We zien ook maar een heel klein gedeelte van 't verhaal; de geschiedenis van Westeros en zeker het westen van Westeros is interessant. Ook de route naar oost wat uiteindelijk weer ten westen van Westeros moet uitkomen is interessant.quote:Op vrijdag 26 april 2019 13:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De boeken zeker ja.
Maar gewoon dat ik de personages interessanter vind in GoT dan in LotR, waar het toch meer zwart-wit is en dan ook nog met de elven die veel te overpowered zijn. Juist het mysterie in de wereld van GoT vind ik wel wat hebben, dat de personages de magische aspecten niet helemaal begrijpen (of de hele wereld goed kennen)
Denk dat er nog wel een continent tussen ligt hoor, Americosquote:Op vrijdag 26 april 2019 13:31 schreef xzaz het volgende:
[..]
We zien ook maar een heel klein gedeelte van 't verhaal; de geschiedenis van Westeros en zeker het westen van Westeros is interessant. Ook de route naar oost wat uiteindelijk weer ten westen van Westeros moet uitkomen is interessant.
Americos is een legend en is niet zeker. Wie weetquote:Op vrijdag 26 april 2019 13:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Denk dat er nog wel een continent tussen ligt hoor, Americos![]()
Sothyros is ook gigantisch groot, iemand vloog daar jaren met een draak overheen en er kwam geen einde aan
Nee kloptquote:Op vrijdag 26 april 2019 13:37 schreef xzaz het volgende:
[..]
Americos is een legend en is niet zeker. Wie weet
Little Sam werd in seizoen 3 geboren (vlak voor de muiterij), en lijkt nu een kleuter te zijn.quote:Op vrijdag 26 april 2019 13:54 schreef Rianne84 het volgende:
Hoeveel jaar zijn er nu eigenlijk voorbij sinds Ned naar KL vertrok? Arya was toen 11(?) en nu 18, maar little Sam werd in seizoen 2 geboren en is nog steeds maar 2 jaar oud of zo...
Kwestie van smaak natuurlijk.quote:Op vrijdag 26 april 2019 11:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wat?
Ik vind Game of Thrones trouwens op veel vlakken beter dan Lord of the Rings.
5/6 jaar of zo?quote:Op vrijdag 26 april 2019 13:54 schreef Rianne84 het volgende:
Hoeveel jaar zijn er nu eigenlijk voorbij sinds Ned naar KL vertrok? Arya was toen 11(?) en nu 18, maar little Sam werd in seizoen 2 geboren en is nog steeds maar 2 jaar oud of zo...
Muah niet mee eens, het verhaal en de personages bij Martin vind ik beter en geloofwaardiger (ondanks de fantasie-elementen). Tolkien heeft wel meer aandacht gegeven aan zijn historie en het ontwikkelen van de talen, maar dat maakt nog niet dat het hele plaatje meteen beter is. Vond Tolkien zijn personages toch altijd een stuk minder interessant (Op Gollum na).quote:Op vrijdag 26 april 2019 14:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kwestie van smaak natuurlijk.
Maar als je naar het hele plaatje kijkt mag Martin de schoenen van Tolkien nog niet eens poetsen.
Snap wel wat je bedoelt hoor.quote:Op vrijdag 26 april 2019 14:16 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Muah niet mee eens, het verhaal en de personages bij Martin vind ik beter en geloofwaardiger (ondanks de fantasie-elementen). Tolkien heeft wel meer aandacht gegeven aan zijn historie en het ontwikkelen van de talen, maar dat maakt nog niet dat het hele plaatje meteen beter is. Vond Tolkien zijn personages toch altijd een stuk minder interessant (Op Gollum na).
Klinkt inderdaad als Khal Drogo, in een universum waar hij seizoen 1 overleefde, getrouwd is met Danaerys (verwende dominante vrouw) en de draakjes probeert op te voeden (drie jonge kinderen).quote:Op vrijdag 26 april 2019 00:03 schreef UitStraling het volgende:
Nu ik er aan denk, er werkt een kerel bij me die lijkt als twee druppels water op Khal Drogo bij me, zou een broer kunnen zijn, deze is alleen wat gedistingeerder maar echt sprekend, zelfde bouw, zelfde oogopslag, zelfde afkomst, gewoon identiek zowat, moest het toch vragen en hij zei joh je bent de tweehonderdste die dat zegt maar ik heb drie jonge kinderen, een drukke baan en een verwende dominante vrouw dus over een jaar of tien kijk ik het wel eens en dan laat ik het je weten
quote:Op vrijdag 26 april 2019 14:41 schreef Aristoteless het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad als Khal Drogo, in een universum waar hij seizoen 1 overleefde, getrouwd is met Danaerys (verwende dominante vrouw) en de draakjes probeert op te voeden (drie jonge kinderen).
quote:Op donderdag 25 april 2019 21:55 schreef Harvest89 het volgende:
Wie vinden jullie het best geschreven personage?
In een van die filmpjes suggereerden ze dat Westeros en Essos aan elkaar verbonden zijn, blijkbaar heb je helemaal in het Oosten van Essos een gebied dat afgezet is waarachter een grote koude vlakte ligt, die zou dan helemaal door kunnen lopen tot wat "Beyond the wall" in Westeros is.quote:Op vrijdag 26 april 2019 13:33 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Denk dat er nog wel een continent tussen ligt hoor, Americos![]()
Sothyros is ook gigantisch groot, iemand vloog daar jaren met een draak overheen en er kwam geen einde aan
Alle vrouwen vinden hem een lekkere vent.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Red Woman zal ook nog een (grotere) rol spelen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 26 april 2019 16:07 schreef Schroevendraaier het volgende:
Leuk om nu naar achtergelaten mysteries/hints te zoeken, perfect moment eigenlijk: net voor het grote gevecht.
Zo vermoed ik dat Varys nog een grote rol gaat hebben:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De Red Woman zal ook nog een (grotere) rol spelen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: LightbringerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Please sir. When moon? When Mustang?![]()
quote:Op vrijdag 26 april 2019 16:30 schreef Rossdale het volgende:
[..]SPOILER: LightbringerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Emotionele exclusiviteit monogamie-adept![]()
Dat was ironisch bedoeld, uiteraard. De avonturen van die kronkelende kutten was n enorme farce."Now which way do we go?" - Dorothy Gale![]()
quote:Op vrijdag 26 april 2019 17:38 schreef EP3 het volgende:
Dat was ironisch bedoeld, uiteraard. De avonturen van die kronkelende kutten was n enorme farce.
Oh.![]()
Over de verloop van tijd mbt tot de seizoenen: de gebeurtenissen van verschillende situaties zie je niet per se in chronologische volgorde. Het kan zijn dat je in een seizoen een verhaallijn ziet die bijvoorbeeld een jaar duurt in het verhaal, en tegelijkertijd een verhaallijn ziet die maar een paar dagen duurt. Het kan best zijn dat het door de seizoenen heen ook zo loopt, en kan je alleen maar in tijd tellen als je personages samen in scenes ziet.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: