Nee, maar ik ga daar zeker eens neuzen voor onze volgende vakantiequote:Op dinsdag 30 april 2019 13:57 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Tof! Als mod van het travel-deel van FOK! ben ik natuurlijk ontzettend geïnteresseerd in de informatie die jullie daar delen. Haal je je informatie voor wat dat betreft ook wel eens van FOK!?
[..]
Ik zat een paar weken terug in Catania. Zou vandaag zo weer terug willen met dit weer hier.
Ik vind het erg jammer dat ik nooit 747 heb gevlogen (en dat waarschijnlijk ook nooit ga doen). Toch een iconisch vliegtuig!quote:Op dinsdag 30 april 2019 13:57 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
leuke vragen als aanvulling welke toestellen heeft TS nog op zijn verlanglijstje staan?
Ik heb het een tijd gedaan, maar sinds ik kinderen heb is het qua tijd en geld eigenlijk niet meer te doen helaas Mijn brevet voor eenmotorig vliegen is dan ook verlopen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:04 schreef Sodeknetters het volgende:
Leuk, een beroepsvlieger.
Bij ons op de zweefvliegclubs lopen veel beroepsvliegers rond. Die vliegen graag met zweefkisten of eenmotorige kisten om feeling met het vliegen te houden. General Aviation is toch een compleet andere tak van sport.
Doe jij dat ook, of heb je plannen in de richting?
Altijdquote:Op dinsdag 30 april 2019 14:10 schreef Awsom het volgende:
Denk je het wel eens beter te weten dan de luchtverkeersleiding?
Het helpt zeker. Al is de simulatie van vliegeigenschappen niet super accuraat, je leert wel wat trim is, hoe de verschillende krachten invloed hebben op elkaar, etc.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:11 schreef superkimmi het volgende:
Speelde je al Flight Sim voordat je piloot werd? Mijn man is medisch afgekeurd voor het vak (diabetes), maar speelt al jaren Flight Sim. Hij heeft wel eens in een simulator gezeten voor een verkeersvliegopleiding en heeft wel eens een proefles met een Cessna gehad (omdat dit beide wel mag) en krijgt daar altijd complimenten voor hoe hij het doet. Dat komt echt puur op zijn Flight Sim skills aan (en grote interesse natuurlijk), dus ik denk dat dit oprecht een goed spel is?
Minder dan als passagier. Ik denk dat dat komt omdat ik als piloot meer aan het praten ben. Tijdens de daling klaar ik vaak door in mijn neus te blazen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:11 schreef THEALPHA het volgende:
Heb je als piloot net zo vaak last van druk op je oren als ik als passagier? Overigens is dit bij mij ongeveer 1 op de 10 vluchten. Kun je er ook echt wat aan doen?
Dit verschilt per airline. Soms mag het helemaal niet, soms worden er regels aan ten grondslag gelegd. Bijvoorbeeld dat iemand bekend moet zijn met een crewlid.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:20 schreef zaktak het volgende:
Mogen familieleden zoals kinderen, ouders, gezinsleden, nichtjes achterooms in de cockpit als ze met jou mee vliegen? Zo ja, waar ligt de grens om iemand tijdens het vliegen in de cockpit te laten komen? Mag bijvoorbeeld een goede vriend dat ook en zijn daar veiligheidsvoorschriften voor?
Ik heb geen exacte aantallen, maar het worden er steeds meer gelukkig! Wel nog een grote minderheid. Ik schat minder dan 5%.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:27 schreef superkimmi het volgende:
Hoeveel vrouwelijke vliegers zijn er?
Qua vliegvelden zijn er wel wat mooie 'broodjes speciaal'. Zo heeft Quito een hele mooie aanvliegroute die je tussen de bergen door brengt. Echt prachtig.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:44 schreef THEALPHA het volgende:
Welke plek zou je nog graag een keer willen vliegen? En is er een vliegveld waar je nooit meer heen wil? Zijn er ook landen of vliegvelden waar weinig of juist veel piloten heen willen?
Een maand van tevoren.quote:Op dinsdag 30 april 2019 14:56 schreef golfer het volgende:
Hoe lang van te voren weet je jouw rooster? Is dat dagen, weken of zelfs maanden?
heb daar wel anderen verhalen over gehoord. Maar ok niet rechtstreeks bekenden.quote:Op dinsdag 30 april 2019 12:39 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik heb het zelf nog niet meegemaakt. De marges zijn zo enorm groot, dat ook bijna-ongelukken erg zeldzaam zijn.
De BWK is vervangen door softwaresystemen aan boord die zijn monitoringrol hebben overgenomen, en foutmeldingen vervolgens met duidelijke meldingen kunnen weergeven aan de piloten. Die kunnen daar dan op acterenquote:Op dinsdag 30 april 2019 15:02 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat is er gebeurd met de werktuigkundige?
Mocht ze weten hoe de radio werkt, dan vermoed ik dat dat mogelijk moet zijn.quote:En kan een stewardess in geval van nood ook de knuppel pakken en zich er doorheen laten praten?
Ja, kijk maar naar drones. In principe kan het. Verkeersvliegtuigen hebben dit soort systemen echter niet aan boord.quote:Kan een vliegtuig niet op afstand bestuurd worden?
Ik schat zo een 20%quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:07 schreef Sanddr het volgende:
In hoeveel % van de landen op aarde ben je inmiddels geweest, schat je?
Het dichtstbijzijnde wat ik heb is een logboek, maar het is nogal wat uitzoekwerk om daar alle unieke landen uit te filterenquote:En hou je dat ook enigszins bij? Zou ik wel doen namelijk.
Bij een vliegtuig heb je dat inderdaad ook.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:23 schreef Irritatie100 het volgende:
Hoe veel verschil zit er in het vlieggedrag van verschillende vliegtuigen, even los van het gewicht wat je eerder al beschreef? Ik hoor (puur zelfbedachte voorbeeld hoor ) bijvoorbeeld vaak in programma's piloten zeggen "de A320 vliegt zo lekker!" maar ik kan er maar weinig bij voorstellen waarom dat significant anders zou zijn dan een 737...
Bij auto's heb je contact met de weg enzo, waardoor elke auto een unieke wegligging en besturing enzo heeft, maar ik zie niet wat daar bij een vliegtuig voor zou kunnen zorgen
De meeste landen hebben een visum-uitzondering voor crew. KLM stuurt ze dan een lijst met alle crew aan boord van die vlucht en die hoeven dan geen visum te hebben.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:32 schreef korting232 het volgende:
Heb je een visum nodig als je van de luchthaven gaat? Indien ja, hoe gaat men hiermee om bij een roosterwijziging waardoor je plotseling naar een bestemming moet vliegen? Moet je dan op de luchthaven blijven als je geen visum hebt?
quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb je ook veel last van vogels eigenlijk? Vlieg je wel eens een stukje met ze mee?
Deze twee voeg ik even samen. Wij gaan een stuk sneller dan vogels, dus meevliegen is niet mogelijk. Wel komt het voor dat we vogels raken tijdens het vliegen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:33 schreef Rozevla het volgende:
Al een keer een gans in je motor gehad??
Studieschuld is een lastig iets, en ik heb nog wel even te gaan. Vooral omdat ik op een gegeven moment ben gaan sparen om een huis te kopen en ja, kinderen zijn ook erg duurquote:Op dinsdag 30 april 2019 15:33 schreef Tinos85 het volgende:
Hoe zit het met het terugbetalen van je studieschuld? Lukt dat een beetje? Een kennis van mij is juist naar Emirates gegaan om zijn studieschuld zo snel mogelijk af te lossen. Gaat dat daar zoveel sneller dan je verdiensten hier?
Nope, nog nooit gezien tijdens het vliegen.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:48 schreef klappernootopreis het volgende:
heb je wel eens last van Drones?
Heb je wel eens naar vliegtuigspotters gezwaaid, en zijn die er in alle landen?quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:50 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Nope, nog nooit gezien tijdens het vliegen.
Lasers daarentegen, met enige regelmaat, al lijkt het laatste tijd minder geworden gelukkig.
Erg irritant en potentieel gevaarlijk gedrag.
Ik ben hier niet bekend mee, en kan er zo snel ook niks over vinden. Heb je een linkje of een korte uitleg?quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:52 schreef klappernootopreis het volgende:
Hoe sta je tegenover Fly by Box? Ze zeggen dat op gegeven moment kleine privé vliegtoestellen van dit systeem gebruik gaan maken. dan wordt het wel érg druk in de lucht.
Ik zwaai standaard naar iedereen die de moeite neemt om mooie plaatjes te schieten, of die met hun kinderen komen kijken op een zondagmiddag Tijdens het taxien, uiteraard. En als het lekker weer is met open raamquote:Op dinsdag 30 april 2019 15:54 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Heb je wel eens naar vliegtuigspotters gezwaaid, en zijn die er in alle landen?
Het is een systeem die gebruik maakt van een soort van virtuele box, speciaal bedacht voor heel simpele vliegtuigjes. binnen die box is je vlieggebied, je positie wordt bepaald door de plaatsing van meerdere boxen(vooraf ingesteld), een soort van foolproof vliegen waarvan het meeste werk word gedaan door een computer.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:55 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
Ik ben hier niet bekend mee, en kan er zo snel ook niks over vinden. Heb je een linkje of een korte uitleg?
Het papierwerk, bij uitstek. Na de vlucht moet er nog een hoop afgehandeld worden qua tankbonnen, vliegplan met tijden, logboek bijwerken, eventuele technischie klachten opschrijven in het technisch logboek, etc.quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:58 schreef Captain_Ghost het volgende:
Wat is de vervelendste taak tijdens grond en vlucht werkzaamheden.
In principe moeten er altijd twee piloten aanwezig zijn. Sowieso tijdens starten en landen. Tijdens de vlucht is er wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld het toilet te bezoeken, maar je moet zoveel als mogelijk met twee man aanwezig zijn.quote:Mogen de piloot in eentje op stoel zitten, of moet er juist minimaal 2 personen op stoel.
Er zijn mogelijkheden om binnen te komen, maar als de piloot dat niet wil kan hij dat tegenhouden.quote:Hoe zit het met kogelbestendig deur. Kan je alsnog wel binnenkomen.
Ik snap hem. Ben er nogmaals niet bekend mee, maar je kan ervan uitgaan dat zodra het een probleem wordt in het luchtruim de commerciele luchtvaart altijd voor gaat, en het dus aan banden gelegd gaan worden We zullen zien!quote:Op dinsdag 30 april 2019 15:59 schreef klappernootopreis het volgende:
[..]
Het is een systeem die gebruik maakt van een soort van virtuele box, speciaal bedacht voor heel simpele vliegtuigjes. binnen die box is je vlieggebied, je positie wordt bepaald door de plaatsing van meerdere boxen(vooraf ingesteld), een soort van foolproof vliegen waarvan het meeste werk word gedaan door een computer.
Je bent verplicht om een persoonlijk logboek bij te houden. Daarin noteer je van elke vlucht:quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:02 schreef FranticDJ het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met een persoonlijk logboek? Hoe werkt dat, wat houdt je allemaal bij?
En ik neem aan dat het toestel ook nog een logboek heeft?
Dit is voor mij een beetje lastig antwoorden, omdat ik niet zeker weet wat publieke informatie is en wat ik erover mag zeggen. Het komt in ieder geval zeker voor.quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:06 schreef golfer het volgende:
Vliegen er op 'risico'-vluchten standaard gewapende personen in burger mee?
Is daar nog veel aan veranderd na het drama met Germanwings?quote:Op dinsdag 30 april 2019 16:01 schreef VraagWatJeWil het volgende:
[..]
[..]
In principe moeten er altijd twee piloten aanwezig zijn. Sowieso tijdens starten en landen. Tijdens de vlucht is er wel de mogelijkheid om bijvoorbeeld het toilet te bezoeken, maar je moet zoveel als mogelijk met twee man aanwezig zijn.
[..]
Er zijn mogelijkheden om binnen te komen, maar als de piloot dat niet wil kan hij dat tegenhouden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |