horsemen het volgende:
[..]Na even overdenken kan ik 1 positief aspect bedenken: de ondernemer werd gemotiveerd om te blijven betalen vanwege de HA.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dank voor het delen!
Zeker onmiddellijk gedaan met een verhoogde inschrijving
Verder zat ik niet in Heero-1, en ga zeker niet meedoen met Heero-2
Overigens zie ik in mijn eigen portefeuille het laatste half jaar een afname van het openstaande bedrag in leningen zonder hypotheek. Totaal bedrag uitstaand via CF neemt nog steeds licht toe.

quote:Op vrijdag 10 mei 2019 19:45 schreef Horsemen het volgende:
[..]Haha, niet echt. Ben blij dat ik van dit project af ben als deze financiering tot stand komt, want KoM had bij dit project de zekerheden niet vastgelegd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dank voor het delen!
Zeker onmiddellijk gedaan met een verhoogde inschrijving

quote:Eerder deze week is de hypothecaire inschrijving gepasseerd via de notaris. De akte kunt u op de gebruikelijke wijze terugvinden bij de projectinformatie via uw account.

Dat is precies het probleem met de directie van KoM. Onverantwoordelijke risico's nemen en geen lerend vermogen.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 14:42 schreef djh77 het volgende:
De tot vorige week nog niet gevestigde 2e hypotheek is 3,5 maand na totstandkoming van de lening alsnog gevestigd. KoM is weer bij met het vestigen van de hypotheekrechten, maar ze nemen wel behoorlijke risico's hiermee door de gelden eerst uit te boeken en daarna pas de hypotheek te vestigen.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |