Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 22:43 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() # De aero regels voor 2019 # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # Hoe werkt engine mapping en wat heb je eraan? | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 22:44 |
Dat gelul dat Bottas een tow had kan dus ook de prullenbak in. | |
Zorro | zaterdag 27 april 2019 @ 22:45 |
Dat snapte ik ook wel. Ik snapte dan weer niet waarom Vettel niet langzamer die outlap reed zodat die Mercedessen daarmee zichzelf in de vingers sneden. Ze hadden maar 10/15 seconden over, dat had Vettel die vooraan reed best kunnen vertragen. | |
Breekfast | zaterdag 27 april 2019 @ 22:45 |
Net al even gepost maar topic was al bijna vol. "It's definitely clutch calibration" ![]() | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 22:45 |
Heb je je antipsychotica pilletjes niet genomen of wat? Je hallucineert er van alles bij wat niemand hier ergens gezegd heeft. Wie stelt er hier dat je records moet breken om buitencatergorie te zijn? | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 22:47 |
Echt hoor, ik snap niet dat je met droge ogen en een racehart kunt beweren dat slechts coureurs met veel races of kampioenschappen op hun naam buitencategorie coureurs kunnen zijn... ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 22:47 |
Vettel werd gedwongen, omdat de auto's voor hem ook op de rem gingen staan. Vettel moest kiezen tussen of ook remmen en hetzelfde gezeik als in China, of de banden op temperatuur brengen. Hij koos voor het laatste. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 22:47 |
wel wat ja, maar hij had zn banden ook beter kunnen managen. En dan nog verklaard het geen 18 seconden | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 22:47 |
Jij En het zou je sieren niet op de man/vrouw te spelen in deze mate | |
Breekfast | zaterdag 27 april 2019 @ 22:48 |
Inderdaad, als Vettel inderdaad de boel had opgehouden dan was het een briljante counteractie geweest. Jammer dat hij dat niet gedaan heeft. Mercedes zat inderdaad echt op het randje om op tijd over de streep te zijn. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 22:48 |
Het moge duidelijk zijn dat er een heleboel is dat jij niet snapt. | |
THEFXR | zaterdag 27 april 2019 @ 22:49 |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 22:49 |
Kom maar dan, quote me waar ik dat zeg | |
Zorro | zaterdag 27 april 2019 @ 22:50 |
Eens. Jim Clark is voor mij een van de beste, misschien we de beste ooit. Maar omdat hij verongelukte heeft hij geen bijzondere records. Nou en? En nee ik heb hem nooit zien racen. Nogmaals, nou en? Dan zouden coureurs die je nooit gezien heb dus nooit de beste kunnen zijn? Zou wat zijn zeg. | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 22:51 |
Zo, iemand is nogal wild om zich heen ah slaan ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 27 april 2019 @ 22:51 |
Bottas zegt zelf dat hij profijt had van een tow. https://racer.com/2019/04(...)ter-leclerc-crashes/ | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 22:52 |
Welke dan? Want het is simpelweg niet waar zoals op de beelden is te zien. | |
Zorro | zaterdag 27 april 2019 @ 22:53 |
Dat moet dan van Ericsson geweest zijn. | |
sasquatsch | zaterdag 27 april 2019 @ 22:53 |
Dat verklaart alles. | |
sasquatsch | zaterdag 27 april 2019 @ 22:53 |
Norris. | |
Peterselieman | zaterdag 27 april 2019 @ 22:54 |
Dit. Ze hadden de boel zodanig kunnen ophouden dat de Benzen in tijdnood kwamen. Beetje zoals China twee weken geleden toen Mercedes die truc op de rest toepaste | |
Zorro | zaterdag 27 april 2019 @ 22:55 |
Ja, nee, stop even, dit is een "I think Ericsson hit me"-variatie en zo he.. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 22:56 |
Dan nog kun je niet zeggen dat het winnen van kampioenschappen en races NIETS zegt over of een coureur uitzonderlijk is of niet. Het is juist 1 van de dingen waar je dat aan zo kunnen zien. Ik wil best met je mee gaan dat er ook coureurs zijn die heel erg goed zijn die niet hebben gewonnen, maar daar bewijs je de stelling dat winnen niets zegt over uitzonderlijk zijn nog niet mee. | |
sasquatsch | zaterdag 27 april 2019 @ 22:57 |
Dat is wat Bottas zei. Dat hij een strong tow had van Norris. | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 22:57 |
Probleem was dat Vettel de banden niet op temperatuur kon krijgen anders. Iets waar de Mercedes beter in is dan de Ferrari. | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 22:57 |
En dat heeft hij dus fout. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 22:57 |
Okay, dan verschillen we daarover van mening. 18 seconde vind ik te veel om op strategie te gooien | |
potjecreme | zaterdag 27 april 2019 @ 22:58 |
LOL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! | |
Zorro | zaterdag 27 april 2019 @ 22:58 |
Snap ik, maar dat is net zo'n onzin, afgaande op de beelden, als destijds Grosjean zijn gelul "Ericsson hit me". Die was ook nergens in de buurt. Vandaar dus. Maar nu is mijn grap stuk ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 27 april 2019 @ 22:58 |
Aan de beelden te zien zat die er wel erg ver voor, ja. | |
Peterselieman | zaterdag 27 april 2019 @ 23:00 |
klopt, maar voor de rest betekent het nog niet dat ze maar braaf moeten doen wat ome Mercedes wil | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 23:00 |
Ik kan met de beste wil van de wereld niet zien hoe Bottas daar voordeel van had. Je hoort ook gewoon aan de motor dat die ver voor de DRS-lijn al niet meer tegen de drag op kan. | |
THEFXR | zaterdag 27 april 2019 @ 23:00 |
waarom heeft Max de laatste stint overgeslagen? banden sparing voor de race | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 23:01 |
Ik geloof ook liever een willekeurig FOK!-user dan diegene die in de auto zat en zegt dat hij daadwerkelijk wel voordeel heeft gehad van een tow. | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 23:01 |
Helaas voor Vettel deed de rest dat ook. Hij werd min of meer genaaid door Giovanazzi die gewoon op de rem trapte. | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 23:01 |
De beelden zijn duidelijk. Het lijkt mij vooral te zitten in de perfecte laatste bocht die Bottas het rechte stuk op slingert. | |
Zorro | zaterdag 27 april 2019 @ 23:01 |
Dat gelul van Bottas is gewoon een volgend hoofdstuk uit "het ging moeilijk, we moesten er voor werken, alleen dankzij een tow konden we dit voor elkaar krijgen" Triest team. | |
sasquatsch | zaterdag 27 april 2019 @ 23:02 |
Hij had maar een setje over volgens Horner omdat hij er in Q1 eentje meer gebruikte door een flat spot. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 23:04 |
kijk zelf ff dan, ik zie hier geen auto waar bottas een tow van zou hebben gehad. | |
Nattekat | zaterdag 27 april 2019 @ 23:05 |
Ik zie Ericsson. | |
THEFXR | zaterdag 27 april 2019 @ 23:05 |
wordt een beetje ziek van dat "tow" gebruik, zo belangrijk is dat niet. | |
Nattekat | zaterdag 27 april 2019 @ 23:06 |
3 tienden | |
THEFXR | zaterdag 27 april 2019 @ 23:06 |
dan moet je er ook maar 5 meter achter zitten | |
het_synergy_effect | zaterdag 27 april 2019 @ 23:06 |
Vriendelijk verzoek: wil je alsjeblieft onderscheid maken tussen feiten en meningen? | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 23:08 |
Dat is het wel. Op sommige circuits. En Baku staat met stip op 1 | |
Breekfast | zaterdag 27 april 2019 @ 23:08 |
Ze doen inderdaad allemaal hun best om die tow te krijgen omdat het amper effect heeft. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 23:08 |
Verklaar je nader | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 23:09 |
Nee, waarschijnlijk Monza | |
THEFXR | zaterdag 27 april 2019 @ 23:09 |
Gasly uit kwalificatie-uitslag geschrapt om fuel flow-overtreding | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 23:10 |
Zucht | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 23:10 |
Oud nieuws ![]() | |
THEFXR | zaterdag 27 april 2019 @ 23:13 |
![]() | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 23:13 |
Ja wat? Niet jou dag zeker. Hoe belangrijk het was zagen we wel aan het feit dat degene op pole geen tow had. Waarom denk je dat het bij Baku 'met stip de belangrijkste' is? | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 23:14 |
Ja, oud nieuws, sorry.. | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 23:15 |
Take a chill pil, opgewonden standje... | |
THEFXR | zaterdag 27 april 2019 @ 23:16 |
go get a room you two?? | |
sasquatsch | zaterdag 27 april 2019 @ 23:17 |
Wolff heeft het over een paar seconden. https://www.racefans.net/(...)my-to-ferrari-wolff/ | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 23:17 |
Doe maar niet, dat wordt niet fraai ![]() | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 23:17 |
waar slaat dit nou weer op? Als je hier rare dingen post dan mag je daar gewoon op aangesproken worden | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 23:18 |
gaskamer misschien | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 23:19 |
Dat is dan ook precies wat er gebeurt ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 27 april 2019 @ 23:19 |
Nou, Bij deze dus ![]() [ Bericht 40% gewijzigd door #ANONIEM op 27-04-2019 23:19:34 ] | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 23:20 |
![]() Bizar dit.. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 23:21 |
Hier heb jij een punt ![]() | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 23:24 |
Wat the hell is er absurd aan te beweren dat een coureur ook buitencategorie kan zijn zonder een bubs aan titels of races op zijn naam? ![]() | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 23:25 |
Dat is niet hetzelfde wat je zei en waar ik je op aansprak | |
THEFXR | zaterdag 27 april 2019 @ 23:25 |
waarom waren de Renaults zo slecht en kimi kwalificeerde slecht? | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 23:26 |
Jawel | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 23:27 |
Quote een ander ff willekeurig | |
THEFXR | zaterdag 27 april 2019 @ 23:29 |
ik dacht jij weet dat wel, houd alles bij enzo | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 23:31 |
Wat weet hij er nou van. Niet eens een coureur .... aldus de gemiddelde user hier! | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 23:31 |
je ziet hopelijk zelf ook dat dit niet hetzelfde betekend? | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 23:32 |
Bekijk de beelden nou eens een keer. | |
Snowsquall | zaterdag 27 april 2019 @ 23:33 |
Dat is het dus wel. | |
trein2000 | zaterdag 27 april 2019 @ 23:33 |
Dat kan zeker. Om titels te winnen is ook geluk nodig, op het juiste moment in de snelste auto zitten. | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 23:34 |
Dat heb ik gedaan. Jij blijft beweren dat je er net achter moet rijden en dat je dan misschien net een paar honderdste voordeel hebt. Max, Bottas en Wolff beweren dat je er niet net achter hoeft te rijden om er toch flink wat voordeel uit te halen. En dan nog blijf je beweren dat wij jou moeten geloven boven 2 coureurs en een teambaas. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 23:34 |
Nee dat doet het niet. Ik weet niet waar jij op school hebt gezeten maar ik zou me geld terug vragen | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 23:35 |
Sorry, maar dit is een beetje taalnazi uithangen op een forum hoor ..... Je weet zelf ook heel goed dat zij in principe 2x hetzelfde zegt. | |
Fir3fly | zaterdag 27 april 2019 @ 23:36 |
Blijkbaar niet want je blijft je onzin maar herhalen ![]() Kijk gewoon even goed. Op welke rechte stukken heeft Bottas iemand voor zich die ook op volle snelheid rijdt? Als Bottas een tow kreeg, waarom was Hamilton dan niet sneller? Die reed immers net zo ver achter Bottas... | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 23:36 |
Nou, nee... | |
bedachtzaam | zaterdag 27 april 2019 @ 23:36 |
Bottas ging te snel voor Hamilton. | |
het_synergy_effect | zaterdag 27 april 2019 @ 23:37 |
Er is in dit topic een gesprek over de kwaliteiten van verscheidene coureurs. Er is helaas niet één maatstaf of criterium om de kwaliteiten te meten. Tegen deze achtergrond kunnen de meningen over wie de betere coureur is uiteen lopen. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 23:37 |
Valt wel mee vind ik. Zeggen dat races winnen in een sport waarbij het er om gaat dat je als eerste over de finish komt NIETS zegt over of iemand snel is vind ik echt een domme uitspraak. | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 23:39 |
Over dom gesproken... | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 23:43 |
Exact! Dus waarom zou je de maatstaven 'overwinningen' en 'kampioenschappen' dan uitsluiten als meet intrumenten door te zeggen dat ze niets zeggen? Natuurlijk zijn ze niet doorslaggevend of alles omvattend. Maar ze kunnen weldegelijk gebruikt worden om uitspraken over kwaliteiten van coureurs te doen. Ik zou zelfs stellen dat het een tamelijk belangrijke maatstaaf is. Dat je naar overwinningen/kampioenschappen kijk betekend niet dat je niet meer naar andere dingen kijkt | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 23:43 |
Ja dat gaat over jou dus. | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 23:45 |
Nope ![]() | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 23:46 |
Dit klopt toch gewoon? Max is wat mij betreft een buitencategorie coureur, maar heeft nog geen titels en de overwinningen kan je ook nog op één hand tellen. Als je Max een buitencategorie coureur vindt, dan zeg je toch automatisch dat het zijn van een buitencategorie coureur niks te maken heeft met het aantal gewonnen races of titels? Agree? Hier staat in principe hetzelfde. Een coureur (bijvoorbeeld Max) kan buitencategorie zijn (zoals Max), zonder een bubs aan titels (0) of races (5) op zijn naam heeft? Ook dit klopt toch? Edit; En ja, tuurlijk zijn aantal titels en overwinningen een maatstaaf, niemand kan iets anders beweren. Rosberg heeft een titel en meer overwinningen dan vele coureurs, maar dat maakt hem nog niet bijzonder of buitencategorie. Als Max nooit een titel zou winnen, omdat hij nooit een winnende auto krijgt dan doet dat in mijn ogen niks af aan zijn skills. Waar het mij en denk ook Whiskers over ging is dat je niet kan zeggen Max mag je nog niet een sticker "buitencategorie" (of iets in die richting) geven, want hij heeft nog geen titel. Dat is gewoon flauwekul. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 23:47 |
Jawel, de uitspraak die ik als 'dom' bestempel is afkomstig van jouw, en daarmee impliceer ik dus dat jij dom bent. Makkelijker kan ik het echt niet voor je maken vrees ik. | |
Whiskers2009 | zaterdag 27 april 2019 @ 23:49 |
Je zet echter slechts jezelf voor lul, dus be my guest ![]() En het is "jou" | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 23:51 |
Iemand kan van de buitencatergorie zijn zonder races/kampioenschappen te winnen, dat klopt. Maar daarmee bevestigd je niet dat het hebben van overwinningen en kampioenschappen niets zegt over de kwaliteiten van een coureur | |
het_synergy_effect | zaterdag 27 april 2019 @ 23:53 |
Volgens mij werden de criteria 'overwinningen' en 'kampioenschappen' niet volledig uitgesloten. In mijn ogen werd er een kanttekening geplaatst dat deze twee criteria niet zaligmakend zijn. Uiteindelijk zal de raceuitslag een resultante zijn van coureur + auto + strategie + teamorders + geluk | |
Evenstar | zaterdag 27 april 2019 @ 23:56 |
Rosberg? ![]() Ik vind dat echt een slappe vaatdoek. Hij heeft een titel, hij heeft aardig wat overwinningen, maar ik vind hem geen topper. Dat is voor mij ook een voorbeeld dat je zelfs gemiddelde kwaliteiten titels en overwinningen kan halen door in een goede auto te rijden. Er zijn genoeg coureurs te bedenken die een paar overwinningen hebben behaald zonder het te verdienen en/of zonder een top coureur te zijn. Edit: In verhouding dan natuurlijk he, want je komt niet in de F1 als je geen goede coureur bent ... behavel Stroll ... want papa. | |
opreis | zaterdag 27 april 2019 @ 23:56 |
Volgens mij worden die door het woordje 'niets' dus wel volledig uitgesloten. Anders had er gesteld moeten worden dat 'het niet alles zegt' | |
Gruj0 | zaterdag 27 april 2019 @ 23:59 |
Morgen gaat het starten spannend worden 5 man die een best brute reputatie hebben. HAM, BOT, VET, MAX, PER en KVY. ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Gruj0 op 28-04-2019 00:05:51 ] | |
Evenstar | zondag 28 april 2019 @ 00:00 |
Wolff zegt: Zelfs als je er een paar seconden achter rijdt heb je voordeel. Max zegt: Zelfs als je er een paar seconden achter rijdt heb je voordeel. Bottas zegt: Ik heb voordeel gehad door gebruik te maken van tow. Als je naar de beelden kijkt zie je toch duidelijk dat Bottas (+/- 4 seconden) achter iemand rijdt. Waarschijnlijk was dat Norris? Hoe kan je dan nog steeds beweren dat Wolff, Max en Bottas uit hun nek lullen? Je hoeft niet een seconde achter iemand te rijden om gebruik te maken van tow. Niet in Baku in ieder geval.....
| |
bedachtzaam | zondag 28 april 2019 @ 00:07 |
Klopt natuurlijk maar ik denk dat Norris toch iets te ver voor lag om echt het verschil te maken voor Bottas. Zijn ronde was gewoon heel erg goed en op eigen kracht, Mercedes heeft geen hulp nodig voor pole in ieder geval. | |
het_synergy_effect | zondag 28 april 2019 @ 00:10 |
Volgens mij werden de criteria 'overwinningen' en 'kampioenschappen' niet volledig uitgesloten. In mijn ogen werd er een kanttekening geplaatst dat deze twee criteria niet zaligmakend zijn. Uiteindelijk zal de raceuitslag een resultante zijn van coureur + auto + strategie + teamorders + geluk Grappig, ik interpreteer het woord 'niets' iets anders. Waar het wellicht om draait in dezen: er zijn best grote verschillen tussen de renstallen. De ene auto presteert nou eenmaal beter dan de andere. Daardoor kan je niet blind varen op de uitslagen of kampioenschappen. Dus niet elke coureur met veel overwinningen en/of titels is automatisch een uitzonderlijke coureur. | |
Evenstar | zondag 28 april 2019 @ 00:12 |
Nee, hulp hebben ze sowieso niet nodig inderdaad ![]() Denk dat Bottas wel wat voordeel heeft gehaald, maar geen 0.3 seconde. Hooguit een tiende en verder was het gewoon een strak rondje. Ik beweer ook niet dat dat het verschil uiteindelijk was. Ook zonder tow was het een 1-2 geweest voor Mercedes. Ik zeg alleen maar dat ik liever Wolff, Max, Bottas geloof dan een willekeurige users hier die denken het beter te weten ![]() | |
bedachtzaam | zondag 28 april 2019 @ 00:14 |
Eens, die weten het beter als wij inderdaad. | |
opgebaarde | zondag 28 april 2019 @ 00:16 |
Wel echt bizar dat Hamilton die een tow van Bottas krijgt geen tijd weet te vinden | |
bedachtzaam | zondag 28 april 2019 @ 00:17 |
Die vergooide het in de eerste sector volgens mij. | |
Whiskers2009 | zondag 28 april 2019 @ 00:17 |
Exact | |
opgebaarde | zondag 28 april 2019 @ 00:30 |
Ik dacht paars of was dat Vettel? | |
Zorro | zondag 28 april 2019 @ 00:31 |
Zie je wel ![]() | |
opreis | zondag 28 april 2019 @ 00:33 |
Niets: Geen ding Van geen waarde Iets van geen betekenis Volstrekt niet Weet niet hoe je dat nog meer wil interpreteren. En nogmaals, ik onderstreep ook dat overwinningen en kampioenschappen niet alles zeggen. En ook dat je zonder die een goede coureur kan zijn (het is alleen niet waarschijnlijk dat die situatie vaak voorkomt). Maar dat overwinningen/kampioenschappen niets zeggen slaat nergens op | |
Smacked_Actor | zondag 28 april 2019 @ 00:44 |
Eens. Damon Hill was geen schim van Schumacher maar toch meervoudig GP winnaar en WDC.. | |
DonVincenzo | zondag 28 april 2019 @ 01:25 |
Vettel is ook een heel goed voorbeeld. Als je alleen naar de titels kijkt, zou je zeggen dat Vettel een uitzonderlijk talent is. Als je verder kijkt zie je al snel dat dat nogal meevalt. Die vier wereldtitels waren allemaal met dezelfde - dominante - Red Bull en met dezelfde - nogal matige - teamgenoot. Feitelijk hoefde Vettel alleen van Webber te winnen om kampioen te worden. En laten we eerlijk zijn: van Webber winnen is niet echt een prestatie. Toen Ricciardo bij Red Bull kwam bleef er van Vettels dominantie weinig meer over. En om nou te zeggen dat Ricciardo zo'n extreem supertalent is? Bij Ferrari zien we nu hetzelfde gebeuren: ten opzichte van een uitgebluste Raikkonen leek het nog wel wat, maar tegen Leclerc wordt het nu alweer lastig voor 'm. | |
MakkieR | zondag 28 april 2019 @ 01:30 |
Als je het hebt over Leclerc en Max en je wilt deze vergelijken met de huidige kampioenen. Dan zal zelfs Hamilton, Vettel of Alonso beamen dat deze jonge knapen een maatje te groot zijn voor hen. Niet zozeer hoe goed iemand kan rijden, want daarin zal een Hamiton of een Vettel nog steeds de baas zijn met de juiste auto. Nee het verschil zit hem in de schat aan ervaringen dat deze jonge coureurs al hebben opgedaan op zo'n jonge leeftijd in de andere classes voor de Formule 1. Hamilton heeft zich daar ook al eens over verbaasd, hoe leergierig en talentvol deze kinderen zijn. Want voor Hamilton is Max eigenlijk nog steeds een kind. Mede door de veiligheid is het autorijden meer toegankelijk geworden voor een steeds jongere publiek. Dat is volgens mij echt iets van de laatste jaren, dat F1 coureurs steeds jonger worden. | |
Evenstar | zondag 28 april 2019 @ 02:31 |
Net even dat zitten kijken, meer spanning en talent dan de afgelopen 3 jaar samen. Genieten was dat zeg. | |
koningkerel | zondag 28 april 2019 @ 04:10 |
Dat was Vettel ja. HAM had een gele eerste sector en ik meen daarna twee keer paars. | |
potjecreme | zondag 28 april 2019 @ 04:41 |
Vettel, Ham was geel. | |
potjecreme | zondag 28 april 2019 @ 04:43 |
Max, Leclerc, Norris, Russel, volgens mij hebben we nu best veel talent. | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 07:20 |
Als je onboard beelden bekijkt van een coureur, met daarvoor den andere coureur die er 4-5 seconde voor zit, dan kun je zelf de conclusie trekken dat je niet 0,1 sec. pakt op elk recht stuk van Baku. Hoe kun je een tow hebben, als je je voorligger het overgrote deel van de ronde niet eens kunt zien? Dan kan een teambaas of Verstappen roepen wat hij wilt. Maar er is ook nog zoiets als gezond verstand en logisch redeneren. Max praatte gewoon poep met zijn 0.1 sec. op vrijwel alle rechte stukken van Baku bij een gat van 5 seconde. Hoe vaak horen we coureurs/teambazen onzin uitslaan? He hit me! Best crowd in the world! Ferrari is sooo fast! | |
dop | zondag 28 april 2019 @ 07:27 |
is er iets te winnen in deze eindeloze discussie?🤔
| |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 07:31 |
Want? Dan ga jij je er ook in mengen? | |
dop | zondag 28 april 2019 @ 07:34 |
Als je mij een kwartje geeft krijg je gelijk | |
DeeBee | zondag 28 april 2019 @ 09:05 |
Er is maar een conclusie mogelijk na al dit gezever: ![]() ![]() | |
opreis | zondag 28 april 2019 @ 09:10 |
vanaf 5:00 heeft Buxton het over Gasly en dat ze zn motor niet eens omhoog hebben geschroefd naar 'full kwali mode' maar beetje raar dat ze dan wel de fuel flow limit overschrijden. | |
Tinos85 | zondag 28 april 2019 @ 09:13 |
Dat kunnen we vanmiddag pas zeggen. Voor hetzelfde geldt hebben we China 2.0 vanmiddag ![]() | |
Donnie-Brasco | zondag 28 april 2019 @ 09:14 |
Zin in vandaag ![]() | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 09:15 |
Duurt lang ![]() | |
potjecreme | zondag 28 april 2019 @ 09:33 |
En hoe vaak praten users poep? | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 09:41 |
Ah ja, die zullen er vast zijn. Maar praten alle users poep? En praten die altijd poep? Maar liever een user die poep praat, dan een user die blindelings meegaat in hetgeen een ander zegt en dat als absolute waarheid verkondigt zonder zelf ff logisch na te denken. Maar zeg ff in welke tijdspanne Bottas hier een tow heeft dan. Op AL die rechte stukken. https://www.facebook.com/(...)93231702&v=e&sfns=mo | |
Tarado | zondag 28 april 2019 @ 09:53 |
lijkt me inderdaad moeilijk hard te maken dat hij ergens een tow heeft gehad | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 09:56 |
Maar ja, Max riep het en Toto Wolf riep schijnbaar ook iets soortgelijks. | |
Tarado | zondag 28 april 2019 @ 09:59 |
maar Bottas zegt het zelf toch ook: https://www.formula1.com/(...)oUOTQwUipG6NJzS.html | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 10:05 |
Maar dat is de typische Mercedes downsize houding van hun eigen mogelijkheden. Bij Mercedes schijnen ze het niet te willen roepen dat ze de snelste bolide hebben. Ferrari is zo snel, en Red Bull heeft zoveel progressie geboekt. Dus grijpen ze elke mogelijkheden aan om hun eigen in te dekken en hun mogelijkheden en snelheid te downsizen. | |
Zipportal | zondag 28 april 2019 @ 10:11 |
Nu bij WNL. Lammers. | |
Tarado | zondag 28 april 2019 @ 10:11 |
ja dat idee heb ik ook wel | |
LTVDK | zondag 28 april 2019 @ 10:17 |
Begint wel een beetje vervelend te worden hoe ze zichzelf zo graag de 'underdog' positie willen aanpraten maar vervolgens wel elke kwalificatie en race 1+2 eindigen. | |
het_synergy_effect | zondag 28 april 2019 @ 10:22 |
Tja, ik vind het knap. Knap hoe snel jij doorhebt of er poep gepraat wordt of niet. Chapeau! | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 10:26 |
Wie zegt dat ik het doorheb? Ik zeg alleen wat ik prefereer. Daarnaast heb ik de polelap van Bottas gepost, en tot op heden is er niemand die heeft gezegd waar hij een tow zou hebben gehad. | |
Sjemmert | zondag 28 april 2019 @ 10:29 |
De waarheid ligt ergens in het midden denk ik. Ja het kan ietsjes schelen op de rechte stukken als er een auto of een treintje een seconden of 2-4 voor je rijd, maar veel zal het niet zijn. En ja het kan zelfs flink schelen als je echt een perfecte tow krijgt op het lange rechte stuk maar dan moet je ook een beetje geluk hebben dat het precies zo perfect uitkomt. Te dicht en je verliest wat in de S bocht te ver en de tow wordt al minder. | |
ATuin-hek | zondag 28 april 2019 @ 10:34 |
Norris zat er een paar seconde voor. | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 10:34 |
Vraag is dan ook, hoe groot kan het voordeel van een tow zijn op het moment dat je je voorganger niet eens kunt zien? Hoe kort moet je op je voorligger zitten als deze 250-300 km/uur rijdt? Wil je er daadwerkelijk tienden van secondes mee winnen 10 Meter? 100 Meter? 400 Meter? | |
TheFreshPrince | zondag 28 april 2019 @ 10:34 |
Voor de liefhebbers: over een half uurtje de F2 sprintrace van Baku ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 28 april 2019 @ 10:36 |
Ook op het gratis kanaal van ziggo? Had hij nog wat interessants te melden? | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 10:36 |
Heb je de beelden bekeken? Op welke punten van het circuit zou Bottas profijt hebben volgens jou? | |
_-_ratjetoe_-_ | zondag 28 april 2019 @ 10:37 |
Het gaat allemaal om de luchtcirculatie. | |
Zipportal | zondag 28 april 2019 @ 10:38 |
Schakelde net te laat in. | |
Sjemmert | zondag 28 april 2019 @ 10:39 |
Ik schat in dat voor de perfecte tow je zo tussen de 3 en 5 auto lengtes afstand wil hebben bij het uitkomen van de S. De tow van Bottas zal te te verwaarlozen zijn schat ik in als ik zijn pole lap bekijk. | |
Tarado | zondag 28 april 2019 @ 10:41 |
voor hem schakel je nooit te laat in, vind het een mooi figuur maar over poep praten gesproken | |
n00biedoobiedoo | zondag 28 april 2019 @ 10:43 |
De aanwezigheid van Amber was wederom veel prijzenswaardiger dan de aanwezigheid van Jan. | |
sasquatsch | zondag 28 april 2019 @ 10:48 |
Op het laatste rechte stuk zie je Norris in beeld, dus dat is net die paar seconden waar je voordeel van de tow kunt hebben. | |
sasquatsch | zondag 28 april 2019 @ 10:49 |
Ze hebben het over een paar seconden. Dat is veel meer dan die 5 auto lengtes. | |
ESF1Gamer | zondag 28 april 2019 @ 10:50 |
volgens de tvgids op internet is F2 straks op het gratis kanaal | |
aesop | zondag 28 april 2019 @ 10:51 |
Aldus Max. Ik vind het ook moeilijk te geloven. Maar ze zijn allemaal nogal stellig. Iemand hier met een beetje natuurkundeknobbel dit dit kan verklaren? | |
Sjemmert | zondag 28 april 2019 @ 11:03 |
Een paar seconde geloof ik niet, wie zegt dat ? In het meest gunstige geval misschien een seconde als je beide rechte stukken een perfecte tow krijgt meer kan ik me echt niet voorstellen. | |
vosss | zondag 28 april 2019 @ 11:04 |
Max ![]() | |
ATuin-hek | zondag 28 april 2019 @ 11:04 |
Meerdere rijders en teambazen. | |
Sjemmert | zondag 28 april 2019 @ 11:05 |
Wat weet die ervan joh laat hem eerst maar eens een pole halen ![]() | |
vosss | zondag 28 april 2019 @ 11:06 |
Of het zoveel seconden erachter nog voordeel oplevert weet ik niet. Wat ik wel weet is dat een F1 auto enorm veel lucht verplaatst. Als die een meter langs je af rijdt op snelheid denk ik serieus dat je moeite hebt om recht te blijven staan en niet omgeblazen te worden. | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 11:06 |
Dat denk ik dus ook. Bottas zat een seconde of 5 achter z’n voorganger. Dat komt bij een snelheid van 200-300 km/uur neer op een afstand van 280 tot meer dan 400 meter. Vandaar dat je z’n voorganger tijdens een groot deel van z’n flying lap niet eens ziet. Daarom snap ik Max ook niet. Hoezo zou er veel meer ingezeten hebben? Vettel reed voorop en deed het in z’n eentje. En Bottas had vrijwel geen baat tijdens z’n polelap. | |
vosss | zondag 28 april 2019 @ 11:06 |
![]() Ik ben nog steeds boos om Ricardo van toen in Mexico toen hij er net onderdoor ging ![]() | |
vosss | zondag 28 april 2019 @ 11:07 |
Hij zegt van wel. | |
Sjemmert | zondag 28 april 2019 @ 11:07 |
Sowieso niet dat Max een paar seconden sneller had gekund met een tow dat is echt onzin. | |
sasquatsch | zondag 28 april 2019 @ 11:08 |
Max, Bottas, Vettel, Wolff, etc. | |
Sjemmert | zondag 28 april 2019 @ 11:09 |
Uhuh en Vettel in Singapore ![]() | |
vosss | zondag 28 april 2019 @ 11:09 |
En grosjean in Monaco ![]() | |
sasquatsch | zondag 28 april 2019 @ 11:09 |
Een paar tienden tot ca 0,5 seconde. | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 11:10 |
Bottas zat een seconde of 5 achter Norris. Lewis een seconde of 3-4 achter Bottas. Vettel reed helemaal voorop. Ik denk dat de winst met die tow echt wel meeviel. Wellicht Lewis op Bottas in sector 3 richting de finishlijn. | |
Sjemmert | zondag 28 april 2019 @ 11:10 |
Dat lijkt mij realistisch inderdaad. | |
sasquatsch | zondag 28 april 2019 @ 11:10 |
Dat was Max zelf ![]() | |
vosss | zondag 28 april 2019 @ 11:11 |
Nietus!! | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 11:11 |
Mercedes indekgenot. Geloof aub niet alles wat ze roepen bij dat team. | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 11:12 |
F2 gaat van start ![]() SPT / [Junior] Formuleklassen #36 Races over de hele wereld | |
sasquatsch | zondag 28 april 2019 @ 11:12 |
Niet alleen Mercedes, maar ook Ferrari en Red Bull zeggen dat. En zij hebben de data, wij niet. | |
Evenstar | zondag 28 april 2019 @ 11:16 |
Op Monza zou je er geen voordeel uit halen als iemand 3-4 seconden voor je rijdt, in Baku is dat gewoon anders. Smalle circuit, met bijna geen open ruimtes. Gehele circuit is bijna één grote tunnel omdat er hoge gebouwen langs het circuit staan en zo een heel andere effect creëren dan wat gebruikelijk is op andere circuits. . Daarnaast zijn er gewoon veel rechte stukken. Nogmaals, Bottas kan hier gewoon tow hebben gehad, maar waarschijnlijk hooguit 0.05 of 0.1 second. Tow speelt niet alleen maar als je er net achter rijdt en dat willen sommigen gewoon niet begrijpen / toegeven. | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 11:17 |
Uhu, vast. Nogmaals bekijk de polelap van Bottas en zeg waar hij baat heeft. Heel misschien het laatste stuk richting start-finish. Voor de rest zie je Norris amper rijden. Wat nou tow? | |
tralalala | zondag 28 april 2019 @ 11:19 |
Heeft Max wel een interview gegeven aan Ziggy na de kwalificatie? Kan het niet vinden op de site. | |
TheFreshPrince | zondag 28 april 2019 @ 11:19 |
Die discussie kan je mss beter voeren met Bottas, Max of Wolff ![]() | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 11:21 |
Er zijn veel rechte stukken echter met allerlei knikken en hoogteverschillen. De tijdwinst die jij daarentegen schetst kan ik me in vinden en is realistisch. De 0,1 sec. die Max aangeeft op ELK rechte stuk van deze baan is ridicuul. Ja dat kan, maar dan moet je er echt veel korter op zitten. En niet op 5 seconden. | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 11:22 |
Natuurlijk durf ik dat aan. Zij daarentegen ![]() | |
sasquatsch | zondag 28 april 2019 @ 11:23 |
Een tow is meer dan in iemands slipstream rijden. Het gaat er om dat de lucht in beweging is en daardoor dus minder weerstand op levert. Daar heb je dus voordeel van. | |
Snowsquall | zondag 28 april 2019 @ 11:24 |
Is dat geTOuWtrek nu nog steeds bezig?? Kijk vooruit naar vanmiddag, let the past go! | |
Evenstar | zondag 28 april 2019 @ 11:24 |
Denk dat Max dat ook bedoelde toch? Op iedere rechte stuk 0.1 seconde moet je er echt wel dichter op zitten. Je kan dan waarschijnlijk veel meer dan 0.1 uit halen. Gisteren kon je een paar keer belachelijke snelheidsverschillen zien. | |
Fir3fly | zondag 28 april 2019 @ 11:25 |
Of nadeel, in de langzame bochten. Maar dat geldt dan blijkbaar weer niet. | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 11:26 |
Je bedoelt vuile lucht. Lucht die zorgt voor minder downforce in de bochten. | |
ATuin-hek | zondag 28 april 2019 @ 11:27 |
Waarom ben je zo stellig dat je het meer moet kunnen zien in die video? | |
Nattekat | zondag 28 april 2019 @ 11:27 |
Ik herinner jullie er graag aan dat vliegtuigen minuten achter elkaar moeten opstijgen en landen vanwege turbulentie. Onderschat tow niet. | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 11:28 |
Hij doelde op 0,1 sec. op elk rechte stuk van de baan bij een afstand van een seconde of 5. Daar kan ik met mijn pet niet bij. | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 11:31 |
Waarom ben jij zo stellig dat er een tow is, wanneer je niet eens de auto kunt zien die de tow veroorzaakt zou hebben? | |
ATuin-hek | zondag 28 april 2019 @ 11:31 |
Omdat het dus niet zo zichtbaar hoeft te zijn. | |
franklop | zondag 28 april 2019 @ 11:32 |
![]() Problemen voor Kimi | |
Fir3fly | zondag 28 april 2019 @ 11:33 |
Compleet onzichtbaar is blijkbaar goed genoeg. | |
opgebaarde | zondag 28 april 2019 @ 11:36 |
Als verschillende mensen in het veld met wisselende belangen aangeven dat dit fenomeen toch bestaat. Zouden wij kunnen denken dat die mensen liegen, maar dat moet eigenlijk wel ergens op gebaseerd zijn. Toch? | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 11:38 |
Nee, joh, die weten er allemaal niets vanaf. | |
sasquatsch | zondag 28 april 2019 @ 11:38 |
Klopt. Maar sowieso rijden ze hier met weinig downforce. | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 11:38 |
Iets wat je verzint is inderdaad niet zichtbaar. | |
Tarado | zondag 28 april 2019 @ 11:38 |
die hebben behalve vleugels dan ook straalmotoren | |
Tarado | zondag 28 april 2019 @ 11:40 |
daar gaat m'n manager ![]() | |
ATuin-hek | zondag 28 april 2019 @ 11:40 |
Die verzinnen het blijkbaar ja. | |
Nattekat | zondag 28 april 2019 @ 11:40 |
Die hebben daar 0,0 mee te maken. Het gaat over de vortices van de vleugels. | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 11:42 |
Mercedes gebruikt het om hun prestaties te downsizen. Dat doen ze het gehele jaar al. Max wil gewoon dat z’n RBR sneller is dan dat hij daadwerkelijk is. Iedereen wist toch dat het gewoon P4 zou worden toen Leclerc in Q2 z’n auto in de prak reed. Vettel reed voorop, welke tow had hij dan? En hoezo had er voor Max dan meer in gezeten? | |
Tarado | zondag 28 april 2019 @ 11:44 |
dat is toch wel een grote reden hoor, ga er maar eens achter staan | |
Nattekat | zondag 28 april 2019 @ 11:44 |
https://www.gpupdate.net/(...)-ik-risico-niet-nam/ Wees nou niet zo gigantisch eigenwijs. | |
Fir3fly | zondag 28 april 2019 @ 11:46 |
Of we zouden gewoon kunnen kijken naar de beelden. We zijn niet blind. | |
Fir3fly | zondag 28 april 2019 @ 11:47 |
De ironie ![]() | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 11:51 |
Geloof vooral alles wat een ander beweerd, en waag het niet om je te laten leiden door beelden. | |
potjecreme | zondag 28 april 2019 @ 11:56 |
Rosberg kan gelukkig weer een aantal weekenden met zijn gezin doorbrengen. https://www.formule1.nl/n(...)elkom-in-f1-paddock/ | |
Tarado | zondag 28 april 2019 @ 11:58 |
wel terecht zo te lezen | |
Gruj0 | zondag 28 april 2019 @ 12:02 |
Dit soort grappen zal hij nog lang moeten horen. ![]() | |
Sjemmert | zondag 28 april 2019 @ 12:05 |
Kom straks 3 uur thuis dus voor mij wordt het of het eerste uurtje op de telefoon kijken of bij thuiskomst met een uur vertraging kijken. Hmmm moeilijk... | |
potjecreme | zondag 28 april 2019 @ 12:05 |
Start op telefoon kijken? | |
opgebaarde | zondag 28 april 2019 @ 12:06 |
Er is wel meer wat we niet zien. Dus het bestaat niet? Vuile lucht zien wij ook niet (i know, flauw) Lijkt mij een beetje te simpel. En natuurlijk heeft elke coureur zijn eigen belangen en dus eigen verhaal, maar wij zitten thuis op de bank zonder benul, dan mogen wij onze toon wel matigen | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 12:08 |
Wat een sukkel is het toch ook. | |
ATuin-hek | zondag 28 april 2019 @ 12:10 |
Dat is dom van hem. | |
Tinos85 | zondag 28 april 2019 @ 12:11 |
Ik was er even vanuit gegaan dat de race om 15:10 begon, had ik toch bijna het eerste uur gemist ![]() | |
sasquatsch | zondag 28 april 2019 @ 12:14 |
Wordt druk in de pitstraat vandaag. Ook Kubica start vanuit de pitstraat. https://www.autosport.com(...)ane-after-baku-crash | |
THEFXR | zondag 28 april 2019 @ 12:17 |
zit die auto met ducktape aan elkaar? | |
ATuin-hek | zondag 28 april 2019 @ 12:18 |
Dat is nog een interessante vraag. Is er dan daadwerkelijk een startvolgorde in de pitstraat? | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 12:18 |
uitslag (weinig verrassend) een DQ van de kwalificatie: ![]() [ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2019 12:19:15 ] | |
THEFXR | zondag 28 april 2019 @ 12:19 |
echt stom ja, hij deed ook nog background vlogs voor zijn yt kanaal | |
Tinos85 | zondag 28 april 2019 @ 12:22 |
Gezellig met z’n drieën vanuit de pitstraat dus ![]() | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 12:24 |
5 Millimeter doorbuiging onder een last van amper 6kg. Je zou bijna denken dat hij niet goed vast zat. | |
Tarado | zondag 28 april 2019 @ 12:25 |
wordt druk in de pitstraat | |
Yashaaaaa | zondag 28 april 2019 @ 12:25 |
Ik ook. En nu zit mijn schoonvader hier dan wss nog ![]() | |
Tarado | zondag 28 april 2019 @ 12:26 |
gewoon de tv wat harder zetten | |
Yashaaaaa | zondag 28 april 2019 @ 12:27 |
Ja ik denk dat ik subtiel een wandeling in het centrum ga voorstellen aan vriend en schoonvader ofzo ![]() | |
Tarado | zondag 28 april 2019 @ 12:27 |
| |
potjecreme | zondag 28 april 2019 @ 12:27 |
Zeggen dat je last hebt van verstopping en vervolgens 1,5 uur op wc/badkamer met tablet/telefoon verblijven. | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 12:29 |
Gasly trouwens ook nog een penalty voor nieuwe Control Unit settings. Dat maakt nu 5 penals voor hem oid? ![]() ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-04-2019 12:29:25 ] | |
potjecreme | zondag 28 april 2019 @ 12:29 |
Dat staat ook in de link die ik heb geplaatst. | |
Tarado | zondag 28 april 2019 @ 12:30 |
OK niet gezien in die link ![]() | |
Nattekat | zondag 28 april 2019 @ 12:32 |
Jezus wat is de ace engine app slecht geworden ![]() ![]() | |
sasquatsch | zondag 28 april 2019 @ 12:35 |
Nee, daar stond in dat hij de volgende race niet welkom was en pas in Monaco weer mocht komen. Dat is dus niet waar. Hij komt pas weer in Monaco, maar had ook in Spanje er weer mogen zijn. | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 12:35 |
Overtreed je nu niet de eigen forum regels? | |
spectrumanalyser | zondag 28 april 2019 @ 12:35 |
De drivers parade is nu bezig. Iemand heeft een kort introriedeltje uit een keyboard gehaald en dat op repeat gezet. ![]() Hamilton heeft een knalgele muts op. | |
Sjemmert | zondag 28 april 2019 @ 12:39 |
![]() | |
spectrumanalyser | zondag 28 april 2019 @ 12:39 |
Bij de formule2 race waren er 7 uitvallers, 3 maal de safetycar. Nick de vries werd 4de, in de laatste ronde stond ie nog 3de | |
sasquatsch | zondag 28 april 2019 @ 12:43 |
Volgens mij de volgorde waarin ze naar de pitstraat gestuurd zijn. Dus Gasly, voor Kubica voor Raikkonen. | |
ATuin-hek | zondag 28 april 2019 @ 12:45 |
Gewoon nieuwe fans aansteken met het F1 virus ![]() | |
ATuin-hek | zondag 28 april 2019 @ 12:48 |
Ja zou ik ook denken, net als hoe straffen op de grid werken. | |
Whiskers2009 | zondag 28 april 2019 @ 12:53 |
Ik tel er zo snel al 4: Gasly, Leclerc, Kubica, Raikkonen. En Giovinazzi is plaatsen terug gezet op de startgrid | |
Whiskers2009 | zondag 28 april 2019 @ 12:55 |
https://www.f1maximaal.nl(...)na-overtreding-gasly RBR neemt geen risico | |
Bonobo11 | zondag 28 april 2019 @ 12:55 |
Aangezien f1bolides omgekeerde vliegtuigen zijn is dit wel relevant https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Zogturbulentie Heeft minuten effect, maar users hier weten het uiteraard beter dan F1engineers | |
THEFXR | zondag 28 april 2019 @ 12:55 |
Lecerc had toch Q2 gehaald? | |
THEFXR | zondag 28 april 2019 @ 12:55 |
wake turbulance, ja | |
Nattekat | zondag 28 april 2019 @ 12:57 |
Coureurs snappen er niks van, de luchtverkeersleiding snapt er niks van, teambazen snappen er niks van, natuurkundigen snappen er niks van, etc. | |
Max23 | zondag 28 april 2019 @ 13:00 |
Heeft iemand dat plaatje van welke banden ze allemaal nog beschikbaar hebben na alle trainingen/kwalificaties? | |
wdn | zondag 28 april 2019 @ 13:01 |
Ja ![]() | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 13:01 |
![]() | |
Max23 | zondag 28 april 2019 @ 13:01 |
Merci | |
Zipportal | zondag 28 april 2019 @ 13:02 |
Balkenende bij Ziggo. Schurftzender. | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 13:03 |
JP is een grotere F1 fan dan de meeste van het vaste volk op die bank ![]() | |
Martinello | zondag 28 april 2019 @ 13:03 |
Een bak ellende. | |
ChevyCaprice | zondag 28 april 2019 @ 13:03 |
Jan Peter Godenende. | |
wdn | zondag 28 april 2019 @ 13:04 |
Een balk ellende dan ![]() Maar dan nog. Je kunt slechtere gasten hebben. | |
Martinello | zondag 28 april 2019 @ 13:05 |
Die kneuterige anekdotes van hem zijn geen feest om naar te luisteren. | |
NaturalScience | zondag 28 april 2019 @ 13:05 |
Godver..... kunnen jullie een apart Tow slowchat topic aanmaken? Nu weer veder met de race! | |
Whiskers2009 | zondag 28 april 2019 @ 13:06 |
Dat klopt. Maar er stond me bij dat hij ook uit de pitstraat zou starten. Maar dan zal ik het mis hebben. Overigens is de volgorde de pits uit dan volgens mij Kubica (want geen disciplinaire straf), Raikkonen (1 disciplinaire straf), Gasly (2 disciplinaire straffen) | |
Crazy-M | zondag 28 april 2019 @ 13:07 |
Laten ze vandaag maar gewoon iedereen in de pitstraat starten om te zorgen dat er niet gelijk de sc komt? | |
LTVDK | zondag 28 april 2019 @ 13:08 |
Ik gok al een SC direct na de start. | |
S95Sedan | zondag 28 april 2019 @ 13:08 |
Kans is vrij hoog ja, denk dat ze bocht 3 niet eens allemaal doorkomen. | |
Crazy-M | zondag 28 april 2019 @ 13:08 |
Ik gok na bocht 2 als de mensen uit de pitstraat er bij komen | |
LTVDK | zondag 28 april 2019 @ 13:11 |
Ik ga de inzet verhogen en zeggen dat er bij de crash minstens eentje met een Renault-motor is betrokken ![]() Of Vettel en Max rijden elkaar er af en het wordt weer een makkelijke 1-2 voor Mercedes. | |
Lionheaad | zondag 28 april 2019 @ 13:11 |
Volgens mij volgorde uit kwalificatie. Dus Raikkonen, Gasly en dan Kubica | |
NaturalScience | zondag 28 april 2019 @ 13:14 |
Uitslagen uit de quali worden bij een penalty geschrapt. Dus hun uitslagen bestaan feitelijk niet meer. | |
S95Sedan | zondag 28 april 2019 @ 13:14 |
Max of Vettel hebben volgens mij best een goede kans om P1 te pakken met de slipstream die ze hebben. | |
LTVDK | zondag 28 april 2019 @ 13:15 |
Qua snelheid kunnen ze het allebei wel winnen ja, de grootste uitdaging is denk ik heel blijven ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 28 april 2019 @ 13:15 |
Dat kan al zeker niet want Gasly en Raikkonen zijn gediskwalificeerd uit de kwalificatie. | |
opreis | zondag 28 april 2019 @ 13:17 |
Leclerc mag dus p8 starten op 4 nieuwe medium banden. Slaat nergens op. Gebruik dan een oud setje uit de training | |
shiz | zondag 28 april 2019 @ 13:19 |
lol, voor het eerst in jaren dat ik in NL F1 kijken kan... zit Balkellende daar vaker? ![]() ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 13:19 |
![]() Best vaak te zien bij motorsport evenementen ook. | |
Mano_ | zondag 28 april 2019 @ 13:20 |
Heb het net aangezet, maar nu al beter dan die halfzwakke volkszangers die ook wel eens aanschuiven. Of die irritante Tom Coronel. | |
LTVDK | zondag 28 april 2019 @ 13:20 |
Ja die is een behoorlijke F1 en racefan. | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 13:20 |
Balkie is een baas. Check z’n skateboard skills. | |
shiz | zondag 28 april 2019 @ 13:20 |
lol, ik had eerder verwacht dat 'ie voorzitter zou zijn van een Harry Potter-fanclubje dan dit. ![]() Oja, dat was een gouwe ouwe. ![]() | |
Sjemmert | zondag 28 april 2019 @ 13:21 |
Balkenende is een echte race fan ja. | |
LTVDK | zondag 28 april 2019 @ 13:21 |
Dacht al, wat is Doornbos allemaal rustig, maar Coronel zit er niet bij, vandaar ![]() | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 13:22 |
![]() ![]() | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 13:22 |
Precies, Balkenende is wel een liefhebber ja. | |
shiz | zondag 28 april 2019 @ 13:23 |
Stille wateren zijn petrolheads ofzo. ![]() | |
WheeledWarrior | zondag 28 april 2019 @ 13:24 |
Benieuwd of de F1-coureurs het hoofd beter koel houden dan die in de F2. | |
LTVDK | zondag 28 april 2019 @ 13:25 |
'Het was geweldig om haar een echte witte bruiloft te geven', wat zijn dat voor racistische reclames joh. | |
shiz | zondag 28 april 2019 @ 13:25 |
![]() ![]() | |
Mano_ | zondag 28 april 2019 @ 13:26 |
Heeft Kubica weer een auto eigenlijk? | |
shiz | zondag 28 april 2019 @ 13:27 |
Zou wel zo handig zijn... | |
LTVDK | zondag 28 april 2019 @ 13:28 |
Jammer dat Amber Brantsen er nu niet is, hadden we allemaal matige grapjes kunnen maken met die 'Daar is een doekje voor'. | |
klaasweetalles | zondag 28 april 2019 @ 13:28 |
IK SCHAKEL NET IN WHAT THE FUCK WAT DOET DIE FUKKING BAKELLENDE IN MIJN BEELD ![]() | |
Mano_ | zondag 28 april 2019 @ 13:28 |
Ghehehe ![]() | |
Pino112 | zondag 28 april 2019 @ 13:28 |
Insert <JP skateboard filmpje> | |
DKUp | zondag 28 april 2019 @ 13:28 |
JP ![]() Amber ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 28 april 2019 @ 13:28 |
Ja ![]() | |
Mano_ | zondag 28 april 2019 @ 13:29 |
Gelukkig ![]() | |
Whiskers2009 | zondag 28 april 2019 @ 13:29 |
Racefan zijn ![]() | |
LTVDK | zondag 28 april 2019 @ 13:30 |
Dat zijn gewoon beiden echte F1-fans, gewoon prima als die er zitten ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 13:31 |
Balkenende is de beste gast tot nu toe. Sympathieke gast. | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 13:34 |
![]() | |
opgebaarde | zondag 28 april 2019 @ 13:35 |
Ik vind die petmongool eigenlijk wel tof. ![]() Ik kan natuurlijk zelf scrollen op Reddit of iemand met enige kennis doet het en maakt al een selectie van het leukste materiaal | |
tja77 | zondag 28 april 2019 @ 13:38 |
Race begint om 17:10 uur, kom dan maar terug. | |
opgebaarde | zondag 28 april 2019 @ 13:38 |
Eens. Maar hoezo heeft hij (regelmatig) contact met Jos Verstappen? Vind ik best een beetje gek | |
Divje | zondag 28 april 2019 @ 13:39 |
![]() | |
klaasweetalles | zondag 28 april 2019 @ 13:39 |
17.10 PAS oke tot straks | |
shiz | zondag 28 april 2019 @ 13:39 |
![]() | |
S95Sedan | zondag 28 april 2019 @ 13:40 |
![]() | |
Weltschmerz | zondag 28 april 2019 @ 13:42 |
Doornbos is weer aan het vertellen hoe briljant Hamiltons rondje wel niet was, met meer tow en toch langzamer dan Bottas. | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 13:42 |
Die gaan al heul lang terug. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 28 april 2019 @ 13:42 |
racefan van het eerste uur, en als je minister president bent kun je wat contacten op doen. ![]() | |
Zorro | zondag 28 april 2019 @ 13:43 |
Mol is voorzitter van de Hamilton fanclub en Doornbos penningmeester. De rest daar is erelid. Dat moet haast wel. |