300 wp per paneelquote:Op woensdag 8 mei 2019 18:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik kan helaas nog niet in de app kijken. Moet wachten tot we die app gegevens krijgen. Ergens deze week in de mail werd gezegd.
Jullie hebben 8 panelen toch? Hoeveel wp per paneel?
Hier helaas geen zon
Mwah geef mij maar aan het einde van de rit een dikke eindrekening.quote:Op donderdag 9 mei 2019 07:59 schreef Deepfreeze het volgende:
Liever iets terug krijgen dan een dikke eindrekening.
Toen de rente hoog was misschienquote:Op donderdag 9 mei 2019 09:44 schreef Makrolon het volgende:
De energieleverancieren zijn wel blij met t geld wat ze van iedereen met een hoog voorschot mogen lenen tegen 0 procent denk ik
Grootte zegt niet zo veel he, zegt alleen iets over de klap als hij omvalt.quote:Op donderdag 9 mei 2019 09:11 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik zeg ook iets.. Ik ga niet het volle verbruik betalen en dan terug krijgen.. Maar we zitten dit jaar bij Nuon.. Die valt ook niet om denk ik zomaar
Wij krijgen inderdaad de eindrekening in het najaar. We komen ergens anders vandaan. Daar hadden we een jaarrekenening van midden november tot midden november. En dan een eindafrekening over die 2 laatste weken. Nu van 30 nov19-30nov20.quote:Op donderdag 9 mei 2019 09:58 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
Grootte zegt niet zo veel he, zegt alleen iets over de klap als hij omvalt.
Grote bedrijven hebben grote schulden.
Als je in november overstapt, lopen dan je jaarrekeningen van november tot november? Of krijg je in de gebruikelijke maand een jaarekening?
Ik zit bij Eneco en krijg in mei mijn jaarrekening. Maar ik wil overstappen naar EasyEnergie in het najaar. Ik dacht eigenlijk nog gewoon in mei de jaarrekeneningen te krijgen.
De iets oudere onder ons herinneren zich misschien Enron (amerika) nog wel.
Die was zo groot, daar passen alle Energiebedrijven van Nederland in.
Is het dan sowieso niet handiger om over te stappen? Bij GreenChoice krijg je 11 cent per kWh die je teruglevert. Bij Nuon 7 cent?quote:Op donderdag 9 mei 2019 10:26 schreef Gieliovd het volgende:
Ik betaalde altijd te veel. Maatschappij failliet....
Welkomst bonus weg.
Te veel betaalde voorschot weg.
Overgenomen door een ander... En lekker factureren over de reeds betaalde maanden. Ik was al overgestapt maar ze bleven facturen sturen over meterstanden die ze geschat hadden. Die standen had ik nog niet eens op de meter staan 4 maanden na overstap.
Incasso geblokkeerd en vriendelijk verzocht hun shit op orde te krijgen. Man man man betaal nou maar te weinig. Dat is veel beter.
Maar ja ik ook Nuon hier en ik mag nog niet lager dan 252 in de maand. Ik ga straks 7000 opwekken en 3000 verbruiken dus ik ga wel ff met ze in gesprek.
Goede tip. Wij betalen 60 euro en zal gemiddeld op 50 euro ofzo komen. Heb maand bedrag maar op laagste stand gezet 38 euro. Betaal liever achteraf wat terug om bovenstaand reden. Bedankt.quote:Op donderdag 9 mei 2019 10:26 schreef Gieliovd het volgende:
Ik betaalde altijd te veel. Maatschappij failliet....
Welkomst bonus weg.
Te veel betaalde voorschot weg.
Overgenomen door een ander... En lekker factureren over de reeds betaalde maanden. Ik was al overgestapt maar ze bleven facturen sturen over meterstanden die ze geschat hadden. Die standen had ik nog niet eens op de meter staan 4 maanden na overstap.
Incasso geblokkeerd en vriendelijk verzocht hun shit op orde te krijgen. Man man man betaal nou maar te weinig. Dat is veel beter.
Maar ja ik ook Nuon hier en ik mag nog niet lager dan 252 in de maand. Ik ga straks 7000 opwekken en 3000 verbruiken dus ik ga wel ff met ze in gesprek.
Ja, sowieso wel. Ik heb alleen nog een contract lopen bij de Nuon dus ff kijken hoe en wat als de panelen eenmaal liggen.quote:Op donderdag 9 mei 2019 10:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Is het dan sowieso niet handiger om over te stappen? Bij GreenChoice krijg je 11 cent per kWh die je teruglevert. Bij Nuon 7 cent?
Bij Nuon krijg je ¤280 voor je overschot (indien ¤0,07 per kWh).quote:Op donderdag 9 mei 2019 11:13 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Ja, sowieso wel. Ik heb alleen nog een contract lopen bij de Nuon dus ff kijken hoe en wat als de panelen eenmaal liggen.
En de omvormer binnen is
Maar die 15ct is toch alleen als je peers hebt ofzo? Ik vond het wat een vage toko.quote:Op donderdag 9 mei 2019 12:30 schreef Patroon het volgende:
Powerpeers 15ct per kwh. Vastrecht wel hoger.
Heb je geen slimme meter?quote:Op donderdag 9 mei 2019 11:13 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Ja, sowieso wel. Ik heb alleen nog een contract lopen bij de Nuon dus ff kijken hoe en wat als de panelen eenmaal liggen.
En de omvormer binnen is
Ja alleen 4ct bovenop de standaard 11ct wanneer je naar een ander stroom levert (als ware, want in feite kan dat niet direct). Dit was bij mij vorig jaar 82,5% van mijn totale teruglevering. (2361kwh teruggeleverd waarvan ik 1949kwh 15ct kreeg en voor 413kwh 11ct)quote:Op donderdag 9 mei 2019 12:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar die 15ct is toch alleen als je peers hebt ofzo? Ik vond het wat een vage toko.
Sowieso lever ik teveel terug voor PowerPeers dus heb het zelf niet echt uitgezocht
Let goed op het vastrecht. Heb je een laag verbruik in gas en stroom dan kan je beter een laag vastrecht hebben. Sommigen reken gewoon 7 euro per product per maand. Dan kan je beter een laag tarief terug krijgen, ik betaal bij energiedirect 1 euro per product per maand. Dan moet een 'goedkopere' energiemaatschappij al 130 euro aan vastrecht goed maken...quote:Op donderdag 9 mei 2019 10:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Is het dan sowieso niet handiger om over te stappen? Bij GreenChoice krijg je 11 cent per kWh die je teruglevert. Bij Nuon 7 cent?
Maar als je duizenden kWh per jaar teruglevert gaat het ook om interessante bedragenquote:Op donderdag 9 mei 2019 14:29 schreef speedfightrage het volgende:
[..]
Let goed op het vastrecht. Heb je een laag verbruik in gas en stroom dan kan je beter een laag vastrecht hebben. Sommigen reken gewoon 7 euro per product per maand. Dan kan je beter een laag tarief terug krijgen, ik betaal bij energiedirect 1 euro per product per maand. Dan moet een 'goedkopere' energiemaatschappij al 130 euro aan vastrecht goed maken...
Ja klopt. Mijn broer en zijn vrouw heeft ook stadsverwarming. Nieuwbouwhuis van 5 jaar oud ofzo? Betalen ook ongeveer dat bedrag...niet normaal, met een huis van 2-5 jaar oud en vloerverwarming zou je nagenoeg geen energiekosten hoeven te betalen...quote:Op donderdag 9 mei 2019 16:06 schreef Sunri5e het volgende:
Hier sinds kort bij PureEnergie. En daarnaast aangesloten op stadsverwarming van Nuon. Wat een oplichterij is dat laatste zeg. We betalen 140 euro in de maand voor warmte. We wonen in een nieuwbouwhuis (2 jaar oud), alleen ik en mijn partner en we werken allebei full-time. Echt bizar hoe duur dat is.
Hier ook vloerverwarming. Slaat echt helemaal nergens op. Het wordt tijd dat die markt opengegooid wordt. Ik betaal nog meer dan mijn moeder die in een half jaren 70 hoekwoning woont en de thermostaat altijd op standje sambal heeft staan.quote:Op donderdag 9 mei 2019 16:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja klopt. Mijn broer en zijn vrouw heeft ook stadsverwarming. Nieuwbouwhuis van 5 jaar oud ofzo? Betalen ook ongeveer dat bedrag...niet normaal, met een huis van 2-5 jaar oud en vloerverwarming zou je nagenoeg geen energiekosten hoeven te betalen...
Klopt. Voor 140 euro aan gas per maand kan je heel wat verstoken.quote:Op donderdag 9 mei 2019 16:15 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Hier ook vloerverwarming. Slaat echt helemaal nergens op. Het wordt tijd dat die markt opengegooid wordt. Ik betaal nog meer dan mijn moeder die in een half jaren 70 hoekwoning woont en de thermostaat altijd op standje sambal heeft staan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |