abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 april 2019 @ 16:43:25 #151
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_186460835
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 16:35 schreef Odaiba het volgende:

[..]

En de rijken zullen ongetwijfeld nog vele malen rijker worden.
uiteraard , daar gaan Mark en zijn vriend Jort wel voor zorgen , want zo heurt het
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_186461001
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 16:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

uiteraard , daar gaan Mark en zijn vriend Jort wel voor zorgen , want zo heurt het
Tijd dat iedereen een basis inkomen gaat krijgen en de multinationals en rijken veel meer belasting gaan betalen.
pi_186461293
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 16:49 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Tijd dat iedereen een basis inkomen gaat krijgen en de multinationals en rijken veel meer belasting gaan betalen.
Dan wil ik wel over het geboorte cijfer gaan.
  zaterdag 27 april 2019 @ 18:17:04 #154
323876 michaelmoore
pi_186462424
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 17:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan wil ik wel over het geboorte cijfer gaan.
mensen die hier werken worden niet meer in Nederland geboren he
https://forum.polenforum.nl/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1459728466
In polen krijgt men 125 euro per kind
dus daar worden kinderen geboren , kostendekkend voor daar
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 27 april 2019 @ 20:18:29 #155
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_186464602
quote:
Hexagon heeft gezegd dat dat niet zo is, dus dit moet fake news zijn. :)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 27 april 2019 @ 20:19:17 #156
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_186464623
quote:

Tijd dat iedereen een basis inkomen gaat krijgen
Dit.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_186472006
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 april 2019 13:44 schreef Piva het volgende:

[..]

Dat is het niet. Er zijn genoeg IT bedrijven waar het geld met zulke bakken naar binnen stroomt dat ze van gekkigheid niet weten wat ze ermee moeten. Uiteraard niet richting her personeel want dat is grotendeels al overbodig geworden bij zulke bedrijven.

We zouden makkelijk minder kunnen werken nu of in de zéér nabije toekomst. Het probleem is dat het systeem daar helemaal niet op gemaakt is. Nu verdienen de rijke nog meer en komt er extra druk op de middenklasse. In plaats van de gap gelijk te trekken worden vooral de mensen in loondienst nog eens even extra uitgeknepen terwijl de rijkste nog minder bijdragen.

De output is de afgelopen 40 jaar gigantisch gestegen in NL terwijl dat de lonen (koopkracht), dat gemiddeld gezien amper stijgt. Dit probleem zorgt dat die Pina Colada droom nooit waarheid zal worden, sterker nog de middenklasse wordt steeds kleiner en een kleine groep maakt gigantische misbruik van deze technologische vooruitgang.
We zijn de afgelopen decennia van een eenverdieners-model gegaan naar een tweeverdieners -model.

We stevenen nu af op een werkmodel waarbij de gemiddelde werknemer meerdere banen moet hebben om nog rond te kunnen komen. Vaste onbepaalde contracten verdwijnen.

Als daarbij de robotisering nog meer banen overneemt ontstaat er een enorm werkloosheidsprobleem. Zeg maar een verloren nieuwe generatie.
  zondag 28 april 2019 @ 09:08:37 #158
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_186472321
quote:

[..]

Gaat niet gebeuren, met de huidige politieke elite. Vanuit de EU al helemaal niet, want die zitten er nu juist voor de multinationals.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_186472475
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 09:08 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, met de huidige politieke elite. Vanuit de EU al helemaal niet, want die zitten er nu juist voor de multinationals.
De tijd daarvoor is ook nog niet aangebroken, pas als nog veel meer in het achterliggende proces van de automatisering ook is geautomatiseerd, ga je terecht een hele hoop klachten krijgen.

Vooralsnog krijg je in het begin vooral veel mensen in whatever uitkering terecht, zoals ww of bijstand, dat gaat een tijd door.. totdat men wakker word en beseft dat er geen industrie is waar je dan naartoe zou kunnen doorstromen.

Ik lees nog weleens vergelijkingen met de industriële revolutie, maar dat is een onzinnige vergelijking op heel veel vlakken.

Al is het maar omdat er veel minder mensen er letterlijk waren, een achterliggende industrie maar ook getroffen industrieën, veel groter en breden opgezet konden worden om alsnog een zelfde aantal arbeiders plaats te kunnen geven.
Het verlies was daardoor niet erg merkbaar en verliep eigenlijk best vloeiend vanwege de, in verhouding, redelijk simpele arbeid.

Wil je in dit tijdperk naar een achterliggende industrie wat betreft automatisering, heb je onderhand een master nodig in AI en andere programmeringstakken.. yeh, good luck with that.
Tenzij je Elon Musk bent, geef ik de gemiddelde persoon op aarde weinig kans.
  zondag 28 april 2019 @ 09:26:37 #160
323876 michaelmoore
pi_186472495
quote:

[..]

daarom gaan we nu het grote deflatoire tijdperk in

door extra verhogen van huur , BTW en ecotax krijg je geen inflatie, je hangt de bevolking en strop om de nek , een gele hesjes strop , en noemt dat Inflatie
Inflatie begint met hogere lonen door gebrek aan mankracht , vervolgens meer vraag naar luxe goederen enz, enz

Op deze manier kom je niet van de torenhoge schulden af
Vroeger wel met echte inflatie , maar nu niet ,meer
Mu moeten de Europese regeringen de schulden terugbrengen door aflossen zoals het hoort

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 28-04-2019 10:02:59 ]
pi_186472697
Heeft @ChristmasRoses toch gelijk wb robotisering.
  zondag 28 april 2019 @ 10:06:43 #162
323876 michaelmoore
pi_186472896
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 08:28 schreef Elzies het volgende:

[..]

We zijn de afgelopen decennia van een eenverdieners-model gegaan naar een tweeverdieners -model.

We stevenen nu af op een werkmodel waarbij de gemiddelde werknemer meerdere banen moet hebben om nog rond te kunnen komen. Vaste onbepaalde contracten verdwijnen.

Als daarbij de robotisering nog meer banen overneemt ontstaat er een enorm werkloosheidsprobleem. Zeg maar een verloren nieuwe generatie.
we missen nog de ZZP robot
  zondag 28 april 2019 @ 10:10:15 #163
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_186472939
Al met al wel een merkwaardige zaak, door de automatisering zou je alle mensen in een paradijs kunnen laten leven, maar de realiteit is een hel. Ik denk niet dat de mens van nature geschikt is om van de wieg tot het graf verzorgd te worden, of om vreedzaam te naast elkaar te bestaan.
Mijn voorspelling is dat de nieuwe technieken de aanleiding zullen zijn voor conflicten, oorlogen etc. op een zeer grote schaal. Grote veranderingen kunnen niet geluidloos of via evolutie gebeuren.
Anders is het niet :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  zondag 28 april 2019 @ 10:13:52 #164
323876 michaelmoore
pi_186472990
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 10:10 schreef Oud_student het volgende:
Al met al wel een merkwaardige zaak, door de automatisering zou je alle mensen in een paradijs kunnen laten leven, maar de realiteit is een hel. Ik denk niet dat de mens van nature geschikt is om van de wieg tot het graf verzorgd te worden, of om vreedzaam te naast elkaar te bestaan.
Mijn voorspelling is dat de nieuwe technieken de aanleiding zullen zijn voor conflicten, oorlogen etc. op een zeer grote schaal. Grote veranderingen kunnen niet geluidloos of via evolutie gebeuren.
ach jawel , je hebt nu ook bijstand en de blijft
  zondag 28 april 2019 @ 11:26:17 #165
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_186473857
De mensen die met dat basisinkomenidee komen snappen niet hoe het werkt, en het zou het begin van het einde zijn zou het ingevoerd worden.

Arbeidstijdverkorting daar ben ik wel erg voor, waarom 8 uur per dag als je in 6 uur per dag nog steeds genoeg verdiend om rond te komen. De huizenprijzen/huren zakken vanzelf als iedereen minder gaat verdienen. Maar dat wil de gemiddelde NL'er niet, minder werken, behalve als het voor hetzelfde geld kan.
pi_186474683
Men is gewoon bang voor de verandering.
Juist door de verandering kan voor sommige mensen zijn positie gaan verliezen bijvoorbeeld multinationals die graag op de top blijven zitten.

quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 10:10 schreef Oud_student het volgende:
Waarom zouden men een oorlog mee willen starten?

Mijn voorspelling is dat men straks nieuwe manieren zullen bedenken waarbij ze toch iets hun horizon zal verbreden en andere kijk op hun leven dan van nu. Ook zullen ze vaker gaan reizen en vreemde plekken leren kennen.
Sommige veranderingen zijn gewoon noodzakelijk, dus het wil niet zeggen dat iedereen dupe moet zijn. Sommige veranderingen zijn juist hele verbetering. Dat kan je alleen zien door hen in de praktijk te brengen. De allerbelangrijkste is dat wij mensen voor elkaar moeten zorgen en steunen.

Je ziet ook in de natuur dat rivier nooit zelfde bochten staan, ze ondergaan elke jaar kleine veranderingen totdat er een grote verandering plaatsvindt. Zo zal in maatschappij hetzelfde gebeuren.

quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 11:26 schreef tfors het volgende:
De mensen die met dat basisinkomen idee komen snappen niet hoe het werkt, en het zou het begin van het einde zijn zou het ingevoerd worden.

Arbeidstijdverkorting daar ben ik wel erg voor, waarom 8 uur per dag als je in 6 uur per dag nog steeds genoeg verdiend om rond te komen. De huizenprijzen/huren zakken vanzelf als iedereen minder gaat verdienen. Maar dat wil de gemiddelde NL'er niet, minder werken, behalve als het voor hetzelfde geld kan.
Leg uit waarom basisinkomen de begin van einde is als men dat zouden invoeren.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_186474837
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 11:26 schreef tfors het volgende:
De mensen die met dat basisinkomenidee komen snappen niet hoe het werkt, en het zou het begin van het einde zijn zou het ingevoerd worden.
Leg uit.
pi_186474843
quote:

[..]

Ze moeten wel, uiteindelijk... We zitten in een transitie periode en er komt een tijd dat ze niet meer kunnen aanklotsen, maar daar gaan wij burgers natuurlijk het meeste van voelen...
pi_186474903
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 09:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

De tijd daarvoor is ook nog niet aangebroken, pas als nog veel meer in het achterliggende proces van de automatisering ook is geautomatiseerd, ga je terecht een hele hoop klachten krijgen.

Vooralsnog krijg je in het begin vooral veel mensen in whatever uitkering terecht, zoals ww of bijstand, dat gaat een tijd door.. totdat men wakker word en beseft dat er geen industrie is waar je dan naartoe zou kunnen doorstromen.

Ik lees nog weleens vergelijkingen met de industriële revolutie, maar dat is een onzinnige vergelijking op heel veel vlakken.

Al is het maar omdat er veel minder mensen er letterlijk waren, een achterliggende industrie maar ook getroffen industrieën, veel groter en breden opgezet konden worden om alsnog een zelfde aantal arbeiders plaats te kunnen geven.
Het verlies was daardoor niet erg merkbaar en verliep eigenlijk best vloeiend vanwege de, in verhouding, redelijk simpele arbeid.

Wil je in dit tijdperk naar een achterliggende industrie wat betreft automatisering, heb je onderhand een master nodig in AI en andere programmeringstakken.. yeh, good luck with that.
Tenzij je Elon Musk bent, geef ik de gemiddelde persoon op aarde weinig kans.
Precies. En je kunt moeilijk zoveel mensen gaan omscholen naar dat soort specifieke hoger opgeleid of technische opleidingen. Een basisinkomen in combinatie met weer iets nuttigere banen of vrijwilligerswerk zou daarom erg goed zijn. Mensen zouden meer tijd overhouden voor hun familie, vrienden en gemeenschap.

Het kan een mooie toekomst worden, maar we blijven zitten met hebzuchtige mensen en ongelijkheid etc etc
  zondag 28 april 2019 @ 12:43:22 #170
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_186474972
1990-2019: Miljoenen banen bedreigd door robots

1850: Miljoenen banen bedreigd door industriële revolutie
1970: Miljoenen banen bedreigd door automatisering

Het heeft vooral tot gevolg gehad dat mensen minder konden gaan werken tegen een beter loon en onder betere omstandigheden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 28 april 2019 @ 12:49:13 #171
369021 tfors
pi_186475064
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 12:32 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Leg uit.
Ik hoor zo vaak klagen over de groeiende kloof tussen arm en rijk. Basisinkomen werkt dat juist in de hand tot in het extreme: Verschil tussen een grote "nutteloze" (in de zin van onbetaalde) onderklasse die zich in leven houdt met brood en spelen verschaft door het basisinkomen wat gehossel, en de kleine bovenklasse voor wie het wel waard is om zich te blijven ontwikkelen omdat voor hun het basisinkomen een te grote teruggang is voor wat ze gewend zijn.
pi_186475125
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 12:49 schreef tfors het volgende:

[..]

Ik hoor zo vaak klagen over de groeiende kloof tussen arm en rijk. Basisinkomen werkt dat juist in de hand tot in het extreme: Verschil tussen een nutteloze onderklasse die zich in leven houdt met brood en spelen verschaft door het basisinkomen, en de kleine bovenklasse voor wie het wel waard is om zich te blijven ontwikkelen omdat voor hun het basisinkomen een te grote teruggang is voor wat ze gewend zijn.
Als jij een basisinkomen zou hebben, zou jij je dan niet meer willen ontwikkelen? Die nutteloze onderklasse gaat er trouwens sowieso komen aangezien er straks gewoon geen werk meer is. Als je dan de keuze hebt tussen daar humaan mee omgaan door die mensen het vermogen te bieden voor zichzelf te zorgen en ook nog wat vertier e.d. te bekostigen. Of je geeft ze niks en laat ze doodgaan en/of een miserabel leven leiden, dan is dat toch niet zo moeilijk?
  zondag 28 april 2019 @ 12:54:36 #173
369021 tfors
pi_186475164
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 12:52 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Als jij een basisinkomen zou hebben, zou jij je dan niet meer willen ontwikkelen? Die nutteloze onderklasse gaat er trouwens sowieso komen aangezien er straks gewoon geen werk meer is. Als je dan de keuze hebt tussen daar humaan mee omgaan door die mensen het vermogen te bieden voor zichzelf te zorgen en ook nog wat vertier e.d. te bekostigen. Of je geeft ze niks en laat ze doodgaan en/of een miserabel leven leiden, dan is dat toch niet zo moeilijk?
Dat geloof ik niet. Bijna al het werk wat er nu is is ook onnodig (nodig in de zin van minimum output van de samenleving om de bevolking te laten overleven), dus waarom zou dat in de toekomst niet zo zijn?
pi_186475354
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 12:49 schreef tfors het volgende:

[..]

Ik hoor zo vaak klagen over de groeiende kloof tussen arm en rijk. Basisinkomen werkt dat juist in de hand tot in het extreme: Verschil tussen een grote "nutteloze" (in de zin van onbetaalde) onderklasse die zich in leven houdt met brood en spelen verschaft door het basisinkomen wat gehossel, en de kleine bovenklasse voor wie het wel waard is om zich te blijven ontwikkelen omdat voor hun het basisinkomen een te grote teruggang is voor wat ze gewend zijn.
We zijn en blijven sociale dieren. Alleen het idee al dat je denkt dat de mens nutteloos is als zij niet werken, vind ik een beetje raar.

Ik ben 100% procent voorstander van jezelf ontwikkelen en daarom denk ik ook dat juist als we niet meer zoveel hoeven te werken, we weer leren veel socialer te worden met elkaar, omdat er ook de ruimte voor is.

Verder weten we natuurlijk niet wat voor nieuwe maatschappij daar uit zal voortkomen, maar als je het vanuit onze ogen gaat bekijken, dan heb je al snel mensen die gaan zeggen dat mensen op een reet gaan blijven zitten en parasiteren.
  zondag 28 april 2019 @ 13:23:31 #175
369021 tfors
pi_186475648
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2019 13:06 schreef Odaiba het volgende:

[..]

We zijn en blijven sociale dieren. Alleen het idee al dat je denkt dat de mens nutteloos is als zij niet werken, vind ik een beetje raar.

Ik ben 100% procent voorstander van jezelf ontwikkelen en daarom denk ik ook dat juist als we niet meer zoveel hoeven te werken, we weer leren veel socialer te worden met elkaar, omdat er ook de ruimte voor is.

Verder weten we natuurlijk niet wat voor nieuwe maatschappij daar uit zal voortkomen, maar als je het vanuit onze ogen gaat bekijken, dan heb je al snel mensen die gaan zeggen dat mensen op een reet gaan blijven zitten en parasiteren.
Ik zei "nutteloos" (in de zin van onbetaald), dat is anders dan nutteloos sec. Het punt van mijn kritiek is dat een heleboel mensen er voor gaan kiezen zich te ontwikkelen in zaken die onbetaald zijn, dat zeggen de voorstanders van het basisinkomen zelf, jij ook in je post hierboven. Er is een reden dat sommige zaken onbetaald zijn en anderen niet. resource allocation etc. etc. Je krijgt dus een ongebalanceerde samenleving, en dat brengt grote nadelen met zich mee, waaronder wat ik zei een grote groep mensen die gewend zijn om zich te kunnen onttrekken aan de tucht van de markt. Samenleving die jij schetst is een utopie, dat zouden we na 100 jaar vol slecht afgelopen experimenten met communisme wel geleerd moeten hebben.

Een samenleving met iets minder lange werkweken is voor mij een veel haalbaardere en houdbaardere "utopie".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')