Ik had Nellie en Maxquote:Op zaterdag 4 mei 2019 22:45 schreef uniekhoorn het volgende:
Vanaf je twaalfde al spullen voor je uitzet?
Mijn eerste pony was Donald, een schimmel, mooi lief en een paar keer eerste geworden met B dressuur
Toen was Desperado mijn pony, deed het goed in het springen. Ooit M gesprongen met bekers enzo...
Daarna kwam Belinda .. Paard, dressuur en springen.. Toen was ik bijna 16 en had er geen zin meer in. Daarna nooit meer paard gereden
ja echt! Er is nu een dakraam boven het bed, en het regent. Wel knus maar ook flink wennenquote:Op zaterdag 4 mei 2019 22:58 schreef Bluezz het volgende:
Dat is nog wel een dingetje.. al die vreemde geluiden
[ afbeelding ]
Haha, same !quote:Op zaterdag 4 mei 2019 23:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had Nellie en MaxAllebei met blauwe ogen
Ooit een beker in een beauty wedstrijd mee gewonnen. Ik had geen flauw idee dat dat bijzonder was. Op mijn 15-16e of zo ook geen zin meer in paard. Had 'betere' (lees: tiener) dingen te doen en paard kostte veel tijd. Achteraf wel spijt van gehad.
@:z80 Ja! Ik heb nog wel eens pannenkoek als ontbijtMet spek
Of geleerd van mijn Engelsman met poedersuiker en citroensap. Echt heel lekker.
Dank je wel!quote:Op zaterdag 4 mei 2019 23:44 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Haha, same !
Lekkere jongens![]()
Lot, hebben jullie snel gedaan!
Whiskers, alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag. X
Oh dat mis ik zo van mijn vorige huis, de regen kunnen horenquote:Op zaterdag 4 mei 2019 23:34 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
ja echt! Er is nu een dakraam boven het bed, en het regent. Wel knus maar ook flink wennen
En langsrijdende auto's..
En ergens in de verte muziek. Gek hoor
Nee, dat snap ik. Is ook de enige film waarbij de mensen in de bioscoopzaal eigenlijk allemaal bleven zitten tijdens de aftiteling.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 23:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dank je wel!
Voel me alleen niet erg feestelijk na die film..
Thanksquote:Op zondag 5 mei 2019 00:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nee, dat snap ik. Is ook de enige film waarbij de mensen in de bioscoopzaal eigenlijk allemaal bleven zitten tijdens de aftiteling.
Maar nu vieren we vrijheid. En jouw verjaardagGefeliciteerd
Omdat je altijd je eigen je eigen criticus moet zijn en je niets moet aantrekken wat een ander van iets vind.quote:Op zondag 5 mei 2019 00:19 schreef Pietverdriet het volgende:
Zat net te kijken naar welke stream dienst The Distinguished Gentleman met Eddy Murphy streamt. Geen enkele hier dus en de dvd lijkt een collecters item. Kijk ik op imdb heeft ie een zeer slechte waardering, en de meeste critici hebben hem destijds ook negatief beoordeeld.
Merkwaardig. Een van de meest intelligente films die hij maakte en ook een van de beste imho. Een prachtige satire op politiek met een boodschap. Toch neergesabeld. Waarom? Omdat mensen lach of ik schiet films van hem verwachten?
De enige filmmuziek waarvan ik elke keer als ik het weer hoor steeds van moet huilen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 23:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Schindler's List gekeken. Voor het eerst. Beklemmend. Afschuwelijk om naar te kijken. Maar zo nodig om naar te kijken.
Feest. Vrijheid. Van harte!quote:Voel me rot. Over 20 min jarig. Bevrijding. Feest.
quote:Op zondag 5 mei 2019 00:36 schreef Bluezz het volgende:
Feli en een fijne dag Whis! Mooie datum om jarig te zijn
quote:Op zaterdag 4 mei 2019 23:16 schreef Kaatje1 het volgende:
@:Cat-astrophe nog even over je kittens. Op fb volg ik "Kittens Wierden". Daar vangt iemand ook al jaren kittens op, maar dan moederloze. Sinds een paar dagen heeft ze een nestje van 5 prematuurtjes (onder de 70 gr). Da's ook zo leuk om te volgen.
Dakraam in de regenquote:Op zaterdag 4 mei 2019 23:34 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
ja echt! Er is nu een dakraam boven het bed, en het regent. Wel knus maar ook flink wennen
En langsrijdende auto's..
En ergens in de verte muziek. Gek hoor
Ik heb vorige week een half pepertje in het eten gedaan en een half pepertje in de diepvriesquote:Op zondag 5 mei 2019 07:50 schreef AnneX het volgende:
En Isadaarna ga ik gember en rode pepers snijden voor in de vriezer voorraad.
quote:
Natuurlijk mogen we vandaag vlaggenquote:Op zondag 5 mei 2019 08:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, en ook al is het zondag, vlaggen mag vandaag. 5 mei (en 4 mei) zijn uitzonderingen op het 'niet op zondag vlaggen' protocol. (moest het vanmorgen even opzoeken voor de logistiek medewerker die niet wist of de vlag wel ui tmocht)
Da’s een stevige heer geworden.quote:Op zondag 5 mei 2019 08:21 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]![]()
Wel spannend, moederloze prematuurtjesZeker zonder moeder. Gelukkig heeft ze zat ervaring ermee.
Ik had ook ooit een nestje prematuurtjes, wel met moeder. Eentje heeft het niet gered,een ander van die prematuren is nu dit:
[ afbeelding ]
Mijn knullie
Andere 'vlagdagen' verschuiven naar maandag als ze op zondag vallenquote:
Eerst (ver)knip ik boterhamzakjes tot kleiner om erin te vouwen. - model als vroeger de apothekers poeders in een papiertje vouwden...quote:Op zondag 5 mei 2019 08:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb vorige week een half pepertje in het eten gedaan en een half pepertje in de diepvries
(doe je dat gewoon in een zakje of doe je het in een ijsblokvormpje met wat water?)
Ik vond zo'n heel zakje al wat overdreven voor mijn kleine beetje rode peperquote:Op zondag 5 mei 2019 08:40 schreef AnneX het volgende:
Eerst (ver)knip ik boterhamzakjes tot kleiner om erin te vouwen. - model als vroeger de apothekers poeders in een papiertje vouwden...-
Dan snij ik eerst de gember tot snippers - op grote hoop - portioneren en schuiven met mes vanaf plank op plastic velletje en dan invouwen.
Zelfde met de peper en dan in de vriezer - in de bovenste platte lade.
Ik vroorde restjes gember en peper van HF ook vaak in. Reuze handig.quote:Op zondag 5 mei 2019 08:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Eerst (ver)knip ik boterhamzakjes tot kleiner om erin te vouwen. - model als vroeger de apothekers poeders in een papiertje vouwden...-
Dan snij ik eerst de gember tot snippers - op grote hoop - portioneren en schuiven met mes vanaf plank op plastic velletje en dan invouwen.
Zelfde met de peper en dan in de vriezer - in de bovenste platte lade.
Dat sowieso, maar ik vroeg me af waarom de meeste mensen zo negatief zijn over deze filmquote:Op zondag 5 mei 2019 00:33 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Omdat je altijd je eigen je eigen criticus moet zijn en je niets moet aantrekken wat een ander van iets vind.
dit idd! veel soorten liggen en snij ze gewoon half bevroren, werkt primaquote:Op zondag 5 mei 2019 08:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb ook altijd hele pepers in de vriezer liggen. Je kunt ze goed bevroren snijden.
Goed dat ik het weet! Bij mij liggen ze in de koelkast tot ik ze weg moet gooien.quote:Op zondag 5 mei 2019 08:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik vroorde restjes gember en peper van HF ook vaak in. Reuze handig.
Ik hakte gewoon alles, deed ze in een ziplockzakje en haalde daar uit wat ik nodig had.
Ik heb ook altijd hele pepers in de vriezer liggen. Je kunt ze goed bevroren snijden.
Feli Whiskers
Da’s minder. Kan je nog wel foto’s bewerken of is zitten ook niet te doen?quote:Op zondag 5 mei 2019 09:37 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh! Feli, Whiskers
Hier gister door mijn rug gegaan. Ik loop nog maar als een oud mannetje
Jammer van de fotografie- en opruimplannen van vandaag.
Zitten op een stoel wel. Op de bank kan ik alleen half liggen want die is eigenlijk te laagquote:Op zondag 5 mei 2019 09:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Oh da’s minder. K
[..]
Da’s minder. Kan je nog wel foto’s bewerken of is zitten ook niet te doen?
Sterktequote:Op zondag 5 mei 2019 10:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Zitten op een stoel wel. Op de bank kan ik alleen half liggen want die is eigenlijk te laag
Hihi ik zou bijna zeggen... moet je moeder hier maar op de koffie.quote:Op zondag 5 mei 2019 09:24 schreef Tele6 het volgende:
Oh en mooie kater zag ik!
Ik vond katten vroeger altijd rotbeesten. M'n moeder gooide met schoenen of met water als ze er eentje bij ons huis zag. Maar eigenlijk zijn katten heel leuk om te leren kennen en om te aaien. Ik kwam er van de week eentje tegen op straat en die ging me kopjes geven
Gekke katquote:Op zondag 5 mei 2019 10:15 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hihi ik zou bijna zeggen... moet je moeder hier maar op de koffie.
Heb hier 2 katers lopen die dr suf knuffelen... al gooit ze weet ik wat naar hun hoofd.
Eentje is echt zo raar... komt ie naast de bank staan... staart omhoog. Liefst stopt ie hem in je hand. En als je dan zn staart pakt gaat ie heel hard trekken... tot je los laat... dan draait ie om.
Krijg je een kopje en stopt ie zo zn staart weer in je hand.
Ik dacht dat katten ALTIJD een hekel hadden aan getrek aan die staart... maar hij vindt het gewoon een leuk spelletje. Klauwt zich dan helemaal vast in het kleed en gaat liggen draaien... geweldig is het kennelijk.
Maf beest
Leuk leuk!quote:Op zondag 5 mei 2019 10:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dank voor de felicitaties!![]()
Mijn moeder is hier en de zon schijnt weer
Wat we iig gaan doen is taart halen en verjaarscadeau kopen.
Aardbeientaartquote:Op zondag 5 mei 2019 10:31 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Leuk leuk!
Wat voor taart? Wat voor cadeau?
Aardbeientaartquote:Op zondag 5 mei 2019 10:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Aardbeientaart![]()
En cadeau wist ik nog niet, dus gaan we samen kijken
oww kak gefeli whis! had het even gemist!quote:Op zondag 5 mei 2019 10:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Aardbeientaart![]()
En cadeau wist ik nog niet, dus gaan we samen kijken
Hello!quote:
quote:22 juni: LS, J, Lonaa ovb, z80, derLudolf?, borisz, golfer & Bluezz, fietsie ovb Kaatje ovb, Whiskers ovb, PdeHoog, minilot, Annex en mn.AnneX
29 juni: LS, J, Lonaa ovb, z80 derLudolf, golfer & Bluezz, fietsie ovb Kaatje, Whiskers ovb, PdeHoog, minilot
6 juli: LS, J, Lonaa ovb, z80, derLudolf, borisz, golfer & Bluezz Kaatje, Whiskers ovb, PdeHoog, Isabeau, minilot ovb, Barreltje
13 juli: LS, J, z80, derLudolf, borisz, golfer & Bluezz, fietsie Kaatje, Whiskers ovb, PdeHoog, Isabeau, minilot ovb
Ik heb al een tijdje geen ander huis meer, dus ik moet welquote:
Dank je!quote:Op zondag 5 mei 2019 10:47 schreef liedetector het volgende:
[..]
oww kak gefeli whis! had het even gemist!
oww 22 staat als PM kom ik op terug, lijkt me wel super cool!!!!quote:Op zondag 5 mei 2019 10:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Hello!
Kan jij op 22 juni voor de bbq meet? Dat is mijn voorkeursdatum maar de rest staat nog open. Ik wil de knoop even doorhakken.
En hoe is het met je teen?
[..]
nou welkom in lombok dan maar mjan!quote:Op zondag 5 mei 2019 10:55 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik heb al een tijdje geen ander huis meer, dus ik moet wel
Heeft mijn moeder vorig jaar van mij gehad voor haar verjaardag: een diner en een ontbijtquote:Op zondag 5 mei 2019 11:04 schreef z80 het volgende:
En hier is het verjaardagscadeau al jaren met zijn 3e ergens eten.
Vind ik persoonlijk beter dan een paar euro of iets kleins waarvan ik nooit weet wat ik moet vragen of hoe ik duidelijk kan maken wat ze waar moeten bestellen.
en dan strax nog alle geluiden van een kindquote:Op zondag 5 mei 2019 11:12 schreef Lot_1 het volgende:
@:mjan: en @:lie: in mijn nieuwe huis ja, best redelijk geslapen. Het lijkt alleen alsof er in de buurt van het raam een nest zit, met bijbehorende geluiden #buitenleven
De kat vindt het superspannend. Is gisterenmiddag overgegaan, en heeft sindsdien vooral in een slaapkamer gezeten. Net heeft ze onder mijn aanmoediging wat gegeten en heeeel voorzichtig de overloop verkend. En toen snel weer terug.
Wat is PM in deze context?quote:Op zondag 5 mei 2019 11:02 schreef liedetector het volgende:
[..]
oww 22 staat als PM kom ik op terug, lijkt me wel super cool!!!!
Teen is nog net zo lichtblauw als 3 weken geleden (denk een slecht teken....)
hoe jij verder? x
Dat wordt rennen denk ik... want ze laten zich niet negeren. :xquote:Op zondag 5 mei 2019 10:18 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Gekke kat
M'n moeder zou dan echt helemaal over haar theewater gaan. Ik heb een tante die katten heeft, maar die houdt haar katten ook altijd veilig uit de buurt. M'n ma houdt zich wel in, maar wordt enorm chagrijnig en mopperig. Waarschijnlijk zou ze jouw katten negeren en zo gauw mogelijk ervandoor gaan
Awww... poezen en verandering is vaak geen beste combi.quote:Op zondag 5 mei 2019 11:12 schreef Lot_1 het volgende:
@:mjan: en @:lie: in mijn nieuwe huis ja, best redelijk geslapen. Het lijkt alleen alsof er in de buurt van het raam een nest zit, met bijbehorende geluiden #buitenleven
De kat vindt het superspannend. Is gisterenmiddag overgegaan, en heeft sindsdien vooral in een slaapkamer gezeten. Net heeft ze onder mijn aanmoediging wat gegeten en heeeel voorzichtig de overloop verkend. En toen snel weer terug.
Hier zit er één heel raar te kijken naar de wapperende vlagquote:Op zondag 5 mei 2019 12:28 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Awww... poezen en verandering is vaak geen beste combi.
Maar komt vast goed. Wellicht ken je het al maar ik ben fan van feliway. Ook bij het huidige bangige opvangexemplaar douw ik het in het stopcontact en dat helpt echt.
Nu zit ze onder de bank. Ze moest van mij met de woonkamer kennismaken, nu de kinders ook deze kant uitgaan. Ze is al heel dapper even komen kijken maar vindt het toch nog erg spannend. Ach, we hebben nog een paar weken om de scherpe randjes van de angst af te halen. Nu weet ik in ieder geval dat ze zeker potentie heeft om aan een ander huishouden te wennen.
quote:Op zondag 5 mei 2019 12:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hier zit er één heel raar te kijken naar de wapperende vlag
Wat heerlijk zo'n fotoopruiming, alles dat je tegenkomtquote:Op zondag 5 mei 2019 11:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
In de grote fotoopruiming ben ik inmiddels aangekomen bij de vakanties. Alles van de kat is nagekeken. Wat hebben we toch een geweldig exemplaar![]()
Ik bekijk nu een vakantie in Winterberg in augustus. Het was 6 graden met regen op die WinterbergbergWat hebben we geleden in dat aftandse huisje zonder verwarming de eerste dagen
We hebben nog warmere kleren gekocht bij de Takko.
Pro Memorie?quote:Op zondag 5 mei 2019 11:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat is PM in deze context?
Ik heb geen idee hoe een gebroken teen zich hoort te ontwikkelen eigenlijk. Hier alles goed hoor, same old, same old.
quote:Op zondag 5 mei 2019 11:02 schreef liedetector het volgende:
[..]
oww 22 staat als PM kom ik op terug, lijkt me wel super cool!!!!
Teen is nog net zo lichtblauw als 3 weken geleden (denk een slecht teken....)
hoe jij verder? x
Dank je!quote:Op zondag 5 mei 2019 12:28 schreef Candaasje het volgende:
Gefeliciteerd nog Whiskers!
En klinkt afschuwelijk LS, die vakantie in Winterberg. Brr!
Oh jaquote:Op zondag 5 mei 2019 12:51 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Pro Memorie?
Zo boek ik altijd bedden op de dagbehandeling als we niet zeker weten of iemand die chemo of bloedtransfusie wel of niet moet krijgen
Ja echt leuk!quote:Op zondag 5 mei 2019 14:53 schreef Lucky_Strike het volgende:
Oh ja![]()
Wat leuk, dat boek van je gezinsverzorging
Gisteren nog eens wat oude foto's bekeken nav lunch met nichtjes. Dan denk je ook "vond ik dit ooit mooi" en ook ja, vond ik mezelf toen dikquote:Op zondag 5 mei 2019 15:01 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja echt leuk!
Bloes met permanent en 15 kilo lichter(en toen vond ik mezelf al zo dik
)
Ja, daarna ging het wel redelijk gauw weer. Ontbijt helptquote:Op zondag 5 mei 2019 11:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat is rot wakker worden @:Tele6
Gaat het alweer een beetje?
Eten helpt zovaakquote:Op zondag 5 mei 2019 16:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, daarna ging het wel redelijk gauw weer. Ontbijt helpt![]()
Nou!quote:Op zondag 5 mei 2019 17:00 schreef minilot het volgende:
Lucky, ik noteer 22 juni alvast!Lollig, foto-opruiming. Iets om steevast nostalgisch van te worden
Winterbergvakantie klinkt niet bijzonder geslaagd!
Als ze vooraf wisten dat er geen verwarming in zat lijkt me dat niet logisch.quote:Op zondag 5 mei 2019 17:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou!Een huisje zonder verwarming terwijl het gewoon koud is buiten. Ik neem aan dat dat van te voren niet bekend was en jullie geld terug hebben gekregen, LS?
quote:Op zondag 5 mei 2019 18:20 schreef Bluezz het volgende:
We zouden nu gaan eten in Haarlem bij https://mickeyskitchen.nl ware het niet dat g al vanaf 16 uur ineens haske ziek in bed ligt![]()
/pizza besteld
Da's sneu! Beterschap voor G.quote:Op zondag 5 mei 2019 18:20 schreef Bluezz het volgende:
We zouden nu gaan eten in Haarlem bij https://mickeyskitchen.nl ware het niet dat g al vanaf 16 uur ineens haske ziek in bed ligt![]()
/pizza besteld
Och, zo plotseling?quote:Op zondag 5 mei 2019 18:20 schreef Bluezz het volgende:
/pizza besteld
Dankjewelquote:Op zondag 5 mei 2019 17:00 schreef minilot het volgende:
[..]
Eten helpt zovaak
Gefeliciflapstaart Whiskers!
Tevens![]()
Luie zondag, bezijden uurtje onkruid uit tuin plukken.Hier wordt verder niet stilgestaan bij 4 danwel 5 mei en aan vlaggen doen we ook niet.
Straks maar eens iets koken van restjes in de koelkast.![]()
Lucky, ik noteer 22 juni alvast!Lollig, foto-opruiming. Iets om steevast nostalgisch van te worden
Winterbergvakantie klinkt niet bijzonder geslaagd!
Bah.. Beterschap @golferquote:Op zondag 5 mei 2019 18:20 schreef Bluezz het volgende:
/pizza besteld
quote:Op zondag 5 mei 2019 16:45 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, daarna ging het wel redelijk gauw weer. Ontbijt helpt![]()
Ik ben even uit bed gegaan voor de 2e helft. Koorts wat onderdrukt met wat pillen.quote:Op zondag ukt5 mei 2019 19:39 schreef borisz het volgende:
Nou Golfer, doe maar een rode badjas aan. Beterschap![]()
De Dennenappel is binnen.
Vertaling?quote:Op zondag 5 mei 2019 19:39 schreef borisz het volgende:
Nou Golfer, doe maar een rode badjas aan. Beterschap![]()
De Dennenappel is binnen.
Klinkt alsof je heerlijk gegeten hebt iigquote:Op zondag 5 mei 2019 19:36 schreef Cat-astrophe het volgende:
*burp*
Iets teveel asperges, beenham en aardappeltjes uit de oven.![]()
Nu uitbuiken als een dikke pad op de bank.
Bekerfinale.quote:
quote:
Wat hebben je moeder en jij uiteindelijk gedaan vandaag?quote:Op zondag 5 mei 2019 19:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Klinkt alsof je heerlijk gegeten hebt iig![]()
![]()
Er was wel verwarming alleen die deed het niet. De eerste avond kwamen we daar pas laat achter en we wilden de eigenaren niet storen want die lagen al te slapen. De tweede dag spraken we de eigenaar pas rond etenstijd. Toen we terugkwamen van uit eten gaan was hij net klaar met repareren maar toen was het ook al laat dus het huisje moest toen nog helemaal opwarmen. Geen echt onoverkomelijke ramp allemaal, er waren dekens genoeg in het huisje. Het was onze kleding die het probleem wasquote:Op zondag 5 mei 2019 17:43 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou!Een huisje zonder verwarming terwijl het gewoon koud is buiten. Ik neem aan dat dat van te voren niet bekend was en jullie geld terug hebben gekregen, LS?
Lekker klusje.quote:Op zondag 5 mei 2019 20:18 schreef FranticDJ het volgende:
Hele weekend nieuwe leidingen in de wc en een van de badkamers van m’n ouders aan t leggen. Gelukkig iemand anders die de kruipruimte ingedoken is..
Die kunnen straks kleien en badderen in weelde
Leindongwerk is leuk, zolang je niet in een kruipruimte moet.quote:Op zondag 5 mei 2019 20:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lekker klusje.
Vraag. Als ik een muur in een kleur wil spuiten en plafond en ander muren in die ruimte wit wil spuiten, hoe pak ik dat dan aan? Er moet zo min mogelijk tijd tussen zitten.
Nul verstand ervan, maar alles spuiten (wit) en die ene muur met een roller lijkt mij het handigstquote:Op zondag 5 mei 2019 20:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Lekker klusje.
Vraag. Als ik een muur in een kleur wil spuiten en plafond en ander muren in die ruimte wit wil spuiten, hoe pak ik dat dan aan? Er moet zo min mogelijk tijd tussen zitten.
Ok thanks. Bij rollen komen er ook gegarandeerd spetters op het wit dus dat is eigenlijk geen optie. Spuiten it is.quote:Op zondag 5 mei 2019 20:32 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Leindongwerk is leuk, zolang je niet in een kruipruimte moet.
Een muur is makkelijker afplakken dan een plafond e.d. Dus eerst de muur op kleur en dan de rest wit. Dat betekent dat de muur op kleur dus eerst moet drogen.
Handigste pak je een stuk karton als spuitmasker in de andere hand om het plafond zoveel mogelijk te ontzien van overspray. Anders ff kutten met een metertje folie tegen t plafond. Desnoods ff van dat stevige inpakpapier dan wel vloerpapier gebruiken (is een ander product dan stucloper).
Wagner heeft ook spuitschermen die je op je pistool plaatst, maar dat werkt kut vind ik.
En anders eerst alles wit spuiten. En zodra je zeker bent dat je nevel neer geslagen is, de muur rollen.
Niksquote:Op zondag 5 mei 2019 19:55 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat hebben je moeder en jij uiteindelijk gedaan vandaag?
Onbegrijpelijk inderdaad. Tuurlijk, bij elk bedrijf zal wel eens een grens opgezocht worden. Maar zulke risico's, dat wil je als engineer toch niet?quote:Op zondag 5 mei 2019 20:38 schreef z80 het volgende:
De Boeing max is nog een groter vliegende ramp dan tot nu toe bekend.
Dat ding zit vol fouten en niet goed geteste systemen.
Alles moest snel, snel en mocht niets extra kosten. Alles aan de kant om de concurrentie Airbus aan te gaan. Aangezien deze een zuinige serie kisten in het leveringsaanbod hadden zitten.
https://www.seattletimes.(...)s-including-737-max/
Beetje handigheid ik hebben en goede tape pakken. Werkt best wel, als ik dat gebruik haal ik t bij CROP. Zit er al tape aan.quote:Op zondag 5 mei 2019 20:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ok thanks. Bij rollen komen er ook gegarandeerd spetters op het wit dus dat is eigenlijk geen optie. Spuiten it is.
Dat papier is niet enorm geschikt om aan een muur te hangen trouwens. Het is net te zwaar.
Oh wacht, ons papier is een meter breed. Dat scheelt denk ik welquote:Op zondag 5 mei 2019 20:46 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
Beetje handigheid ik hebben en goede tape pakken. Werkt best wel, als ik dat gebruik haal ik t bij CROP. Zit er al tape aan.
die vind ik schreeuwend duur. Die van ecotools plakt net een fractie te weinig. Maar de statische plak kracht van t plastic maakt veel goed.quote:Op zondag 5 mei 2019 20:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh wacht, ons papier is een meter breed. Dat scheelt denk ik wel
Wik hebben heel goede ervaringen met tape met folie van Tesa. Ik had niet gedacht dat dat fijn spul zou zijn maar we gebruiken het erg graag.
Indien enkel 737 niet. Maar als je al een mix hebt dan heeft airbus, op de levertijd na, de beter kisten. Voordeel van een airbus is dat de cockpit in alle 3*0 kisten ongeveer gelijk is en er met weinig training op een ander model kist gevlogen mag worden.quote:Op zondag 5 mei 2019 20:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk inderdaad. Tuurlijk, bij elk bedrijf zal wel eens een grens opgezocht worden. Maar zulke risico's, dat wil je als engineer toch niet?
Sowieso maakt een maatschappij niet snel de overstap van 737 maar A320.
Klopt, maar bijvoorbeeld bij KLM zullen het toch echt de 737 vliegers zijn die A320 moeten gaan vliegen in zo'n geval, niet de piloten die die op de A330 vliegenquote:Op zondag 5 mei 2019 20:54 schreef z80 het volgende:
[..]
Indien enkel 737 niet. Maar als je al een mix hebt dan heeft airbus, op de levertijd na, de beter kisten. Voordeel van een airbus is dat de cockpit in alle 3*0 kisten ongeveer gelijk is en er met weinig training op een ander model kist gevlogen mag worden.
Training van 1 week om van de oude A320 naar de A320 Neo te gaan.
En niet zoals de concurrent 2 uur op een tablet. Maar even vergeten te melden dat er een computer extra in de kist zit, en wat dat ding doet. En nog belangrijker als je deze uit zet je een totaal andere kist krijgt als je tegen de stall aan zit.
Die kun je omscholen. De onderhoudsafdeling is al bekend met de A3*0 serie. Heeft ervaring en onderdelen met bijbehorend gereedschap. Vliegend personeel is vaak maar een kleine uitdaging. Alles er rond om heen is een veel groter probleem.quote:Op zondag 5 mei 2019 21:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Klopt, maar bijvoorbeeld bij KLM zullen het toch echt de 737 vliegers zijn die A320 moeten gaan vliegen in zo'n geval, niet de piloten die die op de A330 vliegen
5,50 voor 50 meter vind ik wel prima. Dat statische is echt nog zo veel handiger dan ik dacht.quote:Op zondag 5 mei 2019 20:54 schreef FranticDJ het volgende:
[..]
die vind ik schreeuwend duur. Die van ecotools plakt net een fractie te weinig. Maar de statische plak kracht van t plastic maakt veel goed.
Oops...quote:
Jeetje. Wat een blunder.quote:
Ook spellingsnoob?quote:Op zondag 5 mei 2019 22:15 schreef Lot_1 het volgende:
ik snap 'm niet #voetbalnoob
houtkachel aan: vink!
kat die naar beneden is gekomen en zich weer Queen of the House waant: vink!
Geslaagde dag zo
Er mist een Fquote:Op zondag 5 mei 2019 22:15 schreef Lot_1 het volgende:
ik snap 'm niet #voetbalnoob
houtkachel aan: vink!
kat die naar beneden is gekomen en zich weer Queen of the House waant: vink!
Geslaagde dag zo
1000quote:Op zondag 5 mei 2019 21:24 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oops...
Net mijn 1000e (unieke) bier op Untappd in gecheckt. Misschien toch iets minder gaan drinken
Was wel een mooi bier gerijpt op whiskey-vaten.
haha, als iedereen zo slecht leest als ik, is er geen enkel probleemquote:
Ik moest ook even goed kijken. Grappig toch hoe makkelijk je over zoiets heen kijkt gewoon omdat je het juiste woord al van te voren in je hoofd hebt. Dat hebben er meer gedaan voor dat werd gebruiktquote:Op zondag 5 mei 2019 22:29 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
haha, als iedereen zo slecht leest als ik, is er geen enkel probleem
Da’s een halve per dag, valt best meequote:
Ratebeer ken ik nietquote:Op zondag 5 mei 2019 22:53 schreef borisz het volgende:
Op RateBeer zit ik op 426 verschillende biertjes sinds 2008. In het eggie over de 500. Lang niet alles geregistreerd. Maar ja tegenwoordig zit alles op Untapped. Daar nog niet veel mee gedaan. 30 stuks ofzo
Helaas is Ratebeer nu 100% in handen van InBev
Waarom helaas bij InBev?quote:Op zondag 5 mei 2019 22:53 schreef borisz het volgende:
Op RateBeer zit ik op 426 verschillende biertjes sinds 2008. In het eggie over de 500. Lang niet alles geregistreerd. Maar ja tegenwoordig zit alles op Untapped. Daar nog niet veel mee gedaan. 30 stuks ofzo
Helaas is Ratebeer nu 100% in handen van InBev
Ik moest 'm ook 5x lezenquote:Op zondag 5 mei 2019 22:29 schreef Lot_1 het volgende:
[..]
haha, als iedereen zo slecht leest als ik, is er geen enkel probleem
Die kende ik nog nietquote:De verwijzing is naar een vers uit Exodus, waarin staat: "Een tovenares mag u niet in leven laten". 'Stop v2k' zou staan voor Stop voice to skull, een complottheorie waarbij de overheid via microgolven mensen zou beïnvloeden
Pfff nu ben ik jaloers. Hele week storingsdienst en maar 2 nachten de hele nacht geslapen. En zaterdag en zondag ook redelijk opgesoupeerd aan werkquote:Op maandag 6 mei 2019 06:55 schreef PdeHoog het volgende:
Mogguh. Om 5:30 klaarwakker (vermoedelijk door al het geslaap dit weekend). Nu Game of Thrones gekeken dus op naar kantoor voor een lange dag van mijn mond houden om niet te spoileren
Site gaat Iens achterna. En betrouwbaarheid/onafhankelijkheid van info is dan een tweede.quote:
Ja, die waren hier dinsdagnacht. Was extreem rustig. Weekend er voor ging de seh even dicht omdat het zo extreem druk was.quote:Op maandag 6 mei 2019 06:45 schreef AnneX het volgende:
@:Isa...een stuk over de SEH in Assen in VK.
Heb je het al gehoord/gezien?
Trusten voor straks.
Goede vergelijking om mij direct yuck te doen denken. Ik snap het.quote:Op maandag 6 mei 2019 07:26 schreef borisz het volgende:
Site gaat Iens achterna. En betrouwbaarheid/onafhankelijkheid van info is dan een tweede.
Wtfquote:Op maandag 6 mei 2019 06:24 schreef Isabeau het volgende:
We hebben Christenvandalen in Assenhttps://www.rtvdrenthe.nl(...)klad-met-bijbeltekst
[..]
Die kende ik nog niet
Oh leuk vanaaf ff lezenquote:Op maandag 6 mei 2019 06:45 schreef AnneX het volgende:
@:Isa...een stuk over de SEH in Assen in VK.
Heb je het al gehoord/gezien?
Trusten voor straks.
Gisteren met steeds groter wordende verbazing dit stuk gelezenquote:Op maandag 6 mei 2019 06:24 schreef Isabeau het volgende:
We hebben Christenvandalen in Assenhttps://www.rtvdrenthe.nl(...)klad-met-bijbeltekst
[..]
Die kende ik nog niet
Nieuwe badkamerquote:Op maandag 6 mei 2019 09:30 schreef Barreltje het volgende:
morguh!
redelijk druk weekend, maar alle badkamer spullen zijn nu toch besteld!![]()
nu nog mensen regelen die me komen helpen om het bad naar binnen te dragen
wel goed geslapen!
---
en poezel-verhalenik kan niet wachten tot het September/oktober is.. dan mogen/kunnen wij er ook weer 1 ( of 2
![]()
)
ik wordt vanaf oktober ( normal gesproken) schilderquote:Op maandag 6 mei 2019 09:42 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nieuwe badkamerNieuwe katten
![]()
Hoe is het afgelopen met het loodgieter v timmermangebeuren eigenlijk?
Ook zo’n last van inderdaad.quote:Op maandag 6 mei 2019 09:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gisteren met steeds groter wordende verbazing dit stuk gelezen
https://www.rtvnoord.nl/n(...)n-geloven-mensen-dat
Echt he, sommige mensen
Oeh kittens/katten kunnen uitzoeken. Ik ben dol op die twee van mij maar als ik de kittens van Cat zie of die iniminie’s op fb dan wil ik er nog meer
Geweldigquote:Op maandag 6 mei 2019 09:34 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gisteren met steeds groter wordende verbazing dit stuk gelezen
https://www.rtvnoord.nl/n(...)n-geloven-mensen-dat
Echt he, sommige mensen
En wilde je nou juist schilder of loodgieter worden? Ik raakte de draad een beetje kwijt.quote:Op maandag 6 mei 2019 09:44 schreef Barreltje het volgende:
[..]
ik wordt vanaf oktober ( normal gesproken) schilder![]()
![]()
wel op een kleinere lokatie, maar dat geeft niet, dan kan ik rustig leren
There therequote:Op maandag 6 mei 2019 09:53 schreef Lonaa het volgende:
Ik vergat de nederlandstalige muziek van de bouwvakkers nog te vermelden.
Ja, euhm...een uitleg op de volgende meet, please.quote:Op maandag 6 mei 2019 09:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
En wilde je nou juist schilder of loodgieter worden? Ik raakte de draad een beetje kwijt.
Als ik er dan ook nog timmermannen bij ga halen wordt het helemaal niets meer.
broertje was gister jarig! Toen was peuter inderdaad echt ziek. Nu eigenlijk niet meer, maar toch maar een dagje thuis. We gaan zo banden wisselen, naar de ikea, etc. Voor het eerst sinds lange tijd met z’n tweeen, want broertje is naar het kinderdagverblijf.quote:Op maandag 6 mei 2019 09:57 schreef AnneX het volgende:
[..]
Ja, euhm...een uitleg op de volgende meet, please.
Ben je de deur nog niet uit, lonaa. Hup hup.
Dag zieke peuter op je broertjes verjaardag.![]()
![]()
![]()
Ik heb een kroeleiser en een kroelmijder. Maar van die laatste haalde ik gister in 5 minuten 9 gram haar af, dus even geen extra haarbal in huisquote:Op maandag 6 mei 2019 09:47 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ook zo’n last van inderdaad.
Maar dan zit ik met mn 2 lastpakken op de bank... en dan is dit toch wel echt genoeg hoor.
Meer katten in huis betekent dat ik er een extra paar handen bij moet in huis. Kan dit nog net bijbenen qua aandacht en kroelen
Vroeg ik me gisteren af toen ik iets las over bakfietsen. Hoe bevalt jullie nieuwe fiets? En wat vinden de jingens ervan?quote:Op maandag 6 mei 2019 09:59 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
broertje was gister jarig! Toen was peuter inderdaad echt ziek. Nu eigenlijk niet meer, maar toch maar een dagje thuis. We gaan zo banden wisselen, naar de ikea, etc. Voor het eerst sinds lange tijd met z’n tweeen, want broertje is naar het kinderdagverblijf.
Leuk een dagje met zijn tweeën.quote:Op maandag 6 mei 2019 09:59 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
broertje was gister jarig! Toen was peuter inderdaad echt ziek. Nu eigenlijk niet meer, maar toch maar een dagje thuis. We gaan zo banden wisselen, naar de ikea, etc. Voor het eerst sinds lange tijd met z’n tweeen, want broertje is naar het kinderdagverblijf.
quote:Op maandag 6 mei 2019 09:47 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ook zo’n last van inderdaad.
Maar dan zit ik met mn 2 lastpakken op de bank... en dan is dit toch wel echt genoeg hoor.
Meer katten in huis betekent dat ik er een extra paar handen bij moet in huis. Kan dit nog net bijbenen qua aandacht en kroelen
Ik ga zo ook verder met naaiwerk, maar dan een broek. Eerst voor weer eens een stukje fietsen, kijken hoe dat gaatquote:Op maandag 6 mei 2019 10:03 schreef Sarabi het volgende:
Zometeen maar weer eens verder knutselen aan de rok.
En tussendoor besloten ook nog een nieuwe solo-choreo te bedenken. Misschien op de GoT muziek van vorige week, die was wel erg gaaf.
Een broek is volgens mij zo'n beetje het moeilijkste of niet?quote:Op maandag 6 mei 2019 10:13 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik ga zo ook verder met naaiwerk, maar dan een broek. Eerst voor weer eens een stukje fietsen, kijken hoe dat gaat
Voor mij is alles nog moeilijk. Ik kan niet goed inschatten wat het resultaat is van wat ik moet doen, dus ik sta iedere keer weer te kijken wat eruit komt.quote:Op maandag 6 mei 2019 10:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Een broek is volgens mij zo'n beetje het moeilijkste of niet?
Succes met fietsenhopelijk valt het mee
Echt leuk dat je zoveel aan het maken bentquote:Op maandag 6 mei 2019 10:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Voor mij is alles nog moeilijk. Ik kan niet goed inschatten wat het resultaat is van wat ik moet doen, dus ik sta iedere keer weer te kijken wat eruit komt.
Het is een makkelijke slobberbroek, desnoods draag ik m alleen thuis
Mja hier 3 stuks die kroeltjes eisen.quote:Op maandag 6 mei 2019 10:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb een kroeleiser en een kroelmijder. Maar van die laatste haalde ik gister in 5 minuten 9 gram haar af, dus even geen extra haarbal in huis
De tijd van het jaar... zelfs mn oude sok die niet zo heel fanatiek is qua vachtverzorging strooit al dagen plukken haar door het huis.quote:Op maandag 6 mei 2019 10:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik heb een kroeleiser en een kroelmijder. Maar van die laatste haalde ik gister in 5 minuten 9 gram haar af, dus even geen extra haarbal in huis
Ze zijn zooooo leuk hequote:Op maandag 6 mei 2019 10:04 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik zou ook best nog wel 1 (of 2) kittens er bij willen.
Maar denk dat ik de katten daar geen plezier mee doe.
De blh ook. Ras”voorschrift” zegt dat ze rustige katten worden na 2/3 jaar. Madam is bijna 8 en ik merk er niets van. Dat de Noor onstuimig zou blijven wist ik, maar nu dus tweequote:Op maandag 6 mei 2019 11:24 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ze zijn zooooo leuk he
Heb nu abessijnen.. die blijven lekker speels.
Zelfs mn “bejaardebolletje” zoals dochterlief dr liefkozend noemt vliegt nog regelmatig met speeltjes door het huis. Echt leuk.
Dit klinkt zo fijnquote:Op maandag 6 mei 2019 10:09 schreef Jagärtrut het volgende:
als ik verliefd kon zijn op een fiets dan was ik verliefd op onze bakfiets. Wat een genot. Boodschappen doen op de fiets, kinderen ophalen, heuvels opfietsen. Laatst fietste ik met 20 km/u een stevige heuvel op. Het vergroot mijn actieradius zo ontzettend. Ik heb zo’n hekel aan de auto gebruiken binnen de stad, en OV is hier niet zo heel erg goed. Nu kan ik gewoon overal makkelijk komen.
Dit had ik helemaal gemist. Wat klinkt het blijquote:Op maandag 6 mei 2019 10:09 schreef Jagärtrut het volgende:
als ik verliefd kon zijn op een fiets dan was ik verliefd op onze bakfiets. Wat een genot. Boodschappen doen op de fiets, kinderen ophalen, heuvels opfietsen. Laatst fietste ik met 20 km/u een stevige heuvel op. Het vergroot mijn actieradius zo ontzettend. Ik heb zo’n hekel aan de auto gebruiken binnen de stad, en OV is hier niet zo heel erg goed. Nu kan ik gewoon overal makkelijk komen.
Blh geeft ook minder reactie heb ik gemerkt.quote:Op maandag 6 mei 2019 11:54 schreef Candaasje het volgende:
Vriend is allergisch voor katten![]()
Dus we hebben konijnen![]()
Maar ik vind katten wel echt fantastisch. Dus misschien ooit, als we eens genoeg buitenruimte hebben en een Siberische kat in het asiel kunnen vinden.
Ik vind dat wel gezelliger dan katten die hele dagen slapenquote:Op maandag 6 mei 2019 11:29 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
De blh ook. Ras”voorschrift” zegt dat ze rustige katten worden na 2/3 jaar. Madam is bijna 8 en ik merk er niets van. Dat de Noor onstuimig zou blijven wist ik, maar nu dus twee
Cutequote:Op maandag 6 mei 2019 11:24 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Ze zijn zooooo leuk he
Heb nu abessijnen.. die blijven lekker speels.
Zelfs mn “bejaardebolletje” zoals dochterlief dr liefkozend noemt vliegt nog regelmatig met speeltjes door het huis. Echt leuk.
*noteert*quote:Op maandag 6 mei 2019 11:56 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Blh geeft ook minder reactie heb ik gemerkt.
Heb ik ook gehad maar dezen kwamen uit de fok, overbodig geworden.quote:Op maandag 6 mei 2019 11:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Cute
Wij hebben gewoon 2x vuilnisbakkenras
Merkte bij een zeer allergische vriendin dat ze heel erg last kreeg van een korthaar maar niet van een langhaar. Heel vreemdquote:
Dank je! Bij Irodionquote:Op maandag 6 mei 2019 09:30 schreef Barreltje het volgende:
morguh!
redelijk druk weekend, maar alle badkamer spullen zijn nu toch besteld!![]()
nu nog mensen regelen die me komen helpen om het bad naar binnen te dragen
wel goed geslapen!
*teruglees-poging*
Whiskers, nog gefeliciteerd! welke griek ben je geweest?
Lot! wat fijn in je nieuwe huis! en die houtkachel, ik ben jaloers!
de inale las ik ook overheen
voor alle sport (pogingen) ik ben nog steeds lui
![]()
beterschap voor golfer
en poezel-verhalenik kan niet wachten tot het September/oktober is.. dan mogen/kunnen wij er ook weer 1 ( of 2
![]()
)
Matig. Beterschap.quote:Op maandag 6 mei 2019 12:20 schreef golfer het volgende:
Koud-warm-koud. Nog niet helemaal over de tijdelijke inzinking heen.
Beterschapquote:Op maandag 6 mei 2019 12:20 schreef golfer het volgende:
Koud-warm-koud. Nog niet helemaal over de tijdelijke inzinking heen.
Zijn ook cutequote:Op maandag 6 mei 2019 11:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Cute
Wij hebben gewoon 2x vuilnisbakkenras
Hmm irritant.. zeker als je gewoon weet wat er hand is.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:20 schreef Lonaa het volgende:
Ugh. Ik heb dus een poezenbeest met chronische verkoudheid/niesziekte. Al jaaaaaaaaaren. Af en toe steekt het wat meer de kop op en dan meer neusklodders opruimen. Heel af en toe (als in, dit is de derde keer in dr leven en ze is nu 10) is het zo erg dat ik het echt heel sneu vind en ze echt last heeft.
Ruim half jaar geleden ben ik bij de DA geweest, met deze klachten en kreeg ik AB en druppels om de ergste infectie onder controle te krijgen.
Nu heb ik dus precies hetzelfde, maar ik moet wel eerst weer op consult a 38 euro. Eikels.
Wat een ellende Lonaa. Maar de DA kent jou, de kat en de remedie? En toch langs moeten komen? Idioot.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:20 schreef Lonaa het volgende:
Ugh. Ik heb dus een poezenbeest met chronische verkoudheid/niesziekte. Al jaaaaaaaaaren. Af en toe steekt het wat meer de kop op en dan meer neusklodders opruimen. Heel af en toe (als in, dit is de derde keer in dr leven en ze is nu 10) is het zo erg dat ik het echt heel sneu vind en ze echt last heeft.
Ruim half jaar geleden ben ik bij de DA geweest, met deze klachten en kreeg ik AB en druppels om de ergste infectie onder controle te krijgen.
Nu heb ik dus precies hetzelfde, maar ik moet wel eerst weer op consult a 38 euro. Eikels.
hehe. hier zijn het nu echt grote geel/groene klodders.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:34 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm irritant.. zeker als je gewoon weet wat er hand is.
Maarja.. dierenarts wil ook eten
Hier ook een chronische snotneus
Lopen letterlijk de druppels uit en als ie heel enthousiast is is het net zo’n kraantje dat verder open gaat
Maar heeft er verder geen last van.. dus afgezien van dat ik af en toe echt heel diep moet zuchten van de koude druppels die ineens in mn nek lopen... danwel de grote natte plek op shirt of bed.... laat ik het maar.
Heb echt nog nooit een kat gehad met permanente loopneus.
Wat naar..quote:Op maandag 6 mei 2019 13:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat een ellende Lonaa. Maar de DA kent jou, de kat en de remedie? En toch langs moeten komen? Idioot.
Zo, terug van boodschappen doen, dat was nog geen succes. Ben al 2 dagen vrijwel pijnvrij (in huis), maar nu weer enorm pijn. Niet zo erg als vorige week (toen een 10 nu een 8) maar mén wat klote dit
Yukquote:Op maandag 6 mei 2019 14:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
hehe. hier zijn het nu echt grote geel/groene klodders.
Dat klinkt niet aangenaam *ril*quote:Op maandag 6 mei 2019 13:34 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm irritant.. zeker als je gewoon weet wat er hand is.
Maarja.. dierenarts wil ook eten
Hier ook een chronische snotneus
Lopen letterlijk de druppels uit en als ie heel enthousiast is is het net zo’n kraantje dat verder open gaat
Maar heeft er verder geen last van.. dus afgezien van dat ik af en toe echt heel diep moet zuchten van de koude druppels die ineens in mn nek lopen... danwel de grote natte plek op shirt of bed.... laat ik het maar.
Heb echt nog nooit een kat gehad met permanente loopneus.
jup jup jup. En jup. Ik ben er wel beetje verbolgen over, eigenlijk.quote:Op maandag 6 mei 2019 13:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat een ellende Lonaa. Maar de DA kent jou, de kat en de remedie? En toch langs moeten komen? Idioot.
Zo, terug van boodschappen doen, dat was nog geen succes. Ben al 2 dagen vrijwel pijnvrij (in huis), maar nu weer enorm pijn. Niet zo erg als vorige week (toen een 10 nu een 8) maar mén wat klote dit
Ik loop er bijna hele dag achteraan schoon te maken.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Yuk
Maar beterschap voor de poezelen naar dat je eerst weer op consult moet komen.
Abby kwijlt alleen als ze het fijn vind.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klinkt niet aangenaam *ril*
Ik heb een kwijlertje
Owh, dat zou hier ook wel eens het geval kunnen zijn. Ga er eens op lettenquote:
Er komt een tijd dat we zelf mee moeten vliegenquote:Op maandag 6 mei 2019 14:07 schreef AnneX het volgende:
Dat is dus naar, kaatje.
Wanneer zie je der Johann weer?
Moest aan je denken met kutten om bij te boeken bij Ryanair: lange-benen-stoelen en bagage.
Hoppa ¤ 156,— erbovenop.zeker een uur bezig geweest.
En ik heb gewoon een winterbroek aan. Kkkkoud.
yoyoyo mini![]()
Ik zag net op FB (bij een stoffenmarkt) een stof voorbij komen van GoT. Is dat iets voor jouquote:
Een linkje is altijd welkomquote:Op maandag 6 mei 2019 14:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zag net op FB (bij een stoffenmarkt) een stof voorbij komen van GoT. Is dat iets voor jou
Ik kijk even, want ik kon je niet taggenquote:
Servische worst en Griekse cateringquote:
Roerbakgroenten, en dat met kruiden in de airfryer (zo lekker) en een kipdijfilet erbij. Nog even zien waar ik die lekker mee maak.quote:
Heb gevraagd om lid te wordenquote:Op maandag 6 mei 2019 14:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik kijk even, want ik kon je niet taggen
Het de FB pagina STOFFEN MARKTPLAATS NL/BE, ene Mirjam
Simpel. Geen energie om er veel tijd in te steken. Ossenhaas met shiitake-saus en een salade met tomaat en komkommer.quote:
Zit af en toe best leuk spul tussen. Maar ik koop niets (nu)quote:
Oh!quote:Op maandag 6 mei 2019 14:56 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Servische worst en Griekse cateringHet is vandaag Slawa ofwel de dag van de familieheilige van Servische vrienden.
Die van GoT is iets te druk voor mij wel, wel leuk.quote:Op maandag 6 mei 2019 15:01 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Zit af en toe best leuk spul tussen. Maar ik koop niets (nu)
Afgewisseld met opvliegers. Net even een uurtje op de bank met een dekentje over mij heen gelegen.quote:
Dat kwam ik laatst op een stoffenwebsite tegen. Maar welke??? Geen idee meerquote:Op maandag 6 mei 2019 15:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Die van GoT is iets te druk voor mij wel, wel leuk.
Zal het ook eens in de gaten blijven houden
Moet nu toch over een kostuum voor mijn solo gaan nadenken.
Stiekem wil ik een bling bling kostuum, rok en nu helemaal vol met pailetten.
Arm dingquote:Op maandag 6 mei 2019 14:07 schreef Lonaa het volgende:
[..]
hehe. hier zijn het nu echt grote geel/groene klodders.
Zelfde effect... komt vooral “water” uit.. geen snotjes gelukkig.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat klinkt niet aangenaam *ril*
Ik heb een kwijlertje
Mocht je ooit nog iets tegen komenquote:Op maandag 6 mei 2019 15:28 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat kwam ik laatst op een stoffenwebsite tegen. Maar welke??? Geen idee meer
Nu ik het weet, geef ik het meteen doorquote:Op maandag 6 mei 2019 15:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Mocht je ooit nog iets tegen komenlet me know
De zuster komt om half 6 weer thuisquote:Op maandag 6 mei 2019 15:18 schreef golfer het volgende:
Afgewisseld met opvliegers. Net even een uurtje op de bank met een dekentje over mij heen gelegen.
Pleegzuster Bloedgeil?quote:
Ik wilde net zeggen, zo ziek ben je nietquote:
Thanks!quote:Op maandag 6 mei 2019 15:45 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Nu ik het weet, geef ik het meteen door
Koude druppels in je nek lijkt me niks *ril*quote:Op maandag 6 mei 2019 15:30 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Zelfde effect... komt vooral “water” uit.. geen snotjes gelukkig.
*ril*quote:
Ja, iets minder dan z'n neefjes en nichtje, maar toch, je wenst het een kind niet toe.quote:
Opgroeien met allemaal extreme privileges zonder dat je per se koning moet worden? er is heel veel wat ik kinderen niet toe wens, maar dit is niet het eerste wat in me op komt. Beter af dan >90% van de kinderen in de wereld, ook met dat 'publieke leven'.quote:Op maandag 6 mei 2019 17:01 schreef Kaatje1 het volgende:
Ja, iets minder dan z'n neefjes en nichtje, maar toch, je wenst het een kind niet toe.
Maar altijd die pers om je heen. Iedereen die op je let.quote:Op maandag 6 mei 2019 17:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Opgroeien met allemaal extreme privileges zonder dat je per se koning moet worden? er is heel veel wat ik kinderen niet toe wens, maar dit is niet het eerste wat in me op komt. Beter af dan >90% van de kinderen in de wereld, ook met dat 'publieke leven'.
Leuk en lekkerquote:Op maandag 6 mei 2019 19:23 schreef Uhmmpie het volgende:
Kreeg ik vandaag toch zo maar een heel tof kadootje uit Rusland.
https://m.imgur.com/t/tea/VaJTMyd
Met er in geen kleine matruskaatjes... maar thee
Zucht.. mn plaatje wil niet.
Dan maar als linkje
Mag ik bij jullie in de kost?quote:Op maandag 6 mei 2019 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Had varkenshaas in sesamkorst gemaakt omwikkeld met dun gesneden spek, gebakken aardappels en koolsla. Jummie, was erg lekker.
Volgens mij is dat heel gezellig, vond het ook leuk toen mijn zus ca een jaar hier woonde.quote:
De beste kadootjesquote:
Ik ga vast inpakkenquote:Op maandag 6 mei 2019 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij is dat heel gezellig, vond het ook leuk toen mijn zus ca een jaar hier woonde.
Is er geen andere maatschappij die die kant op vliegt? Bij de afdeling veevervoer om iets extra te krijgen is het zelfde als bij de duivel om zaligheid vragen.quote:Op maandag 6 mei 2019 14:07 schreef AnneX het volgende:
Dat is dus naar, kaatje.
Wanneer zie je der Johann weer?
Moest aan je denken met kutten om bij te boeken bij Ryanair: lange-benen-stoelen en bagage.
Hoppa ¤ 156,— erbovenop.zeker een uur bezig geweest.
En ik heb gewoon een winterbroek aan. Kkkkoud.
yoyoyo mini![]()
Toch even reageren hoor: maar nee, dat is niet idiootquote:Op maandag 6 mei 2019 13:48 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Fijn om dit te lezen, dat wist ik niet.quote:Op maandag 6 mei 2019 21:17 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Toch even reageren hoor: maar nee, dat is niet idioot. Het is rot, dat wel, maar de dierenarts is het VERPLICHT. Je mag als dierenarts echt niet zonder meer antibiotica meer voorschrijven, en eigenlijk zouden ze al veel vaker antibiogrammen en kweek e.d moeten inzetten. (In de strijd tegen de oprukkende resistentie, en en dan met name met het oog op de veterinaire (humane!) volksgezondheid!). Staat heel strenge controle op. Elke dierenarts die het dus zonder consult doet, en zeker als er jaren tussen de klachten zit - ook al is de klacht bekend - kleurt buiten de lijntjes.
En ja, dat wordt wel eens gedaan. Zeker bij 'bekende' patiënten. Maar dat is leuk voor de klant en de klantenbinding, minder voor de beroepsgroep (De dierenarts mag een apotheek houden, en dat staat fel ter discussie door de achteloze manier van werken van veel voorgangers. Dus als dierenartsen de regels aan hun laars blijven lappen, mag dat straks niet meer.) en ook minder voor de resistentie, want er worden ook onnodige foute voorschriften door gedaan.
Ik snap echt dat het rot is, maar het is niet unfair.
EDIT: oh, en er kan soms ook best wat anders aan de hand zijn hè. Dat gebeurt ook echt. En je kunt als dierenarts door de telefoon niet zien wat er aan de hand is, maar bent wel verantwoordelijk voor je handelen. Ik ken maar weinig dierenartsen die niet een of meerdere keren voor het tuchtcollege gesleept zijn, soms om de meest idiote redenen. Ze hebben echt redenen om zich in te dekken![]()
Het hangt ook wel van de medicatie af.quote:Op maandag 6 mei 2019 21:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Fijn om dit te lezen, dat wist ik niet.
Bij mijn vorige DA kreeg ik medicatie vaak gewoon mee als ik belde (weet niet meer of dat ook AB was). Ook een kat, nog volledige weg van de narcose meegekregen. De huidige denk ik niet dat die dat zou doen, momenteel zitten er meerdere artsen in de parktijk.
Ahw, gecondoleerd.quote:Op maandag 6 mei 2019 21:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Aspergesoep en pozza als laat diner na lange werkdag.
Vanmorgen bericht dat de kennis waar ik zaterdag op bezoek was overleden is. Sippgheid dus.
Maar bij thuiskomst ook een mini zwarte panter die de kleine krabpaal bedwong.
Dat laatste vond ik ook wel vreemd, maar ik had zelf geen mogelijkheid om de kat op te halen dan op dat moment en zij hadden het beest niet als eerste onder gebracht (moest bloed afgenomen worden).quote:Op maandag 6 mei 2019 21:44 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het hangt ook wel van de medicatie af.Bepaalde medicatie is 'vrij verkrijgbaar' , en er is ook wel medicatie waarvan de bijwerkingen zo nihil zijn dat dierenartsen dat wel durven voor te schrijven zonder het dier gezien te hebben
Maar is dus wel een risico dat je neemt als arts. Ik heb het vooral zien gebeuren als het zo'n twijfelgeval was van wat vage (maar niet levensbedreigende) klachten... dagje afwachten of toch al langskomen...... of klanten die ongeveer elke week de deur 3x plat liepen en dus wel duidelijk ervaring hadden. (Maar dan weer niet in het geval van AB). Of katten die echt NIET in die reismand te krijgen waren (ook weer; niet met AB). En dan was altijd de afspraak bij geen verbetering in X aantal dagen, toch op consult komen voor wat sterkers.
En sommige medicatie was er ook vooral voor de client (niks zenuwslopender dan niks doen...) en niet zozeer de patient. 9 van de 10 keer dat je oogjes moet deppen met gekookt water is de dierenarts vooral jou aan het behandelen
(die 10e keer is het wel echt vies en nodig..)
En een kat onder narcose meegeven.... ik weet dat het gebeurt, maar dat risico zou ik echt nooit durven nemen. Gewoon omdat je niks aan medicatie kan geven mocht het dier echt niet lekker uit de narcose komen (en daardoor ook enorm afkoelen e.d.)
Dat is dan wel heel snel gegaan met je kennis. Sterktequote:Op maandag 6 mei 2019 21:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vanmorgen bericht dat de kennis waar ik zaterdag op bezoek was overleden is. Sippgheid dus.
Ah ja, soms loopt het qua planning niet lekker. Maar ik zou een client niet willen opzadelen met die zorgen (en ik zou er zelf ook niet lekker gerust op zijn. Ik wilde toch dat ze een beetje overeind konden zitten voordat ik ze meegaf. Elk lijfje reageert toch weer anders op die middelen.)quote:Op maandag 6 mei 2019 21:49 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat laatste vond ik ook wel vreemd, maar ik had zelf geen mogelijkheid om de kat op te halen dan op dat moment en zij hadden het beest niet als eerste onder gebracht (moest bloed afgenomen worden).
Clienten behandelenhoop niet dat ze dat bij mij hebben gedaan, kost me nogal geen geld, dat harige gespuis
Sterktequote:Op maandag 6 mei 2019 21:37 schreef Cat-astrophe het volgende:
Helaasch nietquote:Op maandag 6 mei 2019 21:17 schreef z80 het volgende:
[..]
Is er geen andere maatschappij die die kant op vliegt? Bij de afdeling veevervoer om iets extra te krijgen is het zelfde als bij de duivel om zaligheid vragen.
Ik vond het bijkomen van Nika op schoot een hele mooie ervaring. Het is een hele bange kat die toen mij heel dicht bij liet komen. Toen ze wat ging lopen kwam Elin steeds aanhollen om in de buurt te blijven.quote:Op maandag 6 mei 2019 21:53 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ah ja, soms loopt het qua planning niet lekker. Maar ik zou een client niet willen opzadelen met die zorgen (en ik zou er zelf ook niet lekker gerust op zijn. Ik wilde toch dat ze een beetje overeind konden zitten voordat ik ze meegaf. Elk lijfje reageert toch weer anders op die middelen.)
En @ clienten behandelen: het zijn meestal gratis behandelingen/verrichtingen die je zelf moet uitvoeren. Het is een beetje als mannen bij een bevalling de taak geven warm water te halen enzo. Het helpt heus vast wel iets, maar het is vooral zodat je 'iets' kunt doen. (Dierenartsen zelf zijn trouwens ook baggerslecht in 'niets' doen hoor. Menseigen
)
Ahw dat is wel fijn jaquote:Op maandag 6 mei 2019 22:10 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik vond het bijkomen van Nika op schoot een hele mooie ervaring. Het is een hele bange kat die toen mij heel dicht bij liet komen. Toen ze wat ging lopen kwam Elin steeds aanhollen om in de buurt te blijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
quote:Op maandag 6 mei 2019 22:23 schreef Cat-astrophe het volgende:
Dank jullie.![]()
Gelukkig heeft ze niet te lang hoeven lijden en heeft ze van iedereen afscheid kunnen nemen.
Ik kon niet meteen reageren want ik was me boos aan het maken op een manager van mijn andere werk
Hè jasses.. Dat kon er ook nog wel bij..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Knuf
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Dat is liefquote:Op maandag 6 mei 2019 22:13 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ahw dat is wel fijn ja. We hebben ook wel clienten gehad die erbij wilden, konden (qua planning) en mochten (qua type client..) zijn als hun dier wakker zou worden. Dus dan installeerden we die in de opname, gaven het dier ' antisedan' en keken af en toe hoe het ging.
Dat is natuurlijk alleen maar fijn voor de dieren.
quote:Op maandag 6 mei 2019 22:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hè jasses.. Dat kon er ook nog wel bij..![]()
Knuf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
Het verbaast me dat je nog niet zelf (onder begeleiding van de DA ) een kat hebt gecastreerd Cat, met al die opvangersquote:Op maandag 6 mei 2019 22:26 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat is lief![]()
Ik heb ooit weleens een kater teruggekregen na castratie die nog verdoofd was. Maar dat was echt een roesje. En ik mocht erbij zijn toen de ballen gejat werden.
Ook bij de gevitsbehandeling van twee van mijn katten geweest. De ene zat al halfbakken te jammeren toen ik merkte dat de tweede ophield met ademhalenDA had dat ook door en met wat extra stimulatie en zuurstof ging hij weer aan de gang. Alleen kon ze niet meteen zoiets als antisedan geven dus ik was wel blij om als extra ogen erbij te zijn.
Toen hij stabiel was heb ik meneer jammer maar vast mee naar huis genomen en ben een paar uur later voor meneer doodsslaap teruggekomen. Die had ik echt liever daar als thuis.
Het zieltje is de hele avond nog suf geweest.![]()
Dat ik hem inderdaad moest warm houden en af en toe omdraaien omdat hij niet bewoog.
quote:Op maandag 6 mei 2019 22:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het verbaast me dat je nog niet zelf (onder begeleiding van de DA ) een kat hebt gecastreerd Cat, met al die opvangers(Nee mag niet, ik weet het. Assistenten mogen het al niet. Maar dat is meestal enkel officieel
)
quote:Op maandag 6 mei 2019 22:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dat méén je niet.. OngelofelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
En chocoladequote:Op maandag 6 mei 2019 22:34 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje Cat, kan er ook nog wel even bij vandaag. Zennnnn
Of spinnende kat op buik en eentje op voetenquote:
Keuze te overquote:Op maandag 6 mei 2019 22:49 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Of spinnende kat op buik en eentje op voetenGezonder, ook.
Daarvoor moest ik wel de minipanter en consorten inruilen, want dat gaat niet echt samen.
Beste aankoop ever! https://www.kieskeurig.nl/elektrische_dekenquote:
Hmm hier 1x een kat mee gehad die na de narcose niet wilde eten.quote:Op maandag 6 mei 2019 22:30 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Het verbaast me dat je nog niet zelf (onder begeleiding van de DA ) een kat hebt gecastreerd Cat, met al die opvangers(Nee mag niet, ik weet het. Assistenten mogen het al niet. Maar dat is meestal enkel officieel
)
Ik ookquote:Op dinsdag 7 mei 2019 07:45 schreef Lonaa het volgende:
Mogguh. Ik had nog wel iets meer willen slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |