abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 mei 2019 @ 21:54:00 #276
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_186706178
Mja dat vorige huis was nieuwbouw.. Daar verbruikte we bijna niks aan gas _O- ah joh maakt niet uit hebben we weer een zakcentje straks :+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_186707383
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2019 18:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ik kan helaas nog niet in de app kijken. Moet wachten tot we die app gegevens krijgen. Ergens deze week in de mail werd gezegd.

Jullie hebben 8 panelen toch? Hoeveel wp per paneel?

Hier helaas geen zon -O-
300 wp per paneel

Wij laten het voorschot ook door lopen en zien eind december wel wat we terug krijgen.
Onze zoon is in december het huis uitgegaan dus geen idee wat ons verbruik wordt. Wij schatten 2500 dus met mazzel spelen we kiet.
pi_186715060
We mochten het eerste jaar ook niet zo heel laag van de energie maatschappij. Denk iets van 75% van eerder. Nu betalen we nog wel iets, geloof voor ca 500(voorspelling verbruik ca 3600, levering 3400), maar vorig jaar kregen we juist extra terug ivm overschot(2800 verbruik, 3600 terug :?
).
Liever iets terug krijgen dan een dikke eindrekening.
  donderdag 9 mei 2019 @ 08:09:24 #279
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_186715136
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 07:59 schreef Deepfreeze het volgende:
Liever iets terug krijgen dan een dikke eindrekening.
Mwah geef mij maar aan het einde van de rit een dikke eindrekening.
Er zijn het afgelopen jaar meerdere partjien faiiliet gegaan en dan ben je je maandelijkse voorschot gewoon kwijt. (en volgen mij ook je teruggeleverde stroom als het in oktober gebeurt)

radar

Ik heb eigenlijk geen idee hoe teruggeleverde stroom wordt verrekend. Is dat misschien ook stiekum een voorschot? In dat geval heb je alsnog een dure winter. Wel opvallend dat de laatste energiebedrijven in het najaar failliet gingn.

[ Bericht 4% gewijzigd door Speekselklier op 09-05-2019 08:31:57 ]
Tot nooit .......
pi_186715762
Ik zeg ook iets.. Ik ga niet het volle verbruik betalen en dan terug krijgen.. Maar we zitten dit jaar bij Nuon.. Die valt ook niet om denk ik zomaar ;)
We zitten nu op het laagste wat we bij hun kunnen aan voorschot (68 voor gas en electra)

[edit na administratie nakijken]
Net even het overzicht van maart bekeken. 190 geleverd en 187 terug geleverd. Dus maar 3 kwh om te betalen. Kost me 0,68 euro.. En dan 2,91 vaste kosten. De kosten zit bij ons in het gas. De schatting is ca 1200 euro voor gas(dat is ruim) en 400 voor energie, maar dan moet de teruglevering er nog af. In praktijk verbruiken we geen energie en krijgen nog de energiekorting terug a 300 euro en een beetje teruglevering. Dus we zouden dan voor 900 euro verbruiken, en betalen dik 800 per jaar. Die extra teruglevering en minder gasverbruik zou het verschil ongeveer moeten maken. Dat is tientjeswerk..

We zijn eind november overgestapt. Dus we hebben de hoge levering aan gas/energie al gekregen van Nuon, maar moeten dat nog betalen in voorschotten de komende maanden.

[ Bericht 12% gewijzigd door Deepfreeze op 09-05-2019 09:30:23 ]
pi_186716368
De energieleverancieren zijn wel blij met t geld wat ze van iedereen met een hoog voorschot mogen lenen tegen 0 procent denk ik :D
pi_186716553
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 09:44 schreef Makrolon het volgende:
De energieleverancieren zijn wel blij met t geld wat ze van iedereen met een hoog voorschot mogen lenen tegen 0 procent denk ik :D
Toen de rente hoog was misschien :P
  donderdag 9 mei 2019 @ 09:58:59 #283
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_186716603
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 09:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik zeg ook iets.. Ik ga niet het volle verbruik betalen en dan terug krijgen.. Maar we zitten dit jaar bij Nuon.. Die valt ook niet om denk ik zomaar ;)
Grootte zegt niet zo veel he, zegt alleen iets over de klap als hij omvalt.
Grote bedrijven hebben grote schulden.

Als je in november overstapt, lopen dan je jaarrekeningen van november tot november? Of krijg je in de gebruikelijke maand een jaarekening?

Ik zit bij Eneco en krijg in mei mijn jaarrekening. Maar ik wil overstappen naar EasyEnergie in het najaar. Ik dacht eigenlijk nog gewoon in mei de jaarrekeneningen te krijgen.

De iets oudere onder ons herinneren zich misschien Enron (amerika) nog wel.
Die was zo groot, daar passen alle Energiebedrijven van Nederland in.
Tot nooit .......
pi_186716959
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 09:58 schreef Speekselklier het volgende:

[..]

Grootte zegt niet zo veel he, zegt alleen iets over de klap als hij omvalt.
Grote bedrijven hebben grote schulden.

Als je in november overstapt, lopen dan je jaarrekeningen van november tot november? Of krijg je in de gebruikelijke maand een jaarekening?

Ik zit bij Eneco en krijg in mei mijn jaarrekening. Maar ik wil overstappen naar EasyEnergie in het najaar. Ik dacht eigenlijk nog gewoon in mei de jaarrekeneningen te krijgen.

De iets oudere onder ons herinneren zich misschien Enron (amerika) nog wel.
Die was zo groot, daar passen alle Energiebedrijven van Nederland in.
Wij krijgen inderdaad de eindrekening in het najaar. We komen ergens anders vandaan. Daar hadden we een jaarrekenening van midden november tot midden november. En dan een eindafrekening over die 2 laatste weken. Nu van 30 nov19-30nov20.
  donderdag 9 mei 2019 @ 10:26:57 #285
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_186717059
Ik betaalde altijd te veel. Maatschappij failliet....

Welkomst bonus weg.
Te veel betaalde voorschot weg.

Overgenomen door een ander... En lekker factureren over de reeds betaalde maanden. Ik was al overgestapt maar ze bleven facturen sturen over meterstanden die ze geschat hadden. Die standen had ik nog niet eens op de meter staan 4 maanden na overstap.

Incasso geblokkeerd en vriendelijk verzocht hun shit op orde te krijgen. Man man man betaal nou maar te weinig. Dat is veel beter.

Maar ja ik ook Nuon hier en ik mag nog niet lager dan 252 in de maand. Ik ga straks 7000 opwekken en 3000 verbruiken dus ik ga wel ff met ze in gesprek.
Laat die handjes wapperen!
pi_186717115
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 10:26 schreef Gieliovd het volgende:

Welkomst bonus weg.

Overgenomen door een ander... En lekker factureren over de reeds betaalde maanden. Ik was al overgestapt maar ze bleven facturen sturen over meterstanden die ze geschat hadden. Die standen had ik nog niet eens op de meter staan 4 maanden na overstap.

Incasso geblokkeerd en vriendelijk verzocht hun shit op orde te krijgen. Man man man betaal nou maar te weinig. Dat is veel beter.

Maar ja ik ook Nuon hier en ik mag nog niet lager dan 252 in de maand. Ik ga straks 7000 opwekken en 3000 verbruiken dus ik ga wel ff met ze in gesprek.
Is het dan sowieso niet handiger om over te stappen? Bij GreenChoice krijg je 11 cent per kWh die je teruglevert. Bij Nuon 7 cent?
pi_186717440
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 10:26 schreef Gieliovd het volgende:

Welkomst bonus weg.

Goede tip. Wij betalen 60 euro en zal gemiddeld op 50 euro ofzo komen. Heb maand bedrag maar op laagste stand gezet 38 euro. Betaal liever achteraf wat terug om bovenstaand reden. Bedankt.
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 9 mei 2019 @ 11:13:00 #288
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_186717771
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 10:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Is het dan sowieso niet handiger om over te stappen? Bij GreenChoice krijg je 11 cent per kWh die je teruglevert. Bij Nuon 7 cent?
Ja, sowieso wel. Ik heb alleen nog een contract lopen bij de Nuon dus ff kijken hoe en wat als de panelen eenmaal liggen.

En de omvormer binnen is }:|
Laat die handjes wapperen!
pi_186718621
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 11:13 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Ja, sowieso wel. Ik heb alleen nog een contract lopen bij de Nuon dus ff kijken hoe en wat als de panelen eenmaal liggen.

Bij Nuon krijg je ¤280 voor je overschot (indien ¤0,07 per kWh).
Bij GreenChoice krijg je ¤440 voor je overschot (indien ¤0,11 per kWh).

Dus als je boete < ¤160 dan kan overstappen al uit :+
En je kan ook met alleen elektrisch overstappen he, dat scheelt je de helft van de boete.

En misschien wil GreenChoice de boete wel betalen óf er is misschien een leuke overstapbonus op Gaslicht.com
pi_186719073
Powerpeers 15ct per kwh. Vastrecht wel hoger.
pi_186719150
quote:
1s.gif Op donderdag 9 mei 2019 12:30 schreef Patroon het volgende:
Powerpeers 15ct per kwh. Vastrecht wel hoger.
Maar die 15ct is toch alleen als je peers hebt ofzo? Ik vond het wat een vage toko.

Sowieso lever ik teveel terug voor PowerPeers dus heb het zelf niet echt uitgezocht :@
pi_186719339
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 11:13 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Heb je geen slimme meter?
Want dan geef je als meterstand gewoon zon meterstand op dat je rond nul uit komt. Je werkelijke stand is dan lager, maar dit trek je dan volgend jaar bij Greenchoice weer recht :p
pi_186720377
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 12:35 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Maar die 15ct is toch alleen als je peers hebt ofzo? Ik vond het wat een vage toko.

Sowieso lever ik teveel terug voor PowerPeers dus heb het zelf niet echt uitgezocht :@
Ja alleen 4ct bovenop de standaard 11ct wanneer je naar een ander stroom levert (als ware, want in feite kan dat niet direct). Dit was bij mij vorig jaar 82,5% van mijn totale teruglevering. (2361kwh teruggeleverd waarvan ik 1949kwh 15ct kreeg en voor 413kwh 11ct)
  donderdag 9 mei 2019 @ 14:29:42 #294
439068 speedfightrage
Stroom bzzt bzzt
pi_186721041
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 10:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Let goed op het vastrecht. Heb je een laag verbruik in gas en stroom dan kan je beter een laag vastrecht hebben. Sommigen reken gewoon 7 euro per product per maand. Dan kan je beter een laag tarief terug krijgen, ik betaal bij energiedirect 1 euro per product per maand. Dan moet een 'goedkopere' energiemaatschappij al 130 euro aan vastrecht goed maken...
pi_186721937
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 14:29 schreef speedfightrage het volgende:

[..]

Let goed op het vastrecht. Heb je een laag verbruik in gas en stroom dan kan je beter een laag vastrecht hebben. Sommigen reken gewoon 7 euro per product per maand. Dan kan je beter een laag tarief terug krijgen, ik betaal bij energiedirect 1 euro per product per maand. Dan moet een 'goedkopere' energiemaatschappij al 130 euro aan vastrecht goed maken...
Maar als je duizenden kWh per jaar teruglevert gaat het ook om interessante bedragen ;)
pi_186722767
Daar hoef ik niet bang voor te zijn met mijn 10 paneeltjes :') maar! Ik ben er echt wel ontzettend blij mee.
I solemnly swear i'm up to no good
  donderdag 9 mei 2019 @ 16:06:50 #297
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186722825
Hier sinds kort bij PureEnergie. En daarnaast aangesloten op stadsverwarming van Nuon. Wat een oplichterij is dat laatste zeg. We betalen 140 euro in de maand voor warmte. We wonen in een nieuwbouwhuis (2 jaar oud), alleen ik en mijn partner en we werken allebei full-time. Echt bizar hoe duur dat is.
pi_186722894
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 16:06 schreef Sunri5e het volgende:
Hier sinds kort bij PureEnergie. En daarnaast aangesloten op stadsverwarming van Nuon. Wat een oplichterij is dat laatste zeg. We betalen 140 euro in de maand voor warmte. We wonen in een nieuwbouwhuis (2 jaar oud), alleen ik en mijn partner en we werken allebei full-time. Echt bizar hoe duur dat is.
Ja klopt. Mijn broer en zijn vrouw heeft ook stadsverwarming. Nieuwbouwhuis van 5 jaar oud ofzo? Betalen ook ongeveer dat bedrag...niet normaal, met een huis van 2-5 jaar oud en vloerverwarming zou je nagenoeg geen energiekosten hoeven te betalen...
  donderdag 9 mei 2019 @ 16:15:44 #299
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_186723004
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 16:11 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja klopt. Mijn broer en zijn vrouw heeft ook stadsverwarming. Nieuwbouwhuis van 5 jaar oud ofzo? Betalen ook ongeveer dat bedrag...niet normaal, met een huis van 2-5 jaar oud en vloerverwarming zou je nagenoeg geen energiekosten hoeven te betalen...
Hier ook vloerverwarming. Slaat echt helemaal nergens op. Het wordt tijd dat die markt opengegooid wordt. Ik betaal nog meer dan mijn moeder die in een half jaren 70 hoekwoning woont en de thermostaat altijd op standje sambal heeft staan.
pi_186723105
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2019 16:15 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Hier ook vloerverwarming. Slaat echt helemaal nergens op. Het wordt tijd dat die markt opengegooid wordt. Ik betaal nog meer dan mijn moeder die in een half jaren 70 hoekwoning woont en de thermostaat altijd op standje sambal heeft staan.
Klopt. Voor 140 euro aan gas per maand kan je heel wat verstoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')