SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.![]()
Er worden vandaag 1 mei demonstraties verwacht met veel geweld. Er zijn veel voorzorgsmaatregelen getroffen zag ik net op TV. Banken dichtgetimmerd, zelfs een politiebureau.
Black block zou aanwezig zijn. Wordt weer een spannende dag.
Voorproefje van een aantal jaar geleden.
[ Bericht 55% gewijzigd door StephanL op 01-05-2019 07:33:27 ]![]()
Altijd een leuke dag!![]()
![]()
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Communistische vlaggen
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*![]()
Antifa's zijn al aanwezig aan de trommels en het "anti kapitalista" liedje te horen.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Werd ook wel verwacht ja. Geen idee of die mensen van "black block" er al zijn. Als ze slim zijn sluiten ze later aan, want ik zag ik net dat ze rugtassen controleerden.quote:Op woensdag 1 mei 2019 11:51 schreef Nikonlover het volgende:
Antifa's zijn al aanwezig aan de trommels en het "anti kapitalista" liedje te horen.![]()
Dat hoop ik wel. Dan kunnen we vaniddag lekker rellen kijkenquote:Op woensdag 1 mei 2019 11:55 schreef StephanL het volgende:
[..]
Werd ook wel verwacht ja. Geen idee of die mensen van "black block" er al zijn. Als ze slim zijn sluiten ze later aan, want ik zag ik net dat ze rugtassen controleerden.
Een politiebureau dichtgetimmerd? Damn dat is hier vrij ondenkbaar.quote:Op woensdag 1 mei 2019 07:18 schreef StephanL het volgende:
Er worden vandaag 1 mei demonstraties verwacht met veel geweld. Er zijn veel voorzorgsmaatregelen getroffen zag ik net op TV. Banken dichtgetimmerd, zelfs een politiebureau.
Black block zou aanwezig zijn. Wordt weer een spannende dag.
Voorproefje van een aantal jaar geleden.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel![]()
Al is het maar omdat we bijna geen politiebureaus meer hebben.quote:Op woensdag 1 mei 2019 12:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Een politiebureau dichtgetimmerd? Damn dat is hier vrij ondenkbaar.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||![]()
Terecht punt inderdaad.quote:Op woensdag 1 mei 2019 12:14 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Al is het maar omdat we bijna geen politiebureau's meer hebben.![]()
![]()
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
Wat een kneuzenkermis is die gele hesjes beweging geworden zeg. Als je er al sympathie voor had, dan moet dat inmiddels toch wel erg ver weg zijn....proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg![]()
Nouja dichtgetimmerd was wat overdreven zag ik, maar wel met flinke hekken er voor.quote:Op woensdag 1 mei 2019 12:10 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Een politiebureau dichtgetimmerd? Damn dat is hier vrij ondenkbaar.
Dit was het interview wat ik zag vanochtend. Van Stefan de Vrieswie dat ook is.
https://www.euronews.com/(...)for-may-day-protests
Waarom hebben die vakbonden altijd zo'n gekke ballon op een auto![]()
![]()
Helmen op! De strijd kan beginnen![]()
Waterkanon staat de verkeerde kant op
Mevrouw wilt niet weg
[ Bericht 32% gewijzigd door StephanL op 01-05-2019 12:38:10 ]![]()
Waarom?quote:Op woensdag 1 mei 2019 12:22 schreef manny het volgende:
Wat een kneuzenkermis is die gele hesjes beweging geworden zeg. Als je er al sympathie voor had, dan moet dat inmiddels toch wel erg ver weg zijn....I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
waarom een kneuzenkermis, of waarom minder sympathie (als je dat al had) ?quote:proberen is de eerste stap naar falen
Ja dat tweede vooral.quote:Op woensdag 1 mei 2019 12:57 schreef manny het volgende:
[..]
waarom een kneuzenkermis, of waarom minder sympathie (als je dat al had) ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Is die ellende nou NOG bezig?
Macron heeft toch al heel wat toezeggingen gedaan intussen?Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'![]()
Lekker stenen gooien![]()
![]()
![]()
![]()
Dit gaat meer om de 1 mei demonstratie dan gele hesjes, maarja als ze kunnen demonstreren doen ze gele hesjes aan.quote:Op woensdag 1 mei 2019 13:10 schreef Metro2005 het volgende:
Macron heeft toch al heel wat toezeggingen gedaan intussen?![]()
Hier namen ze de roze zwanen af.quote:Op woensdag 1 mei 2019 16:07 schreef Blueheeler het volgende:
Politie heeft de zwarte zwaan afgepakt.![]()
Haha hij neemt ook een camera mee
Er vliegen ziek veel stenen door de lucht,
[ Bericht 45% gewijzigd door StephanL op 01-05-2019 16:47:53 ]![]()
Het zijn ook elke keer mensen zonder gele hesjes die vernielingen aan het plegen zijn en vaak Antifatuig.
Je zou daar wonen, gooien ze eerst je ruiten in en vervolgens gooit de politie traangas....![]()
omdat het een kneuzenkermis isquote:proberen is de eerste stap naar falen
De afgelopen maanden heb ik af en toe even mee zitten kijken via die Russische livestreams, maar dan zie je toch gewoon de geelhesjes zelf de boel slopen.quote:Op woensdag 1 mei 2019 16:50 schreef Blueheeler het volgende:
Het zijn ook elke keer mensen zonder gele hesjes die vernielingen aan het plegen zijn![]()
Nee, in wezen niet.quote:Op woensdag 1 mei 2019 13:10 schreef Metro2005 het volgende:
Macron heeft toch al heel wat toezeggingen gedaan intussen?
Hij heeft er lang over nagedacht, maar de conclusie getrokken dat zijn beleid in orde is en dat hij niets hoeft aan te passen.![]()
Na een half jaar lang elke week een grootschalige relrepetitie te hebben gehouden is dit nog steeds maar het beste wat ze kunnen?![]()
Het wordt weer lekker weer.quote:Op woensdag 1 mei 2019 17:33 schreef Jigzoz het volgende:
Na een half jaar lang elke week een grootschalige relrepetitie te hebben gehouden is dit nog steeds maar het beste wat ze kunnen?![]()
Wat een kutvolk! Wat mij betreft mogen ze met scherp schieten om de gewone burger te beschermenquote:Op donderdag 2 mei 2019 21:47 schreef gynaika het volgende:
Parijse 1-mei-betogers vallen ziekenhuis binnen:
https://nos.nl/artikel/22(...)ekenhuis-binnen.htmlOp maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Schijnt nepnieuws te zijn. Zag vanochtend een bericht daarover op de NOS. Ziekenhuis spreekt het bericht tegen.quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:55 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Wat een kutvolk! Wat mij betreft mogen ze met scherp schieten om de gewone burger te beschermen
https://nos.nl/artikel/22(...)g-van-de-arbeid.html onderaan![]()
Parijs is nog niet live. Volgens mij nog te koud.
Wel wat andere plaatsen:
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.![]()
Nu welquote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:38 schreef Resistor het volgende:
Parijs is nog niet live. Volgens mij nog te koud.
Wel wat andere plaatsen:
![]()
Weer thuis en aangezet. Nog wat gemist gele hessen vrienden?
Blijkbaar niet
[ Bericht 32% gewijzigd door StephanL op 04-05-2019 15:39:37 ]![]()
Nope, geen actie.quote:Op zaterdag 4 mei 2019 15:24 schreef StephanL het volgende:
Weer thuis en aangezet. Nog wat gemist gele hessen vrienden?
Blijkbaar niet![]()
Was de NOS stemming aan het maken?quote:Op donderdag 2 mei 2019 21:47 schreef gynaika het volgende:
Parijse 1-mei-betogers vallen ziekenhuis binnen:
https://nos.nl/artikel/22(...)ekenhuis-binnen.htmlquote:Op zaterdag 4 mei 2019 11:29 schreef StephanL het volgende:
[..]
Schijnt nepnieuws te zijn. Zag vanochtend een bericht daarover op de NOS. Ziekenhuis spreekt het bericht tegen.
https://nos.nl/artikel/22(...)g-van-de-arbeid.html onderaan
[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2019 16:09:02 ]![]()
Hoe laat begint het
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.![]()
Nog geen beeld bij Ruptly, maar deze stream kwam voorbij waarop je kan zien dat het regent. Ze rijden een beetje rond en lopen in het rond, en zag wel serieuze afzettingen, met hoge hekken.
![]()
Als die gele hesjes gewoon elke zaterdag waren gaan werken hadden ze nu lekker kunnen chillen op een fijn zonnig eiland met een cocktail in de hand. Das toch beter dan handje ophouden...PWBF![]()
heywoodu
![]()
Van bijna dood tot olympiër:![]()
Íemand moet andermans spullen slopen he.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 12:13 schreef Nielsch het volgende:
Als die gele hesjes gewoon elke zaterdag waren gaan werken hadden ze nu lekker kunnen chillen op een fijn zonnig eiland met een cocktail in de hand. Das toch beter dan handje ophouden...Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval![]()
Geen gele hesjes. Wordt afkicken vandaag![]()
Moet toch een jubileum zijn vandaag, 26e week.
Edit: Ze zijn gevonden op de tweede stream die ik postte. een mexicaan is afgereisd naar Parijs voor de rellen
[ Bericht 18% gewijzigd door StephanL op 11-05-2019 12:38:30 ]![]()
Zequote:
houden wel van uitslapen, wat als ze nu eens de politie verrassen en om 6:00 uur beginnen ?Exaudi orationem meam
Mexican andyquote:Op zaterdag 11 mei 2019 12:28 schreef StephanL het volgende:
Geen gele hesjes. Wordt afkicken vandaag![]()
Moet toch een jubileum zijn vandaag, 26e week.
Edit: Ze zijn gevonden op de tweede stream die ik postte. een mexicaan is afgereisd naar Parijs voor de rellen![]()
![]()
![]()
Das een IRL streamer uit LA. Hopelijk krijgt ie straks een zooitje traangas in zn mik.
Asian Andy en IcePoseidon zijn leuker
OMG hij gaat de cameraman van RT zoeken, wat een baas![]()
![]()
![]()
![]()
Jij hebt hem vaker gezien dus? Vind het best een grappige vent. Meejoelen met die fransen. Engels tegen ze praten enzoquote:Op zaterdag 11 mei 2019 13:30 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Mexican andy![]()
![]()
![]()
Das een IRL streamer uit LA. Hopelijk krijgt ie straks een zooitje traangas in zn mik.
Asian Andy en IcePoseidon zijn leuker![]()
![]()
![]()
Yep! Heb hem een tijdje gevolgd, net als AsianAndy en Icequote:Op zaterdag 11 mei 2019 13:37 schreef StephanL het volgende:
[..]
Jij hebt hem vaker gezien dus? Vind het best een grappige vent. Meejoelen met die fransen. Engels tegen ze praten enzo
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dan wordt het protest waarschijnlijk snel verboden. Protesteren mag, maar je moet de politie ook wel de ruimte geven om het in goede banen te leiden.quote:Op zaterdag 11 mei 2019 13:30 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Ze
houden wel van uitslapen, wat als ze nu eens de politie verrassen en om 6:00 uur beginnen ?Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2![]()
Mexican andy gaat de ME uitdagenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Veel antifa's op zn stream, dat kan nog leuk worden dus.
LOL! Kwam net een gast naar hem toe: READY TO DIE?![]()
![]()
[ Bericht 37% gewijzigd door Starhopper op 11-05-2019 14:51:24 ]Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
ME maakt zich klaarEens kijken hoelang Mexican Andy het vol weet te houden
Ik kijk nu Mexican Andy.quote:
Politie gaf even terug een waarschuwing dat de demonstratie ten einde is.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
I want gas for content
Hij is weer op RT
Volgens mij heeft die vrouw met dat rode haar een flinke slok op of een of ander pilletje. Op de stream van Andy![]()
Normaal moet ik altijd werken op zaterdag, dus stiekem hoop ik op wat actie nu ik eindelijk kan kijken.![]()
![]()
De oranje hesjes brigade heeft exact 1 0 demonstraties geduurd.
Voorman Marco de Haas trekt de stekker eruit nog voordat de eerste demonstratie van start zou gaan omdat niemand op kwam dagen.quote:Voorman Rotterdamse hesjes trekt stekker eruit: ‘Alle tijd en moeite, het is voor niets geweest’
De Rotterdamse hesjesbeweging stopt ermee. Voorman Marco de Haas, die deze week met zijn groep van kleur veranderde naar oranje, trekt de stekker eruit. Waar de groep bij de eerste demonstratie ruim honderd mensen op de been wist te krijgen, stonden er vanmorgen nog maar tien. De Haas is verbijsterd. ,,Ik begrijp er heel weinig van.”
https://www.ad.nl/rotterd(...)ts-geweest~aad0b6f6/Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
wat een amateur
istie ineens niet meer ontevreden nu niemand met hem mee wil lopen of wat?Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
hij vond het ook zo erg dat Rutte geen hand kreeg
Wat een verschil met die Franse gilets jaunes...
als je Macron een hand geeft ben je verdacht![]()
Geen idee of dit echt live is. Zo ja, dan is hef lekker druk!
Volgens mij is deze niet van vandaag. Ik denk dat ze nog niet live zijn.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 10:33 schreef Nikonlover het volgende:
Geen idee of dit echt live is. Zo ja, dan is hef lekker druk!![]()
Thanks, maar ik duik nu lekker een terras op haha.quote:![]()
Sfeertje is wat agressiever lijkt het wel.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.![]()
Zeker ten opzichte van vorige week. Was ook een stukje slechter weer. Bracht denk ik ook een stukje minder mensen op de been.quote:Op zaterdag 18 mei 2019 13:57 schreef Resistor het volgende:
Sfeertje is wat agressiever lijkt het wel.![]()
Waarom ontwikkelen de gele hesjes niet tot een terroristische organisatie? Ze kunnen toch veel beter aanslagen plegen in metrostations, politici ontvoeren, etc., om hun zin proberen te krijgen? Het blijft een beetje bij protest en vernieling. Kijk bijvoorbeeld naar hoe de ETA zich ontwikkelde in Spanje. Dat ging van vreedzaam naar protest naar terreur. Je zou ook verwachten dat de gele hesjes binnenkort op zo'n punt komen.
Ik vraag het me gewoon out of the blue af hoor, natuurlijk keur ik het af.A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
Ze hadden in het begin beter voor dagen, desnoods weken achter elkaar dagelijks kunnen demonstreren en de boel platleggen. Dat had meer indruk gemaakt dan een keer per week en dat al maanden lang.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
waarschijnlijk hebben ze daar het net even te luxe voor, iets wat ze niet kwijt willenquote:Op zaterdag 18 mei 2019 14:26 schreef Discombobulate het volgende:
Waarom ontwikkelen de gele hesjes niet tot een terroristische organisatie? Ze kunnen toch veel beter aanslagen plegen in metrostations, politici ontvoeren, etc., om hun zin proberen te krijgen? Het blijft een beetje bij protest en vernieling. Kijk bijvoorbeeld naar hoe de ETA zich ontwikkelde in Spanje. Dat ging van vreedzaam naar protest naar terreur. Je zou ook verwachten dat de gele hesjes binnenkort op zo'n punt komen.
Ik vraag het me gewoon out of the blue af hoor, natuurlijk keur ik het af.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vermakelijke podcast met de Nederlandse gele hesjes. Wat een volk.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tiësto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history![]()
heywoodu
![]()
Waarom zo lang? Is er eindelijk even een zaterdagochtend met weinig tot geen sport zodat ik kan kijken, moet je een eeuwigheid wachtenquote:
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Uitslaapdag voor de harde werkers.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 09:44 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Waarom zo lang? Is er eindelijk even een zaterdagochtend met weinig tot geen sport zodat ik kan kijken, moet je een eeuwigheid wachten![]()
![]()
Ik denk niet dat er nog wat gaat gebeuren vandaag. Misschien uit respect voor de slachtoffers van de aanslag of omdat ze niet durven/afgeraden is.![]()
De geile hesjes gaan vandaag stemmen tegen Macron"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen![]()
nee joh. dat zou constructief zijn en volgens de wet. dat is niet waar de gele hesjes voor staan.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 16:49 schreef SeLang het volgende:
De geile hesjes gaan vandaag stemmen tegen Macronproberen is de eerste stap naar falen
Vandaag zijn ze in Brussel bezig. Zo te zien staan ze bij het Europees Parlement.
Zit ook al te kijken. Dezelfde liedjes komen voorbijquote:Op zondag 26 mei 2019 13:47 schreef Nikonlover het volgende:
Vandaag zijn ze in Brussel bezig. Zo te zien staan ze bij het Europees Parlement.![]()
![]()
Hahaquote:Op zondag 26 mei 2019 13:58 schreef StephanL het volgende:
[..]
Zit ook al te kijken. Dezelfde liedjes komen voorbijJa, en dezelfde vlaggen. Zal mij niets verbazen als dezelfde figuren als Parijs ertussen lopen.
Politiepaarden![]()
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
O ja, deze figuren zijn er ook nog. Macron weg en goedkope benzine toch? Heeft het al een beetje geholpen?![]()
Net even aangezet. Dacht dat niet veel meer was, maar antifa is er weer bij volgens mij. Ging goed los net.![]()
heywoodu
![]()
Is het nog zo heftig als een tijd terug of is het allemaal ingekakt?Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Het is wel afgezwakt maar de vaste kern, plus af en toe antifa zijn nog steeds aanwezig.quote:Op zaterdag 13 juli 2019 21:07 schreef heywoodu het volgende:
Is het nog zo heftig als een tijd terug of is het allemaal ingekakt?
Als je gaat kijken naar inwonersaantallen van Parijs of heel Frankrijk is het een klein gedeelte wat nog demonstreerd. Ik durf geen aantallen te geven, maar meer dan 2500 man zal het denk ik niet zijn wat er vandaag was. Heb ook niet alles gezien vandaag.![]()
Men had gewoon in het begin dagelijks het leven plat moeten gooien, en dat dan zo lang mogelijk volhouden. Dat had meer effect gehad uiteindelijk.
Nu was het 'slechts' eenmaal per week overlast, en dat heeft de overheid uiteindelijk weinig pijn gedaan.Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
nog even en het komt gewoon in de toeristen-boekjes als een soort attractie op zaterdag. beetje hesjes kijken.quote:
wat betreft de gele hesjes: als ze die tijd en energie nou hadden gestopt in iets positiefs dan waren ze nu wellicht wat verder geweest.proberen is de eerste stap naar falen
De geest is uit de fles en gaat er niet meer in!
NIET aanklikken! https://youtu.be/xp18TKxsbVM?si=3ty6rKpcYlU5zf9d![]()
heywoodu
![]()
Er gebeurt weer wat?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
Nog steeds...
Het is wat onrustig lijkt het, en ik zie nu meer paraplu's terwijl het mooi weer is.
Er is trouwens ook een G7 top in Hendaye/Biarritz, vlak bij de Spaanse grens, met bijbehorende protesten:
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.![]()
Genoeg plietsies met traangasbussen en traangas geweren. Maar er gebeurd weinig
quote:Gele hesjes maken gewelddadige rentree in Frankrijk
Enkele duizenden gele hesjes hebben voor hun “rentree” vandaag gemanifesteerd in verschillende grote steden in Frankrijk. In Montpellier, in het zuiden, kwam het al snel tot geweld en werd een politiewagen in brand gestoken.
In Montpellier protesteerden volgens de politie 1.500 en volgens de manifestanten 3.000 gele hesjes. Het kwam tot sporadische incidenten in het centrum, waar ook toeristen en inwoners toevallig verwikkeld raakten in het treffen tussen betogers en politie, waarbij traangas ingezet werd. Een winkelstraat in het centrum werd in dikke rook gehuld nadat een politievoertuig in brand gestoken was. Meerdere winkels werden gevandaliseerd. De politie zegt dat zeven mensen zijn opgepakt.
Ook in Rouen, in het noorden van Frankrijk, kwam het tot onlusten tussen gele hesjes en politie. De betogers kregen er de steun van de vakbond CGT. Volgens de politie werden in totaal 26 mensen gearresteerd.
In Toulouse, in het zuidwesten, trokken meerdere honderden gele hesjes door de straten, in Rijsel (noorden) waren het er volgens de politie zowat 650 en volgens de gele hesjes zelf 1.500. Daar ging het er gemoedelijker aan toe.
In Parijs hebben slechts enkele tientallen manifestanten geprobeerd om te verzamelen op de Champs-Elysées, waar betogingen verboden blijven. Een Belgische journalist van het magazine Wilfried, Nicolas Lahaut, werd overigens in de Franse hoofdstad “op willekeurige wijze en zonder legitieme reden” geverbaliseerd. “Ik heb mijn perskaart meermaals getoond, maar dat heeft niet geholpen”, hekelt hij op Facebook.
https://m.hln.be/nieuws/b(...)-frankrijk~ac28a265/Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Nantes ging los
Het lijkt dat de Gele Hesjes een nieuwe concetratie stragtegie aan het implementeren zijn
https://www.hln.be/nieuws(...)-frankrijk~ab5eef3a/![]()
Niet in la France. Macron duwt de opinievorming deskundig weg en dat lukt hem prima met hulp van de afleidende media.quote:Op zondag 15 september 2019 00:19 schreef Werkperd het volgende:
Waar zijn die gele vestjes nu? Net een scheet in de wind.
Met name zijn zg geregisseerde participatie discussie met het volk en het niet meer in de MSM laten bespreken, helpt om het weg te laten ebben. D emeida houden zich vooral bzig met he tnieuws (dure) schooljaar en het mooi weer in landsstreken.
Vanuit de politieke staatszenders (en dan bedoel ik niet RT) zals LCI of commerciëlen Cnews & BFM krijg je wat visueels mee van het gebeuren. Mensen die vechten tegen absurde maatregelen die hun plattelandsleven aantasten, door de uitkeringen te verlagen, de belasting & accijnzen verhogen etc.etc. En dan weten dat Macron niet gekozen is op zijn kwaliteiten maar omdat men Le Pen met haar populisme niet wilde.
Helaas gaat dat net als met HongKong, wanneer er geen aandacht is bij het grotere publiek... zal het denkelijk wel zijn opgelost. Degenen die protesteren worden afgeschilderd als terroristen wat vervolgens de enorme politiemacht justificeert."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Wow, gaat lekker daar.quote:![]()
Ging/gaat goed vandaag zie ik, moest werken dus heb het grotendeels gemist. Nu even wat terug kijken en live![]()
Jubileumhoop er wel bij te zijn, maar moet wel lukken. Wil wel even naar Scheveningen, kijken bij intocht en vooral Kozp. En dan begin middag hier aanschuiven.
Staat er iets op de planning, dat je weet Zipp?![]()
Geen idee, moet wel toch.quote:Op woensdag 13 november 2019 15:57 schreef StephanL het volgende:
Jubileumhoop er wel bij te zijn, maar moet wel lukken. Wil wel even naar Scheveningen, kijken bij intocht en vooral Kozp. En dan begin middag hier aanschuiven.
Staat er iets op de planning, dat je weet Zipp?![]()
![]()
quote:Op woensdag 13 november 2019 15:37 schreef Zipportal het volgende:
Deze zaterdag is het precies een jaar geleden. Tijd voor een feestje met de Sinterklaasrellen erbij. Mooi dagje.![]()
@:praadje
@:stephanL![]()
![]()
![]()
Zag van de week beelden van 1 mei 2017 en 14 juni dacht ik in 2016, op de nationale feestdag. Nou als het weer zo heftig wordt dan kunnen we onze lol op.
Agenten die werden bekogeld met molotov cocktails, vuurwerk en een hoop stenen.![]()
Beelden van december vorig jaar vergeten?quote:Op zaterdag 16 november 2019 11:39 schreef StephanL het volgende:
Zag van de week beelden van 1 mei 2017 en 14 juni dacht ik in 2016, op de nationale feestdag. Nou als het weer zo heftig wordt dan kunnen we onze lol op.
Agenten die werden bekogeld met molotov cocktails, vuurwerk en een hoop stenen.Een herhaling lijkt mij niet ondenkbaar.
Morgen verwachten ze ook nog wat. Dan is het de 17e en exact een jaar geleden.
Hoorde vanmorgen op Radio1 dat veel gele hesjes andere dingen zijn gaan doen zoals andere mensen helpen, de buurten veiliger maken, er voor elkaar zijn als er iets, vrijwilligerswerk is en dat soort zaken.![]()
Jaquote:Op zaterdag 16 november 2019 11:42 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Beelden van december vorig jaar vergeten?Een herhaling lijkt mij niet ondenkbaar.
Dit is niks joh
Echt ongelooflijk![]()
![]()
heywoodu
![]()
Een beetje het tegenovergestelde van wat ze lange tijd hebben gedaan dus? Dat was vooral dingen slopen van mensen die niet bij hun horenquote:Op zaterdag 16 november 2019 11:56 schreef praadje het volgende:
Hoorde vanmorgen op Radio1 dat veel gele hesjes andere dingen zijn gaan doen zoals andere mensen helpen, de buurten veiliger maken, er voor elkaar zijn als er iets, vrijwilligerswerk is en dat soort zaken.![]()
heywoodu
![]()
Lang niet gedaan, toch maar even inschakelen
heywoodu
![]()
Er lopen ook echt nog iets van vier gele hesjes tussen die criminelen
Ja veel gele hesjes zie je niet meer. Was een jaar geleden wel anders.quote:Op zaterdag 16 november 2019 12:46 schreef heywoodu het volgende:
Er lopen ook echt nog iets van vier gele hesjes tussen die criminelen![]()
heywoodu
![]()
Daarna verzandde het vrij snel in groepen tuig die alleen maar op vernielen uit waren ja.quote:Op zaterdag 16 november 2019 12:48 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ja veel gele hesjes zie je niet meer. Was een jaar geleden wel anders.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
alle weldenkenden hebben zich (neem ik aan) snel teruggetrokken uit de beweging en zijn inderdaad iets gaan doen dat wel zinvol is.quote:Op zaterdag 16 november 2019 11:56 schreef praadje het volgende:
Hoorde vanmorgen op Radio1 dat veel gele hesjes andere dingen zijn gaan doen zoals andere mensen helpen, de buurten veiliger maken, er voor elkaar zijn als er iets, vrijwilligerswerk is en dat soort zaken.proberen is de eerste stap naar falen
heywoodu
![]()
"We vinden de regering stom, snel, laten we Italie Deux slopen!"
heywoodu
![]()
"Macron is kut, trek dat verkeersbord uit de stoep!![]()
"
heywoodu
![]()
Gaat niet zo soepelquote:
heywoodu
![]()
Zo, die ligt. Victorie!Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
Hier mogen wel even wat rubberkogels ingezet gaan worden hoor, monsieur gendarmerie
Zet toch gewoon het leger in tegen dit tuig joh.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
heywoodu
![]()
"DOOD AAN DE REGERING, DUS JOUW AUTOOTJE MOET KAPOT!!![]()
![]()
"
heywoodu
![]()
Nou, tot zover je kleine auto. Had je maar niet Macron moeten zijn.
Moet je op zo'n zaterdag geen sport kijken?quote:Op zaterdag 16 november 2019 13:10 schreef heywoodu het volgende:
Nou, tot zover je kleine auto. Had je maar niet Macron moeten zijn.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek![]()
heywoodu
![]()
NASCAR en schaatsen staat ook op, zo'n Parijsstream is handig voor op de achtergrond zo zonder commentaar enzoquote:Op zaterdag 16 november 2019 13:18 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Moet je op zo'n zaterdag geen sport kijken?![]()
Sooodan!!! Gaat lekker los daar!!!! Jammer dat ik afgesproken heb met een vriendhad dit graag gevolgd
quote:Op zaterdag 16 november 2019 13:40 schreef Nikonlover het volgende:
Sooodan!!! Gaat lekker los daar!!!! Jammer dat ik afgesproken heb met een vriendhad dit graag gevolgd
![]()
![]()
Schiet gewoon eens met scherp op dat volkOp zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!![]()
quote:Op zaterdag 16 november 2019 13:41 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Schiet gewoon eens met scherp op dat volk~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*![]()
Tijd voor een rookbom.quote:Op zaterdag 16 november 2019 14:23 schreef Stefanovich het volgende:
Daar liggen er een paar dood te gaan?![]()
![]()
heywoodu
![]()
Die bij dat café? Lag aardig te schuimbekken tot al zijn spieren verslapten en er geen beweging meer in zat inderdaad (die wat kale man).quote:Op zaterdag 16 november 2019 14:23 schreef Stefanovich het volgende:
Daar liggen er een paar dood te gaan?Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
quote:Op zaterdag 16 november 2019 15:27 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Die bij dat café? Lag aardig te schuimbekken tot al zijn spieren verslapten en er geen beweging meer in zat inderdaad (die wat kale man).
Hoe is t afgelopen?Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
wat bedoel je hier mee ?quote:Op zaterdag 16 november 2019 13:54 schreef Zipportal het volgende:
Lekker hoesten. Volgende keer mosterdgas.proberen is de eerste stap naar falen
Vandaag gaan ze weer de straat. Vandaag is het precies een jaar geleden.
[ Bericht 81% gewijzigd door StephanL op 17-11-2019 13:29:44 ]![]()
Gele Hesjes houden warenhuis kort bezetquote:Op zondag 17 november 2019 12:03 schreef StephanL het volgende:
Vandaag gaan ze weer de straat. Vandaag is het precies een jaar geleden.
https://www.telegraaf.nl/(...)warenhuis-kort-bezet![]()
5 December wordt weer leuk om naar Ruptly te kijken, als je niks te doen hebt.
Grote actiedag zo'n beetje elke beroepsgroep gaat staken, onderwijs, zorg, fabriekarbeiders, brandweer, boeren, openbaar vervoer, energiesector, enz.![]()
heywoodu
![]()
Huh wat, godverdomme jongens nu kan ik niet kijken, kutfransozen
En dat zonder gele hesjes te dragen...quote:Op dinsdag 3 december 2019 23:59 schreef Houtenbeen het volgende:
5 December wordt weer leuk om naar Ruptly te kijken, als je niks te doen hebt.
Grote actiedag zo'n beetje elke beroepsgroep gaat staken, onderwijs, zorg, fabriekarbeiders, brandweer, boeren, openbaar vervoer, energiesector, enz.![]()
Vandaag zijn het de vakbondenquote:Op donderdag 5 december 2019 15:27 schreef VoMy het volgende:
[..]
En dat zonder gele hesjes te dragen...![]()
Beetje veel. Alles voor de sensatiequote:Op donderdag 5 december 2019 15:40 schreef Adrie072 het volgende:
Al die camera`s, wat een raar volk zijn we geworden...![]()
Als Macron nu eens voorstelt dat wij in Nederland en Duitsland gewoon nog een paar jaar later met pensioen gaan, dan is het toch gewoon opgelost. Ja toch?
Exaudi orationem meam
Macron in Thatcherstijl
Freddy De Pauw
10 januari 2020
Opnieuw hebben honderdduizendenFransen donderdag betoogd tegen de hervorming van het pensioenstelsel dat president Emmanuel Macron koste wat kost snel wil doorvoeren.
Hij vreest dat mislukken, of zelfs maar toegeven, zijn kansen op herverkiezing in 2022 danig doen slinken. Maar doorzetten doet dat ook. Toch ziet Macron zich in de rol van wijlen de Britse premier Margaret Thatcher die de vakbonden zware klappen toebracht en zo haar neoliberaal beleid kon opdringen.
[..]
Macron hoopt nu dat de vakbonden door uitputting hun zoveelste nederlaag zullen lijden zodat ze voor zeer lange tijd uitgeteld zijn. Een zege zoals de Britse premier Margaret Thatcher in 1985 behaalde na de mislukking, door uitputting, van de mijnwerkersstaking. En zoals VS-president Ronald Reagan al eerder, 1981, de staking van de luchtverkeersleiders neersloeg.
Dat maakte de triomf van het neoliberalisme makkelijker, sterke vakbonden zijn daar een hinderpaal voor. Een neoliberalisme dat weinig liberaal heeft, het gaat gepaard met een steeds autoritairder bewind om de ongelijkheid met zijn gewapende arm te verdedigen. Zoals Macron al heeft gedaan met de zware repressie tegen de gilets jaunes en tegen enkele vakbondsacties. Macron op weg naar een ‘illiberale democratie’.
Dit artikel verscheen eerder op Uitpers.
> https://www.grenzeloos.org/content/macron-thatcherstijlshift-knop defekt![]()
Jip. en de politie staat er weer tussenquote:
Gaat er weer hard aan toe.
[ Bericht 3% gewijzigd door StephanL op 11-01-2020 15:49:20 ]![]()
Brandje blussenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
twitter:RTLFrance twitterde op zaterdag 11-01-2020 om 16:38:44Réforme des retraites : l'âge pivot retiré provisoirement du projet de loi https://t.co/lHB8b8i5fy reageer retweet
![]()
Lekker man, 38 dagen staken.quote:Op zaterdag 11 januari 2020 16:38 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RTLFrance twitterde op zaterdag 11-01-2020 om 16:38:44Réforme des retraites : l'âge pivot retiré provisoirement du projet de loi https://t.co/lHB8b8i5fy reageer retweet
Denk dat ruptly zo stopt.![]()
wat was er aan de hand ?quote:proberen is de eerste stap naar falen
twitter:eiramniffac twitterde op zaterdag 11-01-2020 om 16:05:10Entrain de filmer la manifestation dans mon appart et un crs nous vise avec un lance grenade ????? @PoliceNationale @lemondefr @BFMTV #violencepoliciere #GiletsJaunes #lyon #crs #cgt https://t.co/SLIXS1Q2v8 reageer retweet
![]()
![]()
Ja ze schieten omhoog ja. gevalletje oopsquote:Op zaterdag 11 januari 2020 23:09 schreef Prego het volgende:
twitter:eiramniffac twitterde op zaterdag 11-01-2020 om 16:05:10Entrain de filmer la manifestation dans mon appart et un crs nous vise avec un lance grenade ????? @:PoliceNationale @:lemondefr @:BFMTV #violencepoliciere #GiletsJaunes #lyon #crs #cgt https://t.co/SLIXS1Q2v8 reageer retweet
![]()
![]()
Gelijk al een fik.quote:![]()
Wow wat een drukte
Rellennnn
Mooi dat ik toch ff de stream opgestart heb. Als je dit in t begin van de middag al te zien krijgt, dan gaat t een leuk middagje worden.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 12:57 schreef StephanL het volgende:
Zo dat ging snel. Van niks naar dikke rellen. Zag het wel aankomen, maar toch
Belachelijk veel mensen met mutsenOp maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Klopt, ze zijn weer lekker aanwezig. Tevens ook veel politie, maar aantal protesters is wel hoog.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 13:04 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Mooi dat ik toch ff de stream opgestart heb. Als je dit in t begin van de middag al te zien krijgt, dan gaat t een leuk middagje worden.
Belachelijk veel mensen met mutsen![]()
Wat zijn al die geluiden op de achtergrond? Zijn ze ergens een steiger aan t slopen en barricades aan het opwerpen ofzo?Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Bouwwerkzaamheden.quote:Op zaterdag 18 januari 2020 13:18 schreef Nikonlover het volgende:
Wat zijn al die geluiden op de achtergrond? Zijn ze ergens een steiger aan t slopen en barricades aan het opwerpen ofzo?![]()
Theater bestormt door een woedende menigte waar Macron in het publiek zat:
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok![]()
Had het nog niet gezien tot ik net dit Youtube filmpje tegen kwam. Denk even delen met mijn mede Fokkersquote:Op dinsdag 28 januari 2020 15:06 schreef Houtenbeen het volgende:
Brandweer vs Politie vandaag
[ afbeelding ]
De chaos is kompleet.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: