abonnement Unibet Coolblue
pi_186562904
Voor al je vragen over katten waar je geen apart topic voor aan wil maken.

pi_186562911
Ik sloot hem met een reactie op de mirtazapine:


[..]

De dierenarts waar ik werkte was lang niet altijd even groot fan van mirtazapine. De reden waarom weet ik niet precies (andere dierenartsen in dezelfde praktijk werkten er wel mee), maar hij gebruikte vaker 'een kwartje diazepam'. (Op een site van een andere kliniek, het medisch centrum voor dieren, zie ik zowel mirtazapine als diazepam genoemd worden.)
Het nadeel van diazepam is wel dat ze er een tikkie suf van kunnen worden, en soms ook wel een beetje in de war. Niet altijd negatief trouwens; er zaten katten tussen die van doodsbang naar echt overdreven knuffelig gingen. We kregen er toch vaak veel nierkatten mee aan het eten, en zodra ze weer goed eten, kun je stoppen/afbouwen. Misschien dat eens overleggen met je dierenarts, als de mirtazapine geen goed effect lijkt te hebben?

En kijk eerst maar of je haar aan het eten krijgt; een niet-etende kat is schadelijker dan een niet-nierdieet-etende kat, dus in principe is alles geoorloofd om haar aan het eten te krijgen. Is er iets dat ze normaal echt heeel erg lekker vindt, ook al is het misschien niet zo gezond?
(Er zijn ook wel katten die echt helemaal wild worden van Hill's A/D blikjes, en dan het liefst vanaf je vingers... vooral die vingers...ik weet niet wat het is, maar dat werkte ook vaker beter dan vanaf een schotel of lepeltje...)
  donderdag 2 mei 2019 @ 15:44:28 #3
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186565963
Dankje voor jullie reacties zover. Diazepam is ook een optie om nog te bespreken. Ze is ook wat gestresster dan gemiddeld, dus misschien wel zo rustgevend.

En we hebben de hele viswinkel al leeggekocht voor haar :') Tevergeefs. Wel bakjes vanillevla en wat ze altijd wel eten zijn de blikjes gourmet. Dan die maar. Hill's natvoer heeft nog weinig succes so far. Zijn de A/D blikjes extra lekker?
pi_186566050
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 15:44 schreef Quoi het volgende:
Dankje voor jullie reacties zover. Diazepam is ook een optie om nog te bespreken. Ze is ook wat gestresster dan gemiddeld, dus misschien wel zo rustgevend.

En we hebben de hele viswinkel al leeggekocht voor haar :') Tevergeefs. Wel bakjes vanillevla en wat ze altijd wel eten zijn de blikjes gourmet. Dan die maar. Hill's natvoer heeft nog weinig succes so far. Zijn de A/D blikjes extra lekker?
Diazepam maakt ze vaak inderdaad wat meer 'zen', wat dan net het duwtje kan geven om maar weer te gaan eten. Maar wel dus een beetje stoned soms.

Hills A/D schijnt extra lekker te zijn, maar ik moet zeggen dat het bij nierkatten wel een beetje wisselt. Begin dus met de aankoop van 1 blikje zou ik zeggen. En warm het dan een beetje op (magnetron, of wat warm water erbij) en biedt het eventueel ook aan op je vinger.
Soms als ik in een heel 'gemene' bui was smeerde ik het op een neus of poot. Dan keek ik even of het weggepoetst werd (soms was dat al genoeg aanleiding om weer een beetje te gaan eten, want toch wel lekker..) en als het genegeerd werd, dan haalde ik het er toch maar weer af na enkele minuten. (Ook zo sneu hè, om als je misselijk bent met stinkende smurrie op je neus te zitten ;) )
  donderdag 2 mei 2019 @ 20:55:20 #5
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186573146
Ik ga zeker a/d eens proberen! Sowieso koop ik de kleinste verpakking. Ik kan inmiddels een klein winkeltje beginnen (met net aangebroken verpakkingen dan wel :+ ).
pi_186574024
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 20:55 schreef Quoi het volgende:
Ik ga zeker a/d eens proberen! Sowieso koop ik de kleinste verpakking. Ik kan inmiddels een klein winkeltje beginnen (met net aangebroken verpakkingen dan wel :+ ).
Een stukje rauwe kip of een blikje tonijn? Daar is volgens mij elke kat gek op.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 2 mei 2019 @ 21:37:10 #7
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_186574515
quote:
1s.gif Op donderdag 2 mei 2019 21:21 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Een stukje rauwe kip of een blikje tonijn? Daar is volgens mij elke kat gek op.
Niet elke kat, maar de meeste wel. Ik heb 4 katers en er is er altijd wel eentje die iets niet lust. Zelfs rauwe kip (filet) wordt niet altijd gegeten.
pi_186574516
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 20:55 schreef Quoi het volgende:
Ik ga zeker a/d eens proberen! Sowieso koop ik de kleinste verpakking. Ik kan inmiddels een klein winkeltje beginnen (met net aangebroken verpakkingen dan wel :+ ).
Hier ook. En dan hoeft ze nog niet eens dieetvoer. We willen haar af en toe eens iets echt lekkers geven naast droge brokjes, maar nope. Ze lebbert de saus en dat is het dan.

Moet de rest van de zakjes maar doneren aan de egelopvang ofzo.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_186574557
Stukje Italiaanse rauwe ham. Dat wel. Gekookte: nope.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_186576392
O+ Oh hier ook hoor. 2 katers, en eigenlijk zijn blikjes Almo Nature (maar dan alleen de vis-variant) het enige dat ze echt allebei lusten qua natvoer. En rauwe vis. Verder is er altijd wel iemand die iets niet blieft. Of alleen aflikt, ergens onder een stoel deponeert en dan op een afstand verontwaardigd gaat zitten gillen (Siamezen O+ )
  vrijdag 3 mei 2019 @ 19:59:29 #11
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_186591288
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 22:50 schreef yinu het volgende:
O+ Oh hier ook hoor. 2 katers, en eigenlijk zijn blikjes Almo Nature (maar dan alleen de vis-variant) het enige dat ze echt allebei lusten qua natvoer. En rauwe vis. Verder is er altijd wel iemand die iets niet blieft. Of alleen aflikt, ergens onder een stoel deponeert en dan op een afstand verontwaardigd gaat zitten gillen (Siamezen O+ )
Dat klinkt bekend _O-
Mep.
Mep.
Aan poot likken.
Snuffel.
Meh.

Siamees O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_186594522
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 19:59 schreef Muck het volgende:

[..]

Dat klinkt bekend _O-
Mep.
Mep.
Aan poot likken.
Snuffel.
Meh.

Siamees O+
Maar dan wel eerst heel lang hard gillen voordat je het krijgt. En dan, als je het krijgt, er niks van willen weten O+
pi_186594949
Hoi, ik kom even binnenvallen :)

We zijn vandaag met Boris naar de dierenarts geweest omdat hij heel veel drinkt en naar ons gevoel afvalt. Ook is hij een beetje lusteloos en niet zo actief als hij normaal was.

Volgens dierenarts kan het te maken hebben met zijn schildklier, die voelde volgens haar wat dik aan. Afijn, bloedonderzoek gedaan en maandag de uitslag.

Stel dat het iets met zijn schildklier te maken heeft, wat zou dan het beste werken? Iemand hier ervaring mee? Dierenarts gaf een heel scala aan oplossingen, van aparte kattenbrokjes tot aan iets met radio activiteit.
pi_186595171
Afhankelijk van de ernst zou ik geneigd zijn te zeggen: beginnen met dieetvoer en/of medicatie. Maar zonder uitslagen is het wat lastig om te zeggen wat het beste is. :) Hangt ook van je eigen situatie af: medicatie moet vaak levenslang dagelijks gegeven worden, soms is jodium therapie dan wat praktischer. (Maar betekent vaak wel een langdurige opname van de kat).
pi_186595626
ik heb me ongeveer 10 keer in en uitgelogd,
omdat ik wat afstand moet nemen
maar staat hier nou echt dat je je kat valium geeft?

dat is dieren mishandeling
pi_186595676
van al de benzo's en je geeft valium?, begrijp ik dat ie dat lekker vind en zen wordt, van valium wordt ik ook relaxed, zo relaxed dat ik ongeveer niks voel
echt stop dit nu
pi_186595731
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 21:37 schreef Also-von-Oder het volgende:

[..]

Niet elke kat, maar de meeste wel. Ik heb 4 katers en er is er altijd wel eentje die iets niet lust. Zelfs rauwe kip (filet) wordt niet altijd gegeten.
ik ken een kat die alleen maar van groente in tomaten saus houd, en van tabak

volgens mij wordt ze nog 20 jaar ook, de wonderen zijn de wereld niet uit
  vrijdag 3 mei 2019 @ 23:18:47 #18
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_186596242
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 22:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoi, ik kom even binnenvallen :)

We zijn vandaag met Boris naar de dierenarts geweest omdat hij heel veel drinkt en naar ons gevoel afvalt. Ook is hij een beetje lusteloos en niet zo actief als hij normaal was.

Volgens dierenarts kan het te maken hebben met zijn schildklier, die voelde volgens haar wat dik aan. Afijn, bloedonderzoek gedaan en maandag de uitslag.

Stel dat het iets met zijn schildklier te maken heeft, wat zou dan het beste werken? Iemand hier ervaring mee? Dierenarts gaf een heel scala aan oplossingen, van aparte kattenbrokjes tot aan iets met radio activiteit.
Hoe lusteloos is Boris?

Ik wil geen paniek veroorzaken, maar de dierenarts van buren van me had gezegd dat er een onbekend kattenvirus rondgaat. Waarbij een erge lusteloosheid een teken van is. Hun kat heeft twee injecties gehad en dat hielp hem er weer bovenop. Dus het is niet ongeneselijk maar je moet er wel tijdig bij zijn.
pi_186600162
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 22:55 schreef christmastsunami het volgende:
ik heb me ongeveer 10 keer in en uitgelogd,
omdat ik wat afstand moet nemen
maar staat hier nou echt dat je je kat valium geeft?

dat is dieren mishandeling
Nee hoor.
pi_186600611
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 22:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hoi, ik kom even binnenvallen :)

We zijn vandaag met Boris naar de dierenarts geweest omdat hij heel veel drinkt en naar ons gevoel afvalt. Ook is hij een beetje lusteloos en niet zo actief als hij normaal was.

Volgens dierenarts kan het te maken hebben met zijn schildklier, die voelde volgens haar wat dik aan. Afijn, bloedonderzoek gedaan en maandag de uitslag.

Stel dat het iets met zijn schildklier te maken heeft, wat zou dan het beste werken? Iemand hier ervaring mee? Dierenarts gaf een heel scala aan oplossingen, van aparte kattenbrokjes tot aan iets met radio activiteit.
Wij hebben het met onze vorige kat heel lang met medicijnen gedaan, beetje poeder dagelijks over de brokken was de truc en daar heeft hij nog jaren op voort geleefd
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_186600629
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 08:26 schreef gothic-blackie het volgende:

[..]

Wij hebben het met onze vorige kat heel lang met medicijnen gedaan, beetje poeder dagelijks over de brokken was de truc en daar heeft hij nog jaren op voort geleefd
Ik weet niet voor hoever dit voor ons een optie is. Hij deelt zijn eten met zijn broer, zijn broer zou dat ook die poeder binnenkrijgen.... Ik zou niet weten hoe ik ze gescheiden krijg wat betreft eten.

Wat betreft een virus, ik geloof niet dat dat het is. Ze komen nooit buiten.
pi_186601995
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 08:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik weet niet voor hoever dit voor ons een optie is. Hij deelt zijn eten met zijn broer, zijn broer zou dat ook die poeder binnenkrijgen.... Ik zou niet weten hoe ik ze gescheiden krijg wat betreft eten.

Wat betreft een virus, ik geloof niet dat dat het is. Ze komen nooit buiten.
Er is ook medicatie in pilvorm. (dat zijn heel kleine, gladde pilletjes). Maar als het met poeder of met voer behandeld zou kunnen worden, dan zul je met het eten geven even de heren apart van elkaar moeten zetten. :)
pi_186602296
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 08:28 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik weet niet voor hoever dit voor ons een optie is. Hij deelt zijn eten met zijn broer, zijn broer zou dat ook die poeder binnenkrijgen.... Ik zou niet weten hoe ik ze gescheiden krijg wat betreft eten.

Wat betreft een virus, ik geloof niet dat dat het is. Ze komen nooit buiten.
https://www.bitiba.nl/sho(...)fEAQYAiABEgKD8vD_BwE
Er zijn voerbakken die reageren op de chip van de kat. Zo kan broerlief niet meeeten ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_186602481
quote:
0s.gif Op donderdag 2 mei 2019 15:44 schreef Quoi het volgende:
Dankje voor jullie reacties zover. Diazepam is ook een optie om nog te bespreken. Ze is ook wat gestresster dan gemiddeld, dus misschien wel zo rustgevend.

En we hebben de hele viswinkel al leeggekocht voor haar :') Tevergeefs. Wel bakjes vanillevla en wat ze altijd wel eten zijn de blikjes gourmet. Dan die maar. Hill's natvoer heeft nog weinig succes so far. Zijn de A/D blikjes extra lekker?
Mijn kat vindt die zakjes royal canin renal het lekkerst. Dan rund of kip :+
  zaterdag 4 mei 2019 @ 12:37:32 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186604516
Daar halen ze allebei hun neus voor op :')

Af en toe eten ze nu trouwens brokjes van Clinic nierdieet. Een zak die we van de buren kregen, dus geen idee of het uit de supermarkt komt ja/nee of via dierenarts.
  zondag 5 mei 2019 @ 14:50:46 #26
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_186627637
IK heb een vraag
Mijn kat heeft sinds (denk ik ) een week of 3 een kaal plekje boven zijn oog.
Beetje wezen Googelen maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Iemand hier bekend mee ?
Hij komt niet buiten , dus hij heeft niet gevochten met een andere kat of zo
Ik ben inmiddels overleden
pi_186648108
Boris heeft niks aan zijn schildklier, maar heeft suikerziekte.... A.s. donderdag dierenarts en dan weten we meer.
  maandag 6 mei 2019 @ 20:52:04 #28
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186657267
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 13:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Boris heeft niks aan zijn schildklier, maar heeft suikerziekte.... A.s. donderdag dierenarts en dan weten we meer.
Agossie, toch weer iets anders. Hopelijk lukt het om Boris goed in te stellen. We hebben de afgelopen jaren regelmatig op de kat vd buren gepast en geprikt. Die is inmiddels goed ingesteld en er goed aan toe :)

Onze cyper eet inmiddels weer. De mirtazapine werkt goed. Alleen - ondanks het zetten van een timer voor natvoer 's nachts - begint ze nu elke ochtend om half 5 aan onze slaapkamerdeur te krabbelen 8)7 Onrust? Aandacht? Ze mogen er niet meer in sinds het plassen op bed regelmatig gebeurde.

Morgen bel ik dus de dierenarts wel op met deze boodschap. Het gaat ok-ish maar dus nog niet geweldig. En ze eet dus nu gewone brokken vermengd met dieet. Natvoer is nog wel normaal.
pi_186657550
quote:
9s.gif Op zondag 5 mei 2019 14:50 schreef Enchanter het volgende:
IK heb een vraag
Mijn kat heeft sinds (denk ik ) een week of 3 een kaal plekje boven zijn oog.
Beetje wezen Googelen maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden.
Iemand hier bekend mee ?
Hij komt niet buiten , dus hij heeft niet gevochten met een andere kat of zo
Heb je een foto?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_186657579
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 13:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Boris heeft niks aan zijn schildklier, maar heeft suikerziekte.... A.s. donderdag dierenarts en dan weten we meer.
Ah bagger. Het goede nieuws: suikerziekte is bij katten in de meeste in sommige gevallen omkeerbaar!
Het kost je soms wel een paar maanden prikken (klinkt enger dan het is, de meeste katten geven er weinig om doordat de naald zo dun is. Het is alleen even een gedoe met instellen en je bent zelf vaak wat meer aan vaste tijden gebonden) en vaak ook wat dieetvoer, maar er zijn vaak goede prognoses op herstel/ en anders remissie. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, disclaimertje bouw ik toch maar even in ;) )

[ Bericht 1% gewijzigd door Candaasje op 06-05-2019 21:30:45 ]
pi_186658017
Her
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 21:02 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Ah bagger. Het goede nieuws: suikerziekte is bij katten in de meeste gevallen omkeerbaar!
Het kost je soms wel een paar maanden prikken (klinkt enger dan het is, de meeste katten geven er weinig om doordat de naald zo dun is. Het is alleen even een gedoe met instellen en je bent zelf vaak wat meer aan vaste tijden gebonden) en vaak ook wat dieetvoer, maar er zijn vaak goede prognoses op herstel. (Uitzonderingen daargelaten natuurlijk, disclaimertje bouw ik toch maar even in ;) )
Herstel? Ik dacht dat suikerziekte bij een kat echt tot hun dood bij hun blijft. Maar ze kunnen er dus van herstellen?
pi_186658445
quote:
0s.gif Op maandag 6 mei 2019 21:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
Her
[..]

Herstel? Ik dacht dat suikerziekte bij een kat echt tot hun dood bij hun blijft. Maar ze kunnen er dus van herstellen?
Het wisselt wel per kat, maar herstel is in bepaalde gevallen mogelijk.
Nu moet ik wel zeggen dat ik wel een tikje enthousiast was met m'n 'meeste gevallen' in de post hierboven (ik zal dat even aanpassen. Ik heb wat te enthousiaste dierenartsen gesproken geloof ik, nu ik even verder wat onderzoeken uitpluis :@ en toevallig een kat meegemaakt die zo goed ging dat we dr bijna om hadden gelegd met insuline...) ). Maar het hangt dus af van hoe lang de suikerziekte al speelt, hoe goed/snel het instellen gaat, en hoe de kat reageert op de insuline en dieetvoer. Maar ik heb wel echt katten zien afbouwen.

Nu ik het zeg; vaak waren dat katten met overgewicht. Zodra die van het overgewicht af kwamen, verdween de suikerziekte ook naar de achtergrond. Hoe is dat met jouw poezel? :)
pi_186659045


spetter spieter kater
pi_186659236
Sunshine succes met je suikerkat.
Wij hadden er 2 nu 1, een is helaas 4weken geleden ingeslapen vanwege een tumor in de buik maar ze was al 5 jaar in behandeling en was weer een vrolijke poes geworden.
Wel moet je altijd blijven meten want hoewel de waarde stabiel kan worden als je de juiste hoedveelheid insuline hebt uitgevogeld kan ze altijd een hypo krijgen als ze bijvoorbeeld niet goed heeft gegeten of heeft gebraakt, of als ze langzaam meer of minder insuline nodig heeft enz.

Probeer je alvast wat in te lezen via google en let er op dat je dierenarts je niet te hoog laat starten met insuline, dat moet je langzaam opbouwen in stapjes van een week minimaal...
Lees vaak dat dierenartsen te hoog instellen, niet alleen gevaarlijk maar ook averechts effect.
pi_186659485
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 21:54 schreef deadly_kiss het volgende:
Sunshine succes met je suikerkat.
Wij hadden er 2 nu 1, een is helaas 4weken geleden ingeslapen vanwege een tumor in de buik maar ze was al 5 jaar in behandeling en was weer een vrolijke poes geworden.
Wel moet je altijd blijven meten want hoewel de waarde stabiel kan worden als je de juiste hoedveelheid insuline hebt uitgevogeld kan ze altijd een hypo krijgen als ze bijvoorbeeld niet goed heeft gegeten of heeft gebraakt, of als ze langzaam meer of minder insuline nodig heeft enz.

Probeer je alvast wat in te lezen via google en let er op dat je dierenarts je niet te hoog laat starten met insuline, dat moet je langzaam opbouwen in stapjes van een week minimaal...
Lees vaak dat dierenartsen te hoog instellen, niet alleen gevaarlijk maar ook averechts effect.
ik heb wel eens een aanwaaijertje geadopteerd, had ik maar niet met het raam open moeten slapen
die had op een gegeven moment ook een tumor ter grote van een pingpongbal

ik wist waar ze vandaan kwam, en ik heb het met de vorige eigenaar erover gehad dat dat toch richting de 20 jaar moet zijn geweest

het beestje had waarschijnlijk al heel lang pijn en ik was waarschijnlijk te laat om er een einde aan te maken, bij een arts
pi_186660937
Hier was het helaas al groter dan een pingpongbal ;(
Een snelgroeiende tumor volledig vergroeid tussen de organen en ze werd ziek omdat ze ineens hypo's kreeg en niet meer at, bleek dat de maagdoorgang al was dichtgeknepen we kregen maandag de 1e echo in de plaatselijke praktijk, volgende ochtend direct naar het verwijscentrum voor uitgebreide echo na bevestiging meteen laten inslapen... het heeft geen week geduurd van sympthomen tot inslapen...
Ze heeft zich waarschijnlijk weken-maanden groot gehouden totdat de hypo's het verklikte.
Kutkatten en hun stoere gedrag ook ;(
Er was gewoon niks aan te doen, zo'n snelgroeiende tumor kan je alleen met toeval tegenkomen, tegen de tijd dat de kat laat merken dat ie ziek is ben je gewoon al te laat.
pi_186661198
een dier kan niet praten, die gaat steeds heel stoer doen
en weet je waarom?, omdat ie/ze van je houdt met dt
pi_186670516
Is jullie kat ook zo verschrikkelijk bang voor de stofzuiger? Ik hoef dat ding maar aan te raken in de hal en ze vlucht al achter de schotten in een hoekje van de kamer, veilig onder de verwarming. :D

Plastic boterhamzakjes (of plastic zakken) ook zo iets. 's Ochtends wil ze nog wel eens demonstratief op het aanrecht bij de kraan zitten - die wordt zo nu en dan voor haar aangezet -, maar ik hoef maar een boterhamzakje tevoorschijn te halen en ze zit aan de andere kant van de woonkamer. _O-
  dinsdag 7 mei 2019 @ 13:59:52 #39
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186670896
Onze kat doen we echt naar een andere kamer als er gestofzuigd wordt.

Ze kan trouwens vrij panisch reageren op aluminiumfolie. Iets uit haar leven voor ons, denk ik.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 14:00:37 #40
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_186670925
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 13:46 schreef DjVero het volgende:
Is jullie kat ook zo verschrikkelijk bang voor de stofzuiger? Ik hoef dat ding maar aan te raken in de hal en ze vlucht al achter de schotten in een hoekje van de kamer, veilig onder de verwarming. :D

Plastic boterhamzakjes (of plastic zakken) ook zo iets. 's Ochtends wil ze nog wel eens demonstratief op het aanrecht bij de kraan zitten - die wordt zo nu en dan voor haar aangezet -, maar ik hoef maar een boterhamzakje tevoorschijn te halen en ze zit aan de andere kant van de woonkamer. _O-
Stofzuigen vinden ze niet leuk.
En de jongste houdt totaal niet van geluiden van zakjes, aluminiumfolie al helemaal niet!! :')

Tja echt een kat van mij. Ik ben ook redelijk anti veel geluiden :+
pi_186671042
De stofzuiger vind ze maar een vreemd geval, maar plastic tasjes en balletjes van aluminium folie vind ze echt werkelijk fantastisch.
pi_186671071
Stofzuigen gaat vrij aardig, maar poes wordt pas echt doodsbang van boormachines
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_186672982
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 13:59 schreef Lienekien het volgende:
Onze kat doen we echt naar een andere kamer als er gestofzuigd wordt.

Ze kan trouwens vrij panisch reageren op aluminiumfolie. Iets uit haar leven voor ons, denk ik.
Tsja, ik heb zoiets van ze vlucht maar een eind weg. Stofzuigen hoort er nou eenmaal bij. Zeker met al die haren in deze periode.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 15:21:51 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186673148
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 15:13 schreef DjVero het volgende:

[..]

Tsja, ik heb zoiets van ze vlucht maar een eind weg. Stofzuigen hoort er nou eenmaal bij. Zeker met al die haren in deze periode.
Je hoeft een kat niet te pesten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_186673463
Hier ook 1 panisch voor de stofzuiger. ze vlucht altijd naar buiten maar soms als ze voor het kattenluik staat en ik vraag wat ze gaat doen dan wil ze nog weleens heel dapper op de aanrecht springen tot ik te dicht bij kom dan smeert ze hem evengoed.
De ander interesseert het helemaal niets.
pi_186673486
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 15:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je hoeft een kat niet te pesten.
Dat doe ik toch ook niet? Het is niet alsof ik met die stofzuiger haar het hele huis doorjaag. Ze zoekt haar veilige plekje op en daarmee basta.
Bovendien...je huisdier een beetje plagen of pesten, wie doet dat nou niet? Zolang je ze maar geen pijn doet of pure angst inboezemt, is daar niks mis mee.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 15:44:19 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186673532
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 15:41 schreef DjVero het volgende:

[..]

Dat doe ik toch ook niet? Het is niet alsof ik met die stofzuiger haar het hele huis doorjaag. Ze zoekt haar veilige plekje op en daarmee basta.
Bovendien...je huisdier een beetje plagen of pesten, wie doet dat nou niet? Zolang je ze maar geen pijn doet of pure angst inboezemt, is daar niks mis mee.
Wie doet dat nou niet? :')

Pesten is gewoon niet OK.
The love you take is equal to the love you make.
pi_186673589
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 15:41 schreef DjVero het volgende:

[..]

Dat doe ik toch ook niet? Het is niet alsof ik met die stofzuiger haar het hele huis doorjaag. Ze zoekt haar veilige plekje op en daarmee basta.
Bovendien...je huisdier een beetje plagen of pesten, wie doet dat nou niet? Zolang je ze maar geen pijn doet of pure angst inboezemt, is daar niks mis mee.
Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik wel eens een stickertje van een appel of zo op de vloer plak, en ze snapt het gewoon niet :D
pi_186673845
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 15:48 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik wel eens een stickertje van een appel of zo op de vloer plak, en ze snapt het gewoon niet :D
Precies, beetje dat plaagwerk. Of een wasknijper aan de haren van het uiteinde van de staart.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 16:04:34 #50
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186673855
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 15:48 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Nou moet ik eerlijk zeggen dat ik wel eens een stickertje van een appel of zo op de vloer plak, en ze snapt het gewoon niet :D
Maar dat is spelen. Vind ik weer een andere categorie dan pesten waarbij het gaat om dingen waar een kat bang voor is of erg van schrikt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_186673863
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 16:03 schreef DjVero het volgende:

[..]

Precies, beetje dat plaagwerk. Of een wasknijper aan de haren van het uiteinde van de staart.
Soms plak ik het stickertje op het puntje van haar staart. En trots dat ze dan is als het gevangen heeft. _O-
  dinsdag 7 mei 2019 @ 16:05:17 #52
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186673865
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 16:03 schreef DjVero het volgende:

[..]

Precies, beetje dat plaagwerk. Of een wasknijper aan de haren van het uiteinde van de staart.
Ik heb medelijden met jouw kat.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 7 mei 2019 @ 16:06:00 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_186673875
Godsamme. Ik weet weer waarom ik dit topic niet in MyAt wil.
The love you take is equal to the love you make.
pi_186673885
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 16:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb medelijden met jouw kat.
Maar een stickertje is toch niet zo erg? Ze lijd er geen pijn van ofzo. Het is meer een soort bezigheidstherapie voor poezen.
pi_186674016
quote:
13s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 16:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb medelijden met jouw kat.
Welnee, ze is dol op me. Ze is altijd bij me als ik thuis ben, of ik nou in de computerkamer ben of op de bank lig in de woonkamer. Ze wil zelfs mee naar het toilet en ze is door het dolle heen als ik weer thuis kom van het werk; spinnen, rollen, door de benen lopen, aangehaald willen worden, etc.
En die wasknijper heeft ze er binnen een minuut vanaf om er vervolgens mee te spelen...
  dinsdag 7 mei 2019 @ 16:37:50 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_186674463
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 15:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je hoeft een kat niet te pesten.
Ze moet maar stoppen met stofzuigen?
pi_186676741
quote:
1s.gif Op maandag 6 mei 2019 21:54 schreef deadly_kiss het volgende:
Sunshine succes met je suikerkat.
Wij hadden er 2 nu 1, een is helaas 4weken geleden ingeslapen vanwege een tumor in de buik maar ze was al 5 jaar in behandeling en was weer een vrolijke poes geworden.
Wel moet je altijd blijven meten want hoewel de waarde stabiel kan worden als je de juiste hoedveelheid insuline hebt uitgevogeld kan ze altijd een hypo krijgen als ze bijvoorbeeld niet goed heeft gegeten of heeft gebraakt, of als ze langzaam meer of minder insuline nodig heeft enz.

Probeer je alvast wat in te lezen via google en let er op dat je dierenarts je niet te hoog laat starten met insuline, dat moet je langzaam opbouwen in stapjes van een week minimaal...
Lees vaak dat dierenartsen te hoog instellen, niet alleen gevaarlijk maar ook averechts effect.
We moeten nu een week spuiten op 2. We hebben de pen in bruikleen, volgende week moeten we terugkomen en gaat de arts haar suiker meten. Ben benieuwd. Er komt best een hoop op me af en ik hoop dat het allemaal goed komt.


Wat betreft stofzuigen, dat doe ik altijd met de katten uit de ruimte waar ik stofzuig. Als ik bijvoorbeeld in de huiskamer/keuken stofzuig zitten ze op de gang en boven en vice versa. Ze zijn allebei bang voor het geluid. Ik ga ze niet onnodig bang maken.
pi_186676899
Mijn katten haten het geluid van de stofzuiger ook. Maar ze moeten zichzelf maar redden. Ik zorg dat de deur open staat en benader ze met het helse apparaat op een manier waarop ze makkelijk weg kunnen. En dat doen ze dan ook.
Ik hoorde pas van mijn poetsvrouw dat ze niet stofzuigt als de katten in de woonkamer zijn. Dan pakt ze de swiffer O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_186680544
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 18:37 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

We moeten nu een week spuiten op 2. We hebben de pen in bruikleen, volgende week moeten we terugkomen en gaat de arts haar suiker meten. Ben benieuwd. Er komt best een hoop op me af en ik hoop dat het allemaal goed komt.


Je spuit caninsulin? Dan is 2.0 inderdaad de max startdosis.
Die insuline gebruiken wij ook met de vetpen :)
De insuline kan je alleen bij de dierenarts kopen maar kan je wel de tip geven om de naaldjes online te kopen ^O^
Niet van vetpen zelf maar een ander merk, als het dan maar 29G 0.33X12MM is dan past het. Scheelt ons in ieder geval meer dan 50% per doosje!
Lukt het spuiten een beetje?
Ik snap de shock, maar het went... en helemaal als je kat ingesteld raakt en hij/zij wordt weer vrolijker en krijgt een zachte fluffy vacht,heel ander dier O+
pi_186683279
Succes Sunshine!

Ja het is best even wat om te behappen. Aarzel ook niet om de dierenarts te bellen als je ergens over twijfelt hè! :)

(Maar wel super dat je het allemaal doet voor Boris! Het zal voor jou waarschijnlijk heel vanzelfsprekend zijn, maar dat is het niet altijd helaas. )
pi_186683945
Stofzuiger vinden ze hier ook niet leuk. Ze gaan dan naar buiten of naar boven/ onder.
Krakende zakjes of folie vinden ze heel interessant. Maar dat komt omdat ze dat associeren met lekkere hapjes.
Een van onze drie katten kan het niet hebben als je snottert of je neus ophaalt. Dan begint ze tegen je te mauwen en mekkeren. Neus snuiten is geen probleem.

Verder heb ik gemerkt dat ze schijnbaar de regel hebben gemaakt dat ze alleen in bed mogen liggen als er een mens bij is. (overal anders mag mensloos gelegen worden) Geen idee hoe ze hier aan gekomen zijn. Van ons mogen ze gewoon op bed liggen. Zijn er meer katten die dit doen?

En is het echt vreemd dat die van ons zandbadjes nemen bij mooi weer :?
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_186683951
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:11 schreef Candaasje het volgende:
Succes Sunshine!

Ja het is best even wat om te behappen. Aarzel ook niet om de dierenarts te bellen als je ergens over twijfelt hè! :)

(Maar wel super dat je het allemaal doet voor Boris! Het zal voor jou waarschijnlijk heel vanzelfsprekend zijn, maar dat is het niet altijd helaas. )
Nou, ik moest wel ff slikken bij het aftikken van de rekening vanmiddag :') Ook na aandringen van de dierenarts dieetvoer gekocht, maar ik lees dat dieetvoer niet eens een vereiste is. Als er maar weinig koolhydraten in zitten...
pi_186684206
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nou, ik moest wel ff slikken bij het aftikken van de rekening vanmiddag :') Ook na aandringen van de dierenarts dieetvoer gekocht, maar ik lees dat dieetvoer niet eens een vereiste is. Als er maar weinig koolhydraten in zitten...
Oh maar dat slikken moet ik ook altijd. En ik ken de prijzen zelf maar al te goed ;)

Dieetvoer weet ik niet, in hoeverre het 'merk' de kans op succes vergroot. Je hebt waarschijnlijk iets van Hills diabetic gekregen? Ik ken het wel als goede voeding, wetenschappelijk ook echt wel onderzocht. Maar ja, ik heb nooit vergelijkend warenonderzoek gedaan.
  woensdag 8 mei 2019 @ 18:25:39 #64
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_186699075
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:23 schreef valentijn101 het volgende:


Verder heb ik gemerkt dat ze schijnbaar de regel hebben gemaakt dat ze alleen in bed mogen liggen als er een mens bij is. (overal anders mag mensloos gelegen worden) Geen idee hoe ze hier aan gekomen zijn. Van ons mogen ze gewoon op bed liggen. Zijn er meer katten die dit doen?


Ja die van mij gaat alleen op het bed en
ik denk ook op de bank als ik er ook zit. Maar ze is er nog niet zo lang dus misschien komt het nog.

Deze kat verstopt zich bij stofzuigen in de lade onder het bed. De eerste keer heb ik haar een uur gezocht en ik had echt hartkloppingen :o Schijnbaar had zij al eerder uitgevonden dat je via de achterkant van het bed daar in kon maar ja dat wist ik natuurlijk niet. Toen ik haar eindelijk vond lag ze uiteraard heerlijk te pitten.
pi_186699482
Onze vorige kat toen we die net hadden verstopte zich ook achter het bureau van de computer op het richeltje waar de snoeren allemaal in lagen.
We hebben ons een ongeluk gezocht toen.
  woensdag 8 mei 2019 @ 21:30:05 #66
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186705169
Kudos voor onze dierenarts. Weer even overlegd over onze hypercyper. Ze blijft erg onrustig (vooral 's nachts) na het starten van mirtazapine (eetlustopwekker). Gebroken nachten, nu niet vanwege kind, maar kat :') , vallen toch best zwaar.

Nu gaan we - omdat ze nl. wel over is naar nierdieet en weer goed eet hoera *O* - stoppen met de mirtazapine of zo nodig de dosis verlagen.

Sunshine, hoe gaat het met prikken? Heeft ze nu ook een mooie kale plek waar je kunt prikken?
  donderdag 9 mei 2019 @ 15:30:54 #67
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_186722148
Tijdens het grasmaaien ontdekte ik meerdere drollen op het gazon. Meest voor de hand liggend is een kat, maar ik twijfel over de vorm. De witte kleur doet me vermoeden dat het er al even ligt, het is een week geleden dat ik gemaaid heb.

Ik heb een pergola in mijn gazon staan en het lag heel typisch bijna overal bij/onder de pergola. Zou het ook nog een ander dier geweest kunnen zijn? Of is het voor jullie zo goed als zeker een kat geweest?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_186722169
Een vosje misschien?
  donderdag 9 mei 2019 @ 15:44:39 #69
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_186722382
Zwaan.
pi_186722425
Mijn katten zouden niet snel gras uitzoeken, eerder wat losse aarde waar ze in kunnen graven.
pi_186723546
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 15:30 schreef Coelho het volgende:
Tijdens het grasmaaien ontdekte ik meerdere drollen op het gazon. Meest voor de hand liggend is een kat, maar ik twijfel over de vorm. De witte kleur doet me vermoeden dat het er al even ligt, het is een week geleden dat ik gemaaid heb.

Ik heb een pergola in mijn gazon staan en het lag heel typisch bijna overal bij/onder de pergola. Zou het ook nog een ander dier geweest kunnen zijn? Of is het voor jullie zo goed als zeker een kat geweest?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Katten begraven het meestal.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_186730230
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 15:44 schreef Luchtbel het volgende:
Zwaan.
Dit, of gans :P
pi_186730332
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 mei 2019 22:23 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Nou, ik moest wel ff slikken bij het aftikken van de rekening vanmiddag :') Ook na aandringen van de dierenarts dieetvoer gekocht, maar ik lees dat dieetvoer niet eens een vereiste is. Als er maar weinig koolhydraten in zitten...
Dat is prijzig ja.
Mijn kat moest nierdieet. Verschillende soorten meegekregen bij de dierenarts. Eentje vond ze echt lekker: royal canin renal special.
Ik gelijk 4 zakken van 4 kilo gekocht. Nu kijkt ze er niet meer naar om 8)7
Als iemand nog interesse heeft voor een zacht prijsje O-)
pi_186749735
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 21:30 schreef Quoi het volgende:
Kudos voor onze dierenarts. Weer even overlegd over onze hypercyper. Ze blijft erg onrustig (vooral 's nachts) na het starten van mirtazapine (eetlustopwekker). Gebroken nachten, nu niet vanwege kind, maar kat :') , vallen toch best zwaar.

Nu gaan we - omdat ze nl. wel over is naar nierdieet en weer goed eet hoera *O* - stoppen met de mirtazapine of zo nodig de dosis verlagen.

Sunshine, hoe gaat het met prikken? Heeft ze nu ook een mooie kale plek waar je kunt prikken?
Hoe gaat het nu met jullie kat?

Het prikken gaat prima...bij mijn vriend :') Ik vind het nog eng om te doen, dus doet hij het. Gelukkig is Boris een rustige kat waar je een hoop mee kan doen, dat scheelt enorm denk ik. We hebben ook een andere kat en die is wat meer beweeglijker. Ik denk dat bij hem een wat grotere uitdaging zou zijn :) Die is trouwens nog steeds bang voor onze dochter die ondertussen 4 jaar is.
pi_186754442
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 21:36 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Dat is prijzig ja.
Mijn kat moest nierdieet. Verschillende soorten meegekregen bij de dierenarts. Eentje vond ze echt lekker: royal canin renal special.
Ik gelijk 4 zakken van 4 kilo gekocht. Nu kijkt ze er niet meer naar om 8)7
Als iemand nog interesse heeft voor een zacht prijsje O-)
Ik weet niet waar je woont maar diervoeding is een stuk goedkoper in duitsland.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  maandag 13 mei 2019 @ 18:49:16 #76
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186812496
Ik heb drie katten die altijd goed met elkaar hebben samen gewoond.
Sinds mijn zwangerschap piest ze opeens in huis. Ik word er knettergek van.
Hoe komt zoiets, maar belangrijker voor nu: hoe zorg ik dat het stopt?
Ik snap dat ze -wellicht- last heeft van mijn hormonen, maar daar kan ik vrij weinig aan doen..
Aan aandacht komt ze niets te kort. De kattenbak is schoon. Er zijn legio verstopplekken/ze kan naar buiten wanneer ze wil.. het is hier echt een kattenpaleisje als ik eerlijk ben.
Zonder hoop geen leven.
  maandag 13 mei 2019 @ 18:53:57 #77
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186812625
Check. Hadden wij ook. Zodra het gevolg van die zwangerschap op bed ligt zal ik even uitgebreider reageren ;)
pi_186813761
quote:
13s.gif Op maandag 13 mei 2019 18:49 schreef Sisu het volgende:
Ik heb drie katten die altijd goed met elkaar hebben samen gewoond.
Sinds mijn zwangerschap piest ze opeens in huis. Ik word er knettergek van.
Hoe komt zoiets, maar belangrijker voor nu: hoe zorg ik dat het stopt?
Ik snap dat ze -wellicht- last heeft van mijn hormonen, maar daar kan ik vrij weinig aan doen..
Aan aandacht komt ze niets te kort. De kattenbak is schoon. Er zijn legio verstopplekken/ze kan naar buiten wanneer ze wil.. het is hier echt een kattenpaleisje als ik eerlijk ben.
Piest er eentje in huis? Of alle drie?

Geen ervaring mee, lijkt me niet zo tof :/ Mijn kroelkat werd wel een ijskonijn tijdens mijn zwangerschap :'( Hij moest niets meer van me hebben.
  maandag 13 mei 2019 @ 21:58:19 #79
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186818465
Vanaf het moment dat ik zwanger was plaste een van onze poezen ook (op mij :'( ). We hebben toen eerst alle medische oorzaken uitgesloten bij de dierenarts en daarna zijn we gestart met zo'n stekker met zo'n rustgevend goedje. Felicat ofzo. Dat hielp soms, maar soms ook niet. Vanaf het moment dat onze zoon was geboren was het over.

totdat ze dus weer ging plassen pas geleden, maar dat heeft dus een andere oorzaak
helaas zijn beide poezels sinds de komst van onze zoon chronisch gestresst, vrees ik, en dat vind ik echt :'( Het gaat langzaamaan beter (zoon is bijna 3), maar ik had ze een wat rustigere oude dag gegund.
  maandag 13 mei 2019 @ 22:17:31 #80
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186819319
Ik ben ook met haar naar de dierenarts geweest, maar hij gaf aan dat ze in perfecte gezondheid was.
Wel hebben we last van een buurman met 5 katten die hondsbrutaal zijn. Lopen gewoon ons huis binnen- en worden dan direct verjaagd. Daarna hebben alle katten even ruzie met elkaar en dan is het ook snel weer rustig in de tent.
Misschien moet ik nog even gauw iets doen aan het stukje schutting waar zij altijd over komen aanrennen.
Hopelijk helpt dat ook iets.
Daar had ik nog niet over nagedacht.

En óp je piesen. Wauw. Dat zou ik echt hoogverraad vinden. Al moet ik zeggen dat toen ik vanmiddag erachter kwam dat ze in de wieg had gepiest ook zoiets dacht. :(
Ik word er gek van dat ik niks kan laten liggen. En dat gepies tegen de stofzuiger... als ik nu stofzuig ruik je constant kattenzeik.
:X

Wel fijn om te lezen dat het in ieder geval minder werd toen je kindje geboren was. Moet nog een weekje dus hopelijk houden we dat ook nog vol zonder elkaar te willen aanvallen.
Zonder hoop geen leven.
pi_186820104
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 22:17 schreef Sisu het volgende:
Ik ben ook met haar naar de dierenarts geweest, maar hij gaf aan dat ze in perfecte gezondheid was.
Wel hebben we last van een buurman met 5 katten die hondsbrutaal zijn. Lopen gewoon ons huis binnen- en worden dan direct verjaagd. Daarna hebben alle katten even ruzie met elkaar en dan is het ook snel weer rustig in de tent.
Misschien moet ik nog even gauw iets doen aan het stukje schutting waar zij altijd over komen aanrennen.
Hopelijk helpt dat ook iets.
Daar had ik nog niet over nagedacht.

En óp je piesen. Wauw. Dat zou ik echt hoogverraad vinden. Al moet ik zeggen dat toen ik vanmiddag erachter kwam dat ze in de wieg had gepiest ook zoiets dacht. :(
Ik word er gek van dat ik niks kan laten liggen. En dat gepies tegen de stofzuiger... als ik nu stofzuig ruik je constant kattenzeik.
:X

Wel fijn om te lezen dat het in ieder geval minder werd toen je kindje geboren was. Moet nog een weekje dus hopelijk houden we dat ook nog vol zonder elkaar te willen aanvallen.
Een kattenluikje met chip helpt tegen binnenkomende buurtkatten.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  woensdag 15 mei 2019 @ 04:58:51 #82
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_186849946
quote:
1s.gif Op maandag 13 mei 2019 22:17 schreef Sisu het volgende:
Ik ben ook met haar naar de dierenarts geweest, maar hij gaf aan dat ze in perfecte gezondheid was.
Wel hebben we last van een buurman met 5 katten die hondsbrutaal zijn. Lopen gewoon ons huis binnen- en worden dan direct verjaagd. Daarna hebben alle katten even ruzie met elkaar en dan is het ook snel weer rustig in de tent.
Misschien moet ik nog even gauw iets doen aan het stukje schutting waar zij altijd over komen aanrennen.
Hopelijk helpt dat ook iets.
Daar had ik nog niet over nagedacht.

En óp je piesen. Wauw. Dat zou ik echt hoogverraad vinden. Al moet ik zeggen dat toen ik vanmiddag erachter kwam dat ze in de wieg had gepiest ook zoiets dacht. :(
Ik word er gek van dat ik niks kan laten liggen. En dat gepies tegen de stofzuiger... als ik nu stofzuig ruik je constant kattenzeik.
:X

Wel fijn om te lezen dat het in ieder geval minder werd toen je kindje geboren was. Moet nog een weekje dus hopelijk houden we dat ook nog vol zonder elkaar te willen aanvallen.
Succes die laatste week ;)

Sja hoogverraad ja, zo voelde dat ook wel. Gelukkig nooit pieserei op spullen vd baby gehad.

As we speak lig ik in de woonkamer op de bank naast een knorrend poesje. Ze houdt ons al dagen wakker door aan de slaapkamerdeur krabbelen - pilletje of niet. Ik ben morgen vrij dus heb mijn nachtrust even opgeofferd. Het lijkt toch vooral aandacht en knuffelen te zijn wat ze wil. We hebben ook jarenlang de slaapkamer open gehad, maar met die plasjes op bed willen we het niet meer.

Het blijft een mysterie. Dat wordt wel weer een consult komende week, vermoed ik.
pi_186849966
quote:
13s.gif Op maandag 13 mei 2019 18:49 schreef Sisu het volgende:
Ik heb drie katten die altijd goed met elkaar hebben samen gewoond.
Sinds mijn zwangerschap piest ze opeens in huis. Ik word er knettergek van.
Hoe komt zoiets, maar belangrijker voor nu: hoe zorg ik dat het stopt?
Ik snap dat ze -wellicht- last heeft van mijn hormonen, maar daar kan ik vrij weinig aan doen..
Aan aandacht komt ze niets te kort. De kattenbak is schoon. Er zijn legio verstopplekken/ze kan naar buiten wanneer ze wil.. het is hier echt een kattenpaleisje als ik eerlijk ben.
Medische zaken zijn al uitgesloten zie ik, goed gedaan. Even wat standaard tips...
Ik zou een Feliway stekker hangen, soms helpt dat spul prima.
Kattenbak regel is 1 per kat + 1, op verschillende plaatsen. Dus in jouw geval 4 bakken. Bakken ook niet in de buurt van voer-/drinkbakjes, mandjes en krabpalen.
Kattenluikje op chip, zorg dat die buurtkatten absoluut niet meer binnen kunnen! Wie weet heeft een van die katten geplast en gaat ze er nu telkens overheen. En hun aanwezigheid, en de reactie onderling, kan extreme stress geven.
Zorg voor plekjes op hoogte, katten willen de hoogte in. Ook ideaal met kinderen, de kat kan altijd veilig weg. Vooruit denkend, voer en water ook hoger zetten, dat er geen stress ontstaat door een kruipend kindje.
Maak de plasplekken goed schoon, dat wil zeggen met bijvoorbeeld Ecodor of groene zeep. Ons standaard schoonmaakmiddel is niet voldoende, het ruikt voor jou misschien schoon, maar de kat ruikt de urine nog, en zal dus sneller opnieuw plassen.
Zet extra krabmogelijkheden neer, zodat ze op die manier kan markeren. Als ze standaard weinig krabt, zou je een ander type paal/plankje kunnen gebruiken. Hier gaven ze gewoonlijk de voorkeur aan plankjes die op hoogte hangen, zodatt ze goed uit kunnen rekken.
Kijk naar speeltjes met catnip, valeriaan en matatabi, dit kan rustgevend werken. Ik heb zelf de beste ervaring met valeriaan.
  woensdag 15 mei 2019 @ 13:05:40 #84
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186854795
Goede tips !
aan de meeste voldoen wij wel.
We hebben een kattenluik met chip, maar zo gauw het lekker weer is en de deur open staat gaat het dus mis. Zoals vanmorgen. Ik loop de keuken in: zie heerlijk zonnig weer dus doe de deur open.
Op hetzelfde moment zie ik Mn witje naar de hocker rennen en ja hoor: pis.
Ik snáp dus dat het echt territoriale drift is. Ze is gewoon bang/ wil haar gebied afbakenen. Ik kan niet boos op haar zijn, omdat ik haar begrijp. Maar.. het is zó vervelend. Ik zou de tuin wellicht aan kunnen passen. Dat er minder makkelijk andere katten in kunnen komen. ^O^

Ik had wel gesprayd met feliway spray, maar zojuist toch maar de stekkers gekocht.
Ze hebben in huis een mega krabpaal, hoge plankjes,
Hoge nisjes en krabplanken. Op elke verdieping een kattenbak (3). Eten staat in een dode hoek van het huis. Kleuter komt daar nooit. Maar wellicht kan ik daar de kattenbak nog weghalen.
We zijn echt grote kattenliefhebbers dus hun welzijn staat altijd voorop.
Maar dat ik de openslaande deuren niet meer open kan doen of de deur van de slaapkamer open kan laten staan bezorgd mij ook echt stress. :{
Tijdens mijn voeige zwangerschap was ze echt een droomkat. Super lief voor mij.
Nu zei een vriendin dat ze misschien aanvoelt dat het dit keer een ander geslacht heeft. Mijn zwangerschap was dit keer ook niet zo rooskleurig. Veel moe/ziek geweest dus wellicht ook aandacht tekort gekomen?
Zucht.. ik hoop gewoon dat het snel beter gaat.
Zonder hoop geen leven.
pi_186860686
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2019 13:05 schreef Sisu het volgende:
Goede tips !
aan de meeste voldoen wij wel.
We hebben een kattenluik met chip, maar zo gauw het lekker weer is en de deur open staat gaat het dus mis. Zoals vanmorgen. Ik loop de keuken in: zie heerlijk zonnig weer dus doe de deur open.
Op hetzelfde moment zie ik Mn witje naar de hocker rennen en ja hoor: pis.
Ik snáp dus dat het echt territoriale drift is. Ze is gewoon bang/ wil haar gebied afbakenen. Ik kan niet boos op haar zijn, omdat ik haar begrijp. Maar.. het is zó vervelend. Ik zou de tuin wellicht aan kunnen passen. Dat er minder makkelijk andere katten in kunnen komen. ^O^

Ik had wel gesprayd met feliway spray, maar zojuist toch maar de stekkers gekocht.
Ze hebben in huis een mega krabpaal, hoge plankjes,
Hoge nisjes en krabplanken. Op elke verdieping een kattenbak (3). Eten staat in een dode hoek van het huis. Kleuter komt daar nooit. Maar wellicht kan ik daar de kattenbak nog weghalen.
We zijn echt grote kattenliefhebbers dus hun welzijn staat altijd voorop.
Maar dat ik de openslaande deuren niet meer open kan doen of de deur van de slaapkamer open kan laten staan bezorgd mij ook echt stress. :{
Tijdens mijn voeige zwangerschap was ze echt een droomkat. Super lief voor mij.
Nu zei een vriendin dat ze misschien aanvoelt dat het dit keer een ander geslacht heeft. Mijn zwangerschap was dit keer ook niet zo rooskleurig. Veel moe/ziek geweest dus wellicht ook aandacht tekort gekomen?
Zucht.. ik hoop gewoon dat het snel beter gaat.
Klinkt alsof je het goed voor mekaar hebt voor ze O+ Tuin afzetten zou ik zeker overwegen dan, ik vind het ook heerlijk om de deuren gewoon open te kunnen zetten. Er is hier ergens een topic over veilig naar buiten, heb daar nog een post staan met alle opties geloof ik. En misschien helpt het nog wat om watjes langs de geurklieren te wrijven en die her en der op kathoogte vast te plakken. Slaapkamerdeur dichthouden is ook ivm plassen?

En als ik zou moeten gokken, dan een combinatie. Stress van andere katten, baasje wat stress heeft, verandering op komst. Sommige katten zijn enorm fijngevoelig, en dan is dit misschien teveel. Of misschien is het wel "omdat kat" :')
  woensdag 15 mei 2019 @ 18:03:35 #86
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186860951
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2019 17:53 schreef Holyme het volgende:

[..]

Klinkt alsof je het goed voor mekaar hebt voor ze O+ Tuin afzetten zou ik zeker overwegen dan, ik vind het ook heerlijk om de deuren gewoon open te kunnen zetten. Er is hier ergens een topic over veilig naar buiten, heb daar nog een post staan met alle opties geloof ik. En misschien helpt het nog wat om watjes langs de geurklieren te wrijven en die her en der op kathoogte vast te plakken. Slaapkamerdeur dichthouden is ook ivm plassen?

En als ik zou moeten gokken, dan een combinatie. Stress van andere katten, baasje wat stress heeft, verandering op komst. Sommige katten zijn enorm fijngevoelig, en dan is dit misschien teveel. Of misschien is het wel "omdat kat" :')
‘Omdat kat’ _O-
Echt he..
maar denk ook een combinatie van alles. Ik ga morgen even voor een trellis scherm kijken bij de tuinwinkel. Dan kan die voor de halfhoge schutting staan naast de keukendeur. Dat scheelt al 1 afrit van de kattensnelweg.
Dan hebben we er nog 3, maar die gebruiken ze dus zelf ook.. lastig!

Net zaten we in de tuin loopt er een vreemde kat. Mooi beest om te zien. Man wilde kijken wat hij deed en voordat ik kon zeggen: hij gaat naar binnen was hij al binnen. Man sprintte erachteraan. Trok gelijk de deur achter zich dicht. Kat schrok en piest op de vloer. (Arm beest). Dus daar zal wel weer overheen gepiest worden vandaag :')

Op een dag als vandaag denk ik weleens: had ik maar gewoon een konijn ofzo.
Zonder hoop geen leven.
  roze woensdag 15 mei 2019 @ 18:05:23 #87
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_186860996
Morgen urine inleveren van mijn kat. Ik ben zo bang dat ze iets met haar schildklier heeft of suikerziekte maar de dierenarts en assistente vinden haar daar wel wat te jong voor, ze is 4,5 jaar namelijk en niet dik. Ik ben er dus zo bang voor omdat ze heel veel eet, drinkt en dus ook plast maar ze is ook pas 2 maanden weer thuis nadat ze 6 weken buiten is geweest en van 3,5 kilo naar 2 is gegaan. Ze is ook nog maar een halve kilo aangekomen ondertussen.

Mweh spannend. -O- Ze lijkt ook beetje benauwd sinds 2 weken, heb er vorige week wel antibiotica voor gekregen maar lijkt niet helemaal zijn werk te doen. Moet wel zeggen dat haar luchtwegen nooit perfect zijn geweest. Hier ga ik ook nog voor terug hoor, morgen of overmorgen. (Even 1 afspraak maken om alles te bespreken)
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 15 mei 2019 @ 18:53:08 #88
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186862087
Wat spannend, amarantha. Hopelijk krijg je goed nieuws. En met goed nieuws bedoel ik een bericht wat goed te verhelpen is.
Was de poes de hort op dat ze zolang weg is geweest? Hoor je zo vaak tijdens de lente he.
Fijn dat jouw kat iig weer thuis kwam.

Ik heb in Mn leven 2x een kat gehad die van het ene op het andere moment verdwenen was en ik heb dat echt nooit een plekje kunnen geven. Sterker nog; ik merk dat als ik in Mn oude buurt kom toch nog even extra goed om me heen kijk. Heel raar. Het is al zeker 3 jaar terug.
Zonder hoop geen leven.
  roze woensdag 15 mei 2019 @ 18:56:27 #89
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_186862181
quote:
1s.gif Op woensdag 15 mei 2019 18:53 schreef Sisu het volgende:
Wat spannend, amarantha. Hopelijk krijg je goed nieuws. En met goed nieuws bedoel ik een bericht wat goed te verhelpen is.
Was de poes de hort op dat ze zolang weg is geweest? Hoor je zo vaak tijdens de lente he.
Fijn dat jouw kat iig weer thuis kwam.

Ik heb in Mn leven 2x een kat gehad die van het ene op het andere moment verdwenen was en ik heb dat echt nooit een plekje kunnen geven. Sterker nog; ik merk dat als ik in Mn oude buurt kom toch nog even extra goed om me heen kijk. Heel raar. Het is al zeker 3 jaar terug.
Ik ben in december verhuisd en ik had al vaker even de voordeur open gedaan en dat deed ik op een avond weer en toen rende ze er vandoor. Ze is 1 km verderop uitgehongerd in iemand zijn tuin gevonden na 6 weken dus.
Your beauty never ever scared me.
pi_186862560
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2019 18:05 schreef Amarantha het volgende:
Morgen urine inleveren van mijn kat. Ik ben zo bang dat ze iets met haar schildklier heeft of suikerziekte maar de dierenarts en assistente vinden haar daar wel wat te jong voor, ze is 4,5 jaar namelijk en niet dik. Ik ben er dus zo bang voor omdat ze heel veel eet, drinkt en dus ook plast maar ze is ook pas 2 maanden weer thuis nadat ze 6 weken buiten is geweest en van 3,5 kilo naar 2 is gegaan. Ze is ook nog maar een halve kilo aangekomen ondertussen.

Mweh spannend. -O- Ze lijkt ook beetje benauwd sinds 2 weken, heb er vorige week wel antibiotica voor gekregen maar lijkt niet helemaal zijn werk te doen. Moet wel zeggen dat haar luchtwegen nooit perfect zijn geweest. Hier ga ik ook nog voor terug hoor, morgen of overmorgen. (Even 1 afspraak maken om alles te bespreken)
Oh spannend! Kunnen ze suikerziekte ook in urine terug zien? Dacht alleen in bloed? Succes!
  roze woensdag 15 mei 2019 @ 20:53:15 #91
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_186865438
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 19:10 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Oh spannend! Kunnen ze suikerziekte ook in urine terug zien? Dacht alleen in bloed? Succes!
Lol geen idee eigenlijk maar dierenarts wou in eerste instantie een urinetest doen.
Your beauty never ever scared me.
pi_186866053
Mijn stoeikatten zijn soms wat lomp en gisteravond ging het wat te ver. Die kleine ontlast nu één achterpoot. Arm ding.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  woensdag 15 mei 2019 @ 21:13:11 #93
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_186866124
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:53 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Lol geen idee eigenlijk maar dierenarts wou in eerste instantie een urinetest doen.
Stomme vraag maar is ze wel goed ontwormd toen ze terug kwam?
Rot hoor. Is de kat terug, heb je nog allemaal zorgen.
  roze woensdag 15 mei 2019 @ 21:15:58 #94
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_186866236
quote:
0s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:13 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Stomme vraag maar is ze wel goed ontwormd toen ze terug kwam?
Rot hoor. Is de kat terug, heb je nog allemaal zorgen.
Ja dacht ik wel maar heb vorige week voor zekerheid nog keer goed gedaan en nu echt met een pilletje.
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 15 mei 2019 @ 21:57:55 #95
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_186868075
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2019 21:15 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Ja dacht ik wel maar heb vorige week voor zekerheid nog keer goed gedaan en nu echt met een pilletje.
Oké, snap ik. Succes.
pi_186871366
quote:
2s.gif Op woensdag 15 mei 2019 20:53 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Lol geen idee eigenlijk maar dierenarts wou in eerste instantie een urinetest doen.
Ja, kun je in de urine terugzien. Zeker ongereguleerde suiker. Dan gaat de kat glucose uitplassen. Proef maar, urine smaakt zoet :P (vroeger was dat een daadwerkelijke test). En voor de kat minder belastend dan bloedprikken.

Spannend hoor, met zo’n zorgenkindje.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  roze donderdag 16 mei 2019 @ 17:58:21 #97
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_186885089
Nou de dierenarts zag niks heel erg geks in haar urine. Ze drinkt veel enz maar haar urine was verder wel prima. Ze had het alleen over iets waar ik maar de helft van begreep lol maar kwam er volgens mij op neer dat ze wel iets van een ontsteking hadden gevonden want ik moet verder gaan met de ontstekingsremmers die ik al had voor de benauwdheid van haar. Verder heb ik zelf bedacht (en hun vonden dat een goed idee) om te stoppen met onbeperkt voer aanbieden aan de kat want wellicht is ze daarom ook wat opgezet omdat ze maar blijft dooreten en daarom ook weer meer gaat drinken. Ik moet na 9 dagen wel terugkomen om nog een keertje urine te laten checken.

Alleen mijn kat heeft sinds een paar dagen ook roos ofzo, ben vergeten dat aan te kaarten. Ik hoop dat andere brokjes (met vis erin enz) helpen. Paar wekenlang goedkope brokjes hebben haar vacht niet goed gedaan maar ja ze hield ze binnen dus ik was blij.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ama op 16-05-2019 18:08:12 ]
Your beauty never ever scared me.
pi_186891694
@Amarantha
Je kat kan ook meer dorst krijgen door bepaalde brokken, vooral vaak goedkopere met minder goede ingrediënten en meer smaakmakers.
Ook door die samenstelling heeft een kat vaak meer brokken nodig voor dezelfde voldoening dus misschien was dat het?

Ps, heb je ook goed ontwormd tegen longworm? Omdat je zei dat je kat kwijt was en benauwd is, wellicht iets opgelopen?
pi_187062905
Vraagje aan de baasjes van katten met suikerziekte.

Vanmorgen moesten we terug met Boris voor een glucose meting. Nog steeds vrij hoog: 21,9. Sinds dat we begonnen zijn, zijn we met een halfje omhoog gegaan. 2, 2,5, 3. Laatste week op 3 insuline gespoten Volgens de dierenarts (die ik nog nooit gezien had en ik had er geen goed gevoel bij) moeten we nu op 4 spuiten. Dat is dus een hele i.p.v. een halve omhoog.

Ik ben hier niet zo gerust op en ik vraag me af of het niet teveel ineens is?
  vrijdag 24 mei 2019 @ 13:31:35 #100
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187063353
Welke insuline heb je Sunshine?
pi_187063374
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 13:31 schreef Luchtbel het volgende:
Welke insuline heb je Sunshine?
Catinsulin.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 14:00:12 #102
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187063650
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 13:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Catinsulin.
Oké. Daar heb ik geen ervaring mee, alleen Sorry.
Wat was je weerstand bij deze arts? Is je eigen dierenarts ook telefonisch niet bereikbaar?
Is de kat inmiddels ook over op voeding die geschikt is bij diabetes?
pi_187074539
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 13:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraagje aan de baasjes van katten met suikerziekte.

Vanmorgen moesten we terug met Boris voor een glucose meting. Nog steeds vrij hoog: 21,9. Sinds dat we begonnen zijn, zijn we met een halfje omhoog gegaan. 2, 2,5, 3. Laatste week op 3 insuline gespoten Volgens de dierenarts (die ik nog nooit gezien had en ik had er geen goed gevoel bij) moeten we nu op 4 spuiten. Dat is dus een hele i.p.v. een halve omhoog.

Ik ben hier niet zo gerust op en ik vraag me af of het niet teveel ineens is?
Gezien de waarde nog hoog is zal ze vast geen hypo krijgen maar ik zou wel per halfje doen.
Het kan namelijk wel dat je kat bijvoorbeeld pas goed reageert op 4 eenheden en dan daalt de waarde best hard wat niet zo gezond is.
Onze 2e diabeet haar waarde zakte ook pas vanaf 4 eenheden, ze heef een tijdje 5 gehad en nu terug op 4.5 eenheid.
(Ook caninsulin met vetpen)
  zondag 26 mei 2019 @ 13:11:40 #104
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187096654
Wat zijn snoepjes voor katten die relatief gezond zijn zeg maar? Mijn kat eet alleen brokjes. Heel soms wat gekookte kip. Natvoer eet ze niet.
Maar soms een snoepje geven deed ik wel, vooral ook wanneer ze angst heeft voor visite enzo. Maar van de snoepjes die we hadden gaat ze heel erg stinken dus die lijken me niet geschikt.
Ik vind dingen kiezen zo moeilijk en er bestaan zo veel soorten van alles...
pi_187096710
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 13:11 schreef Luchtbel het volgende:
Wat zijn snoepjes voor katten die relatief gezond zijn zeg maar? Mijn kat eet alleen brokjes. Heel soms wat gekookte kip. Natvoer eet ze niet.
Maar soms een snoepje geven deed ik wel, vooral ook wanneer ze angst heeft voor visite enzo. Maar van de snoepjes die we hadden gaat ze heel erg stinken dus die lijken me niet geschikt.
Ik vind dingen kiezen zo moeilijk en er bestaan zo veel soorten van alles...
Ik heb regelmatig van die gedroogde kip stukjes voor ze (bij verschillende merken te krijgen) daar is verder niets aan toegevoegd dus dat lijkt me wel gezond.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 26 mei 2019 @ 13:33:42 #106
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187097015
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 13:15 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik heb regelmatig van die gedroogde kip stukjes voor ze (bij verschillende merken te krijgen) daar is verder niets aan toegevoegd dus dat lijkt me wel gezond.
Oh ja, gedroogde dingen. Goed idee. Nu heb ik in elk geval weer een zoek richting. Thanks.
pi_187101657
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 13:33 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Oh ja, gedroogde dingen. Goed idee. Nu heb ik in elk geval weer een zoek richting. Thanks.
Je zou bij Zooplus eens wat verschillende soorten kunnen bestellen, vaak hebben ze probeerverpakkingen en aanbiedingen. Van die stukken gedroogde kip e.d. eet ie hier niet, wel de gevriesdroogde Cosma snackies in vissmaken.

En als ze gekookte kip wel eet, dan zou je (als je natvoer wil geven) ook naar merken als Cosma en Schesir kunnen kijken. Die hebben ook puur voer. En AH eigen merk heeft van die kleine ronde blikjes waar volgens mij ook weinig anders in zit dan vis/kip.
pi_187103142
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 13:33 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Oh ja, gedroogde dingen. Goed idee. Nu heb ik in elk geval weer een zoek richting. Thanks.
Let op dat ze bezoek niet te leuk gaan vinden. Een van de 3 van ons gaat tegenwoordig op zijn rug op mijn schoonmoeders schoot liggen en laat zich kip voeren. :')
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 26 mei 2019 @ 19:08:28 #109
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187103242
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 17:31 schreef Holyme het volgende:

[..]

Je zou bij Zooplus eens wat verschillende soorten kunnen bestellen, vaak hebben ze probeerverpakkingen en aanbiedingen. Van die stukken gedroogde kip e.d. eet ie hier niet, wel de gevriesdroogde Cosma snackies in vissmaken.

En als ze gekookte kip wel eet, dan zou je (als je natvoer wil geven) ook naar merken als Cosma en Schesir kunnen kijken. Die hebben ook puur voer. En AH eigen merk heeft van die kleine ronde blikjes waar volgens mij ook weinig anders in zit dan vis/kip.
Natvoer is niet nodig, alleen in het begin geprobeerd omdat ze toen alleen nog maar s nachts durfde te eten en te drinken. Nu drinkt ze voldoende en eet graag brokjes. Snoepen is ook niet nodig natuurlijk maar ja....
  zondag 26 mei 2019 @ 19:15:08 #110
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187103346
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 19:01 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Let op dat ze bezoek niet te leuk gaan vinden. Een van de 3 van ons gaat tegenwoordig op zijn rug op mijn schoonmoeders schoot liggen en laat zich kip voeren. :')
Haha :D dat is niet echt aan de orde hier. Het is vooral iets in mijn hoofd. Deze kat laat zich eigenlijk namelijk helemaal niet overhalen met eten ofzo. Volgens mij denkt ze ook; “toen ik uithaalde en op de verwarmingsbuizen zat, werd het lekkers ook gebracht, dus ik blijf zitten waar ik zit, het komt straks toch wel weer”
pi_187103702
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 19:15 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Haha :D dat is niet echt aan de orde hier. Het is vooral iets in mijn hoofd. Deze kat laat zich eigenlijk namelijk helemaal niet overhalen met eten ofzo. Volgens mij denkt ze ook; “toen ik uithaalde en op de verwarmingsbuizen zat, werd het lekkers ook gebracht, dus ik blijf zitten waar ik zit, het komt straks toch wel weer”
Ohhh, je hebt een echte kat. Ja dat verklaard. _O-
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 26 mei 2019 @ 20:08:37 #112
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187104195
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 19:38 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ohhh, je hebt een echte kat. Ja dat verklaard. _O-
:’) Gisteren heeft ze zich wel laten aaien door iemand. Maar die ziet ze wekelijks en dat is ook de enige andere persoon tot nu toe. Normaal gaat ze op de vensterbank achter het gordijn naar buiten loeren. En als ze daar genoeg van heeft dan komt ze “erbij zitten”


Want als je ze niet ziet dan zijn die vreemde mensen er ook niet :’)


Tussen mijn rug en de leuning werkt ook heel goed. Ze heeft echt nog wel wat te leren/ ontwikkelen maar ik vergeet soms zelf dat ze het wel een beetje weet ondertussen :@
pi_187139221
Ik vraag me af of katten verse rauwe sardientjes mogen hebben.
Aan de ene kant denk ik:”gevaarlijk, graatjes” maar aan de andere kant “in het wild vangen ze toch ook wel eens een visje en eten dat op”
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_187160254
https://www.diergeneeskun(...)e-diabetes-mellitus/

Voor de mensen hier met diabeteskatten kan dit best interessant zijn.
pi_187164178
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 22:08 schreef wcborstel het volgende:
https://www.diergeneeskun(...)e-diabetes-mellitus/

Voor de mensen hier met diabeteskatten kan dit best interessant zijn.
Dit is al zeker een jaar dat ze "testdieren" zoeken...
Persoonlijk zou ik mijn kat nooit van de insuline afhalen om dit te gaan testen omdat ze best veel insuline nodig heeft, en haar waarden dus gevaarlijk hoog gaan pieken zonder.
Misschien lekker egoïstisch maar ik wacht liever tot er resultaten bekend zijn.
Daarbij is het stoppen en later weer beginnen/opnieuw instellen met insuline ook behoorlijk veel werk nog los van dat de kat zich verschrikkelijk ellendig moet voelen door instabiele waardes.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 08:18:56 #116
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187179137
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:27 schreef valentijn101 het volgende:
Ik vraag me af of katten verse rauwe sardientjes mogen hebben.
Aan de ene kant denk ik:”gevaarlijk, graatjes” maar aan de andere kant “in het wild vangen ze toch ook wel eens een visje en eten dat op”
Ik zou zelf eerder bang zijn voor bacteriën, denk ik.
Als je ziet hoe ze een vogeltje wegwerken soms, daar zit toch ook veel scherps in. Anders dan graatjes natuurlijk maar toch.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 08:30:52 #117
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187179218
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 17:31 schreef Holyme het volgende:

[..]

Je zou bij Zooplus eens wat verschillende soorten kunnen bestellen, vaak hebben ze probeerverpakkingen en aanbiedingen. Van die stukken gedroogde kip e.d. eet ie hier niet, wel de gevriesdroogde Cosma snackies in vissmaken.

En als ze gekookte kip wel eet, dan zou je (als je natvoer wil geven) ook naar merken als Cosma en Schesir kunnen kijken. Die hebben ook puur voer. En AH eigen merk heeft van die kleine ronde blikjes waar volgens mij ook weinig anders in zit dan vis/kip.
Ik heb bij Zooplus zo’n probeerpakket besteld cosma. Tot nu toe alleen tonijn geprobeerd maar die vindt ze lekker en de kat stinkt niet :) thanks.
En nog wat rare catnip snoepjes en snoepjes van Biofood gekregen van iemand anders maar ik weet niet of ik dat ga geven.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 09:01:14 #118
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_187179416
Ik geef Senna al jaren het nat voer van cosma. Hij is er helemaal zot van, vooral de zalm en tonijn. Het is ook echt enkel vis of vlees. geen samengestelde troep of paté. Een blikje van 45g moet ik hem verspreid over 2 dagen geven of hij krijgt het niet op.
pi_187188765
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 08:30 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ik heb bij Zooplus zo’n probeerpakket besteld cosma. Tot nu toe alleen tonijn geprobeerd maar die vindt ze lekker en de kat stinkt niet :) thanks.
En nog wat rare catnip snoepjes en snoepjes van Biofood gekregen van iemand anders maar ik weet niet of ik dat ga geven.
Fijn :) De vissmaken zijn hier ook absoluut favo. (Extra handig is dat hij die verpakking niet openkrijgt, in tegenstelling tot de meeste snoepverpakkingen. Zo heb ik een keer voor de oppas een afgesloten doosje snoepjes klaargezet, extra veilig tussen 2 borden "geklemd". Ze trof een leeg doosje op de grond :'))
pi_187189034
is er ook een topic, voor mensen die,op een gegeven moment 'katloos' zijn geworden?
pi_187189096
Ik bedoel, stel nou dat ik weer een kat wil, die niet kanker krijgt, waar koop je zo'n dier?

mooi dat ik markt en faceplaats ff oversla, een consult met de dierenarts dan maar
mevrouw of meneer dierenarts waar koop ik in NL een huisdier???
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:08:26 #122
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_187191076
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:53 schreef christmastsunami het volgende:
Ik bedoel, stel nou dat ik weer een kat wil, die niet kanker krijgt, waar koop je zo'n dier?

mooi dat ik markt en faceplaats ff oversla, een consult met de dierenarts dan maar
mevrouw of meneer dierenarts waar koop ik in NL een huisdier???
Uhhhhh asiel?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_187191468
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:08 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Uhhhhh asiel?
het is te laat voor die dieren
pi_187191522
ik ga die dierenarts rekeningen niet betalen, dieren horen niet ziek te zijn

ik denk aan een kat die 20 jaar ofzo wordt en dus niet 10 of 12 jaar
pi_187191799
Koop maar gewoon geen kat. Die garantie van 20 jaar heb je nooit.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 00:12:19 #126
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_187192572
Binnen nu en een paar maanden ga ik verhuizen en ik wil een nieuw krabmeubel in mijn nieuwe huis. Ik heb steeds goedkope gehad en mijn grote kat is een enthousiaste krabber die meestal binnen een half jaar door palen heen is. Ik wil nu dus investeren in een nieuwe, wat ook dienst kan doen als hangplek voor beide katten. Die kleine geeft niks om krabpalen, meer om krabkarton.

Door de bomen zie ik het bos niet meer, dus ik kom het hier vragen. Heeft iemand een gouden tip voor een goede krabpaal (of merken waar ik naar kan kijken) die mijn monster aankan? Pluspunten als onderdelen te vervangen is. Budget is tot max 300,-, minder is fijn.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 03:28:38 #127
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_187194405
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 00:12 schreef DevilsWhore het volgende:
Binnen nu en een paar maanden ga ik verhuizen en ik wil een nieuw krabmeubel in mijn nieuwe huis. Ik heb steeds goedkope gehad en mijn grote kat is een enthousiaste krabber die meestal binnen een half jaar door palen heen is. Ik wil nu dus investeren in een nieuwe, wat ook dienst kan doen als hangplek voor beide katten. Die kleine geeft niks om krabpalen, meer om krabkarton.

Door de bomen zie ik het bos niet meer, dus ik kom het hier vragen. Heeft iemand een gouden tip voor een goede krabpaal (of merken waar ik naar kan kijken) die mijn monster aankan? Pluspunten als onderdelen te vervangen is. Budget is tot max 300,-, minder is fijn.
Ik heb voor mijn Maine Coons een krabpaal van Pet Fun, prijzig maar erg mooi en practisch. Mandjes zijn te wassen en alles is te vervangen en je kunt ook aanvullen als je wil. Ik heb hem bij zooplus gekocht maar er zijn meer sites waar ze te koop zijn.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_187194659
Zooplus is sowieso een fijn merk voor krabpalen. Stevige palen en niet te duur.
Ik heb rechtstreeks bij Petfun een paal op maat besteld. Zit wel boven je budget maar is onverwoestbaar.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 1 juni 2019 @ 07:27:12 #129
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187194861
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:28 schreef Holyme het volgende:

[..]

Fijn :) De vissmaken zijn hier ook absoluut favo. (Extra handig is dat hij die verpakking niet openkrijgt, in tegenstelling tot de meeste snoepverpakkingen. Zo heb ik een keer voor de oppas een afgesloten doosje snoepjes klaargezet, extra veilig tussen 2 borden "geklemd". Ze trof een leeg doosje op de grond :'))
:X Mijn “voervrienden” kunnen prima alleen thuis zijn maar raakten in gevecht over het eten als hun eigenaar late dienst heeft. En de winnaar kotst vervolgens alles uit op het bed. Dus ik geef ze wat eten en blijf even tot ze klaar zijn.
Maar de eerste keer trof ik de katers loom op de bank aan, twee hoopjes kots op het kleed en een opengescheurde zak brokjes op het aanrecht :’) maar ze hadden volgens mij niet gevochten die dag :o
  zaterdag 1 juni 2019 @ 10:57:45 #130
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_187196911
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 06:32 schreef Cat-astrophe het volgende:
Zooplus is sowieso een fijn merk voor krabpalen. Stevige palen en niet te duur.
Ik heb rechtstreeks bij Petfun een paal op maat besteld. Zit wel boven je budget maar is onverwoestbaar.
Ik heb drie palen van Zooplus gehad, DP heeft binnen een paar maansen het sisal eraf.

Ik zal even kijken naar petfun.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 11:26:13 #131
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_187197177
Weet iemand of er ook snoepjes voor katten met nierproblemen zijn?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_187197329
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 10:57 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ik heb drie palen van Zooplus gehad, DP heeft binnen een paar maansen het sisal eraf.

Ik zal even kijken naar petfun.
Die van Zooplus' Natural Paradise collectie staat hier een stuk beter dan van die standaard palen. Misschien dat iets voor je?

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 11:26 schreef senesta het volgende:
Weet iemand of er ook snoepjes voor katten met nierproblemen zijn?
Recent wel blikjes drinken gezien bij ZP. Geen snoepje, maar wel wat lekkers?
pi_187198042
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 10:57 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Ik heb drie palen van Zooplus gehad, DP heeft binnen een paar maansen het sisal eraf.

Ik zal even kijken naar petfun.
Ik koop de mijne bij Dierenvilla want ik heb hier ook van die slopers lopen. Het handige daar is dat ze losse onderdelen verkopen en dat je sisalpalen die stuk zijn dus kunt vervangen door nieuwe.
pi_187199449
Yes! Over een paar weken komen er 2 kleine frummels bij ons wonen. Nu alvast bezig met een kattenuitzet bij elkaar te sprokkelen.

Aangezien het voor ons beiden alweer jaaaren geleden is dat we een kattenvriendje hadden is sommige kennis wat verroest en verouderd.

Ik vroeg me nu dus af welk grit ik het beste mee kan beginnen zodra ze verhuisd zijn; ze zijn ongeveer 9 weken oud dan.

Ik las dat voor kittens het klontvormende grit afgeraden word ivm mogelijk opeten, maar tot welke leeftijd kunnen ze dat mogelijk doen? En geldt dat ook voor silicaat? En hoe zijn jullie ervaringen met houtkorrels?

Sommige zaken zijn natuurlijk een kwestie van uitproberen, maar ik wil het natuurlijk wel zo veilig mogelijk houden O+
  zaterdag 1 juni 2019 @ 14:20:47 #135
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187199500
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 11:26 schreef senesta het volgende:
Weet iemand of er ook snoepjes voor katten met nierproblemen zijn?
:Y
Van Clinic pet food. Ze eten ze beter dan de brokjes :{
  Moderator zaterdag 1 juni 2019 @ 14:21:55 #136
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_187199514
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 11:26 schreef senesta het volgende:
Weet iemand of er ook snoepjes voor katten met nierproblemen zijn?
Je moet dan ‘natuurlijke’ snoepjes doen. Er zijn doverse.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_187206198
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:17 schreef altootje86 het volgende:
Yes! Over een paar weken komen er 2 kleine frummels bij ons wonen. Nu alvast bezig met een kattenuitzet bij elkaar te sprokkelen.

Aangezien het voor ons beiden alweer jaaaren geleden is dat we een kattenvriendje hadden is sommige kennis wat verroest en verouderd.

Ik vroeg me nu dus af welk grit ik het beste mee kan beginnen zodra ze verhuisd zijn; ze zijn ongeveer 9 weken oud dan.

Ik las dat voor kittens het klontvormende grit afgeraden word ivm mogelijk opeten, maar tot welke leeftijd kunnen ze dat mogelijk doen? En geldt dat ook voor silicaat? En hoe zijn jullie ervaringen met houtkorrels?

Sommige zaken zijn natuurlijk een kwestie van uitproberen, maar ik wil het natuurlijk wel zo veilig mogelijk houden O+
Kwestie van je kitten in de gaten houden, sommigen eten het met 9 weken al niet meer, en anderen snacken er nog een paar maanden van door.
De snackers eten elk grit, of dat nu korrel, silicaat of hout is iets anders is. Allemaal dus een nono en eerst een zak niet klontvormend opmaken.
Daarna kun je kijken wat jou en je kittens goed bevalt. Ik ben fan van silicaat.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_187206206
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 12:44 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]

Ik koop de mijne bij Dierenvilla want ik heb hier ook van die slopers lopen. Het handige daar is dat ze losse onderdelen verkopen en dat je sisalpalen die stuk zijn dus kunt vervangen door nieuwe.
Slopers O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_187207175
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 20:37 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Slopers O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
3 is genoeg! }:| :{w

Ga nu ff kijken :Y
pi_187207398
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 03:28 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik heb voor mijn Maine Coons een krabpaal van Pet Fun, prijzig maar erg mooi en practisch. Mandjes zijn te wassen en alles is te vervangen en je kunt ook aanvullen als je wil. Ik heb hem bij zooplus gekocht maar er zijn meer sites waar ze te koop zijn.
een echte 100% Maine Coon?
pi_187207546
een echte MaineCoon heeft een bepaald karakter
beter koop je die niet als je niet op een boerderij ofzo woont, dat is niet zo maar een kat, die is half wild
  zaterdag 1 juni 2019 @ 21:33:43 #142
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187207946
Wij hebben vandaag besloten om bij het oude voer van onze oude cyper (met nierfalen) te blijven. Het is toch niet echt gelukt om haar (incl haar zus) aan nieuwe brokjes te krijgen. Gevolg: ze breken de tent af (vooral 's nachts) om eten. Mijn nachtrust :{w of eigenlijk die van mijn vriend, wat ik slaap er doorheen :D

En aangezien ze er verder ok aan toe is, maar wel wat was afgevallen, is dit dan maar hoe het moet zijn. Misschien leeft ze er een jaartje minder door, maar dan is dat zo. Het plassen blijft - liefst bij ons op bed - dus we hebben wel een extra kattenbak in huis (en buiten) en houden de slaapkamerdeur dicht (met ook gezeik 's nachs als gevolg, maar dat geven ze op een gg moment op).

Gedoe }:|
pi_187208169
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 21:21 schreef christmastsunami het volgende:
een echte MaineCoon heeft een bepaald karakter
beter koop je die niet als je niet op een boerderij ofzo woont, dat is niet zo maar een kat, die is half wild
Uhm... nee... Main Coons zijn juist vriendelijk.

Google eens op Serval kat, dat zijn half wilde katten.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_187208223
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 21:33 schreef Quoi het volgende:
Wij hebben vandaag besloten om bij het oude voer van onze oude cyper (met nierfalen) te blijven. Het is toch niet echt gelukt om haar (incl haar zus) aan nieuwe brokjes te krijgen. Gevolg: ze breken de tent af (vooral 's nachts) om eten. Mijn nachtrust :{w of eigenlijk die van mijn vriend, wat ik slaap er doorheen :D

En aangezien ze er verder ok aan toe is, maar wel wat was afgevallen, is dit dan maar hoe het moet zijn. Misschien leeft ze er een jaartje minder door, maar dan is dat zo. Het plassen blijft - liefst bij ons op bed - dus we hebben wel een extra kattenbak in huis (en buiten) en houden de slaapkamerdeur dicht (met ook gezeik 's nachs als gevolg, maar dat geven ze op een gg moment op).

Gedoe }:|
Lijkt me dan de beste keuze. Liever een kat die wat korter leeft, maar wel gelukkig, dan een kat die moet doorsukkelen met voer wat ze niet lust. Sterkte.
Er is ook medicatie om over het voer te doen (ben de naam kwijt) die de stoffen iets beter bindt waardoor slecht voer minder slecht voor de nieren is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_187208263
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 21:40 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Uhm... nee... Main Coons zijn juist vriendelijk.

Google eens op Serval kat, dat zijn half wilde katten.
vriendelijk naar jou toe, dat beest heeft een tweede leven ergens anders, als je hem/haar niet opsluit
pi_187208316
een mainecoon gaat over de 10 kilo, dat is niet een bange kat
pi_187208487
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 21:43 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

vriendelijk naar jou toe, dat beest heeft een tweede leven ergens anders, als je hem/haar niet opsluit
Sure...
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_187208734
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 21:51 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Sure...
nee echt, je doen alsof een 100%mainecoon een leuk huisdier is
pi_187209893
Een kleine kat leren om niet meer op bijen en andere steekbeesten te jagen, iemand tips? Ze is al twee keer gestoken, een keer in haar onderlip, en vandaag in een van haar voorpootjes. Ze lijkt geen last te hebben maar dit is natuurlijk wachten tot het echt goed mis gaat.
Ze gaat niet de achtertuin uit, durft ze nog niet.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 23:34:30 #150
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_187211533
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 21:43 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

vriendelijk naar jou toe, dat beest heeft een tweede leven ergens anders, als je hem/haar niet opsluit
Maine Coons zijn juist zeer geslaagd als gezinskatten en kunnen ook prima op een flat leven. Half wild :')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 1 juni 2019 @ 23:39:41 #151
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187211616
En als ik hier nu toch ben... We gaan per 1 aug verhuizen. Tot nu toe altijd groot balkon gehad met afscheiding. Ze kunnen dus altijd naar buiten als ze willen, maar kunnen nergens heen. Straks een tuin. Ik zou het erg fijn vinden als de dames op hun oude dag nog lekker buiten kunnen scharrelen. Ze gaan gelukkig ook niet weg als ze een keer ergens de ruimte krijgen - zijn het gewoon niet gewend.

Er zit een kattenluik in ons nieuwe huis. Maar toch maar ca 6 weken binnenhouden is het advies, denk ik? Met een schuifpui en grote tuin lijkt me dat zo lastig.
pi_187211678
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 23:39 schreef Quoi het volgende:
En als ik hier nu toch ben... We gaan per 1 aug verhuizen. Tot nu toe altijd groot balkon gehad met afscheiding. Ze kunnen dus altijd naar buiten als ze willen, maar kunnen nergens heen. Straks een tuin. Ik zou het erg fijn vinden als de dames op hun oude dag nog lekker buiten kunnen scharrelen. Ze gaan gelukkig ook niet weg als ze een keer ergens de ruimte krijgen - zijn het gewoon niet gewend.

Er zit een kattenluik in ons nieuwe huis. Maar toch maar ca 6 weken binnenhouden is het advies, denk ik? Met een schuifpui en grote tuin lijkt me dat zo lastig.
klopt irritant lang binnen houden
ze zijn slim, maar een nieuwe omgeving raken ze van in paniek
rustig voorzichtig, ze zijn slim genoeg om terug te rennen naar je oude huis
  zondag 2 juni 2019 @ 09:29:47 #153
315379 altootje86
kiek es an
pi_187215525
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 20:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Kwestie van je kitten in de gaten houden, sommigen eten het met 9 weken al niet meer, en anderen snacken er nog een paar maanden van door.
De snackers eten elk grit, of dat nu korrel, silicaat of hout is iets anders is. Allemaal dus een nono en eerst een zak niet klontvormend opmaken.
Daarna kun je kijken wat jou en je kittens goed bevalt. Ik ben fan van silicaat.
Dank! Beginnen met 'losse' korrels dus!
  Moderator zondag 2 juni 2019 @ 14:38:14 #154
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_187220452
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 21:17 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

een echte 100% Maine Coon?
Ja, ik heb er vier. De zwaarste is 9,5 kg en groeit nog. Grote sul hoor 😉 Ze zijn allemaal heel lief, helemaal niet wild.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_187220873
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 14:38 schreef senesta het volgende:

[..]

Ja, ik heb er vier. De zwaarste is 9,5 kg en groeit nog. Grote sul hoor 😉 Ze zijn allemaal heel lief, helemaal niet wild.
soms kijken ze je waarschijnlijk aan zo van, wat een doos ben je toch

en jij maar denken dat hun gedrag oprecht is, het is een kat
pi_187222041
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 14:59 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

soms kijken ze je waarschijnlijk aan zo van, wat een doos ben je toch

en jij maar denken dat hun gedrag oprecht is, het is een kat
Ja, want katten liegen altijd. Zo zijn dieren.

Je weet er echt niks van.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_187222125
melding?, ik zag dat, en ik begrijp katten beter dan hun baasjes

waarom heb je me gemeld?
pi_187222153
quote:
0s.gif Op zondag 2 juni 2019 14:59 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

soms kijken ze je waarschijnlijk aan zo van, wat een doos ben je toch

en jij maar denken dat hun gedrag oprecht is, het is een kat
Als m'n kat weer eens tegen mij blaast geloof ik wel dat ze oprecht geïrriteerd is hoor.
pi_187224099
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 23:39 schreef Quoi het volgende:
En als ik hier nu toch ben... We gaan per 1 aug verhuizen. Tot nu toe altijd groot balkon gehad met afscheiding. Ze kunnen dus altijd naar buiten als ze willen, maar kunnen nergens heen. Straks een tuin. Ik zou het erg fijn vinden als de dames op hun oude dag nog lekker buiten kunnen scharrelen. Ze gaan gelukkig ook niet weg als ze een keer ergens de ruimte krijgen - zijn het gewoon niet gewend.

Er zit een kattenluik in ons nieuwe huis. Maar toch maar ca 6 weken binnenhouden is het advies, denk ik? Met een schuifpui en grote tuin lijkt me dat zo lastig.
Je kunt ze aan een tuigje eerder al kennis laten maken met de tuin. Dat hebben wij ook gedaan toen onze kittens nog erg jong waren.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 10:55:16 #160
382129 crew  Donna
pi_187234631
Waarom gaan kittens ineens als warme broodjes? Jaren geleden was er zoveel aanbod en wekenlang dezelfde kittens en nu staat Marktplaats er ook vol mee, maar het gaat zo snel. Ik dacht echt dat mensen nog steeds altijd met hun nestjes blijven zitten. Wil iedereen ineens een kat?

Wij zijn op zoek naar een kitten, maar alles wordt voor onze neus weggekaapt :P
pi_187235062
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 10:55 schreef DonnaRush het volgende:
Waarom gaan kittens ineens als warme broodjes? Jaren geleden was er zoveel aanbod en wekenlang dezelfde kittens en nu staat Marktplaats er ook vol mee, maar het gaat zo snel. Ik dacht echt dat mensen nog steeds altijd met hun nestjes blijven zitten. Wil iedereen ineens een kat?

Wij zijn op zoek naar een kitten, maar alles wordt voor onze neus weggekaapt :P
Herkenbaar. Vanaf de aanbodzijde dan :)
Mijn kittens stonden drie uur op de site en waren al gereserveerd.
Bij mijn asiel is het een kwestie van resultaat krijgen van vang- en sterilisatieacties van zwerfkatten.

Ik weet dat er een paar jaar geleden soms tot 40 kittens op de site stonden. En dat ik mijn kittens niet altijd van huis uit kon plaatsen maar ze naar het asiel terugbracht.

Ik denk dat over een maand het aanbod groter zal zijn ivm vakanties en poezen die dan hun kinders groot hebben.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 11:42:15 #162
382129 crew  Donna
pi_187235131
Ja je ziet ook wel dat kittens die al ouder zijn en dus naar een nieuw baasje mogen, langer blijven staan. Die zijn vast minder schattig voor de zoekers.
Nouja, wij hebben wel geduld. Er komt vast binnenkort een plaatje van een poes op ons pad!
  maandag 3 juni 2019 @ 12:01:31 #163
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187235378
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Herkenbaar. Vanaf de aanbodzijde dan :)
Mijn kittens stonden drie uur op de site en waren al gereserveerd.
Bij mijn asiel is het een kwestie van resultaat krijgen van vang- en sterilisatieacties van zwerfkatten.

Ik weet dat er een paar jaar geleden soms tot 40 kittens op de site stonden. En dat ik mijn kittens niet altijd van huis uit kon plaatsen maar ze naar het asiel terugbracht.

Ik denk dat over een maand het aanbod groter zal zijn ivm vakanties en poezen die dan hun kinders groot hebben.
Zo sneu soms. Soms bleven er over tot de open dag met dierendag.
  maandag 3 juni 2019 @ 12:07:39 #164
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187235496
Ik heb een voedingsvraag. Zijn glutenvrije brokken per definitie graanvrij?
En wat zijn volgens jullie goede graanvrije brokken die ik vrij makkelijk kan bestellen bij bv. Medpets?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187236069
Wij voeren een mix van Applaws en Purizon en zijn daar tevreden over.

Beiden te bestellen op Zooplus en Bitiba, en Applaws volgens mij bij nog wel meer sites. Bitiba is net iets goedkoper dan Zooplus dus daar bestellen wij altijd bij.
pi_187236571
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 12:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik heb een voedingsvraag. Zijn glutenvrije brokken per definitie graanvrij?
En wat zijn volgens jullie goede graanvrije brokken die ik vrij makkelijk kan bestellen bij bv. Medpets?
nee
  maandag 3 juni 2019 @ 13:10:07 #167
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187236599
Het moet dus heel duidelijk ‘graanvrij’ vermelden.

Thanks. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187236624
in NL heb je Gerst Tarwe Rogge en Kamut en Spelt, dat zijn allemaal granen met gluten
pi_187236636
als je wilt kan je me daar alles over vragen
  maandag 3 juni 2019 @ 13:31:44 #170
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187236973
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:12 schreef christmastsunami het volgende:
als je wilt kan je me daar alles over vragen
Ik hoor graag even wat anderen op mijn vraag te zeggen hebben.
Bedankt. :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187237046
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:31 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik hoor graag even wat anderen op mijn vraag te zeggen hebben.
Bedankt. :)
bij een gluten intolerantie moet je denken, aan overgeven en diarreeh, ongeveer 5 uur aan 1 stuk achter elkaar

dus nee die kat heeft waar schijnlijk dat niet hoor, het kan wel wat anders zijn
pi_187237236
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:31 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik hoor graag even wat anderen op mijn vraag te zeggen hebben.
Bedankt. :)
Glutenvrij is inderdaad niet per definitie ook graanvrij. Rijst en maïs zijn bijvoorbeeld wel glutenvrij maar zijn ook granen.
pi_187237440
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:44 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Glutenvrij is inderdaad niet per definitie ook graanvrij. Rijst en maïs zijn bijvoorbeeld wel glutenvrij maar zijn ook granen.
gluten, betekent lijm in latijn
dat is de reden dat deeg plakt en niet los laat
pi_187237620
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:54 schreef christmastsunami het volgende:

[..]

gluten, betekent lijm in latijn
dat is de reden dat deeg plakt en niet los laat
En op welke manier is deze opmerking relevant of van toegevoegde waarde voor de vraag van Duderinnetje of mijn antwoord daarop?
pi_187237637
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 14:03 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

En op welke manier is deze opmerking relevant of van toegevoegde waarde voor de vraag van Duderinnetje of mijn antwoord daarop?
relevant?
  maandag 3 juni 2019 @ 15:56:03 #176
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187239362
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 13:44 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Glutenvrij is inderdaad niet per definitie ook graanvrij. Rijst en maïs zijn bijvoorbeeld wel glutenvrij maar zijn ook granen.
Ah, natuurlijk. Echt graanvrij kopen dus. Bedankt!
Snobs have more fun!
KLIK!
  woensdag 5 juni 2019 @ 12:52:59 #177
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187272158
Ik las laatst ook iets over rund. Dat dat niet goed voor (sommige) katten zou zijn ivm allergie (?). Wat denken jullie daarover?
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 18:10:16 #178
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_187276129
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 12:52 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik las laatst ook iets over rund. Dat dat niet goed voor (sommige) katten zou zijn ivm allergie (?). Wat denken jullie daarover?
Als katten een voedingsallergie hebben is dat meestal voor kip of rund eiwit.
Loes is allergisch voor kip helaas, dat zit echt in heel veel voer.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  woensdag 5 juni 2019 @ 18:22:18 #179
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187276305
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2019 18:10 schreef senesta het volgende:

[..]

Als katten een voedingsallergie hebben is dat meestal voor kip of rund eiwit.
Loes is allergisch voor kip helaas, dat zit echt in heel veel voer.
Wat lastig ja. Hoe kwam je daar achter?
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator donderdag 6 juni 2019 @ 07:57:42 #180
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_187284681
Ze was steeds aan de diarree sinds we haar hadden, ze kwam uit een heel vies huis dus ik dacht eerst dat ze iets opgelopen had, we zijn heel vaak bij de dierenarts geweest en geen enkele kuur leek aan te slaan.

Toen ben ik rond gaan kijken naar voer en heb ik in eerste instantie gekeken naar graanvrij voer omdat mijn andere katten het daar zo goed op deden.

Maar toen werd het alleen maar erger. Dus ben ik gaan lezen over voedingsallergie. Ik las toen ook dat kip en rund vaak de boosdoener waren en het voer dat ik had gegeven was erg hoog in kip.

Ik heb hypoallergeen voer besteld en binnen een paar dag of twee was de diarree weg. Later heb ik ander graanvrij voer zonder kip gevonden. Ze was toen we erachter kwamen drie jaar en al haar hele leven aan de diarree geweest. Ze is nu 9 jaar en geen dag meer ziek of aan de diarree geweest.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  donderdag 6 juni 2019 @ 10:07:44 #181
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187285869
O wat goed dat je dat wist uit te vissen! Ook voor het beestje een prettiger leven zo. O+

Mijn kat Dirk heeft een gevoelige huid. Sowieso vlooienallergie, maar dat is goed onder controle te houden. Maar hij heeft daarnaast ook wel snel jeuk en schilfertjes. Ik vroeg me af of dat ook een teken van voedselallergie kon zijn.

Maar dan denk ik eerder dat hij dus simpelweg een gevoelig velletje heeft. Helaas weigert hij pertinent een beetje zalmolie door zijn voer. Zou ook goed zijn voor zijn lichte artrose. Maar helaas. }:|
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 6 juni 2019 @ 11:52:45 #182
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_187287063
Wij hebben een heel oude eettafel waarbij de katten de poten als krabpaal gebruiken. De tafel gaat binnenkort vervangen worden voor een stijgerhouten tafel met metalen u-poten. Nu hebben wij ook onlangs drie kleinere tafeltjes van steigerhout genomen en de jongste kat heb ik nu twee keer betrapt terwijl hij probeerde aan het blad te krabben.

We hebben reeds een krabpaal gehad (en die komt met de komst van de nieuwe tafel wederom) maar de pluizenbollen gaven toch de voorkeur aan de tafel.
Nu ben ik bang dat ze aan de nieuwe tafel (en kleine tafeltjes) gaan krabben zodra die er is.

Kan ik er wellicht spul opspuiten wat ze niet fijn vinden en ze de tafel met rust laten, of werkt dat niet?
  donderdag 6 juni 2019 @ 12:05:17 #183
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187287225
Heb je wel eens zo'n krabplank gewoon op de grong laten liggen? Dus niet tegen een muur of dergelijke?

Die van ons vinden dat wel aantrekkelijk. Dan rennen ze door de kamer en komen halverwege die plank tegen en dan is het krabbelen maar. Ik verleg hem ook wel eens. Zo wordt het een beetje een speelding.

Nooit ergens aan krabben hier, gelukkig, nou ja sóms aan de bank tijdens roetsjen/spelen, maar dat mag geen naam hebben en maakt geen schade.
Ze krabben buiten wel eens aan de schutting. Dikke prima.

Gelukkig dat ze nergens aan krabben binnen, want we hebben behang van 800 euro per rol en dat was wel even een spannende aankoop om die reden. :X :D

Maar goed, misschien kun je zo'n plankje over de vloer laten zwerven. :)

p.s. Ik heb wel het idee dat krabben heel erg een gewoonteding is. Dus als je die tafeltjes uit hun systeem krijgt, bijvoorbeeld door ze in te pakken met alufolie of zo (wel een tijdje volhouden) heb je kans dat ze er daarna aan voorbij lopen.
Geef ze in elk geval wel een mogelijkheid érgens te krabben waar ze het zelf willen.
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 6 juni 2019 @ 12:07:51 #184
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_187287250
Het probleem is denk ik dat je het vroeger met je oude tafel wel toegelaten hebt. Sommige katten zijn nog al hardnekkig met oude gewoontes.

Senna krabt altijd aan de hoek van de bank. Ik heb al vanalles geprobeerd en er staat ook een krabpaal bij. Die duwt hij aan de kant om alsnog aan de bank te krabben. En hij weet verdomd goed dat hij het niet mag want hij doet het enkel als hij zijn zin niet krijgt.
pi_187287315
Ik zou zorgen voor verschillende krabmogelijkheden, zorg sowieso voor een paal of plank waar ze volledig aan uit kunnen rekken (dus niet dat er een plateautje op korte afstand zit). En overweeg verschillende materialen, je hebt zelfs houten palen. Tis dus niet zo dat de kat geen krabpaal wil, het kan simpelweg zijn dat je een verkeerde had voor de voorkeuren.

En zorg voor krabmogelijkheid op looproutes. Mensen zijn geneigd om een krabpaaltje ergens in een hoekje te zetten, en de kat gaat vervolgens aan bv de bank krabben, omdat die wél op looproute staat. Ze markeren hun looproutes ook door te krabben.
  donderdag 6 juni 2019 @ 13:02:26 #186
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187287934
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 10:07 schreef Duderinnetje het volgende:
O wat goed dat je dat wist uit te vissen! Ook voor het beestje een prettiger leven zo. O+

Mijn kat Dirk heeft een gevoelige huid. Sowieso vlooienallergie, maar dat is goed onder controle te houden. Maar hij heeft daarnaast ook wel snel jeuk en schilfertjes. Ik vroeg me af of dat ook een teken van voedselallergie kon zijn.

Maar dan denk ik eerder dat hij dus simpelweg een gevoelig velletje heeft. Helaas weigert hij pertinent een beetje zalmolie door zijn voer. Zou ook goed zijn voor zijn lichte artrose. Maar helaas. }:|
Heb je gekeken voor van die knoflooktabletjes ofzo? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar sommige mensen zweren erbij, bij gevoelige huid en vlooienellende. Misschien is dat nog een optie?
pi_187288099
Knoflook werd de laatste keer dat ik er op zocht door de faculteit afgeraden, ik zou daar niet aan beginnen :)

Voeding kan verder vaak wel veel betekenen voor huid en haren, zeker als er veel jeuk bij komt kijken. Als je het echt zeker wil weten zou je een uitsluitingsdieet moeten gaan volgen, maar als de kat buitenkomt is dat vaak in de praktijk vrij lastig uit te voeren.
  donderdag 6 juni 2019 @ 13:49:18 #188
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_187288617
Tx voor de tips! Wij willen inderdaad ook zo'n krabplaatje nemen en die (ja ja... in de hoek) aan de kastdeur doen, maar dat is dus inderdaad NIET in de looplijn. Die kunnen we dus beter eens los laten liggen en kijken hoe ze daar mee omgaan?
Ook de tip van de gewoonte breken is een goede. De oudste leert het de jongste, want die is net 1 en die doet zijn 'grote' broer duidelijk na.
pi_187288708
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 13:49 schreef mossad_agent het volgende:
Tx voor de tips! Wij willen inderdaad ook zo'n krabplaatje nemen en die (ja ja... in de hoek) aan de kastdeur doen, maar dat is dus inderdaad NIET in de looplijn. Die kunnen we dus beter eens los laten liggen en kijken hoe ze daar mee omgaan?
Ook de tip van de gewoonte breken is een goede. De oudste leert het de jongste, want die is net 1 en die doet zijn 'grote' broer duidelijk na.
Tis denk ik niet zozeer nadoen, maar echt de geur erop zetten. Dus als de ene het doet, ruikt de ander dat en zet er vervolgens ook zijn luchtje bij (geurkliertjes in voetzooltjes). Katten markeren dus hun looproutes, zodat het lekker vertrouwd ruikt. Kan bv ook door deurkozijnen kopjes te geven.

Ik zou een plankje hoog ophangen, ivm uit kunnen rekken, krabpalen worden ook gebruikt om lekker te rekken en strekken. Je kan een krabmatje horizontaal proberen, die heb je in diverse materialen. Sommige katten geven daar de voorkeur aan, de meesten aan verticaal. En dan iets op de looproutes verzinnen. Mocht je niet weg zijn van de standaard krabpalen, er zijn ook (dure) designmodellen. Zo kun je zelfs een krabplankversie van de Mona Lisa kopen :D

En als je de huidige tafeltjes afdekt met iets wat ze niet prettig vinden, kun je beginnen met een krabpaal ernaast. Wanneer ze daar aan gaan krabben, stukje bij beetje verplaatsen naar een gewenste plek. Maar hou er dus rekening mee dat het voor katten volkomen natuurlijk gedrag is om hun looproutes te markeren :)
  donderdag 6 juni 2019 @ 15:02:54 #190
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_187289374
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 13:57 schreef Holyme het volgende:

[..]

Tis denk ik niet zozeer nadoen, maar echt de geur erop zetten. Dus als de ene het doet, ruikt de ander dat en zet er vervolgens ook zijn luchtje bij (geurkliertjes in voetzooltjes). Katten markeren dus hun looproutes, zodat het lekker vertrouwd ruikt. Kan bv ook door deurkozijnen kopjes te geven.

Ik zou een plankje hoog ophangen, ivm uit kunnen rekken, krabpalen worden ook gebruikt om lekker te rekken en strekken. Je kan een krabmatje horizontaal proberen, die heb je in diverse materialen. Sommige katten geven daar de voorkeur aan, de meesten aan verticaal. En dan iets op de looproutes verzinnen. Mocht je niet weg zijn van de standaard krabpalen, er zijn ook (dure) designmodellen. Zo kun je zelfs een krabplankversie van de Mona Lisa kopen :D

En als je de huidige tafeltjes afdekt met iets wat ze niet prettig vinden, kun je beginnen met een krabpaal ernaast. Wanneer ze daar aan gaan krabben, stukje bij beetje verplaatsen naar een gewenste plek. Maar hou er dus rekening mee dat het voor katten volkomen natuurlijk gedrag is om hun looproutes te markeren :)
^O^ ^O^ ^O^
pi_187290049
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 11:52 schreef mossad_agent het volgende:
Wij hebben een heel oude eettafel waarbij de katten de poten als krabpaal gebruiken. De tafel gaat binnenkort vervangen worden voor een stijgerhouten tafel met metalen u-poten. Nu hebben wij ook onlangs drie kleinere tafeltjes van steigerhout genomen en de jongste kat heb ik nu twee keer betrapt terwijl hij probeerde aan het blad te krabben.

We hebben reeds een krabpaal gehad (en die komt met de komst van de nieuwe tafel wederom) maar de pluizenbollen gaven toch de voorkeur aan de tafel.
Nu ben ik bang dat ze aan de nieuwe tafel (en kleine tafeltjes) gaan krabben zodra die er is.

Kan ik er wellicht spul opspuiten wat ze niet fijn vinden en ze de tafel met rust laten, of werkt dat niet?
Ik denk dat je de Ikea Lurvig krabmat moet hebben om om een tafelpoot te doen. (¤4,99)
https://www.ikea.com/be/nl/p/lurvig-krabmat-naturel-30377794/
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  donderdag 6 juni 2019 @ 16:04:14 #192
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_187290112
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 15:57 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

Ik denk dat je de Ikea Lurvig krabmat moet hebben om om een tafelpoot te doen. (¤4,99)
https://www.ikea.com/be/nl/p/lurvig-krabmat-naturel-30377794/
TX!!
  donderdag 6 juni 2019 @ 17:11:22 #193
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187291033
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 13:02 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Heb je gekeken voor van die knoflooktabletjes ofzo? Ik heb er zelf geen ervaring mee maar sommige mensen zweren erbij, bij gevoelige huid en vlooienellende. Misschien is dat nog een optie?
Luchtbel! Zo fijn altijd om jou even te zien hier met je wijze raad en meedenken O+ . De knoflook is inderdaad omstreden en ik denk dat het voor Dirk ook niet genoeg zou doen. Hij krijgt dan vast ook meteen weer last van zijn darmen door de knoflook. Het is nogal een sneeuwvlokje. Maar wel het liefste sneeuwvlokje ooit. Dus ik kijk nog even verder. Misschien blijft het ook wel gewoon een feit dat hij altijd wat meer jeuk heeft (het is gelukkig niet zo dat hij er echt onder lijdt. Hij is een happy trooper heel de dag. Wij houden hem nauwelijks bij qua vrolijke energie. Wat een lieve stuiterbal).
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 6 juni 2019 @ 17:20:51 #194
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187291156
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 13:49 schreef mossad_agent het volgende:
Tx voor de tips! Wij willen inderdaad ook zo'n krabplaatje nemen en die (ja ja... in de hoek) aan de kastdeur doen, maar dat is dus inderdaad NIET in de looplijn. Die kunnen we dus beter eens los laten liggen en kijken hoe ze daar mee omgaan?
Ook de tip van de gewoonte breken is een goede. De oudste leert het de jongste, want die is net 1 en die doet zijn 'grote' broer duidelijk na.
Als je katten neemt, ben je als mens het beste af als je je aanpast aan hen, en niet andersom.
Daar ben ik inmiddels wel achter.

Een krabbel-mogelijkheid ligt dus in hún looppad, en níet uit jouw zicht. Geef ze een klein beetje wat ze willen en ze laten je verder behoorlijk met rust *)
Want het mooie is dat het met katten ook wel geven en nemen is. Bij ons mogen de katten zo ongeveer alles en doen ze niets kwaad. :D Nooit op het aanrecht, nooit gezeik of vernieling, niets. Maar ze lopen wel over tafel en ze slapen ook op bed als ze willen (niet vaak).
Snobs have more fun!
KLIK!
  donderdag 6 juni 2019 @ 20:05:49 #195
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187293453
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 17:11 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Luchtbel! Zo fijn altijd om jou even te zien hier met je wijze raad en meedenken O+ . De knoflook is inderdaad omstreden en ik denk dat het voor Dirk ook niet genoeg zou doen. Hij krijgt dan vast ook meteen weer last van zijn darmen door de knoflook. Het is nogal een sneeuwvlokje. Maar wel het liefste sneeuwvlokje ooit. Dus ik kijk nog even verder. Misschien blijft het ook wel gewoon een feit dat hij altijd wat meer jeuk heeft (het is gelukkig niet zo dat hij er echt onder lijdt. Hij is een happy trooper heel de dag. Wij houden hem nauwelijks bij qua vrolijke energie. Wat een lieve stuiterbal).
Ja sorry daarom zei ik nog dat ik er zelf geen ervaring mee had, ik wil helemaal niet dat Dirkje gaat stinken uiteraard :o
Fijn dat hij nog zo’n blij ei is O+
  donderdag 6 juni 2019 @ 20:28:24 #196
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187293857
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 20:05 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja sorry daarom zei ik nog dat ik er zelf geen ervaring mee had, ik wil helemaal niet dat Dirkje gaat stinken uiteraard :o
Fijn dat hij nog zo’n blij ei is O+
Jaa, Dirk blijft altijd Dirk. Leuk dat je nog weet wie hij is.
En dank voor het meedenken.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187333802
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 10:07 schreef Duderinnetje het volgende:
O wat goed dat je dat wist uit te vissen! Ook voor het beestje een prettiger leven zo. O+

Mijn kat Dirk heeft een gevoelige huid. Sowieso vlooienallergie, maar dat is goed onder controle te houden. Maar hij heeft daarnaast ook wel snel jeuk en schilfertjes. Ik vroeg me af of dat ook een teken van voedselallergie kon zijn.

Maar dan denk ik eerder dat hij dus simpelweg een gevoelig velletje heeft. Helaas weigert hij pertinent een beetje zalmolie door zijn voer. Zou ook goed zijn voor zijn lichte artrose. Maar helaas. }:|
Heb je al edelgist geprobeerd?
  zondag 9 juni 2019 @ 13:25:31 #198
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187334508
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 12:26 schreef mangalie het volgende:

[..]

Heb je al edelgist geprobeerd?
Nee, ik ga even googelen. Nooit van gehoord!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187334579
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 10:07 schreef Duderinnetje het volgende:
O wat goed dat je dat wist uit te vissen! Ook voor het beestje een prettiger leven zo. O+

Mijn kat Dirk heeft een gevoelige huid. Sowieso vlooienallergie, maar dat is goed onder controle te houden. Maar hij heeft daarnaast ook wel snel jeuk en schilfertjes. Ik vroeg me af of dat ook een teken van voedselallergie kon zijn.

Maar dan denk ik eerder dat hij dus simpelweg een gevoelig velletje heeft. Helaas weigert hij pertinent een beetje zalmolie door zijn voer. Zou ook goed zijn voor zijn lichte artrose. Maar helaas. }:|
Misschien heeft de heer Dirk liever een stukje echte vette zalm door zijn voer ;)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 9 juni 2019 @ 14:00:21 #200
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187334924
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 13:31 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Misschien heeft de heer Dirk liever een stukje echte vette zalm door zijn voer ;)
Was het maar waar, want dat zou hij dan krijgen ook! Maar beide katten houden niet echt van vis. :')
Stelletje nepkatten.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zondag 9 juni 2019 @ 18:27:28 #201
382129 crew  Donna
pi_187338450
We hebben een kitten gevonden! Over ruim 2 weken halen we haar op :D
pi_187342094
quote:
0s.gif Op zondag 9 juni 2019 18:27 schreef DonnaRush het volgende:
We hebben een kitten gevonden! Over ruim 2 weken halen we haar op :D
FOTO!!!!!!!!!
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_187357855
:'( Ik moet nu de hele week Boris insuline prikken. Normaal doet vriend dat, maar die is weg voor zijn werk. Pardon my language, maar wat een kutwerk. Ik durf die naald er gewoon niet in te prikken. Ik doe het wel, want het moet. Vannacht ook nog wakker gelegen hierdoor :') Ik vind het gewoon eng :'(
  maandag 10 juni 2019 @ 19:39:47 #204
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187358118
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
:'( Ik moet nu de hele week Boris insuline prikken. Normaal doet vriend dat, maar die is weg voor zijn werk. Pardon my language, maar wat een kutwerk. Ik durf die naald er gewoon niet in te prikken. Ik doe het wel, want het moet. Vannacht ook nog wakker gelegen hierdoor :') Ik vind het gewoon eng :'(
Och wat dapper dat je het doet. Je hebt geen keus, maar het is ook gewoon echt lief dat je je over je angst heen zet op het moment dat het moet gebeuren.
Heel veel bewondering voor!

En het lukt je toch maar mooi. Hopelijk krijg je er wat meer vertrouwen in. Zou terecht zijn hoor!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187358249
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:39 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Och wat dapper dat je het doet. Je hebt geen keus, maar het is ook gewoon echt lief dat je je over je angst heen zet op het moment dat het moet gebeuren.
Heel veel bewondering voor!

En het lukt je toch maar mooi. Hopelijk krijg je er wat meer vertrouwen in. Zou terecht zijn hoor!
Wat een lief berichtje :) Heb het idee dat het steeds wat beter gaat. Soms schokt hij een beetje als ik de naald erin steek (waarschijnlijk omdat ik dat door de angst niet resoluut genoeg doe), maar net bleef hij rustig O+ Het is ook een ontzettend makkelijke en lieve kat gelukkig. Je kan alles met 'm doen :)

Morgen terug naar de da voor een glucose meting. Ben benieuwd. We zitten nu op 2x daags 5 eh en hij mag met zijn gewicht max. 2x daags 6 hebben.
pi_187365995
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
:'( Ik moet nu de hele week Boris insuline prikken. Normaal doet vriend dat, maar die is weg voor zijn werk. Pardon my language, maar wat een kutwerk. Ik durf die naald er gewoon niet in te prikken. Ik doe het wel, want het moet. Vannacht ook nog wakker gelegen hierdoor :') Ik vind het gewoon eng :'(
[quote]0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]


Ik heb dit na ruim 5 jaar nog steeds.
Ik haal diep adem en dan prik ik... ik adem pas uit als de naald er weer uit gaat :@
Als je elke keer een nieuw naaldje gebruikt en je prikt niet recht naar beneden maar een beetje horizontaal in/door het velletje die je optilt voelt je kat geen pijn.
Denk maar zo, alleen als je prikt kan je je kat weer gezond maken O+


Heeft je kat wel een stabieled curve? Het kan namelijk ook zijn dat je andere insuline moet gaan spuiten als deze niet goed reageert.
pi_187366116
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 08:20 schreef deadly_kiss het volgende:

[..]

[quote][ afbeelding ] Op maandag 10 juni 2019 19:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]


Ik heb dit na ruim 5 jaar nog steeds.
Ik haal diep adem en dan prik ik... ik adem pas uit als de naald er weer uit gaat :@
Als je elke keer een nieuw naaldje gebruikt en je prikt niet recht naar beneden maar een beetje horizontaal in/door het velletje die je optilt voelt je kat geen pijn.
Denk maar zo, alleen als je prikt kan je je kat weer gezond maken O+


Heeft je kat wel een stabieled curve? Het kan namelijk ook zijn dat je andere insuline moet gaan spuiten als deze niet goed reageert.
Wat bedoel je met stabiele curve? Zijn suiker is voorgaande weken niet stabiel gebleven, we hebben steeds moeten ophogen.

Vanmorgen weer geprikt en met de naald erin bewoog de kat wat, dus ik haalde hem uit een reflex er weer uit. Zitten er nog 2 druppeltjes aan die naald :/ Naja, straks toch da.

We hebben sinds een paar weken dat dieetvoer van RC, maar ik denk erover om naar Hills over te stappen. Ontlasting stinkt echt vreselijk.
  Moderator dinsdag 11 juni 2019 @ 08:39:44 #208
382129 crew  Donna
pi_187366147
quote:
1s.gif Op zondag 9 juni 2019 21:25 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

FOTO!!!!!!!!!
pi_187366167
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 08:39 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
O+ O+ O+ x 1000000000! Wat een schatje :) Hoe heet hij/zij?
  Moderator dinsdag 11 juni 2019 @ 08:43:48 #210
382129 crew  Donna
pi_187366177
Lief he? Ik vind haar zo CUTE! O+

We hebben nog geen naam. Het moet wel een beetje stoer zijn, dus geen Pluis o.i.d.
Maar we zijn er nog niet uit.
Ik vind Lotus erg leuk en ook nog wel een beetje stoer, maar m'n vriend vindt dat lelijke auto's. :')
pi_187366193
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 08:43 schreef DonnaRush het volgende:
Lief he? Ik vind haar zo CUTE! O+

We hebben nog geen naam. Het moet wel een beetje stoer zijn, dus geen Pluis o.i.d.
Maar we zijn er nog niet uit.
Ik vind Lotus erg leuk en ook nog wel een beetje stoer, maar m'n vriend vindt dat lelijke auto's. :')
:') Mannen... Prachtig frummeltje O+
pi_187366961
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 08:35 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met stabiele curve? Zijn suiker is voorgaande weken niet stabiel gebleven, we hebben steeds moeten ophogen.

Vanmorgen weer geprikt en met de naald erin bewoog de kat wat, dus ik haalde hem uit een reflex er weer uit. Zitten er nog 2 druppeltjes aan die naald :/ Naja, straks toch da.

We hebben sinds een paar weken dat dieetvoer van RC, maar ik denk erover om naar Hills over te stappen. Ontlasting stinkt echt vreselijk.
Heb je wel dagen dat je een dag lang elk uur moet meten toch?
Anders kan je niet instellen als je de curve van je kat niet weet.
Niet elke diabeet heeft op dezelfde aantal uur na toedienen hun laagste punt.
Ik had 2 diabeetjes, kat A zat op meetpunt 4uren na insulineprik en kat B zat op 4,5/5uren het laagste punt.
Als ik ze dus beide alleen zou meten 4uren na insulineprik (dat houden dierenartsen vaak aan) zou ik van kat B onjuiste waardes hebben.. die meet bijvoorbeeld na 4uren 14.0 en na 5.5uren 8.
Dan zou ik onterecht de waarde verhogen als ik alleen op 4uren meet en de kat een hypo injagen.

Met caninsulin heb je de eerste paar uren na de prik een daling en daarna klimt hij weer op.
Daar moet veel verschil in zitten, als je kat geen sterke daling en klim heeft kan het zijn dat ie niet meer insuline nodig heeft maar andere soort insuline.
pi_187366971
Daarbij krijg je met controles bij de dierenarts ook nog hogere waardes door stress.
Kan je zelf meten?
  dinsdag 11 juni 2019 @ 20:31:02 #214
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_187376301
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 08:43 schreef DonnaRush het volgende:
Lief he? Ik vind haar zo CUTE! O+

We hebben nog geen naam. Het moet wel een beetje stoer zijn, dus geen Pluis o.i.d.
Maar we zijn er nog niet uit.
Ik vind Lotus erg leuk en ook nog wel een beetje stoer, maar m'n vriend vindt dat lelijke auto's. :')
Pixel vind ik wel een leuke naam. Ow echt een cutie.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_187376316
Die is mooi donna
pi_187376355
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 08:39 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ooooooooooooohhhhhhhhh *;
Lapjesdames zijn wel zeer temperamentvol hoor, die van mij heette Troela met reden :+
pi_187376684
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 20:34 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ooooooooooooohhhhhhhhh *;
Lapjesdames zijn wel zeer temperamentvol hoor, die van mij heette Troela met reden :+
Niet allemaal! Ik heb hier een zeer relaxete opvanglap rondlopen/chillen en haar dochter had ook geen kuren. Haar roodwitte broer daarentegen... undercoverlap! Weigerde wekenlang vast voer te eten. En geweekte of droge brokjes zonder iets van lekker vlees erbij zijn nog steeds niet goed :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_187376687
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 08:39 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Mooi meiske, met haar zilver en rood O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Moderator dinsdag 11 juni 2019 @ 21:53:30 #219
382129 crew  Donna
pi_187378093
Hahaha. Ja een lapje met wat cypers. Ben benieuwd naar het karakter. Haar 'biologische baasjes' vinden haar iig erg leuk en lief. O+
  zondag 16 juni 2019 @ 19:00:56 #220
354103 Magica
gna gna
pi_187457531
Mijn kat is al een jaar ziek. Veel afgevallen en heeft het aan zijn nieren.

Laatste week ging ze ineens heel hard achteruit. Bloed geplast. En slecht eten.

Vrijdag zijn we op vakantie gegaan maar nu net weer teruggekomen omdat de oppas appte dat het niet goed ging en ze niks eet.

Uiteindelijk heeft ze net wel een beetje gegeten. Heb ook pijnstilling/antibiotica gegeven.

Ze drinkt ook wel. Maar er is eigenlijk niks meer van haar over. Ze laat ook haar urine lopen.

Weet niet zo goed wat te doen. Of dit al het moment is om haar in te laten slapen.. Of niet meer terug gaan op vakantie en haar nog proberen op te lappen...
  zondag 16 juni 2019 @ 19:17:29 #221
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_187457700
Heb je de dierenarts al gesproken?
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  zondag 16 juni 2019 @ 19:22:07 #222
354103 Magica
gna gna
pi_187457777
quote:
3s.gif Op zondag 16 juni 2019 19:17 schreef DevilsWhore het volgende:
Heb je de dierenarts al gesproken?
Ben van de week 2x geweest, en afgelopen maanden al heel vaak. Ze heeft iets aan haar nieren en die verslechteren ook. Heb nutribound gekregen en antibiotica/pijnstilling voor als ze last heeft.
Ze moet vooral eten maar we zijn 2 dagen weggeweest en bij de oppas heeft ze helemaal niks gegeten dus weer achteruit gegaan..
  zondag 16 juni 2019 @ 19:22:29 #223
354103 Magica
gna gna
pi_187457782
Ga morgen sowieso weer naar de dierenarts
  zondag 16 juni 2019 @ 19:35:56 #224
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187457993
In laten slapen.

Volgens mij gebeurt dat vaker te laat dan te vroeg. Klinkt alsof het op is en het verder louter pappen en nathouden is. Niet doen met een dier.

Sterkte. :*
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 16 juni 2019 @ 20:17:37 #225
354103 Magica
gna gna
pi_187458755
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 19:35 schreef Duderinnetje het volgende:
In laten slapen.

Volgens mij gebeurt dat vaker te laat dan te vroeg. Klinkt alsof het op is en het verder louter pappen en nathouden is. Niet doen met een dier.

Sterkte. :*
Ja is ook zo. Maar als ze dan weer wat drinkt of eet denk ik weer ze wil nog wel!
Wil niet te lang met zo'n beestje blijven leuren..
Tnx
  zondag 16 juni 2019 @ 22:42:32 #226
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187461614
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 20:17 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Ja is ook zo. Maar als ze dan weer wat drinkt of eet denk ik weer ze wil nog wel!
Wil niet te lang met zo'n beestje blijven leuren..
Tnx
Ik denk niet dat een dier rationeel nog wel wil. Als de levenspret voorbij is, moet je als baas een beslissing nemen. Je dier gaat niets waardevols missen na vandaag. Laat het beestje gaan.
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 16 juni 2019 @ 23:20:18 #227
354103 Magica
gna gna
pi_187462322
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 22:42 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een dier rationeel nog wel wil. Als de levenspret voorbij is, moet je als baas een beslissing nemen. Je dier gaat niets waardevols missen na vandaag. Laat het beestje gaan.
Nee dat is ook zo... is ook beter. Maar soms lijkt ze ineens weer wat beter en dan begin ik weer te twijfelen.
Ze verliest nu geen urine meer. Ze heeft toch wat gegeten.
Ik ga even kijken hoe het vannacht en morgenvroeg is. Dan beslis ik daarna.
  zondag 16 juni 2019 @ 23:21:25 #228
354103 Magica
gna gna
pi_187462336
Tnx in ieder geval :)
  maandag 17 juni 2019 @ 00:20:12 #229
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187463047
quote:
1s.gif Op zondag 16 juni 2019 23:20 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Nee dat is ook zo... is ook beter. Maar soms lijkt ze ineens weer wat beter en dan begin ik weer te twijfelen.
Ze verliest nu geen urine meer. Ze heeft toch wat gegeten.
Ik ga even kijken hoe het vannacht en morgenvroeg is. Dan beslis ik daarna.
Ik snap je hoop. Maar wat moet dit lieve dier hierna nog? Het komt niet meer dik in orde.
Leg niet de menselijke standaard van waardevol leven op je kat. Die hecht heus niet aan leven an sich hoor. Laat haar toch lekker slapen. Mooi leven gehad, toch? :)
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187464874
Ik zou haar ok laten inslapen.
Sterkte magica
  Moderator maandag 17 juni 2019 @ 08:51:11 #231
382129 crew  Donna
pi_187464914
Ach jeetje. Ik zou haar laten inslapen, beter voor het beestje. O+
pi_187465078
Als ze 15 was ofzo zou ik er meer vrede mee hebben maar ze is pas 9.
Vorige week zei de dierenarts nog dat als ze goed ging eten ze misschien nog wel een paar jaar mee kon. Dit voelt ook alsof ik gefaald heb als baasje. Had ik haar maar niet anderhalve dag alleen gelaten. Dan was ze nu misschien niet zo zwak geweest ;(
pi_187465164
Heb wel een afspraak gemaakt om in te laten slapen vanmiddag. Vannacht weer uitgespuugd wat ze had gegeten en ze lag gewoon in haar eigen plas :{
Dat is geen leven voor het beestje.
  maandag 17 juni 2019 @ 10:55:38 #234
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187466451
Heel veel sterkte Magica en wees niet te hard voor jezelf. Je neemt nu waarschijnlijk het liefdevolste besluit dat je voor haar kan nemen. Dat kan niemand anders dan jij en dat doe je voor haar en dat betekent dat je een hartstikke goed baasje bent. :*
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187466882
Veel sterkte Magica en ik ben het volledig eens met wat Duderinnetje zegt, beter kan ik het zelf niet verwoorden.
  Moderator maandag 17 juni 2019 @ 11:37:05 #236
382129 crew  Donna
pi_187466933
Ik ben het er ook mee eens. Veel sterkte! Je maakt de juiste beslissing.
pi_187466959
Tnx dames. Kon net even tussendoor bij de dierenarts. Missy is helemaal uitgedroogd. Ze wilde nog 1 ding proberen. Dus wat vocht gegeven en 2 injecties. Als ze zich binnen een uur niet beter van voelt zal ze haar alsnog in laten slapen en anders zou ze nog meer vocht toegediend krijgen...
pi_187467343
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 11:38 schreef -Magica- het volgende:
Tnx dames. Kon net even tussendoor bij de dierenarts. Missy is helemaal uitgedroogd. Ze wilde nog 1 ding proberen. Dus wat vocht gegeven en 2 injecties. Als ze zich binnen een uur niet beter van voelt zal ze haar alsnog in laten slapen en anders zou ze nog meer vocht toegediend krijgen...
Nou hopen dat het helpt, en anders weet je dat je er alles aan gedaan hebt.
  maandag 17 juni 2019 @ 13:38:49 #239
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_187468606
Hoe gaat het Magica?
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_187468809
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:38 schreef AgnesGru het volgende:
Hoe gaat het Magica?
Ja moet nu vanmiddag terugbellen om te kijken hoe of wat. Ze lijkt wel wat helderder te kijken en heeft net wel wat gegeten.
Nu moet ik weer de keuze maken wat te doen...
Heel kut dit :(
pi_187469099
Magica, ik begrijp dat dit heel erg moeilijk is. Maar ik spreek uit ervaring met een eigen nierkat en de katten uit de praktijken waar ik heb gewerkt; zodra een kat letterlijk niet meer op haar poten kan staan, urine laat lopen, voortdurend misselijk is en van vochtinfuus naar vochtinfuus moet leven (want dat is het, nierkatten kunnen het lang volhouden, maar op een gegeven moment gaan de infusen elkaar echt in rap tempo opvolgen omdat je kat steeds met kortere tussenpozen in elkaar zal storten) dan is het, hoe verdrietig ook, echt tijd om afscheid te gaan nemen :*

Je kat voelt zich verre van optimaal, en misschien dat ze af en toe nog een kleine opleving zal krijgen, maar het zal echt van korte duur zijn. Nierfalen is helaas een aflopende zaak, altijd, en het niet meer beter worden. Niet écht en langdurig. Het stadium dat dieetvoer en misschien wat medicatie het leven echt leuk konden maken, ben je - even afgaand op je berichten - wel gepasseerd.

Durf jezelf die vraag echt te stellen; is het leven nog leuk voor mijn kat?
Of ben ik bang om haar los te laten?

Geef haar wat ze nodig heeft :* Heel veel sterkte!
pi_187469117
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 13:52 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Ja moet nu vanmiddag terugbellen om te kijken hoe of wat. Ze lijkt wel wat helderder te kijken en heeft net wel wat gegeten.
Nu moet ik weer de keuze maken wat te doen...
Heel kut dit :(
Ach, wat klote...
pi_187469412
quote:
0s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:11 schreef Candaasje het volgende:
Magica, ik begrijp dat dit heel erg moeilijk is. Maar ik spreek uit ervaring met een eigen nierkat en de katten uit de praktijken waar ik heb gewerkt; zodra een kat letterlijk niet meer op haar poten kan staan, urine laat lopen, voortdurend misselijk is en van vochtinfuus naar vochtinfuus moet leven (want dat is het, nierkatten kunnen het lang volhouden, maar op een gegeven moment gaan de infusen elkaar echt in rap tempo opvolgen omdat je kat steeds met kortere tussenpozen in elkaar zal storten) dan is het, hoe verdrietig ook, echt tijd om afscheid te gaan nemen :*

Je kat voelt zich verre van optimaal, en misschien dat ze af en toe nog een kleine opleving zal krijgen, maar het zal echt van korte duur zijn. Nierfalen is helaas een aflopende zaak, altijd, en het niet meer beter worden. Niet écht en langdurig. Het stadium dat dieetvoer en misschien wat medicatie het leven echt leuk konden maken, ben je - even afgaand op je berichten - wel gepasseerd.

Durf jezelf die vraag echt te stellen; is het leven nog leuk voor mijn kat?
Of ben ik bang om haar los te laten?

Geef haar wat ze nodig heeft :* Heel veel sterkte!
Nee eigenlijk had ik die keuze echt gemaakt vanmorgen. Maar toen zei de dierenarts ik wil dit nog proberen...
Ik wil niet overkomen alsof ik van haar af wil :{
pi_187469630
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:29 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Nee eigenlijk had ik die keuze echt gemaakt vanmorgen. Maar toen zei de dierenarts ik wil dit nog proberen...
Ik wil niet overkomen alsof ik van haar af wil :{
Doe je niet :* Ik weet natuurlijk niet de beweegredenen van je dierenarts, maar soms gaan ook zij te lang door omdat ze niet willen dat de klant het gevoel krijgt (en/of zijzelf!) dat ze er niet alles aan hebben gedaan.

Mensen die van hun dieren af willen zijn heel andere types. Geen zorgen.
  maandag 17 juni 2019 @ 14:56:25 #245
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_187469901
Houden jullie ook je kat in de gaten waar die uithangt de heledag? (niet de hele dag maar af en toe ff kijken)
Ik heb een indoor camera die ik op afstand kan besturen en woon 6hoog dus de kat komt niet buiten.

Nou ze voert de heledag geen flikker uit en wilt pas spelen als ik thuis kom :P
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 17 juni 2019 @ 14:58:43 #246
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187469942
Neuh, ik zou het ansich wel willen weten, maar ga er niet speciaal een camera voor kopen. Gok dat ze vooral veel slapen :+

Savonds gaan ze naar buiten, dan ben ik wat meer benieuwd wat ze doen.
  maandag 17 juni 2019 @ 15:40:05 #247
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187470477
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 14:29 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Nee eigenlijk had ik die keuze echt gemaakt vanmorgen. Maar toen zei de dierenarts ik wil dit nog proberen...
Ik wil niet overkomen alsof ik van haar af wil :{
Luister maar goed naar Candaasje, want die heeft veel ervaring en kent haar pappenheimers.
De dierenarts weet heus dat je niet van je kat af wilt. Geen zorgen.

Hopelijk kun je snel een knoop doorhakken.

Ik vind je een enorm lief en betrokken baasje. poes had zich geen betere kunnen wensen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187470995
Dankje voor de lieve berichtjes allemaal :*
Heb nog even overleg gehad met de dierenarts. Missy eet nu wel weer wat en kijkt helderder uit haar ogen. Dierenarts denkt mogelijk aan alvleesklierontsteking omdat ze zo plotseling hard achteruit ging.
Ze wil morgen nog wat vocht toedienen voor de laatste keer. Dit wil ik nog proberen. En dan houdt het verder op.
Vakantie ook voorlopig. Gelukkig gingen we al in nl op vakantie expres omdat het beestje ziek was. Ik dacht zul je net zien als ik in zuid Frankrijk ofzo zit dat Missy doodziek wordt.
En inderdaad :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Magica op 17-06-2019 16:35:12 ]
  maandag 17 juni 2019 @ 16:44:35 #249
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187471191
Hopen op een wondertje Magica, ik duim voor jullie!

Weet de dierenarts dat jij niet per se het onderste uit de kan hoeft? Dat jullie niet per ongeluk voor elkaar aan het denken zijn, bedoel ik?

Poes is in elk geval in goede handen. Hopelijk trek jijhet ook nog een beetje. Nu maar even proberen een beetje bij te komen van alles.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187471528
quote:
1s.gif Op maandag 17 juni 2019 16:44 schreef Duderinnetje het volgende:
Hopen op een wondertje Magica, ik duim voor jullie!

Weet de dierenarts dat jij niet per se het onderste uit de kan hoeft? Dat jullie niet per ongeluk voor elkaar aan het denken zijn, bedoel ik?

Poes is in elk geval in goede handen. Hopelijk trek jijhet ook nog een beetje. Nu maar even proberen een beetje bij te komen van alles.
Haha was wel behoorlijk stressen..
Maar dat ik hier mijn verhaal kwijt kon hielp wel echt O+

Ben nu weer wat relaxter..

Voor mijn gevoel wel duidelijk gezegd dat ik niet heel ver wil gaan en ze was het daar ook mee eens..

Tnx!
pi_187481422
Ze is goed de nacht doorgekomen. Ze eet en drinkt weer wat. Laat geen urine meer lopen. Ziet er gewoon een stuk beter uit.
Nu afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen...
pi_187483667
Weet je dierenarts inmiddels waar ze nu al die klachten door heeft?
Ik bedoel, als ze nu weer opknapt is het toch eigenlijk wachten tot het weer verkeerd gaat?
pi_187483716
Ah alvleesklierontsteking... dat zou wel even een plottwist zijn! Niet zelden moeilijk met zekerheid vast te stellen en alsnog vaak een zwaar traject, maar ik duim voor jullie Magica!

Wat Deadly hierboven zegt is dan wel iets om rekening mee te houden; hoe zeker was de DA van haar zaak? Of wat is in elk geval het plan? :)
pi_187484458
Net weer even geweest voor nog een keer vocht te geven.
Dit was weer een andere dierenarts. Deze denkt dat het toch door verslechtering van nieren komt. Na vorige bezoek van slag geraakt. Daar blaaskrampen van gekregen. Toen gingen we weg dus toen heel slecht gegeten en gedronken...
Beetje ander verhaal weer.
Maar ze hopen allebei om haar er met vocht 'er doorheen te trekken'
Maar dat zal waarschijnlijk inderdaad tijdelijk zijn denk ik..
  dinsdag 18 juni 2019 @ 14:39:55 #255
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_187485234
Poeh Magica, wat een ingewikkeld verhaal zo. En is het alle polonaise aan het dierenlijfje waard, terwijl poes niet snapt wat haar allemaal overkomt en waar het goed voor is, als het toch kwakkelen blijft hierna? Ik zou voor mijzelf onmiddellijk ja zeggen, als ik wist dat de kat daarna weer een gezond leven kan leiden. Maar als het waarschijnlijk toch maar heel tijdelijk is voordat er weer iets misgaat... tja.

Zieke mensen willen vaak natuurlijk graag wel alles doen, zodat ze tijd hebben om nog afscheid te nemen of nog zus of zo nog mee te maken. Voor een dier hoef je niet per se reservetijd te bewerkstelligen natuurlijk. Voor het baasje misschien wel. :P
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_187485484
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 14:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Poeh Magica, wat een ingewikkeld verhaal zo. En is het alle polonaise aan het dierenlijfje waard, terwijl poes niet snapt wat haar allemaal overkomt en waar het goed voor is, als het toch kwakkelen blijft hierna? Ik zou voor mijzelf onmiddellijk ja zeggen, als ik wist dat de kat daarna weer een gezond leven kan leiden. Maar als het waarschijnlijk toch maar heel tijdelijk is voordat er weer iets misgaat... tja.

Zo denk ik er ook over. Maar wil toch kijken hoe dit gaat. Van de week nog 1x vocht. Als ze ondertussen goed gaat eten en drinken kan ze misschien nog even mee.
En anders niet en zal ik haar niet verder plagen..
  dinsdag 18 juni 2019 @ 15:04:20 #257
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_187485652
Gebruiken jullie ook een waterfontein voor de kat? Ik heb nu gewoon een bakje water staan en laat haar uit de kraan lebberen als ze dat wilt. Maar zou haar dat kraandrinken eigenlijk wel weer willen afleren.
Het losse bakje water drinkt ze geloof ik bijna nooit uit ( te gewend aan koud water uit de kraan?)

Nu wil ik zo'n fonteintje kopen alleen moet ik daar dan bronwater voor kopen omdat er heel veel kalk in het water zit bij ons. En dat zal op den duur het fonteintje slopen. En dat bronwater kopen vind ik eigenlijk een beetje overdreven.

Wat doen jullie?
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 15:11:26 #258
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187485775
Fonteintje. Motortjes kun je evt los aanschaffen als ze ermee ophouden. Hebben op die manier jarenlang met een catmate gedaan. Omdat 'ie wat lelijk werd van de aanslag én een dorstig poesje, hebben we sinds een maandje een nieuwe van cat it. Fijn ding :s) Ze drinken er ook meer water door - want stromend :') :')
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 15:14:43 #259
382129 crew  Donna
pi_187485821
Pfff. Welkom in de wereld van kattenvoer. Wat geven jullie de katten?

Onze poes (die nu weg is) was zelfvoorzienend en kreeg kattengehakt van de kippenslagerij. Verder eigenlijk nooit brokjes ofzo.
Nu komt volgende week onze kitten. Ze krijgt nu in het nestje huismerk voer van de Welkoop (Kenner), maar die zit hier niet echt zo in de buurt.
pi_187485873
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 14:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Poeh Magica, wat een ingewikkeld verhaal zo. En is het alle polonaise aan het dierenlijfje waard, terwijl poes niet snapt wat haar allemaal overkomt en waar het goed voor is, als het toch kwakkelen blijft hierna? Ik zou voor mijzelf onmiddellijk ja zeggen, als ik wist dat de kat daarna weer een gezond leven kan leiden. Maar als het waarschijnlijk toch maar heel tijdelijk is voordat er weer iets misgaat... tja.

Zieke mensen willen vaak natuurlijk graag wel alles doen, zodat ze tijd hebben om nog afscheid te nemen of nog zus of zo nog mee te maken. Voor een dier hoef je niet per se reservetijd te bewerkstelligen natuurlijk. Voor het baasje misschien wel. :P
Eens hiermee, hoe lastig en verdrietig zo'n beslissing ook is. Sterkte, Magica.

quote:
15s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:04 schreef junkiesietze het volgende:
Gebruiken jullie ook een waterfontein voor de kat? Ik heb nu gewoon een bakje water staan en laat haar uit de kraan lebberen als ze dat wilt. Maar zou haar dat kraandrinken eigenlijk wel weer willen afleren.
Het losse bakje water drinkt ze geloof ik bijna nooit uit ( te gewend aan koud water uit de kraan?)

Nu wil ik zo'n fonteintje kopen alleen moet ik daar dan bronwater voor kopen omdat er heel veel kalk in het water zit bij ons. En dat zal op den duur het fonteintje slopen. En dat bronwater kopen vind ik eigenlijk een beetje overdreven.

Wat doen jullie?
Heb enkele jaren fonteintjes gehad, de katten gaven er de voorkeur aan. Maar het gehannes met die dingen schoonmaken, kapotte motortjes, vieze filters... Qua drinken voor de kat dus wel een aanrader, maar soms wel meer werk. Het huidige exemplaar geeft alsnog de voorkeur aan de kraan, dus de laatste keer is de fontein niet vervangen.

Wat je anders kan proberen, is verschillende bakjes. Katten geven vaak de voorkeur aan bakjes waarbij de snorharen de rand niet raken, omdat die erg gevoelig zijn. Je kan ook uitproberen welk materiaal en welke hoogte fijn gevonden wordt. Hier staan 2 glazen water in huis :+
  dinsdag 18 juni 2019 @ 15:18:50 #261
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187485877
@junkiesietze : Bronwater kopen zou ik niet snel doen. Zou evt gewoon water neerzetten. ZE krijgen vanzelf wel dorst en gaan drinken (zou ik denken)
Of gewoon een goedkoop fonteintje die je af en toe kan vervangen ofzo.

@DonnaRush; Gewoon kopen wat voor jou goed lijkt. Ooit gehoord dat Wiskas enzo prut is, of sowieso spul dat gekleurd is van binnen.
Dus geef ze van alles. Ben begonnen met brokjes van de jumbo en van zo'n merk dat daar ook te koop is.
Af en toe krijgen ze natvoer van de Aldi (alexis of zoiets)
Daarnaast dikke brokken en dieet brokken gekocht vanaf zooplus, want beter voor de tanden (de eerst dan).

oftewel, gewoon kijken wat ze wel of niet eten.
Die van een vriendin zijn heel kieskeurig en krijg dan ook meestal de brokken die zij niet meer willen :+
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 15:19:58 #262
382129 crew  Donna
pi_187485892
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 14:53 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over. Maar wil toch kijken hoe dit gaat. Van de week nog 1x vocht. Als ze ondertussen goed gaat eten en drinken kan ze misschien nog even mee.
En anders niet en zal ik haar niet verder plagen..
Ach die pop toch. Afwachten en sterkte!
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 15:22:07 #263
382129 crew  Donna
pi_187485926
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:18 schreef Cue_ het volgende:

@:DonnaRush; Gewoon kopen wat voor jou goed lijkt. Ooit gehoord dat Wiskas enzo prut is, of sowieso spul dat gekleurd is van binnen.
Dus geef ze van alles. Ben begonnen met brokjes van de jumbo en van zo'n merk dat daar ook te koop is.
Af en toe krijgen ze natvoer van de Aldi (alexis of zoiets)
Daarnaast dikke brokken en dieet brokken gekocht vanaf zooplus, want beter voor de tanden (de eerst dan).

oftewel, gewoon kijken wat ze wel of niet eten.
Die van een vriendin zijn heel kieskeurig en krijg dan ook meestal de brokken die zij niet meer willen :+
Ja ik lees dus overal dat er zoveel mogelijk vlees/eiwit in moet zitten en geen granen (want in de natuur eten ze ook geen granen) en dan vind ik het weer moeilijk. We hebben ooit ook een Brit gehad en die wou alleen de luxe brokjes van de AH (lol).
Ik ben zelf ook geneigd om gewoon verschillende merken te geven zodat ze overal aan went en dan maar zien wat ze lekker vindt. Wij eten ook niet elke dag van Knorr tenslotte.
Maar dan spookt dat dus weer door m'n hoofd dat er geen granen in moeten enzo.
pi_187485948
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:14 schreef DonnaRush het volgende:
Pfff. Welkom in de wereld van kattenvoer. Wat geven jullie de katten?

Onze poes (die nu weg is) was zelfvoorzienend en kreeg kattengehakt van de kippenslagerij. Verder eigenlijk nooit brokjes ofzo.
Nu komt volgende week onze kitten. Ze krijgt nu in het nestje huismerk voer van de Welkoop (Kenner), maar die zit hier niet echt zo in de buurt.
Ik zou wat voer van de fokker meevragen dan. En dat rustig mengen (niet ineens overzetten) met een kittenvoer. Neem hier even de tijd voor, om overeten (en overgeven), te weinig/veel eten, en last van de darmpjes (diarree) te voorkomen. Als ze ouder wordt, voor jezelf bekijken wat je belangrijk vindt, en kijken of poeslief het daarmee eens is :P Mijn kat staat op urinary voer, dat beperkt de keuze al flink, maar die van Sanabelle gaat er prima in. Je zou bij Zooplus ook proefzakjes kunnen kopen, om te kijken of ze het eet (voor het geval je een kiesleurig exemplaar blijkt te hebben). Tenzij je vers wil voeren, natuurlijk.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 15:24:28 #265
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187485964
Volgens mij kan zowat elke kat wel leven op het voer dat gewoon in de winkels te vinden is.
Of het dan het beste van het beste is.. neuh, misschien niet. Maar ze gaan er niet dood aan en worden er vast ook niet ziek van (denk ik dan).

Bedoel, tis niet dat je ze elke dag McDonalds geeft ofzo, maar elke dag een 4 sterren maaltijd hoeft ook niet.

Op brood met boter en af en toe een plakje kaas, kan je heel goed leven. En die beesten maken het toch niet veel uit.

Gewoon beetje uittesten en idd niet teveel luxe doen als het niet hoeft (of je moet het geld graag eraan besteden)
pi_187485989
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:22 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ja ik lees dus overal dat er zoveel mogelijk vlees/eiwit in moet zitten en geen granen (want in de natuur eten ze ook geen granen) en dan vind ik het weer moeilijk. We hebben ooit ook een Brit gehad en die wou alleen de luxe brokjes van de AH (lol).
Ik ben zelf ook geneigd om gewoon verschillende merken te geven zodat ze overal aan went en dan maar zien wat ze lekker vindt. Wij eten ook niet elke dag van Knorr tenslotte.
Maar dan spookt dat dus weer door m'n hoofd dat er geen granen in moeten enzo.
De vergelijking met Knorr snap ik vanuit een mens gezien, maar in de natuur zal er qua smaak toch niet gek veel verschil zitten tussen verschillende muizenrassen :+

Ik zou de keuze ook af laten hangen van de kat; is de ontlasting ok, stinkt ze niet, zit ze goed en glanzend in haar vachtje, eet ze met smaak... Ik heb graanvrije voeren geprobeerd, en sommige daarvan werden echt met lange tanden gegeten. Dat je ze eten geeft, ze ernaar kijken, omdraaien en opnieuw om eten komen vragen :')
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 15:28:04 #267
382129 crew  Donna
pi_187486011
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:23 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik zou wat voer van de fokker meevragen dan. En dat rustig mengen (niet ineens overzetten) met een kittenvoer. Neem hier even de tijd voor, om overeten (en overgeven), te weinig/veel eten, en last van de darmpjes (diarree) te voorkomen. Als ze ouder wordt, voor jezelf bekijken wat je belangrijk vindt, en kijken of poeslief het daarmee eens is :P Mijn kat staat op urinary voer, dat beperkt de keuze al flink, maar die van Sanabelle gaat er prima in. Je zou bij Zooplus ook proefzakjes kunnen kopen, om te kijken of ze het eet (voor het geval je een kiesleurig exemplaar blijkt te hebben). Tenzij je vers wil voeren, natuurlijk.
Mijn schoonzusje werkt bij de Welkoop, dus we hebben al een zakje van dat in huis. Dat scheelt weer.
Dan gaan we inderdaad maar gewoon wat proberen. Ze zal ook wel weer kippengehakt krijgen van de slager. Stiekem hoop ik dat dit poesje wat meer binnen wil zitten en dus ook wat minder muizen op het menu heeft haha.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 15:29:10 #268
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187486027
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:28 schreef DonnaRush het volgende:
hoop ik dat dit poesje wat meer binnen wil zitten
Gewoon binnen houden dus vooral in het begin.
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 15:32:22 #269
382129 crew  Donna
pi_187486082
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:29 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Gewoon binnen houden dus vooral in het begin.
Dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Onze oude poes piste alles eronder tot ze naar buiten mocht (en is ook vaak ontsnapt via uitzetraampjes). Die was echt niet binnen te houden. Toen ze naar buiten mocht heeft ze nooit meer in huis geplast. Die was echt niet happy binnen.
pi_187486085
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:14 schreef DonnaRush het volgende:
Pfff. Welkom in de wereld van kattenvoer. Wat geven jullie de katten?

Onze poes (die nu weg is) was zelfvoorzienend en kreeg kattengehakt van de kippenslagerij. Verder eigenlijk nooit brokjes ofzo.
Nu komt volgende week onze kitten. Ze krijgt nu in het nestje huismerk voer van de Welkoop (Kenner), maar die zit hier niet echt zo in de buurt.
Die van ons krijgen elke dag zowel droog- als natvoer.
Droogvoer krijgen ze van Purizon (smaak wild zwijn & kip) gemengd met Applaws (smaak kip & eend). Beiden graanvrij en hoog percentage vlees en redelijke prijs daarvoor.
Natvoer krijgen ze Animonda Carny (vijf smaken die we afwisselen), hoog percentage vlees en ook graanvrij en ook goede prijs daarvoor.

Voor het idee: die van ons eten nu (11 maanden) per kat per dag 40 gram droogvoer (helft Applaws, helft purizon) en 100 gram natvoer. We kopen nu grootverpakkingen, waarbij Applaws 7 euro per kilo is en Purizon 5,23 (kitten variant is iets duurder geloof ik). De blikken Animonda Carny zijn 2,81 per kilo. Dat betekent dat we dus 0,53 euro per kat per dag kwijt zijn (we hebben er twee).

Zowel purizon als Applaws als Animonda Carny hebben ook kitten varianten. Toen ze nog kittens waren gaven wij Applaws kitten als droogvoer, toen kende ik purizon nog niet, en Animonda Carny kitten als natvoer.

Die van ons eten overigens alles, ook blikjes van de Aldi etc, maar de Animonda Carny natvoer worden ze echt helemaal wild van en de brokjes eten ze nu al drie maanden elke dag dezelfde mix van deze twee smaken/merken en ze komen nog steeds elke dag luid miauwend bij ons staan vanaf het moment dat we de pot voer pakken totdat het op de grond staat en vervolgens inhaleren ze het bijna zo snel willen ze alles opeten haha.

@ water: die van ons zijn dus zo gek op het natvoer dat we daar altijd een plens water overheen doen. Ze krijgen 4x per dag natvoer met elke keer +- 30ml water erbij (en keertje gemeten, gieten gewoon water erbij tot het bakje vol is) en dat gaat dan schoon op.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 15:32:49 #271
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187486097
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:32 schreef DonnaRush het volgende:

Dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan. Onze oude poes piste alles eronder tot ze naar buiten mocht (en is ook vaak ontsnapt via uitzetraampjes). Die was echt niet binnen te houden. Toen ze naar buiten mocht heeft ze nooit meer in huis geplast. Die was echt niet happy binnen.
Maar die was al bekend met buiten?
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 15:33:29 #272
382129 crew  Donna
pi_187486110
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar die was al bekend met buiten?
Nee die was nog nooit buiten geweest. Ze was gewoon niet te houden. :')
pi_187486124
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:24 schreef Cue_ het volgende:
Volgens mij kan zowat elke kat wel leven op het voer dat gewoon in de winkels te vinden is.
Of het dan het beste van het beste is.. neuh, misschien niet. Maar ze gaan er niet dood aan en worden er vast ook niet ziek van (denk ik dan).

Bedoel, tis niet dat je ze elke dag McDonalds geeft ofzo, maar elke dag een 4 sterren maaltijd hoeft ook niet.

Op brood met boter en af en toe een plakje kaas, kan je heel goed leven. En die beesten maken het toch niet veel uit.

Gewoon beetje uittesten en idd niet teveel luxe doen als het niet hoeft (of je moet het geld graag eraan besteden)
Voor zover ik weet moeten voeders aan bepaalde vereisten voldoen, dus wat dat betreft zou geen enkel voer wat hier verkocht wordt tekort mogen schieten :)

Maar goedkoop is met zulke zaken soms wel duurkoop, omdat je bij een goedkoop voer ook voor vulstoffen betaald (en dus meer moet voeren, en er ook meer uitkomt). Zo heb ik eens een vergelijking gezien waarbij Whiskas per kcal net wat duurder was dan RC, dat zou je op het eerste gezicht ook niet verwachten.

Hier is het Sanabelle, aangevuld met natvoer en snacks wat ik maar tegenkom (al is er bij natvoer wel flinke kieskeurigheid). Doe er niet te moeilijk over, mijn kat doet het er prima op :)
  dinsdag 18 juni 2019 @ 15:34:06 #274
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187486125
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:33 schreef DonnaRush het volgende:

Nee die was nog nooit buiten geweest. Ze was gewoon niet te houden. :')
Grappig. Ja soms gebeurd dat idd.
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 15:36:30 #275
382129 crew  Donna
pi_187486173
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:34 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Grappig. Ja soms gebeurd dat idd.
Ja echt heel apart. Maar goed, vandaar dus mijn stiekeme hoop op een kat die lekker bij ons binnen wil zitten ook. En niet alleen als het -10 is. :7
  dinsdag 18 juni 2019 @ 15:37:14 #276
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_187486188
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:36 schreef DonnaRush het volgende:
Ja echt heel apart. Maar goed, vandaar dus mijn stiekeme hoop op een kat die lekker bij ons binnen wil zitten ook. En niet alleen als het -10 is. :7
Dan hoop ik met je mee.
Ik hoopte dat m'n tweede kat een schootkatje werd, want die oudste was star en vaak op afstand. Ondertussen is het precies andersom :+
  Moderator dinsdag 18 juni 2019 @ 15:37:16 #277
382129 crew  Donna
pi_187486189
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:34 schreef Holyme het volgende:

[..]

Voor zover ik weet moeten voeders aan bepaalde vereisten voldoen, dus wat dat betreft zou geen enkel voer wat hier verkocht wordt tekort mogen schieten :)

Maar goedkoop is met zulke zaken soms wel duurkoop, omdat je bij een goedkoop voer ook voor vulstoffen betaald (en dus meer moet voeren, en er ook meer uitkomt). Zo heb ik eens een vergelijking gezien waarbij Whiskas per kcal net wat duurder was dan RC, dat zou je op het eerste gezicht ook niet verwachten.

Hier is het Sanabelle, aangevuld met natvoer en snacks wat ik maar tegenkom (al is er bij natvoer wel flinke kieskeurigheid). Doe er niet te moeilijk over, mijn kat doet het er prima op :)
Dit is sowieso wel goed om te onthouden!

@vlindertje89 bedankt voor je uitgebreide reactie. Slim van dat water!!
  dinsdag 18 juni 2019 @ 18:21:52 #278
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187489013
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:32 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Die van ons krijgen elke dag zowel droog- als natvoer.
Droogvoer krijgen ze van Purizon (smaak wild zwijn & kip) gemengd met Applaws (smaak kip & eend). Beiden graanvrij en hoog percentage vlees en redelijke prijs daarvoor.
Natvoer krijgen ze Animonda Carny (vijf smaken die we afwisselen), hoog percentage vlees en ook graanvrij en ook goede prijs daarvoor.

Voor het idee: die van ons eten nu (11 maanden) per kat per dag 40 gram droogvoer (helft Applaws, helft purizon) en 100 gram natvoer. We kopen nu grootverpakkingen, waarbij Applaws 7 euro per kilo is en Purizon 5,23 (kitten variant is iets duurder geloof ik). De blikken Animonda Carny zijn 2,81 per kilo. Dat betekent dat we dus 0,53 euro per kat per dag kwijt zijn (we hebben er twee).

Zowel purizon als Applaws als Animonda Carny hebben ook kitten varianten. Toen ze nog kittens waren gaven wij Applaws kitten als droogvoer, toen kende ik purizon nog niet, en Animonda Carny kitten als natvoer.

Die van ons eten overigens alles, ook blikjes van de Aldi etc, maar de Animonda Carny natvoer worden ze echt helemaal wild van en de brokjes eten ze nu al drie maanden elke dag dezelfde mix van deze twee smaken/merken en ze komen nog steeds elke dag luid miauwend bij ons staan vanaf het moment dat we de pot voer pakken totdat het op de grond staat en vervolgens inhaleren ze het bijna zo snel willen ze alles opeten haha.

@ water: die van ons zijn dus zo gek op het natvoer dat we daar altijd een plens water overheen doen. Ze krijgen 4x per dag natvoer met elke keer +- 30ml water erbij (en keertje gemeten, gieten gewoon water erbij tot het bakje vol is) en dat gaat dan schoon op.
Maar hoe je dat dan? Vier keer per dag natvoer geven? Is er altijd iemand thuis ofzo? Ik bedoel het niet naar hoor maar vroeg me gewoon af.

[ Bericht 1% gewijzigd door Luchtbel op 18-06-2019 18:28:23 ]
  dinsdag 18 juni 2019 @ 18:42:48 #279
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_187489328
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 15:14 schreef DonnaRush het volgende:
Pfff. Welkom in de wereld van kattenvoer. Wat geven jullie de katten?

Onze poes (die nu weg is) was zelfvoorzienend en kreeg kattengehakt van de kippenslagerij. Verder eigenlijk nooit brokjes ofzo.
Nu komt volgende week onze kitten. Ze krijgt nu in het nestje huismerk voer van de Welkoop (Kenner), maar die zit hier niet echt zo in de buurt.
Perfect fit in home, maar ik denk dat ik overga op sterile, want de grote is aan de volle kant. Daarnaast Lily's kitchen natvoer, maar dat is bijna nergens te krijgen.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_187489981
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 18:42 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Perfect fit in home, maar ik denk dat ik overga op sterile, want de grote is aan de volle kant. Daarnaast Lily's kitchen natvoer, maar dat is bijna nergens te krijgen.
De Albert Heijn verkoop lily’s kitchen.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_187490235
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 18:21 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Maar hoe je dat dan? Vier keer per dag natvoer geven? Is er altijd iemand thuis ofzo? Ik bedoel het niet naar hoor maar vroeg me gewoon af.
Op onze werkdagen (alleen di-wo-do, zijn dan beiden weg van 8.00-17.30; maandag ben ik thuis en vriend vrijdag) krijgen ze:
7.30-8.00: 20 gram droog en 35 gram nat
17.30: 10 gram droog en 25 gram nat
20.30: 5 gram droog en 15 gram nat
22.00: 5 gram droog en 25 gram nat

Op dagen dat we rond lunchtijd thuis zijn krijgen ze in ochtend 10 gram droog en 25 gram nat, en rond 12.30 dan de overige 10 gram droog en 10 gram nat.

Lijkt wat omslachtig en veel, maar alles wat we geven gaat direct op, ongeacht hoeveelheid. Dus als ik wil dat ze wat kleinere porties eten moet ik vaker kleinere porties geven. En rond etenstijd is bijna altijd wel een van ons tweeën thuis, evenals rond 20.30 en voor het slapen. En als we een keer wel allebei weg zijn in de avond geven we ze dan die dag hetzelfde verspreid over iets minder porties.

Maar we zijn inderdaad dus wel vaak thuis, of in elk geval één van ons. Kan me goed voorstellen dat dat anders minder haalbaar is!

Oh en eerst deden we alleen ochtend-avondeten-voorhetslapen maar toen ging de ene kat steeds rond half negen aan onze tenen knabbelen en zo, en toen we een deel van avondeten-portie naar 20.30 schoven stopte hij daarmee, dus vandaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door vlindertje89 op 18-06-2019 20:15:42 ]
pi_187490785
Wij geven aan onze suikerkat RC dieetvoer, nu op aanraden van de DA 60 gram per dag. We geven een kwartier voor het prikken 30 gram. En dat dus 2 x per dag. Hij sterft volgens mij op een gegeven moment van de honger, maar we moeten wel. Hij blijft maar aankomen, geen idee waardoor. We hebben ook al natvoer geskipt. Suiker was vandaag dan weer veel beter gelukkig, vorige week 20.9 en nu 11.4.

Onze gezonde kat krijgt ook RC dieetvoer alleen wel wat meer. Krijgt ook soms gourmet natvoer erbij.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 22:01:19 #283
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187492596
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:35 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]

Op onze werkdagen (alleen di-wo-do, zijn dan beiden weg van 8.00-17.30; maandag ben ik thuis en vriend vrijdag) krijgen ze:
7.30-8.00: 20 gram droog en 35 gram nat
17.30: 10 gram droog en 25 gram nat
20.30: 5 gram droog en 15 gram nat
22.00: 5 gram droog en 25 gram nat

Op dagen dat we rond lunchtijd thuis zijn krijgen ze in ochtend 10 gram droog en 25 gram nat, en rond 12.30 dan de overige 10 gram droog en 10 gram nat.

Lijkt wat omslachtig en veel, maar alles wat we geven gaat direct op, ongeacht hoeveelheid. Dus als ik wil dat ze wat kleinere porties eten moet ik vaker kleinere porties geven. En rond etenstijd is bijna altijd wel een van ons tweeën thuis, evenals rond 20.30 en voor het slapen. En als we een keer wel allebei weg zijn in de avond geven we ze dan die dag hetzelfde verspreid over iets minder porties.

Maar we zijn inderdaad dus wel vaak thuis, of in elk geval één van ons. Kan me goed voorstellen dat dat anders minder haalbaar is!

Oh en eerst deden we alleen ochtend-avondeten-voorhetslapen maar toen ging de ene kat steeds rond half negen aan onze tenen knabbelen en zo, en toen we een deel van avondeten-portie naar 20.30 schoven stopte hij daarmee, dus vandaar.
Een heel systeem hebben jullie inderdaad. Maar wat werkt, werkt. Ik vroeg me gewoon af hoe dat kon/ of waarom ofzo. Weet ik veel. Ik ben zelf nog veel meer thuis maar ik ben zo iemand die dan bang wordt dat de kat van slag raakt als het een dag niet zo gevoerd kan worden

Maar goed, ik heb wat dat betreft ook een makkelijke kat. Hier staat altijd een bakje met brokjes voor binnenkat waar ze uit pakt als ze trek heeft. En in de ochtend krijgt ze wat brokjes van wild and free uit de hand. Als ontbijt. Want gezellig.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 22:04:45 #284
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_187492674
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 19:21 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

De Albert Heijn verkoop lily’s kitchen.
Dat klopt, maar ik heb geen AH in de buurt en zooplus verkoopt het niet meer.

En de AH in het geboortedorp van mijn vriend, waar ik regelmatig ben, verkoopt het niet. :(
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_187492697
quote:
12s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:04 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Dat klopt, maar ik heb geen AH in de buurt en zooplus verkoopt het niet meer.

En de AH in het geboortedorp van mijn vriend, waar ik regelmatig ben, verkoopt het niet. :(
Je kan vragen of ze het voor je willen bestellen? Punt is omdat het daar niet in het assortiment zit, dat je dan een hele colli moet afnemen. Maar als dat wel op komt, lijkt me dat geen punt.
  dinsdag 18 juni 2019 @ 22:06:46 #286
163491 DevilsWhore
Kekke tante
pi_187492720
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:05 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Je kan vragen of ze het voor je willen bestellen? Punt is omdat het daar niet in het assortiment zit, dat je dan een hele colli moet afnemen.
Voor honden hebben ze het wel, dus wie weet.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_187492774
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:06 schreef DevilsWhore het volgende:

[..]

Voor honden hebben ze het wel, dus wie weet.
Ik werk zelf bij AH en wij bestellen regelmatig wat voor klanten wat we zelf niet in het assortiment hebben :) Niet alle winkels hebben hetzelfde. Gewoon vragen.
pi_187492853
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 22:01 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Een heel systeem hebben jullie inderdaad. Maar wat werkt, werkt. Ik vroeg me gewoon af hoe dat kon/ of waarom ofzo. Weet ik veel. Ik ben zelf nog veel meer thuis maar ik ben zo iemand die dan bang wordt dat de kat van slag raakt als het een dag niet zo gevoerd kan worden

Maar goed, ik heb wat dat betreft ook een makkelijke kat. Hier staat altijd een bakje met brokjes voor binnenkat waar ze uit pakt als ze trek heeft. En in de ochtend krijgt ze wat brokjes van wild and free uit de hand. Als ontbijt. Want gezellig.
Ja, als die van ons gewoon wat zouden pakken bij trek zouden we ook gewoon 's ochtends bakje vullen met de dagvoorraad. Maar wat er is moet op, ongeacht of dat 5 of 40 gram is, vijf minuten later is het op. En we hebben er twee, waarvan de één iets langzamer eet dan de ander, dus bij twee bakjes met dagvoorraad vullen eet kat 1 dan ook nog een deel van het bakje van kat 2 leeg.. dus dat is de waarom. Het lijkt me voor hen ook niet fijn om alles voor de hele dag in één keer op te schrokken, maarja, dat doen ze wel, dus moet ik het maar zelf verdelen voor ze haha. Dus zo zijn we hier in gegroeid.

We doen de tijden ook wel flexibel hoor, expres om te zorgen dat ze niet strikt exact op een tijdstip eten moeten hebben. Rond ontbijt, rond lunchtijd als thuis, rond avondeten, rond toetje/fruit en rond naar bed. Dus als ik vroeg lunch krijgen ze t al om 12.00, als ze pech hebben lunch ik laat en moeten ze tot 14.00 wachten haha.

Maar ik zou liegen als ik niet zou zeggen dat ik soms wel jaloers ben op de buren die drie katten hebben waarbij elke kat eet als ie trek heeft en niemand elkaars bakje direct leegvreet enzo haha.
pi_187496521
Iemand ervaring met tuinafzettingen? We zijn pas verhuist en hebben nu een tuin.. Probleem is dat onze kat gelijk de schutting over springt en bij de buren gaat zitten. Ik zit eraan te denken om wat draadjes iod te spannen..
pi_187496919
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 04:20 schreef Ace1 het volgende:
Iemand ervaring met tuinafzettingen? We zijn pas verhuist en hebben nu een tuin.. Probleem is dat onze kat gelijk de schutting over springt en bij de buren gaat zitten. Ik zit eraan te denken om wat draadjes iod te spannen..
Al wat ouder, maar wel actueel F&F / Hoe de kat zo veilig mogelijk naar buiten kan
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_187496920
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 04:20 schreef Ace1 het volgende:
Iemand ervaring met tuinafzettingen? We zijn pas verhuist en hebben nu een tuin.. Probleem is dat onze kat gelijk de schutting over springt en bij de buren gaat zitten. Ik zit eraan te denken om wat draadjes iod te spannen..
Mijn vader heeft ooit met ijzerdraad een soort houders gemaakt waar hij op schofthoogte touw doorheen had gespannen. Katten konden we niet onder lopen en erover was te hoog.
Werkte redelijk. Katten liepen niet over de schutting, maar springen eer wel over en meteen er aan de andere kant weer af.
Onze achterbuurman heeft prikkeldraad op de schutting bevestigd. Dat werkt dus niet. Katten lopen gewoon over het prikkeldraad.
pi_187498816
Wij hebben schrikdraad
pi_187502019
Bedankt voor de antwoorden! Ik zoek een beetje een elegante oplossing, ik hoef er geen fort van te maken.
pi_187504332
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 04:20 schreef Ace1 het volgende:
Iemand ervaring met tuinafzettingen? We zijn pas verhuist en hebben nu een tuin.. Probleem is dat onze kat gelijk de schutting over springt en bij de buren gaat zitten. Ik zit eraan te denken om wat draadjes iod te spannen..
De moeder van een vriend heeft een cattery en die heeft zo'n constructie, maar dan van metaal ('schutting' is ook van metaal).

[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_187504511
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 juni 2019 14:53 schreef -Magica- het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over. Maar wil toch kijken hoe dit gaat. Van de week nog 1x vocht. Als ze ondertussen goed gaat eten en drinken kan ze misschien nog even mee.
En anders niet en zal ik haar niet verder plagen..
@-Magica- hoe gaat het nu met de kat?
pi_187504542
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2019 04:20 schreef Ace1 het volgende:
Iemand ervaring met tuinafzettingen? We zijn pas verhuist en hebben nu een tuin.. Probleem is dat onze kat gelijk de schutting over springt en bij de buren gaat zitten. Ik zit eraan te denken om wat draadjes iod te spannen..
Wij begonnen met katten schrikdraad,maar dit voelen ze alleen op de neus en oren dus zodra ze de kop er langs hadden waren ze weg. Daarna met gaas en steunen recht naar binnen afgezet (dus niet schuin omhoog) dit werkt al 5 jaar perfect.
pi_187504555

Missy is niet meer helaas.
Gisteren nog vocht gekregen, daarna ging het alleen maar bergafwaarts.
Net heb ik haar in laten slapen ;(
pi_187504587
Sterkte ;(
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_187504656
Sterkte! Wat moet dat moeilijk zijn, maar je hebt denk ik helemaal de juiste beslissing gemaakt. Hopelijk geeft dat iets van troost. :*
pi_187504776
Sterkte magica
pi_187505064
Dankje..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')