abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187063374
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 13:31 schreef Luchtbel het volgende:
Welke insuline heb je Sunshine?
Catinsulin.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 14:00:12 #102
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187063650
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 13:33 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Catinsulin.
Oké. Daar heb ik geen ervaring mee, alleen Sorry.
Wat was je weerstand bij deze arts? Is je eigen dierenarts ook telefonisch niet bereikbaar?
Is de kat inmiddels ook over op voeding die geschikt is bij diabetes?
pi_187074539
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 13:00 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vraagje aan de baasjes van katten met suikerziekte.

Vanmorgen moesten we terug met Boris voor een glucose meting. Nog steeds vrij hoog: 21,9. Sinds dat we begonnen zijn, zijn we met een halfje omhoog gegaan. 2, 2,5, 3. Laatste week op 3 insuline gespoten Volgens de dierenarts (die ik nog nooit gezien had en ik had er geen goed gevoel bij) moeten we nu op 4 spuiten. Dat is dus een hele i.p.v. een halve omhoog.

Ik ben hier niet zo gerust op en ik vraag me af of het niet teveel ineens is?
Gezien de waarde nog hoog is zal ze vast geen hypo krijgen maar ik zou wel per halfje doen.
Het kan namelijk wel dat je kat bijvoorbeeld pas goed reageert op 4 eenheden en dan daalt de waarde best hard wat niet zo gezond is.
Onze 2e diabeet haar waarde zakte ook pas vanaf 4 eenheden, ze heef een tijdje 5 gehad en nu terug op 4.5 eenheid.
(Ook caninsulin met vetpen)
  zondag 26 mei 2019 @ 13:11:40 #104
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187096654
Wat zijn snoepjes voor katten die relatief gezond zijn zeg maar? Mijn kat eet alleen brokjes. Heel soms wat gekookte kip. Natvoer eet ze niet.
Maar soms een snoepje geven deed ik wel, vooral ook wanneer ze angst heeft voor visite enzo. Maar van de snoepjes die we hadden gaat ze heel erg stinken dus die lijken me niet geschikt.
Ik vind dingen kiezen zo moeilijk en er bestaan zo veel soorten van alles...
pi_187096710
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 13:11 schreef Luchtbel het volgende:
Wat zijn snoepjes voor katten die relatief gezond zijn zeg maar? Mijn kat eet alleen brokjes. Heel soms wat gekookte kip. Natvoer eet ze niet.
Maar soms een snoepje geven deed ik wel, vooral ook wanneer ze angst heeft voor visite enzo. Maar van de snoepjes die we hadden gaat ze heel erg stinken dus die lijken me niet geschikt.
Ik vind dingen kiezen zo moeilijk en er bestaan zo veel soorten van alles...
Ik heb regelmatig van die gedroogde kip stukjes voor ze (bij verschillende merken te krijgen) daar is verder niets aan toegevoegd dus dat lijkt me wel gezond.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  zondag 26 mei 2019 @ 13:33:42 #106
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187097015
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 13:15 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ik heb regelmatig van die gedroogde kip stukjes voor ze (bij verschillende merken te krijgen) daar is verder niets aan toegevoegd dus dat lijkt me wel gezond.
Oh ja, gedroogde dingen. Goed idee. Nu heb ik in elk geval weer een zoek richting. Thanks.
pi_187101657
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 13:33 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Oh ja, gedroogde dingen. Goed idee. Nu heb ik in elk geval weer een zoek richting. Thanks.
Je zou bij Zooplus eens wat verschillende soorten kunnen bestellen, vaak hebben ze probeerverpakkingen en aanbiedingen. Van die stukken gedroogde kip e.d. eet ie hier niet, wel de gevriesdroogde Cosma snackies in vissmaken.

En als ze gekookte kip wel eet, dan zou je (als je natvoer wil geven) ook naar merken als Cosma en Schesir kunnen kijken. Die hebben ook puur voer. En AH eigen merk heeft van die kleine ronde blikjes waar volgens mij ook weinig anders in zit dan vis/kip.
pi_187103142
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 13:33 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Let op dat ze bezoek niet te leuk gaan vinden. Een van de 3 van ons gaat tegenwoordig op zijn rug op mijn schoonmoeders schoot liggen en laat zich kip voeren. :')
  zondag 26 mei 2019 @ 19:08:28 #109
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187103242
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 17:31 schreef Holyme het volgende:

[..]

Je zou bij Zooplus eens wat verschillende soorten kunnen bestellen, vaak hebben ze probeerverpakkingen en aanbiedingen. Van die stukken gedroogde kip e.d. eet ie hier niet, wel de gevriesdroogde Cosma snackies in vissmaken.

En als ze gekookte kip wel eet, dan zou je (als je natvoer wil geven) ook naar merken als Cosma en Schesir kunnen kijken. Die hebben ook puur voer. En AH eigen merk heeft van die kleine ronde blikjes waar volgens mij ook weinig anders in zit dan vis/kip.
Natvoer is niet nodig, alleen in het begin geprobeerd omdat ze toen alleen nog maar s nachts durfde te eten en te drinken. Nu drinkt ze voldoende en eet graag brokjes. Snoepen is ook niet nodig natuurlijk maar ja....
  zondag 26 mei 2019 @ 19:15:08 #110
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187103346
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 19:01 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Let op dat ze bezoek niet te leuk gaan vinden. Een van de 3 van ons gaat tegenwoordig op zijn rug op mijn schoonmoeders schoot liggen en laat zich kip voeren. :')
Haha :D dat is niet echt aan de orde hier. Het is vooral iets in mijn hoofd. Deze kat laat zich eigenlijk namelijk helemaal niet overhalen met eten ofzo. Volgens mij denkt ze ook; “toen ik uithaalde en op de verwarmingsbuizen zat, werd het lekkers ook gebracht, dus ik blijf zitten waar ik zit, het komt straks toch wel weer”
pi_187103702
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 19:15 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Haha :D dat is niet echt aan de orde hier. Het is vooral iets in mijn hoofd. Deze kat laat zich eigenlijk namelijk helemaal niet overhalen met eten ofzo. Volgens mij denkt ze ook; “toen ik uithaalde en op de verwarmingsbuizen zat, werd het lekkers ook gebracht, dus ik blijf zitten waar ik zit, het komt straks toch wel weer”
Ohhh, je hebt een echte kat. Ja dat verklaard. _O-
  zondag 26 mei 2019 @ 20:08:37 #112
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187104195
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 19:38 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Ohhh, je hebt een echte kat. Ja dat verklaard. _O-
:’) Gisteren heeft ze zich wel laten aaien door iemand. Maar die ziet ze wekelijks en dat is ook de enige andere persoon tot nu toe. Normaal gaat ze op de vensterbank achter het gordijn naar buiten loeren. En als ze daar genoeg van heeft dan komt ze “erbij zitten”

Want als je ze niet ziet dan zijn die vreemde mensen er ook niet :’)

Tussen mijn rug en de leuning werkt ook heel goed. Ze heeft echt nog wel wat te leren/ ontwikkelen maar ik vergeet soms zelf dat ze het wel een beetje weet ondertussen :@
pi_187139221
Ik vraag me af of katten verse rauwe sardientjes mogen hebben.
Aan de ene kant denk ik:”gevaarlijk, graatjes” maar aan de andere kant “in het wild vangen ze toch ook wel eens een visje en eten dat op”
pi_187160254
https://www.diergeneeskun(...)e-diabetes-mellitus/

Voor de mensen hier met diabeteskatten kan dit best interessant zijn.
pi_187164178
quote:
1s.gif Op woensdag 29 mei 2019 22:08 schreef wcborstel het volgende:
https://www.diergeneeskun(...)e-diabetes-mellitus/

Voor de mensen hier met diabeteskatten kan dit best interessant zijn.
Dit is al zeker een jaar dat ze "testdieren" zoeken...
Persoonlijk zou ik mijn kat nooit van de insuline afhalen om dit te gaan testen omdat ze best veel insuline nodig heeft, en haar waarden dus gevaarlijk hoog gaan pieken zonder.
Misschien lekker egoïstisch maar ik wacht liever tot er resultaten bekend zijn.
Daarbij is het stoppen en later weer beginnen/opnieuw instellen met insuline ook behoorlijk veel werk nog los van dat de kat zich verschrikkelijk ellendig moet voelen door instabiele waardes.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 08:18:56 #116
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187179137
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:27 schreef valentijn101 het volgende:
Ik vraag me af of katten verse rauwe sardientjes mogen hebben.
Aan de ene kant denk ik:”gevaarlijk, graatjes” maar aan de andere kant “in het wild vangen ze toch ook wel eens een visje en eten dat op”
Ik zou zelf eerder bang zijn voor bacteriën, denk ik.
Als je ziet hoe ze een vogeltje wegwerken soms, daar zit toch ook veel scherps in. Anders dan graatjes natuurlijk maar toch.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 08:30:52 #117
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_187179218
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 17:31 schreef Holyme het volgende:

[..]

Ik heb bij Zooplus zo’n probeerpakket besteld cosma. Tot nu toe alleen tonijn geprobeerd maar die vindt ze lekker en de kat stinkt niet :) thanks.
En nog wat rare catnip snoepjes en snoepjes van Biofood gekregen van iemand anders maar ik weet niet of ik dat ga geven.
  vrijdag 31 mei 2019 @ 09:01:14 #118
139693 Rolstoelvandaal
I once was a stuntman...
pi_187179416
Ik geef Senna al jaren het nat voer van cosma. Hij is er helemaal zot van, vooral de zalm en tonijn. Het is ook echt enkel vis of vlees. geen samengestelde troep of paté. Een blikje van 45g moet ik hem verspreid over 2 dagen geven of hij krijgt het niet op.
pi_187188765
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 08:30 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ik heb bij Zooplus zo’n probeerpakket besteld cosma. Tot nu toe alleen tonijn geprobeerd maar die vindt ze lekker en de kat stinkt niet :) thanks.
En nog wat rare catnip snoepjes en snoepjes van Biofood gekregen van iemand anders maar ik weet niet of ik dat ga geven.
Fijn :) De vissmaken zijn hier ook absoluut favo. (Extra handig is dat hij die verpakking niet openkrijgt, in tegenstelling tot de meeste snoepverpakkingen. Zo heb ik een keer voor de oppas een afgesloten doosje snoepjes klaargezet, extra veilig tussen 2 borden "geklemd". Ze trof een leeg doosje op de grond :'))
pi_187189034
is er ook een topic, voor mensen die,op een gegeven moment 'katloos' zijn geworden?
pi_187189096
Ik bedoel, stel nou dat ik weer een kat wil, die niet kanker krijgt, waar koop je zo'n dier?

mooi dat ik markt en faceplaats ff oversla, een consult met de dierenarts dan maar
mevrouw of meneer dierenarts waar koop ik in NL een huisdier???
  vrijdag 31 mei 2019 @ 23:08:26 #122
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_187191076
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 20:53 schreef christmastsunami het volgende:
Ik bedoel, stel nou dat ik weer een kat wil, die niet kanker krijgt, waar koop je zo'n dier?

mooi dat ik markt en faceplaats ff oversla, een consult met de dierenarts dan maar
mevrouw of meneer dierenarts waar koop ik in NL een huisdier???
Uhhhhh asiel?
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_187191468
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2019 23:08 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Uhhhhh asiel?
het is te laat voor die dieren
pi_187191522
ik ga die dierenarts rekeningen niet betalen, dieren horen niet ziek te zijn

ik denk aan een kat die 20 jaar ofzo wordt en dus niet 10 of 12 jaar
pi_187191799
Koop maar gewoon geen kat. Die garantie van 20 jaar heb je nooit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')