abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 mei 2019 @ 22:44:17 #176
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186595343
Whoop,
Als je de behoefte hebt om even te spuien: doe dat gerust hier of in Mn pb ofzo. Je bent niet alleen.
:*

DE,
Ik wilde je oud collega nog bejubelen voor het fijne gesprek dat jullie hebben gehad. Jouw baan klinkt echt vermoeiend! Wat een heen en weer gereis joh. Kan me voorstellen dat je snakt naar je verlof.

Kleurdoos, zo leuk om jou hier te zien O+
Ik groeide ook niet snel hoor. Duurde wel tot een week of 24. Hij zit-zat gewoon graag in Mn zij. Misschien is dat bij jou ook zo. Relax. Groeit vanzelf en dan weet je niet eens meer hoe het was voordat je bol was :*

Tico
Hoe is het verder met jou? Al een beetje gewend aan het idee van een tweeling? Ik vind het zoiets magisch hebben. Had zelf het idee dat ik dit keer zwanger was van een tweeling, maar toch een eenling.

Hier is alles rustig. Ben een beetje emo vandaag. Rond een uur of 5 stond er een oud leerling van me op de stoep die swerelds mooiste kaart ooit af kwam leveren. Als ik er aan terug denk springen de tranen weer in mn ogen. 2 jaar geleden gaf ik hem een kaart. Die hangt dus al 2 jaar op zijn spiegel en hij leest hem dagelijks. Hij had er een kopietje van gemaakt als bewijs. Net als een foto van hem/zn nieuwe huis (ze gaan emigreren) en allemaal andere lieve dingetjes. Nu kreeg ik een kaart van 3 kantjes waarop hij zo’n immens lieve, hartverwarmende en complimenterende tekst had geschreven die zelfs de grinch gelukkig zou maken. Ik ben er echt stil van. Zo mooi. Waar verdien ik dit aan?

Mn nichtje van 8 is blijven logeren, omdat schoonzus even een nachtje rust nodig had. Zij is eind maart bevallen en heeft enorm veel stress en gezeik met haar buren /lekkage/ louche aannemer. Zag er enorm tegenop, maar het is ook zo leuk om ro met haar te zien. Al zegt een 8jarige echt héle gekke dingen af en toe :o
Praten over neuken /middelvingers etc. Heel eh.. wennen zullen we maar zeggen.
Oh en Mn buren van 4 houden een dronken karaoke feestje. :'(
Ik wil slaaaaaapeeeen!
Zonder hoop geen leven.
pi_186601247
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 mei 2019 20:49 schreef douche-eendje het volgende:

Whoopje :*. Fijn dat je genoeg steun hebt in je omgeving, maar ik snap ook dat het lastig als je er zelf niet helemaal uit komt waar je behoefte aan hebt. Heb je het idee dat je wat 'mist' op dit moment?
Ik mis zeker wat op het moment. Ik denk dat ik vooral de rust en de tijd mis om aan de hele situatie te wennen. Zwanger, mijn man weg, operatie, de buikpijn/bloedingen en dan gelijk dealen met het feit dat mijn man zich gelijk vol in een nieuwe relatie stort en haar er ook steeds bij betrekt. Ik krijg continu allerlei sh*t over me uitgestort en ik weet gewoon niet hoe ik alles moet doen en hoe ik sommige dingen kan laten gaan. Ik mis een stukje betrokkenheid van hem, ik weet dat ik niet kan verwachten dat hij er constant is maar dat hij me op sommige momenten zo in de steek laat had ik dan weer niet verwacht. En ik mis mijn 'evenwichtige' en 'zekere' zelf, hoe leg ik dit uit... ik heb denk ik gewoon echt een enorme knauw gehad van alles wat er gebeurd is en het kost me moeite om vooruit te kijken zonder te doem denken. Het lastige is gewoon dat ik weet dat die rust en die tijd om te wennen er voorlopig niet gaan komen en dat het voor bijv. mijn psych. verpleegkundige heel lastig is om me hier bij te helpen. Ze kan me aanhoren maar het allemaal oplossen is een ander verhaal en daar is zij natuurlijk ook niet voor.
  Moderator zaterdag 4 mei 2019 @ 09:46:52 #178
447051 crew  Peejtur
pi_186601383
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 09:37 schreef Whoopje het volgende:
Ze kan me aanhoren maar het allemaal oplossen is een ander verhaal en daar is zij natuurlijk ook niet voor.
Maar ze kan je wel handvatten geven om de goede weg weer op te gaan :)
  zaterdag 4 mei 2019 @ 09:50:21 #179
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186601436
Pff Whoop :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_186603846
Heftig whoop :*
Schudden voor gebruik
pi_186605764
Wij komen hier uitzwaaien :W
Vandaag is N. 1 week oud en hij doet het super.
Wat een heerlijk tevreden mannetje O+
De kraamhulp is zojuist vertrokken, het was echt een week op een roze wolk!
We hebben echt genoten deze keer, bij V was de wolk helaas niet zo roze door alle borstontstekingen.

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor alle adviezen en medeleven, heeft me echt goed gedaan!
Ik blijf trouw meelezen, ben namelijk heel benieuwd naar jullie bevallingen en baby’s! O+

Tot in het babytopic! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 4% gewijzigd door Flav op 04-05-2019 15:43:07 ]
pi_186608155
@Flav Wat een plaatje O+ Hij lijkt op deze foto wel wat geel, klopt dat? Fijn van de roze wolk, het is jullie gegund :*
  zaterdag 4 mei 2019 @ 17:31:26 #183
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186609378
@Flav wat een knapperd O+ Fijn dat je zo'n mooie kraamweek achter de rug hebt. Mocht ook wel na al dat wachten :+
  zaterdag 4 mei 2019 @ 20:31:17 #184
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186612981
Oh Flav O+
pi_186612999
Flav, wat een heerlijk ventje O+ O+ O+
  zaterdag 4 mei 2019 @ 20:33:48 #186
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186613047
Ik lig al het grootste deel vd dag op bed. Ik had in de ochtend en middag iets te fanatiek gestofzuigd en gesopt, en gegeten en gesnoept :') toen kreeg ik maagpijn. Buhh zeer. Daarna zakte het naar waar dan schijnbaar nu m'n darmen zitten :')
Maar ik mag van m'n lief niks meer doen :P Morgen ook niet. Het bevalpakket van 't bad is nog niet binnen, komt maandag :{ stom stom dat ik dat te laat bestelde. Dus ze moet toch nog even binnen blijven hoor!
pi_186613292
Nog gefeliciteerd met je zwangerschap @automatic_! *O*
  zaterdag 4 mei 2019 @ 20:58:33 #188
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_186613560
Ik boerde net een kind wakker. *trots.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_186613566
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 16:14 schreef Mrs.Peel het volgende:
@:Flav Wat een plaatje O+ Hij lijkt op deze foto wel wat geel, klopt dat? Fijn van de roze wolk, het is jullie gegund :*
Klopt indd. Net zoals broerlief destijds een zonnebank kleurtje :P. Wordt gelukkig met de dag minder.
  zondag 5 mei 2019 @ 18:27:09 #190
425055 Sicilia
Sicilia
pi_186632828
Morgen termijnecho! Ik heb een angelsound en dacht gister, ach ik probeer het voor de gein even! Hoorde we gewoon een mooi hartje kloppen O+ Echt zo bijzonder weer! En dat met 10 weken al!
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_186634000
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 mei 2019 13:52 schreef Flav het volgende:
Wij komen hier uitzwaaien :W
Vandaag is N. 1 week oud en hij doet het super.
Wat een heerlijk tevreden mannetje O+
De kraamhulp is zojuist vertrokken, het was echt een week op een roze wolk!
We hebben echt genoten deze keer, bij V was de wolk helaas niet zo roze door alle borstontstekingen.

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor alle adviezen en medeleven, heeft me echt goed gedaan!
Ik blijf trouw meelezen, ben namelijk heel benieuwd naar jullie bevallingen en baby’s! O+

Tot in het babytopic! O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flav, wat en prachtige blonde god heb je gemaakt. O+ Ik sta nog steeds open voor de uithuwelijking. :P

Morgen is onze Lilybug 1 week. We hebben wat opstartproblemen met de borstvoeding. Zuigen na het aanhappen is een ingewikkelde bezigheid voor haar, maar we hebben nu twee semi-succesvolle borstvoedingen gehad met tepelhoedje. De rest van de tijd kolf ik. Aan mijn borsten ligt het niet. Die beginnen te stromen zodra ze in de buurt is. Ze was vandaag tijdens het wegen zwaarder dan toen ze geboren was! Mijlpaal 1 is behaald.

Ik twijfel enorm om mijn bevallingsverhaal neer te pennen. Vooral gezien ikzelf tijdens de zwangerschap enkel behoefte had aan de positieve verhalen en iedereen die weer een horrorverhaal probeerde op te dringen het zwijgen oplegde..

Heeft iemand hier ervaring met EMDR? Het blijkt dat een eerdere zeer nare ervaring van ca. 3 jaar geleden met biopten van mijn baarmoedermond nemen wat helemaal misging, mij veel meer heeft getraumatiseerd dan ik destijds heb ingezien. En het is momenteel een enorm probleem tijdens het checken van mijn hechtingen. Gezien ik vast nog vaker medische professionals aan mijn hoeha ga hebben zitten in de jaren tot mijn dood, is het denk ik verstandig om hier iets aan te doen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_186634627
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 19:09 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Heeft iemand hier ervaring met EMDR? Het blijkt dat een eerdere zeer nare ervaring van ca. 3 jaar geleden met biopten van mijn baarmoedermond nemen wat helemaal misging, mij veel meer heeft getraumatiseerd dan ik destijds heb ingezien. En het is momenteel een enorm probleem tijdens het checken van mijn hechtingen. Gezien ik vast nog vaker medische professionals aan mijn hoeha ga hebben zitten in de jaren tot mijn dood, is het denk ik verstandig om hier iets aan te doen.
Ik heb vanuit mijn studie en werk in het ziekenhuis zeer positieve verhalen over EMDR gehoord. Ik heb het zelf ook gehad en mij heeft het ook een beetje geholpen, maar ik had ook niet een duidelijk aanwijsbaar trauma-moment. Juist voor wanneer dat er wel is, is er wel veel evidentie dat het echt heel erg kan helpen.

Sterkte!
  zondag 5 mei 2019 @ 19:50:59 #193
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_186635271
@Rebubbled
Fijn dat ze alweer boven geboortegewicht is! Hopelijk gaat het gauw beter met het voeden.
Ik ben erg benieuwd naar je bevallingsverhaal. Ik probeer mezelf toch ook een beetje voor te bereiden op de bevalling en alleen maar positieve/neutrale verhalen geven zo'n eenzijdig beeld :{
Maar je moet er natuurlijk zelf ook achter staan om het te posten.
Ik hoop dat emdr of een andere therapie je kan helpen, op de lange termijn is het het zeker waard.
Tot snel in het babytopic :P
  zondag 5 mei 2019 @ 20:07:17 #194
436393 Stippelrientje
Zonder Pulp
pi_186635736
Mij heeft EMDR een eind geholpen zelf verder te kunnen. Proberen is het waard, denk ik zo.

Je kunt altijd in je spoiler van het bevallingsverhaal "waarschuwing"zetten. Dan is het aan de lezer om te kiezen of ze het wel of niet willen lezen. Misschien is het opschrijven ook wel een stukje genezingsproces.
Schudden voor gebruik
  zondag 5 mei 2019 @ 20:08:28 #195
436393 Stippelrientje
Zonder Pulp
pi_186635765
Wat fijn dat ze al zo snel boven haar geboortegewicht zit. Knapperd :*
Schudden voor gebruik
  zondag 5 mei 2019 @ 20:08:44 #196
436393 Stippelrientje
Zonder Pulp
pi_186635774
Flav wat een schattige foto!
Schudden voor gebruik
  zondag 5 mei 2019 @ 20:31:01 #197
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_186636172
Rebubbled, fijn dat het goed zit met het gewicht van je beebje. Het komt vast ook goed met die borstvoeding.

Wat rot dat je bevalling zo zwaar was voor je. Ik denk dat het je kan helpen het op te schrijven. Tenminste, ik vind dat zelf altijd een enorm therapeutische werking hebben. In ieder geval lees ik zelf graag allerlei soorten bevallingsverhalen. In het begin wilde ik ook alleen de positieve, maar ik begin nu te merken dat mijn beeld te eenzijdig begint te worden en weet dat het goed is om ervan bewust te zijn dat het soms gewoon echt anders gaat, ook al heb je je nog zo goed ingelezen en ben je nog zo vol vertrouwen en positiviteit.

Een vriendin van mij vertelde me van de week haar bevallingsverhaal, die echt een groot horrorscenario in het ziekenhuis was, ondanks dat zij helemaal voor de natuurlijke bevalling ging, zich helemaal in haar kracht voelde staan, vol positiviteit, ook echt zin in de bevalling, en zich tot in den treure had ingelezen en voorbereid. Ze stond er eigenlijk precies zo in met haar bevalplan etc. als ik nu. Maar het ging gewoon niet. Ik vond het moeilijk om haar verhaal te horen, maar het heeft me ook wel aan het denken gezet en wat bewuster gemaakt.

Een vriend van mij heeft onlangs een jaar lang EMDR therapie gevolgd en is daar positief over.
Sterkte ermee :*
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zondag 5 mei 2019 @ 21:32:02 #198
480396 Sisu
Oudgediende
pi_186637614
quote:
0s.gif Op zondag 5 mei 2019 19:09 schreef Rebubbled het volgende:

[..]

Flav, wat en prachtige blonde god heb je gemaakt. O+ Ik sta nog steeds open voor de uithuwelijking. :P

Morgen is onze Lilybug 1 week. We hebben wat opstartproblemen met de borstvoeding. Zuigen na het aanhappen is een ingewikkelde bezigheid voor haar, maar we hebben nu twee semi-succesvolle borstvoedingen gehad met tepelhoedje. De rest van de tijd kolf ik. Aan mijn borsten ligt het niet. Die beginnen te stromen zodra ze in de buurt is. Ze was vandaag tijdens het wegen zwaarder dan toen ze geboren was! Mijlpaal 1 is behaald.

Ik twijfel enorm om mijn bevallingsverhaal neer te pennen. Vooral gezien ikzelf tijdens de zwangerschap enkel behoefte had aan de positieve verhalen en iedereen die weer een horrorverhaal probeerde op te dringen het zwijgen oplegde..

Hier!

SPOILER
Heel veel succes en wat goed dat je zo voor jezelf zorgt! Over je bevallingsverhaal delen of niet.. het moet voor jou goed voelen. Als je dat wilt delen, doe dat dan omdat jij dat wilt. Niet omdat je je verplicht voelt. Wat anderen daarbij denken of voelen is niet aan jou. Dat is iets waar zij mee moeten dealen. :*

Ik denk aan je. Zet hem op!
Zonder hoop geen leven.
  maandag 6 mei 2019 @ 10:43:26 #199
263650 douche-eendje
met pulletjes
pi_186644657
Whoopje :*.

Fijn dat je het in ieder geval wel zo aan kan geven dat je het gevoel hebt dat je wat mist, ik hoop voor je dat je er vooral een weg in kunt vinden zodat je voor jezelf rust en ruimte kunt creeeren. Spui hier ook gerust als je daar behoefte aan hebt en vergeet niet aan jezelf te denken. Gewoon, kleine dingen doen waar jij behoefte aan hebt.

Flav wat een mooierd heb je gebakken :o O+. Ik rammel ondanks dat er geen plek voor is ;).

Rebubbled, fijn dat ze haar 1e mijlpaal behaald heeft. Ik heb geen ervaring met EMDR, maar hier kwam een tijd terug ineens een ander niet-verwerkt iets naar boven op een onverwacht moment. Als ik er straks tijd en ruimte voor heb, wil ik daar ook mee aan de slag gaan. Ik weet alleen nog niet op welke manier.

Dat 3e trimester he,

Dit vat het wel zo'n beetje samen voor mij. Gebrek aan energie, continu honger maar geen plek meer om te eten. Ik snap nu ineens waarom mn scoutingpubers ALTIJD honger hadden, zo'n groeispurt vraagt inderdaad veel van je lichaam :o.
Net de 2e groeiecho gehad en hoe verbazingwekkend, kind is gewoon nogsteeds het ultragmiddelde saaie gezonde p50. Al die bmi-heisa om niks :'). Maar minion is wel even 700 gram gewicht gaan kweken in 3 weken en 2 dagen tijd, dus ik snap wel waar mijn energie naartoe gaat :').
  maandag 6 mei 2019 @ 10:49:32 #200
56471 pinquit
oh my lama!
pi_186644743
Die meme is zo accuraat ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')