abonnement Unibet Coolblue
pi_187081932
quote:
Amazing. She drank from the river and fed herself with plants.

“We’re still hopeful,” John Eller said (last week), as the sun set and volunteer crews began leaving the forest after another day of searching. “The guys that have experience in this [say] you’ve got weeks [during which a person can survive alone]. If you can get water, you’ve got weeks.”
https://www.theguardian.c(...)akawao-forest-search
  Moderator zaterdag 25 mei 2019 @ 16:57:14 #152
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_187083279
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 14:45 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Naam onbekend. We zouden hem Tommy kunnen noemen ... omdat hij zichzelf Tommy heeft genoemd: https://hitchhikeadelic.com/2018/02/08/finding-limones-blog-037/
Is ws als grapje bedoeld, maar een andere naam heb ik niet kunnen vinden.
Haha ik dacht dat het aan mij lag :D

Staat tussen de reisverslagen :)
A child is born with no state of mind.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 17:02:57 #153
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187083349
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 15:05 schreef Natski79 het volgende:

[..]

Excuses! Ja jij schreef dat, ik herinner het me weer. Hele goede suggestie. denk dat je gelijk kunt hebben. Ja iemand die zodanig bij letterlijk elke fase van het verhaal betrokken is en dan ook nog erop lijkt te kicken die ouders en familieleden te bevrienden en rond te leiden, wekt bij mij ook sterk de indruk betrokken te zijn, en uit controledwang or narcisme vervolgens heel dicht bij de zaak te willen rondzwermen.

Top, ik ga dat Sophia Koetsier topic lezen dan. Ook fascinerend, ik was het alweer vergeten tot ik er gisteravond een hoop theorieën over las. Maakt het wel een stuk lastiger bij haar zaak dat ze van die bipolaire manische fases had. Dan kan zelfs het meest onlogische nog logisch lijken voor zo iemand, dus zaken uitsluiten op onaannemelijkheid wordt dan lastiger. Zulke idiote details ook daar. En Nikki van Passel ook bij die zaak woordvoerdster, net als bij K+L.
ja die schreeuwerd van Passel....

Dat een mens is dat
pi_187084248
De plek waar amanda is gevonden:


[ Bericht 30% gewijzigd door RapaNui op 25-05-2019 18:16:20 ]
  zaterdag 25 mei 2019 @ 18:43:37 #155
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187084681
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 15:05 schreef Natski79 het volgende:

[..]

Excuses! Ja jij schreef dat, ik herinner het me weer. Hele goede suggestie. denk dat je gelijk kunt hebben. Ja iemand die zodanig bij letterlijk elke fase van het verhaal betrokken is en dan ook nog erop lijkt te kicken die ouders en familieleden te bevrienden en rond te leiden, wekt bij mij ook sterk de indruk betrokken te zijn, en uit controledwang or narcisme vervolgens heel dicht bij de zaak te willen rondzwermen.

Top, ik ga dat Sophia Koetsier topic lezen dan. Ook fascinerend, ik was het alweer vergeten tot ik er gisteravond een hoop theorieën over las. Maakt het wel een stuk lastiger bij haar zaak dat ze van die bipolaire manische fases had. Dan kan zelfs het meest onlogische nog logisch lijken voor zo iemand, dus zaken uitsluiten op onaannemelijkheid wordt dan lastiger. Zulke idiote details ook daar. En Nikki van Passel ook bij die zaak woordvoerdster, net als bij K+L.
Sophia’s zaak is een lastige hoor, haar ouders zijn na 3 jaar nog volop actief.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 18:44:28 #156
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187084699
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 18:10 schreef RapaNui het volgende:
De plek waar amanda is gevonden:
[ afbeelding ]
Had zo Panama kunnen zijn...
pi_187084711
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 09:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, dat is mijn gedachtegang geweest, F heeft die meiden wel/niet gesproken/nooit gezien/beste vrienden, maar hij heeft een hut nabij Alto Romero. Hij vind de botten met zijn team en hij is contactpersoon met degene die de rugzak vind. Hmmmm, wie is er nou gek?

Dat die vondsten in scène gezet zijn blijkt me duidelijk.
En toevallig een schoen van de meiden vinden achter een boomstam.........tja........

http://nos.nl/video/66744(...)ug-moeten-nemen.html

Vanaf 01:30
pi_187085120
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 18:10 schreef RapaNui het volgende:
De plek waar amanda is gevonden:
[ afbeelding ]
Wel opmerkelijk dat als je naar dat natuurreservaat Makawao op Maui zoekt, en dan met name op haar vindplek noordelijk van de Twin Falls watervallen, dit op de kaart zo goed als aan de kust ligt. Lijkt wel een klein gebied om in te verdwalen.







  zaterdag 25 mei 2019 @ 19:22:02 #159
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187085293
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 19:13 schreef Natski79 het volgende:

[..]

Wel opmerkelijk dat als je naar dat natuurreservaat Makawao op Maui zoekt, en dan met name op haar vindplek noordelijk van de Twin Falls watervallen, dit op de kaart zo goed als aan de kust ligt. Lijkt wel een klein gebied om in te verdwalen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
nou die voeten zien er lekker uit... zou dat komen door een schimmel/bacterie? Zit op beiden voeten.

Daar hadden de gevonden huidstukken van Lisanne geen last van.

Edit:
Als ze vast zit door bebossing en ravijnen is een kleine afstand onoverbrugbaar. Daar hebben die survalexperts het tenminste vaak over.

Daarnaar zat ze blijkbaar op een veilige plek met water en voedsel. Mogelijk had ze er een grot of hutje
pi_187085335
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 19:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nou die voeten zien er lekker uit... zou dat komen door een schimmel/bacterie? Zit op beiden voeten.

Daar hadden de gevonden huidstukken van Lisanne geen last van.
Heb alleen begrepen dat ze haar schoenen was verloren en dus bloodvoets door die natuur heen liep. Mogelijk opengehaald her en der en wat ontstoken geraakt? Nee niets daarvan vermeld bij Lisanne
pi_187086413
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 19:13 schreef Natski79 het volgende:

[..]

Wel opmerkelijk dat als je naar dat natuurreservaat Makawao op Maui zoekt, en dan met name op haar vindplek noordelijk van de Twin Falls watervallen, dit op de kaart zo goed als aan de kust ligt. Lijkt wel een klein gebied om in te verdwalen.
Kennelijk was ze ook niet verdwaald, ze was in een greppel gegleden en kon er niet meer uitklimmen:

https://www.thedailybeast(...)aterfalls-to-survive
  zaterdag 25 mei 2019 @ 21:04:19 #162
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_187087076
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 20:21 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Kennelijk was ze ook niet verdwaald, ze was in een greppel gegleden en kon er niet meer uitklimmen:

https://www.thedailybeast(...)aterfalls-to-survive
Hier kan men spreken over "een ongeluk zit in een klein hoekje" en het mooiste is: ze het kan navertellen. Als de helikopter er niet zou zijn geweest, had het heel anders kunnen aflopen.
pi_187087922
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 20:21 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Kennelijk was ze ook niet verdwaald, ze was in een greppel gegleden en kon er niet meer uitklimmen:

https://www.thedailybeast(...)aterfalls-to-survive
Ok! ^O^
  zaterdag 25 mei 2019 @ 23:02:44 #164
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187089500
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 21:04 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Hier kan men spreken over "een ongeluk zit in een klein hoekje" en het mooiste is: ze het kan navertellen. Als de helikopter er niet zou zijn geweest, had het heel anders kunnen aflopen.
Ongeluk?

Ik noem dit liever "Darwinisch" gedrag. Hoe dom kun je zijn? Alleen zonder hulpsets, naast blijkbaar een greppel waar je in kan vallen... Hoe dan?
  zaterdag 25 mei 2019 @ 23:12:38 #165
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_187089743
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ongeluk?

Ik noem dit liever "Darwinisch" gedrag. Hoe dom kun je zijn? Alleen zonder hulpsets, naast blijkbaar een greppel waar je in kan vallen... Hoe dan?
Uitglijden doe je niet voor de lol, zoiets komt onverwacht. Blijkbaar dacht ze dat haar niets kon overkomen, wat natuurlijk heel dom is geweest.
pi_187089998
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:12 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Uitglijden doe je niet voor de lol, zoiets komt onverwacht. Blijkbaar dacht ze dat haar niets kon overkomen, wat natuurlijk heel dom is geweest.
Maar ze liet zowel haar mobiele telefoon als een waterfles achter in de auto. Gezien de afmetingen van Maui had ze mogelijk gewoon naar huis kunnen bellen in die greppel
  zaterdag 25 mei 2019 @ 23:30:26 #167
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_187090111
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:23 schreef Natski79 het volgende:

[..]

Maar ze liet zowel haar mobiele telefoon als een waterfles achter in de auto. Gezien de afmetingen van Maui had ze mogelijk gewoon naar huis kunnen bellen in die greppel
Dat bedoel ik met dat ze dacht dat haar niks kan overkomen. Ze had gewoon die telefoon moeten meenemen, dat was wel stukken slimmer geweest.
  zondag 26 mei 2019 @ 07:51:47 #168
438255 RapaNui
Chiatos
pi_187093346
Kennelijk was ze toch wel verdwaald. Ze is van het pad afgegaan en is toen de weg kwijtgeraakt:
Ms. Eller had intended to go on a short trail walk, one she had done before. She went off the path at one point to rest, and when she resumed hiking, she got turned around.

“I wanted to go back the way I’d come, but my gut was leading me another way — and I have a very strong gut instinct,” she said. “So, I said, my car is this way and I’m just going to keep going until I reach it.”

https://www.nytimes.com/2019/05/25/us/hawaii-hiker.html
pi_187093444
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 07:51 schreef RapaNui het volgende:
Kennelijk was ze toch wel verdwaald. Ze is van het pad afgegaan en is toen de weg kwijtgeraakt:
Ms. Eller had intended to go on a short trail walk, one she had done before. She went off the path at one point to rest, and when she resumed hiking, she got turned around.

“I wanted to go back the way I’d come, but my gut was leading me another way — and I have a very strong gut instinct,” she said. “So, I said, my car is this way and I’m just going to keep going until I reach it.”

https://www.nytimes.com/2019/05/25/us/hawaii-hiker.html
Zo kan het natuurlijk ook met Kris en Lisanne zijn gegaan.

Na wat op de Mirador vertoefd te hebben, foto’s maken, het verkeerde pad gekozen.

Richtingsgevoel kwijtgeraakt.

Alles was voor hun ook nieuw en dan kan zoiets zeker gebeuren.
  zondag 26 mei 2019 @ 09:37:43 #170
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187093905
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 08:23 schreef gynaika het volgende:

[..]

Zo kan het natuurlijk ook met Kris en Lisanne zijn gegaan.

Na wat op de Mirador vertoefd te hebben, foto’s maken, het verkeerde pad gekozen.

Richtingsgevoel kwijtgeraakt.

Alles was voor hun ook nieuw en dan kan zoiets zeker gebeuren.
Nee dat kan daar niet, dat zegt de vader van Kris ook.
pi_187094321
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 09:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee dat kan daar niet, dat zegt de vader van Kris ook.
Alles kan, ik ken mensen die zich absoluut niet kunnen oriënteren.

Als de meiden daarin verschilden dan kan de één de ander beïnvloed hebben.
pi_187095487
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 07:51 schreef RapaNui het volgende:
Kennelijk was ze toch wel verdwaald. Ze is van het pad afgegaan en is toen de weg kwijtgeraakt:
Ms. Eller had intended to go on a short trail walk, one she had done before. She went off the path at one point to rest, and when she resumed hiking, she got turned around.

“I wanted to go back the way I’d come, but my gut was leading me another way — and I have a very strong gut instinct,” she said. “So, I said, my car is this way and I’m just going to keep going until I reach it.”

https://www.nytimes.com/2019/05/25/us/hawaii-hiker.html
Uit hetzelfde artikel:

“I wanted to give up,”Amanda Eller said from her hospital bed late Friday night. “But the only option I had was life or death.” “I heard this voice that said, ‘If you want to live, keep going,’” she said. “And as soon as I would doubt my intuition and try to go another way than where it was telling me, something would stop me, a branch would fall on me, I’d stub my toe, or I’d trip. So I was like, ‘O.K., there is only one way to go.’” Temperatures in the area can dip down to the low 60s, with high humidity, cool mist and frequent rain. Amanda had been wearing a thin tank top and capri-length yoga pants. She had left her water bottle, cellphone and wallet in her car, leading many to believe that she had been abducted, or worse. But Amanda said she had not taken those things because she had planned to be gone only a short time.

On the third day, as police officers and firefighters began to search for her, Amanda abandoned hopes of finding the trailhead and started looking for water instead. Things only got worse. She fell 20 feet off a steep cliff, fracturing her leg and tearing the meniscus in her knee, according to her friend Katie York. The next day, she lost her shoes in a flash flood. She moved much more slowly after that. “The whole time I was going deeper into the jungle, even though I thought I was going back where I came from,” Amanda said. At night Ms. Eller covered herself in ferns, leaves and whatever else she could find on the ground. Some nights she slept in the mud. She spent one night in the den of a wild boar. She ate whatever she could salvage, including wild strawberry guavas, plants she could not identify and moths that landed on her body.

Ja toch verdwaald dus. En ze gaf aan hoe haar instinct haar de verkeerde kant op stuurde. En dan gevallen in een diepe kloof. Maar goed, toch gevonden. Hoop hulptroepen op zoek naar haar en gewoon gevonden. In tegenstelling to K+L, die in dichter bewoond gebied zaten (in de officiële versie) waar mensen woonden en rondliepen..


quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 08:23 schreef gynaika het volgende:

[..]

Zo kan het natuurlijk ook met Kris en Lisanne zijn gegaan.

Na wat op de Mirador vertoefd te hebben, foto’s maken, het verkeerde pad gekozen.

Richtingsgevoel kwijtgeraakt.

Alles was voor hun ook nieuw en dan kan zoiets zeker gebeuren.
Maar welk pad dan? Zoals de ouders van Kris lieten zien; er is daar maar 1 pad. Als ze na de Mirador zijn doorgelopen dan kwamen ze bij die weide uit (paddock noemen jullie het meen ik). Daar waren ze echt wel tot de conclusie gekomen dat de enige weg terug naar Boquete omkeren betekende.
  zondag 26 mei 2019 @ 15:38:51 #173
438255 RapaNui
Chiatos
pi_187099201
@Natski79; ik geloof ook dat bij k&l derden erbij betrokken zijn geweest.

Om te verdwalen moet je eerst van het pad afgaan. Achter de mirador is er 1 pad naar de paddock. Op de paddock zou je van het pad af kunnen gaan, volgens mij naar rechts door het hek, ga je richting H13. Linksaf, ook door de afrastering, kun je richting sendero culebra / Cerro Punta.
Maar dan zouden k&l doelbewust door het hek met prikkeldraad moeten zijn gelopen. Hebben ze dat uit eigen beweging gedaan? Hekken en afrasteringen zorgen er juist voor dat men op het pad blijft.....
Daar komt nog bij dat het beginpunt van de paddock waar dat hek is een rustplaats is voor locals. Grote kans dat daar anderen waren op die mooie dag...... uberhaupt op het pad op die dag.

Het zou interessant zijn om beeldmateriaal te hebben van het deel van de paddock langs de rivier richting H13 en verder... Ik vermoed dat 'men' die rivier bedoelt als men het over de nachtfoto's heeft..... En dat is zo dichtbij de mirador, waarom zijn ze daar dan niet gevonden?


Amanda is van het pad afgegaan en raakte toen verdwaald. Maar ze is nergens door een hek gegaan o.i.d.. Ze is op gevoel een richting opgegaan nadat ze het pad had verlaten.

Volgens de film in dit bericht zou Amanda haar schoenen op dag 7 zijn kwijtgeraakt:
https://abcnews.go.com/US(...)ii/story?id=63269194
pi_187102360
@Natski79

Maar welk pad dan? Zoals de ouders van Kris lieten zien; er is daar maar 1 pad. Als ze na de Mirador zijn doorgelopen dan kwamen ze bij die weide uit (paddock noemen jullie het meen ik). Daar waren ze echt wel tot de conclusie gekomen dat de enige weg terug naar Boquete omkeren betekende.
[/quote]

Zij zouden op een gegeven ogenblik zeker wel tot de conclusie zijn gekomen dat zij verkeerd waren gelopen en dat zij moesten terugkeren maar toen was het leed al geschied...

[ Bericht 10% gewijzigd door gynaika op 27-05-2019 12:11:45 ]
  maandag 27 mei 2019 @ 00:05:21 #175
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_187109022
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 15:38 schreef RapaNui het volgende:

Maar dan zouden k&l doelbewust door het hek met prikkeldraad moeten zijn gelopen. Hebben ze dat uit eigen beweging gedaan? Hekken en afrasteringen zorgen er juist voor dat men op het pad blijft.....
Ik heb die paddocks met prikkeldraad bestudeerd. Werkt toch hetzelfde als hier in Zuid-Limburg, op plekken waar ze geen ijzeren draaipoortje hebben voor de koeien..

Daar waar de koeien het Pianista pad betreden, halen ze een paal met een spitse punt los uit de grond.. dan wordt het prikkeldraad een soort deur..

Kan zijn dat er op een plek zo'n paal op de grond lag waardoor ze toegang hadden tot de paddocks... zo'n boer zal het prikkeldraad met zo'n losse paal pas herstellen als hij weer terugkeert met zijn kudde...
pi_187110280
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 00:05 schreef Perico het volgende:

[..]

Ik heb die paddocks met prikkeldraad bestudeerd. Werkt toch hetzelfde als hier in Zuid-Limburg, op plekken waar ze geen ijzeren draaipoortje hebben voor de koeien..

Daar waar de koeien het Pianista pad betreden, halen ze een paal met een spitse punt los uit de grond.. dan wordt het prikkeldraad een soort deur..

Kan zijn dat er op een plek zo'n paal op de grond lag waardoor ze toegang hadden tot de paddocks... zo'n boer zal het prikkeldraad met zo'n losse paal pas herstellen als hij weer terugkeert met zijn kudde...
Natuurlijk kun je door zo'n hek. In AFK zoomt Hans zelfs in op een plek in de afrastering waar een nauwe opening in zit. Hij zoomt ook in op die enorm grote boom die als referentiepunt fungeert.

Ok, ze zijn door die nauwe opening gegaan, vraag blijft: waarom? uit eigen beweging? ze hebben zich doelbewustmet hun blote benen door die nauwe opening gewurmd? waarom van het pad af? Daar is geen mooi uitzicht.

De ondergrond van een weiland loopt k******. Niet te vergelijken met de mooie droge vlakke bodem van het pad waar ze vandaan zouden zijn gekomen. Desondanks zouden ze doelbewust die weg hebben gekozen?

Voor mij blijft het een mysterie.
  maandag 27 mei 2019 @ 11:37:26 #177
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187112667
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 07:38 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Natuurlijk kun je door zo'n hek. In AFK zoomt Hans zelfs in op een plek in de afrastering waar een nauwe opening in zit. Hij zoomt ook in op die enorm grote boom die als referentiepunt fungeert.

Ok, ze zijn door die nauwe opening gegaan, vraag blijft: waarom? uit eigen beweging? ze hebben zich doelbewustmet hun blote benen door die nauwe opening gewurmd? waarom van het pad af? Daar is geen mooi uitzicht.

De ondergrond van een weiland loopt k******. Niet te vergelijken met de mooie droge vlakke bodem van het pad waar ze vandaan zouden zijn gekomen. Desondanks zouden ze doelbewust die weg hebben gekozen?

Voor mij blijft het een mysterie.
Een dikke slang in dat gras valt ook wat minder snel op dan eentje op het pad.

Komen we weer terug bij de dieren, wat als er zo'n joekel op het pad lag? Dan maak je daar een foto van altijd leuk voor later. En je zoekt een andere manier om terug te komen, dus je verdwaald of wacht.

Bij een confrontatie met een dier, een beet, dan had ik die terugverwacht op foto's. Zeker een flinke beet. En een afscheidsboodschap.

Hoe ver konden ze komen volgens de oproepen? In de twee tijdslijnen?
Voorbij de paddock?

Mijn gevoel zegt ook dat ze op de paddock personen hebben ontmoet.

Ook vraag ik me af of jullie dit verhaal gelezen hebben, Mexicaanse maffia in Nederland...
https://www.misdaadjourna(...)uigen-tot-mij-komen/
pi_187116211
Bedankt Rapa voor alle geweldige informatie (idem voor alle anderen hier!). Zat toch nog een tijdje te denken aan de vergelijking tussen die Amanda Eller zaak en Kris en Lisanne. Allebei 'gevonden' op zo'n 7-12 kilometer afstand van het startpunt. Allebei wekenlang vermist. Allebei vermist in een bepaald, min of meer gemarkeerd gebied. Alledrie werden ze gezocht met grote hoeveelheden vrijwilligers en professionals, honden en een of meerdere helicopters. Maar daar houdt de vergelijking ook wel zo ongeveer op.

Maui lijkt me een veiliger oord dan Panama. Het gebied waar Amanda werd gevonden lag heel dichtbij de kust en civilizatie. Ze hoorde de helicopter meerdere malen overkomen en kon op een gegeven moment in de rivierbedding gaan staan en zwaaiend de aandacht trekken. Waarom zouden K+L dat niet gedaan kunnen hebben als ze de weg simpel kwijt waren geraakt? Al meermalen besproken hier, maar er was de paddock om op gezien te worden, er waren andere kale stukken land, er was de rivierbedding, er waren logischerwijs andere manieren om met een kledingstuk de aandacht te trekken van actief zoekende mensen in een helicopter? Hoe is het mogelijk dat niemand Kris en Lisanne heeft gevonden dan, gezien hoe vaak die dingen uitgerukt zijn en de afmeting van het gebied dat ze hebben gecovered. Ze waren reuzen (in hotpants) vergeleken met de gemiddelde Panamees.

Bij de Amanda zaak gingen die onderzoekers zo methodisch te werk, dat ze veel te langzaam vorderden. Vanaf die parkeerplaats hebben ze zo ongeveer elke steen omgekeerd en pas tegen dag 15 besloten ze de radius uit te breiden, en kwam die helicopter pas voor het eerst in het gebied waar ze daadwerkelijk zat. hadden ze daar vanaf het begin ook gezocht dan was ze waarschijnlijk maar enkele dagen 'out there' geweest.

De Amanda Eller zaak belicht alleen nog maar meer voor mij hoe verschillend de K + L-zaak is en dat ze hoogstwaarschijnlijk in verkeerde handen terecht zijn gekomen. In tegenstelling tot Amanda ... Als een van de meisjes haar voet of been brak, zouden ze dicht bij het pad zijn blijven zitten en al heel vroeg gevonden zijn, omdat al deze wegen waren doorgekamd al snel. Als iemand een ongeluk had gehad, had de ander hulp kunnen halen. Als ze op een of andere manier allebei in een ravijn zijn gevallen, moet het aan de Boquete-kant van de Pianista-trail zijn gebeurd (want daar zijn hellingen), maar gidsen die daarheen gingen met touwen om te zoeken naar hen vonden niets. Ook hun eigen familieleden en speurhonden die daar passeerden hoorden of roken niets, ze zaten daar gewoon niet. Hun rugzak en jeans shorts werden ook intact gevonden, zonder sporen, beschadigingen of sleepsporen. De goedkope plastic zonnebrillen waren in perfecte staat. Het klopt niet.

En zelfs als we aannemen dat ze net als Amanda de weg kwijt waren geraakt, in de verkeerde richting verder dwaalden, dat ze beide verwondingen opliepen die hen beletten verder te lopen: dat verklaart nog steeds niet de massa mysterieuze details en vreemde elementen van dit verhaal: als ze gewond raakten, waarom dan niet op het pad blijven? Hoe kunnen twee meisjes tegelijkertijd gewond raken en zo niet, waarom zou de ander dan niet teruglopen om hulp te krijgen? Waarom hebben ze gedurende 8 dagen geen foto's of video's gemaakt terwijl ze 'verdwaald' waren? Waarom probeerden ze nooit, niet één keer, om hun familie of gastgezin te bellen? Amanda liet haar telefoon in de auto achter, terwijl Kris en Lisanne hun beide telefoons hadden én een digitale camera erop. Geen enkel cdraft bericht voor thuis, geen video, terwijl die camera genoeg batterij over had en ruimte op de geheugenkaart. Waarom is foto 509 onherstelbaar verwijderd? Hoe komt het dat bijna geen van hun overblijfselen werd teruggevonden? Hoe zit het met de botten van Kris die fosfaten bevatten die verband houden met bleektechnieken, terwijl de grond dit element niet bevatte?

Anyway, de bekende vragen zullen we maar zeggen *)
pi_187117190
@Natski79 #178

Het kan niet anders dan dat zij in verkeerde handen zijn terechtgekomen.
  maandag 27 mei 2019 @ 21:34:00 #180
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187122379
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 15:35 schreef Natski79 het volgende:
Bedankt Rapa voor alle geweldige informatie (idem voor alle anderen hier!). Zat toch nog een tijdje te denken aan de vergelijking tussen die Amanda Eller zaak en Kris en Lisanne. Allebei 'gevonden' op zo'n 7-12 kilometer afstand van het startpunt. Allebei wekenlang vermist. Allebei vermist in een bepaald, min of meer gemarkeerd gebied. Alledrie werden ze gezocht met grote hoeveelheden vrijwilligers en professionals, honden en een of meerdere helicopters. Maar daar houdt de vergelijking ook wel zo ongeveer op.

Maui lijkt me een veiliger oord dan Panama. Het gebied waar Amanda werd gevonden lag heel dichtbij de kust en civilizatie. Ze hoorde de helicopter meerdere malen overkomen en kon op een gegeven moment in de rivierbedding gaan staan en zwaaiend de aandacht trekken. Waarom zouden K+L dat niet gedaan kunnen hebben als ze de weg simpel kwijt waren geraakt? Al meermalen besproken hier, maar er was de paddock om op gezien te worden, er waren andere kale stukken land, er was de rivierbedding, er waren logischerwijs andere manieren om met een kledingstuk de aandacht te trekken van actief zoekende mensen in een helicopter? Hoe is het mogelijk dat niemand Kris en Lisanne heeft gevonden dan, gezien hoe vaak die dingen uitgerukt zijn en de afmeting van het gebied dat ze hebben gecovered. Ze waren reuzen (in hotpants) vergeleken met de gemiddelde Panamees.

Bij de Amanda zaak gingen die onderzoekers zo methodisch te werk, dat ze veel te langzaam vorderden. Vanaf die parkeerplaats hebben ze zo ongeveer elke steen omgekeerd en pas tegen dag 15 besloten ze de radius uit te breiden, en kwam die helicopter pas voor het eerst in het gebied waar ze daadwerkelijk zat. hadden ze daar vanaf het begin ook gezocht dan was ze waarschijnlijk maar enkele dagen 'out there' geweest.

De Amanda Eller zaak belicht alleen nog maar meer voor mij hoe verschillend de K + L-zaak is en dat ze hoogstwaarschijnlijk in verkeerde handen terecht zijn gekomen. In tegenstelling tot Amanda ... Als een van de meisjes haar voet of been brak, zouden ze dicht bij het pad zijn blijven zitten en al heel vroeg gevonden zijn, omdat al deze wegen waren doorgekamd al snel. Als iemand een ongeluk had gehad, had de ander hulp kunnen halen. Als ze op een of andere manier allebei in een ravijn zijn gevallen, moet het aan de Boquete-kant van de Pianista-trail zijn gebeurd (want daar zijn hellingen), maar gidsen die daarheen gingen met touwen om te zoeken naar hen vonden niets. Ook hun eigen familieleden en speurhonden die daar passeerden hoorden of roken niets, ze zaten daar gewoon niet. Hun rugzak en jeans shorts werden ook intact gevonden, zonder sporen, beschadigingen of sleepsporen. De goedkope plastic zonnebrillen waren in perfecte staat. Het klopt niet.

En zelfs als we aannemen dat ze net als Amanda de weg kwijt waren geraakt, in de verkeerde richting verder dwaalden, dat ze beide verwondingen opliepen die hen beletten verder te lopen: dat verklaart nog steeds niet de massa mysterieuze details en vreemde elementen van dit verhaal: als ze gewond raakten, waarom dan niet op het pad blijven? Hoe kunnen twee meisjes tegelijkertijd gewond raken en zo niet, waarom zou de ander dan niet teruglopen om hulp te krijgen? Waarom hebben ze gedurende 8 dagen geen foto's of video's gemaakt terwijl ze 'verdwaald' waren? Waarom probeerden ze nooit, niet één keer, om hun familie of gastgezin te bellen? Amanda liet haar telefoon in de auto achter, terwijl Kris en Lisanne hun beide telefoons hadden én een digitale camera erop. Geen enkel cdraft bericht voor thuis, geen video, terwijl die camera genoeg batterij over had en ruimte op de geheugenkaart. Waarom is foto 509 onherstelbaar verwijderd? Hoe komt het dat bijna geen van hun overblijfselen werd teruggevonden? Hoe zit het met de botten van Kris die fosfaten bevatten die verband houden met bleektechnieken, terwijl de grond dit element niet bevatte?

Anyway, de bekende vragen zullen we maar zeggen *)
Op waardig duidelijk betoog!
pi_187139842
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Een dikke slang in dat gras valt ook wat minder snel op dan eentje op het pad.

Komen we weer terug bij de dieren, wat als er zo'n joekel op het pad lag? Dan maak je daar een foto van altijd leuk voor later. En je zoekt een andere manier om terug te komen, dus je verdwaald of wacht.

Bij een confrontatie met een dier, een beet, dan had ik die terugverwacht op foto's. Zeker een flinke beet. En een afscheidsboodschap.

Hoe ver konden ze komen volgens de oproepen? In de twee tijdslijnen?
Voorbij de paddock?

Mijn gevoel zegt ook dat ze op de paddock personen hebben ontmoet.

Ook vraag ik me af of jullie dit verhaal gelezen hebben, Mexicaanse maffia in Nederland...
https://www.misdaadjourna(...)uigen-tot-mij-komen/
Zouden ze verwant zijn aan degenen die opgepakt zijn in Moerdijk?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ijk-hoort-bij-kartel
  dinsdag 28 mei 2019 @ 20:53:29 #182
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187139949
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 20:47 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Zouden ze verwant zijn aan degenen die opgepakt zijn in Moerdijk?
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ijk-hoort-bij-kartel
Volgens mij niet, ander type drugs en zij kwam vers uit Mexico om de moordenaar van haar dochter te wraken.
pi_187161350
Ik kan er na al die jaren niet bij dat je als nabestaande de eindconclusie aanneemt van een pathaloog.
Die heeft namelijk door zijn tunnelvisie naar een eindoordeel toegewerkt.

Het was geen misdrijf (er was immers nog gebeld, er waren geen sporen te zien op de resten van een misdrijf en er waren nog foto's gemaakt) dus moest het wel iets anders zijn geweest.
En voila, daar hebben we :

- de val met hun beiden (ja ja moesten wel toevallig met zn 2-en zijn gevallen want anders kon de ander hulp zijn gaan halen)

- in een kloof waar ze beiden in 10 dagen niet uit konden komen (hoe de rugzak daarna vervolgens ongeschonden WEL die kloof uit kon komen wordt helaas niet verteld)

In een strafzaak veegt een Rechter doorgaans dit soort verkregen "bewijs" van tafel.
En als een Rechter hier al in meegaat wil hij de kloof zien. Met zijn eigen ogen.
En zo moeilijk moet dat niet te vinden zijn. Helemaal niet voor locals.
We hebben het hier over een gebiedje van een paar km2. Meer niet.

Je kunt deze zaak nieuw leven inblazen door bv
1- nogmaals een WOB verzoek te doen (wil ik je wel mee helpen Rapa)
2- Eileen te interviewen
3- een nabestaande zo ver te krijgen dat hij of zij de tijd neemt om al onze bevindingen en "nieuwe" aanwijzingen te bekijken in de hoop dat hij/zij er niet meer klakkeloos vanuit gaat dat het een ongeluk was

of 4- een goede misdaadjournalist te benaderen die met onze info eens even flink aan wat bomen schudt

[ Bericht 3% gewijzigd door jackie12 op 29-05-2019 22:57:36 ]
  donderdag 30 mei 2019 @ 12:55:05 #184
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_187166955
Ik denk dat we aan de winnende hand zijn. Niet door Nederland, maar wereldwijd, van Rusland tot Panama, is er een steeds groeiende interesse in de zaak en laat het vele duizenden geinteresseerden niet los, die vanalles uitvinden..

Ik heb nu ook contact met ene Felix Gonzalez uit Panama (geen familie) die er heel erg mee bezig is. Zoveel dat hij ook een pauze moet nemen.

Die bevestigt het verhaal van de gepensioneerde Nederlandse marechaussee, dat Panama nooit onderzoek deed vanwege verkiezingen en de reputatie.. in 2015 moest Betzaida dan in een politiek spelletje het veld ruimen en haar opvolger wil al helemaal van niets weten.

Hij ziet iedere dag Ngobe mensen maar vindt ze wat raar en primitief.. hij heeft geen goed woord over voor Chani, de Professor of the Mountain... bevestigt de geruchten dat meerdere vrouwen door hem als gids zijn aangerand..

En dat hij de spin in het web is in Alto Romero, zo'n beetje de patron daar, die vanuit daar alles kon regisseren.. Felix zegt dat hij alleen maar in een groep van minstens zeven op de Pianista en in het reservaat loopt.. het is wild-west, was altijd zo..

En verklaarde verder dat er weer een documentaire aankomt over die kannibalen ter plekke, die Indian conejos.. maar ook hij heeft goede hoop dat een doorbraak in de zaak aanstaande is, als de juiste mensen willen praten... je moet dat dan alleen in een grote sterke groep doen, anders leg je het loodje.
pi_187169193
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 22:47 schreef jackie12 het volgende:
Ik kan er na al die jaren niet bij dat je als nabestaande de eindconclusie aanneemt van een pathaloog.
Die heeft namelijk door zijn tunnelvisie naar een eindoordeel toegewerkt.

Het was geen misdrijf (er was immers nog gebeld, er waren geen sporen te zien op de resten van een misdrijf en er waren nog foto's gemaakt) dus moest het wel iets anders zijn geweest.
En voila, daar hebben we :

- de val met hun beiden (ja ja moesten wel toevallig met zn 2-en zijn gevallen want anders kon de ander hulp zijn gaan halen)

- in een kloof waar ze beiden in 10 dagen niet uit konden komen (hoe de rugzak daarna vervolgens ongeschonden WEL die kloof uit kon komen wordt helaas niet verteld)

In een strafzaak veegt een Rechter doorgaans dit soort verkregen "bewijs" van tafel.
En als een Rechter hier al in meegaat wil hij de kloof zien. Met zijn eigen ogen.
En zo moeilijk moet dat niet te vinden zijn. Helemaal niet voor locals.
We hebben het hier over een gebiedje van een paar km2. Meer niet.

Je kunt deze zaak nieuw leven inblazen door bv
1- nogmaals een WOB verzoek te doen (wil ik je wel mee helpen Rapa)
2- Eileen te interviewen
3- een nabestaande zo ver te krijgen dat hij of zij de tijd neemt om al onze bevindingen en "nieuwe" aanwijzingen te bekijken in de hoop dat hij/zij er niet meer klakkeloos vanuit gaat dat het een ongeluk was

of 4- een goede misdaadjournalist te benaderen die met onze info eens even flink aan wat bomen schudt
Mee eens. Sinaproc leiding heeft zeer duidelijk in de lokale media meegedeeld al snel: de meiden zijn hier niet. We hebben alles uitgekamd. We zijn met touwen de ravijnen die er zijn op de Boquete kant van de Pianista afgedaald. ZE ZIJN HIER NIET.

Er is ook geen enkel bewijs getoond over waar ze dan precies gevallen zouden moeten zijn; nog geen slipspoor werd in beeld gebracht. En de jeans van Kris was in perfect staat, geen sleepsporen of beschadigingen. idem voor de rugzak. Ja zelfs de plastic zonnebrilletjes waren onbeschadigd. Ammehoela.

Die kant van de berg heeft ook mobiel telefoonbereik, dus geen enkele logica dat ze al die tijd geen contact konden maken telefonisch. Ook geen enkele logische verklaring over hoe die enkele teruggevonden botten dan vele kilometers verderop, soms stroomopwaards, teruggevonden konden worden.

Vind het eigenlijk wel schokkend dat de beide families gewoon opgegeven hebben zo snel. Zo zie ik dat althans. Dan ga je toch terug en weer terug om dat hele gebied uit te kammen? Desnoods met privédetectives. Het grootste deel van je dochters moest daar toen nog ergens liggen, en je legt je gewoon neer bij zo'n waardeloos eindoordeel? Of ze moeten info hebben die wij niet hebben...

Ze hadden toen in het voorjaar van 2014 gewoon alles op alles moeten zetten om dat gebied goedschiks of kwaadschiks uit te banjeren. Zoals die moeder van vermiste Jesse Galganov, die een Mossad-achtig prive-onderzoeker inhuurde desnoods. Nu is het te laat

[ Bericht 1% gewijzigd door Natski79 op 30-05-2019 16:00:42 ]
  donderdag 30 mei 2019 @ 16:18:37 #186
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_187169563
Is dit nog steeds gaande?
Zijn er nog wat mensen in de el_matador zwendel gestonken?
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 30 mei 2019 @ 16:41:22 #187
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187169873
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 16:18 schreef theguyver het volgende:
Is dit nog steeds gaande?
Zijn er nog wat mensen in de el_matador zwendel gestonken?
Nee, die waren al gestopt met posten. Domnivoor was hier vorig topic nog even.
pi_187171807
De fout die de ouders hebben gemaakt is om geen NLse advocaat in te huren. Ze hebben genoegen genomen met twee woordvoerders die geen advocaat waren.

De Panamesen hebben gehandeld zoals ze gehandeld hebben. Wat ik betreur is de lakse houding van NL.

Panama had aanvankelijk het standpunt dat er sprake zou zijn geweest van vrijheidsberoving. Nadat het beeldmateriaal door het NFI zichtbaar werd gemaakt en de resultaten ervan aan de families bekend werden gemaakt, mochten de families de beelden niet publiek maken. Ze mochten er niets over naar buiten brengen (citaat Hans). Hans heeft zich voor een zeer groot deel aan deze afspraak gehouden.

Niet lang daarna stuurde NL officieel respons naar Panama, met de boodschap dat er toch geen sprake was geweest van vrijheidsberoving. De ouders kregen geen enkele uitleg van het NLse OM. In NL was het alle hens aan dek om de MH17 kwestie te onderzoeken en mogelijk op te lossen.

Toen een paar journalisten een tijdje later bij het OM hadden gedreigd met een wob-verzoek, besloot het OM enige medewerking te verlenen aan die journalisten. Die medewerking resulteerde in de 1V aflevering van 3 december 2014.

NL had er gewoon geen zin in. Schande.

Let wel: die nachtfoto's liggen nog steeds ergens voor het oprapen ....... Kryt zegt dat hij ze heeft ingezien .... er is nog hoop
  vrijdag 31 mei 2019 @ 09:15:13 #189
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187179498
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 19:00 schreef RapaNui het volgende:
De fout die de ouders hebben gemaakt is om geen NLse advocaat in te huren. Ze hebben genoegen genomen met twee woordvoerders die geen advocaat waren.

De Panamesen hebben gehandeld zoals ze gehandeld hebben. Wat ik betreur is de lakse houding van NL.

Panama had aanvankelijk het standpunt dat er sprake zou zijn geweest van vrijheidsberoving. Nadat het beeldmateriaal door het NFI zichtbaar werd gemaakt en de resultaten ervan aan de families bekend werden gemaakt, mochten de families de beelden niet publiek maken. Ze mochten er niets over naar buiten brengen (citaat Hans). Hans heeft zich voor een zeer groot deel aan deze afspraak gehouden.

Niet lang daarna stuurde NL officieel respons naar Panama, met de boodschap dat er toch geen sprake was geweest van vrijheidsberoving. De ouders kregen geen enkele uitleg van het NLse OM. In NL was het alle hens aan dek om de MH17 kwestie te onderzoeken en mogelijk op te lossen.

Toen een paar journalisten een tijdje later bij het OM hadden gedreigd met een wob-verzoek, besloot het OM enige medewerking te verlenen aan die journalisten. Die medewerking resulteerde in de 1V aflevering van 3 december 2014.

NL had er gewoon geen zin in. Schande.

Let wel: die nachtfoto's liggen nog steeds ergens voor het oprapen ....... Kryt zegt dat hij ze heeft ingezien .... er is nog hoop
Van wie heeft Kryt ze mogen zien?
pi_187196307
Dit heb ik altijd typisch gevonden.

Ivan Batista, november 2014, imiteert Kris op de Mirador:



[ Bericht 3% gewijzigd door gynaika op 01-06-2019 11:22:56 ]
  zaterdag 1 juni 2019 @ 09:58:15 #191
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187196385
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 19:00 schreef RapaNui het volgende:
De fout die de ouders hebben gemaakt is om geen NLse advocaat in te huren. Ze hebben genoegen genomen met twee woordvoerders die geen advocaat waren.

De Panamesen hebben gehandeld zoals ze gehandeld hebben. Wat ik betreur is de lakse houding van NL.

Panama had aanvankelijk het standpunt dat er sprake zou zijn geweest van vrijheidsberoving. Nadat het beeldmateriaal door het NFI zichtbaar werd gemaakt en de resultaten ervan aan de families bekend werden gemaakt, mochten de families de beelden niet publiek maken. Ze mochten er niets over naar buiten brengen (citaat Hans). Hans heeft zich voor een zeer groot deel aan deze afspraak gehouden.

Niet lang daarna stuurde NL officieel respons naar Panama, met de boodschap dat er toch geen sprake was geweest van vrijheidsberoving. De ouders kregen geen enkele uitleg van het NLse OM. In NL was het alle hens aan dek om de MH17 kwestie te onderzoeken en mogelijk op te lossen.

Toen een paar journalisten een tijdje later bij het OM hadden gedreigd met een wob-verzoek, besloot het OM enige medewerking te verlenen aan die journalisten. Die medewerking resulteerde in de 1V aflevering van 3 december 2014.

NL had er gewoon geen zin in. Schande.

Let wel: die nachtfoto's liggen nog steeds ergens voor het oprapen ....... Kryt zegt dat hij ze heeft ingezien .... er is nog hoop
over een lakse houding gesproken:

https://www.telegraaf.nl/(...)eilers-in-de-doofpot

Twee zeezeilers uit Nederland vermoord in Colombia. Hoor je niets meer van.
pi_187197196
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 09:58 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

over een lakse houding gesproken:

https://www.telegraaf.nl/(...)eilers-in-de-doofpot

Twee zeezeilers uit Nederland vermoord in Colombia. Hoor je niets meer van.
Een mensenleven schijnt tegenwoordig niet veel meer voor te stellen.
pi_187199088
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 09:48 schreef gynaika het volgende:
Dit heb ik altijd typisch gevonden.

Ivan Batista, november 2014, imiteert Kris op de Mirador:

[ afbeelding ]
Bedoel je deze foto? Ik zie niet meteen de volledige gelijkenis...

  zaterdag 1 juni 2019 @ 14:01:07 #194
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_187199195
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 11:27 schreef gynaika het volgende:

[..]

Een mensenleven schijnt tegenwoordig niet veel meer voor te stellen.
Beetje bizar dat je dat zegt in een topic waarbij je allang de levens niet meer kan redden van 2 meisjes maar er zijn zoveel mogelijkheden om dit wel te kunnen doen, de manier waarop hier door jullie te werk gaan kunnen jullie misschien wel een leven redden ipv aanhoudend discussiëren over 2 tieners die dood en begraven zijn.

Maar goed dat is mijn mening..
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_187199463
Ik zit in mn vrije tijd door alle topics over Kris en Lisanne heen te spitten hier (jammer dat ik in 2015 niet wist dat het besproken werd hier). Los van sommige super interessante discussies en bevindingen, is het wel jammer dat er minstens 2/3 van de ruimte gevuld werd met kissebissen :s)

Heb ook het RTL late night interview met de ouders door Humberto Tan nog eens bekeken en in het Engels vertaald gisteren en daar kwamen toch ook weer een paar dingetjes naar voren.

Ten eerste zegt de moeder van Lisannes dat voordat Lisanne naar Panama ging, zij een zeer moeilijke tijd doormaakte. Ik vraag me af of dit te wijten was aan haar volleybalblessures wellicht? Weten jullie dat misschien? Ik las via Perico ook een verontrustend bericht op social media waarbij iemand aangaf dat een van de meiden door een oom sexueel misbruikt zou zijn. Weet niet of dat waar is of nonsens? Wel extra schrijnend nog dat mocht dit waar zijn over een van beiden, dat zo'n trip naar Panama, wat een oppepper had moeten zijn, ze nog verder de hel in drukte..

Op een gegeven moment vraagt ​​Humberto de ouders: "Wat ik me afvraag is dit: was deze zaak [van de vermiste backpacker Alex Humphrey] besproken in Panama? Omdat 5 jaar geleden zijn zoon verdween onder dezelfde omstandigheden in Boquete ... Wel ... is dat toeval? Is dit scenario in aanmerking genomen? Dat iemand anders daar ook is verdwenen? "
Waarop dan de ouders van Kris met echt een opvallende reactie komen vond ik, vrij vertaald: We hebben er niets van gehoord toen wij er waren ... Nee, we hebben er nog nooit van gehoord, en dat scenario is ook niet meegenomen. Wat we in feite hebben gehoord, en wat we ook met eigen ogen hebben gezien, is dat Boquete echt een erg rustig plekje is. En we zagen ook constant jonge meiden alleen of in duo's op straat lopen. 's Avonds ook. En er was niemand daar die zei: dat is niet verstandig om te doen. Of; zou je dat nou echt wel doen?

Wat is dat nou voor antwoord? Wat heeft jullie oppervlakkige toeristenobservatie van het straatleven van Boquete nu te maken met de mogelijkheid dat de meiden eenzelfde lot zouden ondergaan kúnnen hebben als Alex Humphrey? Dat klonk zo ontzettend naïef. Je zag Humberto ook kijken en denken... :N

Natuurlijk, je wandelde een paar dagen rond in Boquete, of laten het een paar weken zijn geweest, en je voelde dat het een gezellige plek was enkel en alleen omdat meisjes en jonge vrouwen vrij rondliepen in de straten? Hadden ze de statistieken over misdaad en moord in Panama en Boquete toentertijd niet gelezen? Alleen omdat pappa en mamma Kremers een ongestoorde wandeling door de stad konden maken en de mensen vriendelijk tegen ze waren, wil nog niet zeggen dat er geen flagrante gelijkenissen zijn met de Alex Humphrey-zaak.

Enfin, allemaal oud nieuws voor jullie :)
pi_187199519
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:01 schreef theguyver het volgende:

[..]

Beetje bizar dat je dat zegt in een topic waarbij je allang de levens niet meer kan redden van 2 meisjes maar er zijn zoveel mogelijkheden om dit wel te kunnen doen, de manier waarop hier door jullie te werk gaan kunnen jullie misschien wel een leven redden ipv aanhoudend discussiëren over 2 tieners die dood en begraven zijn.

Maar goed dat is mijn mening..
Ik snap je opmerking niet helemaal; hoe kunnen mensen hier misschien wel een leven redden? En wat zouden we hier dan precies moeten doen daarvoor, los van te stoppen over Kris en Lisanne te praten blijkbaar?
  zaterdag 1 juni 2019 @ 15:13:59 #197
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_187200185
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 14:22 schreef Natski79 het volgende:

[..]

Ik snap je opmerking niet helemaal; hoe kunnen mensen hier misschien wel een leven redden? En wat zouden we hier dan precies moeten doen daarvoor, los van te stoppen over Kris en Lisanne te praten blijkbaar?
Emilia Erhart, Richey James Edwards, Madeleine. MC cain, Jimmy Hoffa, Natalee Holloway, De opvarenden van de Mary Celeste, etc etc etc, personen die van de aardbodem verdwenen zijn, althans die vinden we echt nooit meer terug.

Maar in dit geval, misschien niet duidelijk wat er exact met de meisjes is gebeurd maar wat wel een ding zeker is.. ze zijn dood..
Door nogmaals het verleden op te gaan graven en alles door te spitten,, help je echt totaal niemand mee.. zelfs de familie heeft zich er allang bij neer gelegd.


Maar ik begrijp en ik zie dat jullie zeer gedreven zijn in dit soort dingen uitpluizen..
Mijn complimenten daarin.

Maar wat heeft het nog voor nut, je helpt er echt niemand meer mee..

En ik geef aan, ipv hiermee bezig te houden, is het niet misschien veel beter om jullie skills te gebruiken voor een ander doel..
Mensen die pas geleden zijn verdwenen, waar nog van verondersteld word dat ze nog wel leven..

Die personen hebben veel meer aan jullie skills dan 2 meisjes die toch al dood zijn..

https://www.politie.nl/gezocht-en-vermist

Het is maar een idee hoor ☺️
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_187201662
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 15:13 schreef theguyver het volgende:

[..]

Emilia Erhart, Richey James Edwards, Madeleine. MC cain, Jimmy Hoffa, Natalee Holloway, De opvarenden van de Mary Celeste, etc etc etc, personen die van de aardbodem verdwenen zijn, althans die vinden we echt nooit meer terug.

Maar in dit geval, misschien niet duidelijk wat er exact met de meisjes is gebeurd maar wat wel een ding zeker is.. ze zijn dood..
Door nogmaals het verleden op te gaan graven en alles door te spitten,, help je echt totaal niemand mee.. zelfs de familie heeft zich er allang bij neer gelegd.

Maar ik begrijp en ik zie dat jullie zeer gedreven zijn in dit soort dingen uitpluizen..
Mijn complimenten daarin.

Maar wat heeft het nog voor nut, je helpt er echt niemand meer mee..

En ik geef aan, ipv hiermee bezig te houden, is het niet misschien veel beter om jullie skills te gebruiken voor een ander doel..
Mensen die pas geleden zijn verdwenen, waar nog van verondersteld word dat ze nog wel leven..

Die personen hebben veel meer aan jullie skills dan 2 meisjes die toch al dood zijn..

https://www.politie.nl/gezocht-en-vermist

Het is maar een idee hoor ☺️
Ahh op die fiets. Tsja ik kwam er zelf pas enige maanden geleden achter dat er nog een flinke staart aan dit verhaal zat. Dus ik lees pas sinds kort weer dingen na en heb er een grote blog post bij gemaakt, die wordt heel erg veel gelezen door mensen uit de hele wereld en dat geldt net zo voor de vele youtube videos van mensen over dit thema. Wij nederlanders weten al 5 jaar over deze gebeurtenis, maar veel buitenlanders horen er nu pas over, en het leeft nog steeds erg bij mensen denk ik, merk ik althans, afgaande op de vele reacties en mails die mensen met blogs, youtube kanalen en dat soort zaken ontvangen. Het is gewoon een soort van cult crimi geworden en je weet niet hoe een koe een haas vangt: er kunnen Amerikanen zijn die er zo over lezen en die expats daar in Boquete kennen en toch weer op de een of andere manier getuigenverklaringen kunnen openbaren.

Kan niet voor anderen praten, maar het is ook geen welzijnswerk ofzo, het is ook een persoonlijke interesse en dat hoeft niet naar een doorbraak direct te leiden (of laat ik het zo zeggen: een gebrek aan praktisch nut betekent nog niet dat je het dan maar helemaal niet hoeft te doen). Deze zaak is nog niet opgelost en spreekt tot de verbeelding van sommige mensen, door de vele hints en clues en mysterieuze elementen. Die meiden zijn voor het grootste gedeelte nooit teruggevonden. Het is niet duidelijk wat er met ze gebeurd is. Het is gewoon geen afgeronde zaak ofzo. En vermiste personen; als er verder weinig is om over te discussiëren, weinig feiten om op in te haken, dan haalt dat ook weinig uit hier.
  zaterdag 1 juni 2019 @ 17:33:03 #199
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_187202541
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 16:52 schreef Natski79 het volgende:

[..]

Ahh op die fiets. Tsja ik kwam er zelf pas enige maanden geleden achter dat er nog een flinke staart aan dit verhaal zat. Dus ik lees pas sinds kort weer dingen na en heb er een grote blog post bij gemaakt, die wordt heel erg veel gelezen door mensen uit de hele wereld en dat geldt net zo voor de vele youtube videos van mensen over dit thema. Wij nederlanders weten al 5 jaar over deze gebeurtenis, maar veel buitenlanders horen er nu pas over, en het leeft nog steeds erg bij mensen denk ik, merk ik althans, afgaande op de vele reacties en mails die mensen met blogs, youtube kanalen en dat soort zaken ontvangen. Het is gewoon een soort van cult crimi geworden en je weet niet hoe een koe een haas vangt: er kunnen Amerikanen zijn die er zo over lezen en die expats daar in Boquete kennen en toch weer op de een of andere manier getuigenverklaringen kunnen openbaren.

Kan niet voor anderen praten, maar het is ook geen welzijnswerk ofzo, het is ook een persoonlijke interesse en dat hoeft niet naar een doorbraak direct te leiden (of laat ik het zo zeggen: een gebrek aan praktisch nut betekent nog niet dat je het dan maar helemaal niet hoeft te doen). Deze zaak is nog niet opgelost en spreekt tot de verbeelding van sommige mensen, door de vele hints en clues en mysterieuze elementen. Die meiden zijn voor het grootste gedeelte nooit teruggevonden. Het is niet duidelijk wat er met ze gebeurd is. Het is gewoon geen afgeronde zaak ofzo. En vermiste personen; als er verder weinig is om over te discussiëren, weinig feiten om op in te haken, dan haalt dat ook weinig uit hier.
Het haalt weinig uit omdat er verder niemand zich in verdiept.
Wist jij gelijk alles over deze 2 toen je de namen las? Nee je moest eerst verdiepen.

Stel je hebt meer informatie over die 2 wat doen jullie er mee?
Hebben jullie een connectie met politie of familie iemand die meer wil weten en er iets mee kan doen?

Als dat niet het geval is vind het bijna net zo nutteloos om hier zoveel tijd in te steken, als een FE-er die voor zichzelf wil bewijzen dat de aarde plat is
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_187202622
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2019 17:33 schreef theguyver het volgende:

[..]

Het haalt weinig uit omdat er verder niemand zich in verdiept.
Wist jij gelijk alles over deze 2 toen je de namen las? Nee je moest eerst verdiepen.

Stel je hebt meer informatie over die 2 wat doen jullie er mee?
Hebben jullie een connectie met politie of familie iemand die meer wil weten en er iets mee kan doen?

Als dat niet het geval is vind het bijna net zo nutteloos om hier zoveel tijd in te steken, als een FE-er die voor zichzelf wil bewijzen dat de aarde plat is
Tsja, er zijn vast genoeg forums of online plaatsen waar die oude zaken die jij noemde nog besproken worden. Zul je wel in het Engels moeten lezen en schrijven waarschijnlijk. Lekker daar gaan lezen of een subthema zoeken waar je zelf wel interesse in hebt dan. Geloof dat er hier nog maar een klein clubje schrijft en leest en er komen ook andere verdwijningszaken ter sprake. Voor de liefhebbers dus :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Natski79 op 01-06-2019 19:55:29 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')