abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187081932
quote:
Amazing. She drank from the river and fed herself with plants.

“We’re still hopeful,” John Eller said (last week), as the sun set and volunteer crews began leaving the forest after another day of searching. “The guys that have experience in this [say] you’ve got weeks [during which a person can survive alone]. If you can get water, you’ve got weeks.”
https://www.theguardian.c(...)akawao-forest-search
  Moderator zaterdag 25 mei 2019 @ 16:57:14 #152
454430 crew  SuperHartje
Muziek is een taal...
pi_187083279
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 14:45 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Naam onbekend. We zouden hem Tommy kunnen noemen ... omdat hij zichzelf Tommy heeft genoemd: https://hitchhikeadelic.com/2018/02/08/finding-limones-blog-037/
Is ws als grapje bedoeld, maar een andere naam heb ik niet kunnen vinden.
Haha ik dacht dat het aan mij lag :D

Staat tussen de reisverslagen :)
A child is born with no state of mind.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 17:02:57 #153
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187083349
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 15:05 schreef Natski79 het volgende:

[..]

Excuses! Ja jij schreef dat, ik herinner het me weer. Hele goede suggestie. denk dat je gelijk kunt hebben. Ja iemand die zodanig bij letterlijk elke fase van het verhaal betrokken is en dan ook nog erop lijkt te kicken die ouders en familieleden te bevrienden en rond te leiden, wekt bij mij ook sterk de indruk betrokken te zijn, en uit controledwang or narcisme vervolgens heel dicht bij de zaak te willen rondzwermen.

Top, ik ga dat Sophia Koetsier topic lezen dan. Ook fascinerend, ik was het alweer vergeten tot ik er gisteravond een hoop theorieën over las. Maakt het wel een stuk lastiger bij haar zaak dat ze van die bipolaire manische fases had. Dan kan zelfs het meest onlogische nog logisch lijken voor zo iemand, dus zaken uitsluiten op onaannemelijkheid wordt dan lastiger. Zulke idiote details ook daar. En Nikki van Passel ook bij die zaak woordvoerdster, net als bij K+L.
ja die schreeuwerd van Passel....

Dat een mens is dat
pi_187084248
De plek waar amanda is gevonden:

[ Bericht 30% gewijzigd door RapaNui op 25-05-2019 18:16:20 ]
  zaterdag 25 mei 2019 @ 18:43:37 #155
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187084681
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 15:05 schreef Natski79 het volgende:

[..]

Excuses! Ja jij schreef dat, ik herinner het me weer. Hele goede suggestie. denk dat je gelijk kunt hebben. Ja iemand die zodanig bij letterlijk elke fase van het verhaal betrokken is en dan ook nog erop lijkt te kicken die ouders en familieleden te bevrienden en rond te leiden, wekt bij mij ook sterk de indruk betrokken te zijn, en uit controledwang or narcisme vervolgens heel dicht bij de zaak te willen rondzwermen.

Top, ik ga dat Sophia Koetsier topic lezen dan. Ook fascinerend, ik was het alweer vergeten tot ik er gisteravond een hoop theorieën over las. Maakt het wel een stuk lastiger bij haar zaak dat ze van die bipolaire manische fases had. Dan kan zelfs het meest onlogische nog logisch lijken voor zo iemand, dus zaken uitsluiten op onaannemelijkheid wordt dan lastiger. Zulke idiote details ook daar. En Nikki van Passel ook bij die zaak woordvoerdster, net als bij K+L.
Sophia’s zaak is een lastige hoor, haar ouders zijn na 3 jaar nog volop actief.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 18:44:28 #156
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187084699
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 18:10 schreef RapaNui het volgende:
[ afbeelding ]
Had zo Panama kunnen zijn...
pi_187084711
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 09:06 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee, dat is mijn gedachtegang geweest, F heeft die meiden wel/niet gesproken/nooit gezien/beste vrienden, maar hij heeft een hut nabij Alto Romero. Hij vind de botten met zijn team en hij is contactpersoon met degene die de rugzak vind. Hmmmm, wie is er nou gek?

Dat die vondsten in scène gezet zijn blijkt me duidelijk.
En toevallig een schoen van de meiden vinden achter een boomstam.........tja........

http://nos.nl/video/66744(...)ug-moeten-nemen.html

Vanaf 01:30
pi_187085120
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 18:10 schreef RapaNui het volgende:
[ afbeelding ]
Wel opmerkelijk dat als je naar dat natuurreservaat Makawao op Maui zoekt, en dan met name op haar vindplek noordelijk van de Twin Falls watervallen, dit op de kaart zo goed als aan de kust ligt. Lijkt wel een klein gebied om in te verdwalen.

zaterdag 25 mei 2019 @ 19:22:02 #159
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187085293
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 19:13 schreef Natski79 het volgende:

[..]

Wel opmerkelijk dat als je naar dat natuurreservaat Makawao op Maui zoekt, en dan met name op haar vindplek noordelijk van de Twin Falls watervallen, dit op de kaart zo goed als aan de kust ligt. Lijkt wel een klein gebied om in te verdwalen.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
nou die voeten zien er lekker uit... zou dat komen door een schimmel/bacterie? Zit op beiden voeten.

Daar hadden de gevonden huidstukken van Lisanne geen last van.

Edit:
Als ze vast zit door bebossing en ravijnen is een kleine afstand onoverbrugbaar. Daar hebben die survalexperts het tenminste vaak over.

Daarnaar zat ze blijkbaar op een veilige plek met water en voedsel. Mogelijk had ze er een grot of hutje
pi_187085335
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 19:22 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

nou die voeten zien er lekker uit... zou dat komen door een schimmel/bacterie? Zit op beiden voeten.

Daar hadden de gevonden huidstukken van Lisanne geen last van.
Heb alleen begrepen dat ze haar schoenen was verloren en dus bloodvoets door die natuur heen liep. Mogelijk opengehaald her en der en wat ontstoken geraakt? Nee niets daarvan vermeld bij Lisanne
pi_187086413
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 19:13 schreef Natski79 het volgende:

[..]

Kennelijk was ze ook niet verdwaald, ze was in een greppel gegleden en kon er niet meer uitklimmen:

https://www.thedailybeast(...)aterfalls-to-survive
  zaterdag 25 mei 2019 @ 21:04:19 #162
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_187087076
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 20:21 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Kennelijk was ze ook niet verdwaald, ze was in een greppel gegleden en kon er niet meer uitklimmen:

Hier kan men spreken over "een ongeluk zit in een klein hoekje" en het mooiste is: ze het kan navertellen. Als de helikopter er niet zou zijn geweest, had het heel anders kunnen aflopen.
pi_187087922
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 20:21 schreef RapaNui het volgende:

[..]

Ok! ^O^
  zaterdag 25 mei 2019 @ 23:02:44 #164
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187089500
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 21:04 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Hier kan men spreken over "een ongeluk zit in een klein hoekje" en het mooiste is: ze het kan navertellen. Als de helikopter er niet zou zijn geweest, had het heel anders kunnen aflopen.
Ongeluk?

Ik noem dit liever "Darwinisch" gedrag. Hoe dom kun je zijn? Alleen zonder hulpsets, naast blijkbaar een greppel waar je in kan vallen... Hoe dan?
  zaterdag 25 mei 2019 @ 23:12:38 #165
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_187089743
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ongeluk?

Ik noem dit liever "Darwinisch" gedrag. Hoe dom kun je zijn? Alleen zonder hulpsets, naast blijkbaar een greppel waar je in kan vallen... Hoe dan?
Uitglijden doe je niet voor de lol, zoiets komt onverwacht. Blijkbaar dacht ze dat haar niets kon overkomen, wat natuurlijk heel dom is geweest.
pi_187089998
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:12 schreef A_Fortiori het volgende:

[..]

Uitglijden doe je niet voor de lol, zoiets komt onverwacht. Blijkbaar dacht ze dat haar niets kon overkomen, wat natuurlijk heel dom is geweest.
Maar ze liet zowel haar mobiele telefoon als een waterfles achter in de auto. Gezien de afmetingen van Maui had ze mogelijk gewoon naar huis kunnen bellen in die greppel
  zaterdag 25 mei 2019 @ 23:30:26 #167
430542 A_Fortiori
sterker nog
pi_187090111
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:23 schreef Natski79 het volgende:

[..]

Maar ze liet zowel haar mobiele telefoon als een waterfles achter in de auto. Gezien de afmetingen van Maui had ze mogelijk gewoon naar huis kunnen bellen in die greppel
Dat bedoel ik met dat ze dacht dat haar niks kan overkomen. Ze had gewoon die telefoon moeten meenemen, dat was wel stukken slimmer geweest.
  zondag 26 mei 2019 @ 07:51:47 #168
438255 RapaNui
Chiatos
pi_187093346
Kennelijk was ze toch wel verdwaald. Ze is van het pad afgegaan en is toen de weg kwijtgeraakt:
Ms. Eller had intended to go on a short trail walk, one she had done before. She went off the path at one point to rest, and when she resumed hiking, she got turned around.

“I wanted to go back the way I’d come, but my gut was leading me another way — and I have a very strong gut instinct,” she said. “So, I said, my car is this way and I’m just going to keep going until I reach it.”

https://www.nytimes.com/2019/05/25/us/hawaii-hiker.html
pi_187093444
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 07:51 schreef RapaNui het volgende:
Kennelijk was ze toch wel verdwaald. Ze is van het pad afgegaan en is toen de weg kwijtgeraakt:
Ms. Eller had intended to go on a short trail walk, one she had done before. She went off the path at one point to rest, and when she resumed hiking, she got turned around.

“I wanted to go back the way I’d come, but my gut was leading me another way — and I have a very strong gut instinct,” she said. “So, I said, my car is this way and I’m just going to keep going until I reach it.”

Zo kan het natuurlijk ook met Kris en Lisanne zijn gegaan.

Na wat op de Mirador vertoefd te hebben, foto’s maken, het verkeerde pad gekozen.

Richtingsgevoel kwijtgeraakt.

Alles was voor hun ook nieuw en dan kan zoiets zeker gebeuren.
  zondag 26 mei 2019 @ 09:37:43 #170
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_187093905
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 08:23 schreef gynaika het volgende:

[..]

Na wat op de Mirador vertoefd te hebben, foto’s maken, het verkeerde pad gekozen.

Nee dat kan daar niet, dat zegt de vader van Kris ook.
pi_187094321
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 09:37 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nee dat kan daar niet, dat zegt de vader van Kris ook.
Alles kan, ik ken mensen die zich absoluut niet kunnen oriënteren.

Als de meiden daarin verschilden dan kan de één de ander beïnvloed hebben.
pi_187095487
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 07:51 schreef RapaNui het volgende:

Uit hetzelfde artikel:

“I wanted to give up,”Amanda Eller said from her hospital bed late Friday night. “But the only option I had was life or death.” “I heard this voice that said, ‘If you want to live, keep going,’” she said. “And as soon as I would doubt my intuition and try to go another way than where it was telling me, something would stop me, a branch would fall on me, I’d stub my toe, or I’d trip. So I was like, ‘O.K., there is only one way to go.’” Temperatures in the area can dip down to the low 60s, with high humidity, cool mist and frequent rain. Amanda had been wearing a thin tank top and capri-length yoga pants. She had left her water bottle, cellphone and wallet in her car, leading many to believe that she had been abducted, or worse. But Amanda said she had not taken those things because she had planned to be gone only a short time.

On the third day, as police officers and firefighters began to search for her, Amanda abandoned hopes of finding the trailhead and started looking for water instead. Things only got worse. She fell 20 feet off a steep cliff, fracturing her leg and tearing the meniscus in her knee, according to her friend Katie York. The next day, she lost her shoes in a flash flood. She moved much more slowly after that. “The whole time I was going deeper into the jungle, even though I thought I was going back where I came from,” Amanda said. At night Ms. Eller covered herself in ferns, leaves and whatever else she could find on the ground. Some nights she slept in the mud. She spent one night in the den of a wild boar. She ate whatever she could salvage, including wild strawberry guavas, plants she could not identify and moths that landed on her body.

Ja toch verdwaald dus. En ze gaf aan hoe haar instinct haar de verkeerde kant op stuurde. En dan gevallen in een diepe kloof. Maar goed, toch gevonden. Hoop hulptroepen op zoek naar haar en gewoon gevonden. In tegenstelling to K+L, die in dichter bewoond gebied zaten (in de officiële versie) waar mensen woonden en rondliepen..

quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 08:23 schreef gynaika het volgende:

[..]

Maar welk pad dan? Zoals de ouders van Kris lieten zien; er is daar maar 1 pad. Als ze na de Mirador zijn doorgelopen dan kwamen ze bij die weide uit (paddock noemen jullie het meen ik). Daar waren ze echt wel tot de conclusie gekomen dat de enige weg terug naar Boquete omkeren betekende.
  zondag 26 mei 2019 @ 15:38:51 #173
438255 RapaNui
Chiatos
pi_187099201
@Natski79; ik geloof ook dat bij k&l derden erbij betrokken zijn geweest.

Om te verdwalen moet je eerst van het pad afgaan. Achter de mirador is er 1 pad naar de paddock. Op de paddock zou je van het pad af kunnen gaan, volgens mij naar rechts door het hek, ga je richting H13. Linksaf, ook door de afrastering, kun je richting sendero culebra / Cerro Punta.
Maar dan zouden k&l doelbewust door het hek met prikkeldraad moeten zijn gelopen. Hebben ze dat uit eigen beweging gedaan? Hekken en afrasteringen zorgen er juist voor dat men op het pad blijft.....
Daar komt nog bij dat het beginpunt van de paddock waar dat hek is een rustplaats is voor locals. Grote kans dat daar anderen waren op die mooie dag...... uberhaupt op het pad op die dag.

Het zou interessant zijn om beeldmateriaal te hebben van het deel van de paddock langs de rivier richting H13 en verder... Ik vermoed dat 'men' die rivier bedoelt als men het over de nachtfoto's heeft..... En dat is zo dichtbij de mirador, waarom zijn ze daar dan niet gevonden?

Amanda is van het pad afgegaan en raakte toen verdwaald. Maar ze is nergens door een hek gegaan o.i.d.. Ze is op gevoel een richting opgegaan nadat ze het pad had verlaten.

Volgens de film in dit bericht zou Amanda haar schoenen op dag 7 zijn kwijtgeraakt:
https://abcnews.go.com/US(...)ii/story?id=63269194
pi_187102360
@Natski79

Maar welk pad dan? Zoals de ouders van Kris lieten zien; er is daar maar 1 pad. Als ze na de Mirador zijn doorgelopen dan kwamen ze bij die weide uit (paddock noemen jullie het meen ik). Daar waren ze echt wel tot de conclusie gekomen dat de enige weg terug naar Boquete omkeren betekende.
[/quote]

Zij zouden op een gegeven ogenblik zeker wel tot de conclusie zijn gekomen dat zij verkeerd waren gelopen en dat zij moesten terugkeren maar toen was het leed al geschied...

[ Bericht 10% gewijzigd door gynaika op 27-05-2019 12:11:45 ]
  maandag 27 mei 2019 @ 00:05:21 #175
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_187109022
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 15:38 schreef RapaNui het volgende:

Maar dan zouden k&l doelbewust door het hek met prikkeldraad moeten zijn gelopen. Hebben ze dat uit eigen beweging gedaan? Hekken en afrasteringen zorgen er juist voor dat men op het pad blijft.....
Ik heb die paddocks met prikkeldraad bestudeerd. Werkt toch hetzelfde als hier in Zuid-Limburg, op plekken waar ze geen ijzeren draaipoortje hebben voor de koeien..

Daar waar de koeien het Pianista pad betreden, halen ze een paal met een spitse punt los uit de grond.. dan wordt het prikkeldraad een soort deur..

Kan zijn dat er op een plek zo'n paal op de grond lag waardoor ze toegang hadden tot de paddocks... zo'n boer zal het prikkeldraad met zo'n losse paal pas herstellen als hij weer terugkeert met zijn kudde...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')