SPOILER: Frequently Asked QuestionsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slowchat in deze topicreeks is toegestaan, maar houd tijdens shows graag wel rekening met de DJ!
Praat op deze momenten het liefst over de muziek en de DJ's die aan het draaien zijn voor jouw plezier en vermaak.
Hoe kan ik Radio 49 beluisteren?Dit kan tijdelijk via http://radio49.myl2mr.com/
Klik hier voor onze Facebookpagina
Vind je Radio 49 leuk?
Je kunt ons steunen door middel van een éénmalige of maandelijkse donatie. Radio 49 is namelijk niet kostenloos.
Voor meer informatie kun je via DM of PM contact opnemen met Peaceman.
DISCLAIMER
Radio 49 aanvaardt GEEN aansprakelijkheid voor hysterische lachbuien, defecte apparatuur of andersoortig (licht tot zwaar) lichamelijk dan wel geestelijk letsel voortvloeiende uit het luisteren naar de shows van onze DJ's.
Een dagje Limburg staat op de planning. Normaal leuk, maar met de slechte weersvoorspellingen en de stress hier van het komende examen heb ik er gewoon geen zin in. Vooral ook de reis staat me tegen.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 23:06 schreef Doedezemaar het volgende:
Wat staat er op de planning dan, livelink? Hier wordt het verder huis opruimen, denk ik. En de mopperende Symph ontwijken
Goedemorgen peaceman. Hoop dat het niet een te zware nacht is geweest. Hoe gaat het trouwens met je nek?quote:
De laatste nachten gaan goed gelukkig. We liggen alleen al ver voor 23.00 knock-out op de bank. Maar positief is dat de nieuwe medicijnen effect lijken te hebben. Maar voor hoe lang? Hij is nog steeds warrig, maar lijkt minder boos/wantrouwend. Dus voorzichtig positief.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 07:06 schreef livelink het volgende:
[..]
Goedemorgen peaceman. Hoop dat het niet een te zware nacht is geweest. Hoe gaat het trouwens met je nek?
Ik weet een beetje hoe het is. Ik heb het meegemaakt met mijn schoonmoeder. Zij kwam overigens helemaal tot rust in het verzorgingstehuis. Haar wanen en stemmingswisselingen verdwenen toen bijna als sneeuw voor de zon en ze werd weer de lieve (schoon)moeder en oma die ze daarvoor ook altijd was. Het is een ontzettend zwaar proces voor alle betrokkenen. Nogmaals veel sterkte.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 07:19 schreef peaceman het volgende:
[..]
De laatste nachten gaan goed gelukkig. We liggen alleen al ver voor 23.00 knock-out op de bank. Maar positief is dat de nieuwe medicijnen effect lijken te hebben. Maar voor hoe lang? Hij is nog steeds warrig, maar lijkt minder boos/wantrouwend. Dus voorzichtig positief.
Met mijn nek gaat het redelijk.
Draai bewust ook niet momenteel om meer rust te geven aan mijn rug/nek. Thuis achter de pc is best belastend namelijk.
Maar om eerlijk te zijn is mijn schoonvader een grotere zorg momenteel.
Zo naar voetbal
Straks op m'n gemakkie naar huis, zal stil zijnquote:
Maar wel een leuke vakantie gehad?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 08:41 schreef just me het volgende:
[..]
Straks op m'n gemakkie naar huis, zal stil zijn
Ja, heel spannend als ik straks thuiskomquote:Op zaterdag 4 mei 2019 08:42 schreef Melting het volgende:
[..]
Maar wel een leuke vakantie gehad?
En thuis komen in een half nieuw huis.
Dat geloof ik.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 08:56 schreef just me het volgende:
[..]
Ja, heel spannend als ik straks thuiskom
Toen zij ging, had ze toen ik wel heldere en goede momenten? Ze vinden mijn vader nog niet "slecht genoeg" om op te nemen. Ze willen het met medicijnen proberen. Ik hoorde zojuist dat hij vanmorgen weer erg boos was en is weggelopen. Er is nu weer contact met Mediant.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 07:39 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik weet een beetje hoe het is. Ik heb het meegemaakt met mijn schoonmoeder. Zij kwam overigens helemaal tot rust in het verzorgingstehuis. Haar wanen en stemmingswisselingen verdwenen toen bijna als sneeuw voor de zon en ze werd weer de lieve (schoon)moeder en oma die ze daarvoor ook altijd was. Het is een ontzettend zwaar proces voor alle betrokkenen. Nogmaals veel sterkte.
Ja, die had ze nog wel. Maar zij woonde alleen en kon niet meer voor zichzelf zorgen. Ze liep ook de hele tijd weg en ze verdwaalde dan.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 09:30 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Toen zij ging, had ze toen ik wel heldere en goede momenten? Ze vinden mijn vader nog niet "slecht genoeg" om op te nemen. Ze willen het met medicijnen proberen. Ik hoorde zojuist dat hij vanmorgen weer erg boos was en is weggelopen. Er is nu weer contact met Mediant.
Mijn hele familie woont daar, dus ik kom er wel vaker. Ik vind reizen in mijn eentje leuk, maar niet met zijn allen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 09:25 schreef Doedezemaar het volgende:
Een dagje Limburg, ik moet er niet aan denken, veel te lang onderweg. just me is weer geland en peace en diaan crashen, er gebeurt hier vanalles
Inderdaad erg zwaar en heftig.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:00 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, die had ze nog wel. Maar zij woonde alleen en kon niet meer voor zichzelf zorgen. Ze liep ook de hele tijd weg en ze verdwaalde dan.
En het is ook inmiddels al bijna 10 jaar geleden, dus wellicht gaven ze toen nog wat makkelijker de indicaties af. Het is een enorm zwaar traject om door te moeten. Ik kon weinig betekenen, want in haar wanen gaf ze mij de schuld van alles. Dus alles kwam op mijn man neer.
Ze vinden het beter dat hij in eigen omgeving blijft en ze vinden hem nog te goed om op te nemen. Ik denk ook dat ze hem een paar dagen moeten observeren om te kijken hoe en wat.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:04 schreef Doedezemaar het volgende:
Diaan, geen idee of het wenselijk zou zijn, maar is er een mogelijkheid dat hij kan logeren of tijdelijk ter observatie opgenomen kan worden?
Oh ja, dat beter voordoen is ook wel heel moeilijk. Je vader heeft toch ook dagbesteding? Dat had mijn schoonmoeder en vanuit die dagbesteding hebben zij ook input gegeven voor de indicatie kan ik me herinneren. Kan het tehuis waar hij dagbesteding heeft niet nog iets voor jullie betekenen?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:44 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Inderdaad erg zwaar en heftig.
Mijn vader verdwaalt dus niet en mijn moeder is ook nog thuis om hem te verzorgen. Mijn vader kan zich ook beter voordoen als er iemand is en dan lijkt het minder erg. Erg lastig...
Het is precies wat je zegt spijkerbroek. Het is nu weer medicatie aanpassen en die goed afgestemd te krijgen. We moeten ook gaan praten over dagopvang... dus overdag (en niet meer alleen 3 ochtenden) naar de dagopvang om mijn moeder te ontlasten. Dan kan hij einde van de dag gewoon naar huis.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:55 schreef spijkerbroek het volgende:
Blijft lastig, dit soort dingen 😣
Vooral omdat er niet één rechttoe-rechtaan oplossing is. Het is maatwerk dat héél precies moet gebeuren om effect te hebben.
Sterkte Diaan en peaceman, en rest van familie.
En sterkte aan livelink met het weekend. Nog maar anderhalve dag en het is weer voorbij. 😙
Ja, hij gaat nu 3 ochtenden, met de taxi, maar deze week wilde hij ook daar niet naartoe. Het is een soort van werkplaats. Vorige week is hij daar weggelopen. Misschien moet hij toch naar een andere soort dagbesteding. Er zijn denk ik meerdere mogelijkheden.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 10:56 schreef livelink het volgende:
[..]
Oh ja, dat beter voordoen is ook wel heel moeilijk. Je vader heeft toch ook dagbesteding? Dat had mijn schoonmoeder en vanuit die dagbesteding hebben zij ook input gegeven voor de indicatie kan ik me herinneren. Kan het tehuis waar hij dagbesteding heeft niet nog iets voor jullie betekenen?
Blijkbaar wel. Gelukkig is hij niet meer 's nachts weggelopen (alleen zaterdagnacht) en de rest 's morgens of 's middags. Maar de zorgtrend van nu is denk vooral eerst zoveel mogelijk proberen in de thuisomgeving... Dat snap ik op zich wel, maar dat is wel erg zwaar voor degene die dat (voornamelijk alleen) moet doen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:01 schreef Doedezemaar het volgende:
Ja weet je, allemaal heel leuk dat er ingezet wordt op de thuisomgeving, maar als hij ‘s nachts wegloopt, dan is dat toch gewoon geen optie? Je moeder is geen professional en het huis is er ook niet op ingericht.
Ook bij de website van de fabrikant gekeken, Symph?quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:31 schreef Symphonic het volgende:
Iemand enig idee hoe ik een usb codec in mijn stuurprogramma’s krijg
Geen van de laptops heeft het en ook het updaten biedt geen soelaas
Behringer biedt alleen audicity aan als software.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:34 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Ook bij de website van de fabrikant gekeken, Symph?
Hmm, vervelend. Zie ook alleen dit. Maar dat zal je niet bedoelen.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:36 schreef Symphonic het volgende:
[..]
Behringer biedt alleen audicity aan als software.
Drivers heb ik nog niet kunnen ontwaren daar.
Wel voor mac maar niet voor windows
wel iets dergelijks.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 14:39 schreef Lucky2Bastard het volgende:
[..]
Hmm, vervelend. Zie ook alleen dit. Maar dat zal je niet bedoelen.
Wellicht geeft dit uitkomst:quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:12 schreef Symphonic het volgende:
[..]
wel iets dergelijks.
dit is dan helaas de 32 bit versie
quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:15 schreef just me het volgende:
thuis
![]()
Merel en de kabouters hebben me net naar huis gebracht![]()
Verfwerk ziet er schitterend uit
Zo meteen rustig koffer uitpakken en wasmachine aanzetten maar eerst
Rustig aanquote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:15 schreef just me het volgende:
thuis
![]()
Welkom thuis.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:15 schreef just me het volgende:
thuis
![]()
Welkom thuisquote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:15 schreef just me het volgende:
thuis
![]()
#teamkoffiequote:
Dank je en dan vergeten we even dat heel veel onder het stof zit van het schurenquote:Op zaterdag 4 mei 2019 18:52 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
#teamkoffie
Geniet ervan, just me. En ook van het schilderwerk
(en de schone was)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |