abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 mei 2019 @ 12:48:22 #126
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_186583876
Las iets over een trilling in de sensor die de oorzaak was.

Maargoed, teveel is teveel.
And so is the past
pi_186584013
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 08:57 schreef Wereldgozer het volgende:
https://www.rtlboulevard.(...)-keer-vader-geworden

Jason Jaxx :')

@:Zipportal @:Powerloungen @:Anonymousz
Dat klinkt echt als een naam voor een mislukte rapper...
pi_186584163
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 12:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Las iets over een trilling in de sensor die de oorzaak was.

Maargoed, teveel is teveel.
Veroorzaakt doordat de auto op het lange rechte stuk door een tow in de toerenbegrenzer terecht kwam. Dat hebben ze daarna door een software aanpassing aangepast
quote:
Basically the fuel flow sensor sometimes get a little bit of oscillation and he got a good tow on his lap from I think it was a [Racing Point] so that puts it into the limiter in top gear and the resonance was just such that it dipped in and out of the limit by 0.02 of a gram or something. So in terms of performance, nothing, but obviously zero tolerance from the FIA.

[Afterwards] we changed the code which is why he got another penalty because it was a change in parc ferme so he got a penalty for that.
https://www.racefans.net/2019/05/03/racefans-round-up-03-05-2/
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_186584273
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 12:43 schreef opreis het volgende:
Je snapt toch ook wel dat er een grens is en als ze toestaan dat die overtreden wordt dat dan het einde zoek is?
Als 0.02 gram te veel nog goed is, is 0.03 dan ook nog goed? Het is immers maar 0.01 meer. Zo kun je blijven doorgaan
Natuurlijk snap ik dat. Ik snap alleen niet waarom ze op 0,01 gram nauwkeurig meten. Dat is op 1 miljoenste nauwkeurig. Waarom is dat niet op de gram nauwkeurig? Of waarom dan niet tot 0,001 nauwkeurig meten? Daar merk je ook niks van dus waarom niet?

Dar het teveel is snap ik dondersgoed, alleen de nauwkeurigheid snap ik geen flikker van 8)7
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_186584331
Overigens mijn vergelijking met 100km/u en dat dat dan 100,02 zou zijn klopt niet, dat zou dan 100 km en 2cm zijn volgens mij. Per uur. Ik hoop dat iedereen de achterlijkheid daarvan in ziet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_186584378
quote:
4s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 13:12 schreef vosss het volgende:

[..]

Natuurlijk snap ik dat. Ik snap alleen niet waarom ze op 0,01 gram nauwkeurig meten. Dat is op 1 miljoenste nauwkeurig. Waarom is dat niet op de gram nauwkeurig? Of waarom dan niet tot 0,001 nauwkeurig meten? Daar merk je ook niks van dus waarom niet?

Dar het teveel is snap ik dondersgoed, alleen de nauwkeurigheid snap ik geen flikker van 8)7
Omdat die technologie er is om zo nauwkeurig te meten. Nauwkeuriger wordt waarschijnlijk te duur of te ingewikkeld.
Zo kan je je ook afvragen waarom de tijdswaarneming niet meer of minder nauwkeurig is.
Of hoe ze meten of een voorvleugel wel of niet een x aantal milimeters lang/hoog/ is.
Dit is gewoon de afgesproken regel
  vrijdag 3 mei 2019 @ 13:45:08 #132
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186584805
Het is 'te veel'.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 3 mei 2019 @ 13:48:10 #133
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_186584850
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 13:16 schreef vosss het volgende:
Overigens mijn vergelijking met 100km/u en dat dat dan 100,02 zou zijn klopt niet, dat zou dan 100 km en 2cm zijn volgens mij. Per uur. Ik hoop dat iedereen de achterlijkheid daarvan in ziet.
Je denkt zelf achterlijk.
Uitgangspunt: als een F1 team ergens een miniscuul voordeel kan halen dan doen ze dat, want de marges in F1 zijn klein.

Het gaat hier om 0,02 gram. Maar dat is niet over 105 kg in een race. Het ging om de fuel flow. De 0,02 gram is dus aannemelijk per seconde.

100 kg/uur fuel flow komt neer op ruwweg 28 gram/sec. 0,02 gram is dan een verbetering van 0,07%. Helemaal niets toch? Nu ja, dat klopt aardig.

Maar stel dat ze op de gram nauwkeurig rekenen (jouw voorstel) en het afronden. Dus 0,49 gram is nog geen afwijking en 0,50 gram wordt afgerond naar 1 gram en is wel een afwijking. Dan kun je dus legaal tot (0,49 / 28) 1,75% meer fuel flow gebruiken dan toegestaan. In de marges van F1 is dat een supergroot performanceverschil.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_186584856
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 12:30 schreef Nattekat het volgende:

[..]


Net als mensen die zeiken dat ze een kilometer te hard zijn bekeurd. Nee zak, je reed 6km te hard en bent gematst met de correctie.
Dat is dus gewoon grote onzin. Die Correctie is er niet voor niets. De apparatuur heeft een afwijking van +/- 5 km. Dus hij kan echt 5 km teveel hebben gemeten. In dat geval heb je dus echt maar 1 km te hard gereden. Het kan ook zijn dat je 11km te hard hebt gereden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2019 13:49:06 ]
pi_186584875
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 13:45 schreef Fir3fly het volgende:
Het is 'te veel'.
Waarom meten ze de vleugels niet in micrometer? Dat kan prima en kost geen hol extra.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_186584918
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 13:48 schreef twiFight het volgende:

[..]

Je denkt zelf achterlijk.
Uitgangspunt: als een F1 team ergens een miniscuul voordeel kan halen dan doen ze dat, want de marges in F1 zijn klein.

Het gaat hier om 0,02 gram. Maar dat is niet over 105 kg in een race. Het ging om de fuel flow. De 0,02 gram is dus aannemelijk per seconde.

100 kg/uur fuel flow komt neer op ruwweg 28 gram/sec. 0,02 gram is dan een verbetering van 0,07%. Helemaal niets toch? Nu ja, dat klopt aardig.

Maar stel dat ze op de gram nauwkeurig rekenen (jouw voorstel) en het afronden. Dus 0,49 gram is nog geen afwijking en 0,50 gram wordt afgerond naar 1 gram en is wel een afwijking. Dan kun je dus legaal tot (0,49 / 28) 1,75% meer fuel flow gebruiken dan toegestaan. In de marges van F1 is dat een supergroot performanceverschil.
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het om 0,02 gram per seconde gaat.

Je mag 100 kilo per uur gebruiken. En overal op internet staat dat Gasly 0,02 gram te veel gebruikte. Dan neem ik aan dat hij op 100,02gram per uur zat. Waar haal jij die 0,02 per seconde vandaan en waarom niet per minuut? Het staat er niet bij. Dus dan mag jd aannemen dat hetgeen hij te veel verbruikte hetzelfde is als wat wel vermeld wordt. Namelijk per uur.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_186584944
Ow en herhaal je sommetje eens met als het daadwerkelijk wèl per uur is. Hoeveel % is het verschil dan nog?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 13:56:36 #138
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_186584951
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 13:50 schreef vosss het volgende:

[..]

Waarom meten ze de vleugels niet in micrometer? Dat kan prima en kost geen hol extra.
Het is 'te veel'.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_186585925
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 13:54 schreef vosss het volgende:

[..]

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het om 0,02 gram per seconde gaat.

Je mag 100 kilo per uur gebruiken. En overal op internet staat dat Gasly 0,02 gram te veel gebruikte. Dan neem ik aan dat hij op 100,02gram per uur zat. Waar haal jij die 0,02 per seconde vandaan en waarom niet per minuut? Het staat er niet bij. Dus dan mag jd aannemen dat hetgeen hij te veel verbruikte hetzelfde is als wat wel vermeld wordt. Namelijk per uur.
Hij verbruikte teveel tijdens de Q. Dus mij lijkt teveel verbruik in 1 ronde of in die 6 minuten.

Als een coureur in een race van 2 uur 10 gram teveel heeft verbruikt, dan is dat in die 2 uur en niet omgerekend naar 110 kg p/u. Right?

Maar tijdens die Q. Als hij zijn ronde nu langzamer gereden had met hetzelfde verbruik, dan had hij geen fout gemaakt?
pi_186586194
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 12:04 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Jij beweerde dat hij niet zo goed was. Ralf was ook zonder de achternaam Schumacher wel in de F1 gekomen.
Is hij toch ook niet, als het vergelijkings materiaal zijn vader is. Christus zeg, dat begrijpt een kind van 3 nog.
pi_186586226
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hij verbruikte teveel tijdens de Q. Dus mij lijkt teveel verbruik in 1 ronde of in die 6 minuten.

Als een coureur in een race van 2 uur 10 gram teveel heeft verbruikt, dan is dat in die 2 uur en niet omgerekend naar 110 kg p/u. Right?

Maar tijdens die Q. Als hij zijn ronde nu langzamer gereden had met hetzelfde verbruik, dan had hij geen fout gemaakt?
Hij verbruikte in totaal niet teveel brandstof, maar de snelheid waarmee de brandstof de motor in ging was op een bepaald moment te hoog.

Die snelheid wordt gemeten in kg per uur, maar zou dus een (fractie van een) seconde te hoog geweest kunnen zijn.

En zou dus ook een diskwalificatie opgeleverd hebben als hij niet sneller was geweest
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_186586265
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 15:25 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Is hij toch ook niet, als het vergelijkings materiaal zijn vader is. Christus zeg, dat begrijpt een kind van 3 nog.
Dat maak jij er nu van. Nogal een open deur als je de beste rijder ooit als benchmark neemt.
pi_186586422
Met dat verbruik. Ik denk dat jij het simpelweg zo moet zien: als jij op een weg rijdt waar je maximaal 80 km/h mag rijden, dan krijg je ook een boete als je op een bepaald moment een agent met een lasergun voorbij rijdt met 90 km/h, ook al rijdt jij over het hele uur gezien niet sneller dan die maximale 80 km/h.
pi_186587245
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 13:48 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Dat is dus gewoon grote onzin. Die Correctie is er niet voor niets. De apparatuur heeft een afwijking van +/- 5 km. Dus hij kan echt 5 km teveel hebben gemeten. In dat geval heb je dus echt maar 1 km te hard gereden. Het kan ook zijn dat je 11km te hard hebt gereden.

Nee, de apparatuur heeft geen afwijking van 5 km/u. Ze kunnen garanderen dat de afwijkingen nooit groter is als 5km/u. De standaardafwijking van de apparatuur is veel, echt veel lager.
pi_186588415
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 16:16 schreef papert het volgende:

[..]

Nee, de apparatuur heeft geen afwijking van 5 km/u. Ze kunnen garanderen dat de afwijkingen nooit groter is als 5km/u. De standaardafwijking van de apparatuur is veel, echt veel lager.
Maar dan neem je de menselijke factor niet mee, die 3pootjes kunnen ze nooit op de millimeter nauwkeurig afstellen.
  vrijdag 3 mei 2019 @ 17:35:02 #146
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_186588652
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 13:45 schreef Fir3fly het volgende:
Het is 'te veel'.
Ja maar, what about...... :')
Feyenoord!!! * Barça
pi_186600357
Prima toch, ze hebben een duidelijke regel, kunnen dit nauwkeurig meten en ze handhaven de regel.
pi_186601098
Het gaat alleen om de flow, de stroom van benzine de motor in, dat wordt gemeten. Er is een maximale flow die je mag gebruiken. De limiet van die flow is gesteld op 100kg per uur, daar mag je gewoon nooit over heen. Je kunt dat terug rekenen tot andere eenheden dat maakt eigenlijk niks uit, 100kg per uur, 28g per seconde, 1,6 kg per minuut... Dat is allemaal dezelfde flow, dezelfde snelheid van de stroom, en deze limiet mag nooit en te nimmer overschreden worden. Zodra er wordt gemeten dat jij daar overheen gaat, al is het maar voor een fractie van een seconde en met 0.02 gram, krijg je straf.

Welke eenheden en marges er exact gebruikt worden is afhankelijk van de flow meters die ze gebruiken. Als die binnen bepaalde marges kunnen meten in milligrammen en milliseconden waarom zouden ze dat dan niet doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sjemmert op 04-05-2019 09:44:58 ]
pi_186601101
Weet je wat een leuke plottwist zou zijn. Als in 2021 Ross Brawn weer teambaas zou worden en dan bijvoorbeeld met Mick Schumacher kampioen zou worden in een auto die stiekem weer net een beetje illegaal is.
.
  zaterdag 4 mei 2019 @ 11:36:56 #150
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_186603365
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 09:23 schreef Fer het volgende:
Weet je wat een leuke plottwist zou zijn. Als in 2021 Ross Brawn weer teambaas zou worden en dan bijvoorbeeld met Mick Schumacher kampioen zou worden in een auto die stiekem weer net een beetje illegaal is.
Als dat nodig is om de Merc hegemonie te doorbreken, prima.
Flesje bier
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')