abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187926421
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:05 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ja ja de man van 6 miljoen wat heeft hij nou eigenlijk verkeerd gedaan.

:W
:? :? :?
pi_187926474
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uuhm nee. De nazi's hadden een niet-aanvalsverdrag gesloten met de Sovjet-Unie. Oorlog was het laatste wat Stalin wilde. Althans, niet met Duitsland.

Maar stel dat je gelijk hebt: waarom dan Polen, Denemarken, Noorwegen en Nederland aanvallen?
Dat weet je toch wel Koos. Doe eens wat research. De nazis wisten dat Stalins endgame was om het westen binnen te vallen. Na de oorlog zijn hier veel documenten over gevonden. Hitler wilde het strategische voordeel hebben om als eerste toe te slaan. Polen werd binnengevallen omdat Hitler Prussia wilde verenigen zoals voor de eerste wereld oorlog. De etnische Duitsers die er woonden werden aan een stuk vermoord en verkracht door de Polen. Hitler kon niet anders.

Nederland, Noorwegen en Denemarken was uit strategisch oogpunt. Hitler heeft meerdere malen aangegeven vrede te willen met Engeland en de bezetting te stoppen. Churchill wilde er niets van weten. Churchill moest en zou oorlog hebben.
Land of the free. Home of the brave.
pi_187926578
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:09 schreef Scarface88 het volgende:

[..]

Dat weet je toch wel Koos. Doe eens wat research. De nazis wisten dat Stalins endgame was om het westen binnen te vallen. Na de oorlog zijn hier veel documenten over gevonden. Hitler wilde het strategische voordeel hebben om als eerste toe te slaan. Polen werd binnengevallen omdat Hitler Prussia wilde verenigen zoals voor de eerste wereld oorlog. De etnische Duitsers die er woonden werden aan een stuk vermoord en verkracht door de Polen. Hitler kon niet anders.

Nederland, Noorwegen en Denemarken was uit strategisch oogpunt. Hitler heeft meerdere malen aangegeven vrede te willen met Engeland en de bezetting te stoppen. Churchill wilde er niets van weten. Churchill moest en zou oorlog hebben.
Idd, Hitler heeft meerdere malen getracht vrede te sluiten met Engeland maar werden allemaal afgewezen door Churchill.

https://www.quora.com/Is-(...)ll-rejected-them-all
pi_187926653
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:04 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Nee dat is niet waar, de Russen waren juist aan het voorbereiden om Duitsland aan te vallen maar dat zou nog 1 of 2 jaar duren voordat dit ging gebeuren en ze klaar waren voor de oorlog vanwege de Stalin purge.
https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_offensive_plans_controversy
Heb je je prachtige Wikibron ook gelezen? Die spreekt namelijk tegen dat Operatie Barbarossa een preventieve aanval was van de nazi's.

Je overige post is onzin. Hitler begint een oorlog en vervolgens redeneer jij dat het gerechtvaardigd was om buurlanden binnen te vallen uit tactische overwegingen. Nog even los van het feit dat dat maar een deel van het verhaal is, is dat natuurlijk de omgekeerde wereld. Hitler had die oorlog nooit mogen beginnen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187926722
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je je prachtige Wikibron ook gelezen? Die spreekt namelijk tegen dat Operatie Barbarossa een preventieve aanval was van de nazi's.

Je overige post is onzin. Hitler begint een oorlog en vervolgens redeneer jij dat het gerechtvaardigd was om buurlanden binnen te vallen uit tactische overwegingen. Nog even los van het feit dat dat maar een deel van het verhaal is, is dat natuurlijk de omgekeerde wereld. Hitler had die oorlog nooit mogen beginnen.
Daar ben ik het ook mee eens, maar de Russen waren van plan binnen enkele jaren Duitsland en de rest van West Europa aan te vallen, maar aangezien Stalin zijn eigen officieren had afgemaakt zou dit nog een tijdje duren.
Dat mag jij onzin vinden ,maar jij vroeg om de redenen waarom Duitsland die landen bezetten en die gaf ik jou.

Bovendien waren het Rusland en Duitsland die gezamelijk de oorlog begonnen, niet Hitler alleen.
En vergeet ook niet dat de Joden Duitsland de oorlog verklaarden nog veel eerder.
pi_187926774
"Hitler kon niet anders"
Jopie Troetelaar kon ook niet anders, vertelde de buurman, toen hij uit een vlaag van woede het huis van zijn oude leraar in de fik zette. De omstandigheden dwongen hem er toe.
Lafaards.
pi_187926863
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:22 schreef -Deluzion- het volgende:

En vergeet ook niet dat de Joden Duitsland de oorlog verklaarden nog veel eerder.
Wat?
  Moderator zondag 14 juli 2019 @ 22:32:05 #108
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_187926887
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:05 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Ja ja de man van 6 miljoen wat heeft hij nou eigenlijk verkeerd gedaan.

:W
Wat bedoel je? Dat Hitler 6 miljoen doden heeft veroorzaakt?
A child is born with no state of mind.
pi_187926889
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:22 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Daar ben ik het ook mee eens, maar de Russen waren van plan binnen enkele jaren Duitsland en de rest van West Europa aan te vallen, maar aangezien Stalin zijn eigen officieren had afgemaakt zou dit nog een tijdje duren.
Nota bene je eigen bron spreekt dat tegen.
pi_187926957
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nota bene je eigen bron spreekt dat tegen.
Beter lezen dan. Er staat duidelijk "the claims that he planned to attack Nazi Germany in the summer of 1941 and that Barbarossa was a preemptive strike by Adolf Hitler "

Terwijl ik schreef "binnen enkele jaren" Rusland was nog niet klaar voor de oorlog.
pi_187927023
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:36 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Beter lezen dan. Er staat duidelijk "the claims that he planned to attack Nazi Germany in the summer of 1941 and that Barbarossa was a preemptive strike by Adolf Hitler "

Terwijl ik schreef "binnen enkele jaren" Rusland was nog niet klaar voor de oorlog.
Dus eerst post je die bron om aan te tonen dat Stalin van plan was om Duitsland aan te vallen. Maar dan blijkt dat dat er helemaal niet staat (integendeel) en dan gooi je het weer over een andere boeg. Waarom dan die bron posten?

En wat bedoel je met de 'joden vielen Duitsland eerder aan'?
pi_187927074
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus eerst post je die bron om aan te tonen dat Stalin van plan was om Duitsland aan te vallen. Maar dan blijkt dat dat er helemaal niet staat (integendeel) en dan gooi je het weer over een andere boeg. Waarom dan die bron posten?

Dat ie niet uit t zuiverste hout gesneden is, meer niet. En zo hebben we allemaal wel wat.
pi_187927193
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je even verder leest dan de eerste zin dan wordt vanzelf duidelijk dat Rusland aan het voorbereiden was om Duitsland aan te vallen.

De joden vielen Duitsland niet eerder aan maar "verklaarde de oorlog " aan Duitsland.
https://archive.org/strea(...)Germany1933_djvu.txt
pi_187927202
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:41 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Dat ie niet uit t zuiverste hout gesneden is, meer niet. En zo hebben we allemaal wel wat.
En zo ben jij bepaald ook niet helemaal zuiver op de graat.
pi_187927334
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 22:49 schreef -Deluzion- het volgende:

[..]

Als je even verder leest dan de eerste zin dan wordt vanzelf duidelijk dat Rusland aan het voorbereiden was om Duitsland aan te vallen.

De joden vielen Duitsland niet eerder aan maar "verklaarde de oorlog " aan Duitsland.
Dat was een oproep tot een boycot als reactie op de opkomst van de nazi's, die al jaren een sterk antisemitische boodschap uitdroegen.

Een oorlogsverklaring is het al helemaal niet. Namens wie zou dat dan zijn? Het internationale jodendom bestond en bestaat niet. De joodse Duitsers hadden daar al helemaal niks mee te maken.
pi_187927431
quote:

[..]

En zo ben jij bepaald ook niet helemaal zuiver op de graat.
Iedereen heeft wel wat ;) Het gaat er om dat we het goede in elkaar blijven zien en wat dat betreft kan ik jullie pogingen om een van de meest verafguiste persoonlijkheden uit de recente geschiedenis de naam te zuiveren daar waar mogelijk is alleen maar prijzen.

Daaropvolgend wil ik graag het advies geven dat het soms ook oké is om de negatieve kant van bepaalde zaken ook onder ogen te blijven komen. Hoewel dat moeilijk is voor mensen die strijden voor de goede zaak.

Ondanks dat Hitler erg veel goede dingen op zijn kerfstok heeft zal ook hij wel eens naar zijn wakker geworden en de chagrijn hebben uitgehangen in de vroege ochtend. Das geen probleem af en toe maar het kan er wel toe leiden dat andere mensen hinder kunnen ondervinden van zulk gedrag, helemaal wanneer zoiets zich op de ietwat langere termijn manifesteert.

Geen mens is rechtgeschapen en dat maakt t leven soms incompleet en niet helemaal perfect maar samen mogen we leren zolang de tijd ons rekt.

Welterusten! En mocht er een nare droom komen schroom dan niet om aldenkend aan Adolf even in de douche die stoute dromen af te stomen.
pi_187927493
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2019 23:02 schreef HetDonkertAan het volgende:

[..]

Iedereen heeft wel wat ;) Het gaat er om dat we het goede in elkaar blijven zien en wat dat betreft kan ik jullie pogingen om een van de meest verafguiste persoonlijkheden uit de recente geschiedenis de naam te zuiveren daar waar mogelijk is alleen maar prijzen.

Daaropvolgend wil ik graag het advies geven dat het soms ook oké is om de negatieve kant van bepaalde zaken ook onder ogen te blijven komen. Hoewel dat moeilijk is voor mensen die strijden voor de goede zaak.

Ondanks dat Hitler erg veel goede dingen op zijn kerfstok heeft zal ook hij wel eens naar zijn wakker geworden en de chagrijn hebben uitgehangen in de vroege ochtend. Das geen probleem af en toe maar het kan er wel toe leiden dat andere mensen hinder kunnen ondervinden van zulk gedrag, helemaal wanneer zoiets zich op de ietwat langere termijn manifesteert.

Geen mens is rechtgeschapen en dat maakt t leven soms incompleet en niet helemaal perfect maar samen mogen we leren zolang de tijd ons rekt.

Welterusten! En mocht er een nare droom komen schroom dan niet om aldenkend aan Adolf even in de douche die stoute dromen af te stomen.
Ja, Hitler was gewoon verkeerd begrepen. Hij zei niet "gas the jews", maar "a glass of juice" en van het één kwam het ander. :+
pi_187939594
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 23:40 schreef SuperHartje het volgende:
Ja ik had er even een datum van het artikel bij moeten zetten.
Correctie volgt.

En hoe zit het met DNA dat niet overeen zou komen?
Overeenkomen waarmee?
  Moderator maandag 15 juli 2019 @ 19:42:45 #120
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_187939918
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 19:23 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Overeenkomen waarmee?
Heb je de OP gelezen? Het staat er dikgedrukt. En de discussie erover ook, ik kom namelijk op de 1e pagina ook tot een antwoord :)
pi_187942472
quote:
1s.gif Op maandag 15 juli 2019 19:42 schreef SuperHartje het volgende:

[..]

Heb je de OP gelezen? Het staat er dikgedrukt. En de discussie erover ook, ik kom namelijk op de 1e pagina ook tot een antwoord :)
Ja, ik had de OP wel vluchtig gelezen, maar gleed al snel onder mijn bureau van het lachen, na het lezen van de volgende frase:

quote:
Extra bewijs vinden we in krantenartikelen die de bouw van een Beiers-vormgegeven landhuis aan de voet van het Andesgebergte beschreven.
Toen dacht ik eigenlijk dat het hier om een satirische grap ging. Maar verderop lijkt het dan toch weer serieus te worden.

Enfin, van dat DNA begrijp ik het nog steeds niet. Aan de ene kant een schedel, okay. Maar met welk ander DNA is dat dan vergeleken? Men heeft in 1945 geen DNA van Hitler kunnen veiligstellen, om de simpele reden dat men zich in die tijd daar nog helemaal niet mee bezig hield.

Nu zou er in theorie bijvoorbeeld wel een bloedmonster, een haar of iets dergelijks van Hitler bewaard gebleven kunnen zijn. En daarop richtte zich mijn vraag: waarmee is precies dat schedel-DNA vergeleken?
pi_187942615
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 21:34 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ja, ik had de OP wel vluchtig gelezen, maar gleed al snel onder mijn bureau van het lachen, na het lezen van de volgende frase:
[..]

Toen dacht ik eigenlijk dat het hier om een satirische grap ging. Maar verderop lijkt het dan toch weer serieus te worden.

Enfin, van dat DNA begrijp ik het nog steeds niet. Aan de ene kant een schedel, okay. Maar met welk ander DNA is dat dan vergeleken? Men heeft in 1945 geen DNA van Hitler kunnen veiligstellen, om de simpele reden dat men zich in die tijd daar nog helemaal niet mee bezig hield.

Nu zou er in theorie bijvoorbeeld wel een bloedmonster, een haar of iets dergelijks van Hitler bewaard gebleven kunnen zijn. En daarop richtte zich mijn vraag: waarmee is precies dat schedel-DNA vergeleken?
De Russen hebben ook zijn dental records vrijgegeven en hiermee is bevestigd dat het toch echt om Adolf Hitler ging, waarmee de ontsnappings-conspiracy dus feitelijk ten einde is. Lees het volgende artikel maar eens.

https://www.smithsonianma(...)died-1945-180969133/
  Moderator maandag 15 juli 2019 @ 21:41:30 #123
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_187942668
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 21:34 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

[..]

Nou, ja verderop op pagina 1 (post #5) zag ik dat het hele onderzoek een hoax is.
Die link in de post legt het allemaal vrij goed uit... Zie ook mijn volgende reactie erop, post #14 waar ik een stukje uit het artikel quote:

quote:
Bijvoorbeeld History Channel zendt daarover al jaren de pseudohistorische documentaire serie Hunting Hitler uit.

Zelfmoord
De onderzoekers bekeken ook een stuk schedeldak uit de KGB-archieven dat aan Hitler is toegeschreven, maar ze hadden niet de middelen voor een definitieve identificatie. DNA-onderzoek is niet gedaan, daarvoor kregen ze geen toestemming. In 2009 is door de Amerikaanse archeoloog Nick Bellantoni beweerd dat hij DNA onderzoek op dat botstuk had gedaan en dat het in werkelijkheid van een vrouw was. Maar Bellantoni heeft nooit een wetenschappelijk verslag gepubliceerd en de Russische autoriteiten ontkennen zelfs dat de Amerikaan ooit toegang tot het bot heeft gehad.
  maandag 15 juli 2019 @ 22:23:40 #124
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_187943512
quote:

[..]

Creatieve manier om genocide goed te praten...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 30 juli 2019 @ 01:57:23 #125
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_188199099
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2019 21:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mijn vraag blijft staan: er waren ook talloze joodse Duitsers. Was Hitler voor hen een goed leider?
Een Jood is een Jood die hebben niks met een land zeker niet voordat de staat Israel was gesticht..........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')