abonnement Unibet Coolblue
pi_186491517
Over het algemeen ben ik niet zo kritisch. Ja niet alles is goed uitgewerkt en als je kijk naar hoeveel van het leger is geneveld en hoeveel van de hoofdpersonages het heeft overleeft dat niet evenredig. Maar ik wil even reageren op deze kritiek:

quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 07:46 schreef Richestorags het volgende:

[..]

. En in één dolksteek de hele NK verneukt.

Dit was toch voor mij al lang duidelijk dat dit de manier was om de white walkers te verslaan. Het dode leger kun je namelijk niet verslaan, een handbeweging van de NK en ze staan weer op. Het enige dat effectief was is een white walker te doden, en NK zou alles oplossen. Maar het hele punt was juist dat hij het doden legen gebruikten (en een sneeuwstorm) als 'levend'schild. Hij laat je niet in zijn buurt komen. Bran als lokaas was dus toch een goed plan. Dan is het dus alsnog bijzonder lastig om hem neer te steken, hij zag veel aankomen. Maar niet Arya's vaardigheden. En ja dan is één dolksteek genoeg.
pi_186491563
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 08:13 schreef Aristoteless het volgende:
Over het algemeen ben ik niet zo kritisch. Ja niet alles is goed uitgewerkt en als je kijk naar hoeveel van het leger is geneveld en hoeveel van de hoofdpersonages het heeft overleeft dat niet evenredig. Maar ik wil even reageren op deze kritiek:
[..]

Dit was toch voor mij al lang duidelijk dat dit de manier was om de white walkers te verslaan. Het dode leger kun je namelijk niet verslaan, een handbeweging van de NK en ze staan weer op. Het enige dat effectief was is een white walker te doden, en NK zou alles oplossen. Maar het hele punt was juist dat hij het doden legen gebruikten (en een sneeuwstorm) als 'levend'schild. Hij laat je niet in zijn buurt komen. Bran als lokaas was dus toch een goed plan. Dan is het dus alsnog bijzonder lastig om hem neer te steken, hij zag veel aankomen. Maar niet Arya's vaardigheden. En ja dan is één dolksteek genoeg.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dacht echt halverwege,,hoe komen de levenden hieruit...
pi_186491586
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 08:23 schreef King_Merc het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_186491611
we hoeven nu toch geen spoiler tag te gebruiken?

quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 08:23 schreef King_Merc het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dacht echt halverwege,,hoe komen de levenden hieruit...
Juist, dat Arya het is en niet Jon vond ik juist een verfrissende twist, waar dus zoals je al aangeeft toch wat hints naar waren. Vooral die van Melissandre (green eyes , brown eyes, BLUE EYES YOU, II SHUT FOREVER) leek toen gewoon te zeggen jij gaat nog veel mensen omleggen ( ja duuuh) maar blijkt nu een hele bewuste hint te zijn.
pi_186491615
Het was nogal een klapper. De muziek op het einde en de epiloog waren wel goed. Het einde van de NK was idd wel wat makkelijker dan ik dacht. Hij bestaat niet in de boeken dus het eigen hersenspinsel moest weg.

Ik had meer doden verwacht maar denk dat ze het dan gaan spreiden over meerdere episodes.

Ik had gehoopt dat de WW in het zuiden gingen zitten om te bewijzen dat ze echt zijn. Het blijven straffe dronkemansverhalen voor hen.
pi_186491649
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 00:39 schreef Divje het volgende:

[..]

Je bent hier al vanaf 2015 en hebt dat nu pas door? :')
Vanaf 2005 meen ik, maar in 2015 andere naam genomen.
Maar ik heb Ziggo nog nooit genoemd dus tja.
pi_186491881
RIP House Mormont.

Theon _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_186491909
Wie gaat de 1000ste commander van de Nightswatch worden?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_186491911
Ah, heerlijk geslapen.
Thee staat op, downloadje gestart, straks lekker kijken.
Zin in :)
  maandag 29 april 2019 @ 09:11:41 #210
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_186491931
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 08:13 schreef Aristoteless het volgende:
Over het algemeen ben ik niet zo kritisch. Ja niet alles is goed uitgewerkt en als je kijk naar hoeveel van het leger is geneveld en hoeveel van de hoofdpersonages het heeft overleeft dat niet evenredig. Maar ik wil even reageren op deze kritiek:
[..]

Dit was toch voor mij al lang duidelijk dat dit de manier was om de white walkers te verslaan. Het dode leger kun je namelijk niet verslaan, een handbeweging van de NK en ze staan weer op. Het enige dat effectief was is een white walker te doden, en NK zou alles oplossen. Maar het hele punt was juist dat hij het doden legen gebruikten (en een sneeuwstorm) als 'levend'schild. Hij laat je niet in zijn buurt komen. Bran als lokaas was dus toch een goed plan. Dan is het dus alsnog bijzonder lastig om hem neer te steken, hij zag veel aankomen. Maar niet Arya's vaardigheden. En ja dan is één dolksteek genoeg.
Dan nog hadden ze dat beter kunnen uitwerken. Bijvoorbeeld Arya daar vanaf het begin daar laten schuilen om hem te verrassen. Nu had ze zoveel plot armour en een opoffering van Barricade Dondarrion nodig om daar "opeens" op het juiste moment te zijn (hoe wist ze überhaupt wat het moment was). Het hing nu van te veel toevalligheden en plot armour af.

Ik kan niet wachten op de review van _O_ Preston _O_ die elke week methodisch de vele plotholes en inconsistenties afbrandt. Niet dat ik mij daardoor laat weerhouden om het te kijken en het blijft een fantastische serie, maar de schrijvers verneuken wel veel nu ze het zelf moeten doen.
pi_186491969
Ik vond hem enigszins matig.
pi_186491973
Het scenario van 3 afleveringen Winterfell en 3 afleveringen King's Landing (of Neck of een ander slagveld) doet me vermoeden dat de NK op een "snelle" manier moest afgevoerd worden. Ik had wel gehoopt op een sneaky battle van 5 minuten maar dat is ons helaas niet gegund.
pi_186492041
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 09:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dan nog hadden ze dat beter kunnen uitwerken. Bijvoorbeeld Arya daar vanaf het begin daar laten schuilen om hem te verrassen. Nu had ze zoveel plot armour en een opoffering van Barricade Dondarrion nodig om daar "opeens" op het juiste moment te zijn (hoe wist ze überhaupt wat het moment was). Het hing nu van te veel toevalligheden en plot armour af.
Het was niet opeens op het juiste moment. Dit was Melissandre hele plot functie, niet die brandende zwaarden of greppel. Nee, haar rol was Azor Ahai opnieuw te motiveren en laten beseffen wat ze moest doen. Ze is toen blijkbaar naar de godwoods geslopen en geeft daar haar moment afgewacht.
edit: Als ze daar al vanaf het begin was, was het geen plottwist. En door de scene met Melissandre kwam het ook weer niet helemaal uit de lucht vallen.
  maandag 29 april 2019 @ 09:22:13 #214
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_186492062
Wat mij betreft wel een beetje een anticlimax. Het deed me denken aan de eindveldslag in lord of the rings waar met de tussenkomst van de geesten op het einde ook ineens alles voorbij is. De veldslag vond ik erg van de hak op de tak gaan en wat onlogisch.
Alleen al de opstelling van cavalerie voorop, trebuchets erachter en daarachter infanterie in formatie is te bizar voor woorden, zeker als je daarachter een greppel hebt. Geef die Dothraki gewoon wat speren en zet ze op de muren zou ik zeggen en ze de infanterie in formatie achter de greppel. Zo moeilijk is het allemaal niet om een veldslag enigszins logisch te laten overkomen.

Het constante gebruik van dei ex machina vond ik ook wel wat vervelend. Prima dat je her en der wat spanning poogt op te bouwen maar dit was mijns inziens een beetje te veel van het goede.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  maandag 29 april 2019 @ 09:23:29 #215
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_186492088
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 09:20 schreef Aristoteless het volgende:

[..]

Het was niet opeens op het juiste moment. Dit was Melissandre hele plot functie, niet die brandende zwaarden of greppel. Nee, haar rol was Azor Ahai opnieuw te motiveren en laten beseffen wat ze moest doen. Ze is toen blijkbaar naar de godwoods geslopen en geeft daar haar moment afgewacht.
Dan nog was Arya veel te exposed in deze episode en het is niet alsof Melissandre zelf de absolute macht had om elk gevaar voor Arya af te wenden.

Er zijn zoals hierboven gesteld net iets te veel ex machinas gebruikt. Dany die ook weer op het laatste moment wordt ontzet door Jorrah, Jon door Dany. Arya zelf. En Sam? Werkelijk? Constant in het midden van de actie en niet gegrepen worden?

En Tyrion die met al zijn intellect vrijwillig een tombe met doden ingaat terwijl je tegen een tegenstander vecht die de doden in zijn leger opneemt met 1 handbeweging?
  maandag 29 april 2019 @ 09:25:26 #216
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_186492119
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 09:11 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dan nog hadden ze dat beter kunnen uitwerken. Bijvoorbeeld Arya daar vanaf het begin daar laten schuilen om hem te verrassen. Nu had ze zoveel plot armour en een opoffering van Barricade Dondarrion nodig om daar "opeens" op het juiste moment te zijn (hoe wist ze überhaupt wat het moment was). Het hing nu van te veel toevalligheden en plot armour af.

Ik kan niet wachten op de review van _O_ Preston _O_ die elke week methodisch de vele plotholes en inconsistenties afbrandt. Niet dat ik mij daardoor laat weerhouden om het te kijken en het blijft een fantastische serie, maar de schrijvers verneuken wel veel nu ze het zelf moeten doen.
Ik was niet op de hoogte van het kanaal van Preston. Bedankt voor de tip! Ik denk dat hij wel even bezig is met deze aflevering want de plotholes lagen er deze week bovenop.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_186492153
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 09:22 schreef BlaZ het volgende:
Wat mij betreft wel een beetje een anticlimax. Het deed me denken aan de eindveldslag in lord of the rings waar met de tussenkomst van de geesten op het einde ook ineens alles voorbij is. De veldslag vond ik erg van de hak op de tak gaan en wat onlogisch.
Alleen al de opstelling van cavalerie voorop, trebuchets erachter en daarachter infanterie in formatie is te bizar voor woorden, zeker als je daarachter een greppel hebt. Geef die Dothraki gewoon wat speren en zet ze op de muren zou ik zeggen en ze de infanterie in formatie achter de greppel. Zo moeilijk is het allemaal niet om een veldslag enigszins logisch te laten overkomen.

Het constante gebruik van dei ex machina vond ik ook wel wat vervelend. Prima dat je her en der wat spanning poogt op te bouwen maar dit was mijns inziens een beetje te veel van het goede.
En het was vaak gewoon te donker en te blurry ofzo om te zien.

Ik ben blij dat niet iedereen dood is ofzo hoor, maar podric brienne jaime greyworm etc waren constant aan de frontline, slaat nergens op dat die allemaal nog leven.
  maandag 29 april 2019 @ 09:29:15 #218
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_186492173
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 09:25 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Ik was niet op de hoogte van het kanaal van Preston. Bedankt voor de tip! Ik denk dat hij wel even bezig is met deze aflevering want de plotholes lagen er deze week bovenop.
Er waren er behoorlijk veel. Ze komen allemaal neer op niet genoeg overzicht over het algehele verhaal, wat er tot nu toe is gebeurd en wat "logisch" is binnen de wereld die ze schetsen. En als de logica echt ophoudt, even een paar ex machinas gebruiken.
  maandag 29 april 2019 @ 09:37:08 #219
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_186492294
quote:
7s.gif Op maandag 29 april 2019 09:27 schreef skysherrif het volgende:

[..]

En het was vaak gewoon te donker en te blurry ofzo om te zien.

Ik ben blij dat niet iedereen dood is ofzo hoor, maar podric brienne jaime greyworm etc waren constant aan de frontline, slaat nergens op dat die allemaal nog leven.
Die frontlinie sloeg sowieso al nergens op. Waarom zou je voor een kasteel gaan staan als je ook gewoon op de muur kunt gaan staan?
Bouw anders een houten verdedigingsmuur met greppel om het kasteel heen (bos genoeg in de omgeving).
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_186492360
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 09:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Dan nog was Arya veel te exposed in deze episode en het is niet alsof Melissandre zelf de absolute macht had om elk gevaar voor Arya af te wenden.
Melissanadre haar rol was alleen om Arya te helpen haar moed weer terug te laten vinden en haar de hint te geven voor wat haar taak is.

quote:
Er zijn zoals hierboven gesteld net iets te veel ex machinas gebruikt. Dany die ook weer op het laatste moment wordt ontzet door Jorrah, Jon door Dany. Arya zelf. En Sam? Werkelijk? Constant in het midden van de actie en niet gegrepen worden?
Deze kritiek deel ik dus met (blijkbaar) iedereen. Op Arya na dan.

quote:
En Tyrion die met al zijn intellect vrijwillig een tombe met doden ingaat terwijl je tegen een tegenstander vecht die de doden in zijn leger opneemt met 1 handbeweging?
Ook op dit punt ben ik het met je eens, als je tegen een kracht vecht die doden kan toevoegen aan zijn leger, is het dom om te denken dat je in een tombe veilig bent.
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 29 april 2019 @ 09:46:57 #221
206731 Mortaxx
Doomer
pi_186492438
Ik vond het dan wel weer knap van die eeuwenoude Stark zombies dat ze door steen konden breken
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_186492452
Dankzij Sam is Edd dood. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_186492486
quote:
1s.gif Op maandag 29 april 2019 09:46 schreef Mortaxx het volgende:
Ik vond het dan wel weer knap van die eeuwenoude Stark zombies dat ze door steen konden breken
Ik las iemand die opmerkte dat beenderen enkel in zeer droge omstandigheden (of direct geconserveerd in modder zoals fossielen) konden blijven. Anders vergaan ze tot stof zoals je in andere films ziet waar een skelet bij een aanraking uit elkaar valt.

Maar hier blijven ze goed bewaard om de levenden de stuipen op het lijf te jagen. Er zijn wel geen herkenbare bij zoals Lyanna, Rickon, ...
pi_186492541
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 09:51 schreef zipcon het volgende:

[..]

Ik las iemand die opmerkte dat beenderen enkel in zeer droge omstandigheden (of direct geconserveerd in modder zoals fossielen) konden blijven. Anders vergaan ze tot stof zoals je in andere films ziet waar een skelet bij een aanraking uit elkaar valt.

Maar hier blijven ze goed bewaard om de levenden de stuipen op het lijf te jagen. Er zijn wel geen herkenbare bij zoals Lyanna, Rickon, ...
Beenderen herken je ook niet meer als de personen die zij waren
  maandag 29 april 2019 @ 10:00:30 #225
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_186492583
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2019 09:51 schreef zipcon het volgende:

[..]

Ik las iemand die opmerkte dat beenderen enkel in zeer droge omstandigheden (of direct geconserveerd in modder zoals fossielen) konden blijven. Anders vergaan ze tot stof zoals je in andere films ziet waar een skelet bij een aanraking uit elkaar valt.

Maar hier blijven ze goed bewaard om de levenden de stuipen op het lijf te jagen. Er zijn wel geen herkenbare bij zoals Lyanna, Rickon, ...
Ik las ergens dat je oeroude beenderen helemaal niet tot leven kunt wekken :o
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')