Dat klinkt echt als een naam voor een mislukte rapper...quote:Op vrijdag 3 mei 2019 08:57 schreef Wereldgozer het volgende:
https://www.rtlboulevard.(...)-keer-vader-geworden
Jason Jaxx
@:Zipportal @:Powerloungen @:Anonymousz
Veroorzaakt doordat de auto op het lange rechte stuk door een tow in de toerenbegrenzer terecht kwam. Dat hebben ze daarna door een software aanpassing aangepastquote:Op vrijdag 3 mei 2019 12:48 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Las iets over een trilling in de sensor die de oorzaak was.
Maargoed, teveel is teveel.
https://www.racefans.net/2019/05/03/racefans-round-up-03-05-2/quote:Basically the fuel flow sensor sometimes get a little bit of oscillation and he got a good tow on his lap from I think it was a [Racing Point] so that puts it into the limiter in top gear and the resonance was just such that it dipped in and out of the limit by 0.02 of a gram or something. So in terms of performance, nothing, but obviously zero tolerance from the FIA.
[Afterwards] we changed the code which is why he got another penalty because it was a change in parc ferme so he got a penalty for that.
Natuurlijk snap ik dat. Ik snap alleen niet waarom ze op 0,01 gram nauwkeurig meten. Dat is op 1 miljoenste nauwkeurig. Waarom is dat niet op de gram nauwkeurig? Of waarom dan niet tot 0,001 nauwkeurig meten? Daar merk je ook niks van dus waarom niet?quote:Op vrijdag 3 mei 2019 12:43 schreef opreis het volgende:
Je snapt toch ook wel dat er een grens is en als ze toestaan dat die overtreden wordt dat dan het einde zoek is?
Als 0.02 gram te veel nog goed is, is 0.03 dan ook nog goed? Het is immers maar 0.01 meer. Zo kun je blijven doorgaan
Omdat die technologie er is om zo nauwkeurig te meten. Nauwkeuriger wordt waarschijnlijk te duur of te ingewikkeld.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 13:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Natuurlijk snap ik dat. Ik snap alleen niet waarom ze op 0,01 gram nauwkeurig meten. Dat is op 1 miljoenste nauwkeurig. Waarom is dat niet op de gram nauwkeurig? Of waarom dan niet tot 0,001 nauwkeurig meten? Daar merk je ook niks van dus waarom niet?
Dar het teveel is snap ik dondersgoed, alleen de nauwkeurigheid snap ik geen flikker van
Je denkt zelf achterlijk.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 13:16 schreef vosss het volgende:
Overigens mijn vergelijking met 100km/u en dat dat dan 100,02 zou zijn klopt niet, dat zou dan 100 km en 2cm zijn volgens mij. Per uur. Ik hoop dat iedereen de achterlijkheid daarvan in ziet.
Dat is dus gewoon grote onzin. Die Correctie is er niet voor niets. De apparatuur heeft een afwijking van +/- 5 km. Dus hij kan echt 5 km teveel hebben gemeten. In dat geval heb je dus echt maar 1 km te hard gereden. Het kan ook zijn dat je 11km te hard hebt gereden.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 12:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Net als mensen die zeiken dat ze een kilometer te hard zijn bekeurd. Nee zak, je reed 6km te hard en bent gematst met de correctie.
Waarom meten ze de vleugels niet in micrometer? Dat kan prima en kost geen hol extra.quote:
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het om 0,02 gram per seconde gaat.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 13:48 schreef twiFight het volgende:
[..]
Je denkt zelf achterlijk.
Uitgangspunt: als een F1 team ergens een miniscuul voordeel kan halen dan doen ze dat, want de marges in F1 zijn klein.
Het gaat hier om 0,02 gram. Maar dat is niet over 105 kg in een race. Het ging om de fuel flow. De 0,02 gram is dus aannemelijk per seconde.
100 kg/uur fuel flow komt neer op ruwweg 28 gram/sec. 0,02 gram is dan een verbetering van 0,07%. Helemaal niets toch? Nu ja, dat klopt aardig.
Maar stel dat ze op de gram nauwkeurig rekenen (jouw voorstel) en het afronden. Dus 0,49 gram is nog geen afwijking en 0,50 gram wordt afgerond naar 1 gram en is wel een afwijking. Dan kun je dus legaal tot (0,49 / 28) 1,75% meer fuel flow gebruiken dan toegestaan. In de marges van F1 is dat een supergroot performanceverschil.
Het is 'te veel'.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 13:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom meten ze de vleugels niet in micrometer? Dat kan prima en kost geen hol extra.
Hij verbruikte teveel tijdens de Q. Dus mij lijkt teveel verbruik in 1 ronde of in die 6 minuten.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 13:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Er is geen enkele reden om aan te nemen dat het om 0,02 gram per seconde gaat.
Je mag 100 kilo per uur gebruiken. En overal op internet staat dat Gasly 0,02 gram te veel gebruikte. Dan neem ik aan dat hij op 100,02gram per uur zat. Waar haal jij die 0,02 per seconde vandaan en waarom niet per minuut? Het staat er niet bij. Dus dan mag jd aannemen dat hetgeen hij te veel verbruikte hetzelfde is als wat wel vermeld wordt. Namelijk per uur.
Is hij toch ook niet, als het vergelijkings materiaal zijn vader is. Christus zeg, dat begrijpt een kind van 3 nog.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 12:04 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Jij beweerde dat hij niet zo goed was. Ralf was ook zonder de achternaam Schumacher wel in de F1 gekomen.
Hij verbruikte in totaal niet teveel brandstof, maar de snelheid waarmee de brandstof de motor in ging was op een bepaald moment te hoog.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:05 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij verbruikte teveel tijdens de Q. Dus mij lijkt teveel verbruik in 1 ronde of in die 6 minuten.
Als een coureur in een race van 2 uur 10 gram teveel heeft verbruikt, dan is dat in die 2 uur en niet omgerekend naar 110 kg p/u. Right?
Maar tijdens die Q. Als hij zijn ronde nu langzamer gereden had met hetzelfde verbruik, dan had hij geen fout gemaakt?
Dat maak jij er nu van. Nogal een open deur als je de beste rijder ooit als benchmark neemt.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 15:25 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Is hij toch ook niet, als het vergelijkings materiaal zijn vader is. Christus zeg, dat begrijpt een kind van 3 nog.
Nee, de apparatuur heeft geen afwijking van 5 km/u. Ze kunnen garanderen dat de afwijkingen nooit groter is als 5km/u. De standaardafwijking van de apparatuur is veel, echt veel lager.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 13:48 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon grote onzin. Die Correctie is er niet voor niets. De apparatuur heeft een afwijking van +/- 5 km. Dus hij kan echt 5 km teveel hebben gemeten. In dat geval heb je dus echt maar 1 km te hard gereden. Het kan ook zijn dat je 11km te hard hebt gereden.
Maar dan neem je de menselijke factor niet mee, die 3pootjes kunnen ze nooit op de millimeter nauwkeurig afstellen.quote:Op vrijdag 3 mei 2019 16:16 schreef papert het volgende:
[..]
Nee, de apparatuur heeft geen afwijking van 5 km/u. Ze kunnen garanderen dat de afwijkingen nooit groter is als 5km/u. De standaardafwijking van de apparatuur is veel, echt veel lager.
Als dat nodig is om de Merc hegemonie te doorbreken, prima.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 09:23 schreef Fer het volgende:
Weet je wat een leuke plottwist zou zijn. Als in 2021 Ross Brawn weer teambaas zou worden en dan bijvoorbeeld met Mick Schumacher kampioen zou worden in een auto die stiekem weer net een beetje illegaal is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |